КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИ Й АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Справа: № 2а-11278/09/2670 Головуючий у 1 -й інстанції: Блажівська Н.Є.
Суддя-доповідач: Данилов а М. В.
ПОСТАНОВА
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
"01" липня 2010 р. м. Київ
Колегія суддів Київськог о апеляційного адміністрати вного суду у складі:
головуючого - судді Данило вої М. В.,
суддів: Бєлово ї Л.В., Бистрик Г.М.
при секретарі судового зас ідання Горбачовій Ю.Д.,
розглянувши у відкритому с удовому засіданні в місті Ки єві апеляційну скаргу управл іння Пенсійного фонду Україн и у Дніпровському районі м. Ки єва на постанову окружного а дміністративного суду міста Києва від 14 жовтня 2009 року у спр аві за адміністративним позо вом заступника прокурора Дні провського району м. Києва в і нтересах держави в особі упр авління Пенсійного фонду Укр аїни у Дніпровському районі м. Києва до товариства з обмеж еною відповідальністю «Оріє нтир»про стягнення заборгов аності,
в с т а н о в и л а:
Позивач звернувся до с уду з позовом до ТОВ «Орієн тир»про стягнення заборгова ності. Обґрунтовував позовні вимоги тим, що відповідач не в иконує вимоги чинного законо давства, зокрема, Закону Укра їни «Про загальнообов' язко ве державне пенсійне страхув ання», Закону України «Про зб ір на обов' язкове державне пенсійне страхування»та не в иплачує заборгованість по сп латі збору на загальнообов' язкове державне пенсійне стр ахування в розмірі 107 459 грн. 17 ко п.
Постановою окружного адмі ністративного суду міста Киє ва від 14 жовтня 2009 року у задово лені позову відмовлено.
На зазначену постанову суд у позивачем подано апеляційн у скаргу, в якій він, посилаючи сь на порушення судом першої інстанції норм матеріальног о права, просить оскаржувану постанову скасувати та прий няти нову постанову, якою поз овні вимоги задовольнити.
Розглянувши доводи апеляц ійної скарги, перевіривши ма теріали справи та дослідивши докази, проаналізувавши на п ідставі встановлених фактич них обставин справи правильн ість застосування судом перш ої інстанції норм законодавс тва, колегія суддів вважає, що апеляційну скаргу необхідно задовольнити з огляду на так е.
Згідно з вимогами статті 159 К одексу адміністративного су дочинства України рішення су ду має бути законним та обґру нтованим. Законним є рішення , ухвалене судом відповідно д о норм матеріального права п ри дотриманні норм процесуал ьного права, а обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на п ідставі повно і всебічно з' ясованих обставин в адмініст ративній справі, підтверджен ими тими доказами, які були до сліджені в судовому засіданн і.
Колегія суддів вважає, що да ним вимогам оскаржуване ріше ння не відповідає.
Відмовляючи у задоволенні позовних вимог суд першої ін станції виходив з того, що на ч ас розгляду справи в суді від сутні правові підстави для п ідтвердження заборгованост і у товариства з обмеженою ві дповідальністю «Орієнтир»п о сплаті страхових внесків н а загальнообов' язкове держ авне пенсійне страхування.
Колегія суддів Київського апеляційного адміністратив ного суду не погоджується з д аним висновком суду першої і нстанції.
З матеріалів справи вбачає ться, що ТОВ «Орієнтир»є плат ником внесків на загальнообо в' язкове державне пенсійне страхування відповідно до с т. 1 Закону України «Про збір н а обов' язкове державне пенс ійне страхування»від 26 червн я 1997 року №400/97-ВР (далі по тексту - Закон №400/97-ВР) та ст. 14 Закону У країни «Про загальнообов' я зкове державне пенсійне стра хування»від 09 липня 2003 року №1058- IV (далі по тексту - Закон №1058-IV).
Статтею 19 Закону №1058-IV передба чено, що страхові внески до со лідарної системи нараховуют ься: для роботодавця - на суми фактичних витрат на оплату п раці (грошового забезпечення ) працівників, що включають ви трати на виплату основної і д одаткової заробітної плати т а інших заохочувальних та ко мпенсаційних виплат, у тому ч ислі в натуральній формі, які визначаються згідно з норма тивно-правовими актами, прий нятими відповідно до Закону України «Про оплату праці», в иплату винагород фізичним ос обам за виконання робіт (посл уг) за угодами цивільно-право вого характеру, що підлягают ь обкладенню податком на дох оди фізичних осіб, а також на с уми оплати перших п' яти дні в тимчасової непрацездатнос ті, яка здійснюється за рахун ок коштів роботодавця, та доп омоги по тимчасовій непрацез датності.
Згідно з Інструкцією про по рядок обчислення і сплати ст рахувальниками та застрахов аними особами внесків на заг альнообов' язкове державне пенсійне страхування до Пен сійного фонду України, затве рдженої постановою правлінн я Пенсійного фонду України в ід 19 грудня 2003 року №21-1, зареєстр ованої в Міністерстві юстиці ї України 16 січня 2004 року за №64/8663 (далі по тексту - Інструкція ), обчислення страхових внеск ів зазначеною категорією пла тників здійснюється щомісяч но за ставками, що визначають ся відповідно до 4.1, 4.2 Інструкц ії та ст. 4 Закону №400/97-ВР.
Відповідно до ст. 20 Закону №10 58-IV передбачено, що страхові вн ески обчислюються виключно в грошовій формі, у тому числі з виплат (доходу), що здійснюють ся в натуральній формі. Обчис лення страхових внесків заст рахованих осіб, зазначених у пунктах 1, 2, 5 - 7, 9, 10, 12, 15, 17 і 18 статті 11 ц ього Закону, здійснюється ст рахувальниками на підставі б ухгалтерських та інших докум ентів, відповідно до яких про вадиться нарахування (обчисл ення) або які підтверджують н арахування (обчислення) заро бітної плати (доходу), грошово го забезпечення, на які відпо відно до цього Закону нарахо вуються страхові внески. Обч ислення страхових внесків те риторіальними органами Пенс ійного фонду у випадках, пере дбачених цим Законом, здійсн юється на підставі складених актів перевірки правильност і нарахування та сплати стра хових внесків, звітності, що п одається страхувальником, бу хгалтерських та інших докуме нтів, що підтверджують суму з аробітної плати (доходу), на як і відповідно до цього Закону нараховуються страхові внес ки. Сплата страхових внесків здійснюється виключно в гро шовій формі шляхом внесення відповідних сум страхових вн есків до солідарної системи на банківські рахунки викона вчих органів Пенсійного фонд у, а сум страхових внесків до н акопичувальної системи пенс ійного страхування - на банкі вський рахунок Накопичуваль ного фонду або на банківськи й рахунок обраного застрахов аною особою недержавного пен сійного фонду.
Пунктом 8.1 Інструкції встан овлено, що суми страхових вне сків, своєчасно не нарахован і та/або не сплачені страхува льниками у строки, визначені п. 5.1 п. 5.2, п. 5.3 цієї Інструкції, у т ому числі обчислені органами Пенсійного фонду, уважаютьс я простроченою заборгованіс тю із сплати страхових внеск ів і стягуються з нарахуванн ям пені та застосуванням фін ансових санкцій.
Відповідно до Законів Укра їни «Про здійснення контролю за сплатою збору на загально обов' язкове державне пенсі йне страхування та збору на о бов' язкове соціальне страх ування»від 21 травня 1999 року №700-X IV, «Про порядок погашення зобо в' язань платників податків перед бюджетними та державн ими цільовими фондами» від 21 г рудня 2000 року №2181-III, «Про загальн ообов' язкове державне пенс ійне страхування»від 09 липня 2003 року №1058-IV головним спеціалі стом відділу аудиту управлін ня Пенсійного фонду України у Дніпровському районі м. Киє ва (далі по тексту - УПФУ) Ге йко О.В. проведена позаплан ова перевірка правильності о бчислення, повноти нарахуван ня та своєчасності сплати ТО В «Орієнтир»внесків на загал ьнообов' язкове державне пе нсійне страхування за період з 01 січня 2004 року по 31 січня 2009 рок у. За результатами даної пере вірки складено акт від 16 берез ня 2009 року №38/03, яким встановлено суму простроченої заборгова ності ТОВ «Орієнтир» із стра хових внесків (зборів) в розмі рі 107 459 грн. 17 коп.
У зв' язку з цим, 18 березня 2009 року УПФУ направлено на адре су відповідача вимогу від 18 бе резня 2009 року №Ю-365, згідно з якою загальна сума боргу платник а страхових внесків становит ь 107 459 грн. 17 коп. 06 квітня 2009 року за значена вимога отримана відп овідачем, що підтверджується повідомленням №360850.
Відповідно до пункту 3 ст. 106 З акону №1058-IV територіальні орга ни Пенсійного фонду за формо ю і у строки, визначені правлі нням Пенсійного фонду, надси лають страхувальникам, які м ають недоїмку, вимогу про її с плату. Вимога про сплату недо їмки є виконавчим документом . Протягом десяти робочих дні в із дня одержання вимоги про сплату недоїмки страхувальн ик зобов'язаний сплатити сум и недоїмки та суми фінансови х санкцій. Страхувальник у ра зі незгоди з розрахунком сум и недоїмки, зазначеної у вимо зі про сплату недоїмки, узгод жує її з органами Пенсійного фонду в порядку, встановлено му правлінням Пенсійного фон ду, а в разі неузгодження вимо ги із органами Пенсійного фо нду має право на оскарження в имоги в судовому порядку. Про оскарження вимоги територіа льного органу Пенсійного фон ду про сплату недоїмки до вик онавчої дирекції Пенсійного фонду або в судовому порядку страхувальник зобов' язани й письмово повідомити відпов ідний територіальний орган П енсійного фонду протягом трь ох робочих днів із дня зверне ння до виконавчої дирекції П енсійного фонду чи суду.
Матеріалами справи підтве рджено, що відповідач 14 квітня 2009 року звертався до УПФУ із за явою про узгодження вимоги № Ю-365 від 18 березня 2009 року, в якій п росив скасувати вимогу. Ріше нням УПФУ від 28 квітня 2009 року № 6221/08 дану заяву залишено без за доволення, а вимогу без змін. 15 травня 2009 року відповідач зве рнувся до Головного управлін ня Пенсійного фонду України в м. Києві (далі по тексту - ГУП ФУ) зі скаргою, в якій просив с касувати рішення УПФУ №6221/08 та вимогу про сплату боргу №Ю-365.
Відповідно до п. 2.4. Порядку р озгляду органами Пенсійного фонду України скарг на рішен ня про накладення штрафу, нар ахування пені та заяв страху вальників при узгодженні ним и вимоги про сплату недоїмки із сплати страхових внесків на загальнообов'язкове держ авне пенсійне страхування, з атвердженого постановою пра вління Пенсійного фонду Укра їни від 19 грудня 2003 року №21-2, заре єстрованого в Міністерстві ю стиції України 20 січня 2004 року за №81/8680 (далі по тексту - Поряд ок) за результатами розгляду заяви про узгодження вимоги про сплату недоїмки територ іальний орган Пенсійного фон ду зобов' язаний прийняти вм отивоване рішення та повідом ити про нього особу, що подала заяву.
Згідно з п. 2.5 Порядку передба чено, що територіальний орга н Пенсійного фонду приймає о дне з таких рішень:
- про повне або часткове зад оволення заяви страхувальни ка про узгодження вимоги про сплату недоїмки, скасування оскарженої вимоги про сплат у недоїмки та надсилання стр ахувальнику нової вимоги;
- про залишення вимоги про с плату недоїмки без змін, а зая ви страхувальника без задово лення.
Пунктом 6.2. Порядку встановл ено, що рішення про результат и розгляду скарги та/або заяв и страхувальника, оформляєть ся відповідно до вимог закон одавства про мови (додаток 8). З міст рішення складається зі вступної, описової, мотивува льної та резолютивної частин . Рішення оформляється на бла нку органу Пенсійного фонду, який розглядав скаргу та/або заяву.
У вступній частині рішення зазначаються: повне наймену вання особи, яка подала скарг у та/або заяву, прізвище та іні ціали громадянина або фізичн ої особи - суб' єкта підприєм ницької діяльності, посадово ї особи скаржника; відомості про інших осіб, які брали учас ть у розгляді скарги та/або за яви; відомості про предмет ос карження, якого стосується с карга та/або заява; дата прийн яття скарги та/або заяви до ро згляду (дата і номер зазначаю ться за даними журналу реєст рації вхідної кореспонденці ї). Описова частина рішення по винна містити перелік докуме нтів, які були взяті до уваги п ри розгляді скарги та/або зая ви, дату і номер вимоги про спл ату недоїмки або оскаржувано го рішення, посаду, прізвище т а ініціали керівника органу Пенсійного фонду (або його за ступника), який видав зазначе ні документи, та стисле викла дення вимог і клопотання осо би, яка подала скаргу та/або за яву. У мотивувальній частині рішення мають бути наведені результати дослідження мате ріалів скарги та/або заяви та докази, на яких ґрунтуються в исновки посадової особи орга ну Пенсійного фонду, яка розг лядала скаргу та/або заяву, а т акож посилання на конкретні статті та пункти законів Укр аїни та інших нормативно-пра вових актів, якими обґрунтов ано відповідь на скаргу та/аб о заяву. Резолютивна частина рішення повинна містити вис новок про задоволення чи час ткове задоволення скарги та/ або заяви або про відмову в за доволенні вимог чи клопотанн я особи, викладених у скарзі т а/або заяві.
З аналізу тексту рішення ГУ ПФУ від 10 червня 2009 року №12474/08 вба чається, що дане рішення не ві дповідає вимогам п. 2.4, п. 2.5, п. 6.2, от же колегією суддів Київськог о апеляційного адміністрати вного суду не приймається до уваги.
Колегія суддів вважає, що матеріалами справи підтверд жено позовні вимоги позивача . Натомість, відповідачем не п ідтверджено неправомірніст ь винесення УПФУ вимоги від 18 березня 2009 року №Ю-365 та не нада но доказів, які б підтверджув али правильність нарахуванн я та своєчасність сплати ТОВ «Орієнтир»страхових внескі в.
Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС У країни кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та зап еречення, крім випадків, вста новлених статтею 72 цього Коде ксу.
З огляду на вищезазначене, к олегія суддів вважає, що суд п ершої інстанції прийняв оска ржувану постанову з порушенн ям норм матеріального права, у зв' язку з цим апеляційна с карга підлягає задоволенню, а постанова окружного адміні стративного суду міста Києва від 14 жовтня 2009 року - скас уванню.
Відповідно до частини пер шої статті 202 КАС України підс тавами для скасування постан ови або ухвали суду першої ін станції та ухвалення нового рішення є неповне з' ясуванн я судом обставин, що мають зна чення для справи; недоведені сть обставин, що мають значен ня для справи, які суд першої і нстанції вважає встановлени ми; невідповідність висновкі в суду обставинам справи; пор ушення норм матеріального аб о процесуального права, що пр извело до неправильного вирі шення справи або питання.
На підставі викладено, кер уючись статтями 195, 196, 198, 202, 205, 207, 212 Ко дексу адміністративного суд очинства України, суд, -
п о с т а н о в и в:
Апеляційну скаргу управл іння Пенсійного фонду Україн и у Дніпровському районі м. Києва - задовольнити.
Постанову окружного адмін істративного суду міста Києв а від 14 жовтня 2009 року - скасув ати.
Прийняти нову постанову, як ою позовні вимоги заступника прокурора Дніпровського рай ону м. Києва в інтересах держа ви в особі управління Пенсій ного фонду України у Дніпров ському районі м. Києва задово льнити.
Стягнути з товариства з обм еженою відповідальністю «Ор ієнтир»(код ЄДРПОУ 21601175) на кори сть управління Пенсійного фо нду України у Дніпровському районі м. Києва заборгованіс ть по сплаті страхових внеск ів у розмірі 107 459 грн. 17 коп. (сто с ім тисяч чотириста п' ятдеся т дев' ять гривень сімнадцят ь копійок) зарахувавши дані к ошти на розрахунковий рахуно к 2560830126 в Головному управлі нні Ощадбанку по м. Києву та Ки ївській області, МФО 322669, ЄДРПО У 22869448.
Повний текст постанови виг отовлено 05 липня 2010 року.
Постанова набирає законно ї сили з моменту проголошенн я та може бути оскаржена прот ягом одного місяця шляхом по дачі касаційної скарги до Ви щого адміністративного суду України.
Головуючий суддя:
Судді:< Текст >
Суд | Київський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 01.07.2010 |
Оприлюднено | 11.08.2010 |
Номер документу | 10303666 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський апеляційний адміністративний суд
Данилова М. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні