ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

23 грудня 2021 р. Справа№200/11811/21

приміщення суду за адресою: 84122, м.Слов`янськ, вул. Добровольського, 1

Донецький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Голубової Л.Б., розглянувши в порядку письмового провадження в приміщенні Донецького окружного адміністративного суду адміністративну справу

за позовом товариства з обмеженою відповідальністю ПБК Вектор

до Головного управління ДПС у Донецькій області

про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення від 20 серпня 2021 року № 927805990715

Товариство з обмеженою відповідальністю ПБК Вектор звернулося до суду з позовом до Головного управління ДПС у Донецькій області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення від 20.08.2021 року № 927805990715 про збільшення суми грошового зобов`язання з податку на додану вартість в сумі 596743,00 гривень, з яких податкове зобов`язання - 477394,00 гривень, штрафні (фінансові) санкції - 119349,00 гривень.

Заявлені вимоги позивач обґрунтовував безпідставністю висновків фіскального органу, викладених в акті документальної позапланової виїзної перевірки № 7506/05-99-07-15/41145956 від 21 липня 2021 року, яким встановлено порушення пп.14.1.181 п. 14.1 ст.14, п. 198.3 ст. 198, п. 200.1 ст. 200 Податкового кодексу України, в результаті чого завищено суму податкового кредиту по декларації з податку на додану вартість за грудень 2019 року на суму 477394,00 гривень, що призвело до заниження суми податку на додану вартість, яка підлягає до сплати до бюджету по декларації з податку на додану вартість за грудень 2019 року на суму 477394,00 гривень.

Сутність порушень, визначених при проведенні документальної позапланової невиїзної перевірки полягає у безпідставному документальному оформленні нереальних господарських операцій з контрагентом позивача постачальником послуг ТОВ БУД МЕРЕЖА при виконанні підрядних договорів у зв`язку з недостатньою кількістю трудових та матеріальних ресурсів за даними інформаційних баз фіскальної служби.

Позивач зазначає, що уклав договори на виконання підрядних робіт з ТОВ БУД МЕРЕЖА , починаючи з липня 2019 року, тому підрядник приступив до їх виконання саме у липні 2019 року, а в спірному акті перевірки досліджено документи лише за грудень 2019 року, у зв`язку з чим для аналізу можливості виконання підрядних робіт слід враховувати період часу липень-грудень 2019 року, тобто з розрахунку 129 робочих днів, а не 21 робочий день у грудні 2019 року, як зазначено в акті.

Також зазначає, що загальна кількість людино-годин за усіма актами між ТОВ БУД МЕРЕЖА та ТОВ ПБК Вектор згідно акту складає 17519,92, таким чином необхідна кількість працівників для виконання підрядних робіт складає 17519,92/8 годин/129 робочих днів = 17 працівників. Враховуючи, що в акті перевірки зазначена кількість працюючих на ТОВ БУД МЕРЕЖА 55 осіб, кількість працівників є достатньою для виконання робіт, а висновки зроблені в акті є хибними.

З зазначених підстав позивач вважає висновки акту документальної позапланової виїзної перевірки від 21 липня 2021 року неправомірними, а винесене на його підставі податкове повідомлення - рішення від 20 серпня 2021 року № 927805990715 таким що підлягає скасуванню.

Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 17 вересня 2021 року відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні). Прийнято розгляд справи проводити в строки встановлені ст. 258 КАС України.

Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 15 листопада 2021 року замінено первинного відповідача Головне управління ДПС у Донецькій області на його правонаступника Головне управління ДПС у Донецькій області, як відокремлений підрозділ Державної податкової служби України.

Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 15 листопада 2021 року прийнято проводити розгляд справи за правилами загального позовного провадження. Замінено спрощене позовне провадження без повідомлення учасників справи підготовчим засіданням. Продовжено строк підготовчого засідання. Призначено підготовче засідання на 07 грудня 2021 року.

Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 07 грудня 2021 року закрито підготовче провадження та призначено судове засідання для розгляду справи по суті на 23 грудня 2021 року.

Представник позивача в судове засідання не з`явився, про дату, час та місце розгляду справи повідомлявся судом належним чином.

Представник відповідача Голуб М.І до суду з`явився.

Відповідачем надано письмовий відзив від 18.10.2021р. (том 4, а.с. 182-197). В обґрунтування незгоди з позовними вимогами зазначає, що на підставі підпункту 20.1.4 пункту 20.1 статті 20, підпункту 75.1.2 пункту 75.1 статті 75, підпункту 78.1.1 пункту 78.1 статті 78, пункту 79.2 статті 79, пункту 82.2 статті 82 Податкового кодексу України та абзацу п`ятого постанови Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2021р. № 89 Про скорочення строку дії обмеження в частині дії мораторію на проведення деяких видів перевірок , на підставі наказу Головного управління ДПС у Донецькій області від 06.07.2021 № 1176-п, відповідачем було проведено документальну позапланову виїзну перевірку позивача з питань достовірності формування та віднесення сум податку на додану вартість до податкового кредиту в деклараціях з податку на додану вартість по взаємовідносинах з контрагентом-постачальником: ТОВ БУД МЕРЕЖА (код ЄДРПОУ 41065499) за грудень 2019 року.

Зазначає, що перевіркою було встановлено, що зазначений вище контрагент позивача здійснював діяльність з оформлення нереальних операцій з виконання підрядних робіт з капітальних ремонтів.

Також зазначає, що в наданих актах приймання виконаних будівельних робіт №1 від 17.12.2019 року, №1 від 26.12.2019 року, відсутня адреса об`єкта (місто, вулиця, будинок).

Акти звірок взаєморозрахунків, які передбачені п. 4.5 договорів, до перевірки надані не були.

Відповідно наданій картки рахунку 631 станом на 31.12.2019 між підприємствами ТОВ БУД МЕРЕЖА та ТОВ ПБК Вектор рахувалась кредиторська заборгованість в розмірі 2864362,25 гривень.

ТОВ ПБК Вектор не надано інформацію щодо претензійних вимог з боку ТОВ БУД МЕРЕЖА до ТОВ ПБК ВЕКТОР щодо непогашення кредиторської заборгованості у сумі 2864362,25 гривень, яка виникла за роботи по актам виконаних робіт у грудні 2019 року, згідно яких передбачена оплата на протязі 10 банківських днів після підписання Акта Генпідрядником, відповідно до п.4.2. договорів підряду.

З метою отримання документів та пояснень стосовно наведених фактів посадовим особам ТОВ ПБК Вектор було вручено запити щодо надання оригіналів/копій документів та пояснень від 08.07.2021 №17/05-99-07-15, від 12.07.2021 №18/05-99-07-15, від 13.07.2021 №19/05-99-07-15.

Під час проведення перевірки ТОВ ПБК Вектор надані оригінали таких документів: наказ про призначення, уставні документі, штатний розклад підприємства, дозволи ТОВ ПБК Вектор та контрагента, договори, акти приймання виконаних будівельних робіт (КБ2), довідки про вартість виконаних будівельних робіт та витрат (КБ3), договірні ціни, підсумкові відомості ресурсів, локальні кошториси на будівельні роботи, розрахунки загальновиробничих витрат, дефектні відомості та ін.

До перевірки не надано:

- сертифікат якості та документи, підтверджуючі вартість використаних матеріалів та обладнання відповідно п.7.3. договору підряду від 01.10.2019 №01/10-2019;

- акти звірок, що передбачено п.4.1. договорів від 04.11.2019 №59/04-19, від 03.10.2019 №03/197ц1, від 26.09.2019 №26-24/09/19-131, від 15.09.2019 №60/15/09-19, від 19.07.2019 №19/07-19, від 08.07.2019 №08/07-19, від 05.07.2019 №05/07-19;

- інформацію щодо здійснення технічного нагляду, контролювання виконання робіт та якість виконаних робіт згідно з актами виконаних робіт (форма №КБ-20), що передбачено п. 6.1.3 договорів;

- інформацію щодо забезпечення на період виконання робіт ресурсами: електроенергією, водою та стисненим повітрям, що передбачено п. 6.1.4 договорів;

- інформацію щодо вартості наданих Генпідрядником матеріальних ресурсів для виконання робіт, послуг по використанню механізмів, послуг по проживанню у готелі згідно поданих актів виконаних робіт (форма №КБ-2в), що передбачено п. 4.3. договорів;

- інформацію щодо використання субпідрядником власного обладнання;

- акти передачі будматеріалів від Генпідрядника ТОВ ПБК ВЕКТОР на адресу Субпідрядника ТОВ БУД МЕРЕЖА для виконання робіт в грудні 2019 року;

- лімітно-забірні картки, які призначені для видачі матеріалів на будівельні об`єкти;

- матеріальні звіти;

- журнал обліку виконаних робіт;

- ТТН щодо транспортування будматеріалів, інформація щодо місця зберігання будматеріалів, основних засобів, які були використані при виконанні будівельних робіт ТОВ БУД МЕРЕЖА ;

- інформація щодо транспортування основних засобів Субпідрядника, якими виконувалися роботи, на об`єкти;

- накази про направлення працівників підрядника на відрядження, кошториси витрат на відрядження, звіт про виконану роботу у відрядженні, журнал реєстрації відряджень, інформацію щодо фаховості працівників ТОВ БУД МЕРЕЖА ;

- рахунки на сплату витрат з забезпечення житла відряджених робочих та спеціалістів Субпідрядника;

- акт приймання-передачі елементів об`єкту в ремонт;

- акт приймання-передачі елементів об`єкту з ремонту;

- претензійні вимоги з боку ТОВ БУД МЕРЕЖА до ТОВ ПБК ВЕКТОР щодо суми непогашеної кредиторської заборгованості у сумі 2864,4 тис. грн. згідно актів виконаних робіт у грудні 2019 року, підписаних керівниками та скріплених печаткою підприємств, і відповідно до п.4.2. договорів підряду, якими передбачена оплата на протязі 10 банківських днів після підписання Акта Генпідрядником.

Наголошує, що відповідно до пункту 44.6 статті 44 ПК України, посадові особи ТОВ ПБК ВЕКТОР ознайомлені, що у разі, якщо до закінчення перевірки або у терміни, визначені в абзаці другому пункту 44.7 статті 44 ПК України, платник податків не надає посадовим особам контролюючого органу, які проводять перевірку, документи, що підтверджують показники, відображені таким платником податків у податковій звітності, вважатиметься, що такі документи були відсутні у такого платника податків на час складення такої звітності.

Відповідно розрахунку, кількість працівників потрібних для виконання робіт відповідно актів виконаних робіт ТОВ БУД МЕРЕЖА в грудні 2019 року (розрахунок здійснено з урахуванням 21 робочого дня в грудні 2019 року) становить 104 особи, тоді як згідно звіту нарахування єдиного внеску за грудень 2019 року - кількість застрахованих осіб у грудні 2019 року, яким нараховано заробітну плату ТОВ БУД МЕРЕЖА - 55 осіб.

Аналізуючи акти приймання виконаних будівельних робіт за грудень 2019 року, встановлено не відповідність штатної чисельності ТОВ БУД МЕРЕЖА обсягам виконаних операцій на користь ТОВ ПБК ВЕКТОР .

Проведеним аналізом даних ІТС Податковий блок та АІС Архів електронної звітності встановлено, що з цих 55 осіб (звіт про нарахування заробітної плати (доходу, грошового забезпечення) за грудень 2019 року ТОВ БУД МЕРЕЖА ) зареєстровано: 17 осіб - місце реєстрації м. Маріуполь; 14 осіб - місце реєстрації м. Кривий Ріг; 7 осіб - місце реєстрації м. Запоріжжя; 4 особи - місце реєстрації непідконтрольні території. Середня заробітна плата, виплачена ТОВ БУД МЕРЕЖА працівникам коливається від 4200 гривень до 4273 гривень, що унеможливлює винаймання житла цими працівниками, тоді як будівельні роботи здійснювались в містах Краматорськ, Красний Лиман та Бахмут. Інформація щодо проживання вказаних працівників відсутня. Серед наявних об`єктів оподаткування ТОВ ПБК ВЕКТОР - гуртожиток або побутові приміщення відсутні.

Також, враховуючи однаковий розмір виплаченої зарплати, не можливо визначити та підтвердити наявність працівників ІТР та їх участі при виконанні робіт ТОВ БУД МЕРЕЖА на адресу ТОВ ПБК ВЕКТОР в грудні 2019 року.

Все це, унеможливлює здійснення вказаних обсягів робіт з капітальних ремонтів, зазначених в актах виконаних робіт ТОВ БУД МЕРЕЖА на адресу ТОВ ПБК ВЕКТОР в грудні 2019 року.

На переконливу думку відповідача, надані до перевірки первинні документи не спростовують факт формування штучного податкового кредиту з боку позивача.

Вважає що, отримання податкових накладних та інших первинних документів вказаних контрагентів не підтверджує факт виконання підрядних робіт, і не дає позивачу законне право на отримання податкового кредиту.

В результаті вищезазначеного, вважає, що податкові накладні, складені ТОВ БУД МЕРЕЖА не дають право позивачу на податковий кредит, так як зазначене в таких податкових накладних не підтверджується даними операцій надання послуг, задекларованих контрагентом.

За таких обставин вважає податкове повідомлення-рішення від 20 серпня 2021 року № 927805990715 правомірним.

З зазначених причин відповідач просив відмовити у задоволенні позовних вимог.

Оскільки представник позивача до суду не з`явився та у суду відсутня необхідність заслуховувати позицію представника відповідача, у зв`язку з тим, що вона належним чином викладена у відзиві на позовну заяву, суд дійшов висновку щодо розгляду справи в порядку письмового провадження за наявними доказами.

Дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих доказів, оцінивши докази відповідно до вимог ст.ст. 72-79 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю ПБК Вектор зареєстровано та обліковується в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань як юридична особа, що підтверджується випискою з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (том 1, а.с. 8).

Основними видами діяльності позивача є діяльність у сфері архітектури (основний) код КВЕД 71.11, вантажний автомобільний транспорт код КВЕД 49.41, покрівельні роботи код КВЕД 43.91, інші спеціалізовані будівельні роботи код КВЕД 43.99 та інше.

Позивач перебуває на податковому обліку Головного управління ДПС у Донецькій області, про що зазначено у вказаному витягу та є платником ПДВ відповідно до витягу з реєстру платників ПДВ № 1705154500055 (том 1, а.с. 9).

Фахівцями Головного управління ДПС у Донецькій області на підставі підпункту 20.1.4 пункту 20.1 статті 20, підпункту 75.1.2 пункту 75.1 статті 75, підпункту 78.1.1 пункту 78.1 статті 78, пункту 79.2 статті 79, пункту 82.2 статті 82 Податкового кодексу України та абзацу п`ятого постанови Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2021р. №89 Про скорочення строку дії обмеження в частині дії мораторію на проведення деяких видів перевірок , на підставі наказу Головного управління ДПС у Донецькій області від 06.07.2021 № 1176-п, проведено документальну позапланову виїзну перевірку позивача з питань достовірності формування та віднесення сум податку на додану вартість до податкового кредиту в деклараціях з податку на додану вартість по взаємовідносинах з контрагентом-постачальником: ТОВ БУД МЕРЕЖА (код ЄДРПОУ 41065499) за грудень 2019 року, про що було складено акт № 7506/05-99-07-15/41145956 від 21 липня 2021 року (том 1, а.с. 10-41).

Згідно висновків акту перевірки встановлено порушення позивачем пп.14.1.181 п. 14.1 ст.14, п. 198.3 ст. 198, п. 200.1 ст. 200 Податкового кодексу України, в результаті чого завищено суму податкового кредиту по декларації з податку на додану вартість за грудень 2019 року на суму 477394,00 гривень, що призвело до заниження суми податку на додану вартість, яка підлягає до сплати до бюджету по декларації з податку на додану вартість за грудень 2019 року на суму 477394,00 гривень.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулюються Податковим кодексом України.

Відповідно до пункту 61.1 статті 61 Податкового кодексу України, статті 94 Податкового кодексу України (надалі - ПК України) податковий контроль - система заходів, що вживаються контролюючими органами з метою контролю правильності нарахування, повноти і своєчасності сплати податків і зборів, а також дотримання законодавства з питань регулювання обігу готівки, проведення розрахункових та касових операцій, патентування, ліцензування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.

Згідно з п. 44.1 ст. 44 ПК України для цілей оподаткування платники податків зобов`язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов`язаних з визначенням об`єктів оподаткування та/або податкових зобов`язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов`язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством.

Для обрахунку об`єкта оподаткування платник податку на прибуток використовує дані бухгалтерського обліку та фінансової звітності щодо доходів, витрат та фінансового результату до оподаткування (п. 44.2 ст. 44 ПК України).

За приписами п. 185.1 ст. 185 ПК України об`єктом оподаткування ПДВ є операції платників податку, зокрема, з:

а) постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу, у тому числі операції з передачі права власності на об`єкти застави позичальнику (кредитору), на товари, що передаються на умовах товарного кредиту, а також з передачі об`єкта фінансового лізингу в користування лізингоотримувачу/орендарю;

б) постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу.

Датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:

а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;

б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку (пункт 187.1 ст. 187 ПК України).

Відповідно до п.198.2 ст. 198 ПК України, порушення якого вказано в акті перевірки, датою виникнення права платника податку на віднесення сум податку до податкового кредиту вважається дата тієї події, що відбулася раніше:

дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату товарів/послуг;

дата отримання платником податку товарів/послуг, що підтверджено податковою накладною.

За приписами п. 198.3 ст. 198 ПК України податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг та складається із сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 193.1 статті 193 цього Кодексу, протягом такого звітного періоду у зв`язку з:

- придбанням або виготовленням товарів та наданням послуг;

- придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій у необоротні капітальні активи);

- ввезенням товарів та/або необоротних активів на митну територію України.

Нарахування податкового кредиту здійснюється незалежно від того, чи такі товари/послуги та основні фонди почали використовуватися в оподатковуваних операціях у межах провадження господарської діяльності платника податку протягом звітного податкового періоду, а також від того, чи здійснював платник податку оподатковувані операції протягом такого звітного податкового періоду.

Згідно з п.198.6 ст. 198 ПК України не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв`язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних податковими накладними чи не підтверджені митними деклараціями, іншими документами, передбаченими пунктом 201.11 статті 201 цього Кодексу.

Разом з тим, відповідно до п. 201.10 ст. 201 ПК України податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.

Слід зазначити, що в акті перевірки не зазначено, що спірні податкові накладні не були зареєстровані в Єдиному реєстрі податкових накладних, тобто, цей факт не є спірною обставиною, а лише вказано, що позивачем завищено податковий кредит по податкових накладних, складених контрагентом позивача ТОВ БУД МЕРЕЖА фактично через відсутність об`єкта оподаткування з ПДВ. Первинними документами по господарських операціях із вказаними контрагентами не підтверджується факт отримання позивачем товару, тобто відповідачем встановлено юридичну дефектність первинних документів.

Крім того, податковий орган вважає, що 55 працівників субпідрядника ТОВ БУД МЕРЕЖА не могли здійснити обсяги робіт з капітальних ремонтів семи об`єктів, зазначених в актах виконаних робіт ТОВ БУД МЕРЕЖА на адресу ТОВ ПБК ВЕКТОР в грудні 2019 року.

На думку відповідача, отримана ним податкова інформація стосовно контрагента свідчить про нереальність здійснення операцій з надання послуг з капітального ремонту постачальником послуг ТОВ БУД МЕРЕЖА .

При цьому, спірним питанням даної справи є наявність у позивача права на формування складу податкового кредиту з ПДВ та висновків відповідача щодо нереальних, на думку відповідача угодах.

На підставі акту документальної позапланової виїзної перевірки № 7506/05-99-07-15/41145956 від 21 липня 2021 року фіскальним органом 20 серпня 2021 року винесене спірне податкове повідомлення-рішення форми Р № 927805990715 про збільшення суми грошового зобов`язання з податку на додану вартість в сумі 596743,00 гривень, з яких податкове зобов`язання - 477394,00 гривень, штрафні (фінансові) санкції - 119349,00 гривень (том 1, а.с. 70).

Судом та відповідачем в акті документальної перевірки досліджено надані до матеріалів справи документи щодо господарських взаємовідносин з ТОВ БУД МЕРЕЖА за липень-грудень 2019 року.

Між ТОВ ПБК Вектор (генпідрядник) та ТОВ БУД МЕРЕЖА (субпідрядник) було укладено договір підряду №19/07-19 від 19.07.2019 року, відповідно до умов якого, субпідрядник здійснює капітальний ремонт будівлі складу обладнання рудника ім. Володарського інв. № 16119 ДП Артемсіль на загальну суму 95064,97 гривень, в тому числі ПДВ - 15844,16 гривень (том 1, а.с. 73-75). Всього ж виконано робіт на суму 284174,53 гривень.

На виконання вказаного договору сторонами було складено розрахунки витрат, підсумкову відомість ресурсів (том 1, а.с. 76-90).

Актом прийому-передачі будівельного майданчика (фронту робіт) від 22.07.2019 року позивач передав субпідряднику будівельний майданчик для виконання будівельних робіт з капітального ремонту складу обладнання інв. № 16119 рудника ім. Володарського (том 4, а.с. 120).

Актом прийому-передачі матеріалів, обладнання, інструментів, інших ТМЦ від 03.10.2019 року за договором №19/07-19 від 19.07.2019 року генпідрядник передав а субпідрядник отримав ТМЦ для виконання будівельних робіт на об`єкті (том 4, а.с. 135).

Крім того, між ТОВ ПБК Вектор (генпідрядник) та ТОВ БУД МЕРЕЖА (субпідрядник) було укладено договір підряду №05/07-19 від 05.07.2019 року, відповідно до умов якого, субпідрядник здійснює капітальний ремонт ремонтно-механічної майстерні з матеріальним складом рудника ім. Володарського інв. № 16106 ДП Артемсіль на загальну суму 289784,71 гривень, в тому числі ПДВ - 48297,45 гривень (том 1, а.с. 91-93). Всього ж виконано робіт на суму 814652,76 гривень.

На виконання вказаного договору сторонами було складено розрахунки витрат, підсумкову відомість ресурсів (том 1, а.с. 94-108).

Актом прийому-передачі будівельного майданчика (фронту робіт) від 09.07.2019 року позивач передав субпідряднику будівельний майданчик для виконання будівельних робіт з капітального ремонту ремонтно-механічної майстерні та складу обладнання інв. № 16106 рудника ім. Володарського (том 4, а.с. 118).

Актом прийому-передачі матеріалів, обладнання, інструментів, інших ТМЦ від 03.10.2019 року за договором №05/07-19 від 05.07.2019 року отримав ТМЦ для виконання будівельних робіт на об`єкті (том 4, а.с. 126).

Також між ТОВ ПБК Вектор (генпідрядник) та ТОВ БУД МЕРЕЖА (субпідрядник) було укладено договір підряду №03/197ц1 від 03.10.2019 року, відповідно до умов якого, субпідрядник здійснює капітальний ремонт благоустрою прилеглої території амбулаторії № 3 за адресою: м. Краматорськ, вул. Рилєєва, 11 в сел. Ясногірка на загальну суму 175882,03 гривень, в тому числі ПДВ - 29313,67 гривень (том 1, а.с. 109-111). Всього ж виконано робіт на суму 1163193,28 гривень.

На виконання вказаного договору сторонами було складено розрахунки витрат, підсумкову відомість ресурсів (том 1, а.с. 112-127).

Актом прийому-передачі будівельного майданчика (фронту робіт) від 16.10.2019 року позивач передав субпідряднику будівельний майданчик для виконання будівельних робіт з капітального ремонту благоустрою прилеглої території амбулаторії № 3 за адресою: м. Краматорськ, вул. Рилєєва, 11 в сел. Ясногірка (том 4, а.с. 124).

Актом прийому-передачі матеріалів, обладнання, інструментів, інших ТМЦ від 03.10.2019 року за договором №03/197ц1 від 03.10.2019 року генпідрядник передав а субпідрядник отримав ТМЦ для виконання будівельних робіт на об`єкті (том 4, а.с. 151).

Крім того, між ТОВ ПБК Вектор (генпідрядник) та ТОВ БУД МЕРЕЖА (субпідрядник) було укладено договір підряду №26-24/09/19-131 від 26.09.2019 року, відповідно до умов якого, субпідрядник здійснює капітальний ремонт приміщень Краматорського міського відділу Головного управління Державної міграційної служби України в Донецькій області за адресою: м. Краматорськ, вул. Я. Мудрого, 11 на загальну суму 418145,75 гривень, в тому числі ПДВ - 69690,96 гривень (том 1, а.с. 128-130). Всього ж виконано робіт на суму 1345810,71 гривень.

На виконання вказаного договору сторонами було складено розрахунки витрат, підсумкову відомість ресурсів (том 1, а.с. 131-161).

Актом прийому-передачі будівельного майданчика (фронту робіт) від 30.09.2019 року позивач передав субпідряднику будівельний майданчик для виконання будівельних робіт з капітального приміщень Краматорського міського відділу Головного управління Державної міграційної служби України в Донецькій області за адресою: м. Краматорськ, вул. Я. Мудрого, 11 (том 4, а.с. 122).

Актом прийому-передачі матеріалів, обладнання, інструментів, інших ТМЦ від 03.10.2019 року за договором №26-24/09/19-131 від 26.09.2019 року генпідрядник передав а субпідрядник отримав ТМЦ для виконання будівельних робіт на об`єкті (том 4, а.с. 128-134).

Між ТОВ ПБК Вектор (генпідрядник) та ТОВ БУД МЕРЕЖА (субпідрядник) було укладено договір підряду №59/04-19 від 04.11.2019 року, відповідно до умов якого, субпідрядник здійснює капітальний ремонт приміщення для встановлення комп`ютерного томографа в будівлі за адресою: м. Лиман, вул. К. Гасієва, 36а на загальну суму 128650,97 гривень, в тому числі ПДВ - 21441,83 гривень (том 1, а.с. 162-164). Всього ж виконано робіт на суму 403794,71 гривень.

На виконання вказаного договору сторонами було складено розрахунки витрат, підсумкову відомість ресурсів (том 1, а.с. 165-186).

Актом прийому-передачі будівельного майданчика (фронту робіт) від 19.09.2019 року позивач передав субпідряднику будівельний майданчик для виконання будівельних робіт з капітального ремонту приміщення для встановлення комп`ютерного томографа в будівлі за адресою: м. Лиман, вул. К. Гасієва, 36а (том 4, а.с. 121).

Актом прийому-передачі матеріалів, обладнання, інструментів, інших ТМЦ від 03.10.2019 року за договором №59/04-19 від 04.11.2019 року генпідрядник передав а субпідрядник отримав ТМЦ для виконання будівельних робіт на об`єкті (том 4, а.с. 148-150).

Крім того, між ТОВ ПБК Вектор (генпідрядник) та ТОВ БУД МЕРЕЖА (субпідрядник) було укладено договір підряду №01/10-2019 від 01.10.2019 року, відповідно до умов якого, субпідрядник здійснює капітальний ремонт благоустрою прилеглої території за адресою: м. Краматорськ, вул. Я. Мудрого, 26а на загальну суму 1152495,64 гривень, в тому числі ПДВ - 192082,61 гривень (том 1, а.с. 187-189).

На виконання вказаного договору сторонами було складено розрахунки витрат, підсумкову відомість ресурсів (том 1, а.с. 190-235).

Актом прийому-передачі будівельного майданчика (фронту робіт) від 01.10.2019 року позивач передав субпідряднику будівельний майданчик для виконання будівельних робіт з капітального ремонту благоустрою прилеглої території за адресою: м. Краматорськ, вул. Я. Мудрого, 26а (том 4, а.с. 123).

Відповідно до експертного звіту з технічного обстеження забудови земельної ділянки з будівлями, благоустроєм, інженерними мережами за адресою: м. Краматорськ, вул. Я. Мудрого, 26а станом на 23.07.2020 року експертом встановлено, що виконані роботи відповідають вимогам РП 15/09-25-3к та договірній ціні (том 4, а.с. 153-163).

Між ТОВ ПБК Вектор (генпідрядник) та ТОВ БУД МЕРЕЖА (субпідрядник) було укладено договір підряду №08/07-19 від 08.07.2019 року, відповідно до умов якого, субпідрядник здійснює капітальний ремонт будівлі механічного цеху рудника № 1, 3 інв. № 11103 ДП Артемсіль (заміна віконних блоків) на загальну суму 96218,10 гривень, в тому числі ПДВ - 16036,35 гривень (том 1, а.с. 236-238). Всього ж виконано робіт на суму 123803,91 гривень.

На виконання вказаного договору сторонами було складено розрахунки витрат, підсумкову відомість ресурсів (том 1, а.с. 239-250, том 2, а.с. 1-4).

Актом прийому-передачі будівельного майданчика (фронту робіт) від 12.07.2019 року позивач передав субпідряднику будівельний майданчик для виконання будівельних робіт з капітального ремонту будівлі механічного цеху рудника № 1, 3 інвентарний № 11103 (заміна віконних блоків) (том 4, а.с. 119).

Актом прийому-передачі матеріалів, обладнання, інструментів, інших ТМЦ від 03.10.2019 року за договором №08/07-19 від 08.07.2019 року генпідрядник передав а субпідрядник отримав ТМЦ для виконання будівельних робіт на об`єкті (том 4, а.с. 127).

Між ТОВ ПБК Вектор (генпідрядник) та ТОВ БУД МЕРЕЖА (субпідрядник) було укладено договір підряду №60/15/09-19 від 15.09.2019 року, відповідно до умов якого, субпідрядник здійснює капітальний ремонт будівлі аптеки під діагностичний центр за адресою: м. Лиман, вул. К. Гасієва, 36а на загальну суму 508120,08 гривень, в тому числі ПДВ - 84686,68 гривень (том 2, а.с. 5-7). Всього ж виконано робіт на суму 5693750,88 гривень.

На виконання вказаного договору сторонами було складено розрахунки витрат, підсумкову відомість ресурсів (том 2, а.с. 8-60).

Актом прийому-передачі будівельного майданчика (фронту робіт) від 19.09.2019 року позивач передав субпідряднику будівельний майданчик для виконання капітального ремонту будівлі аптеки під діагностичний центр за адресою: м. Лиман, вул. К. Гасієва, 36а (том 4, а.с. 121).

Актом прийому-передачі матеріалів, обладнання, інструментів, інших ТМЦ від 10.10.2019 року за договором №60/15/09-19 від 15.09.2019 року генпідрядник передав а субпідрядник отримав ТМЦ для виконання будівельних робіт на об`єкті (том 4, а.с. 136-147).

Розрахунки за вказаними договорами підряду відбулись в безготівковій формі, про що свідчать копії платіжних доручень № № 45, 46 від 24.01.2020 року, № 106 від 13.04.2020 року, № 142 від 06.05.2020 року, № 188 від 03.06.2020 року, № 384 від 09.10.2020 року, № 430 від 20.11.2020 року, № 431 від 17.11.2020 року № 71 від 15.02.2021 року (том 4, а.с. 215-223).

Частина заборгованості позивача перед ТОВ БУД МЕРЕЖА передана згідно договорів уступки права вимоги ТОВ МЕНЕДЖМЕНТ ХОЛДИНГ від 25.03.2020 року, ТОВ ЕЛІТ МАРКЕТС від 01.06.2020 року, ТОВ ОРАНТІС від 05.10.2020 року, ТОВ ДЕМЕТРА ЗАХИСТ від 02.02.2021 року відповідно до листа ТОВ БУД МЕРЕЖА від 25.03.2020 року № 09, адресованому позивачу (том 4, а.с. 224-228).

В акті документальної позапланової перевірки від 21.07.2021 року податковим органом також перелічені акти приймання виконаних будівельних робіт за зазначеними вище адресами проведених ТОВ БУД МЕРЕЖА будівельних робіт (том 1, а.с. 23).

Також акт перевірки містить посилання та перелік виписаних у грудні 2019 року ТОВ БУД МЕРЕЖА податкових накладних на загальну суму ПДВ 477393,71 гривень, які позивач включив до складу податкового кредиту у вказаному періоді (том 1, а.с. 24).

Тобто, ці обставини не є спірними між сторонами.

Як зазначено відповідачем в акті перевірки, до перевірки не надано:

- сертифікат якості та документи, підтверджуючі вартість використаних матеріалів та обладнання відповідно п.7.3. договору підряду від 01.10.2019 №01/10-2019;

- акти звірок, що передбачено п.4.1. договорів від 04.11.2019 №59/04-19, від 03.10.2019 №03/197ц1, від 26.09.2019 №26-24/09/19-131, від 15.09.2019 №60/15/09-19, від 19.07.2019 №19/07-19, від 08.07.2019 №08/07-19, від 05.07.2019 №05/07-19;

- інформацію щодо здійснення технічного нагляду, контролювання виконання робіт та якість виконаних робіт згідно з актами виконаних робіт (форма №КБ-20), що передбачено п. 6.1.3 договорів;

- інформацію щодо забезпечення на період виконання робіт ресурсами: електроенергією, водою та стисненим повітрям, що передбачено п. 6.1.4 договорів;

- інформацію щодо вартості наданих Генпідрядником матеріальних ресурсів для виконання робіт, послуг по використанню механізмів, послуг по проживанню у готелі згідно поданих актів виконаних робіт (форма №КБ-2в), що передбачено п. 4.3. договорів;

- інформацію щодо використання субпідрядником власного обладнання;

- акти передачі будматеріалів від Генпідрядника ТОВ ПБК ВЕКТОР на адресу Субпідрядника ТОВ БУД МЕРЕЖА для виконання робіт в грудні 2019 року;

- лімітно-забірні картки, які призначені для видачі матеріалів на будівельні об`єкти;

- матеріальні звіти;

- журнал обліку виконаних робіт;

- ТТН щодо транспортування будматеріалів, інформація щодо місця зберігання будматеріалів, основних засобів, які були використані при виконанні будівельних робіт ТОВ БУД МЕРЕЖА ;

- інформація щодо транспортування основних засобів Субпідрядника, якими виконувалися роботи, на об`єкти;

- накази про направлення працівників підрядника на відрядження, кошториси витрат на відрядження, звіт про виконану роботу у відрядженні, журнал реєстрації відряджень, інформацію щодо фаховості працівників ТОВ БУД МЕРЕЖА ;

- рахунки на сплату витрат з забезпечення житла відряджених робочих та спеціалістів Субпідрядника;

- акт приймання-передачі елементів об`єкту в ремонт;

- акт приймання-передачі елементів об`єкту з ремонту;

- претензійні вимоги з боку ТОВ БУД МЕРЕЖА до ТОВ ПБК ВЕКТОР щодо суми непогашеної кредиторської заборгованості у сумі 2864,4 тис. грн. згідно актів виконаних робіт у грудні 2019 року, підписаних керівниками та скріплених печаткою підприємств, і відповідно до п.4.2. договорів підряду, якими передбачена оплата на протязі 10 банківських днів після підписання Акта Генпідрядником.

При цьому, якщо до закінчення перевірки або у терміни, визначені в абзаці другому пункту 44.7 статті 44 ПК України, платник податків не надає посадовим особам контролюючого органу, які проводять перевірку, документи, що підтверджують показники, відображені таким платником податків у податковій звітності, вважатиметься, що такі документи були відсутні у такого платника податків на час складення такої звітності, проте не надані позивачем вищевказані документи не відносяться до документів податкової звітності.

Крім того, в акті перевірки зазначено, що згідно з даними ІТС Податковий блок та АІС Архів електронної звітності встановлено, що на підприємстві ТОВ БУД МЕРЕЖА працює 55 осіб.

В акті документальної позапланової перевірки податковим органом досліджено документи лише за грудень 2019 року, у зв`язку з чим для аналізу можливості виконання підрядних робіт слід враховувати період часу липень-грудень 2019 року, оскільки спірні договори підряду з ТОВ БУД МЕРЕЖА укладалися між позивачем у період з липня 2019 року по листопад 2019 року, тобто з розрахунку 129 робочих днів, а не 21 робочий день у грудні 2019 року, що має бути виконано 104 особами, як зазначено в акті.

Відтак, відповідач дійшов хибного висновку про те, що ТОВ БУД МЕРЕЖА не могло здійснити вказані в договорах підряду обсяги робіт у грудні 2019 року, оскільки не врахував періоди роботи ТОВ БУД МЕРЕЖА з липня 2019 року.

Стаття 6 КАС України передбачає принцип верховенства права при здійсненні адміністративного судочинства. Частиною 2 вказаної статті встановлено, що суд застосовує принцип верховенства права з урахуванням судової практики Європейського суду з прав людини.

Неприпустимість притягнення до відповідальності одного платника податків, у випадку за неправомірні дії іншого платника податків підтверджується практикою Європейського суду з прав людини. Так, в п. 71 рішення у справі Булвес АД проти Болгарії Європейський суд з прав людини дійшов такого висновку: ... Суд вважає, що компанія-заявник не повинна нести відповідальність за наслідки невиконання постачальником його обов`язків щодо своєчасного декларування податку на додану вартість і, як наслідок, сплачувати податок на додану вартість повторно разом із пенею. Суд вважає, що такі вимоги прирівнюються до надзвичайного обтяження для компанії-заявника, що порушило справедливий баланс, який повинен був підтримуватися між вимогами загальних інтересів та вимогами захисту права власності .

Європейський суд з прав людини визначає правило індивідуальної відповідальності платника податків. Тобто, добросовісний платник податків не має зазнавати негативних наслідків через порушення з боку його контрагентом. Аналогічні положення містяться й в Конституції України.

Крім того, первинними документами, наданими позивачем щодо проведених ТОВ БУД МЕРЕЖА будівельних робіт підтверджено правомірність виписаних субпідрядником податкових накладних, а отже, позбавлення позивача права на формування податкового кредиту в перевіряємому періоді є протиправним.

З огляду на викладене вище, суд дійшов висновку про наявність підстав для задоволення заявлених позивачем вимог про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення від 20.08.2021 року № 927805990715 про збільшення суми грошового зобов`язання з податку на додану вартість в сумі 596743,00 гривень, з яких податкове зобов`язання - 477394,00 гривень, штрафні (фінансові) санкції - 119349,00 гривень.

За вимогами ч. 1 ст. 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Згідно частини 3 статті 243 Кодексу адміністративного судочинства України у виняткових випадках залежно від складності справи складення рішення, постанови у повному обсязі може бути відкладено на строк не більш як десять, а якщо справа розглянута у порядку спрощеного провадження - п`ять днів з дня закінчення розгляду справи.

Відповідно до частини 4 статті 243 Кодексу адміністративного судочинства України судове рішення, постановлене у письмовому провадженні, повинно бути складено у повному обсязі не пізніше закінчення встановлених цим Кодексом строків розгляду відповідної справи, заяви або клопотання.

З огляду на викладене, на підставі положень Податкового кодексу України, ст.ст. 2, 17, 77, 90, 139, 242-246, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

Позовні вимоги товариства з обмеженою відповідальністю ПБК Вектор (місцезнаходження згідно даних з ЄДР: 84313, Доненька область, м. Краматорськ, вул. Хмельницького Богдана, буд. 6, код ЄДРПОУ 41145956) до Головного управління ДПС у Донецькій області (місцезнаходження згідно даних з ЄДР: 87515, Доненька область, м. Маріуполь, вул. Італійська, буд. 59, код ЄДРПОУ ВП 44070187) про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення від 20 серпня 2021 року № 927805990715 - задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Донецькій області від 20 серпня 2021 року № 927805990715 на суму 596743,00 гривень.

Стягнути з Головного управління ДПС у Донецькій області (код ЄДРПОУ ВП 44070187) за рахунок бюджетних асигнувань на користь товариства з обмеженою відповідальністю ПБК Вектор (код ЄДРПОУ 41145956) судові витрати з судового збору у розмірі 8951 (вісім тисяч дев`ятсот п`ятдесят одну) гривню 15 копійок.

Рішення складено у повному обсязі та підписано 23 грудня 2021 року.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення безпосередньо до суду апеляційної інстанції.

Рішення суду може бути оскаржене до Першого апеляційного адміністративного суду.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Суддя Л.Б. Голубова

Дата ухвалення рішення 23.12.2021
Зареєстровано 24.12.2021
Оприлюднено 28.12.2021

Судовий реєстр по справі 200/11811/21

Проскрольте таблицю вліво →
Рішення Суд Форма
Ухвала від 01.02.2022 Перший апеляційний адміністративний суд Адміністративне
Ухвала від 01.02.2022 Перший апеляційний адміністративний суд Адміністративне
Рішення від 23.12.2021 Донецький окружний адміністративний суд Адміністративне
Ухвала від 07.12.2021 Донецький окружний адміністративний суд Адміністративне
Ухвала від 15.11.2021 Донецький окружний адміністративний суд Адміністративне
Ухвала від 15.11.2021 Донецький окружний адміністративний суд Адміністративне
Ухвала від 17.09.2021 Донецький окружний адміністративний суд Адміністративне

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Стежити за справою 200/11811/21

Встановіть Опендатабот та підтвердіть підписку

Вайбер Телеграм

Опендатабот для телефону