справа №619/3113/21
провадження №1-кп/619/150/22
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
01 лютого 2022 року м. Дергачі
Дергачівський районний суд Харківської області
у складі: головуючого - судді ОСОБА_1 ,
за участю: секретаря судового засідання ОСОБА_2
прокурора ОСОБА_3 ,
обвинуваченого ОСОБА_4 ,
розглянувши у підготовчому судовому засіданні в залі суду в м. Дергачі кримінальне провадження №12021221230000212 у відношенні обвинуваченого:
ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженця м. Харкова, громадянина України, українця, освіта вища, зареєстрованого за адресою: АДРЕСА_1 , раніше не судимого,-
у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 2 ст. 366, ч. 2 ст. 364 КК України, -
ВСТАНОВИВ:
В провадженні суду перебуває кримінальне провадження № 12021221230000212 у відношенні обвинуваченого ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 2 ст. 366, ч. 2 ст. 364 КК України.
З обвинувальногоакту вбачається,що відповідно до наказів в.о. голови Держкомзему України №958-кт від 18.11.2008 та 195-кт від 12.03.2010 ОСОБА_4 призначено на посаду начальника Управління Держкомзему у Дергачівському районі Харківської області та присвоєно 9 ранг державного службовця.
Згідно п.4 Положення про управління Держкомзему у Дергачівському районі Харківської області, затвердженого наказом Державного комітету України по земельним ресурсам №123 від 17.06.2008 (далі Положення) та відповідно до посадової інструкції начальника Управління Держкомзему у Дергачівському районі Харківської області від 10.01.2008 на ОСОБА_4 , зокрема, покладене загальне керівництво діяльністю управління; персональна відповідальність за виконання покладених на управління завдань і виконання своїх функцій, контроль за реалізацією державної політики у галузі земельних відносин, виконання законодавчих і нормативних актів, розпоряджень і наказів Держкомзему України у межах затверджених посадових обов`язків; здійснення державного контролю за використанням та охороною земель, проведення земельного кадастру та моніторингу земель, інвентаризація земель; організація роботи щодо видачі державних актів на право власності на землю і право користування землею, договорів на право тимчасового користування землею.
Таким чином, ОСОБА_4 відповідно до примітки 1 до ст. 364 КК України є службовою особою, яка обіймає посаду в органах державної влади пов`язану з виконанням організаційно-розпорядчих чи адміністративно-господарчих функцій.
ОСОБА_4 , будучи службовою особою, скоїв ряд злочинів у сфері службової діяльності за наступних обставин:
Так, згідно рішення Солоницівської селищної ради LХIII сесії V скликання від 25.03.2010 гр. ОСОБА_5 надано дозвіл на розробку технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельних ділянок в натурі (на місцевості) та складання документів, що посвідчують право власності на земельну ділянку по АДРЕСА_2 для будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель та споруд орієнтовною площею 0,1500 га.
У подальшому ПП «НВП Укрпроект» код ЄДРПОУ 35074055 було замовлено виконання робіт на розробку технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельних ділянок в натурі (на місцевості) та складання документів, що посвідчують право власності на земельну ділянку по АДРЕСА_2 для будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель та споруд орієнтовною площею 0,1500 га.
Згідно з ст. 14 Конституції України, право власності на землю гарантується. Це право набувається і реалізується громадянами, юридичними особами та державою виключно відповідно до закону.
Відповідно до ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та Законами України.
Відповідно до ст. 116 ЗК України громадяни набувають право власності на земельні ділянки із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом.
Згідно зі змістом ч.6 ст.118 Земельного кодексу України громадяни, зацікавлені в одержанні безоплатно у власність земельної ділянки із земель державної або комунальної власності для будівництва і обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка) у межах норм безоплатної приватизації, подають заяву про вибір місця розташування земельної ділянки до відповідної районної, Київської чи Севастопольської міської державної адміністрації або сільської, селищної, міської ради за місцезнаходженням земельної ділянки. У заяві зазначаються бажані розміри та мета її використання. Частиною 7 цієї статті зазначено, що відповідна місцева державна адміністрація або сільська, селищна, міська рада розглядає заяву і в разі згоди на передачу земельної ділянки у власність надає дозвіл на розробку проекту її відведення.
Проект відведення земельної ділянки розробляється за замовленням громадян організаціями, які мають відповідні дозволи (ліцензії) на виконання цих видів робіт, у строки, що обумовлюються угодою сторін.
Проект відведення земельної ділянки погоджується з органом по земельних ресурсах, природоохоронним і санітарно-епідеміологічним органами, органами архітектури і охорони культурної спадщини та подається на розгляд відповідної місцевої державної адміністрації.
Районна, Київська чи Севастопольська міська державна адміністрація або сільська, селищна, міська рада у місячний строк розглядає проект відведення та приймає рішення про передачу земельної ділянки у власність.
Згідно з ст. 20 Закону України «Про землеустрій», землеустрій проводиться в обов`язковому порядку на землях усіх категорій, незалежно від форми власності, у разі надання, вилучення, відчуження земельних ділянок, а також в разі встановлення в натурі (на місцевості) меж земель, обмежених у використанні і обмежених правами інших осіб.
До видів документації із землеустрою, зокрема, відносяться проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок, а також технічна документація із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) і по складанню документів, що засвідчують право на земельну ділянку.
Згідно з п.п.2,9,10 «Порядку розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №677 від 26.05.2004, проект відведення земельної ділянки не розробляється, якщо межі земельної ділянки визначені в натурі (на місцевості), а розроблений проект відведення земельної ділянки виконавець погоджує з власником землі, землекористувачем, органом земельних ресурсів, природоохоронним органом санітарно-епідеміологічною службою, органом містобудування і архітектури, а також з органом охорони культурної спадщини.
Таким чином, в разі відведення земельної ділянки, межі якої в натурі визначені раніше не були, розробляється не технічна документація зі складання документів, що посвідчують право на земельну ділянку, а проект відведення земельної ділянки в натурі, що підлягає узгодженню з відповідними органами державної влади.
Згідно ст. 149 ЗК України земельні ділянки, надані у постійне користування із земель державної та комунальної власності, можуть вилучатися для суспільних та інших потреб за рішенням органів державної влади та органів місцевого самоврядування.
Вилучення земельних ділянок провадиться за згодою землекористувачів на підставі рішень Кабінету Міністрів України, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, місцевих державних адміністрацій, сільських, селищних, міських рад відповідно до їх повноважень.
Кабінет Міністрів України вилучає земельні ділянки державної власності багаторічні насадження для несільськогосподарських потреб, ліси площею понад 1 гектар для не лісогосподарських потреб.
Відповідно до вимог ст. 151 ЗК України юридичні особи, зацікавлені у вилученні земельних ділянок, зобов`язані до початку проектування погодити із власниками землі і землекористувачами та сільськими, селищними, міськими радами, державними адміністраціями, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, Кабінетом Міністрів України і Верховною Радою України місце розташування об`єкта, розмір земельної ділянки та умови її вилучення (викупу) з урахуванням комплексного розвитку території, який би забезпечував нормальне функціонування на цій ділянці і прилеглих територіях усіх об`єктів, умови проживання населення і охорону довкілля.
Випадки передачі земель, які віднесені до лісів першої групи до приватної власності громадян для будівництва та обслуговування житлових будинків та споруд Земельним кодексом України не передбачено.
Згідно ч.2 ст. 20 Земельного кодексу України зміна цільового призначення земель провадиться органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування, які приймають рішення про передачу цих земель у власність або надання у користування, вилучення (викуп) земель і затверджують проекти землеустрою або приймають рішення про створення об`єктів природоохоронного та історико-культурного призначення.
Таким чином, передача земель лісового фонду без зміни цільового призначення у приватну власність для будівництва та обслуговування житлових будинків є порушенням вимог ст.ст. 56, 57, 83 Земельного кодексу України.
Усупереч зазначених норм закону, ОСОБА_4 , займаючи вищезазначену посаду, достовірно знав, що вказана земельна ділянка, відповідно до планово-картографічних матеріалів, в тому числі до проектів формування кордонів населених пунктів, наявними в розпорядженні Управління Держкомзему у Дергачівському районі, знаходиться на території Солоницівської селищної ради Дергачівського району Харківської області за межами населеного пункту, розпорядження якою можливе лише за рішенням районної державної адміністрації,
Не зважаючи на це, ОСОБА_4 , у 2009 році, точну дату в ході досудового розслідування не встановлено, в робочий час, знаходячись в адміністративній будівлі АДРЕСА_3 , реалізуючи свій злочинний умисел на завдання тяжких наслідків державним інтересам, шляхом зловживання службовим становищем та службового підроблення, діючи навмисно та протиправно, в інтересах третіх осіб, в порушення вимог постанови Кабінету міністрів України №677 від 26.05.2005 «Про затвердження Порядку розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок» та постанови Кабінету Міністрів України №266 від 04.03.2004 «Про затвердження Типового договору про розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки», видав ОСОБА_5 технічне завдання на розробку технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельних ділянок в натурі (на місцевості) та складання документів, що посвідчують право власності на земельну ділянку по АДРЕСА_2 для будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель та споруд площею 0,1500 га, до якого вніс завідомо неправдиві відомості.
Продовжуючи свою злочинну діяльність, охоплену єдиним умислом, ОСОБА_4 , 04.08.2009, знаходячись в адміністративній будівлі АДРЕСА_3 , реалізуючи свій злочинний умисел на завдання тяжких наслідків державним інтересам, шляхом зловживання службовим становищем та службового підроблення, діючи навмисно та протиправно, в інтересах третіх осіб ОСОБА_5 , в порушення вимог положення про Управління Держкомзему у Дергачівському районі Харківської області, ст.ст. 12,17,20,118,122,149,151,207,208 Земельного кодексу України, п.12 Перехідних положень Земельного кодексу України, розпорядження Кабінету Міністрів України №610-р від 10.04.2008, п.п.2,9,10 «Порядку розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №677 від 26.05.2004, володіючи нормами діючого земельного законодавства та маючи достатній досвід роботи в органах виконавчої влади з питань земельних ресурсів, достовірно знаючи про те, що вказана земельна ділянка знаходиться на території Солоницівської селищної ради Дергачівського району Харківської області за межами населеного пункту, розпорядження якою можливе лише за рішенням районної державної адміністрації, надав довідку про присвоєння кадастрового номеру земельній ділянці ОСОБА_5 , для будівництва, обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд, в АДРЕСА_2 загальною площею 0,1500 га.
На підставі вказаних документів ПП «НВП Укрпроект» код ЄДРПОУ 35074055 у 2009 році розроблено технічну документацію із землеустрою щодо встановлення меж земельних ділянок в натурі (на місцевості) та складання документів, що посвідчують право власності на земельну ділянку по АДРЕСА_2 для будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель та споруд орієнтовною площею 0,1500 га.
Продовжуючи свою злочинну діяльність, ОСОБА_4 , у 2009 році, в робочий час, знаходячись в адміністративній будівлі АДРЕСА_3 , продовжуючи реалізовувати свій злочинний умисел, направлений на завдання тяжких наслідків державним інтересам, шляхом зловживання службовим становищем та службового підроблення, діючи навмисно та протиправно, в інтересах третіх осіб ОСОБА_5 , в порушення вимог положення про управління Держкомзему у Дергачівському районі Харківської області, ст.ст. 12,17,20,118,122,149,151,207,208 Земельного кодексу України, п.12 Перехідних положень Земельного кодексу України, розпорядження Кабінету Міністрів України №610-р від 10.04.2008, п.п.2,9,10 «Порядку розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №677 від 26.05.2004, володіючи нормами діючого земельного законодавства та маючи достатній досвід роботи в органах виконавчої влади з питань земельних ресурсів, достовірно знаючи про те, що вказана земельна ділянка знаходиться на території Солоницівської ради Дергачівського району Харківської області за межами населеного пункту, розпорядження якою можливе лише за рішенням районної державної адміністрації, за результатами розгляду вищевказаної технічної документації, склав висновок Управління Держкомзему у Дергачівському районі Харківської області на технічну документацію із землеустрою щодо складання документів, що посвідчують право власності на земельну ділянку по АДРЕСА_2 для будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель та споруд орієнтовною площею 0,1500 га, до якого вніс завідомо неправдиві відомості щодо категорії вказаної земельної ділянки землі житлової та громадської забудови, завіривши вказаний документ своїм підписом та печаткою Управління Держкомзему у Дергачівському районі Харківської області.
На підставі вказаного висновку Управління Держкомзему у Дергачівському районі Харківської області та рішення Солоницівської селищної ради LXIII сесії V скликання від 25.03.2010 передано ОСОБА_5 безоплатно у власність земельну ділянку для будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель та споруд по АДРЕСА_2 , загальною площею 0,1500 га.
В подальшому, на підставі державного акту на право власності на земельну ділянку серії ЯЛ №189148, зареєстрованого в Книзі записів реєстрації державних актів на право власності на землю та на право постійного користування землею, договорів оренди землі за №011069300359, за ОСОБА_5 , зареєстровано право власності на земельну ділянку, розташовану за адресою: АДРЕСА_2 , площею 0,1500 га (кадастровий номер 6322057600:00:002:0586).
На підставі вищезазначеного державного акту серії ЯЛ №189148 з державної власності, на користь фізичної особи ОСОБА_5 , безоплатно вибула земельна ділянка з кадастровим номером 6322057600:00:002:0586, розташована за межами населеного пункту смт Солоницівка Дергачівського району Харківської області, загальна вартість якої, відповідно до висновків судової оціночно-земельної експертизи ННЦ «Інститут судових експертиз ім.Засл.Проф.М.С.Бокаріуса» №212/213/214/215/216-226 від 06.04.2021, складає 110742,00 грн. (сто десять тисяч сімсот сорок дві грн.).
Крім того, ОСОБА_4 , протягом 2009 року, в робочий час, знаходячись в адміністративній будівлі Управління Держкомзему у Дергачівському районі, за адресою: Харківська область, м. Дергачі, вул. Петровського, 27, в порушення вимог положення про Управління Держкомзему у Дергачівському районі Харківської області, ст.ст. 12, 17, 20, 118, 122, 149, 151, 207, 208 Земельного кодексу України, п.12 Перехідних положень Земельного кодексу України, розпорядження Кабінету Міністрів України №610-р від 10.04.2008, п.п.2,9,10 «Порядку розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №677 від 26.05.2004, володіючи нормами діючого земельного законодавства та маючи достатній досвід роботи в органах виконавчої влади з питань земельних ресурсів, достовірно знаючи про те, що вказана земельна ділянка знаходиться на території Солоницівської селищної ради Дергачівського району Харківської області за межами населеного пункту, розпорядження якою можливе лише за рішенням районної державної адміністрації, склав та надав, завіривши своїм підписом та печаткою Управління Держкомзему у Дергачівському районі, довідку про присвоєння кадастрового номеру, технічне завдання на розробку технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельних ділянок в натурі (на місцевості) та складання документів, що посвідчують право власності на земельну ділянку по АДРЕСА_2 для будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель та споруд орієнтовною площею 0,1500 га, в якому містились завідомо неправдиві відомості щодо категорії земельної ділянки землі житлової та громадської забудови.
В подальшому, на підставі державного акту серії ЯЛ №189148, на користь фізичної особи ОСОБА_5 безоплатно вибула земельна ділянка з кадастровим номером 6322057600:00:002:0586, розташована за межами населеного пункту смт Солоницівка Дергачівського району Харківської області, загальна вартість якої, відповідно до висновків судової оціночно-земельної експертизи ННЦ «Інститут судових експертиз ім.Засл.Проф.М.С.Бокаріуса» №212/213/214/215/216-226 від 06.04.2021, складає 110742,00 грн. (сто десять тисяч сімсот сорок дві грн.).
Крім того, згідно рішення Солоницівської селищної ради LIV сесії V скликання від 22.10.2009 ОСОБА_6 надано дозвіл на розробку технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельних ділянок в натурі (на місцевості) та складання документів, що посвідчують право власності на земельну ділянку по АДРЕСА_2 для будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель та споруд орієнтовною площею 0,1500 га.
У подальшому ПП «НВП Укрпроект» код ЄДРПОУ 35074055 було замовлено виконання робіт на розробку технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельних ділянок в натурі (на місцевості) та складання документів, що посвідчують право власності на земельну ділянку по АДРЕСА_2 для будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель та споруд орієнтовною площею 0,1500 га.
Згідно з ст. 14 Конституції України, право власності на землю гарантується. Це право набувається і реалізується громадянами, юридичними особами та державою виключно відповідно до закону.
Відповідно до ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобовязані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та Законами України.
Відповідно до ст. 116 ЗК України громадяни набувають право власності на земельні ділянки із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом.
Згідно зі змістом ч.6 ст.118 Земельного кодексу України громадяни, зацікавлені в одержанні безоплатно у власність земельної ділянки із земель державної або комунальної власності для будівництва і обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка) у межах норм безоплатної приватизації, подають заяву про вибір місця розташування земельної ділянки до відповідної районної, Київської чи Севастопольської міської державної адміністрації або сільської, селищної, міської ради за місцезнаходженням земельної ділянки. У заяві зазначаються бажані розміри та мета її використання. Частиною 7 цієї статті зазначено, що відповідна місцева державна адміністрація або сільська, селищна, міська рада розглядає заяву і в разі згоди на передачу земельної ділянки у власність надає дозвіл на розробку проекту її відведення.
Проект відведення земельної ділянки розробляється за замовленням громадян організаціями, які мають відповідні дозволи (ліцензії) на виконання цих видів робіт, у строки, що обумовлюються угодою сторін.
Проект відведення земельної ділянки погоджується з органом по земельних ресурсах, природоохоронним і санітарно-епідеміологічним органами, органами архітектури і охорони культурної спадщини та подається на розгляд відповідної місцевої державної адміністрації.
Районна, Київська чи Севастопольська міська державна адміністрація або сільська, селищна, міська рада у місячний строк розглядає проект відведення та приймає рішення про передачу земельної ділянки у власність.
Згідно з ст. 20 Закону України «Про землеустрій», землеустрій проводиться в обов`язковому порядку на землях усіх категорій, незалежно від форми власності, у разі надання, вилучення, відчуження земельних ділянок, а також в разі встановлення в натурі (на місцевості) меж земель, обмежених у використанні і обмежених правами інших осіб.
До видів документації із землеустрою, зокрема, відносяться проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок, а також технічна документація із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) і по складанню документів, що засвідчують право на земельну ділянку.
Згідно з п.п.2,9,10 «Порядку розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №677 від 26.05.2004, проект відведення земельної ділянки не розробляється, якщо межі земельної ділянки визначені в натурі (на місцевості), а розроблений проект відведення земельної ділянки виконавець погоджує з власником землі, землекористувачем, органом земельних ресурсів, природоохоронним органом санітарно-епідеміологічною службою, органом містобудування і архітектури, а також з органом охорони культурної спадщини.
Таким чином, в разі відведення земельної ділянки, межі якої в натурі визначені раніше не були, розробляється не технічна документація зі складання документів, що посвідчують право на земельну ділянку, а проект відведення земельної ділянки в натурі, що підлягає узгодженню з відповідними органами державної влади.
Згідно ст. 149 ЗК України земельні ділянки, надані у постійне користування із земель державної та комунальної власності, можуть вилучатися для суспільних та інших потреб за рішенням органів державної влади та органів місцевого самоврядування.
Вилучення земельних ділянок провадиться за згодою землекористувачів на підставі рішень Кабінету Міністрів України, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, місцевих державних адміністрацій, сільських, селищних, міських рад відповідно до їх повноважень.
Кабінет Міністрів України вилучає земельні ділянки державної власності багаторічні насадження для несільськогосподарських потреб, ліси площею понад 1 гектар для не лісогосподарських потреб.
Відповідно до вимог ст. 151 ЗК України юридичні особи, зацікавлені у вилученні земельних ділянок, зобов`язані до початку проектування погодити із власниками землі і землекористувачами та сільськими, селищними, міськими радами, державними адміністраціями, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, Кабінетом Міністрів України і Верховною Радою України місце розташування об`єкта, розмір земельної ділянки та умови її вилучення (викупу) з урахуванням комплексного розвитку території, який би забезпечував нормальне функціонування на цій ділянці і прилеглих територіях усіх об`єктів, умови проживання населення і охорону довкілля.
Випадки передачі земель, які віднесені до лісів першої групи до приватної власності громадян для будівництва та обслуговування житлових будинків та споруд Земельним кодексом України не передбачено.
Згідно ч.2 ст. 20 Земельного кодексу України зміна цільового призначення земель провадиться органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування, які приймають рішення про передачу цих земель у власність або надання у користування, вилучення (викуп) земель і затверджують проекти землеустрою або приймають рішення про створення об`єктів природоохоронного та історико-культурного призначення.
Таким чином, передача земель лісового фонду без зміни цільового призначення у приватну власність для будівництва та обслуговування житлових будинків є порушенням вимог ст.ст. 56, 57, 83 Земельного кодексу України.
Усупереч зазначених норм закону, ОСОБА_4 , займаючи вищезазначену посаду, достовірно знав, що вказана земельна ділянка, відповідно до планово-картографічних матеріалів, в тому числі до проектів формування кордонів населених пунктів, наявними в розпорядженні Управління Держкомзему у Дергачівському районі, знаходиться на території Солоницівської селищної ради Дергачівського району Харківської області за межами населеного пункту, розпорядження якою можливе лише за рішенням районної державної адміністрації, та на території лісового фонду ДП «Харківська лісова науково-дослідна станція» Українського ордену «Знак пошани» науково-дослідного інституту лісового господарства та агролісомеліорації ім. Г.В. Висоцького на підставі матеріалів лісовпорядкування.
Не зважаючи на це, ОСОБА_4 , у 2009 році, точну дату в ході досудового розслідування встановити не вдалося, в робочий час, знаходячись в адміністративній будівлі АДРЕСА_3 , реалізуючи свій злочинний умисел на завдання тяжких наслідків державним інтересам, шляхом зловживання службовим становищем та службового підроблення, діючи навмисно та протиправно, в інтересах третіх осіб, в порушення вимог постанови Кабінету міністрів України №677 від 26.05.2005 «Про затвердження Порядку розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок» та постанови Кабінету Міністрів України №266 від 04.03.2004 «Про затвердження Типового договору про розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки», видав ОСОБА_6 технічне завдання на розробку технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельних ділянок в натурі (на місцевості) та складання документів, що посвідчують право власності на земельну ділянку по АДРЕСА_2 для будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель та споруд площею 0,1500 га, до якого вніс завідомо неправдиві відомості.
Продовжуючи свою злочинну діяльність, охоплену єдиним умислом, ОСОБА_4 , 11.12.2009, знаходячись в адміністративній будівлі АДРЕСА_3 , реалізуючи свій злочинний умисел на завдання тяжких наслідків державним інтересам, шляхом зловживання службовим становищем та службового підроблення, діючи навмисно та протиправно, в інтересах третіх осіб ОСОБА_6 , в порушення вимог положення про Управління Держкомзему у Дергачівському районі Харківської області, ст.ст. 12,17,20,118,122,149,151,207,208 Земельного кодексу України, п.12 Перехідних положень Земельного кодексу України, розпорядження Кабінету Міністрів України №610-р від 10.04.2008, п.п.2,9,10 «Порядку розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №677 від 26.05.2004, володіючи нормами діючого земельного законодавства та маючи достатній досвід роботи в органах виконавчої влади з питань земельних ресурсів, достовірно знаючи про те, що вказана земельна ділянка знаходиться на території Солоницівської селищної ради Дергачівського району Харківської області за межами населеного пункту, розпорядження якою можливе лише за рішенням районної державної адміністрації та на території лісового фонду ДП «Харківська лісова науково-дослідна станція» Українського ордену «Знак пошани» науково-дослідного інституту лісового господарства та агролісомеліорації ім. Г.В. Висоцького на підставі матеріалів лісовпорядкування, надав довідку про присвоєння кадастрового номеру земельній ділянці ОСОБА_6 , для будівництва, обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд, в АДРЕСА_2 загальною площею 0,1500 га.
На підставі вказаних документів ПП «НВП Укрпроект» код ЄДРПОУ 35074055 у 2009 році розроблено технічну документацію із землеустрою щодо встановлення меж земельних ділянок в натурі (на місцевості) та складання документів, що посвідчують право власності на земельну ділянку по АДРЕСА_2 для будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель та споруд орієнтовною площею 0,1500 га.
Продовжуючи свою злочинну діяльність, ОСОБА_4 , 11.12.2009, в робочий час, знаходячись в адміністративній будівлі АДРЕСА_3 , продовжуючи реалізовувати свій злочинний умисел, направлений на завдання тяжких наслідків державним інтересам, шляхом зловживання службовим становищем та службового підроблення, діючи навмисно та протиправно, в інтересах третіх осіб ОСОБА_6 , в порушення вимог положення про Управління Держкомзему у Дергачівському районі Харківської області, ст.ст. 12,17,20,118,122,149,151,207,208 Земельного кодексу України, п.12 Перехідних положень Земельного кодексу України, розпорядження Кабінету Міністрів України №610-р від 10.04.2008, п.п.2,9,10 «Порядку розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №677 від 26.05.2004, володіючи нормами діючого земельного законодавства та маючи достатній досвід роботи в органах виконавчої влади з питань земельних ресурсів, достовірно знаючи про те, що вказана земельна ділянка знаходиться на території Солоницівської ради Дергачівського району Харківської області за межами населеного пункту, та на території лісового фонду ДП «Харківська лісова науково-дослідна станція» Українського ордену «Знак пошани» науково-дослідного інституту лісового господарства та агролісомеліорації ім. Г.В. Висоцького на підставі матеріалів лісовпорядкування, за результатами розгляду вищевказаної технічної документації, склав висновок Управління Держкомзему у Дергачівському районі Харківської області на технічну документацію із землеустрою щодо складання документів, що посвідчують право власності на земельну ділянку по АДРЕСА_2 для будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель та споруд орієнтовною площею 0,1500 га, до якого вніс завідомо неправдиві відомості щодо категорії вказаної земельної ділянки землі житлової та громадської забудови, завіривши вказаний документ своїм підписом та печаткою Управління Держкомзему у Дергачівському районі Харківської області.
На підставі вказаного висновку Управління Держкомзему у Дергачівському районі Харківської області та рішення Солоницівської селищної ради LXIII сесії V скликання від 25.03.2010 передано ОСОБА_6 безоплатно у власність земельну ділянку для будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель та споруд по АДРЕСА_4 , загальною площею 0,1500 га.
В подальшому, на підставі державного акту на право власності на земельну ділянку серії ЯЛ №101861, зареєстрованого в Книзі записів реєстрації державних актів на право власності на землю та на право постійного користування землею, договорів оренди землі за №011069300420, за ОСОБА_6 , зареєстровано право власності на земельну ділянку, розташовану за адресою: АДРЕСА_4 , площею 0,1500 га (кадастровий номер 6322057600:00:002:0713).
На підставі вищезазначеного державного акту серії ЯЛ №101861 з державної власності, на користь фізичної особи ОСОБА_6 , безоплатно вибула земельна ділянка з кадастровим номером 6322057600:00:002:0713, розташована за межами населеного пункту смт Солоницівка Дергачівського району Харківської області, та на території лісового фонду ДП «Харківська лісова науково-дослідна станція» Українського ордену «Знак пошани» науково-дослідного інституту лісового господарства та агролісомеліорації ім. Г.В. Висоцького, загальна вартість якої, відповідно до висновків судової оціночно-земельної експертизи ННЦ «Інститут судових експертиз ім.Засл.Проф.М.С.Бокаріуса» №212/213/214/215/216-226 від 06.04.2021, складає 111161,00 грн. (сто одинадцять тисяч сто шістдесят одна грн.).
Крім того, ОСОБА_4 , протягом 2009 року, в робочий час, знаходячись в адміністративній будівлі Управління Держкомзему у Дергачівському районі, за адресою: Харківська область, м. Дергачі, вул. Петровського, 27, в порушення вимог положення про Управління Держкомзему у Дергачівському районі Харківської області, ст.ст. 12, 17, 20, 118, 122, 149, 151, 207, 208 Земельного кодексу України, п.12 Перехідних положень Земельного кодексу України, розпорядження Кабінету Міністрів України №610-р від 10.04.2008, п.п.2,9,10 «Порядку розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №677 від 26.05.2004, володіючи нормами діючого земельного законодавства та маючи достатній досвід роботи в органах виконавчої влади з питань земельних ресурсів, достовірно знаючи про те, що вказана земельна ділянка знаходиться на території Солоницівської селищної ради Дергачівського району Харківської області за межами населеного пункту, розпорядження якою можливе лише за рішенням районної державної адміністрації, та на території лісового фонду ДП «Харківська лісова науково-дослідна станція» Українського ордену «Знак пошани» науково-дослідного інституту лісового господарства та агролісомеліорації ім. Г.В. Висоцького, склав та надав, завіривши своїм підписом та печаткою Управління Держкомзему у Дергачівському районі, довідку про присвоєння кадастрового номеру, технічне завдання на розробку технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельних ділянок в натурі (на місцевості) та складання документів, що посвідчують право власності на земельну ділянку по АДРЕСА_4 для будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель та споруд орієнтовною площею 0,1500 га, в якому містились завідомо неправдиві відомості щодо категорії земельної ділянки землі житлової та громадської забудови.
В подальшому, на підставі державного акту серії ЯЛ №101861, на користь фізичної особи ОСОБА_6 безоплатно вибула земельна ділянка з кадастровим номером 6322057600:00:002:0713, розташована за межами населеного пункту смт Солоницівка Дергачівського району Харківської області, та на території лісового фонду ДП «Харківська лісова науково-дослідна станція» Українського ордену «Знак пошани» науково-дослідного інституту лісового господарства та агролісомеліорації ім. Г.В. Висоцького, загальна вартість якої, відповідно до висновків судової оціночно-земельної експертизи ННЦ «Інститут судових експертиз ім.Засл.Проф.М.С.Бокаріуса» №212/213/214/215/216-226 від 06.04.2021, складає 111161,00 грн. (сто одинадцять тисяч сто шістдесят одна грн.).
Крім того, згідно рішення Солоницівської селищної ради ХLVІ сесії V скликання від 18.06.2009 гр. ОСОБА_7 надано дозвіл на розробку технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) та складання документів, що посвідчують право власності на земельну ділянку по АДРЕСА_4 для будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель та споруд орієнтовною площею 0,1500 га.
У подальшому ПП «НВП Укрпроект» код ЄДРПОУ 35074055 було замовлено виконання робіт на розробку технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) та складання документів, що посвідчують право власності на земельну ділянку по АДРЕСА_4 , для будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель та споруд орієнтовною площею 0,1500 га.
Згідно з ст. 14 Конституції України, право власності на землю гарантується. Це право набувається і реалізується громадянами, юридичними особами та державою виключно відповідно до закону.
Відповідно до ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобовязані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та Законами України.
Відповідно до ст. 116 ЗК України громадяни набувають право власності на земельні ділянки із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом.
Згідно зі змістом ч.6 ст.118 Земельного кодексу України громадяни, зацікавлені в одержанні безоплатно у власність земельної ділянки із земель державної або комунальної власності для будівництва і обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка) у межах норм безоплатної приватизації, подають заяву про вибір місця розташування земельної ділянки до відповідної районної, Київської чи Севастопольської міської державної адміністрації або сільської, селищної, міської ради за місцезнаходженням земельної ділянки. У заяві зазначаються бажані розміри та мета її використання. Частиною 7 цієї статті зазначено, що відповідна місцева державна адміністрація або сільська, селищна, міська рада розглядає заяву і в разі згоди на передачу земельної ділянки у власність надає дозвіл на розробку проекту її відведення.
Проект відведення земельної ділянки розробляється за замовленням громадян організаціями, які мають відповідні дозволи (ліцензії) на виконання цих видів робіт, у строки, що обумовлюються угодою сторін.
Проект відведення земельної ділянки погоджується з органом по земельних ресурсах, природоохоронним і санітарно-епідеміологічним органами, органами архітектури і охорони культурної спадщини та подається на розгляд відповідної місцевої державної адміністрації.
Районна, Київська чи Севастопольська міська державна адміністрація або сільська, селищна, міська рада у місячний строк розглядає проект відведення та приймає рішення про передачу земельної ділянки у власність.
Згідно з ст. 20 Закону України «Про землеустрій», землеустрій проводиться в обов`язковому порядку на землях усіх категорій, незалежно від форми власності, у разі надання, вилучення, відчуження земельних ділянок, а також в разі встановлення в натурі (на місцевості) меж земель, обмежених у використанні і обмежених правами інших осіб.
До видів документації із землеустрою, зокрема, відносяться проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок, а також технічна документація із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) і по складанню документів, що засвідчують право на земельну ділянку.
Згідно з п.п.2,9,10 «Порядку розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №677 від 26.05.2004, проект відведення земельної ділянки не розробляється, якщо межі земельної ділянки визначені в натурі (на місцевості), а розроблений проект відведення земельної ділянки виконавець погоджує з власником землі, землекористувачем, органом земельних ресурсів, природоохоронним органом санітарно-епідеміологічною службою, органом містобудування і архітектури, а також з органом охорони культурної спадщини.
Таким чином, в разі відведення земельної ділянки, межі якої в натурі визначені раніше не були, розробляється не технічна документація зі складання документів, що посвідчують право на земельну ділянку, а проект відведення земельної ділянки в натурі, що підлягає узгодженню з відповідними органами державної влади.
Згідно ст. 149 ЗК України земельні ділянки, надані у постійне користування із земель державної та комунальної власності, можуть вилучатися для суспільних та інших потреб за рішенням органів державної влади та органів місцевого самоврядування.
Вилучення земельних ділянок провадиться за згодою землекористувачів на підставі рішень Кабінету Міністрів України, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, місцевих державних адміністрацій, сільських, селищних, міських рад відповідно до їх повноважень.
Кабінет Міністрів України вилучає земельні ділянки державної власності багаторічні насадження для несільськогосподарських потреб, ліси площею понад 1 гектар для не лісогосподарських потреб.
Відповідно до вимог ст. 151 ЗК України юридичні особи, зацікавлені у вилученні земельних ділянок, зобов`язані до початку проектування погодити із власниками землі і землекористувачами та сільськими, селищними, міськими радами, державними адміністраціями, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, Кабінетом Міністрів України і Верховною Радою України місце розташування об`єкта, розмір земельної ділянки та умови її вилучення (викупу) з урахуванням комплексного розвитку території, який би забезпечував нормальне функціонування на цій ділянці і прилеглих територіях усіх об`єктів, умови проживання населення і охорону довкілля.
Випадки передачі земель, які віднесені до лісів першої групи до приватної власності громадян для будівництва та обслуговування житлових будинків та споруд Земельним кодексом України не передбачено.
Згідно ч.2 ст. 20 Земельного кодексу України зміна цільового призначення земель провадиться органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування, які приймають рішення про передачу цих земель у власність або надання у користування, вилучення (викуп) земель і затверджують проекти землеустрою або приймають рішення про створення обєктів природоохоронного та історико-культурного призначення.
Таким чином, передача земель лісового фонду без зміни цільового призначення у приватну власність для будівництва та обслуговування житлових будинків є порушенням вимог ст.ст. 56, 57, 83 Земельного кодексу України.
Усупереч зазначених норм закону, ОСОБА_4 , займаючи вищезазначену посаду, достовірно знав, що вказана земельна ділянка, відповідно до планово-картографічних матеріалів, в тому числі до проектів формування кордонів населених пунктів, наявними в розпорядженні Управління Держкомзему у Дергачівському районі, знаходиться на території Солоницівської селищної ради Дергачівського району Харківської області за межами населеного пункту, розпорядження якою можливе лише за рішенням районної державної адміністрації,.
Не зважаючи на це, ОСОБА_4 , 14.07.2009, в робочий час, знаходячись в адміністративній будівлі АДРЕСА_3 , реалізуючи свій злочинний умисел на завдання тяжких наслідків державним інтересам, шляхом зловживання службовим становищем та службового підроблення, діючи навмисно та протиправно, в інтересах третіх осіб, в порушення вимог постанови Кабінету міністрів України №677 від 26.05.2005 «Про затвердження Порядку розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок» та постанови Кабінету Міністрів України №266 від 04.03.2004 «Про затвердження Типового договору про розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки», видав ОСОБА_7 технічне завдання на розробку технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельних ділянок в натурі (на місцевості) та складання документів, що посвідчують право власності на земельну ділянку по АДРЕСА_5 для будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель та споруд площею 0,1500 га, до якого вніс завідомо неправдиві відомості.
Продовжуючи свою злочинну діяльність, охоплену єдиним умислом, ОСОБА_4 , 14.07.2009, знаходячись в адміністративній будівлі АДРЕСА_3 , реалізуючи свій злочинний умисел на завдання тяжких наслідків державним інтересам, шляхом зловживання службовим становищем та службового підроблення, діючи навмисно та протиправно, в інтересах третіх осіб ОСОБА_7 , в порушення вимог положення про Управління Держкомзему у Дергачівському районі Харківської області, ст.ст. 12,17,20,118,122,149,151,207,208 Земельного кодексу України, п.12 Перехідних положень Земельного кодексу України, розпорядження Кабінету Міністрів України №610-р від 10.04.2008, п.п.2,9,10 «Порядку розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №677 від 26.05.2004, володіючи нормами діючого земельного законодавства та маючи достатній досвід роботи в органах виконавчої влади з питань земельних ресурсів, достовірно знаючи про те, що вказана земельна ділянка знаходиться на території Солоницівської селищної ради Дергачівського району Харківської області за межами населеного пункту, розпорядження якою можливе лише за рішенням районної державної адміністрації, надав довідку про присвоєння кадастрового номеру земельній ділянці ОСОБА_7 , для будівництва, обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд, в АДРЕСА_5 загальною площею 0,1500 га.
На підставі вказаних документів ПП «НВП Укрпроект» код ЄДРПОУ 35074055 у 2009 році розроблено технічну документацію із землеустрою щодо встановлення меж земельних ділянок в натурі (на місцевості) та складання документів, що посвідчують право власності на земельну ділянку по АДРЕСА_5 для будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель та споруд орієнтовною площею 0,1500 га.
Продовжуючи свою злочинну діяльність, ОСОБА_4 , 14.07.2009, в робочий час, знаходячись в адміністративній будівлі АДРЕСА_3 , продовжуючи реалізовувати свій злочинний умисел, направлений на завдання тяжких наслідків державним інтересам, шляхом зловживання службовим становищем та службового підроблення, діючи навмисно та протиправно, в інтересах третіх осіб ОСОБА_7 , в порушення вимог положення про Управління Держкомзему у Дергачівському районі Харківської області, ст.ст. 12,17,20,118,122,149,151,207,208 Земельного кодексу України, п.12 Перехідних положень Земельного кодексу України, розпорядження Кабінету Міністрів України №610-р від 10.04.2008, п.п.2,9,10 «Порядку розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №677 від 26.05.2004, володіючи нормами діючого земельного законодавства та маючи достатній досвід роботи в органах виконавчої влади з питань земельних ресурсів, достовірно знаючи про те, що вказана земельна ділянка знаходиться на території Солоницівської ради Дергачівського району Харківської області за межами населеного пункту, за результатами розгляду вищевказаної технічної документації, склав висновок Управління Держкомзему у Дергачівському районі Харківської області на технічну документацію із землеустрою щодо складання документів, що посвідчують право власності на земельну ділянку по АДРЕСА_5 для будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель та споруд орієнтовною площею 0,1500 га, до якого вніс завідомо неправдиві відомості щодо категорії вказаної земельної ділянки землі житлової та громадської забудови, завіривши вказаний документ своїм підписом та печаткою Управління Держкомзему у Дергачівському районі Харківської області.
На підставі вказаного висновку Управління Держкомзему у Дергачівському районі Харківської області та рішення Солоницівської селищної ради XLVIII сесії V скликання від 30.07.2009 передано ОСОБА_7 безоплатно у власність земельну ділянку для будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель та споруд по АДРЕСА_5 , загальною площею 0,1500 га.
В подальшому, на підставі державного акту на право власності на земельну ділянку серії ЯК №510573, зареєстрованого в Книзі записів реєстрації державних актів на право власності на землю та на право постійного користування землею, договорів оренди землі за №011069300078, за ОСОБА_7 , зареєстровано право власності на земельну ділянку, розташовану за адресою: АДРЕСА_5 , площею 0,1500 га (кадастровий номер 6322057600:00:002:0576).
На підставі вищезазначеного державного акту серії ЯК №510573 з державної власності, на користь фізичної особи ОСОБА_7 , безоплатно вибула земельна ділянка з кадастровим номером 6322057600:00:002:0576, розташована за межами населеного пункту смт Солоницівка Дергачівського району Харківської області, загальна вартість якої, відповідно до висновків судової оціночно-земельної експертизи ННЦ «Інститут судових експертиз ім.Засл.Проф.М.С.Бокаріуса» №212/213/214/215/216-226 від 06.04.2021, складає 111720,00 грн. (сто одинадцять тисяч сімсот двадцять грн.).
Крім того, ОСОБА_4 , 14.07.2009, в робочий час, знаходячись в адміністративній будівлі Управління Держкомзему у Дергачівському районі, за адресою: Харківська область, м. Дергачі, вул. Петровського, 27, в порушення вимог положення про Управління Держкомзему у Дергачівському районі Харківської області, ст.ст. 12, 17, 20, 118, 122, 149, 151, 207, 208 Земельного кодексу України, п.12 Перехідних положень Земельного кодексу України, розпорядження Кабінету Міністрів України №610-р від 10.04.2008, п.п.2,9,10 «Порядку розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №677 від 26.05.2004, володіючи нормами діючого земельного законодавства та маючи достатній досвід роботи в органах виконавчої влади з питань земельних ресурсів, достовірно знаючи про те, що вказана земельна ділянка знаходиться на території Солоницівської селищної ради Дергачівського району Харківської області за межами населеного пункту, розпорядження якою можливе лише за рішенням районної державної адміністрації, склав та надав, завіривши своїм підписом та печаткою Управління Держкомзему у Дергачівському районі, довідку про присвоєння кадастрового номеру, технічне завдання на розробку технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельних ділянок в натурі (на місцевості) та складання документів, що посвідчують право власності на земельну ділянку по АДРЕСА_5 для будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель та споруд орієнтовною площею 0,1500 га, в якому містились завідомо неправдиві відомості щодо категорії земельної ділянки землі житлової та громадської забудови.
В подальшому, на підставі державного акту серії ЯК №510573, на користь фізичної особи - ОСОБА_7 безоплатно вибула земельна ділянка з кадастровим номером 6322057600:00:002:0576, розташована за межами населеного пункту смт Солоницівка Дергачівського району Харківської області, загальна вартість якої, відповідно до висновків судової оціночно-земельної експертизи ННЦ «Інститут судових експертиз ім.Засл.Проф.М.С.Бокаріуса» №212/213/214/215/216-226 від 06.04.2021, складає 111720,00 грн. (сто одинадцять тисяч сімсот двадцять грн.).
Крім того, згідно рішення Солоницівської селищної ради ХLVІ сесії V скликання від 18.06.2009 гр. ОСОБА_8 надано дозвіл на розробку технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) та складання документів, що посвідчують право власності на земельну ділянку по АДРЕСА_4 для будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель та споруд орієнтовною площею 0,1500 га.
У подальшому ПП «НВП Укрпроект» код ЄДРПОУ 35074055 було замовлено виконання робіт на розробку технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) та складання документів, що посвідчують право власності на земельну ділянку по АДРЕСА_4 , для будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель та споруд орієнтовною площею 0,1500 га.
Згідно з ст. 14 Конституції України, право власності на землю гарантується. Це право набувається і реалізується громадянами, юридичними особами та державою виключно відповідно до закону.
Відповідно до ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та Законами України.
Відповідно до ст. 116 ЗК України громадяни набувають право власності на земельні ділянки із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом.
Згідно зі змістом ч.6 ст.118 Земельного кодексу України громадяни, зацікавлені в одержанні безоплатно у власність земельної ділянки із земель державної або комунальної власності для будівництва і обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка) у межах норм безоплатної приватизації, подають заяву про вибір місця розташування земельної ділянки до відповідної районної, Київської чи Севастопольської міської державної адміністрації або сільської, селищної, міської ради за місцезнаходженням земельної ділянки. У заяві зазначаються бажані розміри та мета її використання. Частиною 7 цієї статті зазначено, що відповідна місцева державна адміністрація або сільська, селищна, міська рада розглядає заяву і в разі згоди на передачу земельної ділянки у власність надає дозвіл на розробку проекту її відведення.
Проект відведення земельної ділянки розробляється за замовленням громадян організаціями, які мають відповідні дозволи (ліцензії) на виконання цих видів робіт, у строки, що обумовлюються угодою сторін.
Проект відведення земельної ділянки погоджується з органом по земельних ресурсах, природоохоронним і санітарно-епідеміологічним органами, органами архітектури і охорони культурної спадщини та подається на розгляд відповідної місцевої державної адміністрації.
Районна, Київська чи Севастопольська міська державна адміністрація або сільська, селищна, міська рада у місячний строк розглядає проект відведення та приймає рішення про передачу земельної ділянки у власність.
Згідно з ст. 20 Закону України «Про землеустрій», землеустрій проводиться в обов`язковому порядку на землях усіх категорій, незалежно від форми власності, у разі надання, вилучення, відчуження земельних ділянок, а також в разі встановлення в натурі (на місцевості) меж земель, обмежених у використанні і обмежених правами інших осіб.
До видів документації із землеустрою, зокрема, відносяться проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок, а також технічна документація із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) і по складанню документів, що засвідчують право на земельну ділянку.
Згідно з п.п.2,9,10 «Порядку розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №677 від 26.05.2004, проект відведення земельної ділянки не розробляється, якщо межі земельної ділянки визначені в натурі (на місцевості), а розроблений проект відведення земельної ділянки виконавець погоджує з власником землі, землекористувачем, органом земельних ресурсів, природоохоронним органом санітарно-епідеміологічною службою, органом містобудування і архітектури, а також з органом охорони культурної спадщини.
Таким чином, в разі відведення земельної ділянки, межі якої в натурі визначені раніше не були, розробляється не технічна документація зі складання документів, що посвідчують право на земельну ділянку, а проект відведення земельної ділянки в натурі, що підлягає узгодженню з відповідними органами державної влади.
Згідно ст. 149 ЗК України земельні ділянки, надані у постійне користування із земель державної та комунальної власності, можуть вилучатися для суспільних та інших потреб за рішенням органів державної влади та органів місцевого самоврядування.
Вилучення земельних ділянок провадиться за згодою землекористувачів на підставі рішень Кабінету Міністрів України, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, місцевих державних адміністрацій, сільських, селищних, міських рад відповідно до їх повноважень.
Кабінет Міністрів України вилучає земельні ділянки державної власності багаторічні насадження для несільськогосподарських потреб, ліси площею понад 1 гектар для не лісогосподарських потреб.
Відповідно до вимог ст. 151 ЗК України юридичні особи, зацікавлені у вилученні земельних ділянок, зобов`язані до початку проектування погодити із власниками землі і землекористувачами та сільськими, селищними, міськими радами, державними адміністраціями, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, Кабінетом Міністрів України і Верховною Радою України місце розташування об`єкта, розмір земельної ділянки та умови її вилучення (викупу) з урахуванням комплексного розвитку території, який би забезпечував нормальне функціонування на цій ділянці і прилеглих територіях усіх об`єктів, умови проживання населення і охорону довкілля.
Випадки передачі земель, які віднесені до лісів першої групи до приватної власності громадян для будівництва та обслуговування житлових будинків та споруд Земельним кодексом України не передбачено.
Згідно ч.2 ст. 20 Земельного кодексу України зміна цільового призначення земель провадиться органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування, які приймають рішення про передачу цих земель у власність або надання у користування, вилучення (викуп) земель і затверджують проекти землеустрою або приймають рішення про створення об`єктів природоохоронного та історико-культурного призначення.
Таким чином, передача земель лісового фонду без зміни цільового призначення у приватну власність для будівництва та обслуговування житлових будинків є порушенням вимог ст.ст. 56, 57, 83 Земельного кодексу України.
Усупереч зазначених норм закону, ОСОБА_4 , займаючи вищезазначену посаду, достовірно знав, що вказана земельна ділянка, відповідно до планово-картографічних матеріалів, в тому числі до проектів формування кордонів населених пунктів, наявними в розпорядженні Управління Держкомзему у Дергачівському районі, знаходиться на території Солоницівської селищної ради Дергачівського району Харківської області за межами населеного пункту, розпорядження якою можливе лише за рішенням районної державної адміністрації.
Не зважаючи на це, ОСОБА_4 , 13.07.2009, в робочий час, знаходячись в адміністративній будівлі АДРЕСА_3 , реалізуючи свій злочинний умисел на завдання тяжких наслідків державним інтересам, шляхом зловживання службовим становищем та службового підроблення, діючи навмисно та протиправно, в інтересах третіх осіб, в порушення вимог постанови Кабінету міністрів України №677 від 26.05.2005 «Про затвердження Порядку розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок» та постанови Кабінету Міністрів України №266 від 04.03.2004 «Про затвердження Типового договору про розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки», видав ОСОБА_8 технічне завдання на розробку технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельних ділянок в натурі (на місцевості) та складання документів, що посвідчують право власності на земельну ділянку по АДРЕСА_5 для будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель та споруд площею 0,1500 га, до якого вніс завідомо неправдиві відомості.
Продовжуючи свою злочинну діяльність, охоплену єдиним умислом, ОСОБА_4 , 13.07.2009, знаходячись в адміністративній будівлі АДРЕСА_3 , реалізуючи свій злочинний умисел на завдання тяжких наслідків державним інтересам, шляхом зловживання службовим становищем та службового підроблення, діючи навмисно та протиправно, в інтересах третіх осіб ОСОБА_8 , в порушення вимог положення про Управління Держкомзему у Дергачівському районі Харківської області, ст.ст. 12,17,20,118,122,149,151,207,208 Земельного кодексу України, п.12 Перехідних положень Земельного кодексу України, розпорядження Кабінету Міністрів України №610-р від 10.04.2008, п.п.2,9,10 «Порядку розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №677 від 26.05.2004, володіючи нормами діючого земельного законодавства та маючи достатній досвід роботи в органах виконавчої влади з питань земельних ресурсів, достовірно знаючи про те, що вказана земельна ділянка знаходиться на території Солоницівської селищної ради Дергачівського району Харківської області за межами населеного пункту, розпорядження якою можливе лише за рішенням районної державної адміністрації, надав довідку про присвоєння кадастрового номеру земельній ділянці ОСОБА_8 , для будівництва, обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд, в АДРЕСА_5 загальною площею 0,1500 га.
На підставі вказаних документів ПП «НВП Укрпроект» код ЄДРПОУ 35074055 у 2009 році розроблено технічну документацію із землеустрою щодо встановлення меж земельних ділянок в натурі (на місцевості) та складання документів, що посвідчують право власності на земельну ділянку по АДРЕСА_5 для будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель та споруд орієнтовною площею 0,1500 га.
Продовжуючи свою злочинну діяльність, ОСОБА_4 , 14.07.2009, в робочий час, знаходячись в адміністративній будівлі АДРЕСА_3 , продовжуючи реалізовувати свій злочинний умисел, направлений на завдання тяжких наслідків державним інтересам, шляхом зловживання службовим становищем та службового підроблення, діючи навмисно та протиправно, в інтересах третіх осіб ОСОБА_8 , в порушення вимог положення про Управління Держкомзему у Дергачівському районі Харківської області, ст.ст. 12,17,20,118,122,149,151,207,208 Земельного кодексу України, п.12 Перехідних положень Земельного кодексу України, розпорядження Кабінету Міністрів України №610-р від 10.04.2008, п.п.2,9,10 «Порядку розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №677 від 26.05.2004, володіючи нормами діючого земельного законодавства та маючи достатній досвід роботи в органах виконавчої влади з питань земельних ресурсів, достовірно знаючи про те, що вказана земельна ділянка знаходиться на території Солоницівської ради Дергачівського району Харківської області за межами населеного пункту, за результатами розгляду вищевказаної технічної документації, склав висновок Управління Держкомзему у Дергачівському районі Харківської області на технічну документацію із землеустрою щодо складання документів, що посвідчують право власності на земельну ділянку по АДРЕСА_5 для будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель та споруд орієнтовною площею 0,1500 га, до якого вніс завідомо неправдиві відомості щодо категорії вказаної земельної ділянки землі житлової та громадської забудови, завіривши вказаний документ своїм підписом та печаткою Управління Держкомзему у Дергачівському районі Харківської області.
На підставі вказаного висновку Управління Держкомзему у Дергачівському районі Харківської області та рішення Солоницівської селищної ради XLVIII сесії V скликання від 30.07.2009 передано ОСОБА_8 безоплатно у власність земельну ділянку для будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель та споруд по АДРЕСА_4 , загальною площею 0,1500 га.
В подальшому, на підставі державного акту на право власності на земельну ділянку серії ЯК №510578, зареєстрованого в Книзі записів реєстрації державних актів на право власності на землю та на право постійного користування землею, договорів оренди землі за №011069300054, за ОСОБА_8 , зареєстровано право власності на земельну ділянку, розташовану за адресою: АДРЕСА_4 , площею 0,1500 га (кадастровий номер 6322057600:00:002:0577).
На підставі вищезазначеного державного акту серії ЯК №510578 з державної власності, на користь фізичної особи ОСОБА_8 , безоплатно вибула земельна ділянка з кадастровим номером 6322057600:00:002:0577, розташована за межами населеного пункту смт Солоницівка Дергачівського району Харківської області, загальна вартість якої, відповідно до висновків судової оціночно-земельної експертизи ННЦ «Інститут судових експертиз ім.Засл.Проф.М.С.Бокаріуса» №212/213/214/215/216-226 від 06.04.2021, складає 111860,00 грн. (сто одинадцять тисяч сімсот двадцять грн.).
Крім того, ОСОБА_4 , в період часу з 13.07.2009 по 14.07.2009, в робочий час, знаходячись в адміністративній будівлі Управління Держкомзему у Дергачівському районі, за адресою: Харківська область, м. Дергачі, вул. Петровського, 27, в порушення вимог положення про Управління Держкомзему у Дергачівському районі Харківської області, ст.ст. 12, 17, 20, 118, 122, 149, 151, 207, 208 Земельного кодексу України, п.12 Перехідних положень Земельного кодексу України, розпорядження Кабінету Міністрів України №610-р від 10.04.2008, п.п.2,9,10 «Порядку розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №677 від 26.05.2004, володіючи нормами діючого земельного законодавства та маючи достатній досвід роботи в органах виконавчої влади з питань земельних ресурсів, достовірно знаючи про те, що вказана земельна ділянка знаходиться на території Солоницівської селищної ради Дергачівського району Харківської області за межами населеного пункту, розпорядження якою можливе лише за рішенням районної державної адміністрації, склав та надав, завіривши своїм підписом та печаткою Управління Держкомзему у Дергачівському районі, довідку про присвоєння кадастрового номеру, технічне завдання на розробку технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельних ділянок в натурі (на місцевості) та складання документів, що посвідчують право власності на земельну ділянку по АДРЕСА_5 для будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель та споруд орієнтовною площею 0,1500 га, в якому містились завідомо неправдиві відомості щодо категорії земельної ділянки землі житлової та громадської забудови.
В подальшому, на підставі державного акту серії ЯК №510578, на користь фізичної особи ОСОБА_8 безоплатно вибула земельна ділянка з кадастровим номером 6322057600:00:002:0577, розташована за межами населеного пункту смт Солоницівка Дергачівського району Харківської області, загальна вартість якої, відповідно до висновків судової оціночно-земельної експертизи ННЦ «Інститут судових експертиз ім.Засл.Проф.М.С.Бокаріуса» №212/213/214/215/216-226 від 06.04.2021, складає 111860,00 грн. (сто одинадцять тисяч сімсот двадцять грн.).
Таким чином, ОСОБА_4 вчинив кримінальне правопорушення злочин, передбачений ч.2 ст. 364 КК України - зловживання своїм службовим становищем, тобто умисне, в інтересах третіх осіб використання службовою особою службового становища всупереч інтересам служби, що завдало тяжких наслідків охоронюваним законом державним інтересам, а також ч.2 ст. 366 КК України - тобто службове підроблення, тобто внесення в офіційні документи завідомо неправдивих відомостей, що спричинило тяжкі наслідки.
У судовому засіданні обвинувачений ОСОБА_4 заявив клопотання про звільнення від кримінальної відповідальності на підставі п.1 ч.1 ст.49 КК України у зв`язку із закінченням строків давності.
Прокурор підтримав заявлене клопотання.
З`ясувавши позиції учасників кримінального провадження, суд дійшов висновку, що клопотання обвинуваченого про закриття провадження підлягає задоволенню з наступних підстав.
Відповідно до п. 2 ч. 3ст. 314 КПК Україниу підготовчому судовому засіданні суд має право, серед іншого, прийняти рішення закрити провадження у випадку встановлення підстав, передбачених ч. 2ст. 284 цього Кодексу.
Дії ОСОБА_4 кваліфіковані за ч.2 ст. 364 КК України - зловживання своїм службовим становищем, тобто умисне, в інтересах третіх осіб використання службовою особою службового становища всупереч інтересам служби, що завдало тяжких наслідків охоронюваним законом державним інтересам, а також ч.2 ст. 366 КК України - тобто службове підроблення, тобтовнесення в офіційні документи завідомо неправдивих відомостей, що спричинило тяжкі наслідки.
Відповідно до вимог ст. 12 КК України злочин, передбачений ч. 2 ст. 364 КК України, є тяжким злочином, а злочин, передбачений ч. 2 ст. 366 КК України є нетяжким злочином.
Відповідно до ст.44КК України особа, яка вчинила злочин, звільняється від кримінальної відповідальності у випадках передбачених КК України. Звільнення від кримінальної відповідальності у випадках, передбачених цим Кодексом, здійснюються виключно судом. Порядок звільнення від кримінальної відповідальності встановлюється законом.
Згідно ч. 1 ст. 285КПК України особа звільняється від кримінальної відповідальності у випадках, передбачених законом України про кримінальну відповідальність.
Розглядаючи питання щодо звільнення ОСОБА_4 від кримінальної відповідальності, суд виходить із положень КПК України, роз`яснень Пленуму Верховного Суду України, що містяться у п. 1 постанови «Про практику застосування судами України законодавства про звільнення особи від кримінальної відповідальності» № 12 від 23.12.2005, згідно яких, звільнення особи від кримінальної відповідальності із закриттям провадження у справі можливе на будь-яких стадіях судового розгляду кримінального провадження, за умови вчинення особою суспільно-небезпечного діяння, яке містить склад злочину, передбаченого особливою частиною Кримінального кодексу України, та за наявності визначених законом матеріально-правових підстав звільнення особи від кримінальної відповідальності.
Згідно п. 1 ч. 2ст. 284 КПК Україникримінальне провадження закривається судом у зв`язку зі звільненням особи від кримінальної відповідальності.
Відповідно п. 3 ч. 1ст. 49 КК Україниособа звільняється від кримінальної відповідальності, якщо з дня вчинення нею кримінального правопорушення і до дня набрання вироком законної сили минули п`ять років у разі вчинення нетяжкого злочину.
Згідно вимог п. 4 ч. 1 ст.49КК України особа звільняється від кримінальної відповідальності, якщо з дня скоєння нею кримінального правопорушення і до дня набрання вироком законної сили минуло десять років у разі вчинення тяжкого злочину.
Правилами ч. 3 ст.288КПК України передбачено, що суд своєю ухвалою закриває кримінальне провадження та звільняє обвинуваченого від кримінальної відповідальності у випадку встановлення підстав, передбачених законом України про кримінальну відповідальність.
Як вбачається з п. 2 Постанови Пленуму ВСУ 12 від 23 грудня 2005 року «Про практику застосування судами України законодавства про звільнення особи від кримінальної відповідальності», при вирішенні питання про звільнення особи від кримінальної відповідальності суд (суддя) під час попереднього, судового, апеляційного або касаційного розгляду справи повинен переконатися (незалежно від того, надійшла вона до суду першої інстанції з відповідною постановою чи з обвинувальним висновком, а до апеляційного та касаційного судів - з обвинувальним вироком), що діяння, яке поставлено особі за провину, дійсно мало місце, що воно містить склад злочину і особа винна в його вчиненні, а також що умови та підстави її звільнення від кримінальної відповідальності передбачені КК України. Тільки після цього можна постановити (ухвалити) у визначеному КПК порядку відповідне судове рішення.
Враховуючи вищенаведене, з огляду на те, що з моменту скоєння злочинів минуло більше десяти років, перебіг давності притягнення до кримінальної відповідальності, в розумінні ст. 49 КК України, не зупинявся і не переривався, обвинуваченому відомі підстави звільнення від кримінальної відповідальності та їх наслідки, він надав згоду на таке звільнення, суд вважає необхідним звільнити його від кримінальної відповідальності, закривши провадження.
Також суд зазначає, що відмова суду у звільненні обвинуваченого від кримінальної відповідальності у зв`язку з закінченням строків давності буде порушенням прав обвинуваченого, що є недопустимим.
Аналогічна правова позиція викладена у постановах Верховного Суду України від 14 березня 2013 року № 1- кс 13, від 19 березня 2015 року № 5-1кс 15, постанові Верховного Суду від 19 червня 2018 року у справі № 659/234/16-к.
Відповідно дост.124 КПК України, суд стягує з обвинуваченого витрати за проведення судової оціночно-земельної експертизи №212/213/214/215/216-226 від 06.04.2021 Національним науковим центром «Інститут судових експертиз ім.Засл.проф.М.С.Бокаріуса» в сумі 29173,70 коп.
Керуючись ст.ст. 91, 284, 286, 288, 369-372, 376, 395 КПК України, п.4, ч.1 ст.49КК України суд,-
УХВАЛИВ:
Клопотання обвинуваченого ОСОБА_4 - задовольнити.
Звільнити ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , від кримінальної відповідальності на підставі п. 4 ч. 1 ст.49КК України у зв`язку із закінченням строків давності.
Кримінальне провадження №12021221230000212 у відношенні обвинуваченого ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 2 ст. 366, ч. 2 ст. 364 КК України закрити.
Стягнути з ОСОБА_4 на користь держави процесуальні витрати за проведення Національним науковим центром «Інститут судових експертиз ім.Засл.проф.М.С.Бокаріуса» судової оціночно-земельної експертизи №212/213/214/215/216-226 від 06.04.2021 ив сумі 29173,70 грн.
Ухвала може бути оскаржена до Харківського апеляційного суду протягом 7 діб з дня її проголошення, шляхом подачі апеляційної скарги через Дергачівський районний суд Харківської області.
Повний текст ухвали оголошено 04 лютого 2022 року о 08 годині 30 хвилин.
Суддя ОСОБА_1
Суд | Дергачівський районний суд Харківської області |
Дата ухвалення рішення | 01.02.2022 |
Оприлюднено | 16.01.2023 |
Номер документу | 102962081 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Злочини у сфері службової діяльності та професійної діяльності, пов'язаної з наданням публічних послуг Зловживання владою або службовим становищем |
Кримінальне
Дергачівський районний суд Харківської області
Остропілець Є. Р.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні