Ухвала
від 31.01.2022 по справі 904/425/21
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

вул. Володимира Винниченка 1, м. Дніпро, 49027

E-mail: inbox@dp.arbitr.gov.ua, тел. (056) 377-18-49, fax (056) 377-38-63

УХВАЛА

про закриття підготовчого провадження

та призначення справи до судового розгляду по суті

31.01.2022м. ДніпроСправа № 904/425/21

за позовом Кам`янської міської ради (51931, Дніпропетровська область, м. Кам`янське, майдан Петра Калнишевського, буд. 2, ідентифікаційний код 24604168)

до Акціонерного товариства "Дніпроазот" (51909, Дніпропетровська область, м. Кам`янське, вул. С.Х. Горобця, ідентифікаційний код 05761620)

про внесення змін до пунктів 2.2 та 4.1 договору №12994 від 15.12.2014 оренди земельної ділянки 13,7660 га

Суддя Бондарєв Е.М.

Представники:

Від позивача: Змітріченко Ю.П., виписка з ЄДР, представник

Від відповідача: Грачова Т.Л., довіреність, юрисконсульт

Від відповідача: Шаверін Д.С., довіреність, адвокат

ВСТАНОВИВ:

Кам`янська міська рада звернулась до Господарського суду Дніпропетровської області з позовною заявою №6/н від 26.01.2021 про внесення змін до пунктів 2.2. та 4.1. договору оренди земельної ділянки №12994 від 15.12.2014 (державна реєстрація права оренди земельної ділянки від 23.04.2015 №9530813), яка розташована за адресою: вул. С.Х. Горобця, 1 Г, м. Кам`янське, загальна площа 13,7660 га, кадастровий номер 1210400000:03:036:0256, для розміщення виробничого комплексу, укладеного між Кам`янською міською радою та Акціонерним товариством "Дніпроазот", виклавши їх у наступній редакції:

- "2.2. Нормативна грошова оцінка земельної ділянки на 14.01.2021 становить 107 537 238,80 грн.";

- "4.1. Орендна плата вноситься "Орендарем" виключно у грошовій формі на рахунок місцевого бюджету у розмірі 4 301 489,55 грн./рік без ПДВ, яка визначається відповідно до рішень міської ради від 29.09.2017 №816-19/VII "Про затвердження Положення про порядок обчислення та сплати орендної плати за земельні ділянки у межах міста", від 22.06.2018 №1105-25/VII "Про ставки земельного податку, розмір орендної плати за землю, пільги зі сплати земельного податку на території міста", від 09.07.2020 №1975-44/VII "Про затвердження Технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Кам`янське станом на 01.01.2020", від 18.12.2020 № 41-03/VIIІ "Про впровадження нормативної грошової оцінки земель міста Кам`янське станом на 01.01.2020".".

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що умови договору укладеного між позивачем та відповідачем, в частині розміру орендної плати не відповідають вимогам чинного законодавства то підлягають зміні. Нормативна грошова оцінка земель є основою для визначення розміру орендної плати для земель державної і комунальної власності, а зміна нормативної грошової оцінки земельної ділянки є підставою для перегляду розміру орендної плати, який в будь-якому разі не може бути меншим, ніж встановлено положеннями статті 288 податкового кодексу України. За таких обставин, підлягають внесенню зміни у договір оренди земельної ділянки №12994 від 15.12.2017 укладеного між Кам`янською міською радою та Акціонерним товариством "Дніпроазот". Орендна плата за земельну ділянку розрахована повивачем з урахуванням нормативної грошової оцінки та затверджених ставок, визначених на підставі рішень Кам`янської міської ради: від 09.07.2020 №1975-44/VII, від 18.12.2020 № 41-03/VIIІ, від 29.09.2017 №816-19/VII, від 22.06.2018 №1105-25/VII, які є чинними й обов`язковими до виконання.

Ухвалою суду від 01.02.2021 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі №904/425/21, справу вирішено розглядати за правилами спрощеного позовного провадження з викликом учасників справи та призначено судове засідання для розгляду справи по суті на 16.02.2021 о 12:40 год.

До суду 16.02.2021 відповідачем подано клопотання про зупинення провадження у справі №904/425/21 до набрання законної сили судовим рішенням у справі №160/1936/21. Клопотання обґрунтовано тим, що АТ "Дніпроазот" 09.02.2021 звернулось із адміністративним позовом про визнання протиправними, нечинними та такими, що не підлягають застосуванню при розрахунку плати за землю з моменту їх прийняття:

- рішення Кам`янської міської ради від 09.07.2020 №1975-44/VІІ "Про затвердження Технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Кам`янське станом на 01.01.2020 року";

- рішення Кам`янської міської ради від 18.12.2020 №41-03/VIII "Про впровадження нормативної грошової оцінки земель міста Кам`янське станом на 01.01.2020 року".

Відповідач стверджує, що пов`язаність даної справи і адміністративної справи про визнання протиправними та нечинними рішень Кам`янської міської ради від 09.07.2020 №1975-44/VІІ "Про затвердження Технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Кам`янське станом на 01.01.2020 року" та від 18.12.2020 №41-03/VIII "Про впровадження нормативної грошової оцінки земель міста Кам`янське станом на 01.01.2020 року" у даному випадку полягає у тому, що рішенням іншого суду, який розглядає адміністративний спір будуть встановлені обставини, що впливають на збирання та оцінку доказів у даній справі, зокрема, факти, що мають преюдиціальне значення. Ці обставини є такими, що мають значення для даної справи щодо правомірності підстав позову, зокрема, в частині підстав для внесення змін у п. 2.2 та 4.1 договору оренди земельної ділянки, а тому унеможливлюють її розгляд. Також відповідач зазначає, що є очевидним, що набрання законної сили судовим рішенням у адміністративній справі виключає внесення змін у договір оренди по даній справі.

Також відповідач подав до суду заяву про розгляд справи №904/425/21 за правилами загального позовного провадження. Відповідач зазначає, що справа не є малозначною, оскільки запропонований позивачем розмір орендної плати за землю становить 4 301 489,55 грн., що перевищує сто розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб. З урахуванням підвищення суми орендної плати, справа має велике значення для відповідача, оскільки призводить до додаткового навантаження з орендної плати за землю.

До суду 16.02.2021 відповідачем подано клопотання про відкладення розгляду справи на іншу дату для надання відповідачу можливості підготувати та подати до суду відзив на позовну заяву та докази які підтверджують обставини, на яких ґрунтуються заперечення відповідача, у встановлений судом в ухвалі про відкриття провадження у справі 15-денний строк.

У судовому засіданні 16.02.2021 оголошувалась перерва до 25.03.2021 о 11:00 год.

До суду 22.02.2021 надійшов відзив яким відповідач просить суд відмовити повністю у замовленні позовних вимог посилаючись на те, що Рішення Кам`янської міської ради №1975-44/VІІ від 09.07.2020 не могло бути прийнято, оскільки був відсутній аналіз регуляторного впливу та проект регуляторного акта, в тому числі, технічна документація з нормативної грошової оцінки, а АТ "Дніпроазот" було позбавлено надати зауваження і пропозиції щодо проекту регуляторного акту. Крім того, будь яка інформація про оприлюднення Рішення Кам`янської міської ради № 1975-44/VІІ від 09.07.2020 на сайті міської ради відсутня, тобто всупереч ст. 57 Конституції України, ст. 59 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", Рішення Кам`янської міської ради №1975-44/VІІ від 09.07.2020 не було офіційно оприлюднено у встановленому порядку. З огляду на вищенаведене, Рішення Кам`янської міської ради №1975-44/VІІ від 09.07.2020 має бути визнано протиправним та нечинним, як таке, що не відповідає Конституції України (ст.57), Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" (ст. 59), Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності" № 1160-ІV від 11.09.2003.

Також відповідач зазначає, що з огляду на те, що Рішення "Про затвердження Технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Кам`янське станом на 01.01.2020 року" №1975-44/VІІ від 09.07.2020 є незаконним, то є незаконним і рішення №41-03/VШ від 18.12.2020 про впровадження незаконного рішення № 1975-44/VІІ від 09.07.2020. Тобто Рішення "Про впровадження нормативної грошової оцінки земель міста Кам`янське станом на 01.01.2020 року" №41-03/VШ від 18.12.2020, яким впроваджено незаконне Рішення № 1975-44/VІІ від 09.07.2020, також має бути визнано протиправним та нечинним. Крім того, відомості про здійснення окремих регуляторних процедур стосовно Рішення №41-03/VІІІ від 18.12.2020 також відсутні. Так, Рішення №41-03/VІІІ від 18.12.2020 не було затверджено планом діяльності Кам`янської міської ради з підготовки проекту регуляторних актів на 2020-й календарний рік у строк не пізніше 15 грудня 2019-го року. При цьому, згідно ст. 7 Закону №1160-ІV від 11.09.2003, план діяльності з підготовки проектів регуляторних актів повинен містити визначення видів і назв проектів, цілей їх прийняття, строків підготовки проектів, найменування органів та підрозділів, відповідальних за розроблення проектів регуляторних актів, що не було дотримано у даному випадку. Всупереч ст. 34 Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності" №1160-ІV від 11.09.2003, проект Рішення №41-03/VІІІ від 18.12.2020 було подано для затвердження без експертного висновку щодо регуляторного впливу проекту та пропозицій уповноваженого органу та без висновків відповідальної постійної комісії про відповідність проекту регуляторного акту вимогам статей 4 та 8 цього Закону.

Крім того, відповідач зазначає, що застосування Рішення №1975-44/VІІ від 09.07.2020 та Рішення №41-03/VІІІ від 18.12.2020 призведе до значного збільшення плати за землю, що може потягнути за собою подорожчання продукції позивача та може вплинути на конкуренцію на відповідних ринках товарів, які виробляє позивач. Всупереч ч. 4 ст. 20 Закону України "Про Антимонопольний комітет України", проекти Рішення №1975-44/VІІ від 09.07.2020 та Рішення №41-03/VІІІ від 18.12.2020 не були погоджені з Антимонопольним комітетом України, його територіальними відділеннями.

З огляду на все вищенаведене, відповідач вважає, що Рішення "Про затвердження Технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Кам`янське станом на 01.01.2020 року" № 1975-44/VІІ від 09.07.2020 та Рішення "Про впровадження нормативної грошової оцінки земель міста Кам`янське станом на 01.01.2020 року" №41-03/VІІІ від 18.12.2020 є незаконними та підлягають визнанню протиправними та нечинними, а тому такі рішення не можуть застосовуватись.

До суду 04.03.2021 відповідачем подано клопотання про залучення копії адміністративного позову АТ "Дніпроазот" у справі №160/1936/21. Також відповідач зазначає, що клопотання підписано та подано від імені АТ "Дніпроазот" начальником юридичного відділу АТ "Дніпроазот" Пучковим П.Б., який уповноважений діяти від імені АТ "Дніпроазот" у судах та всіх судових справах, учасником яких є АТ "Дніпроазот", з усіма правами, передбаченими для позивача, відповідача, третьої особи і т.д. (повноваження самопредставництва юридичної особи - АТ "Дніпроазот"), на підставі та у відповідності до наказу АТ "Дніпроазот" про переведення на іншу роботу від 28.08.2013 № 240, посадової інструкції начальнику юридичного відділу № 016-У-1, затвердженої Головою Правління АТ "Дніпроазот" та довіреності №21/016-юр від 28.12.2020, виданої Головою Правління АТ "Дніпроазот", тобто з дотриманням вимог ст. 56 Господарського процесуального кодексу України.

До суду 22.03.2021 позивачем подана відповідь на відзив в якій зазначає, що рішення Кам`янської міської ради №1975-44/VII від 09.07.2020 та № 41-03/VIII від 18.12.2020 в установленому порядку були оприлюднені в друкованих засобах масової інформації, а також на офіційному веб-сайті міської ради, прийняті відповідно до вимог чинного законодавства, з дотриманням порядку прийняття відповідних рішень та у законний спосіб, які не скасовані, як незаконні, є чинними та є обов`язковими до виконання.

Також позивач зазначає, що посилання відповідача на порушення позивачем процедури визначеної ч.4 ст.20 Закону України "Про Антимонопольний комітет України", не може бути прийнято судом до уваги, оскільки відповідно до ч.10 ст.59 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" акти органів та посадових осіб місцевого самоврядування з мотивів їхньої невідповідності Конституції або законам України визнаються незаконними в судовому порядку. Твердження Відповідача щодо необхідності погодження проектів рішень №1975-44/VII від 09.07.2020 та №41-03/VIII від 18.12.2020 з Антимонопольним комітетом України, то дане твердження не відповідає дійсності, оскільки у відповідності до п. 1 Наказу Антимонопольного комітету України №117 від 14.11.2017 "Про затвердження Методичних рекомендацій щодо оцінки впливу нормативно-правових актів та проектів актів на конкуренцію", рішення на які посилається відповідач не є такими, що мають погоджуватися Антимонопольним комітетом України.

Крім того, позивач зазначає, що пп. 288.5.2 п. 288.5 ст. 288 Податкового кодексу України визначає максимальний розмір орендної плати. Таким чином аргументи відповідача, що розмір орендної плати перевищує мінімальний розмір орендної плати встановлений Податковим Кодексом України є безпідставними. Відповідно до п.284.1 ст.284 Податкового кодексу України Верховна Рада Автономної Республіки Крим та органи місцевого самоврядування встановлюють ставки плати за землю та пільги щодо земельного податку, що сплачується на відповідній території.

Також позивач звертає увагу, що виходячи зі змісту ст.ст. 632, 651 Цивільного кодексу України та ст.30 Закону України "Про оренду землі", за загальним правилом зміна умов договору, в тому числі в частині розміру орендної плати, здійснюється за взаємною згодою сторін. За відсутності такої згоди такий договір може бути змінений за рішенням суду лише у випадках, встановлених умовами договору або в силу закону. За умовами п.4.4 договору оренди №12994 від 15.12.2014 розмір орендної плати переглядається, зокрема, у випадках: прийняття орендодавцем рішення про збільшення або зменшення орендної плати відповідно до чинного законодавства; затвердження нової нормативної грошової оцінки землі. Відповідно до п. 12.1 договору оренди зміна умов договору здійснюється у письмовій формі за взаємною згодою сторін. У разі недосягнення згоди щодо зміни умов договору спір вирішується у судовому порядку. Типовим договором оренди землі, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 03.03.2004 № 220, визначено, що орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності розраховується у відсотках із зазначенням відсотків суми нормативної грошової оцінки земельної ділянки. Застосовуючи типовий договір оренди землі при укладанні таких договорів, сторони можуть зазначати інші умови, якщо вони не суперечать законодавству України. Але це має відбуватися за взаємною згодою.

До суду 22.03.2021 позивачем подані заперечення на клопотання про зупинення провадження у справі №904/425/21 посилаючись на те, що у клопотанні про зупинення провадження у справі заявник повинен надати чітке обґрунтування, у чому полягає об`єктивна неможливість розгляду цієї справи до вирішення іншої справи. Однак в своєму клопотанні про зупинення провадження у справі № 904/425/21 відповідач чітко не зазначив чим саме, оскарження в адміністративному суді рішень КМР №1975-44/VII від 09.07.2020 та №41-03/VIII від 18.12.2020, впливають на предмет позовної заяви про внесення змін до договору оренди земельної ділянки 13,7660 га, щодо внесення змін до п.п. 2.2 та 4.1.

До суду 24.03.2021 відповідачем подані пояснення щодо клопотання про зупинення провадження в яких зазначає, що вважає, що з урахуванням висновків Верховного Суду, у випадку визнання протиправними та нечинними Рішення №1975-44/VІІ від 09.07.2020 та Рішення №41-03/VIII від 18.12.2020, такі визнані протиправними та нечинними рішення унеможливлять їх застосування при обчисленні плати за землю саме з моменту їх прийняття. Вказані факти та обставини додатково підтверджують неможливість розгляду даної справи до набрання законної сили судовим рішенням у адміністративній справі №160/1936/21.

У судовому засіданні 25.03.2021 оголошувалась перерва до 01.04.2021 о 12:30 год.

До суду 31.03.2021 відповідачем подані пояснення в яких зазначає, що Рішення "Про затвердження Технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Кам`янське станом на 01.01.2020 року" №1975-44/VII від 09.07.2020 прийнято регуляторним органом - Кам`янською міською радою офіційний письмовий документ, який встановлює норми права, застосовується неодноразово та щодо невизначеного кола осіб і який спрямований на правове регулювання адміністративних відносин між регуляторним органом та суб`єктами господарювання, в тому числі, АТ "Дніпроазот". Отже, Рішення №1975-44/VII від 09.07.2020 є регуляторним актом. Вказана позиція підтверджується висновками Верховного суду, викладеними в Постанові від 08.05.2018 у справі № 461/8220/13-а. В той же час, всупереч статті 7 Закону №1160-IV від 11.09.2003 вказаний регуляторний акт не був затверджений планом діяльності Кам`янської міської ради з підготовки проекту регуляторних актів на 2020-й календарний рік у строк не пізніше 15 грудня 2019-го року. При цьому, згідно ст. 7 Закону №1160-IV від 11.09.2003, план діяльності з підготовки проектів регуляторних актів повинен містити визначення видів і назв проектів, цілей їх прийняття, строків підготовки проектів, найменування органів та підрозділів, відповідальних за розроблення проектів регуляторних актів, що не було дотримано у даному випадку. Із Рішення №1975-44/VII від 09.07.2020 вбачається, що всупереч ст. 34 Закону №1160-IV від 11.09.2003, проект Рішення №1975-44/VII від 09.07.2020 було подано для затвердження без аналізу регуляторного впливу, виконаного із застосування Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України №308 від 11.04.2004, а також без експертного висновку щодо регуляторного впливу проекту та пропозицій уповноваженого органу та без висновків відповідальної постійної комісії про відповідність проекту регуляторного акту вимогам статей 4 та 8 цього Закону.

Таким чином, на думку відповідача Рішення Кам`янської міської ради №1975-44/VII від 09.07.2020 не могло бути прийнято, оскільки був відсутній аналіз регуляторного впливу та проект регуляторного акта, в тому числі, технічна документація з нормативної грошової оцінки, а АТ "Дніпроазот" було позбавлено надати зауваження і пропозиції щодо проекту регуляторного акту. Враховуючи вищенаведене, відповідач вважає, що Рішення "Про затвердження Технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Кам`янське станом на 01.01.2020 року" №1975-44/VII від 09.07.2020 та Рішення "Про впровадження нормативної грошової оцінки земель міста Кам`янське станом на 01.01.2020 року" №41-03/VIII від 18.12.2020 є незаконними та підлягають визнанню протиправними та нечинними та такими, що не підлягають застосуванню з моменти їх прийняття. АТ "Дніпроазот" вважає, що з урахуванням вищенаведених висновків Верховного Суду, у випадку визнання протиправними та нечинними Рішення Відповідача №1975-44/VII від 09.07.2020 та Рішення Відповідача №41-03/VIII від 18.12.2020, такі визнані протиправними та нечинними рішення унеможливлять їх застосування при обчисленні плати за землю саме з моменту їх прийняття.

Внаслідок складності цього спору та у зв`язку з необхідністю визначення обставин справи, які підлягають встановленню, та зібрання відповідних доказів, є доцільним перехід від спрощеного позовного провадження до розгляду цієї справи за правилами загального позовного провадження з призначенням підготовчого засідання. Ухвалою суду від 01.04.2021 вирішено розглядати справу №904/425/21 за правилами загального позовного провадження з викликом учасників справи та призначено підготовче засідання на 27 квітня 2021 року о 12:20 год.

Ухвалою суду від 02.04.2021 повернуто зустрічну позовну заяву АТ "Дніпроазот" і додані до неї документи без розгляду.

У зв`язку з надходженням апеляційної скарги Акціонерного товариства "Дніпроазот" на ухвалу Господарського суду Дніпропетровської області від 02.04.2021 до Центрального апеляційного господарського суду надіслані матеріали оскарження разом з апеляційної скаргою.

До суду 27.04.2021 надійшло клопотання відповідача про передачу всіх матеріалів справи №904/425/21 до Центрального апеляційного господарського суду та зупинення провадження у справі №904/425/21. Клопотання обґрунтовано тим, що зазначені у підпункті 17.10 розділу Х "Перехідні положення" Господарського процесуального кодексу України виключення стосуються лише апеляційних скарг на ухвали про повернення зустрічного позову, які подані з пропуском строку на їх оскарження. У зв`язку з поданням АТ "Дніпроазот" апеляційної скарги на ухвалу суду першої інстанції у межах строку на її оскарження, до Центрального апеляційного господарського суду повинні бути передані всі матеріли справи.

Крім того, ухвалою Центрального апеляційного господарського суду від 26.04.2021 відкрито апеляційне провадження за апеляційною скаргою Акціонерного товариства "ДніпроАЗОТ" на ухвалу Господарського суду Дніпропетровської області від 02.04.2021 у справі № 904/425/21 для розгляду у порядку письмового провадження, без повідомлення учасників справи.

Ухвалою Господарського суду Дніпропетровської області від 27.04.2021 було задоволено клопотання Акціонерним товариством "ДніпроАЗОТ" про зупинення провадження у справі та справа була направлена до Центрального апеляційного господарського суду.

Постановою Центрального апеляційного господарського суду від 09.06.2021 було залишено без задоволення апеляційну скаргу Акціонерного товариства "ДніпроАЗОТ", ухвалу Господарського суду Дніпропетровської області від 02.04.2021 залишено без змін.

23 червня 2021 року матеріали справи №904/425/21 повернуті до Господарського суду Дніпропетровської області.

Справа №904/425/21 надіслана 24.06.2021 до Центрального апеляційного господарського суду для подальшого направлення до Верховного Суду.

Ухвалою Верховного Суду у складі колегії суддів Касаційного господарського суду від 30.07.2021 відмовлено у відкритті касаційного провадження за касаційною скаргою Акціонерного товариства "Дніпроазот" на постанову Центрального апеляційного господарського суду від 09.06.2021 та ухвалу Господарського суду Дніпропетровської області від 02.04.2021 у справі №904/425/21.

Справа 13.08.2021 повернута до Господарського суду Дніпропетровської області.

Ухвалою суду від 25.08.2021 було поновлено провадження у справі №904/425/21 та призначено судове засідання на 14.09.2021 о 10:15 год.

13 вересня 2021 року відповідач подав письмові пояснення та зазначив, що підставою позовної заяви про внесення змін до спірного договору оренди земельної ділянки щодо збільшення розміру орендної плати була нова нормативна грошова оцінка цієї земельної ділянки, яка затверджена протиправним та нечинним рішенням Кам`янської міської ради від 09.07.2020 №1975-44/VII "Про затвердження Технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Кам`янське станом на 01.01.2020 року", тому відповідач вважає, що на теперішній час наявні очевидні підстави для відмови у позові.

14 вересня 2021 року позивач подав клопотання про зупинення провадження у справі до ухвалення Верховним Судом у складі Касаційного адміністративного суду рішення у справі №16/17179/20.

Дане клопотання обґрунтоване тим, що рішення Кам`янської міської ради від 09.07.2020 №1975-44/УІІ, було прийнято відповідно до Земельного кодексу України, Податкового кодексу України, Закону України "Про оцінку земель", Закону України "Про оренду землі", постанови Кабінету Міністрів України від 23.03.1995 №213 "Про Методику нормативної грошової оцінки земель населених пунктів", наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України від 25.11.2016 №489 "Про затвердження Порядку нормативної грошової оцінки земель населених пунктів", висновку державної експертизи землевпорядної документації Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру, рішення Кам`янської міської ради від 17.11.2017 №863-20/УП "Про затвердження Програми розвитку земельних відносин у місті Кам`янське на 2018-2020 роки" (зі змінами, внесеними рішеннями міської ради від 24.12.2019 №1612-39/УП, від 28.02.2020 №1895-40/УП), з урахуванням п.34 ч.1 ст.26, ч.1 ст.59 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні".

У провадженні Дніпропетровського окружного адміністративного суду перебувала адміністративна справа №160/17179/20 за позовною заявою Приватного підприємства фірми "Бомонд" до Кам`янської міської ради про визнання протиправним та нечинним рішення Кам`янської міської ради №1975-44ЛШ від 09.07.2020 "Про затвердження Технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Кам`янське станом на 01.01.2020".

Рішенням Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 11.03.2021 у задоволенні позовної заяви ПП фірми "Бомонд" до Кам`янської міської ради про визнання протиправним та нечинним рішення Кам`янської міської ради №1975-44/УП від 09.07.2020 "Про затвердження Технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Кам`янське станом на 01.01.2020" було відмовлено повністю.

Постановою Третього апеляційного адміністративного суду від 29.06.2021 апеляційну скаргу ПП фірми "Бомонд" було задоволено, Рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 11.03.2021 скасовано та прийняте нове рішення про задоволення позовних вимог, за яким визнано протиправним та нечинним рішення Кам`янської міської ради від 09.07.2020 №1975-44/УИ "Про затвердження Технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Кам`янське станом на 01.01.2020".

На час звернення Камянської міської ради до Господарського суду Дніпропетровської області з позовом до АТ "ДНІПРОАЗОТ" про внесення змін до пунктів 2.2 та 4.1 договору №12994 від 15.12.2014 оренди земельної ділянки 13,7660 га, Рішення Кам`янської міської ради №1975-44/УИ від 09.07.2020 не було оскаржено в судовому порядку.

Так, 16.08.2021 Верховним Судом у складі Касаційного адміністративного суду було винесено ухвалу про відкриття касаційного провадження у справі №160/17179/20 за касаційною скаргою Кам`янської міської ради на постанову Третього апеляційного адміністративного суду від 29.06.2021 у справі за позовом Приватного підприємства «Бомонд» до Кам`янської міської ради Дніпропетровської області про визнання протиправним та нечинним рішення Кам`янської міської ради №1975-44/УП від 09.07.2020.

У судовому засіданні 14.09.2021 з`явилися представники учасників справи, представник позивача підтримав клопотання про зупинення провадження у справі, представник відповідача проти задоволення клопотання про зупинення провадження у справі заперечував.

Враховуючи що предметом розгляду у справі 904/425/21 є внесення змін до п. 22. та 4.1. договору оренди земельної ділянки №12994 від 15.12.2014, суд ухвалою від 14.09.2021 зупинив провадження у даній справі до перегляду Верховним Судом у складі Касаційного адміністративного суду рішення у справі №160/17179/20, оскільки результат вирішення спору в рамках справи №160/17179/20 вплине безпосередньо на правильність та законність рішення у справі 904/425/21.

У зв`язку з надходженням апеляційної скарги Акціонерного товариства "Дніпроазот" на ухвалу Господарського суду Дніпропетровської області від 14.09.2021 справа №904/425/21 разом зі скаргою направлені до Центрального апеляційного господарського суду.

Постановою Центрального апеляційного господарського суду від 25.11.2021 апеляційну скаргу Акціонерного товариства "ДніпроАЗОТ" на ухвалу Господарського суду Дніпропетровської області від 14.09.2021 про зупинення провадження у справі у справі №904/425/21 задоволено, ухвалу Господарського суду Дніпропетровської області від 14.09.2021 про зупинення провадження у справі у справі №904/425/21 скасовано та справу №904/425/21 направити до Господарського суду Дніпропетровської області для продовження розгляду.

Ухвалою суду від 03.12.2021 було поновлено провадження у справі та призначено судове засідання на 22.12.21 о 12:10 год.

07.12.2021 Кам`янською міською радою були надані пояснення щодо прийнятого нею 09.07.2020 рішення №1975-44/У1І «Про затвердження Технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Кам`янське станом на 01.01.2020» яким затверджено технічну документацію з нормативної грошової оцінки земель міста Кам`янське станом на 01.01.2020 та установити, що це рішення набирає чинності з моменту оприлюднення в установленому порядку, а нормативна грошова оцінка земель міста Кам`янське станом на 01.01.2020 застосовується з 01.01.2021.

Крім того, позивач звертає увагу суду, що в провадженні Дніпропетровського окружного адміністративного суду перебувала справа №160/17179/20 за позовною заявою Приватного підприємства фірми «Бомонд» до Кам`янської міської ради про визнання протиправним та нечинним рішення Кам`янської міської ради №1975-44/УП від 09.07.2020 «Про затвердження Технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Кам`янське станом на 01.01.2020» . Рішенням Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 11.03.2021 у справі №160/17179/20 було відмовлено в задоволенні позовних вимог. Постановою Третього апеляційного адміністративного суду від 29.06.2021 скасовано рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду у справі №160/17179/20. 07.10.2021 Верховним Судом у складі Касаційного адміністративного суду було винесено постанову, якою касаційну скаргу Кам`янської міської ради було задоволено в повному обсязі, скасовано Постанову Третього апеляційного адміністративного суду від 29.06.2021 та залишено в силі рішення Дніпропетровського окружного адміністративною суду від 11.03.2021. Тож. ВС по справі № 160/17179/20 зробив належну оцінку всім обставинам справи та не знайшов підстав для визнання нечинним та протиправним рішення КМР № 1975-44/УП від 09.07.2020 року, тобто визнав законність оскаржуваного рішення.

22.12.2021 Кам`янська міська рада надала свої заперечення на клопотання відповідача щодо зупинення провадження у справі №904/425/21 в яких зазначає, що рішенням Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 29.04.2021 у справі №160/1936/21 у задоволенні позову АТ "Дніпроазот" про визнання нечинними рішення Кам`янської міської ради №1975-44/УП від 09.07.2020 року «Про затвердження нормативної грошової оцінки земель міста Кам`янське станом на 01.01.2020 року та № 41-03/УІІІ від 18.12.2020 року «Про впровадження нормативної грошової оцінки земель міста Кам`янське станом на 01.01.2020 року» було відмовлено. Постановою Третього апеляційного адміністративного суду від 21.10.2021 апеляційну скаргу Акціонерного товариства "Дніпроазот" залишено без задоволення. Рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 29.04.2021 року у справі №160/1936/21 залишено без змін.

Відтак, з огляду на те, що рішення по справі № 160/1936/21 набрало законної сили (21.10.2021), у суду не має підстав для зупинення провадження у справі № 904/425/21.

22.12.2021 Акціонерне товариство "Дніпроазот" надало пояснення щодо заперечень позивача стосовно зупинення провадження у справі.

У судовому засіданні 22.12.2021 було оголошено на 31.01.2022 о 11:00 год.

23.12.2021 від Акціонерного товариство "Дніпроазот" до суду надійшло клопотання про зупинення провадження у справі до ухвалення рішення Верховним Судом у складі Касаційного адміністративного суду у справі №160/1936/21 оскільки, на думку відповідача перегляд Верховним Судом рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 29.04.2021 та постанови Третього апеляційного адміністративного суду від 21.10.2021 у справі № 160/1936/21 має значення для формування єдиної правозастосовної практики.

В той же день відповідач надав пояснення, які підтверджують наявність підстав для відмови у позові у даній справі. В позовній заяві Кам`янська міська рада, як на підставу для внесення змін у договір оренди земельної ділянки в частині збільшення розміру орендної плати, посилається на рішення від 09.07.2020 № 1975-44/УП «Про затвердження Технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Кам`янське станом на 01.01.2020 року» (надалі -«Рішення від 09.07.2020 № 1975-44/УІІ» ) та від 18.12.2020 № 41-03/УІП «Про впровадження нормативної грошової оцінки земель міста Кам`янське станом на 01.01.2020 року» (надалі - «Рішення від 18.12.2020 № 41-03/УШ» ). Пунктом 271.2 статті 271 Податкового кодексу України передбачено, що рішення рад щодо нормативної грошової оцінки земельних ділянок офіційно оприлюднюється відповідним органом місцевого самоврядування до 15 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосування нормативної грошової оцінки земель або змін (плановий період). В іншому разі норми відповідних рішень застосовуються не раніше початку бюджетного періоду, що настає за плановим періодом. Так, прийняте 18.12.2020 року Кам`янською міською радою Рішення № 41-03/УШ «Про впровадження нормативної грошової оцінки земель міста Кам`янське станом на 01.01.2020 року» є рішенням щодо нормативної грошової оцінки, а тому до нього має застосовуватись п. 271.2 ст. 271 Податкового кодексу України. Такий висновок підтверджено і Верховним Судом у п. 76 Постанови у справі № 160/17179/20, де зазначено, що остаточне вирішення питання щодо затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земельних ділянок відбулось за Рішенням Кам`янської міської ради від 18.12.2020 № 41-03/УШ «Про впровадження нормативної грошової оцінки земель міста Кам`янське станом на 01.01.2020року» . Рішення Кам`янської міської ради від 18.12.2020 № 41-03/УШ «Про впровадження нормативної грошової оцінки земель міста Кам`янське станом на 01.01.2020 року» прийнято 18.12.2020, тобто після 15 липня 2020 року, а тому норми вказаного рішення не можуть застосовуватись раніше початку бюджетного періоду, що настає за плановим періодом. Плановим періодом в даному випадку є 2021 рік, а тому норми Рішення Кам`янської міської ради від 18.12.2020 № 41-03/УШ «Про впровадження нормативної грошової оцінки земель міста Кам`янське станом на 01.01.2020 року» не можуть застосовуватись раніше 01.01.2022 року. З огляду на вищенаведене, внесення змін до договору оренди земельної ділянки № 12997 від 15.12.2014 на підставі Рішення Кам`янської міської ради від 18.12.2020 № 41-03/УШ «Про впровадження нормативної грошової оцінки земель міста Кам`янське станом на 01.01.2020 року» неможливо раніше 01.01.2022 року. Даний факт є беззаперечною підставою для відмови у задоволенні позову Кам`янської міської ради у даній справі.

У судове засідання 31.01.2021 з`явилися представники сторін.

Щодо клопотання Акціонерного товариства "Дніпроазот" про зупинення провадження у справі, суд вважає його таким, що не підлягає задоволеною оскільки статтею 227 Господарського процесуального кодексу України визначено вичерпний перелік підстав, на підставі яких суд зобов`язаний зупинити провадження у справі, а тому зупинення провадження у справі з наведених заявником підстав не є доцільним.

Заслухавши у підготовчих засіданнях представників сторін, дослідивши матеріали справи, суд вважає за можливе в порядку п. 3 ч. 2 ст. 185 Господарського процесуального кодексу України закрити підготовче провадження та призначити справу до судового розгляду по суті.

Керуючись статтями 177-185, 234 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд,

УХВАЛИВ:

1. У задоволенні клопотання Акціонерного товариства "Дніпроазот" про зупинення провадження у справі №904/425/21 - відмовити.

2. Закрити підготовче провадження та призначити справу до судового розгляду по суті в засіданні на 21.02.2022 о 12:45год. Судове засідання відбудеться у приміщенні Господарського суду Дніпропетровської області за адресою: 49600, м. Дніпро, вул. Володимира Винниченка, 1, 2-й поверх, кабінет № 2-209.

3. Викликати у судове засідання повноважних представників учасників справи, визнавши їх явку обов`язковою.

4. Запропонувати учасникам справи подати до суду:

Учасникам:

- належним чином засвідчені копії документів на підтвердження процесуальних повноважень їх представників відповідно до вимог передбачених статтею 60 Господарського процесуального кодексу України (оригінали надати для огляду в судове засідання).

5. Роз`яснити учасникам справи про обов`язок повідомити суд про причини неявки та про наслідки неявки в судове засідання на виклик суду, що передбачені статтею 202 Господарського процесуального кодексу України, а саме:

- неявка у судове засідання будь-якого учасника справи за умови, що його належним чином повідомлено про дату, час і місце цього засідання, не перешкоджає розгляду справи по суті, крім випадків, визначених цією статтею;

- якщо учасник справи або його представник були належним чином повідомлені про судове засідання, суд розглядає справу за відсутності такого учасника справи у разі: неявки в судове засідання учасника справи (його представника) без поважних причин або без повідомлення причин неявки; повторної неявки в судове засідання учасника справи (його представника) незалежно від причин неявки; неявки представника в судове засідання, якщо в судове засідання з`явилася особа, яку він представляє, або інший її представник;

- у разі неявки позивача в судове засідання без поважних причин або неповідомлення ним про причини неявки, суд залишає позовну заяву без розгляду, крім випадку, якщо від нього надійшла заява про розгляд справи за його відсутності і його нез`явлення не перешкоджає вирішенню спору.

6. Роз`яснити учасникам, що відповідні заяви по суті справи повинні відповідати вимогам ст. 161-168 Господарського процесуального кодексу України та мають бути подані у строк, визначений в ухвалі.

7. Звернути увагу учасників справи, що заяви, клопотання і заперечення при розгляді справи судом подаються за правилами, встановленими статями 169, 170, 251 Господарського процесуального кодексу України.

8. Роз`яснити учасникам судового процесу наступне.

Учасники процесу мають можливість отримувати процесуальні документи в електронному вигляді паралельно з документами у паперовому вигляді.

Для отримання процесуальних документів в електронному вигляді потрібно:

- зареєструватися в системі обміну електронними документами між судом та учасниками судового процесу (завести поштову скриньку електронного суду), розміщеній на офіційному веб-порталі судової влади України за адресою: mail.gov.ua.

9. Повідомити учасників справи про можливість одержання інформації по справі з сторінки на офіційному веб-порталі судової влади України в мережі Інтернет за веб-адресою суду:http://dp.arbitr.gov.ua/sud5005/spisok/csz.

10. Попередити учасників справи про те, що відповідно до статті 135 Господарського процесуального кодексу України за ухилення від вчинення дій, покладених судом на учасника судового процесу, суд може постановити ухвалу про стягнення в дохід державного бюджету з відповідної особи штрафу у сумі від одного до десяти розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

Ухвала набирає законної сили негайно після її оголошення - 31.01.2022.

Відповідно до ч. 2 ст. 254 та ст. 255 Господарського процесуального кодексу України оскарження цієї ухвали окремо від рішення суду не допускається.

Повний текст ухвали складено - 02.02.2022.

Суддя Е.М. Бондарєв

СудГосподарський суд Дніпропетровської області
Дата ухвалення рішення31.01.2022
Оприлюднено04.02.2022
Номер документу102912468
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —904/425/21

Ухвала від 13.07.2022

Господарське

Центральний апеляційний господарський суд

Чус Оксана Володимирівна

Судовий наказ від 30.06.2022

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Бондарєв Едуард Миколайович

Рішення від 29.05.2022

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Бондарєв Едуард Миколайович

Ухвала від 28.04.2022

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Бондарєв Едуард Миколайович

Ухвала від 12.04.2022

Господарське

Центральний апеляційний господарський суд

Чус Оксана Володимирівна

Ухвала від 16.02.2022

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Бондарєв Едуард Миколайович

Ухвала від 15.02.2022

Господарське

Центральний апеляційний господарський суд

Чус Оксана Володимирівна

Ухвала від 31.01.2022

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Бондарєв Едуард Миколайович

Ухвала від 03.12.2021

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Бондарєв Едуард Миколайович

Постанова від 25.11.2021

Господарське

Центральний апеляційний господарський суд

Чус Оксана Володимирівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні