Рішення
від 01.02.2022 по справі 394/823/21
НОВОАРХАНГЕЛЬСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД КІРОВОГРАДСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Новоархангельський районний суд Кіровоградської області

2 6100 смт. Новоархангельськ Кіровоградської області, вул. Слави 26

01.02.2022 394/823/21

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

01 лютого 2022 року Новоархангельський районний суд Кіровоградської області

в складі головуючого судді: Партоліної І.П.

за участю секретаря: Довгій С. В.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в смт. Новоархангельськ цивільну справу за позовом ОСОБА_1 до Опорного закладу освіти Торговицький заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів імені Є.Ф. Маланюка Новоархангельської селищної ради Голованівського району Кіровоградської області про визнання незаконним та скасування наказу про відсторонення від роботи та стягнення середньомісячного заробітку за час вимушеного прогулу,-

В С Т А Н О В И В:

Позивач звернувся до суду з вищезазначеним позовом до відповідача з тих підстав, що відповідно до наказу № 233-к/тр від 09.11.2021 року виданого Опорним закладом освіти Торговицький ЗЗСО І-ІІ ступенів ім. Є.Ф.Маланюка Новоархангельської селищної ради Голованівського району Кіровоградської області ОСОБА_1 відсторонено від роботи вчителя початкових класів Свердликівського закладу загальної середньої освіти І-ІІ ступенів Опорного закладу освіти Торговицький ЗЗСО І-ІІ ступенів ім. Є.Ф.Маланюка Новоархангельської селищної ради Голованівського району Кіровоградської області без збереження заробітної плати.

Позивач вважає, що даним наказом порушено її трудові права і тому вона звернулась до суду за захистом своїх порушених прав.

У зв`язку з цим позивач просить суд визнати незаконним наказ № 233-к/тр від 09.11.2021 року Опорного закладу освіти "Торговицький ЗЗСО І-ІІ ступенів ім. Є.Ф.Маланюка " Новоархангельської селищної ради Голованівського району Кіровоградської області про відсторонення ОСОБА_1 від роботи та скасувати його;

допустити позивача до виконання посадових обов`язків вчителя початкових класів Свердликівського закладу загальної середньої освіти І-ІІ ступенів Опорного закладу освіти "Торговицький ЗЗСО І-ІІ ступенів ім. Є.Ф.Маланюка " Новоархангельської селищної ради;

стягнути із Новоархангельської селищної ради Голованівського району Кіровоградської області середньомісячний заробіток за час вимушеного прогулу з 09.11.2021 року по день винесення рішення.

В судовому засіданні позивач та її представник позовні вимоги підтримали, просили суд їх задовольнити з підстав зазначених у позовній заяві.

Позивача зазначила, що вона має право отримувати кошти за працю, COVID -19 не занесений до Календаря щеплень, на початку навчального року вона пройшла обов`язковий медичний огляд, протипоказань до роботи немає. ЇЇ незаконно відсторонили від роботи, оскільки вона не є хворою та ніякої загрози здоров`ю іншим не несе. Категорично заперечила той факт, щоб у її здоров`я проводилось будь-яке незаконне втручання, так як теперішня вакцинація від COVID -19 є дослідженням і держава жодним чином не несе відповідальності за подальші наслідки від проведення цього вакцинування.

Представник відповідача заперечила проти задоволення позову і пояснила, що вона видала наказ в межах своїх повноважень та на підставі наказу МОЗ України, листа начальника відділу освіти та ст. 46 КЗпПУ.

На ряд запитань повідомила, що позивач ніякої загрози здоров`ю інших не становила, в дистанційному режимі їй робота не пропонувалась і дані щодо наявності чи відсутності щеплення від COVID -19 вона отримує лише шляхом особистого опитування працівників.

Дослідивши докази в сукупності з іншими матеріалами справи, суд приходить до висновку про задоволення позову з наступних підстав.

Як встановлено в судовому засіданні ОСОБА_1 працює вчителем початкових класів Свердликівського закладу загальної середньої освіти І-ІІ ступенів Опорного закладу освіти Торговицький заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів імені Є.Ф. Маланюка Новоархангельської селищної ради Голованівського району Кіровоградської області, про що свідчить запис у тружовій книжці позивача НОМЕР_1 від 21.08.1989 року.

Листом від 02.11.2021 року за підписом директора Опорного закладу освіти Торговицький заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів імені Є.Ф. Маланюка Новоархангельської селищної ради Голованівського району Кіровоградської області Н.Шевчук повідомлено ОСОБА_1 про те, що з 08 листопада 2021 року для працівників закладів осавіти щеплення від COVID -19 є обов`язковим і відповідно до наказу МОЗ № 2153 від 04.10.2021 року висловлено прохання надати до 05 листопада 2021 року документ, який підтверджує наявність профілактичного щеплення від COVID -19 або довідку закладу охорони здоров`я про абсолютні протипоказання. В разі невиконання вказаних вимог 08 листопада 2021 року позивач буде відсторонений від роботи без збереження заробітної плати.

Зі змістом вказаного повідомлення позивач ознайомлена 02.11.2021 року, про що свідчить її підпис.

Наказом № 233-к/тр від 09 листопада 2021 року Опорного закладу освіти Торговицький заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів імені Є.Ф. Маланюка Новоархангельської селищної ради Голованівського району Кіровоградської області ОСОБА_1 відсторонена від роботи вчителя початкових класів Свердликівського закладу загальної середньої освіти І-ІІ ступенів Опорного закладу освіти Торговицький заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів імені Є.Ф. Маланюка Новоархангельської селищної ради Голованівського району Кіровоградської області з 09 листопада 2021 року на час відсутності щеплення від COVID -19, без збереження заробітної плати.

Довідкою Опорного закладу освіти Торговицький заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів імені Є.Ф. Маланюка Новоархангельської селищної ради Голованівського району Кіровоградської області зазначено розмір заробітної плати ОСОБА_1 за вересень- листопад 2021 року.

Як визначено в ст. 8 Конституції України в Україні визнається і діє принцип верховенства права.

Відповідно до Конституції України права і свободи людини та їх гарантії визначають зміст і спрямованість діяльності держави; держава відповідає перед людиною за свою діяльність; утвердження і забезпечення прав і свобод людини є головним обов`язком держави (частина друга статті 3); органи законодавчої, виконавчої та судової влади здійснюють свої повноваження у встановлених Конституцією межах і відповідно до законів України (частина друга статті 6); в Україні визнається і діє принцип верховенства права; Конституція України має найвищу юридичну силу; закони та інші нормативно-правові акти приймаються на основі Конституції України і повинні відповідати їй (частини перша, друга статті 8); правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством; органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України (стаття 19).

Стаття 24 Конституції України гарантує громадянам рівні конституційні права і свободи та рівність перед законом. Не може бути привілеїв чи обмежень за ознаками раси, кольору шкіри, політичних, релігійних та інших переконань, статі, етнічного та соціального походження, майнового стану, місця проживання, за мовними або іншими ознаками. Кожен має право на працю, що включає можливість заробляти собі на життя працею, яку він вільно обирає або на яку вільно погоджується; держава створює умови для повного здійснення громадянами права на працю (частини перша, друга статті 43); кожен має право на достатній життєвий рівень для себе і своєї сім`ї, що включає достатнє харчування, одяг, житло (стаття 48); кожен має право на охорону здоров`я, медичну допомогу та медичне страхування (частина перша статті49); кожен має право на освіту (частина перша статті 53).

Як визначено в ст. 46 КЗпП України відсторонення працівників від роботи власником або уповноваженим ним органом допускається у разі: появи на роботі в нетверезому стані, у стані наркотичного або токсичного сп`яніння; відмови або ухилення від обов`язкових медичних оглядів, навчання, інструктажу і перевірки знань з охорони праці та протипожежної охорони; в інших випадках, передбачених законодавством.

Так, відповідно до ст. 10 Закону України Про Основи законодавства України про охорону здоров`я встановлено обов`язки громадян у сфері охорони здоров`я, серед яких зокрема передбачено: а) піклуватись про своє здоров`я та здоров`я дітей, не шкодити здоров`ю інших громадян; б) у передбачених законодавством випадках проходити профілактичні медичні огляди і робити щеплення.

Крім того, згідно з ч.ч. 1,2 ст. 12 Закону України Про захист населення від інфекційних хвороб профілактичні щеплення проти дифтерії, кашлюка, кору, поліомієліту, правця, туберкульозу є обов`язковими і включаються до календаря щеплень. Працівники окремих професій, виробництв та організацій, діяльність яких може призвести до зараження цих працівників та (або) поширення ними інфекційних хвороб, підлягають обов`язковим профілактичним щепленням також проти інших відповідних інфекційних хвороб. У разі відмови або ухилення від обов`язкових профілактичних щеплень у порядку, встановленому законом, ці працівники відсторонюються від виконання зазначених видів робіт. Перелік професій, виробництв та організацій, працівники яких підлягають обов`язковим профілактичним щепленням проти інших відповідних інфекційних хвороб, встановлюється центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони здоров`я.

Постановою Кабінету Міністрів України від 09.12.2020 року №1236 Про встановлення карантину та запровадження обмежувальних протиепідемічних заходів з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2 ,з відповідними змінами, визначено, що з 19 грудня 2020 р. до 31 грудня 2021 р. на території України карантин.

У зв`язку з цим на території регіонів, на яких установлений червоний рівень епідемічної небезпеки, додатково до обмежувальних протиепідемічних заходів, передбачених пунктом 3цієї постанови, забороняється, зокрема:

- відвідування закладів освіти здобувачами освіти, крім здобувачів дошкільної освіти, учнів спеціальних закладів освіти та 1-4 класів закладів загальної середньої освіти, а також крім закладів освіти, усі працівники яких мають документ, що підтверджує отримання повного курсу вакцинації; чи міжнародний, внутрішній сертифікат або іноземний сертифікат, що підтверджує вакцинацію від COVID-19 однією дозою однодозної вакцини або двома дозами дводозної вакцини (зелені сертифікати), які включені Всесвітньою організацією охорони здоров`я до переліку дозволених для використання в надзвичайних ситуаціях, негативний результат тестування методом полімеразної ланцюгової реакції або одужання особи від зазначеної хвороби, чинність якого підтверджена за допомогою Єдиного державного вебпорталу електронних послуг, зокрема з використанням мобільного додатка Порталу Дія (Дія); (п.п.10п.3-5 Постанови).

Крім того, керівникам державних органів (державної служби), керівникам підприємств, установ та організацій забезпечити:

1) контроль за проведенням обов`язкових профілактичних щеплень проти COVID-19 працівниками та державними службовцями, обов`язковість профілактичних щеплень яких передбачена переліком професій, виробництв та організацій, працівники яких підлягають обов`язковим профілактичним щепленням, затвердженим наказом Міністерства охорони здоров`я від 4 жовтня 2021 р. № 2153 (далі - перелік);

2) відсторонення від роботи (виконання робіт) працівників та державних службовців, обов`язковість профілактичних щеплень проти COVID-19 яких визначена переліком та які відмовляються або ухиляються від проведення таких обов`язкових профілактичних щеплень проти COVID-19 відповідно до статті 46 Кодексу законів про працю України,частини другої статті 12 Закону України Про захист населення від інфекційних хвороб та частини третьої статті 5 Закону України Про державну службу , крім тих, які мають абсолютні протипоказання до проведення таких профілактичних щеплень проти COVID-19 та надали медичний висновок про наявність протипоказань до вакцинації проти COVID-19, виданий закладом охорони здоров`я;

3) взяття до відома, що:

на час такого відсторонення оплата праці працівників та державних службовців здійснюється з урахуванням частини першої статті 94 Кодексу законів про працю України,частини першої статті 1 Закону України Про оплату праці та частини третьої статті 5 Закону України Про державну службу ;

відсторонення працівників та державних службовців здійснюється шляхом видання наказу або розпорядження керівника державного органу (державної служби) або підприємства, установи, організації з обов`язковим доведенням його до відома особам, які відсторонюються;

строк відсторонення встановлюється до усунення причин, що його зумовили. (п.41 - 6 Постанови).

Згідно Наказу МОЗ від 04.10.2021року № 2153 Про затвердження Переліку професій, виробництв та організацій, працівники яких підлягають обов`язковим профілактичним щепленням , зареєстрованого в Мін`юсті 07.10.2021 за №1306/36928, на час карантину обов`язковим профілактичним щепленням проти гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, на період дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, підлягають працівники:

1. Центральних органів виконавчої влади та їх територіальних підрозділів.

2. Місцевих державних адміністрацій.

3. Закладів вищої, післядипломної, фахової передвищої, професійної (професійно-технічної), загальної середньої, у тому числі спеціальних, дошкільної, позашкільної освіти, закладів спеціалізованої освіти та наукових установ незалежно від типу та форми власності.

Сам наказ МОЗ України від 04.10.2021року № 2153 не містить положень про обов`язковість профілактичних щепленнь проти гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, а лише затверджує Перелік професій, виробництв та організацій, працівники яких підлягають обов`язковим профілактичним щепленням .

Тобто фактично обов`язковість профілактичних щепленнь проти гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2 наказом МОЗ України від 04.10.2021 року № 2153 для певних професій, виробництв та організацій не визначена, а затверджено лише Перелік професій, виробництв та організацій, працівники яких підлягають обов`язковим профілактичним щепленням .

Відповідно ч. 1 ст. 12 Закону України Про захист населення від інфекційних хвороб визначено, що лише профілактичні щеплення проти дифтерії, кашлюка, кору, поліомієліту, правця, туберкульозу є обов`язковими і включаються до календаря щеплень.

При цьому, відповідно до ч. 4 ст 12 цього Закону рішення про проведення обов`язкових профілактичних щеплень за епідемічними показаннями на відповідних територіях та об`єктах приймають головний державний санітарний лікар України, головний державний санітарний лікар Автономної Республіки Крим, головні державні санітарні лікарі областей, міст Києва та Севастополя, головні державні санітарні лікарі центральних органів виконавчої влади, що реалізують державну політику у сферах оборони і військового будівництва, охорони громадського порядку, виконання кримінальних покарань, захисту державного кордону, Служби безпеки України.

Вимогами ст. 27 Закону України Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення зазначено, що профілактичні щеплення з метою запобігання захворюванням на туберкульоз, поліомієліт, дифтерію, кашлюк, правець та кір в Україні є обов`язковими.

Обов`язковим профілактичним щепленням для запобігання поширенню інших інфекційних захворювань підлягають окремі категорії працівників у зв`язку з особливостями виробництва або виконуваної ними роботи. У разі необгрунтованої відмови від щеплення за поданням відповідних посадових осіб державної санітарно-епідеміологічної служби вони до роботи не допускаються.

Групи населення та категорії працівників, які підлягають профілактичним щепленням, у тому числі обов`язковим, а також порядок і терміни їх проведення визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони здоров`я.

Подання відповідних посадових осіб державної санітарно-епідеміологічної служби щодо не допуску позивача до роботи у відповідності до вимог ст. 27 Закону України Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення відповідачем не надано.

Календар профілактичних щеплень в Україні, затверджений наказом Міністерства охорони здоров`я України № 595 від 16.09.2011 року також не містить в собі обов`язкове щеплення проти СОVID-19.

Таким чином відсторонення працівників в разі відмови або ухилення від обов`язкових профілактичних щеплень від інфекційних хвороб до яких віднесено Законом дифтерію, кашлюк, кір, поліомієліт, правець, туберкульоз, відбувається тільки у порядку, встановленому Законом, а не підзаконним актом, чи наказом керівника міністерства, підприємства чи організації тощо.

Відповідно до ст. 23 Закону України Про захист населення від інфекційних хвороб передбачено порядок відсторонення від роботи осіб, які є бактеріоносіями і зазначено, що у разі якщо бактеріоносіями є особи, робота яких пов`язана з обслуговуванням населення і може призвести до поширення інфекційних хвороб, такі особи за їх згодою тимчасово переводяться на роботу, не пов`язану з ризиком поширення інфекційних хвороб. Якщо зазначених осіб перевести на іншу роботу неможливо, вони відсторонюються від роботи в порядку, встановленому законом. На період відсторонення від роботи цим особам виплачується допомога у зв`язку з тимчасовою втратою працездатності.

Зазначені в частині першій цієї статті особи можуть бути визнані тимчасово або постійно не придатними за станом здоров`я для виконання певних видів робіт.

Рішення про тимчасову чи постійну непридатність осіб, які є бактеріоносіями, для виконання певних видів робіт приймається медико-соціальними експертними комісіями на підставі результатів лікування, даних медичних оглядів тощо. Таке рішення медико-соціальної експертної комісії може бути в установленому порядку оскаржено до суду.

Перелік видів робіт, для виконання яких особи, які є бактеріоносіями, можуть бути визнані тимчасово або постійно не придатними, визначається центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони здоров`я.

Статтею 11 ЗаконуУкраїни Про захист населення від інфекційних хвороб визначено організацію та проведення профілактичних і протиепідемічних заходів, зокрема щодо санітарної охорони території України, обмежувальних заходів стосовно хворих на інфекційні хвороби та бактеріоносіїв, виробничого контролю, у тому числі лабораторних досліджень і випробувань при виробництві, зберіганні, транспортуванні та реалізації харчових продуктів і продовольчої сировини та іншої продукції, при виконанні робіт і наданні послуг, а також організація та проведення медичних оглядів і обстежень, профілактичних щеплень, гігієнічного виховання та навчання громадян, інших заходів, передбачених санітарно-гігієнічними та санітарно-протиепідемічними правилами і нормами, у межах встановлених законом повноважень покладаються на органи виконавчої влади, органи місцевого самоврядування, органи державної санітарно-епідеміологічної служби, заклади охорони здоров`я, підприємства, установи та організації незалежно від форм власності, а також на громадян.

Організацію та проведення профілактичних і протиепідемічних заходів у межах територій, об`єктів, частин і підрозділів, підпорядкованих центральним органам виконавчої влади, що реалізують державну політику у сферах оборони і військового будівництва, охорони громадського порядку, виконання кримінальних покарань, захисту державного кордону, Службі безпеки України, забезпечують зазначені органи, підпорядковані їм установи державної санітарно-епідеміологічної служби, медичні служби, а також керівники зазначених об`єктів, частин, підрозділів.

Проведення профілактичних щеплень забезпечують центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони здоров`я, місцеві органи виконавчої влади, органи місцевого самоврядування та органи державної санітарно-епідеміологічної служби.

Прикінцевими положеннями Закону України Про захист населення від інфекційних хвороб передбачено:

2-1. Тимчасово, на час дії карантину, запровадженого у зв`язку з поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19), та/або запровадження надзвичайного стану у зв`язку із запобіганням виникненню і поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19) та з метою забезпечення виробництва дезінфекційних засобів, дозволити:

виробництво дезінфекційних засобів (код згідно зУКТ ЗЕД3808 94 90 00) без їх державної реєстрації у встановленому законодавством порядку, за умови відсутності у такому дезінфекційному засобі діючих речовин, небезпечних для здоров`я людини;

застосування дезінфекційних засобів (код згідно зУКТ ЗЕД3808 94 90 00), не зареєстрованих у встановленому законодавством порядку, за умови відсутності у такому дезінфекційному засобі діючих речовин, небезпечних для здоров`я людини.

2-2. Тимчасово, на період здійснення заходів щодо запобігання виникненню і поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19), передбачених карантином, встановленим Кабінетом Міністрів України, громадяни України, які повертаються до України з країн, де виявлено особливо небезпечні інфекційні хвороби, зобов`язані виконувати обмежувальні протиепідемічні заходи, встановлені уповноваженими органами, у тому числі щодо перебування в ізоляції на визначений цими органами термін.

2-3. Тимчасово, на період здійснення заходів щодо запобігання виникненню і поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19), передбачених карантином, встановленим Кабінетом Міністрів України, з урахуванням епідемічної ситуації, можуть бути запроваджені обмежувальні протиепідемічні заходи щодо фізичних осіб.

За порушення встановлених обмежувальних протиепідемічних заходів особи несуть відповідальність згідно із законом .

В п.п.3.2п.3 Рішення Конституційного Суду України від 28.08.2020р. №10-р/2020 в справі № 1-14/2020(230/20), Суд зазначає, що згідно зі статтею 64 Конституції України конституційні права і свободи людини і громадянина не можуть бути обмежені, крім випадків, передбачених Конституцією України; в умовах воєнного або надзвичайного стану можуть встановлюватися окремі обмеження прав і свобод із зазначенням строку дії цих обмежень; не можуть бути обмежені права і свободи, передбачені статтями 24, 25, 27, 28, 29, 40, 47, 51, 52, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63 Конституції України.

Конституційний Суд України наголошує, що обмеження конституційних прав і свобод людини і громадянина є можливим у випадках, визначених Конституцією України. Таке обмеження може встановлюватися виключно законом - актом, ухваленим Верховною Радою України як єдиним органом законодавчої влади в Україні. Встановлення такого обмеження підзаконним актом суперечить статтям 1, 3,6, 8, 19, 64 Конституції України .

Аналізуючи вищевказані доводи, суд приходить до висновку про задоволення позовних вимог позивача, оскільки спірний наказ суперечить вимогам Конституції України, Закону України Про захист населення від інфекційних хвороб .

Крім того, позивач позбавлена засобів до існування, оскільки, як за ст. 12 Закону України Про захист населення від інфекційних хвороб та ст. 57 Закону України Про освіту за працівниками, які не можуть виконувати свої обов`язки у колективі за станом здоров`я з тих чи інших причин у зв`язку з чим відстороняються від роботи або переводяться на іншу роботу, за ними зберігається середній заробіток.

Статтею 43 Конституції України гарантовано, що кожен має право на працю, що включає можливість заробляти собі на життя працею, яку він вільно обирає або на яку вільно погоджується.

Держава створює умови для повного здійснення громадянами права на працю, гарантує рівні можливості у виборі професії та роду трудової діяльності, реалізовує програми професійно-технічного навчання, підготовки і перепідготовки кадрів відповідно до суспільних потреб.

Право на своєчасне одержання винагороди за працю захищається законом.

Положення ст. 235 КЗпП України встановлюють відповідальність роботодавця у вигляді стягнення середнього заробітку за час вимушеного прогулу працівника з метою компенсації йому втрат від неотримання зарплати чи неможливості працевлаштування.

Пленум Верховного Суду України у своїй постанові № 9 від 06.11.1992 року Про практику розгляду судами трудових спорів у п.32 роз`яснив, що оскільки згідно зі ст.235 КЗпП оплаті підлягає вимушений прогул, вимоги працівника про стягнення середнього заробітку за час затримки розрахунку підлягають задоволенню в тому разі і за той період, коли з вини власника або уповноваженого ним органу була затримана видача трудової книжки або неправильне формулювання причин звільнення в трудовій книжці перешкоджало працевлаштуванню працівника.

У випадках стягнення на користь працівника середнього заробітку за час вимушеного прогулу в зв`язку з незаконним звільненням або переведенням, відстороненням від роботи - невиконанням рішення про поновлення на роботі, затримкою видачі трудової книжки або розрахунку він визначається за загальними правилами обчислення середнього заробітку, виходячи з заробітку за останні два календарні місяці роботи. Для працівників, які пропрацювали на даному підприємстві (в установі, організації) менше двох місяців, обчислення проводиться з розрахунку середнього

заробітку за фактично пропрацьований час. При цьому враховуються положення Порядку обчислення середньої заробітної плати, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 8 лютого 1995 року N 100.

Середній заробіток працівника визначається відповідно до ст. 27 Закону України Про оплату праці за правилами, передбаченими Порядком обчислення середньої заробітної плати, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 8 лютого 1995 року № 100 (далі Порядок).

З урахуванням цих норм, середньомісячна заробітна плата працівника обчислюється виходячи з виплат за останні два календарні місяці роботи, що передують події, з якою пов`язана виплата. Відповідно до п. 5 розд. ІV Порядку основою для визначення загальної суми заробітку є середньоденна заробітна плата працівника, яка згідно з п. 8 цього Порядку визначається діленням заробітної плати за фактично відпрацьовані протягом двох місяців робочі (календарні) дні на число відпрацьованих робочих днів (годин), а у випадках, передбачених чинним законодавством календарних днів за цей період.

Після визначення середньоденної заробітної плати як розрахункової величини для нарахування виплат працівнику, здійснюється нарахування загальної суми середнього заробітку, яка обчислюється шляхом множення середньоденної заробітної плати на середньомісячне число робочих днів у розрахунковому періоді.

Відповідно до довідки про доходи позивача розмір її середньоденного заробітку становить 672 грн.97 коп.( 28264 грн. 61 коп. ( сума заробітку за вересень, жовтень 2021 року) : 42 дні (кількість робочих днів за вересень, жовтень 2021 року).

Тому із відповідача на користь позивача до стягнення підлягає середній заробіток за час вимушеного прогулу з 09 листопада 2021 року по день винесення рішення у розмірі 38359 грн. 29 коп. ( 672 грн. 97 коп. х 57 днів- кількість робочих днів у періоді) з утриманням з даної суми податків та інших обов`язкових платежів.

Також у відповідності до вимог ст. 141 ЦПК України із відповідача на користь позивача підлягає до стягнення сума сплаченого судового збору в сумі 908 грн. та понесені витрати на правову допомогу в сумі 3000 грн. 00 коп.

Оскільки позивачем також було заявлено ще дві вимоги немайнового характеру, то із відповідача на користь держави підлягає до стягнення сума несплаченого судового збору в сумі 1816 грн.

На підставі вищевикладеного, керуючись ст. 263-265,430 ЦПК України, суд,-

У Х В А Л И В :

Позов задовольнити.

Визнати незаконним та скасувати наказ № 233-к/тр від 09 листопада 2021 року Опорного закладу освіти Торговицький заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів імені Є.Ф. Маланюка Новоархангельської селищної ради Голованівського району Кіровоградської області про відсторонення ОСОБА_1 від роботи.

Зобов`язати Опорний заклад освіти Торговицький заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів імені Є.Ф. Маланюка Новоархангельської селищної ради Голованівського району Кіровоградської області допустити ОСОБА_1 до виконання посадових обов`язків вчителя початкових класів Свердликівського закладу загальної середньої освіти І-ІІ ступенів Опорного закладу освіти Торговицький заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів імені Є.Ф. Маланюка Новоархангельської селищної ради Голованівського району Кіровоградської області.

Стягнути із Опорного закладу освіти Торговицький заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів імені Є.Ф. Маланюка Новоархангельської селищної ради Голованівського району Кіровоградської області на користь ОСОБА_1 середній заробіток за час вимушеного прогулу з 09 листопада 2021 року по день винесення рішення у розмірі 38359 грн. 29 коп. з утриманням з даної суми податків та інших обов`язкових платежів.

Стягнути із Опорного закладу освіти Торговицький заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів імені Є.Ф. Маланюка Новоархангельської селищної ради Голованівського району Кіровоградської області на користь ОСОБА_1 сплачений судовий збір в сумі 908 грн.00 коп. та понесені витрати на правову допомогу в сумі 3000 грн. 00 коп.

Стягнути із Опорного закладу освіти Торговицький заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів імені Є.Ф. Маланюка Новоархангельської селищної ради Голованівського району Кіровоградської області на користь держави судовий збір в сумі 1816 грн. 00 коп.

Допустити негайне виконання рішення суду в частині стягнення середнього заробітку за час вимушеного прогулу в межах одного місяця.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення в порядку визначеному ст. 354, 355 ЦПК України.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Позивач: ОСОБА_1 , місце проживання АДРЕСА_1 .

Відповідач: Опорний заклад освіти Торговицький заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів імені Є.Ф. Маланюка Новоархангельської селищної ради Голованівського району Кіровоградської області, місцезнаходження вулиця Івана Сірка, 17, село Торговиця Голованівського району Кіровоградської області, код ЄДРПОУ 40782500.

Повний текст рішення суду складено 07 лютого 2022 року.

Суддя:

СудНовоархангельський районний суд Кіровоградської області
Дата ухвалення рішення01.02.2022
Оприлюднено08.02.2022
Номер документу102992253
СудочинствоЦивільне

Судовий реєстр по справі —394/823/21

Окрема думка від 05.04.2023

Цивільне

Касаційний цивільний суд Верховного Суду

Олійник Алла Сергіївна

Постанова від 05.04.2023

Цивільне

Касаційний цивільний суд Верховного Суду

Яремко Василь Васильович

Ухвала від 28.03.2023

Цивільне

Касаційний цивільний суд Верховного Суду

Яремко Василь Васильович

Ухвала від 21.08.2022

Цивільне

Касаційний цивільний суд Верховного Суду

Яремко Василь Васильович

Ухвала від 22.07.2022

Цивільне

Касаційний цивільний суд Верховного Суду

Яремко Василь Васильович

Ухвала від 06.06.2022

Цивільне

Кропивницький апеляційний суд

Головань А. М.

Постанова від 07.06.2022

Цивільне

Кропивницький апеляційний суд

Головань А. М.

Постанова від 07.06.2022

Цивільне

Кропивницький апеляційний суд

Головань А. М.

Ухвала від 27.04.2022

Цивільне

Кропивницький апеляційний суд

Головань А. М.

Ухвала від 11.04.2022

Цивільне

Кропивницький апеляційний суд

Головань А. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні