Ухвала
від 02.02.2022 по справі 540/2346/21
ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД


УХВАЛА

02 лютого 2022 р.м. ХерсонСправа № 540/2346/21

Херсонський окружний адміністративний суд у складі головуючої судді: Ковбій О.В., розглянувши у письмовому провадженні заяву представника ОСОБА_1 про зміну способу виконання рішення суду в адміністративній справі за позовом ОСОБА_1 до Лазурненської селищної ради Скадовського району Херсонської області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії

встановив:

ОСОБА_1 26.05.2021 року звернувся до суду з позовом в якому просив суд:

- визнати протиправним та скасувати рішення № 117 від 25.03.2021 року, прийняте 9 сесією Лазурненської селищної ради 8 скликання, в частині відмови ОСОБА_1 у задоволенні клопотання про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення у власність (безоплатно) земельної ділянки орієнтовною площею 0,1034 та для індивідуального будівництва, що розташована за межами смт. Лазурне Скадовського району Херсонської області, яка детально позначена в графічних матеріалах із відповідними розмірами та бажаним місцерозташуванням, доданих до клопотання ОСОБА_1 від 06.03.2021 року;

- зобов`язати Лазурненську селищну раду надати ОСОБА_1 дозвіл на розробку проекту землеустрою щодо відведення у власність (безоплатно) земельної ділянки орієнтовною площею 0,1034 га для індивідуального будівництва, що розташована за межами смт. Лазурне Скадовського району Херсонської області, яка детально позначена в графічних матеріалах із відповідними розмірами та бажаним місцерозташуванням, доданих до клопотання ОСОБА_1 від 06.03.2021 року;

- зобов`язати Лазурненську селищну руду подати у встановлений судом строк звіт про виконання судового рішення.

Рішенням Херсонського окружного адміністративного суду від 29.07.2021 року позов задоволено.

Визнано протиправним та скасовано рішення № 117 від 25.03.2021 року, прийняте 9 сесією Лазурненської селищної ради 8 скликання, в частині відмови ОСОБА_1 у задоволенні клопотання про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення у власність (безоплатно) земельної ділянки орієнтовною площею 0,1034 та для індивідуального будівництва, що розташована за межами смт. Лазурне Скадовського району Херсонської області, яка детально позначена в графічних матеріалах із відповідними розмірами та бажаним місцерозташуванням, доданих до клопотання ОСОБА_1 від 06.03.2021 року.

3обов`язано Лазурненську селищну раду надати ОСОБА_1 дозвіл на розробку проекту землеустрою щодо відведення у власність (безоплатно) земельної ділянки орієнтовною площею 0,1034 га для індивідуального будівництва, що розташована за межами смт. Лазурне Скадовського району Херсонської області, яка детально позначена в графічних матеріалах із відповідними розмірами та бажаним місцерозташуванням, доданих до клопотання ОСОБА_1 від 06.03.2021 року.

Стягнуто на користь ОСОБА_1 з Лазурненської селищної ради за рахунок бюджетних асигнувань витрати на професійну правничу допомогу у сумі 3000,00 ( три тисячі) грн. 00 коп.

26.01.2022 року представником ОСОБА_1 подано клопотання про зміну способу виконання рішення суду.Заява обгрунтована наступним.

Так, позивач, отримавши виконавчий лист про стягнення судового збору з Лазурненської селищної ради Скадовського району Херсонської області, відправив його на виконання до Управління державної казначейської служби України у Скадовському районі Херсонської області.

Листом зазначеного органу від 23.09.2021 року №02-37-10/717 Управлінням Казначейства було повернуто виконавчий лист без виконання, у зв`язку з відсутністю відкритих розрахункових рахунків боржника в органах Державної казначейської служби України у м. Херсоні Херсонської області. Натомість в листі зазначено про наявні відкриті розрахункові рахунки Виконавчого комітету Лазурненської селищної ради ради.

Зазначене призводить до того, що рішення суду від 29.07.2021 залишається невиконаним.

Заявник, покликаючись на положення ст. 378 КАС України, просить суд змінити спосіб та порядок виконання рішення суду, в запропонований ним спосіб.

Через перебуванням судді, що розглядав справу - ОСОБА_2 у відпустці, протоколом повторного автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 26.01.2022 року заяву передано на розгляд судді Ковбій О.В.

Вирішуючи заявлене клопотання, суд виходить з наступного.

Розглянувши заяву позивача, суд зазначає, що відповідно до ст. 124 Конституції України, ст.ст. 370, 373 КАС України судові рішення, що набрали законної сили, є обов`язковими до виконання на всій території України і виконуються на підставі виконавчого листа, виданого судом першої інстанції.

Відповідно до ч. 2 ст. 6 Закону України "Про виконавче провадження" рішення про стягнення коштів з державних органів, державного та місцевих бюджетів або бюджетних установ виконуються органами, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів.

Механізм виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників, прийнятих судами, визначений Порядком виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 03.08.2011 р. № 845.

Відповідно до п. 3 Порядку рішення про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників виконуються на підставі виконавчих документів виключно органами Казначейства у порядку черговості надходження таких документів.

Пунктом 6 Порядку встановлено, що у разі прийняття рішення про стягнення коштів стягувач подає органові Казначейства в установлений зазначеним органом спосіб:

заяву про виконання такого рішення із зазначенням реквізитів банківського рахунка, на який слід перерахувати кошти, або даних про перерахування коштів у готівковій формі через банки або підприємства поштового зв`язку, якщо зазначений рахунок відсутній;

оригінал виконавчого документа;

судові рішення про стягнення коштів (у разі наявності);

оригінал або копію розрахункового документа (платіжного доручення, квитанції тощо), який підтверджує перерахування коштів до відповідного бюджету.

Судом встановлено, що ОСОБА_1 подано на виконання до Управління Державної казначейської служби України у Скадовському районі Херсонської області заяву про виконання виконавчого листа №2683, виданого Херсонським окружним адміністративним судом.

Листом від 23.09.2021 № 02-37/10 Управління Державної казначейської служби України у Скадовському районі Херсонської області повідомило, що Лазурненська селищна рада не має розрахункових рахунків.

У відповідності до п. 3 ч. 2 ст. 22 Бюджетного кодексу головними розпорядниками бюджетних коштів за бюджетними призначеннями, визначеними рішеннями про місцеві бюджети можуть бути виключно місцеві державні адміністрації, виконавчі органи та апарати місцевих рад (секретаріат Київської міської ради), структурні підрозділи місцевих державних адміністрацій, виконавчих органів місцевих рад в особі їх керівників.

Наказом Міністерства фінансів України від 22.12.2011р. № 1691 визначено порядок формування Єдиного реєстру розпорядників бюджетних коштів та одержувачів бюджетних коштів. Відповідно до даних Єдиного реєстру розпорядників бюджетних коштів та одержувачів бюджетних коштів Лазурненська селищна рада не є ні розпорядником, ні одержувачем бюджетних коштів.

Натомість, згідно даних реєстру розпорядником є Виконавчий комітет Лазурненської селищної ради.

Відповідно до ст. 28 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", до відання виконавчих органів міських рад належать власні повноваження, зокрема щодо забезпечення виконання місцевого бюджету, а також: здійснення в установленому порядку фінансування видатків з місцевого бюджету.

У п. 7.2 чинної постанови Пленуму Вищого господарського суду України від 17 жовтня 2012 року N 9 "Про деякі питання практики виконання рішень, ухвал, постанов господарських судів України" встановлено, що підставою для відстрочки, розстрочки, зміни способу та порядку виконання рішення можуть бути конкретні обставини, що ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим у визначений строк або встановленим господарським судом способом. Проте, вирішуючи питання про відстрочку чи розстрочку виконання рішення, зміну способу і порядку виконання рішення, господарський суд повинен враховувати матеріальні інтереси сторін, їх фінансовий стан, ступінь вини відповідача у виникненні спору, наявність інфляційних процесів у економіці держави та інші обставини справи, зокрема, стосовно юридичної особи наявну загрозу банкрутства, відсутність коштів на банківських рахунках і майна, на яке можливо було б звернути стягнення.

В даному випадку неможливість стягнення з Лазурненської селищної ради суми витрат на професійну правничу допомогу, присуджену на користь заявника, та винятковість випадку пов`язана з відсутністю відповідного рахунку, з якого можливе стягнення та який одночасно наявний у її виконавчого органу - Виконавчого комітету Лазурненської селищної ради, а тому заява ОСОБА_1 підлягає задоволенню.

Керуючись ст. 241, 248, 378 КАС України, суд -

ухвалив:

Заяву ОСОБА_1 про зміну способу і порядку виконання рішення суду - задовольнити.

Встановити спосіб виконання рішення Херсонського окружного адміністративного суду від 29.07.2021 року у справі №540/2346/21 в частині стягнення з Лазурненської селищної ради за рахунок бюджетних асигнувань витрат на професійну правничу допомогу у сумі 3000,00 ( три тисячі) грн. 00 коп. - шляхом стягнення на користь ОСОБА_1 (рнокпп НОМЕР_1 , АДРЕСА_1 ) витрат на професійну правничу допомогу у сумі 3000,00 ( три тисячі) грн. 00 коп. з рахунків Виконавчого комітету Лазурненської селищної ради (код ЄДРПОУ: 38073211, місцезнаходження: 75722, Херсонська область, Скадовський район, селище міського типу Лазурне, вул. Жовтнева, будинок 57).

Ухвала може бути оскаржена в апеляційному порядку шляхом подання апеляційної скарги безпосередньо до П`ятого апеляційного адміністративного суду в 15-денний строк з дня її проголошення.

Якщо ухвалу було постановлено поза межами судового засідання або в судовому засіданні у разі неявки всіх учасників справи, під час розгляду справи в письмовому провадженні, строк на апеляційне оскарження обчислюється з дня складання повного судового рішення.

Ухвала набирає законної сили з моменту її проголошення (підписання) суддею.

Суддя О.В. Ковбій

СудХерсонський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення02.02.2022
Оприлюднено07.02.2022
Номер документу102972553
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —540/2346/21

Ухвала від 19.06.2022

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Аракелян М.М.

Ухвала від 09.06.2022

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Аракелян М.М.

Ухвала від 02.02.2022

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Ковбій О.В.

Постанова від 02.12.2021

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Єщенко О.В.

Постанова від 02.12.2021

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Єщенко О.В.

Ухвала від 21.10.2021

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Єщенко О.В.

Ухвала від 21.10.2021

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Єщенко О.В.

Ухвала від 21.10.2021

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Єщенко О.В.

Ухвала від 21.10.2021

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Єщенко О.В.

Ухвала від 29.09.2021

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Єщенко О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні