Рішення
від 14.12.2021 по справі 140/9282/21
ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

14 грудня 2021 року ЛуцькСправа № 140/9282/21

Волинський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого-судді Плахтій Н.Б.,

при секретарі Головатій І.В.,

за участю представника позивача Волочай Л.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Акціонерного товариства Оснастка до Нововолинської міської ради Волинської області про визнання протиправними та скасування рішень,

ВСТАНОВИВ:

Акціонерне товариство Оснастка (далі - АТ Оснастка , позивач) звернулося з позовом до Нововолинської міської ради Волинської області (далі - Нововолинська міська рада, відповідач) про визнання незаконними та скасування рішення сесії Нововолинської міської ради від 14.04.2021 №5/24 Про детальні плани територій (ДПТ) земельних ділянок в м.Нововолинську в частині затвердження проекту Детального плану території земельної ділянки для будівництва та обслуговування виробничих будівель та споруд, включно з проїздами до існуючих та проектованих об`єктів, на вул.Луцька, 25-Е, у зв`язку з поділом земельної ділянки колишнього ВАТ Оснастка між двома і більше власниками , рішення Нововолинської міської ради від 14.07.2021 №7/26 Про надання дозволу на розробку документації із землеустрою для продажу на земельних торгах .

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що рішенням Нововолинської міської ради від 18.03.1997 №23/7 надано в постійне користування орендному підприємству виробничого об`єднання Оснастка земельну ділянку площею 30,83 га в АДРЕСА_1 , видано акт на право постійного користування від 17.04.1997 №35. З 05.09.1996 орендне підприємство виробничого об`єднання Оснастка перетворено у відкрите акціонерне товариство Оснастка відповідно до наказу Регіонального відділення ФДМ України №789 від 29.08.1996 і розпорядження Нововолинського міськвиконкому №344-Р від 28.08.1996. Також 06.02.2018 Відкрите акціонерне товариство Оснастка перейменоване в Публічне акціонерне товариство Оснастка на підставі наказу №36 від 06.02.2018. Відповідно до наказу №35 від 09.04.2020 з 09.04.2020 Публічне акціонерне товариство Оснастка перейменоване в Акціонерне товариство Оснастка .

Відповідно до договору купівлі-продажу від 21.11.2016 АТ Оснастка передало у власність ОСОБА_1 будівлю енергоблоку. Земельній ділянці, на якій знаходиться будівля, присвоєний кадастровий номер 0710700000:01:006:0041 площею 0,3936 га.

Позивач вказує, що відповідно до детального плану території земельної ділянки для будівництва та обслуговування виробничих будівель та споруд, включно з проїздами до існуючих та проектованих об`єктів, на АДРЕСА_2 , для ОСОБА_1 виділено земельну ділянку площею 0,14 га, яка знаходиться в межах земельної ділянки, що перебуває в постійному користуванні товариства, і погодження меж даної земельної ділянки із суміжним землекористувачем не проводилось.

08.07.2021 АТ Оснастка звернулось до Нововолинської міської ради з заявою за вих. №10/134 про те, що не погоджується з даним розмежуванням земельної ділянки. Проте така заява залишилась без розгляду, а рішенням Нововолинської міської ради Волинської області від 14.07.2021 №7/26 було надано дозвіл на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 0,14 га за адресою АДРЕСА_2 для будівництва і обслуговування виробничих будівель і споруд для продажу права власності даної земельної ділянки на земельних торгах.

Позивач зазначає, що при прийнятті Нововолинською міською радою рішення Про надання дозволу на розробку документації із землеустрою для продажу права на земельних торгах рішення про припинення права постійного користування земельною ділянкою АТ Оснастка прийнято не було, а тому не було юридичного факту припинення права користування. Вказує, що АТ Оснастка добровільно не відмовлялось від права на постійне користування землею, яка знаходиться у нього в постійному користуванні, також не було примусового припинення (вилучення) права позивача на спірну земельну ділянку.

З наведених підстав позивач просить позовні вимоги задовольнити.

Ухвалою Волинського окружного адміністративного суду від 27.09.2021 прийнято позовну заяву до розгляду, відкрито провадження у справі та ухвалено судовий розгляд справи здійснювати за правилами загального позовного провадження (а.с.26).

Відповідач відзив на позов не подав, хоча копію ухвали від 27.09.2021 про відкриття провадження у адміністративній справі отримав 30.09.2021, що підтверджується повідомленням про вручення поштового відправлення (а.с.29).

Згідно із частиною шостою статті 162 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами.

Ухвалою суду від 29.11.2021 закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду по суті (а.с.81).

У судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримала із наведених у позовній заяві підстав, просила позов задовольнити повністю.

Представник відповідача в судове засідання не прибув, хоча Нововолинська міська рада була належним чином повідомлена про дату, час та місце судового розгляду.

Заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши письмові докази, суд приходить до висновку, що адміністративний позов підлягає до часткового задоволення з огляду на таке.

Судом встановлено, що АТ Оснастка на праві постійного користування належить земельна ділянка площею 30,83 га, що підтверджується Державним актом на право постійного користування від 17.04.1997 серія ВЛ №35 (а.с.103-104).

Відповідно до договору купівлі-продажу від 21.11.2016 ВАТ Оснастка передало у власність ОСОБА_1 будівлю енергоблоку загальною площею 1060,2 кв.м, що розташована за адресою: АДРЕСА_1 (а.с.6).

Рішенням Нововолинської міської ради від 23.05.2019 №30/30 Про детальні плани територій (ДПТ) земельних ділянок в.Нововолинську надано дозвіл на розробку в складі чинного Генерального плану м.Нововолинська Детального плану території земельних ділянок для розміщення наступних об`єктів, зокрема, будівництво та обслуговування виробничих будівель і споруд, включно з проїздами до існуючих та проектованих об`єктів на АДРЕСА_2 , у зв`язку з поділом земельної ділянки колишнього ВАТ Оснастка між двома і більше власниками (визначення параметрів забудови і уточнення містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки) (а.с.59).

Рішенням Нововолинської міської ради від 14.04.2021 №5/24 Про детальні плани територій (ДПТ) земельних ділянок в м.Нововолинську , зокрема, затверджено проект Детального плану території земельної ділянки для будівництва та обслуговування виробничих будівель та споруд, включно з проїздами до існуючих та проектованих об`єктів на вул.Луцька, 25-Е в м.Нововолинську, у зв`язку з поділом земельної ділянки колишнього ВАТ Оснастка між двома і більше власниками (визначення параметрів забудови і уточнення містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки), з врахуванням підсумків громадських слухань від 06.04.2021 та прийнято його для подальшої реалізації (а.с.7).

Рішенням Нововолинської міської ради від 14.07.2021 №7/26 Про надання дозволу на розробку документації із землеустрою для продажу на земельних торгах , зокрема, надано дозвіл Нововолинській міській раді на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 0,14 га за адресою: вул.Луцька, 25-Е для будівництва та обслуговування виробничих будівель і споруд для продажу права власності даної земельної ділянки на земельних торгах (а.с.8).

Надаючи правову оцінку спірним рішенням, суд зазначає наступне.

Відповідно до статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Правові та організаційні основи містобудівної діяльності встановлює Закон України від 17.02.2011 №3038-VI Про регулювання містобудівної діяльності (далі - Закон №3038-VI в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин); такий Закон спрямований на забезпечення сталого розвитку територій з урахуванням державних, громадських та приватних інтересів.

За приписами статті 1 Закону №3038-VI генеральний план населеного пункту - містобудівна документація, що визначає принципові вирішення розвитку, планування, забудови та іншого використання території населеного пункту; детальний план території - містобудівна документація, що визначає планувальну організацію та розвиток території.

Планування територій здійснюється на державному, регіональному та місцевому рівнях відповідними органами виконавчої влади, Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим та органами місцевого самоврядування. Рішення з питань планування та забудови територій приймаються сільськими, селищними, міськими радами та їх виконавчими органами, районними, обласними радами, Київською та Севастопольською міськими державними адміністраціями в межах визначених законом повноважень з урахуванням вимог містобудівної документації (частини перша та третя статті 8 вказаного Закону).

Відповідно до частини першої статті 16 Закону №3038-VI планування територій на місцевому рівні здійснюється шляхом розроблення та затвердження генеральних планів населених пунктів, планів зонування територій і детальних планів території, їх оновлення та внесення змін до них.

Згідно з частиною першою статті 17 Закону №3038-VI генеральний план населеного пункту є основним видом містобудівної документації на місцевому рівні, призначеної для обґрунтування довгострокової стратегії планування та забудови території населеного пункту.

Як встановлено частинами першою, четвертою-шостою, восьмою та дев`ятою статті 19 Закону №3038-VI, детальний план у межах населеного пункту уточнює положення генерального плану населеного пункту та визначає планувальну організацію і розвиток частини території. Детальний план розробляється з метою визначення планувальної організації і функціонального призначення, просторової композиції і параметрів забудови та ландшафтної організації кварталу, мікрорайону, іншої частини території населеного пункту, призначених для комплексної забудови чи реконструкції, та підлягає стратегічній екологічній оцінці.

Детальний план території визначає: 1) принципи планувально-просторової організації забудови; 2) червоні лінії та лінії регулювання забудови; 3) функціональне призначення, режим та параметри забудови однієї чи декількох земельних ділянок, розподіл територій згідно з будівельними нормами і правилами; 4) містобудівні умови та обмеження (у разі відсутності плану зонування території) або уточнення містобудівних умов та обмежень згідно із планом зонування території; 5) потребу в підприємствах і закладах обслуговування населення, місце їх розташування; 6) доцільність, обсяги, послідовність реконструкції забудови; 7) черговість та обсяги інженерної підготовки території; 8) систему інженерних мереж; 9) порядок організації транспортного і пішохідного руху; 10) порядок комплексного благоустрою та озеленення, потребу у формуванні екомережі; 11) межі прибережних захисних смуг і пляжних зон водних об`єктів (у разі відсутності плану зонування території).

Детальний план території складається із графічних і текстових матеріалів.

Склад, зміст, порядок розроблення та затвердження детального плану території визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері містобудування.

Детальний план території у межах населеного пункту розглядається і затверджується виконавчим органом сільської, селищної, міської ради протягом 30 днів з дня його подання, а за відсутності затвердженого в установленому цим Законом порядку плану зонування території - відповідною сільською, селищною, міською радою, крім випадків, передбачених цим Законом.

Детальний план території не підлягає експертизі.

Порядок розроблення детального плану врегульовано Порядком розроблення містобудівної документації на місцевому рівні, затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 16.11.2011 №290 (зареєстровано в Міністерстві юстиції України 20 грудня 2011 року за №1468/20206; далі - Порядок №290).

Згідно з пунктом 1.4 розділу І Порядку №290 організація розроблення містобудівної документації або внесення змін до неї здійснюється шляхом забезпечення: оприлюднення рішення про розроблення містобудівної документації або внесення змін до неї; визначення розробника містобудівної документації або внесення змін до неї та укладання договору з урахуванням положень, встановлених Законом України Про публічні закупівлі ; складання разом із розробником та затвердження проекту завдання на розроблення містобудівної документації або внесення змін до неї; надання розробнику вихідних даних, а також вимог щодо розміщення об`єктів державного й регіонального значення або доручення щодо їх збирання; фінансування розроблення містобудівної документації або внесення змін до неї відповідно до укладеного договору; надання розробнику оновленої картографічної основи, складеної відповідно до вимог законодавства; здійснення контролю за розробленням або внесенням змін до містобудівної документації; узгодження проекту містобудівної документації з органами місцевого самоврядування, що представляють інтереси суміжних територіальних громад, в частині врегулювання питань щодо територій спільних інтересів; розгляду проекту містобудівної документації архітектурно-містобудівною радою згідно зі статтею 20 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності ; подання проекту містобудівної документації з планування території на державному рівні в частині схем планування окремих частин території України, містобудівної документації з планування територій на регіональному рівні, генерального плану міст експертній організації для проведення експертизи в порядку, визначеному постановою Кабінету Міністрів України від 25 травня 2011 року №548 Про затвердження Порядку проведення експертизи містобудівної документації ; подання на затвердження завершеного проекту містобудівної документації.

Під час розроблення містобудівної документації пропозиції замовника щодо використання територій вносяться ним на розгляд розробника для визначення можливості їх врахування в проекті містобудівної документації (пункт 1.10 розділу І Порядку №290).

Розділ І Порядку №290 визначає загальні умови розроблення містобудівної документації на державному, регіональному та місцевому рівнях. Розробленню містобудівної документації з планування території на місцевому рівні присвячений розділ IV Порядку №290. Так відповідно до пункту 4.1 розділу IV цього Порядку рішення про розроблення генерального плану, плану зонування території, детального плану території, яка розташована в межах населеного пункту, а також внесення змін до цієї містобудівної документації приймає відповідна сільська, селищна, міська рада.

При цьому замовником розроблення містобудівної документації з планування території на місцевому рівні або внесення змін до неї є при розробленні генерального плану населеного пункту, плану зонування території, а також детального плану території, яка розташована в межах населеного пункту, - виконавчий орган сільської, селищної, міської ради, Київська та Севастопольська міські державні адміністрації (пункт 4.3 розділу IV Порядку №290).

Відповідно до пунктів 4.5, 4.8 розділу IV Порядку №290 детальний план території розробляється суб`єктами господарювання, які мають у своєму складі архітектора, що має кваліфікаційний сертифікат.

Детальний план території розробляється для територій житлових районів, мікрорайонів, кварталів нової забудови, комплексної реконструкції кварталів, мікрорайонів застарілого житлового фонду, територій виробничої, рекреаційної та іншої забудови. Послідовність розроблення та площі територій, для яких розробляються детальні плани, визначає відповідний уповноважений орган містобудування та архітектури відповідно до генерального плану населеного пункту, а якщо територія розташована за межами населеного пункту, відповідно до схеми планування території району (в разі відсутності адміністративного району - відповідно до схеми планування території Автономної Республіки Крим, області).

Згідно з пунктом 4.9 розділу IV Порядку №290 крім функцій, визначених у пункті 1.4 розділу I цього Порядку, замовник розроблення містобудівної документації з планування території на місцевому рівні: звертається до обласної державної адміністрації, Ради міністрів Автономної Республіки Крим (для міст обласного та республіканського Автономної Республіки Крим значення), Мінрегіону України (для міст Києва та Севастополя) щодо визначення державних інтересів для їх урахування під час розроблення генерального плану населеного пункту; забезпечує проведення громадських слухань щодо врахування громадських інтересів у проекті містобудівної документації на місцевому рівні в порядку, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 25 травня 2011 року №555 Про затвердження Порядку проведення громадських слухань щодо врахування громадських інтересів під час розроблення проектів містобудівної документації на місцевому рівні .

У свою чергу, відповідно до пункту 4.10 розділу IV Порядку №290 крім функцій, передбачених у пункті 1.5 розділу I цього Порядку, розробник містобудівної документації на місцевому рівні: бере участь у розгляді пропозицій громадськості до проекту генерального плану, плану зонування території, детального плану території в процесі проведення громадських слухань щодо врахування громадських інтересів; доопрацьовує в разі необхідності проект містобудівної документації за результатами розгляду на архітектурно-містобудівній раді та громадських слухань щодо врахування громадських інтересів.

За змістом пункту 4.12 розділу IV Порядку №290 детальний план території, яка розташована в межах населеного пункту, розглядається і затверджується виконавчим органом сільської, селищної, міської ради, а за відсутності затвердженого в установленому порядку плану зонування території - відповідною сільською, селищною, міською радою протягом 30 днів з дня його подання.

Виконавчий орган сільської, селищної, міської ради, відповідна районна державна адміністрація забезпечують оприлюднення детального плану території протягом 10 днів з дня його затвердження.

Відповідно до частини третьої статті 21 Закону №3038-VI замовники містобудівної документації зобов`язані забезпечити: 1) оприлюднення прийнятих рішень щодо розроблення містобудівної документації на місцевому рівні з прогнозованими правовими, економічними наслідками та наслідками для довкілля, у тому числі для здоров`я населення; 2) оприлюднення проектів містобудівної документації на місцевому рівні, пояснювальної записки, розділу Охорона навколишнього природного середовища або звіту про стратегічну екологічну оцінку на своїх офіційних веб-сайтах, а також вільний доступ до такої інформації громадськості; 3) реєстрацію, розгляд та врахування пропозицій громадськості до проектів містобудівної документації на місцевому рівні; 4) проведення громадських слухань щодо проектів містобудівної документації на місцевому рівні; 5) узгодження спірних питань між громадськістю і замовниками містобудівної документації на місцевому рівні через погоджувальну комісію; 6) оприлюднення результатів розгляду пропозицій громадськості до проектів містобудівної документації на місцевому рівні.

Як встановлено судом, рішенням Нововолинської міської ради від 16.05.2018 №23/24 затверджено Генеральний план міста Нововолинська (а.с.92).

На підставі прийнятого відповідачем рішенням від 23.05.2019 №30/30 Про детальні плани територій (ДПТ) земельних ділянок в м.Нововолинську ТОВ Архітект за замовленням Нововолинської міської ради розроблено детальний план території земельної ділянки для будівництва та обслуговування виробничих будівель та споруд, включно з проїздами до існуючих та проектованих об`єктів, на вул.Луцька, 25-Е в м.Нововолинську, у зв`язку з поділом земельної ділянки колишнього ВАТ Оснастка між двома і більше власниками (визначення параметрів забудови і уточнення містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки) (а.с.65-77).

Проект зазначеного детального плану 22.01.2021 був оприлюднений на офіційному сайті Нововолинської міської ради разом із повідомленням про початок процедури розгляду та врахування пропозицій громадськості у містобудівній документації (а.с.60).

24.03.2021 відповідач розмістив на своєму веб сайті офіційне повідомлення про проведення 06.04.2021 об 11:00 в приміщенні виконкому громадських слухань щодо обговорення та розгляду містобудівної документації, зокрема, детального плану території земельної ділянки для будівництва та обслуговування виробничих будівель та споруд, включно з проїздами до існуючих та проектованих об`єктів, на вул.Луцька, 25-Е в м.Нововолинську, у зв`язку з поділом земельної ділянки колишнього ВАТ Оснастка між двома і більше власниками (визначення параметрів забудови і уточнення містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки) (а.с.61).

Відповідно до протоколу засідання громадського слухання щодо обговорення та розгляду містобудівної документації від 06.04.2021 зауважень до вищевказаного детального плану території не надходило (а.с.62-64).

З огляду на відсутність зауважень до детального плану території відповідач прийняв рішення від 14.04.2021 №5/24 про його затвердження.

Суд зазначає, що позивач не надав суду належних та допустимих доказів того, що при розробленні та затвердженні детального плану території відповідачем порушено вимоги Закону №3038-VI, внаслідок чого такий детальний план території підлягає скасуванню. Крім того, доказів того, що детальний план території суперечить Генеральному плану міста Нововолинська, матеріали справи не містять.

З огляду на викладене суд дійшов висновку про відсутність підстав для визнання протиправним та скасування рішення Нововолинської міської ради від 14.04.2021 №5/24 Про детальні плани територій (ДПТ) земельних ділянок в м.Нововолинську в частині затвердження проекту Детального плану території земельної ділянки для будівництва та обслуговування виробничих будівель та споруд, включно з проїздами до існуючих та проектованих об`єктів на вул.Луцька, 25-Е в м.Нововолинську, у зв`язку з поділом земельної ділянки колишнього ВАТ Оснастка між двома і більше власниками (визначення параметрів забудови і уточнення містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки).

Водночас, як слідує з детального плану території, відповідно до пункту 14 експлікації будівель та споруд заплановано у перспективі земельну ділянку для будівництва та обслуговування виробничих будівель та споруд (а.с.96-97).

Відповідно до пункту 2 рішення Нововолинської міської ради від 14.07.2021 №7/26 Про надання дозволу на розробку документації із землеустрою для продажу на земельних торгах надано дозвіл Нововолинській міській раді на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 0,14 га за адресою: вул.Луцька, 25-Е для будівництва та обслуговування виробничих будівель і споруд для продажу права власності даної земельної ділянки на земельних торгах (а.с.8).

Як слідує з відомостей з Публічної кадастрової карти України, дана земельна ділянка площею 0,14 га зареєстрована в Державному земельному кадастрі 16.11.2021 та їй присвоєно кадастровий номер 0710700000:01:006:0048 (а.с.99-102).

Разом з тим, матеріалами справи підтверджується та обставина, що земельна ділянка площею 0,14 га знаходиться в межах земельної ділянки, яка надана в постійне користування АТ Оснастка .

Відповідно до частини першої статті 92 ЗК України право постійного користування земельною ділянкою - це право володіння і користування земельною ділянкою, яка перебуває у державній або комунальній власності, без встановлення строку.

Статтями 125 та 126 ЗК України передбачено, що право власності на земельну ділянку, а також право постійного користування та право оренди земельної ділянки виникають з моменту державної реєстрації цих прав. Право власності, користування земельною ділянкою оформлюється відповідно до Закону України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень .

Частиною другою статті 28 Закону України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень від 01.07.2004 року №1952-IV (далі - Закон №1952-IV) визначено, що під час проведення державної реєстрації права користування (постійне користування, оренда, користування земельною ділянкою для сільськогосподарських потреб (емфітевзис), користування чужою земельною ділянкою для забудови (суперфіцій), сервітут) земельними ділянками державної чи комунальної власності, право власності на які не зареєстровано в Державному реєстрі прав, державний реєстратор одночасно з проведенням такої реєстрації проводить також державну реєстрацію права власності на такі земельні ділянки без подання відповідної заяви органами, які згідно із статтею 122 Земельного кодексу України передають земельні ділянки у власність або у користування.

Водночас стаття 29 Закону №1952-IV встановлює особливості державної реєстрації речових прав на земельні ділянки, речові права на які набуто до 1 січня 2013 року.

Так, в силу вимог частини другої статті 29 вказаного Закону державна реєстрація речових прав на земельну ділянку, похідних від права власності, набутих та оформлених в установленому порядку до 1 січня 2013 року, проводиться з одночасною державною реєстрацією права власності на таку земельну ділянку, крім випадків, якщо право власності на таку земельну ділянку вже зареєстровано в Державному реєстрі прав.

З 01.01.2013 набув чинності Закон України Про Державний земельний кадастр від 07.07.2011 №3613-VI (далі - Закон №3613-VI).

Статтею 1 Закону №3613-VI визначено, що Державний земельний кадастр - єдина державна геоінформаційна система відомостей про землі, розташовані в межах державного кордону України, їх цільове призначення, обмеження у їх використанні, а також дані про кількісну і якісну характеристику земель, їх оцінку, про розподіл земель між власниками і користувачами; державна реєстрація земельної ділянки - внесення до Державного земельного кадастру передбачених цим Законом відомостей про формування земельної ділянки та присвоєння їй кадастрового номера.

Відповідно до статті 15 Закону №3613-VI до Державного земельного кадастру включаються такі відомості про земельні ділянки: кадастровий номер; місце розташування, у тому числі дані Державного адресного реєстру (за наявності); опис меж; площа; міри ліній по периметру; координати поворотних точок меж; дані про прив`язку поворотних точок меж до пунктів державної геодезичної мережі; дані про якісний стан земель та про бонітування ґрунтів; відомості про інші об`єкти Державного земельного кадастру, до яких територіально (повністю або частково) входить земельна ділянка; цільове призначення (категорія земель, вид використання земельної ділянки в межах певної категорії земель); склад угідь із зазначенням контурів, координат поворотних точок, геометричних параметрів, назв, адрес будівель, споруд та інженерних мереж, ідентифікаторів об`єктів будівництва та закінчених будівництвом об`єктів, відомостей про прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів; відомості про обмеження у використанні земельних ділянок; відомості про частину земельної ділянки, на яку поширюється дія сервітуту, договору суборенди земельної ділянки; нормативна грошова оцінка; інформація про документацію із землеустрою та оцінки земель щодо земельної ділянки та інші документи, на підставі яких встановлено відомості про земельну ділянку.

Відомості про земельну ділянку містять інформацію про її власників (користувачів), зазначену в частині другій статті 30 цього Закону, зареєстровані речові права відповідно до даних Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.

Пунктом 2 Прикінцевих та перехідних положень Закону №3613-VI передбачено, що земельні ділянки, право власності (користування) на які виникло до 2004 року, вважаються сформованими незалежно від присвоєння їм кадастрового номера.

У разі якщо відомості про зазначені земельні ділянки не внесені до Державного реєстру земель, їх державна реєстрація здійснюється на підставі технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) або комплексного плану просторового розвитку території територіальної громади, генерального плану населеного пункту, детального плану території за заявою їх власників (користувачів земельної ділянки державної чи комунальної власності) або особи, яка подала заяву про визнання спадщини відумерлою, якщо така справа прийнята до провадження судом, або органу місцевого самоврядування, що затвердив комплексний план просторового розвитку території територіальної громади, генеральний план населеного пункту, детальний план території.

Аналізуючи вищенаведені норми чинного законодавства, слід дійти висновку про те, що право користування земельною ділянкою є безстроковим. Таке право підлягає державній реєстрації відповідно до Закону №1952-IV. При цьому державна реєстрація земельної ділянки, яка знаходиться в постійному користуванні, відповідно до вимог Закону №3613-VI здійснюється, зокрема, за заявою землекористувача на підставі технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) або ж органу місцевого самоврядування на підставі детального плану території.

Згідно з частиною п`ятою статті 116 ЗК України земельні ділянки, які перебувають у власності чи користуванні громадян або юридичних осіб, передаються у власність чи користування за рішенням органів виконавчої влади чи органів місцевого самоврядування лише після припинення права власності чи користування ними в порядку, визначеному законом.

Підставами припинення права користування земельною ділянкою відповідно до вимог статті 141 ЗК України є: а) добровільна відмова від права користування земельною ділянкою; б) вилучення земельної ділянки у випадках, передбачених цим Кодексом; в) припинення діяльності релігійних організацій, державних чи комунальних підприємств, установ та організацій; г) використання земельної ділянки способами, які суперечать екологічним вимогам; ґ) використання земельної ділянки не за цільовим призначенням; д) систематична несплата земельного податку або орендної плати; е) набуття іншою особою права власності на жилий будинок, будівлю або споруду, які розташовані на земельній ділянці; є) використання земельної ділянки у спосіб, що суперечить вимогам охорони культурної спадщини; ж) передача приватному партнеру, концесіонеру нерухомого майна, розміщеного на земельній ділянці, що перебуває в користуванні державного або комунального підприємства та є об`єктом державно-приватного партнерства або об`єктом концесії.

Таким чином, за відсутності припиненого права користування земельною ділянкою орган місцевого самоврядування не вправі здійснювати свої повноваження щодо розпорядження такою земельною ділянкою.

В даному випадку відповідач, приймаючи рішення про розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 0,14 га за адресою: АДРЕСА_2 з метою формування такої земельної ділянки та подальшого продажу права власності вказаної земельної ділянки на земельних торгах, порушив право АТ Оснастка як постійного землекористувача, оскільки доказів на підтвердження припинення права позивача на постійне користування зазначеною земельною ділянкою (добровільна відмова, вилучення) Нововолинською міською радою не подано.

З врахуванням вищевикладеного, суд дійшов висновку, що рішення Нововолинської міської ради від 14.04.2021 №5/24 Про детальні плани територій (ДПТ) земельних ділянок в м.Нововолинську в частині затвердження проекту Детального плану території земельної ділянки для будівництва та обслуговування виробничих будівель та споруд, виключно з проїздами до існуючих та проектованих об`єктів на вул.Луцька, 25-Е в м.Нововолинську, у зв`язку з поділом земельної ділянки колишнього ВАТ Оснастка між двома і більше власниками (визначення параметрів забудови і уточнення містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки) прийняте з порушенням вимог ЗК України, отже підлягає скасуванню як протиправне.

Згідно із частиною першою статті 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

При частковому задоволенні позову судові витрати покладаються на обидві сторони пропорційно до розміру задоволених позовних вимог (частина друга статті 139 КАС України).

Отже, на користь позивача необхідно стягнути за рахунок бюджетних асигнувань відповідача судовий збір пропорційно до розміру задоволених позовних вимог в розмірі 2270,00 грн, сплачений згідно з платіжним дорученням (а.с.5).

Керуючись статтями 243-246 Кодексу адміністративного судочинства України, на підставі Земельного кодексу України, Закону України Про регулювання містобудівної діяльності , суд

ВИРІШИВ:

Позов задовольнити частково.

Визнати протиправним та скасувати пункт 2 рішення Нововолинської міської ради Волинської області від 14 липня 2021 року №7/26 Про надання дозволу на розробку документації із землеустрою для продажу права на земельних торгах .

В задоволенні решти позовних вимог відмовити.

Стягнути на користь Акціонерного товариства Оснастка за рахунок бюджетних асигнувань Нововолинської міської ради Волинської області судовий збір в розмірі 2270,00 грн (дві тисячі двісті сімдесят грн 00 коп).

Рішення набирає законної сили в порядку та строки, визначені статтею 255 КАС України, та може бути оскаржене в апеляційному порядку шляхом подання апеляційної скарги до Восьмого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Позивач: Акціонерне товариство Оснастка (45400, Волинська обл., м.Нововолинськ, вул.Луцька, 25, код ЄДРПОУ 05797977);

Відповідач: Нововолинська міська рада Волинської області (45400, Волинська обл., м.Нововолинськ, пр.Дружби, 27, код ЄДРПОУ 35055268).

Головуючий-суддя Н.Б.Плахтій

Повне судове рішення складено 23 грудня 2021 року.

СудВолинський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення14.12.2021
Оприлюднено27.12.2021
Номер документу102225715
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —140/9282/21

Ухвала від 23.12.2021

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Плахтій Наталія Борисівна

Рішення від 14.12.2021

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Плахтій Наталія Борисівна

Рішення від 14.12.2021

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Плахтій Наталія Борисівна

Ухвала від 29.11.2021

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Плахтій Наталія Борисівна

Ухвала від 29.11.2021

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Плахтій Наталія Борисівна

Ухвала від 03.11.2021

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Плахтій Наталія Борисівна

Ухвала від 03.11.2021

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Плахтій Наталія Борисівна

Ухвала від 27.09.2021

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Плахтій Наталія Борисівна

Ухвала від 06.09.2021

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Плахтій Наталія Борисівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні