Рішення
від 04.02.2022 по справі 540/7594/21
ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД


РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

04 лютого 2022 р.м. ХерсонСправа № 540/7594/21

Херсонський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Попова В.Ф.,

секретар Рябчич А.М.,

за участю:

представника позивача Тимофеєва Д.В.,

представника відповідачів Козлова А.О.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Атлант- Клімат" до Державної податкової служби України, Головного управління ДПС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії,

встановив:

ТОВ "АТЛАНТ - КЛІМАТ" звернулось в суд з позовом до ДПС України (далі відповідач 1), ГУ ДПС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі (далі відповідач 2) в якому просить визнати протиправними та скасувати Рішення Головного управління ДПС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі від 20.09.2021 року № 3131499/39836856 про відмову в реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної №1 від 01.08.2021 року, №3131497/39836856 про відмову в реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної №2 від 08.08.2021 року та №3131498/39836856 про відмову в реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної №3 від 09.08.2021 року.

Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні №1 від 01.08.2021 року та №2 від 08.08.2021 року та №3 від 09.08.2021 року, що подані ТОВ "АТЛАНТ - КЛІМАТ".

Обґрунтовуючи позовні вимоги представник позивача зазначив, що 10 червня 2021 року між ТОВ "АТЛАНТ-КЛІМАТ" (постачальник) та ТОВ СП "НІБУЛОН" (покупець) було укладено договір поставки №1578/2021 сільськогосподарської продукції (пшениця 4-го класу) власного виробництва постачальника. На виконання вищенаведеного договору 01.08.2020, 10.06.2021, та 09.08.2021 року здійснено поставку пшениці на ТОВ СП "НІБУЛОН" за видатковими накладними, складено та направлено на реєстрацію відповідно податкові накладні №1 від 01.08.2021 року, №2 від 08.08.2021 року, №3 від 09.08.2021 року. Податковим органом реєстрацію податкових накладних зупинено у зв`язку з тим, що коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 1001 відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Подані пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання про прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку не були враховані і ГУ ДПС у Херсонській області відмовлено у реєстрації ПН.

Позивач вважає такі дії та рішення відповідачів протиправними, оскільки він є виробником продукції і здійснює свою господарську діяльність на орендованій землі, використовує найману працю, має техніку, закуповував посівні матеріали та добрива, що документально підтверджено. Просить задовольнити повністю позовні вимоги.

Відповідачі позовні вимоги не визнали і зазначили, що зупинення реєстрації ПН та відмова у їх реєстрації є обґрунтованою, оскільки відсутні документи, що підтверджують витрати понесені платником податків в процесі виробничої діяльності: придбання посівного матеріалу, придбання добрив тощо. Не надано жодного розрахункового документу, що підтверджує оплату за послуги оренди комбайну у ФОП ОСОБА_1 , оренди складу у громадянина ОСОБА_2 , не встановлено яким чином було здійснено посів сільськогосподарських культур. Встановлено факти маніпулювання податковою звітністю шляхом мінімізації податку на додану вартість за рахунок придбання в значних обсягах товарів, що не пов`язані з процесом виробництва сільськогосподарських культур (рукавички бавовняні - 900 шт., ТС "Felix" Тосол (-45) - 100 літрів, ТС Антифріз - 550 шт., фільтр очищення оливи - 130 шт., фільтри повітряні - 110 шт., герметики - 300 шт., мастило - 1200 шт., Рідкий ключ - 200 шт., Рідина склоомивача - 120 шт.) Тобто, всі товари придбані Позивачем, не мають взагалі ніякого відношення до ведення господарської діяльності. В той же час вважаємо за необхідне звернути увагу Суду на те, що Позивач є нібито виробником сільськогосподарської продукції, а основний вид діяльності Позивача - вирощування зернових культур (крім рису), бобових культур і насіння олійних культур. Однак, як вбачається з фактичних обставин, ТОВ "Атлант - Клімат" придбавав товари, які жодним чином не пов`язані з виробництвом сільськогосподарської продукції.

Просять відмовити у задоволенні позовних вимог.

Судом встановлені такі обставини по справі.

ТОВ "АТЛАНТ-КЛІМАТ" є платником єдиного податку четвертої групи, дані про основний вид економічної діяльності: код КВЕД 01.11 Вирощування зернових культур (крім рису), бобових культур і насіння олійних культур (основний).

Для здійснення господарської діяльності відповідно до договорів оренди земельних часток паїв станом на 2020/2021 рік ТОВ "АТЛАНТ КЛІМАТ" орендовано 170,34 га земель на території Микільської сільської ради, що підтверджується Довідкою Микільської сільської ради Білозерського району Херсонської області №226 від 16.01.2021 року.

Щодо посівних площ підприємством подано Звіт про посівні площі сільськогосподарський культур від врожай 2021 року та Звіт про збирання врожаю сільськогосподарських культур на 01.09.2021 року.

10 червня 2021 року між ТОВ "АТЛАНТ-КЛІМАТ" (Постачальник) та ТОВ СП "НІБУЛОН" (Покупець) укладено договір поставки №1578/2021 сільськогосподарської продукції (пшениця 4-го класу) власного виробництва.

На виконання вищенаведеного договору, ТОВ "АТЛАНТ-КЛІМАТ" 01.08.2020 року здійснило поставку сільськогосподарської продукції (пшениця 4-го класу) на ТОВ СП "НІБУЛОН" за видатковою накладною №27 від 01.08.2021 року в кількості 21,7 т та 19.58 т на загальну суму 227 668,61 грн. (в т.ч. ПДВ - 27 959,30 грн.), було виписано рахунок №27 від 01.08.2021 року, складено та направлено на реєстрацію податкову накладну №1 від 01.08.2021 року.

08.08.2020 року ТОВ "АТЛАНТ-КЛІМАТ" здійснило поставку сільськогосподарської продукції (пшениця 4-го класу) на ТОВ СП "НІБУЛОН" за видатковою накладною №28 від 08.08.2021 року в кількості 24,1 т на суму 153 203,81 грн. (в т.ч. ПДВ - 18 814,50 грн.), було виписано рахунок №26 від 08.08.2021 року, складено та направлено на реєстрацію податкову накладну №2 від 08.08.2021 року.

09.08.2020 року ТОВ "АТЛАНТ-КЛІМАТ" здійснило поставку сільськогосподарської продукції (пшениця 4-го класу) на ТОВ СП "НІБУЛОН" за видатковою накладною №29 від 09.08.2021 року в кількості 24,12 т та 21.12 т на загальну суму 288 268,37 грн. (в т.ч. ПДВ - 35 941,4868 грн.), було виписано рахунок №28 від 09.08.2021 року, складено та направлено на реєстрацію податкову накладну №3 від 09.08.2021 року.

До місця розвантаження товару - Філія "Голопристанська" ТОВ СП "НІБУЛОН", за адресою: Херсонська обл., м. Гола Пристань, вул. Берегова, 2 в, продукцію було доставлено перевізником ТОВ СП "НІБУЛОН" відповідно до договору надання послуг з перевезення вантажу №N8-1886-21 від 02.08.2021 року.

Доставка продукції на склад Покупця підтверджується доданими до позову копіями вищенаведеного договору, Додаткової угоди №1, Актом надання послуг №787 від 09.08.2021, товарно-транспортними накладними №29, №31 від 01.08.2021 року. №33 від 08.08.2021 року, №34 та 35 від 09.08.2021 року, оплата послуг перевезення була здійснена платіжним дорученням №58 від 26.08.2021 року.

ТОВ СП "НІБУЛОН" частково виконало свої зобов`язання за договором №1578/2021 від 10.06.2021 року та здійснило оплату за поставлену пшеницю 4-го класу відповідно до платіжних доручень №5059 від 13.08.2021 року та №149 від 13.08.2021 року

Позивачем 01.08.2021, 08.08.2021, 09.08.2021 року сформовано та направлено на реєстрацію до Єдиного реєстру податкових накладних податкові накладні від 01.08.2021 №1, від 08.08.2021 №2, від 09.08.2021 №3 складені за операціями з продажу сільськогосподарської продукції (пшениці 4-го класу) на адресу ТОВ СП "Нібулон" на загальну суму 669 140,79 грн, в т.ч. ПДВ 82 175,18 гривень, реєстрація яких відповідно до п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України, була зупинена.

Про зупинення реєстрації податкових накладних позивача було повідомлено в електронному вигляді шляхом направлення квитанцій від 30.08.2021 №9248998094, №9248995498, №9248987112.

Зупинення реєстрації податкових накладних №1, №2, №3 відбулося автоматично у зв`язку з тим, що коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 1001 відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Одночасно із зупиненням реєстрації, поданих Позивачем податкових накладних, платнику податків було запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інофрмації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання про прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

ТОВ "Атлант - Клімат", 13.09.2021 року через електронний сервіс подано повідомлення про надання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено на комісію регіонального рівня в електронному вигляді за №1.

За результатами розгляду наданих позивачем документів, комісія регіонального рівня прийняла рішення від 20.09.2021 №3131499/39836856, №3131497/39836856, №3131498/39836856 про відмову в реєстрації податкових накладних від 01.08.2021 №1, від 08.08.2021 №2, від 09.08.2021 №3.

В рішеннях зазначено, що позивачем надано копії документів, які не є достатніми для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних. Платником податків не надано контролюючому органу копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків - фактури/інвойсів, актів приймання - передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, розрахункових документів та/або банківських виписок з особових рахунків.

Не погодившись з прийнятими рішеннями комісії регіонального рівня від 20.09.2021 №3131499/39836856, №3131497/39836856, №3131498/39836856 про відмову в реєстрації податкових накладних від 01.08.2021 №1, від 08.08.2021 №2 від 09.08.2021 №3, Позивач оскаржив їх в адміністративному порядку.

За результатами розгляду скарги відповідно п. 56.23 ст. 56 Податкового кодексу України було прийнято рішення від 30.09.2021 №44383/39836856/2, №44384/39836856/2, №44385/39836856/2 про залишення скарги без задоволення та рішення комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації податкових накладних в ЄРПН без змін.

В судовому засіданні сторонами підтверджено, що перелік документів наданих позивачем комісії регіонального рівня тобто - ГУ ДПС у Херсонській області, яка прийняла рішення про відмову у реєстрації ПН та перелік документів доданих до позовної заяви співпадає.

Заслухавши сторони, дослідивши надані ними письмові докази та враховуючи приписи діючого законодавства, суд приходить до висновку, що позовні вимоги підлягають повному задоволенню.

Підпунктами "а", "б" пункту 185.1 статті 185 Податкового кодексу України визначено, що об`єктом оподаткування податком на додану вартість є операції платників податку з постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України та постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України.

Згідно з пунктом 201.1 статті 201 Податкового кодексу України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податків зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Пунктом 201.10 статті 201 Податкового кодексу України передбачено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.

Положеннями пункту 74.2. статті 74 Податкового кодексу України встановлено, що в Єдиному реєстрі податкових накладних забезпечується проведення постійного автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Виходячи з аналізу положень ПК України, які регламентують порядок формування податкового кредиту, підставою для виникнення у платника права на податковий кредит з податку на додану вартість є факт реального здійснення операцій з придбання товарно-матеріальних цінностей та послуг з метою їх використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку, а також оформлення відповідних операцій належним чином складеними первинними документами, які містять достовірні відомості про їх обсяг та зміст.

Постановою Кабінету Міністрів України №1165 "Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних" від 11.12.2019, затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок №1165).

Згідно п. 3 Порядку №1165, податкові накладні/розрахунки коригування, що подаються для реєстрації в Реєстрі, перевіряються щодо відповідності ознакам безумовної реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування.

П. 5. Платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку, показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку.

Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій.

П.6. У разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, ризиковості здійснення операції, реєстрація таких податкових накладних/розрахунку коригування зупиняється.

Порядком №1165 передбачено, що у разі зупинення реєстрації податкової накладної в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає в автоматичному режимі квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної зазначаються:

1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування;

2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку;

3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.

У разі зупинення реєстрації податкової накладної платник податків має право подати підтверджуючі копії документів та пояснення, що розкривають взаємовідносини та розрахунки по операції на яку складено податкову накладну.

Отже, законодавством передбачено певний порядок виконання податковими органами своїх функцій щодо податкового контролю, що в правовідносинах, які розглядаються, визначений у формі перевірки наданих платником податків пояснень та документів щодо проведених ним операцій.

Пунктом 20.2 ст. 20 Податкового кодексу України передбачено, що центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, приймає рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Реєстрі у порядку, визначеному центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Для реалізації цієї норми Наказом Міністерства Фінансів України від 12.12.2019 №520, затверджено Порядок прийняття рішень про реєстрацію/ відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Цей Порядок визначає механізм прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких відповідно до пункту 201.16 статті 201 ПК України зупинено в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до Порядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування.

Комісія регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 ПК України.

У разі зупинення реєстрації податкової накладної платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі.

Порядком передбачено, що у разі зупинення податкової накладної платник подає на комісію документи, а саме:

договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;

договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;

первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання- передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;

розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;

документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.

Письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 4 цього Порядку, розглядає комісія регіонального рівня.

Комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі:

ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі;

та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку;

та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

Приймаючи рішення за результатами розгляду наданих позивачем документів, комісією регіонального рівня встановлено, що ТОВ "Атлант - Клімат" документально не підтверджено інформацію, що відображена в податкових накладних від 01.08.2021 №1, від 08.08.2021 №2, від 09.08.2021 №3.

Суд не погоджується з прийнятими рішеннями комісії регіонального рівня від 20.09.2021 №3131499/39836856, №3131497/39836856, №3131498/39836856 про відмову в реєстрації податкових накладних від 01.08.2021 №1, від 08.08.2021 №2 від 09.08.2021 №3, оскільки позивачем надано копії первинних документів, які є достатніми для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних, в тому числі, надано копії первинних документів щодо постачання/прибання товарів/послуг, зберігання і транспортування виробленої продукції.

Зазначаючи в рішеннях про відмову у реєстрації ПН, про те що позивачем надано копії документів, які не є достатніми для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних відповідачі не наводять жодних конкретних обставин, не враховують те, що позивач є виробником продукції, а у відзиві та в судовому засіданні посилаються на обставини які не мають жодного відношення до господарських операцій щодо виконання договору з ТОВ СП "НІБУЛОН" та поставки конкретного товару - пшениці виробником якої є позивач.

Так, наданими суду доказами позивачем доведено, що для здійснення господарської діяльності відповідно до договорів оренди земельних часток паїв станом на 2020/2021 рік ТОВ "АТЛАНТ КЛІМАТ" орендовано 170,34 га земель на території Микільської сільської ради, що підтверджується Довідкою Микільської сільської ради Білозерського району Херсонської області №226 від 16.01.2021 року. Ця обставина не спростовується відповідачами.

Крім того, щодо посівних площ підприємством подано Звіт про посівні площі сільськогосподарський культур від врожай 2021 року та Звіт про збирання врожаю сільськогосподарських культур на 01.09.2021 року.

Для проведення власної господарської діяльності ТОВ "АТЛАНТ КЛІМАТ" в с. Микільське Білозерського району Херсонської області за Договором оренди нежитлового приміщення №1/01 від 01.01.2021 року орендує у ФОП ОСОБА_2 нежитлове приміщення - склад.

Обробка земель, на яких вирощувалася пшениця, здійснювалася на транспортному засобі, який перебуває на обліку у ТОВ "Атант-Клімат" на підставі договору оренди транспортного засобу від 11.04.2018 року (ТТЗ: Трактор ЮМЗ-6АКЛ;ГІЛН-3-35;КРН-3,8;СЗТ -3,8) агрегатом ґрунтообробним дисковим причіпним АГД-2,5Н, придбаним ТОВ "АТЛАНТ-КЛІМАТ" 31.07.2018 р. у ТОВ "Техноторг".

Посівний матеріал (пшениця озима сорту "Мудрість") було придбано за договором №119 від 20.08.2020 року та видатковою накладною №109 від 25.08.2020 року, оплату було здійснено відповідно до рахунку №363 від 20.08.2020 року та платіжного доручення №180 від 20.08.2020 року. Посівний матеріал було доставлено до Позивача за ТТН №109 від 25.08.2020 року.

В технології вирощування зернових культур були застосовані добрива/ЗЗР, які були придбані за договором поставки №М-80-240221/ЗЗР-Д від 24.02.2021 року та Видатковими накладними №1142 віл 28.05.2021 року, №1152 від 26.05.2021 року, №1733 від 28.07.2021 року, №1879 від 11.08.2021 року,

Також було придбано у ПП "УКР-ОЙЛ-ГРУП"" за договором поставки нафтопродуктів №06/10 від 06.10.2020 року 4980 літрів дизельного палива ДП-Л-Євро5-ВО на загальну суму 82946,88 грн., що підтверджується видатковою накладною №РН-0000010 від 06.10.2020 року, ТТН№06/10 від 06.10.2020 року.

Збір врожаю проводився відповідно до Договору №15/06 оренди сільськогосподарської техніки з екіпажем від 15.06.2021 року. Роботи по збору врожаю підтверджуються Актом виконаних робіт №1 від 31.07.2021 року, Актом виконаних робіт №2 від 30.08.2021 року. Оплата проведена відповідно до видаткових касових ордерів від 20.10.2021 року, 28.10.2021 року, 29.10.2021 року та 31.10.2021 року.

Суд не приймає до уваги посилання відповідачів на те, що позивачем придбавався такий товар як рукавички, тосол, фільтри, герметики, мастило у кількості більшій ніж це необхідно для вирощування пшениці, оскільки відповідачі явно виходять за межі розгляду питання щодо реєстрації ПН на підставі договору поставки та дають оцінку обставинам які не були підставою для зупинення реєстрації ПН.

Позивач не заперечував придбання вказаних товарів і зазначив, що він крім вирощування пшениці займається також торгівельною діяльністю.

Суд зазначає, що виокреслені відповідачем 2 сумніви щодо закуплених товарів, їх кількості та участі у створенні власного продукту, їх вплив на формування фінансових показників позивача, визначення об`єкту оподаткування може бути предметом дослідження

податковим органом лише під час проведення документальної перевірки.

На думку суду, відповідач даючи оцінку вказаним обставинам фактично здійснює таку документальну перевірку та надає оцінку правочинам, господарській діяльності позивача в межах розгляду питання щодо реєстрації ПН.

З тих же самих підстав суд відхиляє також посилання відповідача 2 на протиправне на їх думку оформлення договірних стосунків з працівником позивача ОСОБА_2 , оскільки такі сумніви чи факти протиправного укладення угод не можуть бути предметом розгляду та оцінки під час розгляду питання щодо реєстрації ПН, але можуть бути оцінені при проведенні документальної перевірки.

Таким чином, на момент прийняття оскаржуваного рішення про відмову в реєстрації податкової накладної в ЄРПН, позивач виконав вимоги Податкового кодексу України та Порядку №520 щодо підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної, а надані ним документи та пояснення є достатніми для реєстрації ПН.

Відмова контролюючих органів в реєстрації податкових накладних є протиправною а прийняті рішення підлягають скасуванню.

Суд погоджується з посиланням відповідачів на те, що перевірка копій документів, які підтверджують господарську операцію по зупиненій реєстрації податковій накладній є дискреційними повноваженнями податкового органу і що за умови якщо суд і встановить протиправність рішення регіонального рівня щодо відмови в реєстрації податкової накладної, то зазначеним рішенням має бути зобов`язано Відповідача переглянути його шляхом повторного розгляду документів, а не ухвалювати рішення щодо зобов`язання без перевірки документів зареєструвати податкову накладну.

В той же час суд зазначає, що вищенаведені обґрунтування та посилання на постанову Верховного Суду від 21.95.2019 у справі №0940/1240/18 не є застосовчими у цій справі, оскільки як встановлено судом, предметом дослідження комісії регіонального рівня та предметом дослідження суду є одні і ті ж самі документи, застосовуються одні і ті ж самі норми права, але висновки суду є іншими ніж висновки податкового органу.

Суд вважає, що оскільки встановлено, що Комісія протиправно відмовила у реєстрації ПН, а також прийнявши до уваги наявність у позивача права на реєстрацію ПН належним способом захисту порушеного права є зобов`язання відповідача зареєструвати податкові накладні.

При цьому, слід зазначити, якщо відмова відповідного органу визнана судом протиправною, а іншого варіанту поведінки у суб`єкта владних повноважень за законом не існує, то суд має право зобов`язати такий орган влади вчинити конкретні дії, які б гарантували захист прав позивача.

Застосування судом зазначеного способу захисту права не можливо вважати втручанням у дискреційні повноваження податкового органу.

Крім того, суд зазначає, що подібні спори між цими ж сторонами вже були предметом розгляду Херсонського ОАС рішення по яким вступили в законну силу після перегляду П`ятим ААС (справи №540/1891/19, №540/2629/20).

Судові витрати у вигляді судового збору підлягають стягненню на користь позивача.

Керуючись ст. 242-246 КАС України, суд

вирішив :

Позовні вимоги ТОВ АТЛАНТ-КЛІМАТ задовольнити повністю.

Визнати протиправними та скасувати Рішення Головного управління ДПС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі від 20.09.2021 року № 3131499/39836856 про відмову в реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної №1 від 01.08.2021 року, №3131497/39836856 про відмову в реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної №2 від 08.08.2021 року та №3131498/39836856 про відмову в реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної №3 від 09.08.2021 року ТОВ АТЛАНТ-КЛІМАТ (ЄДРПОУ 39836856).

Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні №1 від 01.08.2021 року та №2 від 08.08.2021 року та №3 від 09.08.2021 року, що подані ТОВ АТЛАНТ-КЛІМАТ (ЄДРПОУ 39836856).

Стягнути з Головного управління ДПС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі (ЄДРПОУ 43995495) за рахунок бюджетних асигнувань на користь ТОВ АТЛАНТ-КЛІМАТ (ЄДРПОУ 39836856, 73000, м. Херсон, вул. Качалова, 44) судовий збір в сумі 4540,00 гривень.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку безпосередньо до П`ятого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги в 30-денний строк з дня складання повного судового рішення.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Повний текст рішення виготовлений та підписаний 08 лютого 2022 р.

Суддя В.Ф. Попов

кат. 111010000

СудХерсонський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення04.02.2022
Оприлюднено15.02.2022
Номер документу103179540
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —540/7594/21

Ухвала від 27.04.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Васильєва І.А.

Постанова від 21.03.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Домусчі С.Д.

Постанова від 21.03.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Домусчі С.Д.

Ухвала від 02.03.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Домусчі С.Д.

Ухвала від 17.01.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Домусчі С.Д.

Ухвала від 17.01.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Домусчі С.Д.

Ухвала від 14.12.2022

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Домусчі С.Д.

Рішення від 04.02.2022

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Попов В.Ф.

Ухвала від 14.01.2022

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Попов В.Ф.

Ухвала від 13.12.2021

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Попов В.Ф.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні