Справа №461/9983/21
Провадження №3/461/98/22
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
10 січня 2022 року м.Львів
Галицький районний суд м.Львова у складі:
головуючого судді Зубачик Н.Б.,
секретаря судових засідань Гель І.В.,
за участю:
прокурора Вітковської І.Ю.,
особи, яка притягується до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 ,
представника Дячука В.В.,
розглянувши матеріали, які надійшли від Управління стратегічних розслідувань у Львівській області Департаменту стратегічних розслідувань Національної поліції України про притягнення до адміністративної відповідальності
ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , громадянина України, паспорт серії НОМЕР_1 , виданий 25.06.2005 року Сколівським РВ УМВС України у Львівській області, зареєстрованого за адресою: АДРЕСА_1 , та проживаючого за адресою: АДРЕСА_2
за ч.1 ст.172-6 КУпАП -
ВСТАНОВИВ:
ОСОБА_1 , перебуваючи на посаді виконувача обов`язків директора комунального підприємства Львівської обласної ради Технічний нагляд , відповідно до підпункту а пункту 2 частини 1 статті 3 Закону України Про запобігання корупції , являючись суб`єктом відповідальності за правопорушення, пов`язане з корупцією, в порушення вимог ч.1 ст. 45 Закону України Про запобігання корупції , без поважних причин, несвоєчасно, а саме 24.11.2021 року, подав декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за 2019 рік, чим вчинив адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, відповідальність за яке передбачена частиною 1 статті 172-6 Кодексу України про адміністративні правопорушення.
Окрім того, ОСОБА_1 , будучи звільненим з посади виконувача обов`язків директора комунального підприємства Львівської обласної ради Технічний нагляд , відповідно до підпункту а пункту 2 частини 1 статті З Закону України Про запобігання корупції , являючись суб`єктом відповідальності за правопорушення, пов`язане з корупцією, в порушення вимог ч.2 ст. 45 Закону України Про запобігання корупції , без поважних причин, несвоєчасно, а саме 24.11.2021 року, подав декларацію (перед звільненням) особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за період, не охоплений раніше поданими деклараціями, чим вчинив адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, відповідальність за яке передбачена частиною 1 статті 172-6 Кодексу України про адміністративні правопорушення
Також, ОСОБА_1 , будучи звільненим з посади виконувача обов`язків директора комунального підприємства Львівської обласної ради Технічний нагляд , відповідно до підпункту а пункту 2 частини 1 статті З Закону України Про запобігання корупції , являючись суб`єктом відповідальності за правопорушення, пов`язане з корупцією, в порушення вимог ч.2 ст.45 Закону України Про запобігання корупції , без поважних причин несвоєчасно, а саме 27.07.2021 року, подав декларацію (після звільнення) особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування за 2020 рік, чим вчинив адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, відповідальність за яке передбачена частиною 1 статті 172-6 Кодексу України про адміністративні правопорушення.
Відповідно до ст.36 КУпАП при вчиненні однією особою двох або більше адміністративних правопорушень адміністративне стягнення накладається за кожне правопорушення окремо. Якщо особа вчинила кілька адміністративних правопорушень, справи про які одночасно розглядаються одним і тим же органом (посадовою особою), стягнення накладається в межах санкції, встановленої за більш серйозне правопорушення з числа вчинених. До основного стягнення в цьому разі може бути приєднано одне з додаткових стягнень, передбачених статтями про відповідальність за будь-яке з вчинених правопорушень.
Враховуючи те, що адміністративні правопорушення вчинено однією особою, суд вважає за необхідне матеріали справи про адміністративне правопорушення відносно ОСОБА_1 об`єднати в одне провадження та присвоїти справі номер №461/9983/21 (провадження №3/461/98/22), оскільки їх спільний розгляд сприятиме, всебічному та об`єктивному дослідженні обставин справи.
В судовому засіданні ОСОБА_1 та його представник ОСОБА_2 вину у вчиненні адміністративних правопорушень, передбачених ч.1 ст.172-6 КУпАП заперечили, зазначили, що не погоджуються з протоколами про адміністративне правопорушення №772, №773, №774 від 07.12.2021 року, оскільки в його діях відсутній склад і подія правопорушення, а в матеріалах справи відсутні належні докази, які б підтверджували факт вчинення адміністративних правопорушень, передбачених ч.1 ст. 172-6 КУпАП. Зокрема зазначили, що в матеріалах справи відсутній висновок Національного агентства з питань запобігання корупції стосовно виявлення факту неподання ОСОБА_1 декларації як особи, яка претендує на зайняття посади та яка припиняє діяльність, пов`язану з виконанням функцій держави або місцевого самоврядування. ОСОБА_1 стверджує, що поліцейський ОСОБА_3 не мав законних прав здійснювати перевірку на предмет встановлення своєчасності подання декларації за 2019 та 01.01.2020-18.03.2020 роки. Окрім того, ОСОБА_1 зазначив, що його було повідомлено лише про один протокол про адміністративне правопорушення, однак до суду було скеровано три протоколи про адміністративне правопорушення, складені 07.12.2021 року, а саме №№772, 773, та 774. Також, ОСОБА_1 та його представник зазначили, що ОСОБА_3 шляхом зловживання владою грубо порушив статтю 59 Конституції України, оскільки умисно позбавив ОСОБА_1 права на допомогу адвоката під час складання протоколів про адмінправопорушення. Просили суд закрити провадження у справі у зв`язку із відсутністю в діях ОСОБА_1 складу адміністративного правопорушення.
Окрім того, ОСОБА_1 подав клопотання про повернення матеріалів про притягнення його до адміністративної відповідальності Управлінню стратегічних розслідувань у Львівській області.
Прокурор в судовому засіданні вважала доведеною вину ОСОБА_1 у вчиненні адміністративних правопорушень, передбачених ч.1 ст.172-6 КУпАП, просила визнати його винним та накласти адміністративне стягнення. Окрім того, прокурор подала письмові заперечення щодо повернення матеріалів перевірки на доопрацювання, у яких зазначила, що законодавством не передбачено можливість винесення судом постанови про направлення матеріалів справи про адміністративне правопорушення на доопрацювання чи для належного оформлення. Просить відмовити у задоволенні клопотання ОСОБА_1 та притягнути останнього до адміністративної відповідальності.
Розглянувши клопотання особи, яка притягується до адміністративної відповідальності та його представника про повернення матеріалів про притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності Управлінню стратегічних розслідувань у Львівській області, суд зазначає наступне.
ОСОБА_1 та його представник в обґрунтування клопотання про повернення матеріалів про притягнення його до адміністративної відповідальності Управлінню стратегічних розслідувань у Львівській області покликаються на те, що копії документів, долучені до протоколів про адміністративні правопорушення, зокрема Статут комунального підприємства, лист НАЗК, належним чином не засвідчені. Окрім того, ОСОБА_1 та його представник зазначили, що в матеріалах справи відсутній трудовий договір укладений з ОСОБА_1 , рішення Львівської обласної ради про призначення останнього на посаду заступника директора комунального підприємства Львівської обласної ради Технічний нагляд , а також відсутні відомості, що ОСОБА_1 ознайомлення з вимогами Закону України Про запобігання корупції .
Суд не погоджується з аргументами ОСОБА_1 та його представника, оскільки як вбачається з документів, які знаходяться в матеріалах справи, частина з них є оригіналами, зокрема повідомлення Національного агентства про факт неподання чи несвоєчасного подання декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування. Окрім того, копії документів, які були надані установами у відповідь на запити УСР, посвідчені за вимогами ДСТУ, зокрема документи, що надійшли з НАЗК та КП ЛОР Технічний нагляд .
Також суд зазначає, що в матеріалах справи наявні копії наказів №05-П від 20.02.2019 року Про призначення в.о. директора комунального підприємства Львівської обласної ради Технічний нагляд ОСОБА_1 та №11-П від 18.03.2020 року Про звільнення ОСОБА_1 з посади в.о. директора комунального підприємства Львівської обласної ради Технічний нагляд . Відтак клопотання ОСОБА_1 та його представника суд вважає безпідставним та таким, що задоволенню не підлягає.
Заслухавши учасників процесу, дослідивши матеріали справи, суд дійшов наступного висновку.
Згідно із статтею 68 Конституції України, кожен зобов`язаний неухильно додержуватися Конституції України та законів України, не посягати на права і свободи, честь і гідність інших людей. Незнання законів не звільняє від юридичної відповідальності.
Відповідно до статей 167 та 169 Цивільного кодексу України, держава та територіальні громади можуть створювати юридичні особи публічного права (державні підприємства, комунальні підприємства тощо) у випадках та в порядку, встановлених Конституцією України та законом. Таким чином, державні та комунальні підприємства та інші юридичні особи, які створені розпорядчим актом Президента України, органу державної влади або органу місцевого самоврядування, є юридичними особами публічного права.
Відповідно до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань Міністерства юстиції України організаційно-правовою формою комунального підприємства Технічний нагляд (код ЄДРПОУ 35563257) є комунальне підприємство.
Засновником комунального підприємства Львівської обласної ради Технічний нагляд є Львівська обласна рада. Таким чином, комунальне підприємство Львівської обласної ради Технічний нагляд є юридичною собою публічного права.
Під посадовими особами юридичних осіб публічного права (відповідно до підпункту а пункту 2 частини першої статті 3 Закону) слід розуміти працівників юридичних осіб публічного права, які наділені посадовими повноваженнями здійснювати організаційно-розпорядчі чи адміністративно- господарські функції.
Організаційно-розпорядчі функції (обов`язки) (згідно Роз`яснень НАЗК №1 від 03.02.2021) - це обов`язки щодо здійснення керівництва галуззю промисловості, трудовим колективом, ділянкою роботи, виробничою діяльністю окремих працівників на підприємствах, в установах чи організаціях незалежно від форм власності. Такі функції виконують, зокрема, керівники міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, державних, комунальних підприємств, установ, організацій, структурних підрозділів, їхні заступники, особи, які керують ділянками робіт.
Інших працівників державних органів, які виконують функції з обслуговування або технічні функції, можна визнати посадовими чи службовими особами лише за умови, що разом із цими функціями вони виконують організаційно-розпорядчі або адміністративно-господарські обов`язки.
Відповідно до ч.1 ст.45 Закону України Про запобігання корупції , особи зазначені у пункті 1, підпунктах а і в пункту 2 частини першої статті З цього Закону, зобов`язані щорічно до 1 квітня подавати шляхом заповнення на офіційному веб-сайті Національного агентства з питань запобігання корупції декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за минулий рік за формою, що визначається Національним агентством.
Відповідно до підпункту 1 пункту 5 розділу II Порядку формування, ведення та оприлюднення (надання) інформації Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, затвердженого Рішенням Національного агентства з питань запобігання корупції №3 від 10.06.2016, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 15.07.2016 за №959/29089, щорічна декларація суб`єкта декларування подається у період з 00 годин 00 хвилин 01 січня до 00 годин 00 хвилин 01 квітня року, наступного за звітним роком. Така декларація охоплює звітний рік (період з 01 січня до 31 грудня включно), що передує року, в якому подається декларація, та містить інформацію станом на 31 грудня звітного року.
Відповідно до Закону України Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню коронавірусної хвороби (СОУГО-19) від 17.03.2020 декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, які відповідно до статті 45 Закону України Про запобігання корупції подаються за минулий рік до 1 квітня, у 2020 році суб`єкти декларування подають до 1 червня.
Таким чином, ОСОБА_1 зобов`язаний був подати щорічну декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за 2019 рік в період з 00:00 год. 01.01.2020 до 00:00 год. 01.06.2020.
Однак, як вбачається з даних Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, ОСОБА_1 подав декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за 2019 рік лише 24.11.2021 року о 12:06 год., тобто несвоєчасно.
Відповідно до ч. 2 ст. 45 Закону України Про запобігання корупції , особи, зазначені у пункті 1, підпунктах "а" і "в" пункту 2 частини першої статті 3 цього Закону, які припиняють діяльність, пов`язану з виконанням функцій держави або місцевого самоврядування, подають декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за період, не охоплений раніше поданими деклараціями.
Згідно змін до Порядку формування, ведення та оприлюднення (надання) інформації Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, затвердженого Рішенням Національного агентства з питань запобігання корупції № 3 від 10.06.2016, зареєстроване в Міністерстві юстиції України 27.12.2019 за №1300/34271, декларація перед звільненням - декларація, яка подається відповідно до абзацу першому частини другої статті 45 Закону не пізніше двадцяти робочих днів з дня припинення діяльності, пов`язаної з виконанням функцій держави або місцевого самоврядування, або іншої діяльності, зазначеної у підпунктах а , в пункту 2 частини першої статті 3 Закону.
Відповідно до Порядку заповнення та подання декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, затвердженого наказом Національного агентства з питань запобігання корупції 23.07.2021 №449/21, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 29.07.2021 за №987/36609, який вступив в дію з 01.12.2021, декларація при звільненні - декларація, яка подається відповідно до абзацу першого частини другої статті 45 Закону - не пізніше 30 календарних днів з дня припинення діяльності.
Згідно ч.1 ст.58 Конституції України, закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі, крім випадків, коли вони пом`якшують або скасовують відповідальність особи.
18.03.2020 року ОСОБА_1 звільнений з посади виконувача обов`язків директора комунального підприємства Львівської обласної ради Технічний нагляд , що підтверджується копією наказу, відтак був зобов`язаний подати декларацію (перед звільненням) особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за період, не охоплений раніше поданими деклараціями до 00:00 год. 16.04.2020 року.
Однак, як вбачається з даних Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, ОСОБА_1 подав декларацію (перед звільненням) особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за період, не охоплений раніше поданими деклараціями лише 24.11.2021 року о 12:16 год., тобто несвоєчасно.
Відповідно до ч.2 ст.45 Закону України Про запобігання корупції , особи, які припинили діяльність, пов`язану з виконанням функцій держави або місцевого самоврядування, або іншу діяльність, зазначену у підпунктах а і в пункту 2, частини першої статті 3 цього Закону, зобов`язані наступного року після припинення діяльності подавати в установленому частиною першою цієї статті порядку декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за минулий рік.
Оскільки, ОСОБА_1 18.03.2020 року був звільнений з посади виконувача обов`язків директора комунального підприємства Львівської обласної ради Технічний нагляд , відтак був зобов`язаний подати декларацію (після звільнення) особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за 2020 рік в період з 00:00 год. 01.01.2021 до 00:00 год. 01.04.2021.
Однак, як вбачається з даних Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, ОСОБА_1 подав декларацію (після звільнення) особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за 2020 рік лише 27.07.2021 року о 23:33 год., тобто несвоєчасно.
Під час судового розгляду справи були досліджені письмові матеріали, а саме: протокол про адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією №772 від 07.12.2021 року; протокол про адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією №773 від 07.12.2021 року; протокол про адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією №774 від 07.12.2021 року; повідомлення Національного агентства про факт неподання чи несвоєчасного подання декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування; послідовність дій користувача Єдиного державного реєстру декларації осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, яків чинив ОСОБА_1 за період 01.01.2021 - 27.07.2021; копію статуту комунального підприємства Львівської обласної ради Технічний нагляд ; копію наказу №05-П від 20.02.2019 року Про призначення в.о. директора комунального підприємства Львівської обласної ради Технічний нагляд ОСОБА_1 ; копію наказу №11-П від 18.03.2020 року Про звільнення ОСОБА_1 з посади в.о. директора комунального підприємства Львівської обласної ради Технічний нагляд ; декларацію ОСОБА_1 (перед звільненням); декларацію ОСОБА_1 (після звільнення); щорічну декларацію ОСОБА_1 за 2019 рік.
Суд вважає вищевказані документи належними та допустими доказами на підтвердження факту вчинення ОСОБА_1 адміністративних правопорушень, передбачених частиною 1 статті 172-6 КУпАП.
Окрім того, судом не приймається до уваги покликання особи, яка притягується до адміністративної відповідальності та його представника на те, що копії документів, долучені до протоколів про адміністративні правопорушення, належним чином не засвідчені, оскільки в матеріалах справи містяться копії документів, які були надані КП ЛОР Технічний нагляд у відповідь на запити УСР, а також документи, які надійшли від НАЗК та які посвідчені цими установами. Зокрема, копії документів, надані КП ЛОР Технічний нагляд засвідчені печаткою комунального підприємства, а документи, які надійшли від НАЗК містять відмітку паперова копія електронного документа . Відтак твердження ОСОБА_1 про невідповідність матеріалів перевірок правилам посвідчення копії документів є необґрунтованим.
Враховуючи викладені обставини, суд дійшов висновку про те, що ОСОБА_1 в порушення вимог ч.ч.1,2 ст.45 вказаного Закону, несвоєчасно, без поважних причин, а саме 27.07.2021 року та 24.11.2021 року, подав на офіційний веб-сайт Національного агентства з питань запобігання корупції щорічну декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування за 2019 рік, декларацію (перед звільненням) особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за період, не охоплений раніше поданими деклараціями, а також декларацію (після звільнення) особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за 2020 рік, чим вчинив адміністративні правопорушення, пов`язані з корупцією, передбачені частиною 1 статті 172-6 КУпАП.
При накладенні адміністративного стягнення, враховується характер скоєного правопорушення, особу правопорушника, який вперше притягується до адміністративної відповідальності, відсутність обставин, що обтяжують відповідальність, суд вважає, що ОСОБА_1 необхідно призначити стягнення у виді штрафу у розмірі п`ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що становить 850,00 грн.
Оскільки ОСОБА_1 визнано винним у вчиненні адміністративних правопорушень, передбачених ч.1 ст.172-6 КУпАП та накладено стягнення, суд вважає за необхідне стягнути з останнього судовий збір у розмірі 496,20 грн.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст.36, 172-6, 283-285, 287-289 КУпАП, суд -
ПОСТАНОВИВ:
Об`єднати в одне провадження справи про притягнення ОСОБА_1 за ч.1 ст.172-6 Кодексу України про адміністративні правопорушення.
Присвоїти об`єднаній справі №461/9983/21, провадження №3/461/98/22.
У задоволенні клопотання ОСОБА_1 та представника Дячука Володимира Володимировича про повернення матеріалів справи на доопрацювання - відмовити.
ОСОБА_1 визнати винним у вчиненні адміністративних правопорушень, передбачених ч.1 ст.172-6 Кодексу України про адміністративні правопорушення і накласти адміністративне стягнення у виді штрафу у розмірі п`ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що складає 850 гривень 00 копійок.
Стягнути з ОСОБА_1 судовий збір на користь держави в особі Державної судової адміністрації України у розмірі 496 (чотириста дев`яносто шість) грн. 20 коп.
Постанова може бути оскаржена до Львівського апеляційного суду через Галицький районний суд м.Львова протягом десяти днів з дня винесення постанови і набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги.
Суддя Зубачик Н.Б.
Суд | Галицький районний суд м.Львова |
Дата ухвалення рішення | 10.01.2022 |
Оприлюднено | 24.01.2022 |
Номер документу | 102658177 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Адмінправопорушення
Галицький районний суд м.Львова
Зубачик Н. Б.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні