Ухвала
від 19.06.2022 по справі 540/2346/21
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 540/2346/21

УХВАЛА

20 червня 2022 року м. Одеса

Суддя Одеського окружного адміністративного суду Аракелян М.М., розглянувши у письмовому провадженні заяву представника ОСОБА_1 про зміну способу виконання рішення суду в адміністративній справі за позовом ОСОБА_1 до Лазурненської селищної ради Скадовського району Херсонської області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії,

ВСТАНОВИВ:

Постановою П`ятого апеляційного адміністративного суду від 02.12.2021 року у справі №540/2346/21:

апеляційну скаргу Лазурненської селищної ради Скадовського району Херсонської області задоволено частково.

скасовано рішення Херсонського окружного адміністративного суду від 29 липня 2021 року в частині зобов`язання Лазурненської селищної ради надати ОСОБА_1 дозвіл на розробку проекту землеустрою щодо відведення у власність (безоплатно) земельної ділянки орієнтовною площею 0,1034 га для індивідуального будівництва, що розташована за межами смт. Лазурне Скадовського району Херсонської області, яка детально позначена в графічних матеріалах із відповідними розмірами та бажаним місцерозташуванням, доданих до клопотання ОСОБА_1 від 06.03.2021 року

ухвалено в цій частині нове судове рішення, яким зобов`язано Лазурненську селищну раду повторно розглянути клопотання ОСОБА_1 від 06.03.2021 року про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення у власність (безоплатно) земельної ділянки орієнтовною площею 0,1034 га для індивідуального будівництва, що розташована за межами смт. Лазурне Скадовського району Херсонської області, яка детально позначена в графічних матеріалах із відповідними розмірами та бажаним місцерозташуванням, доданих до клопотання ОСОБА_1 від 06.03.2021 року.

в іншій частині рішення суду першої інстанції залишено без змін.

стягнуто на користь ОСОБА_1 (рнокпп НОМЕР_1 , АДРЕСА_1 ) за рахунок бюджетних асигнувань Лазурненської селищної ради (код ЄДРПОУ 04526457, вул. Жовтнева, 57, смт. Лазурне, Скадовський район, Херсонська область, 75722) витрати на професійну правничу допомогу у сумі 2500 (дві тисячі п`ятсот) грн. 21.02.2022 року представник ОСОБА_1 подав Херсонському окружному адміністративному суду заяву, в якій просив змінити спосіб виконання постанови П`ятого апеляційного адміністративного суду від 02.12.2021 року по справі №540/2346/21 в частині стягнення з Лазурненської селищної ради витрат на правничу допомогу в сумі 2500грн на користь ОСОБА_1 , зазначивши, що такі витрати підлягають стягненню з виконавчого комітету Лазурненської селищної ради.

В обґрунтування заяви зазначено, що згідно листа Головного управління державної казначейської служби України у Скадовському районі Херсонської області від 23.09.2021 № 02-37-10/717 вбачається, що боржник за виконавчим листом - Лазурненська селищна рада немає відкритих рахунків в органі Казначейства, у зв`язку з чим було повернуто без виконання вказаний виконавчий лист. Ці обставини свідчать про неможливість виконати постанову П`ятого апеляційного адміністративного суду від 02.12.2021 року у справі №540/2346/21 в частині стягнення з Лазурненської селищної ради витрат на правничу допомогу в розмірі 2500 грн. на користь ОСОБА_1 , натомість існують підстави та можливість такого стягнення з виконавчого комітету Лазурненської селищної ради.

Згідно Розпорядження Голови Верховного Суду від 18.03.2022р. №11/0/9-22 «Про зміну територіальної підсудності судових справ в умовах воєнного стану (окремі суди Донецької, Харківської та Херсонської областей)» територіальна підсудність справ Херсонського окружного адміністративного суду визначена за Одеським окружним адміністративним судом.

Відповідно до протоколу автоматизованого розподілу справи між суддями Одеського окружного адміністративного суду від 09.06.2022 року, справа №540/2346/21 передана судді Аракелян М.М.

Ухвалою від 10.06.2022 року призначено до розгляду у судовому засіданні 20.06.2022 року вказану заяву.

У судове засідання на 20.06.2022 року сторони не з`явились, були повідомлені про час та місце проведення судового засідання (відповідач- шляхом надіслання копії ухвали про призначення судового засідання на електронну адресу, позивач шляхом доставки до електронного кабінету його представника ухвали суду від 10.06.2022р.).

Згідно ч.3 ст.378 КАС України заява про встановлення або зміну способу або порядку виконання, відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення розглядається у десятиденний строк з дня її надходження у судовому засіданні з повідомленням стягувача та боржника. Неприбуття у судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені про дату, час і місце розгляду справи, не перешкоджає судовому розгляду.

Відповідно до ч.9 ст. 205 КАС України заява розглянута в порядку письмового провадження.

Розглянувши заяву представника позивача, суд зазначає наступне.

Згідно із ст.14 КАС України судове рішення, яким закінчується розгляд справи в адміністративному суді, ухвалюється іменем України. Судові рішення, що набрали законної сили, є обов`язковими до виконання всіма органами державної влади, органами місцевого самоврядування, їх посадовими та службовими особами, фізичними і юридичними особами та їх об`єднаннями на всій території України. Невиконання судового рішення тягне за собою відповідальність, встановлену законом.

Відповідно до ст. 124 Конституції України, ст. 370, 373 КАС України судові рішення, що набрали законної сили, є обов`язковими до виконання на всій території України і виконуються на підставі виконавчого листа, виданого судом першої інстанції.

Судом встановлено, що 17.02.2022 року Херсонським окружним адміністративним судом видано виконавчий лист №1055 2022 у справі №540/2346/21, яким стягнуто на користь ОСОБА_1 (рнокпп НОМЕР_1 , АДРЕСА_1 ) за рахунок бюджетних асигнувань Лазурненської селищної ради (код ЄДРПОУ 04526457, вул. Жовтнева, 57, смт. Лазурне, Скадовський район, Херсонська область, 75722) витрати на професійну правничу допомогу у сумі 2500 (дві тисячі п`ятсот)грн. (на виконання постанови П`ятого апеляційного адміністративного суду від 02.12.2021 року).

23.09.2021р. Головне управління Державної казначейської служби України у Херсонській області керуючись п.п.3 п.9 Порядку виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 03.08.2011р. №845 листом №02-37-10/717 повернула ОСОБА_1 виконавчий лист у справі №540/2346/21, у зв`язку із тим, що боржник не має відкритих рахунків в органі Казначейства.

З листа Управління Державної казначейської служби України у Скадовському районі Херсонської області від 15.07.2021 року № 02-37-10/499 вбачається, що відповідно до Постанови Верховної Ради України від 17.07.2020 року № 807-ІХ «Про утворення та ліквідацію районів», Розпорядження КМУ від 12.06.2020 № 726-р «Про визначення адміністративних центрів та затвердження територій територіальних громад Херсонської області» та у зв`язку з набранням чинності 06.12.2020 ЗУ від 17.11.2020 № 1009-ІХ «Про внесення змін до деяких законів України щодо впорядкування окремих питань організацій» Лазурненська селищна рада Скадовського району Херсонської області в управлінні Казначейства з 01.01.2021 року не обслуговується.

Натомість в управлінні Казначейства на обслуговуванні перебуває виконавчий комітет Лазурненської селищної ради (код ЄДРПОУ 38073211).

Згідно із п.3 ч.2 ст. 22 Бюджетного кодексу головними розпорядниками бюджетних коштів за бюджетними призначеннями, визначеними рішеннями про місцеві бюджети можуть бути виключно місцеві державні адміністрації, виконавчі органи та апарати місцевих рад (секретаріат Київської міської ради), структурні підрозділи місцевих державних адміністрацій, виконавчих органів місцевих рад в особі їх керівників.

Відповідно п.12 ч.1 ст. 2 БК України бюджетні установи органи державної влади, органи місцевого самоврядування, а також організації, створені ними у встановленому порядку, що повністю утримуються за рахунок відповідно державного бюджету чи місцевого бюджету. Бюджетні установи є неприбутковими.

Отже, примусове виконання рішення суду про стягнення коштів з органів місцевого самоврядування покладається на відповідний орган Державної казначейської служби.

Закон України «Про місцеве самоврядування в Україні» визначає систему та гарантії місцевого самоврядування в Україні, засади організації та діяльності, правового статусу і відповідальності органів та посадових осіб місцевого самоврядування.

Відповідно до ч.1 ст. 10 ЗУ «Про місцеве самоврядування в Україні» сільські, селищні, міські ради є органами місцевого самоврядування, що представляють відповідні територіальні громади та здійснюють від їх імені та в їх інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України, цим та іншими законами.

Згідно із ч.ч.1-2 ст. 11 ЗУ «Про місцеве самоврядування в Україні виконавчими органами сільських, селищних, міських, районних у містах (у разі їх створення) рад є їх виконавчі комітети, відділи, управління та інші створювані радами виконавчі органи. Виконавчі органи сільських, селищних, міських, районних у містах рад є підконтрольними і підзвітними відповідним радам, а з питань здійснення делегованих їм повноважень органів виконавчої влади також підконтрольними відповідним органам виконавчої влади.

Статтею 22 БК України визначено розпорядників бюджетних коштів.

Частиною 1 зазначеної статті визначено, що за обсягом наданих повноважень розпорядники бюджетних коштів поділяються на головних розпорядників бюджетних коштів та розпорядників бюджетних коштів нижчого рівня.

Відповідно п.3 ч.2 тієї ж статті головними розпорядниками бюджетних коштів можуть бути виключно за бюджетними призначеннями, визначеними іншими рішеннями про місцеві бюджети, місцеві державні адміністрації, виконавчі органи та апарати місцевих рад (секретаріат Київської міської ради), структурні підрозділи місцевих державних адміністрацій, виконавчих органів місцевих рад в особі їх керівників.

Суд, враховуючи вищенаведені правові норми діючого законодавства, акцентує увагу на тому, що на виконавчі комітети відповідних рад чинним бюджетним законодавством покладено функції головного розпорядника коштів місцевого бюджету, у тому числі й за зобов`язаннями ради.

Отже міська рада та її виконавчий комітет складають єдину загальну систему відповідного органу місцевого самоврядування та відповідають за зобов`язаннями, які випливають із реалізації прав та обов`язків органу місцевого самоврядування.

Відповідно до ч. 2 ст. 6 ЗУ «Про виконавче провадження» рішення про стягнення коштів з державних органів, державного та місцевих бюджетів або бюджетних установ виконуються органами, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів.

Механізм виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників, прийнятих судами, визначений Порядком виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 03.08.2011р. №845 (надалі Порядок №845).

Згідно із п.3 Порядку №845 рішення про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників виконуються на підставі виконавчих документів виключно органами Казначейства у порядку черговості надходження таких документів.

Пунктом 6 Порядку №845 встановлено, що у разі прийняття рішення про стягнення коштів стягувач подає органові Казначейства в установлений зазначеним органом спосіб:заяву про виконання такого рішення із зазначенням реквізитів банківського рахунка, на який слід перерахувати кошти, або даних про перерахування коштів у готівковій формі через банки або підприємства поштового зв`язку, якщо зазначений рахунок відсутній; оригінал виконавчого документа; судові рішення про стягнення коштів (у разі наявності); оригінал або копію розрахункового документа (платіжного доручення, квитанції тощо), який підтверджує перерахування коштів до відповідного бюджету.

Відповідно до положень Порядку №845 виконання рішень суду щодо списання коштів, у тому числі зі сплати судових витрат з державного бюджету, здійснюється Казначейством у встановленому порядку шляхом відкриття відповідних рахунків та перерахування коштів.

Згідно із пп.3 п. 9 Порядку №845 орган Казначейства повертає виконавчий документ стягувачеві у разі, коли боржник не має відкритих рахунків в органі Казначейства або в органі Казначейства відкрито боржнику лише рахунок із спеціальним режимом використання, крім випадків виконання рішень суду про стягнення коштів, боржником за яким є державний орган згідно із Законом України "Про гарантії держави щодо виконання судових рішень".

Частинами 1, 2 ст. 378 КАС України встановлено, що за заявою сторони суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, може відстрочити або розстрочити виконання рішення, а за заявою стягувача чи виконавця (у випадках, встановлених законом), встановити чи змінити спосіб або порядок його виконання. Питання про відстрочення або розстрочення виконання, зміну чи встановлення способу і порядку виконання судового рішення може бути розглянуто також за ініціативою суду. Підставою для встановлення або зміни способу або порядку виконання, відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення є обставини, що істотно ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим.

Неможливість стягнення судових витрат на правничу допомогу за рахунок бюджетних асигнувань Лазурненської селищної ради на користь ОСОБА_1 обумовлена тим, що боржник не обслуговується в Управлінні Державної казначейської служби України у Херсонській області, що підтверджується листом Казначейства (а.с. 3).

З урахуванням наведеного, а також обставин даної конкретної справи, суд зазначає про наявність правових підстав для задоволення заяви ОСОБА_1 про зміну способу і порядку виконання судового рішення шляхом безспірного списання судових витрат з виконавчого комітету Лазурненської селищної ради, як виконавчого органу боржника у Виконавчому провадженні, для забезпечення реального виконання рішення у вказаній частині.

Керуючись ст.ст. 167, 241-243, 248, 250, 256, 295, 378 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

УХВАЛИВ:

Заяву представника ОСОБА_1 задовольнити.

Змінити спосіб виконання постанови П`ятого апеляційного адміністративного суду від 02 грудня 2021 року у справі №540/2346/21 шляхом стягнення з Виконавчого комітету Лазурненської селищної ради Скадовського району Херсонської області (код ЄДРПОУ 38073211; адреса: вул.Жовтнева, 57, смт.Лазурне, Скадовський район, Херсонська область, 75722) за рахунок бюджетних асигнувань на користь ОСОБА_1 (рнокпп НОМЕР_1 , АДРЕСА_1 ) витрати на професійну правничу допомогу у сумі 2500 (дві тисячі п`ятсот)грн.

Ухвала набирає законної сили у строки, визначені ст.256 КАС України.

Ухвала оскаржується у відповідності до положень ст.ст. 295, 297 КАС України.

Суддя М.М.Аракелян

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення19.06.2022
Оприлюднено25.06.2022
Номер документу104852903
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяІнші скарги та заяви в процесі виконання судових рішень та рішень інших органів (посадових осіб)

Судовий реєстр по справі —540/2346/21

Ухвала від 19.06.2022

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Аракелян М.М.

Ухвала від 09.06.2022

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Аракелян М.М.

Ухвала від 02.02.2022

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Ковбій О.В.

Постанова від 02.12.2021

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Єщенко О.В.

Постанова від 02.12.2021

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Єщенко О.В.

Ухвала від 21.10.2021

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Єщенко О.В.

Ухвала від 21.10.2021

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Єщенко О.В.

Ухвала від 21.10.2021

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Єщенко О.В.

Ухвала від 21.10.2021

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Єщенко О.В.

Ухвала від 29.09.2021

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Єщенко О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні