Рішення
від 17.01.2022 по справі 320/5522/21
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

17 січня 2022 року м. Київ № 320/5522/21

Київський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Панової Г.В., при секретарі судового засідання Повх І.С.,

за участю представників сторін:

позивача - Бабенко В.М.,

від позивача - Запаскін М.Р.,

від відповідача - Григор`єва О.А.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в порядку загального позовного провадження адміністративну справу

за позовом ОСОБА_1

до Білоцерківської районної ради

про визнання протиправними та скасування рішень,

ВСТАНОВИВ:

До Київського окружного адміністративного суду звернувся ОСОБА_1 з позовом до Білоцерківської районної ради, в якому просить суд:

- визнати протиправним та скасувати рішення Білоцерківської районної ради № 003-01-VІІІ від 08.12.2020 Про обрання голови Білоцерківської районної ради VIII скликання ОСОБА_2 ;

- визнати протиправним та скасувати рішення Білоцерківської районної ради № 004-01-VІІІ від 08.12.2020 Про внесення змін до структури виконавчого апарату районної ради ;

- визнати протиправним та скасувати рішення Білоцерківської районної ради № 005-01-VIII від 08.12.2020 Про обрання заступника голови Білоцерківської районної ради VIII скликання ОСОБА_3 ;

- визнати протиправним та скасувати рішення Білоцерківської районної ради № 006-01-VІІІ від 08.12.2020 Про обрання заступника голови Білоцерківської районної ради VIII скликання ОСОБА_4 .

В обґрунтування позову позивач зазначив, що спірні рішення є такими, що прийняті з порушенням чинного законодавства, оскільки рішення щодо обрання голови та заступників голови Білоцерківської ради обрані прийняті за результатами голосування 28-ми депутатами, голос одного з яких було віддано іншою особою, про що позивачем було повідомлено Білоцерківський відділ Головного управління Національної поліції в Київській області.

Додав, що нормативно-правовими актами передбачена лише одна посада заступника голови районної ради. Позивач наголосив, що обрання кандидатур голови районної ради та його заступника з порушенням норм чинного законодавства та регламенту ради порушує права та інтереси позивача обиратись та бути обраним на відповідні посади.

Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 01.06.2021 відкрито провадження у справі за правилами загального позовного провадження, розпочато підготовку справи до судового розгляду та призначено підготовче засідання у справі на 01.07.2021. Також суд витребував від відповідача докази по справі.

Відповідач позов не визнав та подав до суду відзив на позовну заяву, в якому зазначив про те, що проведення першої сесії Білоцерківської районної ради VIII скликання 08.12.2020 року відбувалося на підставі Регламенту Білоцерківської районної ради VII скликання. Всі прийняті рішення, що оскаржуються позивачем були прийняті на підставі Закону України та Регламенту Білоцерківської районної VІІ скликання шляхом таємного голосування відповідно депутатів Білоцерківської районної ради VII скликання простою більшістю голосів, а саме: двадцятьма вісьма голосами при загальному складі ради 54 депутати.

Рішення Про внесення змін до структури виконавчого апарату районної ради" було прийнято також більшістю від загального складу ради, а саме: 28 голосами, що підтверджується результатами поіменного голосування з цього питання.

Щодо порушення прав позивача, то депутат ОСОБА_1 під час проведення першої сесії Білоцерківської районної ради VІІ скликання 08.12.2020 року не вносив до порядку денного пропозицію про бажання бути обраним головою чи заступником голови районної ради, про що свідчить протокол першої сесії районної ради від 08.12.2020 року, відтак позов ОСОБА_1 є необґрунтованим та таким що не підлягає задоволенню.

Протокольною ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 01.07.2021 суд відклав підготовче засідання у справі на 02.08.2021.

Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 02.08.2021 суд продовжив строк проведення підготовчого провадження в адміністративній справі № 320/5522/21 та відклав підготовче засідання в адміністративній справі № 320/5522/21 на 20.09.2021 року.

Протокольною ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 20.09.2021 суд відклав підготовче засідання у справі на 12.10.2021.

Судове засідання, призначене у справі на 12.10.2021 знято з розгляду у зв`язку з перебуванням головуючого судді Панової Г.В. на лікарняному. Наступне судове засідання, призначене у справі на 02.11.2021.

Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 02.11.2021 суд задовольнив заяву представника позивача про виклик у судове засідання свідків та відклав підготовче засідання в адміністративній справі № 320/5522/21 на 30.11.2021.

Також суд викликав у судове засідання в якості свідків: ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 .

Протокольною ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 30.11.2021 суд закрив підготовче провадження та призначив справу до судового розгляду на 17.01.2022.

У судове засідання, призначене у справі на 17.01.2022 з`явилися позивач та його представник а також уповноважений представник відповідача.

Присутні у судовому засіданні позивач та його представник підтримали позовні вимоги з підстав викладених у позовній заяві та просили позов задовольнити. Зазначили, що 08.12.2020 року відбулась сесія Білоцерківської міської ради на якій обиралась голова та заступник голови Білоцерківської міської ради на якій розглядались зміни до структури та відкриття ще однієї посади заступника голови ради що на думку позивача суперечить чинному законодавству. По-друге голосування було проведене також з порушенням, голосувала особа, яка не мала права голосувати, адже не є депутатом. При цьому, позивач наголосив, що він був позбавлений можливості балотуватись на посаду голови/заступника голови ради у зв`язку з протиправними діями ради.

Уповноважений представник відповідача заперечував щодо задоволення позову та вказав на те, що всі рішення ради були прийняті відповідно до регламенту Білоцерківської районної ради VІІ скликання. Додала, що пункт 40.3 регламенту Білоцерківської районної ради VІІ скликання визначає, що структура і чисельність виконавчого апарату, витрати на його утримання встановлюються радою за поданням її голови.

У ході судового розгляду справи судом було допитано в якості свідків ОСОБА_7 та ОСОБА_6 , які є депутатами Білоцерківської районної ради VІІІ скликання.

Так, допитаний в якості свідка ОСОБА_7 пояснив суду, що був присутнім 08.12.2020 на сесії районної ради та бачив процес проведення голосування. Вказав, що лічильною комісією оголошувалося прізвище депутата і особа підходила та проставляла свій підпис і отримувала бюлетень для голосування по кожному із питань, однак свого посвідчення не пред`являв та не бачив щоб хтось із депутатів при отриманні бюлетеня пред`являв посвідчення.

Допитаний свідок ОСОБА_6 пояснив суду, що на сесії була присутні особа, яка не повинна була брати участь у голосуванні, адже саме вирішальний голос по трьох питаннях, зокрема щодо обрання голови ради та заступників голови ради, було проголосовано особою, яка нібито голосувала замість депутата ОСОБА_8 . Свідок пояснив, що на початку проведення сесії Білоцерківської районної ради VІІІ скликання він отримав тимчасове посвідчення, однак останнє не містять фотографії, проте посвідчення було видане йому після підтвердження особи за допомогою документа - паспорта громадянина України.

Заслухавши сторін та показання свідків, розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши усі фактичні обставини справи, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, судом встановлено наступне.

08.12.2020 розпочалась перша установча сесія Білоцерківської районної ради VІІІ, на якій голова Білоцерківської районної територіальної комісії Київської області оголосила підсумки виборів депутатів, а новообрані депутати набули своїх повноважень, що підтверджується відомостями витягу з протоколу першої сесії Білоцерківської районної ради VІІІ скликання Київської області.

Судом встановлено, що під час першої сесії Білоцерківської районної ради VІІІ скликання було прийнято рішення Білоцерківської районної ради №003-01-VІІІ від 08.12.2020 Про обрання голови Білоцерківської районної ради VIII скликання ОСОБА_2 , яким обрано головою білоцерківської районної ради VІІІ скликання ОСОБА_2 , депутата Білоцерківської районної ради, обраного від Київської обласної організації Політичної партії Слуга Народу .

Рішенням Білоцерківської районної ради VІІІ скликання Київської області від 08.12.2020 №004-01-VІІІ Про внесення змін до структури виконавчого апарату районної ради (надалі рішення №004), внесено зміни до структури виконавчого апарату районної ради, а саме, замість одного заступника голови ради введено два заступника голови ради.

У подальшому рішенням Білоцерківської районної ради № 005-01-VІІІ від 08.12.2020 Про обрання заступника голови Білоцерківської районної ради VIII скликання ОСОБА_3 обрано заступником голови Білоцерківської районної ради VІІІ скликання ОСОБА_3 , депутата Білоцерківської районної ради, обраного від Київської обласної організації політичної партії Всеукраїнське об`єднання Батьківщина .

Рішенням Білоцерківської районної ради № 006-01-VІІІ від 08.12.2020 Про обрання заступника голови Білоцерківської районної ради VIII скликання ОСОБА_4 обрано заступником голови Білоцерківської районної ради VІІІ скликання ОСОБА_4 , депутата Білоцерківської районної ради, обраного від Київської обласної організації політичної партії Опозиційна платформа- За життя .

Не погоджуючись з вказаними рішеннями позивач звернувся з даним позовом до суду.

Систему та гарантії місцевого самоврядування в Україні, засади організації та діяльності, правового статусу і відповідальності органів та посадових осіб місцевого самоврядування відповідно до Конституції України визначено Законом України Про місцеве самоврядування в Україні (далі по тексту - Закон № 280/97-ВР ).

Відповідно до ч.1 ст.16 Закону № 280/97-ВР органи місцевого самоврядування є юридичними особами і наділяються цим та іншими законами власними повноваженнями, в межах яких діють самостійно і несуть відповідальність за свою діяльність відповідно до закону.

Частиною 1 ст. 55 закону № 280/97-ВР обумовлено, що голова районної, обласної, районної у місті (у разі її створення) ради обирається відповідною радою шляхом таємного голосування з числа її депутатів на строк повноважень ради.

Відповідно до ч.1 ст.56 Закону № 280/97-ВР районна, районна у місті рада обирає заступника голови ради. Обласна рада обирає першого заступника, заступника голови ради.

Отже, норма даного закону передбачає обрання голови та заступника голови районної, районної у місті ради. У свою чергу щодо обласної ради закон передбачає обрання окремо першого заступник та заступника голови ради.

Заступник голови районної, районної у місті (у разі її створення) ради, перший заступник, заступник голови обласної ради обираються відповідною радою в межах строку її повноважень з числа депутатів цієї ради шляхом таємного голосування і здійснюють свої повноваження до припинення ними повноважень депутата ради відповідного скликання, крім випадків дострокового припинення їх повноважень у порядку, встановленому частинами третьою та четвертою цієї статті (ч.2 ст.56 Закону № 280/97-ВР ).

Відповідно до частини другої статті 10 Закону № 280/97-ВР обласні та районні ради є органами місцевого самоврядування, що представляють спільні інтереси територіальних громад сіл, селищ, міст, у межах повноважень, визначених Конституцією України, цим та іншими законами, а також повноважень, переданих їм сільськими, селищними, міськими радами.

За частиною першою статті 45 Закону № 280/97-ВР сільська, селищна, міська, районна в місті (у разі її створення), районна, обласна рада складається з депутатів, які обираються жителями відповідного села, селища, міста, району в місті, району, області на основі загального, рівного і прямого виборчого права шляхом таємного голосування.

Відповідно до пункту 1, 4, 5 частини першої статті 43 Закону № 280/97-ВР виключно на пленарних засіданнях районної ради, обласної ради вирішуються такі питання: обрання голови ради, відповідно заступника голови районної ради та першого заступника, заступника голови обласної ради, звільнення їх з посади; затвердження за пропозицією голови ради структури, чисельності виконавчого апарату ради, витрат на утримання ради та її виконавчого апарату; затвердження регламенту ради.

Згідно з частиною першою статті 46 Закону № 280/97-ВР сільська, селищна, міська, районна у місті (у разі її створення), районна, обласна рада проводить свою роботу сесійно. Сесія складається з пленарних засідань ради, а також засідань постійних комісій ради.

Частиною третьою вказаної статті обумовлено, що першу сесію новообраної районної у місті, районної, обласної ради скликає відповідна територіальна виборча комісія не пізніш як через два тижні після реєстрації новообраних депутатів ради у кількості, яка забезпечує повноважність складу ради відповідно до статті 45 цього Закону. Перше пленарне засідання першої сесії відкриває голова зазначеної територіальної виборчої комісії, який інформує раду про підсумки виборів депутатів. З моменту визнання повноважень депутатів ради нового скликання рада обирає тимчасову президію з числа депутатів ради в кількості не більше п`яти осіб - представників партій (блоків), які набрали найбільшу кількість голосів на виборах. Члени тимчасової президії почергово головують на пленарних засіданнях ради до обрання голови ради. З часу обрання голови ради він веде пленарні засідання ради відповідно до вимог цього Закону та регламенту ради.

Відповідно до статті 1 Закону України від 07.06.2001 № 2493-III Про службу в органах місцевого самоврядування (далі - Закон № 2493-III) служба в органах місцевого самоврядування - це професійна, на постійній основі діяльність громадян України, які займають посади в органах місцевого самоврядування, що спрямована на реалізацію територіальною громадою свого права на місцеве самоврядування та окремих повноважень органів виконавчої влади, наданих законом.

Відповідно до частини першої статті 2 Закону № 2493-III посадовою особою місцевого самоврядування є особа, яка працює в органах місцевого самоврядування, має відповідні посадові повноваження щодо здійснення організаційно-розпорядчих та консультативно-дорадчих функцій і отримує заробітну плату за рахунок місцевого бюджету.

За змістом статті 3 Закону № 2493-III посадами в органах місцевого самоврядування є: виборні посади, на які особи обираються на місцевих виборах; виборні посади, на які особи обираються або затверджуються відповідною радою; посади, на які особи призначаються сільським, селищним, міським головою, головою районної, районної у місті, обласної ради на конкурсній основі чи за іншою процедурою, передбаченою законодавством України.

За частиною першою статті 10 Закону № 2493-III прийняття на службу в органи місцевого самоврядування здійснюється: на посаду голови та заступників голови районної, районної у місті, обласної ради, заступника міського голови - секретаря Київської міської ради, секретаря сільської, селищної, міської ради, голови постійної комісії з питань бюджету обласної, Київської та Севастопольської міських рад шляхом обрання відповідною радою.

За частинами першою, другою статті 7 Закону № 2493-III правовий статус посадових осіб місцевого самоврядування визначається Конституцією України, законами України Про місцеве самоврядування в Україні , Про статус депутатів місцевих рад , Про вибори депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів , цим та іншими законами України.

Посадові особи місцевого самоврядування діють лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, передбачені Конституцією і законами України, та керуються у своїй діяльності Конституцією України і законами України, актами Президента України і Кабінету Міністрів України, актами органів місцевого самоврядування, а в Автономній Республіці Крим - також нормативно-правовими актами Верховної Ради Автономної Республіки Крим і Ради міністрів Автономної Республіки Крим, прийнятими у межах їхньої компетенції.

Із урахуванням наведених вище норм законодавства суд зазначає, що посада голови районної ради та заступника голови районної ради належить до виборних посад місцевого самоврядування. На таку посаду обирає відповідна районна рада з числа депутатів цієї ради на своєму пленарному засіданні.

У контексті спірних правовідносин треба зауважити, що призначення на виборну посаду голови районної ради та заступника голови районної ради є результатом волевиявлення депутатів цієї ради, які так само можуть достроково припинити повноваження на цій посаді.

Таким чином, враховуючи положення вищезазначених норм права, районна рада на сесії вирішує питання обрання заступника голови районної ради, тобто обрання однієї особи на цю посаду. Кілька заступників голови районної ради будь-яким нормативно-правовим актом не передбачена.

Суд зазначає, що рішенням Білоцерківської районної ради VІІ скликання Київської області №02-23 від 25.12.2015 Про затвердження Регламенту Білоцерківської районної ради VІІ скликання затверджено Регламент роботи Білоцерківської районної ради VІІ скликання.

Відповідно до статті 25 Регламенту роботи Білоцерківської районної ради повноваження голови Ради, заступника голови Ради визначаються Конституцією України, законами України Про місцеве самоврядування в Україні , Про статус депутатів місцевих рад , Про службу в органах місцевого самоврядування , Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності , Про запобігання корупції , Про доступ до публічної інформації , іншими законодавчими актами та цим Регламентом.

Голова Ради, заступник голови Ради працюють у Раді на постійній основі, не можуть мати іншого представницького мандату, суміщати свою службову діяльність з іншою роботою, у тому числі на громадських засадах, займатися іншою оплачуваною (крім викладацької, наукової, творчої діяльності, медичної практики, інструкторської та суддівської практики із спорту) або підприємницькою діяльністю, входити до складу правління, інших виконавчих чи контрольних органів, чи наглядової ради підприємства або організації, що має на меті одержання прибутку (крім випадків, коли особи здійснюють функції з управління акціями (частками, паями), що належать державі чи територіальній громаді, та представляють інтереси держави чи територіальної громади в раді (спостережній раді), ревізійній комісії господарської організації).

Пунктом 26.1 регламенту Білоцерківської районної ради VІІ скликання обумовлено, що Голова Ради обирається Радою на строк її повноважень виключно таємним голосуванням. Рішення про обрання голови Ради вважається прийнятим, якщо за нього проголосувала більшість депутатів від загального складу Ради.

Кандидатури на посаду голови районної ради висуваються на сесії депутатами та їх групами (фракціями).

Кандидати на посаду голови ради виступають на пленарному засіданні з доповідями про програми своєї майбутньої діяльності і відповідають на запитання. У виступах депутатів всі кандидатури обговорюються одночасно.

При цьому, норми статті 27 Регламенту Білоцерківської районної ради VІІ скликання визначають статус заступника голови ради.

Заступник голови ради обирається радою в межах строку її повноважень з числа депутатів цієї ради шляхом таємного голосування.

Рішення про обрання заступника голови Ради вважається прийнятим, якщо за нього проголосувала більшість депутатів від загального складу Ради.

Заступник голови Ради здійснює свої повноваження до припинення ним повноважень депутата Ради відповідного скликання, крім випадків дострокового припинення повноважень у порядку, встановленому законом.

Заступник голови Ради здійснює повноваження голови відповідної Ради за відсутності голови Ради на підставі його розпорядження, а також у разі неможливості виконання головою Ради своїх обов`язків з інших причин.

Як було встановлено судом, 08.12.2020 розпочалась перша установча сесія Білоцерківської районної ради, на якій у відповідності до ч. 3 ст. 46 ЗУ Про місцеве самоврядування в Україні голова Білоцерківської районної територіальної комісії Київської області оголосила підсумки виборів депутатів, а новообрані депутати набули своїх повноважень. Депутатський корпус Білоцерківської районної ради Київської області складається з 54 депутатів.

Згідно відомостей витягу з протоколу першої сесії Білоцерківської районної ради VІІІ скликання загальний склад ради становить 54 депутати, станом на 12 годину на першому засіданні зареєструвалося 53 депутати за списком, що додається.

З матеріалів справи вбачається, що до порядку денного першої сесії Білоцерківської районної ради VІІІ скликання були включені питання щодо обрання голови Білоцерківської районної ради Київської області та його заступників.

Під час проведення першої сесії Білоцерківської районної ради VІІІ скликання прийнято рішення №001-01-VІІІ Про утворення лічильної комісії Білоцерківської районної ради VІІІ скликання .

Також депутатами Білоцерківської районної ради VІІІ скликання прийнято рішення №002-01-VІІІ Про затвердження форми бюлетеня для таємного голосування Білоцерківської районної ради VІІІ скликання .

Слід зазначити, що згідно відомостей витягу з протоколу першої сесії Білоцерківської районної ради VІІІ скликання Київської області від 08.12.2020, на засідання ради винесено питання щодо внесення пропозицій відносно кандидатур на посаду голови районної ради та депутатами Білоцерківської районної ради VІІІ скликання внесено пропозиції кандидатур на посаду голови Білоцерківської районної ради.

У подальшому головуючим на засіданні сесії ради - депутатом Білоцерківської районної ради було повідомлено про те, що партія, яка набрала найбільше голосів, починаючи з ВО Батьківщина , починає отримувати бюлетені для голосування. Оголошено, що депутати, яких будуть називати, підходитимуть та отримуватимуть бюлетені для голосування. Так, у протоколі відображено відомості про оголошення списку депутатів.

Крім того витяг з протоколу першої сесії Білоцерківської районної ради VІІІ скликання Київської області від 08.12.2020 відображає відомості стосовно прийняття рішення №0003-01-VІІІ Про обрання голови Білоцерківської районної ради VІІІ скликання ОСОБА_2 та складення присяги новообраним головою Білоцерківської районної ради VІІІ скликання.

Витяг з протоколу першої сесії Білоцерківської районної ради VІІІ скликання Київської області від 08.12.2020 містить відомості щодо прийняття рішення №004-01-VІІІ Про внесення змін до структури виконавчого апарату районної ради та голосування щодо питання про обрання заступників голови Білоцерківської районної ради та прийняття рішень 005-01-VІІІ від 08.12.2020 Про обрання заступника голови Білоцерківської районної ради VIII скликання ОСОБА_3 та 006-01-VІІІ від 08.12.2020 Про обрання заступника голови Білоцерківської районної ради VIII скликання ОСОБА_4 .

Проте, судом встановлено, що ані положеннями статі 27 Регламенту Білоцерківської районної ради VІІ скликання, ані приписами статті 56 закону України Про місцеве самоврядування в Україні не передбачено можливості щодо обрання кількох посад заступників голови ради в структурі виконавчого апарату районної ради.

Суд відхиляє посилання відповідача на пункт 40.3 регламенту Білоцерківської районної ради VІІ скликання, яким обумовлено, що структура і чисельність виконавчого апарату, витрати на його утримання встановлюються радою за поданням її голови як на підставу прийняття рішення Білоцерківської районної ради VІІІ скликання Київської області від 08.12.2020 № 004-01-VІІІ Про внесення змін до структури виконавчого апарату районної ради , оскільки всупереч чинним нормам закону України Про місцеве самоврядування в Україні , а також іншим нормам Регламенту, передбачено що районна, районна у місті рада обирає заступника голови ради, відповідачем прийнято рішення про внесення змін до виконавчого апарату шляхом обрання замість одного двох заступників голови районної ради. У свою чергу Регламент ради має відповідати чинному законодавству та не суперечити йому.

З огляду на порушення Білоцерківською районною радою приписів статті 56 закону України Про місцеве самоврядування в Україні та невідповідністю положенням Регламенту ради, суд дійшов висновку що рішення Білоцерківської районної ради VІІІ скликання Київської області № 004-01-VІІІ від 08.12.2020 Про внесення змін до структури виконавчого апарату районної ради є протиправним та таким, що підлягає скасуванню.

Водночас, суд відхиляє твердження позивача стосовно того, що при прийнятті спірних рішень про обрання голови та заступників голови районної ради було допушено порушення в голосуванні, оскільки замість депутата ОСОБА_9 голосувала інша особа, факт чого повідомлено правоохоронним органам, оскільки вказані обставини підлягають встановленню в межах кримінального судочинства.

Так, зокрема завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Разом з тим, статтею 2 Кримінально-процесуального кодексу України завданнями кримінального провадження є захист особи, суспільства та держави від кримінальних правопорушень, охорона прав, свобод та законних інтересів учасників кримінального провадження, а також забезпечення швидкого, повного та неупередженого розслідування і судового розгляду з тим, щоб кожний, хто вчинив кримінальне правопорушення, був притягнутий до відповідальності в міру своєї вини, жоден невинуватий не був обвинувачений або засуджений, жодна особа не була піддана необґрунтованому процесуальному примусу і щоб до кожного учасника кримінального провадження була застосована належна правова процедура.

Суд зазначає, що частинами першими статті 75, 76 Кодексу адміністративного судочинства України обумовлено, що достовірними є докази, на підставі яких можна встановити дійсні обставини справи.

Достатніми є докази, які у своїй сукупності дають змогу дійти висновку про наявність або відсутність обставин справи, які входять до предмета доказування.

Суд зазначає, що встановлення обставин про які зазначає позивач в обгрунтування доводів позовної заяви виходить за межі повноважень адміністративного суду та відноситься до компетенції кримінального судочинства.

При цьому, станом на час розгляду даної справи в суді щодо заявленого позивачем до органів Національної поліції факту вчинення правопорушення за ознаками злочину відсутнє рішення суду.

Разом з тим, згідно списку депутатів, Білоцерківської районної ради VІІІ скликання про одержання бюлетеня для таємного голосування з виборів голови Білоцерківської районної ради та заступників голови Білоцерківської ради від 08 грудня 2020 року вбачається, що на ньому наявний підпис навпроти прізвища ОСОБА_9 .

Відтак, вимоги позивача щодо визнання протиправним та скасування рішення Білоцерківської районної ради №003-01-VІІІ від 08.12.2020 Про обрання голови Білоцерківської районної ради VIII скликання ОСОБА_2 , рішення Білоцерківської районної ради №005-01-VIII від 08.12.2020 Про обрання заступника голови Білоцерківської районної ради VIII скликання ОСОБА_3 та рішення Білоцерківської районної ради №006-01-VІІІ від 08.12.2020 Про обрання заступника голови Білоцерківської районної ради VIII скликання ОСОБА_4 не підлягають задоволенню.

При цьому, з огляду на ту обставину, що в ході розгляду справи судом було встановлено неправомірність рішення Білоцерківської районної ради VІІІ скликання Київської області № 004-01-VІІІ від 08.12.2020 Про внесення змін до структури виконавчого апарату районної ради , яким визначено обрання двох заступників голови районної ради, відповідачу слід привести у відповідність вимогам чинного законодавства прийняті ним рішененя, зокрема у відповідність до положень статті 56 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні та статі 27 Регламенту Білоцерківської районної ради VІІ скликання, шляхом обрання одного заступника голови районної ради.

Частиною другою статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Згідно з частиною першою статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Відповідно до частини другої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Відповідачем не доведено правомірність своїх дій щодо внесення змін до структури виконавчого апарату районної ради, зокрема щодо обрання посад двох заступників ради, з урахуванням вимог, встановлених частиною другою статті 19 Конституції України та частиною другою статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень законодавства України та доказів, наявних у матеріалах справи, адміністративний позов підлягає задоволенню частково.

Відповідно до приписів частини третьої статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при частковому задоволенні позову судові витрати покладаються на обидві сторони пропорційно до розміру задоволених позовних вимог. При цьому суд не включає до складу судових витрат, які підлягають розподілу між сторонами, витрати суб`єкта владних повноважень на правничу допомогу адвоката та сплату судового збору.

Під час звернення до суду позивачем було сплачено судовий збір у розмірі 3632,00 грн, за чотири вимоги немайнового характеру, відтак враховуючи часткове задоволення позову, суд вважає що на користь позивача підлягає стягненню сума судового збору в розмірі 908 грн.

Керуючись статтями 9, 14, 73-78, 90, 143, 242-246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

1. Адміністративний позов задовольнити частково.

2. Визнати протиправним та скасувати рішення Білоцерківської районної ради VІІІ скликання Київської області № 004-01-VІІІ від 08.12.2020 Про внесення змін до структури виконавчого апарату районної ради .

3. У задоволенні іншої частини позовних вимог відмовити.

4. Стягнути на користь ОСОБА_1 (рнокпп НОМЕР_1 ; місце проживання: АДРЕСА_1 ) за рахунок бюджетних асигнувань Білоцерківської районної ради (ідентифікаційний код 24215981; місцезнаходження: 09117, Київська область, м. Біла Церква, вул. Ярослава Мудрого, буд.2) сплачену суму судового збору в розмірі 908 (дев`ятсот вісім) грн 00 коп.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення .

У разі оголошення судом лише вступної та резолютивної частини рішення, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення.

Суддя Панова Г. В.

Дата виготовлення і підписання повного тексту рішення - 27 січня 2022 р.

СудКиївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення17.01.2022
Оприлюднено09.02.2022
Номер документу103014613
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —320/5522/21

Ухвала від 29.09.2022

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Ганечко Олена Миколаївна

Ухвала від 12.05.2022

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Ганечко Олена Миколаївна

Рішення від 12.05.2022

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Панова Г. В.

Ухвала від 31.01.2022

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Панова Г. В.

Рішення від 17.01.2022

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Панова Г. В.

Рішення від 17.01.2022

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Панова Г. В.

Ухвала від 02.11.2021

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Панова Г. В.

Ухвала від 02.08.2021

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Панова Г. В.

Ухвала від 01.06.2021

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Панова Г. В.

Ухвала від 17.05.2021

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Панова Г. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні