ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
про прийняття позовної заяви до розгляду та відкриття провадження у справі
01 лютого 2022 року СєвєродонецькСправа № 360/757/22 Суддя Луганського окружного адміністративного суду Кисіль С. В., перевіривши матеріали позовної заяви ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 ) до Старобільської міської ради Луганської області (вул. Центральна, 36, м. Старобільськ, Старобільський район, Луганська обл., 92703) про визнання бездіяльності протиправною, зобов`язання вчинити певні дії,
ВСТАНОВИВ:
31 січня 2022 року до Луганського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява ОСОБА_1 (далі позивач) до Старобільської міської ради Луганської області (далі відповідач, Старобільська міська рада), в якій просить:
- визнати протиправною бездіяльність Старобільської міської ради щодо нездійснення у спосіб, визначений Земельним кодексом України, розгляду звернення позивача за вхід. № С-1718 від 16 серпня 2021 року про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 2,0 га для ведення особистого селянського господарства, шляхом поділу земельної ділянки з кадастровим номером 4425181000:05:004:0095, яка розташована за межами населених пунктів Старобільської міської територіальної громади (колишня Калмиківська сільська рада);
- зобов`язати Старобільську міську раду надати позивачу дозвіл на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 2,0 га для ведення особистого селянського господарства, шляхом поділу земельної ділянки з кадастровим номером 4425181000:05:004:0095, яка розташована за межами населених пунктів Старобільської міської територіальної громади (колишня Калмиківська сільська рада).
В обґрунтування заявлених вимог зазначено, що на розгляді у відповідача перебувала заява позивача від 16 серпня 2021 року за вхід. № С-1718 про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо , відведення земельної ділянки площею 2,0 га для ведення особистого селянського господарства, шляхом поділу земельної ділянки з кадастровим номером 4425181000:05:004:0095, яка розташована за межами населених пунктів Старобільської міської територіальної громади (колишня Калмиківська сільська рада).
У відповідності до інформації Державного земельного кадастру про право власності та речові права на земельну ділянку від 25 січня 2022 року (інформація сформована перед подачею позову) земельна ділянка з кадастровим номером 4425181000:05:004:0095 площею 23,7231 га віднесена до земель сільськогосподарського призначення із видом використання: землі запасу. Форма власності цієї земельної ділянки - комунальна; власник - Старобільська міська рада.
Перебування цієї земельної ділянки у комунальній власності Старобільської міської ради обумовлене тим, що з метою забезпечення виконання Указу Президента України від 15 жовтня 2020 року № 449 «Про деякі заходи щодо прискорення реформ у сфері земельних відносин» Кабінетом Міністрів України постановою від 16 листопада 2020 року № 1113 ухвалено здійснити передачу з 17 листопада 2020 року земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності у комунальну власність відповідно до статті 117 Земельного кодексу України.
Позивачем зазначено, що його заява від 16 серпня 2021 року за вхід. № С-1718 про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 2,0 га для ведення особистого селянського господарства, шляхом поділу земельної ділянки з кадастровим номером 4425181000:05:004:0095, яка розташована за межами населених пунктів Старобільської міської територіальної громади (колишня Калмиківська сільська рада), дотепер залишається нерозглянутою.
Будь-яке рішення за результатами розгляду заяви позивача у порядку, встановленому Земельним кодексом України, відповідачем не ухвалене.
У листі Старобільської міської ради Луганської області від 15 листопада 2021 року № 3620/01-19 зазначено, що по заяві ОСОБА_1 відділом земельних відносин було підготовано проект рішення «Про надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки громадянину України ОСОБА_1 у власність для ведення особистого селянського господарства, шляхом поділу земельної ділянки з кадастровим №4425181000:05:004:0095, яка розташована за межами населених пунктів Старобільської міської територіальної громади (колишня Калмиківська сільська рада)». Даний проект рішення було розглянуто на засіданні постійної комісії міської ради з питань регулювання земельних відносин, екології, містобудування, архітектури та будівництва 20 вересня 2021 року, який було вирішено винести доопрацювання у зв`язку з необхідністю обстеження земельної ділянки в натурі (на місцевості). При обстеженні земельної ділянки було з`ясовано, що земельна ділянка являє собою балку (пасовища). З метою охорони земель та недопущення ерозійних процесів на земельній ділянці, які можуть привести до її деградації в разі розорювання, вищезазначена земельна ділянка була включена до переліку земельних ділянок сільськогосподарського призначення, запланованих для продажу права оренди на земельних торгах у формі аукціону з метою використання їх виключно як пасовища, для випасання худоби.
Позивач звернувся до Уповноваженого Верховної ради України з прав людини із заявою щодо бездіяльності відповідача у питанні здійснення розгляду заяви позивача про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки.
Згідно відповіді від 06 грудня 2021 року № 38864.4/С22693 3/21/Х35.2 Секретаріатом Уповноваженого Верховної ради України з прав людини повідомлено про інші наслідки обстеження земельної ділянки з кадастровим номером 4425181000:05:004:0095 спеціалістами Старобільської міської ради Луганської області, а саме: під час проведення обстеження земельної ділянки Старобільською міською радою Луганської області було виявлено неправомірне використання (самовільне зайняття) зазначеної земельної ділянки невідомою особою без правовстановлюючих документів, що стало підставою для звернення органу місцевого самоврядування до правоохоронних органів.
Позивач вважає, що викладені обставини у сукупності та протиправна бездіяльність відповідача у питанні розгляду звернення возивача про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки стали підставою для звернення позивача до суду з цим позовом.
Відповідно до частини другої статті 171 Кодексу адміністративного судочинства України (далі КАС України) суддя відкриває провадження в адміністративній справі на підставі позовної заяви, якщо відсутні підстави для залишення позовної заяви без руху, її повернення чи відмови у відкритті провадження у справі.
Згідно з частиною шостою статті 161 КАС України у разі необхідності до позовної заяви додаються клопотання та заяви позивача про розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження, участь у судовому засіданні щодо розгляду справи за правилами спрощеного позовного провадження, звільнення (відстрочення, розстрочення, зменшення) від сплати судового збору, про призначення експертизи, витребування доказів, про забезпечення надання безоплатної правничої допомоги, якщо відповідний орган відмовив у її наданні тощо.
Позивач у позовній заяві просив розгляд справи проводити у порядку спрощеного позовного провадження та витребувати від відповідача належним чином засвідчену копію звернення ОСОБА_1 за вхід. № С-1718 від 16 серпня 2021 року про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 2,0 га для ведення особистого селянського господарства, шляхом поділу земельної ділянки з кадастровим номером 4425181000:05:004:0095, яка розташована за межами населених пунктів Старобільської міської територіальної громади (колишня Калмиківська сільська рада), оскільки копія відповідної заяви у позивача не зберіглася, представник позивача за довіреністю ОСОБА_2 20 січня 2022 року звернувся із запитом на доступ до публічної інформації до Старобільської міської ради Луганської області, яким просив надати йому копію звернення позивача щодо надання йому земельної ділянки з кадастровим № 4425181000:05:004:0095.
Зазначена позовна заява відповідає вимогам статей 160, 161, 172 КАС України, підстав для залишення позовної заяви без руху, її повернення чи відмови у відкритті провадження у справі не встановлено, тому вважаю за необхідне відкрити провадження у цій справі.
Відповідно до частин першої, другої, третьої статті 12 КАС України адміністративне судочинство здійснюється за правилами, передбаченими цим Кодексом, у порядку позовного провадження (загального або спрощеного). Спрощене позовне провадження призначене для розгляду справ незначної складності та інших справ, для яких пріоритетним є швидке вирішення справи. Загальне позовне провадження призначене для розгляду справ, які через складність або інші обставини недоцільно розглядати у спрощеному позовному провадженні.
Частиною третьою статті 257 КАС України встановлено, що при вирішенні питання про розгляд справи за правилами спрощеного або загального позовного провадження суд враховує: 1) значення справи для сторін; 2) обраний позивачем спосіб захисту; 3) категорію та складність справи; 4) обсяг та характер доказів у справі, в тому числі чи потрібно у справі призначати експертизу, викликати свідків тощо; 5) кількість сторін та інших учасників справи; 6) чи становить розгляд справи значний суспільний інтерес; 7) думку сторін щодо необхідності розгляду справи за правилами спрощеного позовного провадження.
Адміністративна справа незначної складності (малозначна справа) - адміністративна справа, у якій характер спірних правовідносин, предмет доказування та склад учасників тощо не вимагають проведення підготовчого провадження та (або) судового засідання для повного та всебічного встановлення її обставин (пункт 20 статті 4 КАС України).
Відповідно до пункту 10 частини шостої статті 12 КАС України для цілей цього Кодексу справами незначної складності є інші справи, у яких суд дійде висновку про їх незначну складність, за винятком справ, які не можуть бути розглянуті за правилами спрощеного позовного провадження.
Зазначена справа не є справою у спорах, що відповідно до приписів частини четвертої статті 12 КАС України має розглядатись виключно за правилами загального позовного провадження.
Згідно з частиною першою статті 260 КАС України питання про розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження суд вирішує в ухвалі про відкриття провадження у справі.
Частиною п`ятою статті 262 КАС України передбачено, що суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше. За клопотанням однієї із сторін або з власної ініціативи суду розгляд справи проводиться в судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін.
За таких обставин, суд дійшов висновку, що справу слід розглянути за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).
Щодо клопотання про витребувати від відповідача письмових доказів, суд зазначає таке.
За приписами частини третьої статті 77 КАС України докази суду надають учасники справи. Суд може запропонувати сторонам надати докази та збирати докази з власної ініціативи, крім випадків, визначених цим Кодексом.
З огляду на вищевикладене, суд вважає за необхідне витребувати від відповідача письмові докази, про витребування яких заявив клопотання позивач, а також витребувати письмові докази від відповідача, яких, на думку суду, не вистачає в матеріалах справи для з`ясування всіх обставин у справі.
Керуючись статтями 5, 9, 12, 77, 80, 160, 161, 168, 171, 174, 175, 256, 257, 260, 261, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суддя
УХВАЛИВ:
Відкрити провадження в адміністративній справі за позовною заявою ОСОБА_1 до Старобільської міської ради Луганської області про визнання бездіяльності протиправною, зобов`язання вчинити певні дії.
Справу розглядати за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).
Зобов`язати відповідачів протягом п`ятнадцяти днів з дня вручення ухвали про відкриття провадження у справі надіслати (надати) суду відзив на позовну заяву (відзив) і всі письмові та електронні докази (які можливо доставити до суду) разом з документами, що підтверджують надіслання (надання) позивачу копії відзиву та доданих до нього документів.
Роз`яснити відповідачам, що відповідно до частини четвертої статті 159 КАС України неподання суб`єктом владних повноважень відзиву на позов без поважних причин може бути кваліфіковано судом як визнання позову.
Зобов`язати позивача подати до суду у строк до 21 лютого 2022 року такі докази:
- належним чином завірену копію паспорта ОСОБА_1 та його ідентифікаційний номер.
Зобов`язати Старобільську міську раду Луганської області подати до суду у строк до 21 лютого 2022 року такі докази:
- належним чином засвідчену копію заяви ОСОБА_1 за вхід. № С-1718 від 16 серпня 2021 року про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 2,0 га для ведення особистого селянського господарства, шляхом поділу земельної ділянки з кадастровим номером 4425181000:05:004:0095, яка розташована за межами населених пунктів Старобільської міської територіальної громади (колишня Калмиківська сільська рада) зі всіма доданими до неї документами;
- документально підтверджену інформацію щодо категорії земельної ділянки, на яку позивач просить надати дозвіл на розроблення проєкту землеустрою;
- рішення за наслідком розгляду заяви позивача від 16 серпня 2021 року;
- всі інші документи, які були прийняті до уваги під час винесення відмови у наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою.
Справа розглядатиметься суддею Кисілем С. В. одноособово.
Копію ухвали про відкриття провадження в адміністративній справі надіслати учасникам справи разом з витягом про їхні процесуальні права та обов`язки, встановлені статтями 44, 47 Кодексу адміністративного судочинства України.
Відповідачу разом з ухвалою про відкриття провадження у справі надіслати копію позовної заяви з копіями доданих до неї документів.
Повідомити сторони про можливість реєстрації в підсистемі Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи «Електронний суд», яка надає змогу користувачам у передбачених законодавством випадках відповідно до наявних технічних можливостей створювати та надсилати в електронному вигляді процесуальні чи інші документи до суду, а також отримувати інформацію про стан і результати розгляду таких документів.
Учасники справи можуть отримати інформацію щодо даної справи в мережі Інтернет за вебадресою сторінки на офіційному вебпорталі судової влади України http://court.gov.ua/fair/sud1270/.
Ухвала набирає законної сили з моменту підписання суддею та оскарженню в апеляційному порядку окремо від рішення суду не підлягає. Заперечення на ухвалу, що не підлягає оскарженню окремо від рішення суду, включаються до апеляційної скарги на рішення суду.
СуддяС.В. Кисіль
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 31.01.2022 |
Оприлюднено | 24.08.2022 |
Номер документу | 103143424 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері землеустрою; державної експертизи землевпорядної документації; регулювання земельних відносин, з них з питань здійснення публічно-владних управлінських функцій з розпорядження земельними ділянками |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
С.В. Кисіль
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні