Рішення
від 13.01.2022 по справі 640/31180/21
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

13 січня 2022 року м. Київ № 640/31180/21

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі головуючого судді Вовка П.В., розглянувши адміністративну справу за позовом Первинної профспілкової організації Остерського військового лісгоспу професійної спілки працівників лісового господарства України до Державного агентства лісових ресурсів України, Державного реєстратора Чернігівської районної державної адміністрації Денисенко Ю.В., треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору: державне підприємство Остерський військовий лісгосп та державне підприємство Чернігівське лісове господарство , про визнання протиправними та скасування наказу і реєстраційного запису, -

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

До Окружного адміністративного суду міста Києва надійшов позов Первинної профспілкової організації Остерського військового лісгоспу професійної спілки працівників лісового господарства України (далі також - ППО Остерського військового лісгоспу, позивач) до Державного агентства лісових ресурсів України (далі також - Держлісагентство, відповідач-1), Державного реєстратора Чернігівської районної державної адміністрації Денисенко Ю.В. (далі також - державний реєстратор, відповідач-2), в якому позивач, з урахуванням уточнення позовних вимог та складу учасників справи, просить суд:

- визнати протиправним та скасувати наказ Держлісагентства від 27 вересня 2021 року №539 Про припинення ДЕРЖАВНОГО ПІДПРИЄМСТВА ОСТЕРСЬКИЙ ВІЙСЬКОВИЙ ЛІСГОСП ;

- визнати протиправним та скасувати реєстраційний запис від 29 вересня 2021 року №1000461270027000476 до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, внесений державним реєстратором Чернігівської районної державної адміністрації Денисенко Ю.В. (внесення рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу щодо припинення юридичної особи в результаті її реорганізації).

Ухвалою суду від 22 листопада 2021 року відкрито провадження у даній справі, розгляд якої вирішено здійснювати в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін та проведення судового засідання за наявними у справі матеріалами.

Також вказаною ухвалою долучено до участі у справі державне підприємство Остерський військовий лісгосп та державне підприємство Чернігівське лісове господарство в якості третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору.

Позовні вимоги обґрунтовано тим, що в порушення вимог законодавства, відповідачем-1 не було повідомлено у належний спосіб про здійснення припинення державного підприємства Остерський військовий лісгосп (далі також - ДП Остерський військовий лісгосп ). Також позивач вказує на порушення процедури здійснення такого припинення, зокрема, включення до складу комісії з припинення ДП Остерський військовий лісгосп осіб, не передбачених для цього статутом такого підприємства.

Відповідачем-1 був наданий суду відзив на адміністративний позов, в якому він просить відмовити в задоволенні заявлених позовних вимог з огляду на правомірність оскаржуваного наказу.

За час розгляду справи відповідачем-2 не було надано суду відзиву на позовну заяву або будь-яких інших пояснень щодо заявлених позовних вимог.

Позивачем надано суду відповідь на відзив відповідача-1.

Розглянувши матеріали адміністративної справи, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд, -

В С ТА Н О В И В :

Як вбачається з матеріалів справи, ДП Остерський військовий лісгосп , засноване на державній власності, створене відповідно до наказу Міністерства оборони України від 10 жовтня 1993 року № 235, належить до сфери управління Державного агентства лісових ресурсів України.

ДП Остерський військовий лісгосп є державним комерційним підприємством юридичною особою публічного права та суб`єктом господарювання державного сектору економіки.

27 вересня 2021 року відповідачем-1 було видано наказ № 539 Про припинення ДЕРЖАВНОГО ПІДПРИЄМСТВА ОСТЕРСЬКИЙ ВІЙСЬКОВИЙ ЛІСГОСП та затвердження складу Комісії з припинення .

Вказаним наказом було розпочато процедуру припинення, шляхом реорганізації (приєднання) ДП Остерський військовий лісгосп до ДП Чернігівське лісове господарство .

На підставі вказаного наказу було проведено реєстраційну дію, про яку внесено реєстраційний запис від 29 вересня 2021 року № 1000461270027000476 до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, внесений державним реєстратором Чернігівської районної державної адміністрації Денисенко Ю.В. (внесення рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу щодо припинення юридичної особи в результаті її реорганізації).

Оцінюючи подані сторонами докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному розгляді в судовому засіданні всіх обставин справи в їх сукупності, суд дійшов висновку про необґрунтованість позовних вимог виходячи з наступного.

Згідно з п. 1 ч. 1 статті 6 Закону України Про управління об`єктами державної власності , уповноважені органи управління відповідно до покладених на них завдань приймають рішення про створення, реорганізацію і ліквідацію підприємств, установ та організацій, заснованих на державній власності.

Також, відповідно до пп. 18. п. 11 Положення про Державне агентство лісових ресурсів України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 08 жовтня 2014 року № 521, голова Держлісагентства утворює, ліквідовує, реорганізовує підприємства, установи організації, затверджує їх положення (статути), в установленому порядку призначає на посади та звільняє з посад їх керівників, виконує в межах повноважень, передбачених законом, інші функції з управління об`єктами державної власності, що належать до сфери управління Держлісагентства.

Пунктом 11.1. Статуту ДП Остерський військовий лісгосп передбачено, що ліквідація або реорганізація (злиття, приєднання, поділ, виділ, перетворення) Підприємства здійснюється за рішенням Органу управління майном.

Держлісагенство є стороною Галузевої угоди між Державним агентством лісових ресурсів України і Профспілкою працівників лісового господарства України на 2021 - 2025 роки (далі також - Галузева угода).

Галузева угода (далі - Угода) укладена між Державним агентством лісових ресурсів України (далі - Держлісагентство), як органом виконавчої влади, що має відповідні повноваження, з однієї сторони, та Профспілкою працівників лісового господарства України (далі - Профспілка), що виступає від імені трудових колективів підприємств, установ та організацій (далі - Підприємства), з другої сторони. Сторони визнають, Держлісагентство - повноважений представник підприємств, установ та організацій, що входять до сфери його управління (п. 1.1. Галузевої угоди).

Пунктами 3.1., 3.2. Галузевої угоди передбачено, що Держлісагентство спільно з Підприємствами зобов`язуються:

1) Доводити до Профспілки та трудових колективів своєчасну і повну інформацію щодо можливості проведення на Підприємствах: реструктуризації, приватизації, передачі об`єктів до комунальної власності, загрози банкрутства, часткової зупинки виробництва, ліквідації підприємств, що тягнуть за собою звільнення працівників чи погіршення умов їх праці. Проводити попередні консультації з профспілковою стороною, щодо проведення реформ галузі з метою опрацювання заходів щодо пом`якшення негативних наслідків цих процесів.

2) Узгоджувати з Профспілкою, її первинними організаціями проекти програм реформування, реструктуризації Підприємств та перелік майна, яке підлягає списанню, продажу, консервації, комунальну власність, а також майна, на базі якого будуть створені нові юридичні особи, філії тощо. Передбачати в цих програмах окремі розділи з вирішення соціальних питань, зокрема, проблем зайнятості, забезпечення та створення нових робочих місць, працевлаштування працівників, які вивільняються.

Відповідно до п. 1.5. Галузевої угоди, прийняті за цією Угодою зобов`язання та домовленості є обов`язковими для виконання сторонами у межах їх компетенції.

Крім того, у відповідності до п. 8 Положення про Державне агентство лісових ресурсів України, Держлісагентство під час виконання покладених на нього завдань взаємодіє в установленому порядку з іншими державними органами, допоміжними органами і службами, утвореними Президентом України, тимчасовими консультативними, дорадчими та іншими допоміжними органами, утвореними Кабінетом Міністрів України, органами місцевого самоврядування, об`єднаннями громадян, громадськими спілками, профспілками та організаціями роботодавців, відповідними органами іноземних держав і міжнародних організацій, а також підприємствами, установами і організаціями.

Так, відповідачем-1 були надані суду Протокол № 2 виробничої наради Чернігівського обласного управління лісового та мисливського господарства від 05 березня 2021 року та Протокол наради по розгляду запланованої реорганізації державних лісогосподарських підприємств Чернігівського обласного управління лісового та мисливського господарства від 19 квітня 2021 року, на яких був присутнім голова Чернігівської обласної організації професійної спілки працівників лісового господарства ОСОБА_1 .

Згідно з порядками денними вказаних протоколів, на зазначених нарадах розглядались питання, у тому числі, реформування лісової галузі, яке передбачало проведення реорганізації існуючих державних лісогосподарських підприємств в межах Чернігівської області шляхом створення укрупнених державних лісогосподарських підприємств за рахунок діючих зараз підприємств у цій галузі. Зокрема, на виробничій нараді Чернігівського обласного управління лісового та мисливського господарства від 05 березня 2021 року було вирішено погодити створення ДП Чернігівське лісове господарство , до якого приєднати, зокрема, ДП Остерський військовий лісгосп .

Враховуючи наведене, суд встановив дотримання відповідачем-1 наведених вище вимог п.п. 3.1 та 3.2 Галузевої угоди, а тому, відповідно, безпідставними є протилежні доводи позивача.

Згідно з п. 11.3 Статуту ДП Остерський військовий лісгосп , до складу ліквідаційної комісії можуть входити представники Органу управління майном та Підприємства.

Також, згідно з п. 11.4 Статуту ДП Остерський військовий лісгосп , здійснення ліквідації Підприємства, за рішенням Органу управління майном, може бути покладено на орган управління Підприємства, що ліквідується.

З посиланням на вказані положення, позивач вважає, що оскаржуваним наказом до складу Комісії з припинення ДП Остерський військовий лісгосп було безпідставно включено представників ДП Чернігівське лісове господарство , а головою Комісії з припинення призначено головного інженера ДП Чернігівське лісове господарство .

Суд критично оцінює такі доводи позивача з огляду на наступне.

Відповідно до ч. 1 статті 104 Цивільного кодексу України, юридична особа припиняється в результаті реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації. У разі реорганізації юридичних осіб майно, права та обов`язки переходять до правонаступників.

Отже, чинне законодавство розрізняє два окремі види припинення юридичної особи: шляхом реорганізації, у тому числі у вигляді приєднання, та шляхом ліквідації.

Таким чином, положення Статуту ДП Остерський військовий лісгосп , на які посилається позивач, урегульовують питання саме ліквідації ДП Остерський військовий лісгосп , у той час як оскаржуваним наказом запроваджено процедуру реорганізації підприємства шляхом його приєднання до ДП Чернігівське лісове господарство . Відповідно, у даному випадку положення п.п. 11.3 та 11.4 не підлягають застосуванню.

Водночас, положення Статуту ДП Остерський військовий лісгосп не встановлюють заборони щодо включення до Комісії з припинення підприємства осіб, які не є представниками органу управління майном або підприємства.

Враховуючи наведене, суд вважає необґрунтованими відповідні доводи позивача та не вбачає підстав для задоволення позову Первинної профспілкової організації Остерського військового лісгоспу професійної спілки працівників лісового господарства України ні в частині щодо основної позовної вимоги про визнання протиправним та скасування наказу Держлісагентства від 27 вересня 2021 року №539 Про припинення ДЕРЖАВНОГО ПІДПРИЄМСТВА ОСТЕРСЬКИЙ ВІЙСЬКОВИЙ ЛІСГОСП , ні в частині похідної вимоги про визнання протиправними та скасування реєстраційного запису від 29 вересня 2021 року №1000461270027000476.

Суд враховує, що згідно з практикою Європейського суду з прав людини, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються. Хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (справа Серявін проти України , § 58, рішення від 10 лютого 2010 року).

Відповідно до статті 244 КАС України, під час ухвалення рішення суд вирішує, зокрема:

1) чи мали місце обставини (факти), якими обґрунтовувалися вимоги та заперечення, та якими доказами вони підтверджуються;

2) чи є інші фактичні дані, які мають значення для вирішення справи, та докази на їх підтвердження.

Відповідно до положень ч.ч. 1 та 2 статті 72 КАС України, доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються такими засобами: письмовими, речовими і електронними доказами; висновками експертів; показаннями свідків.

Згідно положень статті 90 КАС України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.

Відповідно до ч. 2 статті 2 КАС України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони:

1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України;

2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано;

3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії);

4) безсторонньо (неупереджено);

5) добросовісно;

6) розсудливо;

7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації;

8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія);

9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення;

10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

За наслідком здійснення аналізу оскаржуваних рішень на відповідність наведеним вище критеріям, суд, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень наведеного законодавства України, матеріалів справи, приходить до висновку про те, що заявлені позовні вимоги не підлягають задоволенню, оскільки оскаржувані рішення відповідають наведеним у ч. 2 статті 2 КАС України критеріям.

На підставі викладеного, керуючись статтями 2, 5-11, 19, 72-77, 90, 241-246, 250, 263 КАС України суд, -

В И Р І Ш И В:

У задоволенні адміністративного позову Первинної профспілкової організації Остерського військового лісгоспу професійної спілки працівників лісового господарства України (17024, Чернігівська область, Козелецький район, селище міського типу Десна, вулиця Гнідаша, будинок 2; код ЄДРПОУ 41382441) до Державного агентства лісових ресурсів України (01601, місто Київ, вулиця Руставелі Шота, будинок 9А; код ЄДРПОУ 37507901) та Державного реєстратора Чернігівської районної державної адміністрації Денисенко Ю.В. (14027, місто Чернігів, вулиця Шевченка, будинок 48) треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору: державне підприємство Остерський військовий лісгосп (17024, Чернігівська область, Козелецький район, селище міського типу Десна(з), вулиця Гнєдаша, будинок 2; код ЄДРПОУ 14304732) та державне підприємство Чернігівське лісове господарство (14013, місто Чернігів, вулиця Олександра Молодчого, будинок 18; код ЄДРПОУ 00993490), про визнання протиправними та скасування наказу і реєстраційного запису - відмовити.

Рішення суду, відповідно до ч. 1 статті 255 КАС України, набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

Рішення суду може бути оскаржене до суду апеляційної інстанції протягом десяти днів за правилами, встановленими статтями 287, 293-297 КАС України.

Суддя П.В. Вовк

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення13.01.2022
Оприлюднено18.01.2022
Номер документу102558820
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —640/31180/21

Постанова від 22.11.2022

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Аліменко Володимир Олександрович

Постанова від 22.11.2022

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Аліменко Володимир Олександрович

Ухвала від 29.06.2022

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Аліменко Володимир Олександрович

Ухвала від 21.02.2022

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Аліменко Володимир Олександрович

Ухвала від 21.02.2022

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Аліменко Володимир Олександрович

Ухвала від 03.02.2022

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Аліменко Володимир Олександрович

Рішення від 13.01.2022

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Вовк П.В.

Ухвала від 13.01.2022

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Вовк П.В.

Ухвала від 22.11.2021

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Вовк П.В.

Ухвала від 03.11.2021

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Вовк П.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні