Постанова
від 29.06.2010 по справі 5020-2/353
ВИЩИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД УКРАЇНИ

ВИЩИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУ Д УКРАЇНИ

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

29 червня 2010 р. № 5020-2/353

Вищий господарський суд У країни у складі: суддя Селі ваненко В.П. - головуючий, суд ді Львов Б.Ю. і Харченко В.М.

розглянув касаційну скарг у виконавчої дирекції Сев астопольського міського від ділення Фонду соціального ст рахування з тимчасової втрат и працездатності, м. Севастоп оль (далі - відділення Фонду )

на постанову Севастопо льського апеляційного госпо дарського суду від 21.04.2010

зі справи № 5020-2/353

за позовом відділення Ф онду

до сектору медичного за безпечення Управління Мініс терства внутрішніх справ Укр аїни в м. Севастополі, м. Севас тополь (далі - сектор медичн ого забезпечення УМВС Україн и)

про стягнення 3422,12 грн.

Судове засідання проведен о за участю представників ст орін:

позивача - не з' яв.,

відповідача - не з' яв.

За результатами розгляду касаційної скарги Вищий гос подарський суд України

ВСТАНОВИВ:

У грудні 2009 року вик онавча дирекція Севастополь ського міського відділення Ф онду соціального страхуванн я з тимчасової втрати працез датності звернулася з позово м до сектору медичного забез печення Управління Міністер ства внутрішніх справ Україн и в м. Севастополі про стягнен ня 3422,12 грн. на відшкодування шк оди.

Рішенням господарського суду міста Севастополя від 16. 02.2010 (суддя Шевчук Н.Г.), залишени м без змін постановою Севаст опольського апеляційного го сподарського суду від 21.04.2010 (кол егія суддів у складі: суддя Ко тлярова О.Л. - головуючий, суд ді Антонова І.В., Ткаченко М.І.), у задоволенні позову відмовл ено. Приймаючи зазначені ріш ення попередні судові інстан ції виходили з безпідставнос ті позовних вимог.

У касаційній скарзі до Вищо го господарського суду Украї ни позивач просить скасувати рішення господарського суду першої інстанції від 16.02.2010, пос танову апеляційного суду від 21.04.2010 та прийняти нове рішення, яким задовольнити позовні в имоги. Скарга мотивована тим , що постанова апеляційного с уду прийнята з порушенням но рм матеріального права, зокр ема, ст.ст. 1166, 1172 ЦК України, ст.ст . 50, 51 Закону України "Про загаль нообов' язкове державне соц іальне страхування у зв' язк у з тимчасовою втратою праце здатності та витратами, зумо вленими похованням".

Відзив на касаційну скарг у не надходив.

Перевіривши правильність застосування апеляційним су дом норм процесуального та м атеріального права, Вищий го сподарський суд України вваж ає касаційну скаргу такою, що не підлягає задоволенню.

Відповідного висновку су д дійшов на підставі такого.

Як встановлено судами поп ередніх інстанцій, спеціаліс тами відділу з питань експер тизи тимчасової непрацездат ності відділення Фонду з 20 по 29 жовтня 2009 року проводилась пе ревірка обґрунтованості вид ачі і продовження листків не працездатності лікарями пол іклініки Управління МВС Укра їни у місті Севастополі у 2007-2008 р оках.

За результатами перевірки складена довідка, згідно з як ою під час перевірки встанов лені випадки порушень деяким и лікарями положень пунктів 1.7, 1.8, 2.2 Інструкції про порядок в идачі документів, що посвідч ують тимчасову непрацездатн ість громадян, затвердженої наказом Міністерства охорон и здоров' я України № 455 від 13.11.2 001, а це призводить до необґрун тованих виплат по листках не працездатності за рахунок по зивача.

Відповідно до довідки таки ми порушеннями є відсутність у первинній медичній докуме нтації обґрунтування тимчас ової непрацездатності, відмі ток про порушення режиму.

Звертаючись до суду з позов ом, позивач обґрунтовував йо го тим, що йому було завдано шк оди в сумі 3422,12 грн., спричиненої протиправними діями працівн иків відповідача при виконан ні ними своїх службових обов ' язків, які полягали в тому, щ о ними при продовженні листк ів непрацездатності були пор ушені вимоги Інструкції про порядок видачі документів, щ о посвідчують тимчасову непр ацездатність громадян. У зв' язку з цим, на думку позивача, йому завдана шкода в результ аті виплати ним допомоги по т имчасовій непрацездатності по таких листках, яка підляга є стягненню на підставі ст.ст . 1166, 1172 ЦК України.

Сукупності встановлених п о справі обставин суди дали н алежну оцінку і дійшли прави льного висновку про безпідст авність поданого позову.

Відповідно до частини перш ої ст. 28 Закону України "Про заг альнообов' язкове державне соціальне страхування у зв' язку з тимчасовою втратою пр ацездатності та витратами, з умовленими похованням" страх овик - Фонд соціального страх ування з тимчасової втрати п рацездатності має право, крі м іншого, здійснювати переві рку обґрунтованості видачі т а продовження листків непрац ездатності застрахованим ос обам;

Згідно з частиною другою ст . 28 вказаного Закону страховик зобов' язаний забезпечуват и фінансування матеріальног о забезпечення та надання со ціальних послуг відповідно д о цього Закону; здійснювати к онтроль за правильним нараху ванням, своєчасною сплатою с трахувальником страхових в несків, а також обґрунтовані стю проведених ним витрат ст рахових коштів; стягувати на дміру виплачені кошти з юрид ичних і фізичних осіб у встан овленому законом порядку.

Статтею 27 названого Закону встановлено, що надавати та о плачувати застрахованим осо бам у разі настання страхово го випадку відповідний вид м атеріального забезпечення т а соціальних послуг відповід но до цього Закону зобов' яз аний страхувальник.

Відповідно до ст. 50 цього Зак ону встановлено, що матеріал ьне забезпечення та соціальн і послуги за загальнообов' я зковим державним соціальним страхуванням у зв' язку з ти мчасовою втратою працездатн ості та витратами, зумовлени ми похованням, застрахованим особам, зазначеним у частині першій статті 6 цього Закону, призначаються та надаються з а основним місцем роботи за р ахунок сплачених застрахова ними особами страхових внеск ів. Рішення про призначення м атеріального забезпечення т а надання соціальних послуг приймається комісією (уповно важеним) із соціального стра хування, що створюється (обир ається) на підприємстві, в уст анові, організації, до складу якої входять представники а дміністрації підприємства, у станови, організації та заст рахованих осіб (виборних орг анів первинної профспілково ї організації (профспілковог о представника) або інших орг анів, які представляють інте реси застрахованих осіб). Ком ісія (уповноважений) із соціа льного страхування здійснює контроль за правильним нара хуванням і своєчасною виплат ою матеріального забезпечен ня, приймає рішення про відмо ву в його призначенні, про при пинення виплати матеріально го забезпечення (повністю аб о частково), розглядає підста ву і правильність видачі лис тків непрацездатності та інш их документів, які є підставо ю для надання матеріального забезпечення та соціальних п ослуг.

Частиною першою ст. 51 того ж З акону встановлено, що підста вою для призначення допомоги по тимчасовій непрацездатно сті, по вагітності та пологах є виданий у встановленому по рядку листок непрацездатнос ті. Порядок і умови видачі, про довження та обліку листків н епрацездатності, здійснення контролю за правильністю їх видачі встановлюються спеці ально уповноваженим централ ьним органом виконавчої влад и у сфері охорони здоров' я з а погодженням з Фондом.

Відповідно до ст. 1166 ЦК Украї ни майнова шкода, завдана неп равомірними рішеннями, діями чи бездіяльністю особистим немайновим правам фізичної а бо юридичної особи, а також шк ода, завдана майну фізичної а бо юридичної особи, відшкодо вується у повному обсязі осо бою, яка її завдала. При цьому підставою для відповідально сті за заподіяну шкоду є прав опорушення, що складається з чотирьох елементів: наявнос ті шкоди; протиправної повед інки особи, що заподіяла шкод у; причинного зв' язку між не правомірними діями і наявніс тю шкоди і вини особи, яка запо діяла шкоду. Відсутність хоч а б одного елементу унеможли влює стягнення шкоди.

Зазначені вимоги закону бу ли враховані судами, які дали належну оцінку обставинам с прави і дійшли обґрунтованог о висновку про те, що в даному випадку деліктні правовідно сини між сторонами відсутні.

Враховуючи зазначене, а так ож з огляду на те, що наведені у касаційній скарзі доводи в исновків попередніх судових інстанцій не спростовують, с уд не бере їх до уваги і вважає , що оскаржувані судові рішен ня відповідають вимогам чинн ого законодавства і підстав для їх скасування не вбачаєт ься.

Керуючись ст.ст. 1117, 1119, 11111 ГПК Ук раїни, Вищий господарський с уд України

ПОСТАНОВИВ:

Рішення господарсько го суду міста Севастополя ві д 16.02.2010 та постанову Севастопол ьського апеляційного господ арського суду від 21.04.2010 зі справ и № 5020-2/353 залишити без змін, а кас аційну скаргу виконавчої дир екції Севастопольського міс ького відділення Фонду соціа льного страхування з тимчасо вої втрати працездатності - б ез задоволення.

Згідно ст.ст. 125, 129 Конституції України та рішення Конститу ційного Суду України від 11.03.2010 № 8-рп/2010 постанова Вищого господ арського суду України касаці йному оскарженню не підлягає .

Суддя В. Селіваненко

Суддя Б. Львов

Суддя В. Харченко

СудВищий господарський суд України
Дата ухвалення рішення29.06.2010
Оприлюднено12.07.2010
Номер документу10258075
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —5020-2/353

Ухвала від 21.10.2010

Господарське

Вищий господарський суд України

Бенедисюк І. М.

Постанова від 29.06.2010

Господарське

Вищий господарський суд України

Харченко В.М.

Рішення від 17.11.2008

Господарське

Господарський суд м. Севастополя

Шевчук Н.Г.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні