Постанова
від 22.12.2021 по справі 911/1223/20
ПІВНІЧНИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ПІВНІЧНИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

вул. Шолуденка, буд. 1, літера А, м. Київ, 04116, (044) 230-06-58 inbox@anec.court.gov.ua

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"22" грудня 2021 р. Справа№ 911/1223/20

Північний апеляційний господарський суд у складі колегії суддів:

головуючого: Коротун О.М.

суддів: Суліма В.В.

Гаврилюка О.М.

за участю секретаря судового засідання Яценко І.В.,

за участю представника скаржника згідно з протоколом судового засідання від 22.12.2021

за апеляційною скаргою Комунального підприємства Броварської міської ради Київської області Броваритепловодоенергія

на ухвалу Господарського суду Київської області від 25.10.2021 (повний текст складено 28.10.2021)

за скаргою Акціонерного товариства Національна акціонерна компанія Нафтогаз України на дії Броварського міського відділу державної виконавчої служби Центрального міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Київ)

у справі № 911/1223/20 (суддя Конюх О.В.)

за позовом Акціонерного товариства Національна акціонерна компанія Нафтогаз України

до відповідача Комунального підприємства Броварської міської ради Київської області Броваритепловодоенергія

про стягнення 624 003, 47 грн,

Розглянувши справу в порядку ст. 269, 270, 271 Господарського процесуального кодексу України (надалі - ГПК України), Північний апеляційний господарський суд,

ВСТАНОВИВ:

ІСТОРІЯ СПРАВИ

1. Короткий зміст скарги та рух справи

У травні 2020 року Акціонерне товариство Національна акціонерна компанія Нафтогаз України (далі - АТ НАК Нафтогаз України ) звернулося до Господарського суду Київської області з позовом до Комунального підприємства Броварської міської ради Київської області Броваритепловодоенергія (далі - КП Броваритепловодоенергія ) про стягнення заборгованості у розмірі 624 003,47 грн за неналежне виконання умов договору від 14.09.2016 № 1629/1617-БО-17 постачання природного газу, з яких: 326 480,16 грн пеня, 72 981,85 грн 3% річних, 224 541,46 грн інфляційні втрати, нараховані за прострочення оплати за природний газ, отриманий у жовтні-грудні 2016 та січні-вересні 2017.

Рішенням Господарського суду Київської області від 20.07.2020, залишеним без змін постановою Північного апеляційного господарського суду від 03.12.2021, позов задоволено частково. Стягнуто з КП Броваритепловодоенергія на користь АТ НАК Нафтогаз України 97 944, 05 грн пені, 72 981, 85 грн 3 % річних, 224 541, 46 грн інфляційних втрат, 9 360, 05 грн судового збору. В іншій частині позову відмовлено.

02.02.2021 на виконання вказаного рішення суду першої інстанції від 20.07.2020 Господарським судом Київської області видано відповідний наказ.

У жовтні 2021 року АТ НАК Нафтогаз України звернулося до суду першої інстанції зі скаргою № 39/10-6530-21 на дії органу державної виконавчої служби, в якій просило визнати неправомірними дії та рішення в.о. начальника Броварського міськрайонного відділу державної виконавчої служби Центрального міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Київ) (далі - Броварський МВДВС) Шкред І.Ю. щодо винесення 14.09.2021 постанови про зупинення виконавчих дій у межах виконавчого провадження ВП №64660321 та зобов`язати посадову особу (начальника органу ДВС) усунути порушення (поновити порушене право), скасувати постанову про зупинення виконавчих дій в межах виконавчого провадження від 14.09.2021 ВП № 64660321 та відновити виконавче провадження ВП №64660321.

Скарга обґрунтована тим, що при винесенні оскаржуваної постанови порушено норми п. 10 ч. 1, ст. 34 Закону України Про виконавче провадження та норми Закону України Про заходи, спрямовані на врегулювання заборгованості теплопостачальних та теплогенеруючих організацій та підприємств централізованого водопостачання і водовідведення за спожиті енергоносії . Зокрема, скаржник вказував, що включення боржника 10.07.2017 до Реєстру підприємств, що беруть участь у процедурі врегулювання заборгованості відповідно до Закону України Про заходи, спрямовані на врегулювання заборгованості теплопостачальних та теплогенеруючих організацій та підприємств централізованого водопостачання та водовідведення не є підставою для зупинення із посиланням на зміни, які внесені Законом України Про заходи, спрямовані на подолання кризових явищ та забезпечення фінансової стабільності на ринку природного газу , які набрали чинності 29.08.2021, оскільки останні передбачають внесення до реєстру не взагалі, а за кожним кредитором окремо. Оскільки у Реєстрі відсутні відомості про те, що боржник включений до реєстру щодо врегулювання заборгованості перед АТ НАК Нафтогаз України (стягувачем за ВП №64660321), зупинення виконавчих дій із посиланням на вказаний закон є неправомірним.

2. Короткий зміст ухвали суду першої інстанції

Ухвалою Господарського суду міста Києва від 25.10.2021 скаргу АТ НАК Нафтогаз України на дії органу державної виконавчої служби задоволено повністю. Визнано неправомірними дії та рішення в.о. начальника Броварського МВДВС Шкред І.Ю. щодо винесення 14.09.2021 постанови про зупинення виконавчих дій у межах виконавчого провадження ВП №64660321. Зобов`язано посадову особу (начальника органу ДВС) або іншу посадову особу Броварського МВДВС усунути допущене порушення (поновити порушене право) шляхом скасування постанови від 14.09.2021 про зупинення виконавчих дій у межах виконавчого провадження ВП №64660321 та відновлення примусового виконання ВП №64660321.

Ухвала Господарського суду міста Києва обґрунтована тим, що доказів того, що боржник подав до Мінрегіону документи у порядку, встановленому ст. 3 Закону України Про заходи, спрямовані на врегулювання заборгованості теплопостачальних та теплогенеруючих організацій та підприємств централізованого водопостачання і водовідведення у редакції від 29.08.2021 щодо заборгованості за кожним кредитором окремо станом на 01.06.2021, доказів того, що Мінрегіоном прийнято рішення про включення підприємства-боржника (або внесення змін до реєстру відносно боржника) у відповідності до вказаного закону у редакції від 29.08.2021 до Реєстру за кожним кредитором окремо ані до матеріалів виконавчого провадження, ані до матеріалів справи боржником не подано.

А тому суд першої інстанції дійшов висновку про те, що оскаржувана постанова від 14.09.2021 про зупинення вчинення виконавчих дій ВП №64660321 із посиланням на п. 10 ч. 1 ст. 34 Закону України Про виконавче провадження в редакції Закон України Про заходи, спрямовані на подолання кризових явищ та забезпечення фінансової стабільності на ринку природного газу від 14.07.2021 (яка прямо передбачає включення до реєстру за кожним кредитором, який є стягувачем у виконавчому провадженні), є протиправною та незаконною.

3. Надходження апеляційної скарги на розгляд Північного апеляційного господарського суду

У листопаді 2021 року КП Броваритепловодоенергія звернулося до Північного апеляційного господарського суду з апеляційною скаргою, в якій просило скасувати ухвалу Господарського суду міста Києва від 25.10.2021, якою задоволено скаргу АТ НАК Нафтогаз України .

Ухвалою суду апеляційної інстанції від 06.12.2021 було відкрито апеляційне провадження за апеляційною скаргою КП Броваритепловодоенергія на ухвалу Господарського суду міста Києва від 25.10.2021. Надано учасникам справи час на подачу відзивів, заяв, клопотань. Справу призначено до розгляду на 22.12.2021.

21.12.2021 до суду апеляційної інстанції від скаржника надійшло клопотання про долучення до матеріалів справи наказу Міністерства розвитку громад та територій України від 10.12.2021 № 327 Про внесення змін до Реєстру теплопостачальних та теплогенеруючих організацій, підприємств централізованого водопостачання тa водовідведення, що беруть участь у процедурі врегулювання заборгованості та додаток до відповідного наказу. До клопотання долучено копію відповідного наказу та додатку.

22.12.2021 у судове засідання з`явився представник скаржника. Стягувач та представник виконавчої служби у судове засідання не з`явилися. Про дату, час та місце судового засідання повідомлені належним чином в порядку, передбаченому ст. 120, 242 ГПК України, що підтверджується повідомленням про вручення поштового відправлення та телефонограмою.

У судовому засіданні суд апеляційної інстанції роз`яснив скаржнику, що розгляд справи здійснюється в межах, встановлених ст. 269 ГПК України. Подана скаржником копія наказу Міністерства розвитку громад та територій України від 10.12.2021 № 327 Про внесення змін до Реєстру теплопостачальних та теплогенеруючих організацій, підприємств централізованого водопостачання тa водовідведення, що беруть участь у процедурі врегулювання заборгованості свідчить, що його було складено 10.12.2021, тобто після постановлення оскаржуваної ухвали. В силу приписів ст. 269 ГПК України доказ, який не існував на момент розгляду справи в суді першої інстанції не може досліджуватися та прийматися до уваги судом апеляційної інстанції. А тому розгляд справи здійснюється за наявними у ній доказами.

Суд заслухав представника скаржника, дослідив докази, з`ясував обставини справи та перевірив їх доказами.

Представник скаржника підтримав вимоги апеляційної скарги та просив її задовольнити, а ухвалу суду першої інстанції - скасувати.

4. Вимоги апеляційної скарги та короткий зміст наведених у ній доводів

КП Броваритепловодоенергія в апеляційній скарзі не погоджується з ухвалою суду першої інстанції про задоволення скарги на дії державного виконавця з огляду на таке.

Скаржник зазначає, що КП Броваритепловодоенергія включено до Реєстру в частині врегулювання заборгованості. Відповідно до повідомлення Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 10.07.2017 № 8/10-1245-17 КП Броваритепловодоенергія станом на 10.07.20217 внесено до Реєстру підприємств, що беруть участь у процедурі врегулювання заборгованості за спожиті енергоносії відповідно до Закону України Про заходи, спрямовані на врегулювання заборгованості теплопостачальних та тепло генеруючих органiзацiй та підприємств централізованого водопостачання і водовідведення за спожиті енергоносії . Номер особового запису в Реєстрі - 77.

Крім того, скаржник вказує, що після внесення змін відповідно до Закону України Про заходи, спрямовані на врегулювання заборгованості теплопостачальних та теплогенеруючих організацій та підприємств централізованого водопостачання і водовідведення та відповідно до протоколу № 3 засідання територіальної комісії з узгодження обсягу заборгованості з різниці в тарифах від 28.09.2021 узгоджено надані КП Броваритепловодоенергія розрахунки з обсягів заборгованості з різниці в тарифах на теплову енергію, послуги з централізованого опалення та централізованого постачання гарячої води, послуги з постачання теплової енергії та постачання гарячої води, що вироблялися, транспортувалися та постачалися населенню, установам і організаціям, що фінансуються з державного та/або місцевих бюджетів, та/або іншим підприємствам теплопостачання, виникла у зв`язку з яка невідповідністю фактичної вартості теплової енергії, послуг з централізованого опалення та централізованого постачання гарячої води, послуг з постачання теплової енергії та постачання гарячої води, що затверджувалися та/або погоджувалися органами державної влади чи органами місцевого самоврядування, та залишилася непогашеною станом на 01.06.2021 в повному обсязі.

Скаржник вказує, що він є підприємством, що надає послуги централізованого водопостачання та водовідведення, яке включено до реєстру підприємств, що беруть участь у процедурі врегулювання заборгованості відповідно до Закону України Про заходи, спрямовані на врегулювання заборгованості теплопостачальних та тепло генеруючих органiзацiй та підприємств централізованого водопостачання і водовідведення за спожиті енергоносії . На переконання боржника, обставини, що стали підставою для зупинення вчинення виконавчих дій у відповідності до ст. 35 Закону України Про виконавче провадження не усунуті, сстягувачем не доведено належними доказами підстави для поновлення виконавчого провадження.

5. Узагальнений виклад позиції інших учасників справи

Відзивів на апеляційну скаргу не надходило.

ПОЗИЦІЯ ПІВНІЧНОГО АПЕЛЯЦІЙНОГО ГОСПОДАРСЬКОГО СУДУ

6. Мотиви, з яких виходить Північний апеляційний господарський суд, та застосовані ним положення законодавства

З матеріалів справи вбачається, що у травні 2020 року АТ НАК Нафтогаз України звернулося до Господарського суду Київської області з позовом до КП Броваритепловодоенергія про стягнення заборгованості.

Рішенням Господарського суду Київської області від 20.07.2020 у даній справі, залишеним без змін постановою Північного апеляційного господарського суду від 03.12.2021, позов задоволено частково. Стягнуто з КП Броваритепловодоенергія на користь АТ НАК Нафтогаз України 97 944, 05 грн пені, 72 981, 85 грн 3 % річних, 224 541, 46 грн інфляційних втрат, 9 360, 05 грн судового збору. В іншій частині позову відмовлено.

02.02.2021 на виконання вказаного рішення суду першої інстанції Господарським судом Київської області видано відповідний наказ.

За змістом ст. 1, 5 Закону України Про виконавче провадження виконавче провадження як завершальна стадія судового провадження і примусове виконання судових рішень та рішень інших органів (посадових осіб) - це сукупність дій визначених органів і осіб, що спрямовані на примусове виконання рішень і проводяться на підставах, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією України, законами та нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до цього Закону, а також рішеннями, які відповідно до цього Закону підлягають примусовому виконанню. Примусове виконання рішень покладається на органи державної виконавчої служби (державних виконавців) та у передбачених цим Законом випадках на приватних виконавців, правовий статус та організація діяльності яких установлюються Законом України Про органи та осіб, які здійснюють примусове виконання судових рішень і рішень інших органів .

Відповідно до ч. 1 ст. 18 Закону України Про виконавче провадження виконавець зобов`язаний вживати передбачених цим Законом заходів щодо примусового виконання рішень, неупереджено, ефективно, своєчасно і в повному обсязі вчиняти виконавчі дії.

Постановою заступника начальника Броварського МВДВС Шкред І.Ю. від 01.03.2021 відкрито виконавче провадження № 64660321 з примусового виконання наказу господарського суду Київської області від 10.02.2021 у справі № 911/1223/20.

Також 01.03.2021 ухвалено постанови про розмір мінімальних витрат виконавчого провадження, про стягнення судового збору, а також про приєднання виконавчого провадження до зведеного виконавчого провадження № 63916165.

31.08.2021 до відділу ДВС надійшла заява КП Броваритепловодоенергія від 30.08.2021 № 01-1935 про зупинення виконавчих проваджень, у тому числі з виконання наказу господарського суду Київської області від 10.02.2021 у справі № 911/1223/20.

До заяви було додано, зокрема, копію повідомлення Мінрегіону про те, що станом на 10.07.2017 КП Броваритепловодоенергія внесено до Реєстру підприємств, що беруть участь у процедурі врегулювання заборгованості за спожиті енергоносії відповідно до Закону України Про заходи, спрямовані на врегулювання заборгованості теплопостачальних та теплогенеруючих організацій та підприємств централізованого водопостачання і водовідведення за спожиті енергоносії , номер особового запису у реєстрі 77.

14.09.2021 в.о. начальника Броварського відділу ДВС Шкред І.Ю. ухвалено постанову про зупинення вчинення виконавчих дій ВП №64660321 із посиланням на п. 10 ч. 1 ст. 34, ст. 35 Закону України Про виконавче провадження , якою вчинення виконавчих дій зупинено до виключення боржника з реєстру підприємств, що беруть участь у процедурі врегулювання заборгованості відповідно до Закону України Про заходи, спрямовані на врегулювання заборгованості теплопостачальних та теплогенеруючих організацій та підприємств централізованого водопостачання і водовідведення за спожиті енергоносії .

Як встановлено судом першої інстанції, копію указаної постанови було надісланий стягувачу 23.09.2021 та ним отримано 27.09.2021.

Законом України Про заходи, спрямовані на врегулювання заборгованості теплопостачальних та теплогенеруючих організацій та підприємств централізованого водопостачання і водовідведення за спожиті енергоносії у редакції, яка набрала чинності 30.11.2016, ч. 1 ст. 34 Закону України Про виконавче провадження , яка регламентувала випадки зупинення виконавцем вчинення виконавчих дій, було доповнено пунктом 10, відповідно до якого виконавець зупиняє вчинення виконавчих дій у разі включення підприємств, що виробляють, транспортують та постачають теплову енергію, надають послуги з централізованого опалення та постачання гарячої води, підприємств централізованого водопостачання та водовідведення, що надають послуги з централізованого водопостачання та водовідведення, послуги з постачання холодної води та послуги з водовідведення (з використанням внутрішньобудинкових систем), до реєстру підприємств, що беруть участь у процедурі врегулювання заборгованості відповідно до Закону України Про заходи, спрямовані на врегулювання заборгованості теплопостачальних та теплогенеруючих організацій та підприємств централізованого водопостачання і водовідведення за спожиті енергоносії , з виконавчих проваджень, стягувачами за якими є Національна акціонерна компанія Нафтогаз України , її дочірня компанія Газ України , Публічне акціонерне товариство Укртрансгаз , постачальники електричної енергії, а боржниками - підприємства, що виробляють теплову енергію, транспортують та постачають теплову енергію, надають послуги з централізованого опалення та постачання гарячої води, та підприємства централізованого водопостачання та водовідведення, що надають послуги з централізованого водопостачання та водовідведення, послуги з постачання холодної води та послуги з водовідведення (з використанням внутрішньобудинкових систем) .

Відповідно до ст. 5 вказаного Закону, реструктуризації підлягала кредиторська заборгованість теплопостачальних та теплогенеруючих організацій за спожитий природний газ, використаний станом на 1 липня 2016 року для виробництва теплової та електричної енергії, послуг з опалення та постачання гарячої води (без урахування суми неустойки (штрафів, пені), інфляційних нарахувань, процентів річних, нарахованих на заборгованість за спожитий природний газ), не погашена станом на 31 грудня 2016 року.

Як вбачається з матеріалів справи, наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 10.07.2017 № 168 було включено до Реєстру теплопостачальних та теплогенеруючих організацій, підприємств централізованого водопостачання та водовідведення, що беруть участь у процедурі врегулювання заборгованості за спожиті енергоносії, суб`єктів господарювання згідно із додатком.

Згідно з додатком до наказу Мінрегіону від 10.07.2017 № 168 КП Броваритепловодоенергія було включено до реєстру із обсягом кредиторської заборгованості, що підлягає врегулюванню згідно Закону 0, 00 грн; із обсягом нарахувань із сплати неустойки (штрафу, пені), інших штрафних, фінансових санкцій, а також інфляційних нарахувань і процентів річних, що підлягають стягненню на підставі рішення суду, на заборгованість за природний газ, електричну енергію, централізоване водопостачання і водовідведення, що утворилася у період до 01.07.2016 - 817 672, 28 грн.

Рішенням господарського суду Київської області від 20.07.2020 у даній справі було стягнуто з КП Броваритепловодоенергія на користь АТ НАК Нафтогаз України пеню, проценти річних, інфляційні втрати, нараховані у зв`язку із простроченням оплати за природний газ, отриманий у жовтні-грудні 2016 та січні-вересні 2017 та за договором від 14.09.2019 постачання природного газу №1629/1617-БО-17 для виробництва теплової енергії, яка споживається бюджетними установами/організаціями та іншими споживачами, яка не підлягала врегулюванню та реструктуризації відповідно до наведеної редакції Закону України Про заходи, спрямовані на врегулювання заборгованості теплопостачальних та теплогенеруючих організацій та підприємств централізованого водопостачання і водовідведення .

29.08.2021 набрав чинності Закон України Про заходи, спрямовані на подолання кризових явищ та забезпечення фінансової стабільності на ринку природного газу , яким зокрема було внесено зміни до Закону України Про заходи, спрямовані на врегулювання заборгованості теплопостачальних та теплогенеруючих організацій та підприємств централізованого водопостачання і водовідведення за спожиті енергоносії .

Відповідно до вказаних змін, дія цього Закону поширюється на відносини із врегулювання заборгованості теплопостачальних та теплогенеруючих організацій за спожитий природний газ та послуги з його розподілу і транспортування, за теплову енергію, а також підприємств централізованого водопостачання і водовідведення за спожиту електричну енергію (ст. 2 Закону України Про заходи, спрямовані на врегулювання заборгованості теплопостачальних та теплогенеруючих організацій та підприємств централізованого водопостачання і водовідведення у редакції від 29.08.2021).

Відповідно до ч. 1 ст. 5 вказаної редакції Закону України Про заходи, спрямовані на врегулювання заборгованості теплопостачальних та теплогенеруючих організацій та підприємств централізованого водопостачання і водовідведення , реструктуризації підлягають кредиторська заборгованість теплопостачальних та теплогенеруючих організацій за спожитий природний газ, використаний станом на 1 червня 2021 року для виробництва теплової та електричної енергії (у тому числі за договорами купівлі-продажу природного газу для власних потреб, що був використаний виключно для виробництва теплової та електричної енергії), надання послуг з централізованого опалення та централізованого постачання гарячої води, послуг з постачання теплової енергії та постачання гарячої води, а також заборгованість за послуги з розподілу і транспортування природного газу та кредиторська заборгованість теплопостачальних організацій перед теплогенеруючими організаціями за теплову енергію, отриману для її подальшого постачання споживачам та/або надання відповідних комунальних послуг споживачам, які утворилися станом на 1 червня 2021 року (без урахування суми неустойки (штрафів, пені), інфляційних нарахувань, процентів річних, нарахованих на таку заборгованість).

Статтею 3 редакції Закону України Про заходи, спрямовані на врегулювання заборгованості теплопостачальних та теплогенеруючих організацій та підприємств централізованого водопостачання і водовідведення від 29.08.2021 встановлено, що для участі у процедурі врегулювання заборгованості теплопостачальні та теплогенеруючі організації, підприємства централізованого водопостачання та водовідведення включаються до реєстру, який веде центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері житлово-комунального господарства.

Участь у процедурі врегулювання заборгованості відповідно до ст. 4 цього Закону не потребує обов`язкового включення до реєстру.

Однак, стаття 4 вказаної редакції Закону України Про заходи, спрямовані на врегулювання заборгованості теплопостачальних та теплогенеруючих організацій та підприємств централізованого водопостачання і водовідведення передбачає здійснення взаєморозрахунків щодо врегулювання заборгованості з різниці в тарифах.

Відповідно до ч. 2, 3, 4 ст. 3 Закону України Про заходи, спрямовані на врегулювання заборгованості теплопостачальних та теплогенеруючих організацій та підприємств централізованого водопостачання і водовідведення для включення до реєстру підприємства централізованого водопостачання і водовідведення, теплопостачальні і теплогенеруючі організації подають центральному органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері житлово-комунального господарства, заяву, до якої додаються:

копії установчих документів;

копії ліцензій (за наявності) або рішень про видачу ліцензій, прийнятих органами ліцензування, на провадження видів господарської діяльності, що діяли на момент виникнення заборгованості, або виписка з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань із записом про рішення органу ліцензування щодо видачі ліцензії суб`єкту господарювання (для підприємств та організацій, діяльність яких підлягає ліцензуванню згідно із законодавством);

довідки, складені підприємством (організацією) у довільній формі, про обсяги та структуру дебіторської заборгованості (із зазначенням категорії споживачів) станом на 1 червня 2021 року та кредиторської заборгованості, що підлягає врегулюванню відповідно до вимог цього Закону (у тому числі за договорами купівлі-продажу природного газу для власних потреб, що був використаний виключно для виробництва теплової та електричної енергії), із зазначенням кредиторів, величини заборгованості, розміру неустойки (штрафів, пені), інфляційних нарахувань, процентів річних, нарахованих на заборгованість, що підлягає врегулюванню, станом на 1 червня 2021 року, а також обсягів заборгованості, реструктуризованої станом на 1 червня 2021 року в порядку та на умовах, визначених цим Законом;

копія акта звіряння взаєморозрахунків станом на 1 червня 2021 року із зазначенням договорів, заборгованість за якими реструктуризована станом на 1 червня 2021 року в порядку та на умовах, визначених цим Законом;

розрахунки обсягів заборгованості з різниці в тарифах та копії протоколів територіальних комісій з питань узгодження заборгованості з різниці в тарифах або довідки про відсутність такої заборгованості, підписані керівником.

Відповідальність за повноту та достовірність даних, наведених у поданих документах, несуть учасники процедури врегулювання заборгованості.

Рішення про включення або про відмову у включенні до реєстру приймається керівником центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері житлово-комунального господарства, або уповноваженою ним посадовою особою протягом 10 робочих днів з дня надходження заяви та розміщується на офіційному веб-сайті цього органу.

Включення до реєстру здійснюється безоплатно та за кожним кредитором окремо.

Порядок ведення та користування реєстром затверджується Кабінетом Міністрів України.

Також Законом України Про заходи, спрямовані на подолання кризових явищ та забезпечення фінансової стабільності на ринку природного газу викладено у новій редакції п. 10 ч. 1 ст. 34 Закону України Про виконавче провадження , а саме встановлено, що виконавець зупиняє вчинення виконавчих дій у разі включення (за кожним кредитором, який є стягувачем у відповідному виконавчому провадженні) підприємств, що виробляють, транспортують та постачають теплову енергію, надають послуги з централізованого опалення та постачання гарячої води, підприємств централізованого водопостачання та водовідведення, що надають послуги з централізованого водопостачання та водовідведення, послуги з постачання холодної води та послуги з водовідведення (з використанням внутрішньобудинкових систем), до реєстру підприємств, що беруть участь у процедурі врегулювання заборгованості відповідно до Закону України Про заходи, спрямовані на врегулювання заборгованості теплопостачальних та теплогенеруючих організацій та підприємств централізованого водопостачання і водовідведення , з виконавчих проваджень, стягувачами за якими є Національна акціонерна компанія Нафтогаз України , її дочірня компанія Газ України , Публічне акціонерне товариство Укртрансгаз , оператор газотранспортної системи, оператори газорозподільних систем, електропостачальники, оператори системи розподілу (як правонаступники в частині прав та обов`язків за договорами на постачання електричної енергії та про користування електричною енергією), у тому числі їхні правонаступники у разі заміни стягувача у виконавчому провадженні, а також теплогенеруючі організації, а боржниками - підприємства, що виробляють теплову енергію, транспортують та постачають теплову енергію, надають послуги з централізованого опалення та централізованого постачання гарячої води, послуги з постачання теплової енергії та постачання гарячої води, та підприємства централізованого водопостачання та водовідведення, що надають послуги з централізованого постачання холодної води та водовідведення (з використанням внутрішньобудинкових систем), послуги з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення .

Відповідно до пунктів 4, 5 затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.02.2017 № 93 Порядку ведення реєстру теплопостачальних та теплогенеруючих організацій, підприємств централізованого водопостачання та водовідведення, що беруть участь у процедурі врегулювання заборгованості, та користування зазначеним реєстром, формування та ведення реєстру здійснюється Мінрегіоном шляхом:

збирання та оброблення інформації про підприємства;

внесення даних до реєстру та змін до них, а також виключення таких даних з реєстру.

Рішення про включення підприємства до реєстру або про відмову в його включенні приймається керівником Мінрегіону або уповноваженою ним посадовою особою протягом 10 робочих днів з дня надходження заяви про включення підприємства до реєстру та розміщується на офіційному веб-сайті Мінрегіону.

Доказів того, що на момент розгляду заяви судом першої інстанції боржник подав до Мінрегіону документи у порядку, встановленому ст. 3 Закону України Про заходи, спрямовані на врегулювання заборгованості теплопостачальних та теплогенеруючих організацій та підприємств централізованого водопостачання і водовідведення у редакції від 29.08.2021 щодо заборгованості за кожним кредитором окремо станом на 1 червня 2021 та доказів того, що Мінрегіону прийнято рішення про включення підприємства-боржника (або внесення змін до реєстру відносно боржника) у відповідності до редакції вказаного Закону до Реєстру за кожним кредитором окремо ані до матеріалів виконавчого провадження, ані до матеріалів справи боржником не подано. А тому такі доводи скаржника визнаються необґрунтованими.

З огляду на викладене правомірним є висновок суду першої інстанції про те, що оскаржувана постанова від 14.09.2021 про зупинення вчинення виконавчих дій ВП №64660321 із посиланням на п. 10 ч. 1 ст. 34 Закону України Про виконавче провадження в редакції Закон України Про заходи, спрямовані на подолання кризових явищ та забезпечення фінансової стабільності на ринку природного газу (яка прямо передбачає включення до реєстру за кожним кредитором, який є стягувачем у виконавчому провадженні), є протиправною та незаконною. Відповідно, доводи скаржника у відхиляються як безпідставні.

Подана боржником копія протоколу № 3 засідання територіальної комісії з узгодження обсягу заборгованості з різниці у тарифах від 28.09.2021 датована пізніше оскаржуваної постанови від 14.09.2021 про зупинення вчинення виконавчих дій та жодним чином вищенаведеного висновку не спростовує.

Відповідно до ч. 1 та 2 ст. 343 ГПК України за результатами розгляду скарги суд постановляє ухвалу. У разі встановлення обґрунтованості скарги суд визнає оскаржувані рішення, дії чи бездіяльність неправомірними і зобов`язує державного виконавця або іншу посадову особу органу державної виконавчої служби, приватного виконавця усунути порушення (поновити порушене право заявника).

Враховуючи викладене, суд першої інстанції дійшов правомірного висновку про те, що постанова від 14.09.2021 про зупинення вчинення виконавчих дій у виконавчому провадженні №64660321 є неправомірною та має бути скасована.

Відповідно до ч. 5 ст. 35 Закону України Про виконавче провадження після усунення обставин, що стали підставою для зупинення вчинення виконавчих дій, виконавець не пізніше наступного робочого дня з моменту, коли йому стало про це відомо, зобов`язаний продовжити примусове виконання рішення у порядку, встановленому цим Законом, про що виносить відповідну постанову.

Отже, враховуючи обставини справи та приписи наведеної норми правомірним є висновок суду першої інстанції про те, що скарга АТ НАК Нафтогаз України на дії державного виконавця є обґрунтована та задовольнив її.

7. Висновки за результатами розгляду апеляційної скарги з посиланням на норми права, якими керувався суд апеляційної інстанції

Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 275 ГПК України суд апеляційної інстанції за результатами розгляду апеляційної скарги має право залишити судове рішення без змін, а скаргу без задоволення. Суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а судове рішення без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права (ст. 276 ГПК України).

Отже, Північний апеляційний господарський суд погоджується з висновком суду першої інстанції про задоволення скарги АТ НАК Нафтогаз України на дії державного виконавця з огляду на обґрунтованість вимог останньої та неправомірність ухваленої виконавцем постанови.

Таким чином, на підставі ст. 2, 269, 270, 271 п. 1 ч. 1 ст. 275, ст. 276, 376 ГПК України - суд апеляційної інстанції дійшов висновку про необхідність залишення апеляційної скарги у даній справі без задоволення, а ухвалу суду першої інстанції - без змін.

8. Судові витрати

З урахуванням відмови в задоволенні апеляційної скарги по суті, понесений судовий збір за розгляд справи в суді апеляційної інстанції покладається на скаржника в порядку ст. 129 ГПК України .

Керуючись ст. 2, 129, 269, 270, 271, п. 1 ч. 1 ст. 275, ст. 276, ст. 281 - 283 ГПК України, Північний апеляційний господарський суд,

ПОСТАНОВИВ:

1. Апеляційну скаргу Комунального підприємства Броварської міської ради Київської області Броваритепловодоенергія на ухвалу Господарського суду Київської області від 25.10.2021 у справі № 911/1223/20 - залишити без задоволення.

2. Ухвалу Господарського суду Київської області від 25.10.2021 у справі №911/1223/20 - залишити без змін.

3. Судовий збір, понесений у зв`язку з переглядом справи в суді апеляційної інстанції, покласти на скаржника.

4. Матеріали справи повернути до суду першої інстанції.

Постанова набирає законної сили з дня її прийняття та може бути оскаржена до Верховного Суду у порядку, передбаченому ст. 286 - 291 Господарського процесуального кодексу України.

Повний текст складено 23.12.2021

Головуючий суддя О.М. Коротун

Судді В.В. Сулім

О.М. Гаврилюк

Дата ухвалення рішення22.12.2021
Оприлюднено28.12.2021
Номер документу102215407
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —911/1223/20

Ухвала від 24.01.2022

Господарське

Господарський суд Київської області

Конюх О.В.

Ухвала від 17.01.2022

Господарське

Господарський суд Київської області

Конюх О.В.

Постанова від 22.12.2021

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Коротун О.М.

Ухвала від 13.12.2021

Господарське

Господарський суд Київської області

Конюх О.В.

Ухвала від 06.12.2021

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Коротун О.М.

Ухвала від 17.11.2021

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Коротун О.М.

Ухвала від 15.11.2021

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Коротун О.М.

Ухвала від 25.10.2021

Господарське

Господарський суд Київської області

Конюх О.В.

Ухвала від 18.10.2021

Господарське

Господарський суд Київської області

Конюх О.В.

Ухвала від 18.10.2021

Господарське

Господарський суд Київської області

Конюх О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні