ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД міста КИЄВА 01054, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-В, тел. (044) 284-18-98, E-mail: inbox@ki.arbitr.gov.ua
УХВАЛА
м. Київ
28.12.2021Справа № 910/22630/17
Суддя Господарського суду міста Києва Демидов В.О., за участю секретаря судового засідання Анастасової К.В., розглянувши заяву Одеської митниці ДФС про заміну сторони в порядку процесуального правонаступництва, у справі №910/22630/17 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Фрутарія" до 1. Одеської митниці ДФС, 2. Державної казначейської служби України, Третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідачів Товариство з обмеженою відповідальністю " Толк Консалтинг " про стягнення 2 476 000,00 грн
Представники сторін у судове засідання не прибули.
ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
Рішенням господарського суду м. Києва від 16.04.2018 р. позовні вимоги позивача задоволені. Постановою Київського апеляційного господарського суду м. Києва від 19.09.2018 р. зазначене рішення залишене без змін. Постановою Верховного Суду від 19.12.2018 р. рішення господарського суду м. Києва від 16.04.2018 р. та постанова Київського апеляційного господарського суду м. Києва від 19.09.2018 р. скасовані і справа направлена до господарського суду міста Києва на новий розгляд.
Постановою Північного апеляційного господарського суду від 07.11.2019 у справі № 910/22630/17 рішення Господарського суду м. Києва від 11.04.2019 р. у справі № 910/22630/17 залишено без змін.
17.12.2019 на виконання рішення Господарського суду міста Києва від 11.04.2019р., залишеного без змін постановою Північного апеляційного господарського суду від 07.11.2019 р., яке набрало законної сили 07.11.2019 р. видано наказ.
Постановою Верховного Суду у складі колегії суддів Касаційного господарського суду від 19.05.2020 рішення Господарського суду міста Києва від 11.04.2019 і постанову Північного апеляційного господарського суду від 07.11.2019 у справі № 910/22630/17 залишено без змін.
17.12.2021 через відділ діловодства суду від Одеської митниці ДФС надійшла заява про заміну Одеської митниці ДФС (65078, місто Одеса, вул. Гайдара 21-А. ЄДРПОУ 39441717) на правонаступника - Одеську митницю Держмитслужби (65078. м. Одеса, вул. Івана та Юрія Лип, 21-а; код ЄДРПОУ 44005631) у справі № 910/22630/17 та передана 20.12.2021 судді Демидову В.О. відповідно до протоколу передачі справи раніше визначеному складу суду.
Дана заява обгрунтована тим, що відповідно до відомостей, які містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань. 06.11.2019 здійснено державну реєстрацію Одеської митниці Держмитслужби.
Згідно відомостей Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань Одеська митниця ДФС перебуває у стані припинення з 27.11.2019 року.
Згідно з розпорядженням Кабінету Міністрів України від 04.12.2019 № 1217-р, Кабінет Міністрів України погодився з пропозицією Міністерства фінансів щодо можливості забезпечення здійснення з 8 грудня 2019 р. Державною митною службою покладених на неї постановою КабінетуМіністрів України від 06 березня 2019 р. № 227 Про затвердження положень про Державну податкову службу України та Державну митну службу України функцій і повноважень Державної фіскальної служби, що припиняється, з реалізації державної митної політики, державної політики у сфері боротьби з правопорушеннями під час застосування законодавства з питань державної митної справи.
Зокрема заявник зазначив, що за актом приймання- передачі від 28 грудня 2019 року Одеська митниця ДФС передала правонаступнику - Одеській митниці Держмитслужби все майно, яке обліковується на балансі та поза балансом Одеської митниці ДФС, всі майнові та немайнові права та фінансові зобов`язання, у тому числі зобов`язання, що оспорюються сторонами, а Одеська митниця Держмитслужби прийняла зазначене майно.
Ухвалою Господарського суду міста Києва від 21.12.2021 розгляд заяви Одеської митниці ДФС про заміну сторони в порядку процесуального правонаступництва призначено на 28.12.2021.
В судове засідання 28.12.2021 представники сторін не прибули, повідомлялись належним чином.
Враховуючи те, що явка в судове засідання учасників справи обов`язковою не визначалась, а також те, що суд повідомив учасників справи, що їх неявка в судове засідання не перешкоджає вирішенню питання про заміну сторони в порядку процесуального правонаступництва, суд вважає за можливе розглянути заяву за відсутності представників сторін.
В судовому засіданні 28.12.2021 оголошено вступну та резолютивну частину ухвали.
Суд, розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується заява, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду заяви,дійшов до наступного обґрунтованого висновку.
За приписами ст.52 ГПК України у разі смерті або оголошення фізичної особи померлою, припинення юридичної особи шляхом реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення), заміни кредитора чи боржника в зобов`язанні, а також в інших випадках заміни особи у відносинах, щодо яких виник спір, суд залучає до участі у справі правонаступника відповідного учасника справи на будь-якій стадії судового процесу. Усі дії, вчинені в судовому процесі до вступу у справу правонаступника, обов`язкові для нього так само, як вони були обов`язкові для особи, яку правонаступник замінив. Про заміну або про відмову в заміні учасника справи його правонаступником суд постановляє ухвалу.
Крім того, відповідно до ч.1 ст.334 ГПК України у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження суд замінює таку сторону її правонаступником.
Згідно ч.5 ст.334 ГПК України положення цієї статті застосовуються також у випадку необхідності заміни боржника або стягувача у виконавчому листі до відкриття виконавчого провадження.
Судом встановлено, що постановою Кабінету Міністрів України від 18.12.2018 р. №1200 Про утворення Державної податкової служби України та Державної митної служби України : утворено Державну податкову службу України та Державну митну службу України, реорганізувавши Державну фіскальну службу шляхом поділу; установлено, що Державна податкова служба є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра фінансів і який реалізує державну податкову політику, державну політику з адміністрування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування ; Державна митна служба є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується та координується Кабінетом Міністрів України через Міністра фінансів і який реалізує державну митну політику, державну політику у сфері боротьби з правопорушеннями під час застосування митного законодавства; Державна податкова служба та Державна митна служба є правонаступниками майна, прав та обов`язків реорганізованої Державної фіскальної служби у відповідних сферах діяльності.
Постановою Кабінету Міністрів України від 06.03.2019р. №227 Про затвердження положень про Державну податкову службу України та Державну митну службу України затверджено положення про Державну митну службу України та установлено, що Державна митна служба, її територіальні органи виконують встановлені законодавчими та іншими нормативно-правовими актами функції та повноваження органів доходів і зборів до внесення до таких актів відповідних змін у частині, що стосується повноважень Державної митної служби, її територіальних органів.
Постановою Кабінету Міністрів України від 02.10.2019р. №858 Про утворення територіальних органів Державної митної служби утворено як юридичні особи публічного права територіальні органи Державної митної служби за переліком згідно з додатком 1; реорганізовано деякі територіальні органи Державної фіскальної служби шляхом їх приєднання до відповідних територіальних органів Державної митної служби за переліком згідно з додатком 2; установлено, що територіальні органи Державної фіскальної служби, які реорганізуються, продовжують здійснювати свої повноваження до передачі таких повноважень територіальним органам Державної митної служби.
У додатку 2 до постанови Кабінету Міністрів України від 02.10.2019р. №858 Про утворення територіальних органів Державної митної служби серед територіальних органів ДФС, які реорганізуються, вказана Одеська митниця ДФС шляхом приєднання до Одеської митниці Держмитслужби.
Відповідно до розпорядження Кабінету Міністрів України від 04.12.2019р. №1217-р Питання Державної митної служби Кабінет Міністрів України погодився з пропозицією Міністерства фінансів щодо можливості забезпечення здійснення з 08.12.2019р. Державною митною службою покладених на неї постановою Кабінету Міністрів України від 06.03.2019р. №227 Про затвердження положень про Державну податкову службу України та Державну митну службу України (Офіційний вісник України, 2019 р., №26, ст. 900) функцій і повноважень Державної фіскальної служби, що припиняється, з реалізації державної митної політики, державної політики у сфері боротьби з правопорушеннями під час застосування законодавства з питань державної митної справи.
Таким чином, з 08.12.2019 р. Державна митна служба розпочала здійснювати покладені на неї постановою Кабінету Міністрів України від 06.03.2019р. №227 Про затвердження положень про Державну податкову службу України та Державну митну службу України функції і повноваження Державної фіскальної служби з реалізації державної митної політики, державної політики у сфері боротьби з правопорушеннями під час застосування законодавства з питань державної митної справи.
Відповідно до ч.1 ст. 104 Цивільного кодексу України юридична особа припиняється в результаті реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації. У разі реорганізації юридичних осіб майно, права та обов`язки переходять до правонаступників.
За змістом ч.5 ст.104 Цивільного кодексу України юридична особа є такою, що припинилася, з дати внесення до Єдиного державного реєстру запису про державну реєстрацію припинення юридичної особи.
Згідно зі ст.106 Цивільного кодексу України злиття, приєднання, поділ та перетворення юридичної особи здійснюються за рішенням його учасників або органу юридичної особи, уповноваженого на це установчими документами, а у випадках, передбачених законом, - за рішенням суду або відповідних органів державної влади.
У ч.2 ст.107 Цивільного кодексу України унормовано, що в разі реорганізації юридичної особи шляхом приєднання складається передавальний акт, який має містити положення про правонаступництво щодо всіх зобов`язань юридичної особи, що припиняється, стосовно всіх її кредиторів та боржників, включаючи зобов`язання, які оспорюються.
Відповідно до ч.ч. 1, 5 ст.5 Закону України Про центральні органи виконавчої влади міністерства та інші центральні органи виконавчої влади утворюються, реорганізуються та ліквідуються Кабінетом Міністрів України за поданням Прем`єр-міністра України. Міністерство, інший центральний орган виконавчої влади припиняється шляхом реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації.
Згідно із ч.8 ст.5 Закону України Про центральні органи виконавчої влади актом Кабінету Міністрів України про ліквідацію міністерства, іншого центрального органу виконавчої влади визначається орган виконавчої влади, якому передаються повноваження та функції міністерства, іншого центрального органу виконавчої влади, що ліквідується.
Механізм здійснення заходів, пов`язаних з утворенням, реорганізацією або ліквідацією центральних органів виконавчої влади та їхніх територіальних органів визначений Порядком здійснення заходів, пов`язаних з утворенням, реорганізацією або ліквідацією міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, що затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 20.10.2011 р. №1074 (далі - Порядок 1074 від 20.10.2011р.).
Відповідно до п.2 Порядку №1074 органи виконавчої влади утворюються, реорганізуються або ліквідуються Кабінетом Міністрів України за поданням Прем`єр-міністра України.
За змістом п.п. 4, 5 Порядку №1074 орган виконавчої влади утворюється шляхом утворення нового органу виконавчої влади або в результаті реорганізації (злиття, поділу, перетворення) одного чи кількох органів виконавчої влади. Орган виконавчої влади припиняється шляхом реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації.
Згідно з п.6 Порядку №1074 права та обов`язки органів виконавчої влади переходять, зокрема, у разі ліквідації органу виконавчої влади і передачі його завдань та функцій іншим органам виконавчої влади - до органів виконавчої влади, визначених відповідним актом Кабінету Міністрів України.
Відповідно до п.7 Порядку №1074 майнові права та обов`язки органів виконавчої влади у разі їх злиття, приєднання або перетворення переходять правонаступникові на підставі передавального акта, а у разі їх поділу - згідно з розподільчим балансом. У разі ліквідації органу виконавчої влади складається ліквідаційний баланс. Кабінет Міністрів України приймає рішення щодо подальшого використання нерухомого майна органу виконавчої влади, що ліквідується, та визначає суб`єкта управління підприємств, установ та організацій, що належать до сфери управління такого органу.
На підставі вищенаведеного, суд дійшов висновку, що мав місце перехід функцій і повноважень від ДФС України до Держмитслужби України, у зв`язку з чим наявні підстави для заміни сторони заміну сторони в порядку процесуального правонаступництва його правонаступником, а саме: Одеською митницею Держмитслужби.
З огляду на викладене, суд дійшов висновку, що заява Одеської митниці ДФС про заміну сторони в порядку процесуального правонаступництва на Одеську митницю Держмитслужби у справі № 910/22630/17 є обґрунтованою та підлягає задоволенню.
На підставі наведеного, керуючись ст. 52, 234, ст. 334, Господарського процесуального кодексу України, Господарський суду міста Києва,-
УХВАЛИВ:
1. Заяву Одеської митниці ДФС про заміну сторони в порядку процесуального правонаступництва у справі №910/22630/17 задовольнити.
2. Замінити Одеську митницю ДФС (65078 місто Одеса, вул. Гайдара 21-А. ЄДРПОУ 39441717) на правонаступника - Одеську митницю Держмитслужби (65078 м. Одеса, вул. Івана та Юрія Лип, 21-а; код ЄДРПОУ 44005631) у справі № 910/22630/17.
Ухвала набирає законної сили у відповідності до ст.235 Господарського процесуального кодексу України з моменту її підписання та може бути оскаржена в порядку ст.ст. 255-256 Господарського процесуального кодексу України.
Повний текст ухвали складено та підписано 28.12.2021.
Суддя Владислав ДЕМИДОВ
Суд | Господарський суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 28.12.2021 |
Оприлюднено | 30.12.2021 |
Номер документу | 102265295 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд міста Києва
Демидов В.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні