СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
про прийняття позовної заяви до розгляду та відкриття провадження у справі
25 січня 2022 року Справа № 480/14165/21
Сумський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Осіпової О.О., перевіривши матеріали позовної заяви Депутата Охтирської міської ради Масло Романа Євгеновича до Депутата Охтирської міської ради Данилюка Миколи Миколайовича, треті особи: Громадська організація "Право & Захист", Сумська обласна організація Політичної партії "Сила і Честь", Голова правління Сумської обласної організації Політичної партії "Сила і Честь" Кисіль Андрій Юрійович, про визнання протиправним, незаконним, недійсним та скасування повідомлення,
В С Т А Н О В И В:
Депутат Охтирської міської ради ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 ), звернувся до Сумського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Депутата Охтирської міської ради Данилюка Миколи Миколайовича ( АДРЕСА_2 ), треті особи: Громадська організація "Право & Захист" (вул. Лабуренка, 8, кв. 3, с. Мирне, Охтирський район, Сумська область, 42768), Сумська обласна організація Політичної партії "Сила і Честь" (вул. Юрія Вєтрова, 35, м. Суми, Сумська область, 40000), Голова правління Сумської обласної організації Політичної партії "Сила і Честь" Кисіль Андрій Юрійович (вул. Юрія Вєтрова, 35, м. Суми, Сумська область, 40000), в якій просить визнати протиправним, незаконним, недійсним та скасувати повідомлення ОСОБА_2 від 06.04.2021 року про створення депутатської фракції політичної партії Сила і Честь та зміну голови депутатської фракції політичної партії Сила і Честь .
Ухвалою Сумського окружного адміністративного суду від 28.12.2021 р. позовну заяву залишено без руху для подання заяви про поновлення строку звернення до адміністративного суду та доказів поважності причин його пропуску.
21.01.2022 р. позивачем надано заяву про усунення недоліків позовної заяви, в якій зазначає, що 13 грудня 2021 року в соціальній мережі Фейсбук на сторінці Громадської організації Право & Захист були опубліковані: завірена начальником з організації діяльності ради копія повідомлення депутата Охтирської міської ради ОСОБА_2 від 06.04.2021 року на 1 аркуші та завірена начальником з організації діяльності ради копія протоколу № 1 засідання депутатської фракції Політичної Партії Сила і Честь Охтирської міської ради VIII скликання від 05.04.2021р. на 3 аркушах. В оприлюдненому повідомленні від 06.04.2021р. за підписом ОСОБА_2 як голови фракції політичної партії Сила і Честь до персонального складу, без згоди позивача, без повідомлення його, без відповідної його заяви, також включено ОСОБА_1 . Зі змістом протоколу № 1 засідання депутатської фракції Політичної Партії Сила і Честь Охтирської міської ради VIII скликання від 05.04.2021р. на 3 аркушах та зі змістом повідомлення депутата Охтирської міської ради Миколи Данилюка від 06.04.2021 року на 1 аркуші позивач ознайомився лише 13 грудня 2021 року і відразу звернувся із позовною заявою до Сумського окружного адміністративного суду. Позивач зазначає, що до персонального складу депутатської фракції, депутат Охтирської міської ради ОСОБА_3 включив позивача без його згоди, без повідомлення його, без подання ним відповідної заяви, про що йому стало відомо лише 13 грудня 2021 року із соціальних мереж.
Вирішуючи подане позивачем клопотання, суд зазначає, що відповідно до ст.27 Закону України "Про статус депутатів місцевих рад" від 11.07.2002р. №93-VI депутатські фракції місцевих рад формуються на партійній основі депутатами місцевих рад (крім депутатів сільських, селищних рад).
Депутати сільських та селищних рад на основі єдності поглядів або партійного членства можуть об`єднуватися у депутатські фракції місцевих рад. До складу депутатських фракцій можуть входити також позапартійні депутати сільської та селищної ради, які підтримують політичну спрямованість фракцій.
Депутат місцевої ради може входити до складу лише однієї депутатської фракції. Після відповідного оформлення матеріалів про утворення депутатської фракції головуючий на пленарному засіданні відповідної місцевої ради інформує депутатів місцевої ради про реєстрацію такої депутатської фракції, її кількісний склад.
Інші питання створення та діяльності депутатських фракцій визначаються регламентом місцевої ради.
Так, згідно зі ст. 45 Регламенту роботи Охтирської міської ради восьмого скликання, затвердженого рішенням ради від 11.12.2020 № 16-МР, про зміни в складі депутатської групи, фракції її повноважний представник письмово повідомляє міського голову. Це повідомлення підписує депутат, щодо якого воно подається, або лише повноважний представник депутатської групи, фракції, якщо депутата виключено з групи, фракції.
Із копії доданого до справи повідомлення вбачається, що воно було направлено міському голові ОСОБА_4 , секретарю міської ради Пікуліну М. та депутату Охтирської міської ради, голові фракції політичної партії "Сила та Честь" Данилюку М.М. та підписано останнім.
Додатком до повідомлення є протокол №1 від 05.04.2021р., згідно з яким на засіданні депутатської фракції політичної партії "Сила та Честь" ОСОБА_1 був відсутній.
Таким чином, суд вважає підстави пропуску строку звернення до суду поважними, оскільки ОСОБА_1 не отримував вкааного повідомлення та дізнався про його існування у грудні 2021 року із соціальної мережі, а тому строк звернення до суду підлягає поновленню.
Адміністративний позов відповідає вимогам статей 160, 161 Кодексу адміністративного судочинства України. З огляду на зазначене, перешкоди для прийняття позовної заяви та відкриття провадження у справі Сумським окружним адміністративним судом відсутні.
Відповідно до ч. 3 ст. 257 КАС України, при вирішенні питання про розгляд справи за правилами спрощеного або загального позовного провадження суд враховує: значення справи для сторін; обраний позивачем спосіб захисту; категорію та складність справи; обсяг та характер доказів у справі, в тому числі чи потрібно у справі призначати експертизу, викликати свідків тощо; кількість сторін та інших учасників справи; чи становить розгляд справи значний суспільний інтерес; думку сторін щодо необхідності розгляду справи за правилами спрощеного позовного провадження.
Згідно з ст. 262 КАС України, суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше.
Враховуючи наведене, а також те, що дана справа не підпадає під перелік справ, які розглядаються виключно за правилами загального позовного провадження (ч. 4 ст. 12 КАС України), суд дійшов висновку розгляд справи провести за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін.
Керуючись ст.ст. 171, 248, 256, 257, 260, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
У Х В А Л И В:
1. Прийняти позовну заяву до розгляду та відкрити провадження в адміністративній справі № 480/14165/21 за позовом Депутата Охтирської міської ради Масло Романа Євгеновича до Депутат Охтирської міської ради Данилюк Микола Миколайович про визнання протиправним, незаконним, недійсним та скасування повідомлення (Номер категорії справи 103030000).
2. Визнати поважними причини пропуску Депутатом Охтирської міської ради ОСОБА_1 строку звернення до суду з позовом до Депутата Охтирської міської ради Данилюка Миколи Миколайовича, треті особи: Громадська організація "Право & Захист", Сумська обласна організація Політичної партії "Сила і Честь", Голова правління Сумської обласної організації Політичної партії "Сила і Честь" Кисіль Андрій Юрійович, про визнання протиправним, незаконним, недійсним та скасування повідомлення.
3. Поновити Депутату Охтирської міської ради ОСОБА_1 строк звернення до суду із вказаним позовом.
4. Розгляд справи проводити за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін в приміщенні Сумського окружного адміністративного суду за адресою: м. Суми, вул. Герасима Кондратьєва, 159, зал 209.
5. Копію ухвали про прийняття позовної заяви до розгляду та відкриття провадження у справі надіслати сторонам.
6. Встановити відповідачу 15-денний строк для подання заяви із запереченнями проти розгляду справи за правилами спрощеного позовного провадження та відзиву на позовну заяву, який повинен відповідати вимогам ст. 162 КАС України, і всі письмові та електронні докази (які можливо доставити до суду), висновки експертів і заяви свідків, що підтверджують заперечення проти позову.
Відповідно до вимог ч. 3 ст. 162 КАС України, одночасно з надісланням (наданням) відзиву до суду, копія відзиву та доданих до нього документів повинна бути надіслана іншим учасникам справи.
У разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами (ч. 6 ст. 162 КАС України).
Відповідно до ч. 4 ст. 159 КАС України неподання суб`єктом владних повноважень відзиву на позов без поважних причин може бути кваліфіковано судом як визнання позову.
7. Позивач в порядку, встановленому ст. ст. 162-167 КАС України має право подати до суду відповідь на відзив, а відповідач - заперечення протягом п`яти днів з дня отримання відповідно відзиву/заперечення.
8. Роз`яснити сторонам, що інформацію у справі, що розглядається, можна отримати в мережі Інтернет на офіційному вебпорталі судової влади України на вебсторінці http://adm.su.court.gov.ua/sud1870/.
9. Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею та оскарженню не підлягає.
Суддя О.О. Осіпова
Суд | Сумський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 25.01.2022 |
Оприлюднено | 09.02.2022 |
Номер документу | 103024988 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Сумський окружний адміністративний суд
О.О. Осіпова
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні