Постанова
від 24.12.2021 по справі 725/8145/21
ПЕРШОТРАВНЕВИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ЧЕРНІВЦІВ

Єдиний унікальний номер 725/8145/21

Номер провадження 3/725/4459/21

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

24.12.2021

Суддя Першотравневого районного суду м. Чернівці Галичанський О.І., розглянувши справу про порушення митних правил, яка надійшла від Чернівецької митницi Державної митної служби України про притягнення до адміністративної відповідальності за ч.1 ст. 483 МК України громадянина України ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , місце проживання: АДРЕСА_1 ,-

ВСТАНОВИВ:

Як вбачається із протоколу про порушення митних правил №1780/40800/21, 01.11.2017 року товариством з обмеженою відповідальністю ЛОКО ТРЕЙДІНГ (код ЄДРПОУ 41229391, адреса: 08300, Київська область, м. Бориспіль, вул. Київський шлях, буд.47, в особі директора ТОВ ЛОКО ТРЕЙДІНГ ОСОБА_1 та турецькою фірмою Nurmet Ithalat Ihracat Dis tic. Ltd. Sti. в особі директора Suat Duz , було укладено Договір №1 на поставку товарів, перелік яких вказується в специфікаціях до даного договору при кожній поставці, які є невід`ємною частиною Договору.

На виконання вказаного Договору та додатку до нього від 05.02.2018 р. для поміщення товару:

1. Тканина з синтетичних комплексних ниток, без просочення та без покриття, пофарбована,шириною 1,50 м - 5360 мп ;

2. Тканина з синтетичних комплексних ниток, пофарбована, шириною 1,50 м - 15070 мп ;

3. Тканина полотняного переплетіння з комплексних нетекстурованих поліефірних ниток різних кольорів , без просочення та без покриття, шириною 1,40 м - 60620 мп, який надійшов на адресу ТОВ ЛОКО ТРЕЙДІНЕ (код ЄДРПОУ 41229391; адреса: 08300, Київська обл., м.Бориспіль, вул. Київський шлях, буд. 47), в митний режим імпорт було здійснено електронне декларування шляхом подання до відділу митного оформлення №1 Чернівецької митниці митної декларації, якій присвоєно №UА408150/2018/001942 та копій товаросупровідних документів, вищевказаний товар переміщувався транспортним засобом із реєстраційними номерами НОМЕР_1 / НОМЕР_2 .

Декларування товару здійснено ТОВ ЛОКО ТРЕЙДІНГ (код ЄДРПОУ 41229391), а саме ОСОБА_1 на підставі вищезазначеного договору та товаросупровідних документів, а саме: інвойс №007674 від 05.02 2018, пакувальний лист №007674 від 05.02 2018, товаротранспортна накладна (СМК) №169978 від04.02.2018, Договір №1 від 01.11.2018, у відповідності до яких надійшов товар:

1. Тканина з синтетичних комплексних ниток, без просочення та без покриття, пофарбована,шириною 1,50 м - 5360 мп ;

2. Тканина з синтетичних комплексних ниток, пофарбована, шириною 1,50 м - 15070 мп ;

3. Тканина полотняного переплетіння з комплексних нетекстурованих поліефірних ниток різних кольорів , без просочення та без покриття, шириною 1,40 м - 60620 мп.

На підставі відомостей, зазначених у митній декларації та товаросупровідних документах, загальна вага товару становить 12 466 кг (брутто) загальна вартість імпортованого товару -39332,70 доларів США або 1096876,47 гривень .

Листом Департаменту боротьби з контрабандою та порушеннями митних правил від09.03..2021 року на адресу Чернівецької митниці надіслано лист та копії документів від митних органів Республіки Туреччина, згідно яких транспортний засіб із реєстраційними номерами НОМЕР_1 / НОМЕР_2 виїхав з території Республіки Туреччина в Україну та згідно експортної митної декларації №18341300ЕХ057380 від 29.01.2018 року, товаротранспортної накладної (СМК) б/н від02.02..2018, в даному транспортному засобі переміщувалися товари вагою 22890,5 кг., загальною вартістю 180862,00 Євро або 6300619,68 гривень України

На думку митниці, громадянин України ОСОБА_1 , директор та уповноважена особа по роботі з митницею ТОВ ЛОКО ТРЕЙДІНГ вчинив дії, спрямовані на переміщення через митний кордон України з приховуванням від митного контролю товару загальною вагою 22890,5 кг., загальною вартістю 6300619,68 гривень України, шляхом подання митному органу як підстави для переміщення та здійснення митних формальностей документів що містять неправдиві відомості щодо його вартості, кількості, ваги та відомостей щодо відправника та продавця товару.

Дії ОСОБА_1 кваліфіковані , як порушення митних правил , передбачених ст. 483 ч.1 Митного кодексу України.

ОСОБА_1 у судове засідання не з`явився.

Представник митниці також не з"явився, про час та дату судового засідання був обізнаний.

У відповідності до ч.ч.3, 4 ст. 526 МК України -у разі розгляду справи про порушення митних правил у суді про час та місце розгляду справи суд (суддя) повідомляє особу, яка притягується до адміністративної відповідальності за це правопорушення, а також відповідний орган доходів і зборів. Справа про порушення митних правил може бути розглянута за відсутності особи, яка притягується до адміністративної відповідальності за це правопорушення, лише у випадках, якщо є дані про своєчасне її сповіщення про місце і час розгляду справи і якщо від неї не надійшло клопотання про перенесення розгляду справи.

Суд зауважує, що Європейський суд з прав людини у своїх рішеннях зазначає, що сторона, яка задіяна в ході судового розгляду зобов`язана з розумним інтервалом часу сама цікавитись провадженням у її справі, добросовісно користуватись належними їй процесуальними правами та неухильно виконувати процесуальні обов`язки.

На підставі вищевказаного, суд вважає за можливе розглянути справу за відсутності правопорушника та представника митного органу.

Дослідивши наявні в матеріалах справи докази, вважаю, що справа про порушення митних правил відносно ОСОБА_1 підлягає поверненню до Чернівецької митниці Державної митної служби України для доопрацювання матеріалів , виходячи з наступного:

Відповідно до вимог ст.245 КУпАП, ст.486 МК України, завданням у справах про порушення митних правил є своєчасне, всебічне, повне і об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її в точній відповідності з законом. При розгляді кожної справи суддя зобов`язаний з`ясувати обставини, передбачені ст.280 КУпАП, ст.489 МК України, а винесене у справі судове рішення має ґрунтуватись на конкретних доказах.

Відповідно до вимог ст. 489 Митного кодексу України, посадова особа при розгляді справи про порушення митних правил зобов`язана з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують та/або обтяжують відповідальність, чи є підстави для звільнення особи, що вчинила правопорушення, від адміністративної відповідальності, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Статтею 487 Митного кодексу України передбачено, що провадження у справі про порушення митних правил здійснюється відповідно до цього Кодексу, а в частині, що не регулюється ним, - відповідно до законодавства України про адміністративні правопорушення.

Відповідно до ст.280 Кодексу України про адміністративні правопорушення орган (посадова особа) при розгляді справи про адміністративне правопорушення зобов`язаний з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують і обтяжують відповідальність, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Згідно ст. 508 Митного кодексу України, у справі про порушення митних правил процесуальні дії проводяться з метою отримання доказів, необхідних для правильного вирішення цієї справи.

Обов`язок щодо збирання доказів покладається на осіб, уповноважених на складання протоколів про адміністративні правопорушення, визначених статтею 255 КУПАП.

Відповідно ст. 278 Кодексу України про адміністративні правопорушення, під час підготовки до розгляду справи про адміністративне правопорушення суддя повинен перевірити чи правильно складено протокол та інші матеріали справи про адміністративне правопорушення.

Таким чином, протокол про адміністративне правопорушення митних правил є одним із доказів у справі про адміністративне правопорушення, оцінку якому надає суд.

Зокрема, як випливає зі змісту ст.494 МК України, протокол про порушення митних правил є підставою для подальшого провадження у справі про порушення митних правил, це засіб за допомогою якого встановлюються фактичні дані, на підставі яких у визначеному законом порядку посадові особи митних органів встановлюють наявність чи відсутність митного правопорушення, вину особи в його вчиненні та інші обставини, що вказуються у ст.280 КУпАП і мають значення для правильного вирішення справи.

Судом встановлено, що 27.10.2021 року митним органом без присутності ОСОБА_1 було складено відносно нього протокол про порушення митних правил за № 1780/40800/21.

З приводу вказаних обставин Європейський суд з прав людини неодноразово звертав увагу національних судів на те, що кожний обвинувачений у вчиненні кримінального правопорушення має щонайменше такі права: бути негайно і детально поінформованим зрозумілою для нього мовою про характер і причини обвинувачення, висунутого проти нього. Положення Конвенції стосуються й обвинувачення у вчиненні адміністративного правопорушення, що випливає з практики Європейського суду з прав людини, який приймає до свого провадження і заяви щодо рішень судів про накладення на осіб адміністративних стягнень, оскільки вважає, що в силу суворості санкцій такі справи за суттю є кримінальними, а адміністративні покарання фактично носять кримінальний характер з усіма гарантіями ст.б Конвенції (п.55 рішення у справі Турепко проти України"; п.21 рішення у справі "Надточій проти України").

Відповідно до вимог ст. 268 КУпАП - особа, яка притягається до адміністративної відповідальності має право: знайомитися з матеріалами справи, давати пояснення, подавати докази, заявляти клопотання; при розгляді справи користуватися юридичною допомогою адвоката, іншого фахівця у галузі права, який за законом має право на надання правової допомоги особисто чи за дорученням юридичної особи, виступати рідною мовою і користуватися послугами перекладача, якщо не володіє мовою, якою ведеться провадження; оскаржити постанову по справі. Справа про адміністративне правопорушення розглядається в присутності особи, яка притягається до адміністративної відповідальності.

Тобто , при складанні протоколу про порушення митних правил, ОСОБА_1 повинен бути присутнім та йому повинно бути роз`яснено всі передбачені Законом права.

Крім того , відповідно до матеріалів справи відносно ОСОБА_1 , підставою для порушення митної справи слугував лист Департаменту боротьби з контрабандою та порушеннями митних правил від 09.03 .2021 року , який надіслано на адресу Чернівецької митниці та копії документів від митних органів Республіки Туреччина. ( а.с. 17-24).

Згідно вказаного вище листа, Чернівецькій митниці направлено звернення митних органів Республіки Туреччини та копії документів , для вжиття заходів та надання відповідей на поставлені у запиті ( а.с.18). питання.

Митний орган Республіки Туреччини у своєму листі, згідно неофіційного перекладу, вказав , що їх адміністрація проводить розслідування щодо точності даних в рахунках та документах, що додаються. В рамках цього розслідування вони просять про надання інформації з митних органів України щодо того, чи є товари, перелічені в доданій декларації, рахунку та книжці МДП, експортованими до України у відповідності до даних у вищезгаданих документах, наданих на розгляд до турецьких митних адміністрацій, чи є товари та їх вартості тими ж самими і чи імпортер дійсно існує і є належним чином зареєстрованим в Україні, а також про надіслання завірених копій декларації і пов`язаних документів, наданих на розгляд до української митної адміністрації.

Суд , розцінює даний лист , як прохання митних органів України у сприянні та допомоги у розслідуванні справи , яка порушена у Республіці Туреччина, щодо точності даних , поданих у 2017 -2018 роках ОСОБА_1 .

Матеріалами справи не підтверджено факту необхідності порушення митної справи також в Україні відносно ОСОБА_1 та доказів, щодо підтвердження наявності вини ОСОБА_1 у вчиненні порушення митних правил , передбачених ст. 483 ч.1 МКУкраїни.

Крім того , матеріали справи не містять будь- якої аналітичної довідки чи експертного висновку, який би визначав ціну товару та підтверджував факт недостовірності даних.

Відповідно до вимог статті 527 МК України, по справі про порушення митних правил, в разі неповноти проведеного провадження, яке не може бути усунуте при розгляді справи, або при наявності інших обставин, які перешкоджають розгляду адміністративної справи по суті, суд виносить постанову про проведення додаткової перевірки.

Керуючись ст.ст. 486,489,494,527 Митного Кодексу України,-

ПОСТАНОВИВ:

Справу про порушення митних правил та притягнення до адміністративної відповідальності за ч.1 ст.483 МК України ОСОБА_1 ( ІНФОРМАЦІЯ_1 , місце проживання: АДРЕСА_1 ) - повернути начальнику Чернівецької митниці Державної митної служби України для доопрацювання матеріалів.

Встановити строк в межах додаткової перевірки 30 (тридцять ) днів з дати отримання матеріалів даної справи для усунення недоліків, описаних у постанові суду. Постанова оскарженню не підлягає.

Суддя Першотравневого

районного суду м.Чернівці О. І. Галичанський

Дата ухвалення рішення24.12.2021
Оприлюднено29.12.2021
Номер документу102248228
СудочинствоАдмінправопорушення

Судовий реєстр по справі —725/8145/21

Постанова від 19.06.2022

Адмінправопорушення

Чернівецький апеляційний суд

Потоцький В. П.

Постанова від 25.05.2022

Адмінправопорушення

Першотравневий районний суд м.Чернівців

Федіна А. В.

Постанова від 25.05.2022

Адмінправопорушення

Першотравневий районний суд м.Чернівців

Федіна А. В.

Постанова від 11.05.2022

Адмінправопорушення

Першотравневий районний суд м.Чернівців

Федіна А. В.

Постанова від 08.05.2022

Адмінправопорушення

Першотравневий районний суд м.Чернівців

Федіна А. В.

Постанова від 03.04.2022

Адмінправопорушення

Першотравневий районний суд м.Чернівців

Стоцька Л. А.

Постанова від 24.12.2021

Адмінправопорушення

Першотравневий районний суд м.Чернівців

Галичанський О. І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні