ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
вул. Симона Петлюри, 16/108, м. Київ, 01032, тел. (044) 235-95-51, е-mail: inbox@ko.arbitr.gov.ua
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"13" січня 2022 р. Справа № 911/1900/21
Господарський суд Київської області у складі судді Лутак Т.В., за участю секретаря судового засідання Мишак І.Ю., розглянувши у відкритому судовому засіданні справу
за позовом Фізичної особи-підприємця Малініної Антоніни Володимирівни
до Приватного акціонерного товариства Київський картонно-паперовий комбінат
третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні позивача - Товариство з обмеженою відповідальністю Енерго Тех Груп
про стягнення 376 218, 00 грн.
Представники:
від позивача: Матушевський Ю.В.
від відповідача: Потапова О.К.
від третьої особи: не з`явилися
Обставини справи:
Позивач звернувся до господарського суду Київської області з позовом про стягнення з відповідача 376 218, 00 грн. заборгованості за договором № 65/47/2020 на транспортно-експедиційне обслуговування по перевезенню вантажів автомобільним транспортом у внутрішньому та міжнародному сполученні від 25.06.2020.
В обґрунтування позовних вимог, позивач посилається на невиконання відповідачем своїх договірних зобов`язань щодо оплати наданих послуг з перевезення вантажів.
Ухвалою господарського суду Київської області від 05.07.2021 відкрито провадження у даній справі, розгляд справи у підготовчому засіданні призначено на 29.07.2021 та витребувано у сторін певні документи.
23.07.2021 через канцелярію господарського суду Київської області від відповідача надійшов відзив вих. № 15-9337 від 22.07.2021 (вх. № 17646/21 від 23.07.2021) на позовну заяву, у якому він заперечує проти задоволення даного позову.
До господарського суду Київської області від позивача надійшло клопотання № 29/07/21 від 29.07.2021 (вх. № 18197/21 від 29.07.2021) про долучення до матеріалів справи витребуваних судом документів, а також, з метою реалізації права щодо надання відповіді на відзив, продовження підготовчого засідання у даній справі з призначенням відповідного судового засідання у інший день.
У судовому засіданні 29.07.2021 продовжено позивачу процесуальний строк на подання відповіді на відзив, продовжено строк підготовчого провадження у даній справі на тридцять днів та оголошено перерву у підготовчому засіданні до 16.09.2021, про що зазначено в протокольній ухвалі суду від 29.07.2018.
15.09.2021 до господарського суду Київської області від відповідача надійшло клопотання вих. № 15-11745 від 15.09.2021 (вх. № 21603/21 від 15.09.2021) про витребування у позивача для огляду оригіналів документів, копії яких додано до матеріалів справи.
До господарського суду Київської області від позивача надійшла відповідь № 16/09/21 від 16.09.2021 (вх. № 21726/21 від 16.09.2021) на відзив відповідача на позовну заяву.
У судовому засіданні 16.09.2021 судом оглянуто оригінали документів, копії яких додані позивачем до матеріалів справи, відмовлено у задоволенні клопотання відповідача вих. № 15-11745 від 15.09.2021 (вх. № 21603/21 від 15.09.2021) та оголошено перерву у підготовчому засіданні до 04.10.2021, про що зазначено в протокольній ухвалі суду від 16.09.2018.
04.10.2021 до господарського суду Київської області від відповідача надійшло клопотання № 15-12682 від 04.10.2021 (вх. № 23067/21 від 04.10.2021) про відкладення розгляду справа, що призначений на 04.10.2021, на іншу дату, у зв`язку з перебуванням представника відповідача на лікарняному.
До господарського суду Київської області від позивача надійшли письмові пояснення № 04/10/21 від 04.10.2021 (вх. № 23089/21 від 04.10.2021) та документи по справі.
Ухвалою господарського суду Київської області від 04.10.2021 закрито підготовче засідання у даній справі та призначено справу до розгляду по суті на 01.11.2021.
04.10.2021 після судового засідання до господарського суду Київської області від відповідача надійшли заперечення вих. № 15-12679 від 04.10.2021 (вх. № 23107/21 від 04.10.2021) на відповідь на відзив та клопотання вих. № 15-12677 від 04.10.2021 (вх. № 23108/21 від 04.10.2021) про призначення комплексної експертизи.
До господарського суду Київської області від позивача надійшли клопотання б/н від 04.10.2021 та б/н від 01.11.2021 (вх. № 23746/21 від 12.10.2021, вх. № 25228/21 від 01.11.2021) про долучення до матеріалів справи доказів.
01.11.2021 через канцелярію господарського суду Київської області від відповідача надійшли додаткові письмові пояснення вих. № 15-13710 від 01.11.2021 (вх. № 25229/21 від 01.11.2021) до відзиву.
У судовому засіданні 01.11.2021 судом відмовлено у задоволенні клопотання відповідача вих. № 15-12677 від 04.10.2021 (вх. № 23108/21 від 04.10.2021) про призначення комплексної експертизи, у зв`язку з його необґрунтованістю та невідповідністю ст. 99, ч. 1 ст. 102 Господарського процесуального кодексу України, про що зазначено в протокольній ухвалі суду від 01.11.2021, та, не розпочавши розгляд справи по суті, оголошено перерву до 11.11.2021.
До господарського суду Київської області від відповідача надійшли додаткові письмові пояснення вих. № 15-14161 від 11.11.2021 (вх. № 26205/21 від 11.11.2021) по справі, клопотання вих. № 15-14162 від 11.11.2021 (вх. № 26203/21 від 11.11.2021) про призупинення розгляду справи та клопотання вих. № 15-14163 від 11.11.2021 (вх. № 26204/21 від 11.11.2021) про залучення третьої особи.
Ухвалою господарського суду Київської області від 11.11.2021 відмовлено у задоволенні клопотання відповідача вих. № 15-14162 від 11.11.2021 (вх. № 26203/21 від 11.11.2021) про призупинення розгляду справи; задоволено клопотання відповідача вих. № 15-14163 від 11.11.2021 (вх. № 26204/21 від 11.11.2021) про залучення третьої особи; залучено до участі у розгляді даної справи третьою особою, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні позивача - Товариство з обмеженою відповідальністю Енерго Тех Груп (01042, місто Київ, провулок Новопечерський, будинок 19/3, ідентифікаційний код - 40033100); зобов`язано позивача направити на адресу третьої особи копію позовної заяви та доданих до неї документів, докази про що надати суду; зобов`язано відповідача направити на адресу третьої особи копію відзиву на позов та доданих до нього документів, докази про що надати суду; зобов`язано третю особу - Товариство з обмеженою відповідальністю Енерго Тех Груп надати суду нормативно обґрунтовані та документально підтвердженні письмові пояснення по суті спору у порядку, передбаченому ст. 168 Господарського процесуального кодексу України; у судовому засіданні оголошено перерву до 25.11.2021.
22.11.2021 через канцелярію господарського суду Київської області від відповідача надійшло клопотання вих. № 15-14527 від 19.11.2021 (вх. № 26827/21 від 22.11.2021) про долучення до матеріалів справи доказів направлення третій особі копій документів.
До господарського суду Київської області від третьої особи надійшли письмові пояснення б/н від 23.11.2021 (вх. № 27231/21 від 25.11.2021) та документи по справі.
У судовому засіданні 25.11.2021, за клопотанням представника відповідача, оголошено перерву до 02.12.2021.
02.12.2021 через канцелярію господарського суду Київської області від відповідача надійшли клопотання вих. № 15-14969 від 02.12.2021 (вх. № 27713/21 від 02.12.2021) про виклик свідка та клопотання вих. № 15-14965 від 02.12.2021 (вх. № 27714/21 від 02.12.2021) про витребування доказів.
У судовому засіданні 02.12.2021 судом відмовлено у задоволені клопотань відповідача вих. № 15-14969 від 02.12.2021 (вх. № 27713/21 від 02.12.2021), вих. № 15-14965 від 02.12.2021 (вх. № 27714/21 від 02.12.2021) про виклик свідка та про витребування доказів, оскільки вони подані без дотримання вимог статей 80, 81, 88, 89 Господарського процесуального кодексу України, а також оголошено перерву до 23.12.2021.
До господарського суду Київської області від третьої особи надійшли письмові пояснення № 06/1/12/2021 від 06.12.2021 (вх. № 28619/21 від 13.12.2021) та документи по справі.
У судовому засіданні 23.12.2021 розпочато розгляд даної справи по суті та оголошено перерву до 13.01.2022.
Присутній у судовому засіданні 13.01.2022 представник позивача підтримав заявлені позовні вимоги та просив суд їх задовольнити з підстав викладених у позові.
Представник відповідача у судовому засіданні 13.01.2022 заперечив проти задоволення позову з підстав викладених у відзиві і письмових поясненнях на позовну заяву.
Представник третьої особи, належним чином повідомлений про час, дату та місце розгляду справи, у судове засідання 13.01.2022 не з`явився та причин неявки суду не повідомив.
Враховуючи, що неявка третьої особи в судове засідання не перешкоджає розгляду спору по суті, суд вважає за можливе здійснити розгляд справи відповідно до ч. 1 та ч. 3 ст. 202 Господарського процесуального кодексу України за відсутності представника третьої особи за наявними в ній матеріалами.
У судовому засіданні 13.01.2022, відповідно до ч. 1 ст. 240 Господарського процесуального кодексу України, судом оголошено вступну та резолютивну частини рішення.
Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення представників сторін, присутніх у судовому засіданні, дослідивши докази та оцінивши їх в сукупності, суд
встановив:
25.06.2020 між сторонами укладено договір № 65/47/2020 на транспортно-експедиційне обслуговування по перевезенню вантажів автомобільним транспортом у внутрішньому та міжнародному сполученні, за умовами якого відповідач доручає, а позивач бере на себе зобов`язання організувати за рахунок та в інтересах відповідача транспортно-експедиційне обслуговування щодо перевезення вантажів відповідача в міжнародному сполученні та/чи по території України.
Відповідно до п. 1.2 договору конкретні умови перевезення вантажу вказуються в договорах-заявках на перевезення вантажу, які є його невід`ємною частиною. Факс-копія договору-заявки має юридичну силу оригіналу.
Згідно з п. 2.1.1 договору відповідач зобов`язаний своєчасно надати позивачу договір-заявку на перевезення вантажу.
Пунктом 2.3.7 договору передбачено, що позивач зобов`язаний доставити вантаж відповідно до поданого договору-заявки до пункту призначення і передати його вантажоодержувачу.
Відповідно до п. 2.3.10 договору позивач зобов`язаний надати відповідачу за фактом виконання доручення оригінал рахунку на сплату вартості послуг, оригінал акту виконаних робіт, оригінал ТТН (ЦМР) з позначкою вантажоодержувача про одержання вантажу (печатка/штамп) та оригінал документу, який засвідчує факт простою автомобіля, якщо такий мав місце.
Згідно з п. 3.1 договору розрахунки за перевезення вантажу проводяться згідно виставлених позивачем рахунків відповідачу на підставі підписаних уповноваженими особами сторін договорів-заявок на перевезення, оформлених оригіналів ТТН з відміткою (печаткою/штампом) та актів виконаних робіт (наданих послуг).
Пунктом 3.2 договору передбачено, що вартість надання послуг з перевезення визначається сторонами в договорах-заявках, які є невід`ємною частиною договору.
Відповідно до п. 3.3 договору підставою для кінцевих взаєморозрахунків між сторонами є підписаний уповноваженими представниками сторін акт виконаних робіт (наданих послуг).
Згідно з п. 3.4 договору сторони несуть відповідальність за невиконання та неналежне виконання умов цього договору, а у випадках, не врегульованих цим договором - відповідно до законодавства України.
Пунктом 8.1 договору передбачено, що даний договір набуває чинності з моменту підписання сторонами й діє до 31.12.2020, але, в будь-якому разі, до повного виконання сторонами прийнятих на себе зобов`язань.
Позивач стверджує, що ним на виконання умов договору були наданні відповідачу послуги з перевезення вантажів за період з 14.12.2020 по 19.12.2020 на загальну суму 376 218, 00 грн., проте відповідач вказані послуги не оплатив, що і стало підставою для звернення позивача з даним позовом до суду.
Відповідач, заперечуючи проти задоволення позову, зазначає таке: відсутні належні докази на підтвердження погодження сторонами обсягу та вартості послуг з перевезення вантажів; позивач не надав відповідачу належним чином оформленого пакету документів, передбаченого умовами договору, а тому у відповідача не настав обов`язок оплати наданих послуг; у відповідача наявні сумніви щодо здійснення доставки вантажу на адресу, вказану в договорах-заявках та товарно-транспортних накладних.
Третя особа, згідно своїх письмових пояснень, підтвердила обставини, що стосуються купівлі-продажу нею у відповідача товару та доставку його позивачем у період з 14.12.2020 по 19.12.2020.
Оцінюючи подані докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні всіх обставин справи в їх сукупності, та враховуючи, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень, суд вважає, що позовні вимоги підлягають задоволенню з наступних підстав.
Відповідно до вимог статей 11, 509 Цивільного кодексу України договір є підставою виникнення цивільних прав і обов`язків (зобов`язань), які мають виконуватися належним чином і в установлений строк відповідно до вимог закону або договору.
Судом встановлено, що між сторонами було укладено договір № 65/47/2020 на транспортно-експедиційне обслуговування по перевезенню вантажів автомобільним транспортом у внутрішньому та міжнародному сполученні від 25.06.2020.
Згідно з ст. 908 Цивільного кодексу України перевезення вантажу здійснюється за договором перевезення.
Статтею 909 Цивільного кодексу України передбачено, що за договором перевезення вантажу одна сторона (перевізник) зобов`язується доставити довірений їй другою стороною (відправником) вантаж до пункту призначення та видати його особі, яка має право на одержання вантажу (одержувачеві), а відправник зобов`язується сплатити за перевезення вантажу встановлену плату. Договір перевезення вантажу укладається у письмовій формі. Укладення договору перевезення вантажу підтверджується складенням транспортної накладної (коносамента або іншого документа, встановленого транспортними кодексами (статутами).
Відповідно до ст. 307 Господарського кодексу України договір перевезення вантажу укладається в письмовій формі. Укладення договору перевезення вантажу підтверджується складенням перевізного документа (транспортної накладної, коносамента тощо) відповідно до вимог законодавства.
Згідно з ст. 9 Закону України Про транспортно-експедиторську діяльність за договором транспортного експедирування одна сторона (експедитор) зобов`язується за плату і за рахунок другої сторони (клієнта) виконати або організувати виконання визначених договором послуг, пов`язаних з перевезенням вантажу. Договір транспортного експедирування укладається у письмовій формі. Істотними умовами договору транспортного експедирування є: відомості про сторін договору; вид послуги експедитора; вид та найменування вантажу; права, обов`язки сторін; відповідальність сторін, у тому числі в разі завдання шкоди внаслідок дії непереборної сили; розмір плати експедитору; порядок розрахунків; пункти відправлення та призначення вантажу; порядок погодження змін маршруту, виду транспорту, вказівок клієнта; строк (термін) виконання договору; а також усі ті умови, щодо яких за заявою хоча б однієї із сторін має бути досягнуто згоди. Перевезення вантажів супроводжується товарно-транспортними документами. Такими документами можуть бути: міжнародна автомобільна накладна (CMR); накладна СМГС (накладна УМВС); коносамент (Bill of Lading); накладна ЦІМ (CIM); вантажна відомість (Cargo Manifest); інші документи, визначені законами України. Факт надання послуги експедитора при перевезенні підтверджується єдиним транспортним документом або комплектом документів (залізничних, автомобільних, авіаційних накладних, коносаментів тощо), які відображають шлях прямування вантажу від пункту його відправлення до пункту його призначення.
Пунктом 1 Правил перевезення вантажів автомобільним транспортом в Україні, затверджених наказом Міністерства транспорту України № 363 від 14.10.1997, договір про перевезення вантажів - це двостороння угода між перевізником, вантажовідправником чи вантажоодержувачем, що є юридичним документом, яким регламентуються обсяг, термін та умови перевезення вантажів, права, обов`язки та відповідальність сторін щодо їх додержання. Товарно-транспортна накладна - єдиний для всіх учасників транспортного процесу юридичний документ, що призначений для списання товарно-матеріальних цінностей, обліку на шляху їх переміщення, оприбуткування, складського, оперативного та бухгалтерського обліку, а також для розрахунків за перевезення вантажу та обліку виконаної роботи.
Відповідно до п. 11.1 вищевказаних Правил основним документом на перевезення вантажів є товарно-транспортна накладна, форму якої наведено в додатку 7 до цих Правил. Товарно-транспортна накладна може оформлюватись суб`єктом господарювання без дотримання форми, наведеної в додатку 7 до цих Правил, за умови наявності в ній інформації про назву документа, дату і місце його складання, найменування (прізвище, ім`я, по батькові) перевізника та/або експедитора, замовника, вантажовідправника, вантажоодержувача, найменування та кількість вантажу, його основні характеристики та ознаки, які надають можливість однозначно ідентифікувати цей вантаж, автомобіль (марка, модель, тип, реєстраційний номер), причіп/напівпричіп (марка, модель, тип, реєстраційний номер), пункти навантаження та розвантаження із зазначенням повної адреси, посади, прізвища та підписів відповідальних осіб вантажовідправника, вантажоодержувача, водія та/або експедитора.
Згідно з ст. 86 Господарського процесуального кодексу України суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів. Жодні докази не мають для суду заздалегідь встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також вірогідність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності. Суд надає оцінку як зібраним у справі доказам в цілому, так і кожному доказу (групі однотипних доказів), який міститься у справі, мотивує відхилення або врахування кожного доказу (групи доказів).
Відповідно до положень статей 13, 74 Господарського процесуального кодексу України кожна сторона повинна довести обставини, які мають значення для справи і на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень. Крім того, кожна сторона несе ризик настання наслідків, пов`язаних з вчиненням чи не вчиненням нею процесуальних дій.
Згідно з ст. 77 Господарського процесуального кодексу України обставини, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися іншими засобами доказування.
Статтею 73 Господарського процесуального кодексу України передбачено, що доказами є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи.
Відповідно до ст. 79 Господарського процесуального кодексу України наявність обставини, на яку сторона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, вважається доведеною, якщо докази, надані на підтвердження такої обставини, є більш вірогідними, ніж докази, надані на її спростування. Питання про вірогідність доказів для встановлення обставин, що мають значення для справи, суд вирішує відповідно до свого внутрішнього переконання.
Таким чином, зі змісту ст. 79 Господарського процесуального кодексу України вбачається, що на суд покладено обов`язок оцінювати докази, обставини справи з огляду і на їх вірогідність, яка дозволяє дійти висновку, що факти, які розглядаються, скоріше були (мали місце), аніж не були.
Як вбачається з матеріалів справи, на підтвердження своїх позовних вимог позивачем до суду надано: договір № 65/47/2020 на транспортно-експедиційне обслуговування по перевезенню вантажів автомобільним транспортом у внутрішньому та міжнародному сполученні від 25.06.2020; договори - заявки на перевезення вантажу за період з 14.12.2020 по 19.12.2020; товарно-транспортні накладні за період з 14.12.2020 по 19.12.2020; видаткові накладні за період з 14.12.2020 по 19.12.2020; лист вих. № 12/02-3 від 12.02.2021 з доказами направлення та отримання відповідачем; довідку про розрахунки за договором № 65/47/2020 за період з 25.05.2020 по 08.07.2021; банківські виписки; рахунки на оплату № 30 - № 35 за період з 14.12.2020 по 19.12.2020; акти надання послуг № 30 - № 35 за період з 14.12.2020 по 19.12.2020; податкову накладну № 4179 від 31.12.2020.
Крім того, третьою особою надано до суду договір № 36/7/2019 купівлі-продажу від 24.12.2019, договір оренди нежитлового приміщення № 28/12/2018 від 28.12.2018, акти приймання-передавання від 01.01.2019 та від 16.02.2021, акт надання послуг № 16 від 16.02.2021, платіжне доручення № 496 від 25.02.2021, податку накладну № 5 від 25.02.2021.
З матеріалів справи вбачається, що відповідачем, за допомогою електронної пошти, 14.12.2020, 15.12.2020, 16.12.2020, 17.12.2020, 18.12.2020 та 20.12.2020 були направленні позивачу договори-заявки на перевезення вантажу, а саме: договір-заявка на перевезення вантажу № 00640595_124 від 14.12.2020 із вартістю перевезення 16 227, 00 грн.; договір - заявка на перевезення вантажу № 00640596_124 від 14.12.2020 із вартістю перевезення 15 759, 00 грн.; договір - заявка на перевезення вантажу № 00640597_124 від 14.12.2020 із вартістю перевезення 16 191, 00 грн.; договір - заявка на перевезення вантажу № 00640986_124 від 15.12.2020 із вартістю перевезення 17 577, 00 грн.; договір - заявка на перевезення вантажу № 00640988_124 від 15.12.2020 із вартістю перевезення 16 326, 00 грн.; договір - заявка на перевезення вантажу № 00640989_124 від 15.12.2020 із вартістю перевезення 16 785, 00 грн.; договір - заявка на перевезення вантажу № 00640990_124 від 15.12.2020 із вартістю перевезення 16 713, 00 грн.; договір - заявка на перевезення вантажу № 00641036_124 від 15.12.2020 із вартістю перевезення 15 840, 00 грн.; договір - заявка на перевезення вантажу № 00641243_124 від 16.12.2020 із вартістю перевезення 16 614, 00 грн.; договір - заявка на перевезення вантажу № 00641246_124 від 16.12.2020 із вартістю перевезення 14 607, 00 грн.; договір - заявка на перевезення вантажу № 00641242_124 від 16.12.2020 із вартістю перевезення 16 983, 00 грн.; договір - заявка на перевезення вантажу № 00641247_124 від 16.12.2020 із вартістю перевезення 15 948, 00 грн.; договір - заявка на перевезення вантажу № 00641566_124 від 17.12.2020 із вартістю перевезення 15 246, 00 грн.; договір - заявка на перевезення вантажу № 00641565_124 від 17.12.2020 із вартістю перевезення 15 777, 00 грн.; договір - заявка на перевезення вантажу № 00641563_124 від 17.12.2020 із вартістю перевезення 15 093, 00 грн.; договір - заявка на перевезення вантажу № 00641562_124 від 17.12.2020 із вартістю перевезення 18 099, 00 грн.; договір - заявка на перевезення вантажу № 00641815_124 від 18.12.2020 із вартістю перевезення 16 866, 00 грн.; договір - заявка на перевезення вантажу № 00641813_124 від 18.12.2020 із вартістю перевезення 16 641, 00 грн.; договір - заявка на перевезення вантажу № 00641812_124 від 18.12.2020 із вартістю перевезення 17 640, 00 грн.; договір - заявка на перевезення вантажу № 00642165_124 від 20.12.2020 із вартістю перевезення 17 550, 00 грн.; договір - заявка на перевезення вантажу № 00642166_124 від 20.12.2020 із вартістю перевезення 16 776, 00 грн.; договір - заявка на перевезення вантажу № 00642167_124 від 20.12.2020 із вартістю перевезення 15 084, 00 грн.; договір - заявка на перевезення вантажу № 00642168_124 від 20.12.2020 із вартістю перевезення 15 876, 00 грн. Загальна сума вартості послуг з перевезення згідно вказаних договорів-заявок становить 376 218, 00 грн.
Разом з тим, вказаними договорами-заявками передбачено форму та строк оплати - протягом 30 банківських днів з моменту отримання відповідачем повного і належним чином оформленого комплекту документів, а також визначено, що підтвердженням виконання перевезення є печатка, підпис, ПІБ, посада вантажоодержувача в товарно-транспортній накладній. Оплата здійснюється відповідачем згідно виставленого позивачем рахунку на підставі договору-заявки на перевезення та при наявності повного і належним чином оформленого комплекту документів (договір-заявка, рахунок-фактура, акт виконаних робіт із зазначеним номером зареєстрованої в електронній формі податкової накладної з дотриманням умов реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої особи, та зареєстрованому в Єдиному реєстрі податкових накладних, товарно-транспортна накладна та видаткова накладна на товар з відміткою вантажоодержувача).
Зі змісту електронних листів відповідача від 14.12.2020, 15.12.2020, 16.12.2020, 17.12.2020, 18.12.2020, 20.12.2020, а також вищезазначених договорів-заявок вбачається, що вони містили інформацію, необхідну для надання позивачем послуг з перевезення вантажу.
Так, з матеріалів справи вбачається, що кожне із замовлень відповідача, що містилося у його електронних листах та договорах-заявках, було виконано позивачем, що підтверджується товарно-транспортними накладними, які містять підпис та печатки вантажовідправника (відповідача) і вантажоодержувача (третьої особи) та долучені до матеріалів справи, а саме: товарно-транспортна накладна № КлН_00425242 від 14.12.2020, товарно-транспортна накладна № КлН_00425243 від 14.12.2020, товарно-транспортна накладна № КлН_00425237 від 14.12.2020, товарно-транспортна накладна № КлН_00425413 від 15.12.2020, товарно-транспортна накладна № КлН_00425409 від 15.12.2020, товарно-транспортна накладна № КлН_00425418 від 15.12.2020, товарно-транспортна накладна № КлН_00425424 від 15.12.2020, товарно-транспортна накладна № КлН_00425425 від 15.12.2020, товарно-транспортна накладна № КлН_00425608 від 16.12.2020, товарно-транспортна накладна № КлН_00425605 від 16.12.2020, товарно-транспортна накладна № КлН_00425592 від 16.12.2020, товарно-транспортна накладна № КлН_00425594 від 16.12.2020, товарно-транспортна накладна № КлН_00425808 від 17.12.2020, товарно-транспортна накладна № КлН_00425824 від 17.12.2020, товарно-транспортна накладна № КлН_00425826 від 17.12.2020, товарно-транспортна накладна № КлН_00425811 від 17.12.2020, товарно-транспортна накладна № КлН_00425985 від 18.12.2020, товарно-транспортна накладна № КлН_00425998 від 18.12.2020, товарно-транспортна накладна № КлН_00425991 від 18.12.2020, товарно-транспортна накладна № КлН_00426152 від 19.12.2020, товарно-транспортна накладна № КлН_00426156 від 19.12.2020, товарно-транспортна накладна № КлН_00426151 від 19.12.2020, товарно-транспортна накладна № КлН_00426149 від 19.12.2020.
Зі змісту вказаних товарно-транспортних накладних вбачається, що вони повністю відповідають договорам-заявкам, тобто замовленню відповідача та містять інформацію щодо замовника послуг з перевезення вантажів (вантажовідправника - відповідача), місця (адреси) завантаження вантажу, вантажоодержувача (третьої особи), місця (адреси) розвантаження вантажу, найменування вантажу, одиницю виміру, кількість та вартість самого вантажу, перевізника (позивача), реєстраційний номер автомобіля та ПІБ водія перевізника.
Також, на підтвердження обставин щодо надання позивачем відповідачу послуг з перевезення вантажу по вищезазначених товарно-транспортних накладних до матеріалів справи додано видаткові накладні на товар (вантаж), що складені на підставі договору № 36/7/2019 купівлі-продажу від 24.12.2019 між вантажовідправником (відповідачем) та вантажоодержувачем (третьою особою), підписані ними та скріплені печатками, а саме: накладна № КлН_00425242 від 14.12.2020, накладна № КлН_00425243 від 14.12.2020, накладна № КлН_00425237 від 14.12.2020, накладна № КлН_00425413 від 15.12.2020, накладна № КлН_00425409 від 15.12.2020, накладна № КлН_00425418 від 15.12.2020, накладна № КлН_00425424 від 15.12.2020, накладна № КлН_00425425 від 15.12.2020, накладна № КлН_00425608 від 16.12.2020, накладна № КлН_00425605 від 16.12.2020, накладна № КлН_00425592 від 16.12.2020, накладна № КлН_00425594 від 16.12.2020, накладна № КлН_00425808 від 17.12.2020, накладна № КлН_00425824 від 17.12.2020, накладна № КлН_00425826 від 17.12.2020, накладна № КлН_00425811 від 17.12.2020, накладна № КлН_00425985 від 18.12.2020, накладна № КлН_00425998 від 18.12.2020, накладна № КлН_00425991 від 18.12.2020, накладна № КлН_00426152 від 19.12.2020, накладна № КлН_00426156 від 19.12.2020, накладна № КлН_00426151 від 19.12.2020, накладна № КлН_00426149 від 19.12.2020, а також податкову накладну № 4179 від 31.12.2020, з якої вбачається, що відповідачем зареєстровано податкові зобов`язання зі сплати податку на додану вартість згідно вказаних видаткових накладних.
Таким чином, подані до суду вищезазначені документи підтверджують обставини погодження сторонами договорів-заявок за допомогою засобів електронного зв`язку та фактичне виконання позивачем замовлень відповідача шляхом надання послуг з перевезення вантажів.
При цьому, суд звертає увагу, що відповідач не заперечує обставини щодо надсилання ним на електронну поштову адресу позивача договорів-заявок на перевезення вантажу, а також обставини щодо надання позивачем послуг з перевезення вантажу.
Крім того, судом встановлено, що аналогічний порядок погодження умов надання послуг з перевезення вантажів згідно договору № 65/47/2020 від 25.06.2020 існував між сторонами і раніше, до виникнення спірних правовідносин, що підтверджується наявними у матеріалах справи електронними листами відповідача від 17.11.2020, договорами-заявками на перевезення вантажу від 16.11.2020 та від 17.11.2020, товарно-транспортними накладними від 16.11.2020, актом надання послуг № 20 від 16.11.2020.
Також, до матеріалів справи позивачем надано рахунки, що виставлялись відповідачу на оплату послуг, а саме: рахунок № 30 від 14.12.2020 на суму 48 177, 00 грн., рахунок № 31 від 15.12.2020 на суму 83 241, 00 грн., рахунок № 32 від 16.12.2020 на суму 64 152, 00 грн., рахунок № 33 від 17.12.2020 на суму 64 215, 00 грн., рахунок № 34 від 18.12.2020 на суму 51 147, 00 грн., рахунок № 35 від 19.12.2020 на суму 65 286, 00 грн. Загальна сума вказаних рахунків становить 376 218, 00 грн.
Разом з тим, позивачем були оформлені акти надання послуг згідно договору № 65/47/2020 від 25.06.2020, а саме: акт № 30 від 14.12.2020 на суму 48 177, 00 грн., акт № 31 від 15.12.2020 на суму 83 241, 00 грн., акт № 32 від 16.12.2020 на суму 64 152, 00 грн., акт № 33 від 17.12.2020 на суму 64 215, 00 грн., акт № 34 від 18.12.2020 на суму 51 147, 00 грн. та акт № 35 від 19.12.2020 на суму 65 286, 00 грн. Загальна сума вказаних актів надання послуг становить 376 218, 00 грн.
Листом вих. № 12/02-3 від 12.02.2021 позивач направив на адресу відповідача рахунки № 30 - № 35, акти № 30 - № 35, акт звірки взаєморозрахунків від 31.12.2020 та копії ТТН за період з 14.12.2020 по 19.12.2020. При цьому, у вказаному листі позивач просив відповідача провести перевірку факту здійснення операцій та оплатити рахунки № 30 - № 35 за період з 14.12.2020 по 19.12.2020 на загальну суму 376 218, 00 грн.
Відповідно до матеріалів справи відповідач вищезазначений лист з доданими до нього документами отримав 16.02.2021, проте відповіді на нього не надав та надані позивачем послуги не оплатив.
Листом № 25/10/21 від 25.10.2021 позивач направив на адресу відповідача примірники оригіналів договорів-заявок на перевезення вантажів за період з 14.12.2020 по 19.12.2020.
Будь-яких доказів звернення відповідача до позивача з приводу непогодження з обсягом та вартістю послуг з перевезення вантажів, щодо надання позивачем неналежно оформлених документів та з вимогами надати у визначеній формі оформлені документи, щодо висловлення сумнівності здійснення господарської операції до матеріалів справи не надано.
Згідно з ст. 9 Закону України Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи. Для контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи.
Первинні та зведені облікові документи можуть бути складені у паперовій або в електронній формі та повинні мати такі обов`язкові реквізити, якщо інше не передбачено окремими законодавчими актами України: назву документа (форми); дату складання; назву підприємства, від імені якого складено документ; зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції; посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення; особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.
Неістотні недоліки в документах, що містять відомості про господарську операцію, не є підставою для невизнання господарської операції, за умови, що такі недоліки не перешкоджають можливості ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції, та містять відомості про дату складання документа, назву підприємства, від імені якого складено документ, зміст та обсяг господарської операції тощо.
Відповідальність за несвоєчасне складання первинних документів і регістрів бухгалтерського обліку та недостовірність відображених у них даних несуть особи, які склали та підписали ці документи.
Як вже зазначалося вище, судом встановлено, що факт надання позивачем послуг відповідачу підтверджується наявними у матеріалах справи договорами-заявками, товарно-транспортними накладними, видатковими та податковими накладними, а також фактично відповідачем не заперечується.
З огляду на вищевикладене, вбачається, що відповідач належними, допустимими, достовірними та вірогідними доказами заявлених до нього вимог не спростував, доказів, які підтверджують належне виконання ним договірних зобов`язань суду не надав.
Разом з тим, суд звертає увагу, що направлені позивачем відповідачу, відповідно до п. 3.3 договору, акти виконаних робіт прийняті останнім, проте без жодної мотивованої відмови не підписані.
Таким чином, посилання відповідача на ненадання позивачем належним чином оформленого пакету документів, передбаченого умовами договору, не звільняється його від обов`язку оплатити надані послуги.
За таких обставин, з огляду на триваючий характер договірних відносин сторін та умов самого договору, виходячи з усієї сукупності обставин і доказів, з`ясованих та досліджених у справі, враховуючи їх вірогідність і взаємозв`язок, суд дійшов висновку про наявність у відповідача обов`язку з оплати позивачу коштів за надані послуги з перевезення вантажу.
Враховуючи вищевикладене, вимоги позивача про стягнення з відповідача 376 218, 00 грн. заборгованості (основного боргу) за договором № 65/47/2020 на транспортно-експедиційне обслуговування по перевезенню вантажів автомобільним транспортом у внутрішньому та міжнародному сполученні від 25.06.2020 підлягають задоволенню.
Судовий збір, відповідно приписів ст. 129 Господарського процесуального кодексу України, покладається судом на відповідача.
Керуючись статтями 2, 13, 73-74, 76-79, 86, 129, 237-241 Господарського процесуального кодексу України, суд
вирішив:
1. Позовні вимоги Фізичної особи-підприємця Малініної Антоніни Володимирівни задовольнити повністю.
2. Стягнути з Приватного акціонерного товариства Київський картонно-паперовий комбінат (08700, Київська область, місто Обухів (пн), вулиця Київська, будинок 130, ідентифікаційний код - 055009659) на користь Фізичної особи-підприємця Малініної Антоніни Володимирівни ( АДРЕСА_1 , реєстраційний номер облікової картки платника податків - НОМЕР_1 ) 376 218 (триста сімдесят шість тисяч двісті вісімнадцять) грн. 00 коп. - основного боргу та 5 643 (п`ять тисяч шістсот сорок три) грн. 27 коп. - судового збору.
3. Видати наказ після набрання судовим рішенням законної сили.
Дане рішення набирає законної сили відповідно до ст. 241 Господарського процесуального кодексу України і може бути оскаржене в порядку та строки, передбачені статтями 256-257 Господарського процесуального кодексу України.
Повне рішення складено: 28.01.2022.
Суддя Т.В. Лутак
Суд | Господарський суд Київської області |
Дата ухвалення рішення | 13.01.2022 |
Оприлюднено | 31.01.2022 |
Номер документу | 102825347 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Київської області
Лутак Т.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні