Рішення
від 01.02.2022 по справі 420/14375/21
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/14375/21

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

01 лютого 2022 року м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Цховребової М.Г., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Агропромислова фірма Ківі-ЛТД до Головного управління ДПС України в Одеській області та Державної податкової служби України про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії, -

встановив:

До Одеського окружного адміністративного суду надійшов позов Товариства з обмеженою відповідальністю Агропромислова фірма Ківі-ЛТД до Головного управління ДПС в Одеській області та Державної податкової служби України, в якому позивач просить:

- визнати протиправними та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС в Одеській області:

- № 1822970/19204969 від 11.08.2020 р. про відмову в реєстрації податкової накладної № 3 від 06.07.2020 р. в Єдиному реєстрі податкових накладних,

- № 1808198/19204969 від 06.08.2020 р. про відмову в реєстрації податкової накладної № 11 від 01.07.2020 р. в Єдиному реєстрі податкових накладних,

- № 1822969/19204969 від 11.08.2020 р. про відмову в реєстрації податкової накладної № 8 від 03.07.2020 р.;

- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні позивача № 3 від 06.07.2020 р., № 11 від 01.07.2020 р., № 8 від 03.07.2020 р., датою її подання, тобто 30.07.2020 р.

Ухвалою суду від 09.11.2021 року: відкрито провадження в адміністративній справі; вирішено, що справа буде розглядатися в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами; від 19.01.2022 року: замінено першого відповідача у справі його правонаступником.

Згідно зі змістом адміністративного позову, позивач просить суд задовольнити адміністративний позов в повному обсязі, з таких підстав, зокрема:

- 26.06.2020 р. між Підприємством з іноземними інвестиціями Гленкор агрікалчер Україна як покупцем та Товариством з обмеженою відповідальністю Агропромислова фірма Ківі-ЛТД як продавцем укладено договір поставки № ОF-00016, згідно з яким продавець зобов`язався поставити і передати у власність покупця товар, визначений у Специфікації до договору, а саме ріпак вищого класу, українського походження, врожаю 2020 р. та/або 1-го класу, українського походження, врожаю 2020 р. (код товару 1205 10 90 00 згідно УКТ ЗЕД) (п.1.1 Договору та п. 1 Специфікації) (далі - Договір);

- на виконання умов договору сторонами складено товарно-транспортні накладні № КИ00031 та № КИ000032 під 05.07.2020 р., видаткову накладну № 6 від 06.07.2020 р. на відвантаження товару на загальну суму 581005,50 грн., у тому числі ПДВ 96834,25 грн., довіреність № ОР26034733 від 06.07.2020 р.;

- за результатом здійснення господарської операції позивачем складено податкову накладну № 3 від 06.07.2020 р. па загальну суму 581005,50 грн., у тому числі ПДВ 96834,25 грн., направлену на реєстрацію 30.07.2020 р., реєстраційний номер документа 9182761137;

- 01.07.2020р. між постачальником - ТОВ АПФ КІВІ-ЛТД та покупцем - ТОВ КЕРНЕЛ-ТРЕЙД укладено договір поставки № ОДЕ21-00171, згідно з розділом 1 якого постачальник зобов`язався поставити, а покупець прийняти та оплатити товар українського походження, врожаю 2020 року на умовах, а саме 300 т (+/- 5%) ячменю 3-го класу на загальну суму 1414800,00 грн., в тому числі 235800,00 грн.;

- на виконання умов договору сторонами складено товарно-транспортні накладні № КИ00007, № КИ000008, № КИ000009, № КИ000010 та № КИ000012 від 01.07.2020 р., видаткову накладну № ЗП21-00242 від 01.07.2020 р. на відвантаження товару на загальну суму 713710,27 грн., у тому числі ПДВ 118951,71 грн., довіреність № 01072020-18 від 01.07.2020 р.;

- за результатом здійснення господарської операції позивачем складено податкову накладну № 11 від 01.07.2020 р. на загальну суму 713710,27 грн., у тому числі ПДВ 118951, 71 грн., направлену на реєстрацію 30.07.2020 р., реєстраційний номер документа 9182761764;

- 03.07.2020 р. між постачальником - ТОВ АПФ КІВІ-ЛТД та покупцем - ТОВ КЕРНЕЛ-ТРЕЙД укладено договір поставки № ОДЕ21-00171, згідно з розділом 1 якого постачальник зобов`язався поставити, а покупець прийняти та оплатити товар українського походження, вражаю 2020 року на умовах, а саме 262,00 т (+/- 5%) ячменю 3-го класу на загальну суму 1 414 800,00 грн., в тому числі 235 800,00 грн.;

- на виконання умов договору сторонами складено товарно-транспортні накладні № КИ00017, № КИ000018, № КИ000019, № КИ000020, № КИ000021 та № КИ000022 від 02.07.2020 р., видаткову накладну № ЗП21-00901 від 03.07.2020 р. на відвантаження товару на загальну суму 978156,00 грн., у тому числі ПДВ 163026,00 грн., довіреність № 01072020-18 від 01.07.2020 р.;

- за результатом здійснення господарської операції позивачем складено податкову накладну № 8 від 03.07.2020 р. на загальну суму 978156,00 грн., у тому числі ПДВ 163026,00 грн., направлену на реєстрацію 30.07.2020 р., реєстраційний номер документа 9183072207;

- за результатами реєстрації вищенаведених податкових накладних позивачем отримані квитанції, де зазначено, що відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України реєстрація податкової накладної зупинена, оскільки останні відповідають вимогам п. 1 Критеріїв ризиковості платника податку, запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної в ЄРПН;

- позивачем складено та подано до ГУ ДПС в Одеській області письмові пояснення, разом з первинними документами, що підтверджується наступними повідомленнями про подання письмових пояснень та копій долучених до них документів та відповідних квитанцій: № 10 від 05.08.2020 р., № 8 від 04.08.2020 р., № 9 від 04.08.2020 р.;

- за результатом розгляду наданих пояснень та документів Комісією регіонального рівня з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних прийнято оскаржувані рішення;

- у якості підстави для прийняття рішень про відмову у реєстрації вказаних податкових накладних зазначено ненадання платником податку копій первинних документів, проте не вказано яких саме, хоча сама форма рішення передбачає необхідність підкреслення тих документів, які не надано;

- не погодившись з вказаними рішеннями позивач оскаржив їх до комісії ДПС України з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, за результатами розгляду яких прийнято наступні рішення: - № 44298/19204969/2 від 21.08.2020 р. про залишення скарги без задоволення та рішення комісії регіонального рівня з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних без змін; - № 44397/19204969/2 від 21.08.2020 р. про залишення скарги без задоволення та рішення комісії регіонального рівня з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних без змін; - № 44374/19204969/2 від 21.08.2020 р. про залишення скарги без задоволення та рішення комісії регіонального рівня з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних без змін;

- позивач вважає рішення про відмову в реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних протиправними та такими, що підлягають скасуванню;

- у разі зупинення реєстрації податкової накладної на підставі п. 1 Критеріїв ризиковості платника податку контролюючий орган має вказати чіткі підстави для такого рішення, зокрема, навести детальну обґрунтовану інформацію, яка свідчитиме про відповідність податкової накладної визначеному критерію. Однак, надіслані позивачу квитанції такої інформації не містять;

- позивачем після отримання квитанцій про зупинення реєстрації податкових накладних були надані письмові пояснення та усі первинні документи щодо здійснення відповідних господарських операцій;

- відповідачем вказані документи та пояснення до уваги взяті не були, з посиланням у рішеннях на ненадання платником податку копій документів, без зазначення яких саме первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у дому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних, та Комісією ГУ ДПС у Одеській області прийняті оскаржувані рішення про відмову у реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних;

- позивач вважає, що рішення Комісії повинно містити чітку підставу для відмови в реєстрації податкової накладної, у даному випадку або "надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування", або "надання платником податку копій документів, які не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування";

- також позивач звертає увагу на те, що квитанції про зупинення реєстрації вказаних податкових накладних не містили чіткої вказівки на те, яку первинну документацію позивач повинен подати для здійснення їх реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних. Також неможливо встановити, які саме документи ненадані чи надані не в повному обсязі, а отже не прийняті до уваги податковим органом;

- позивач вважає, що можливість надання платником податків вичерпного переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної прямо залежить від чіткого визначення податковим органом конкретного виду критерію оцінки ступеня ризиків, тому невиконання контролюючим органом законодавчо встановлених вимог щодо змісту, форми, обґрунтованості та вмотивованості спірного рішення як акта індивідуальної дії призводить де його протиправності.

Згідно зі змістом відзиву на позовну заяву, відповідач - Головне управління ДПС в Одеській області вважає позовні вимоги позивача необґрунтованими та такими, що не підлягають задоволенню, із зазначенням таких фактичних обставин:

- позивачем направлено на реєстрацію до Єдиного державного реєстру податкових накладних податкові накладні від 01.07.2020 № 11, від 03.07.2020 № 8, від 06.07.2020 № 3;

- у квитанціях про зупинення реєстрації податкової накладної контролюючий орган вказує на наявну податкову інформацію щодо позивача та надає право на спростування вказаної інформації. Вказане право відображається у формі пояснення платника податку та копіях документів, які підтверджують відомості, зазначені у поясненні;

- таким чином, обов`язок довести реальність господарської операції та підтвердити її належними документами покладається виключно на позивача. Вказані первинні документи мають відповідати стандартам бухгалтерського обліку та вимогам ЗУ Про бухгалтерський облік та фінансову звітність ;

- ТОВ АПФ КІВІ-ЛТД подано 20.07.2021 Таблицю даних платника податку на додану вартість, в якій зазначено серед іншого код УКТЗЕД/ДКПП 1205, 1003 як такі, що на постійній основі постачається;

- за результатами обробки: ДОКУМЕНТ ПРИЙНЯТО. Згідно квитанції № 2 виявлено помилки: Інформацію Таблиці даних платника податку на додану вартість, зареєстрованої у контролюючому органі 20.07.2020 за № 9171602941 не враховано автоматично через невиконання вимог ч. 1 абз. 3 п. 18 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 № 1165. Таблицю даних платника податку на додану вартість прийнято до розгляду ;

- за результатами розгляду таблиці даних платника податку, зареєстрованої у контролюючому органі 20.07.2020 р. за № 9171602941, відповідно до п. 16 Постанови № 1165, прийнято рішення № 1760636/19204969 від 23.07.2020 року про її неврахування на підставі виявлення невідповідності визначених платником податку в таблиці даних видів діяльності наявним у платника податку основним засобам;

- за отриманою квитанцією з єдиного вікна приймання звітності ДПС України позивачу було повідомлено, що реєстрація податкової накладної № 3 від 06.07.2020 зупинена, оскільки коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 1205 відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій;

- за отриманою квитанцією з єдиного вікна приймання звітності ДПС України позивачу було повідомлено, що реєстрація податкової накладної № 8 від 03.07.2020 зупинена, оскільки коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 1003 відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій;

- за отриманою квитанцією з єдиного вікна приймання звітності ДПС України позивачу було повідомлено, що реєстрація податкової накладної № 11 від 01.07.2020 зупинена, оскільки коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 1003 відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість; як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій;

- також, ТОВ АПФ КІВІ-ЛТД було запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПК/РК для розгляду питання прийняття рішення щодо реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної;

- на виконання п. 11 Порядків № 1165 позивачем було подано до контролюючого органу Повідомлення про надання пояснень та копій документів щодо податкових накладних, реєстрацію яких зупинено № 9 від 04.08.2020, № 8 від 04.08.2020, № 10 від 05.08.2020;

- відповідач зауважує, що рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС в Одеській області від 06.08.2020 № 1808198/19204969, від 11.08.2020 № 1822969/19204969, від 11.08.2020 № 182297,0/19204969 прийняті за наслідком не спростованої інформації щодо невідповідності визначених платником податку в таблиці даних видів діяльності ТОВ АПФ КІВІ-ЛТД ;

- відповідач звертає увагу, що позивачем в підтвердження реальності відображених у податковій накладній господарських операцій також не було надано жодного бухгалтерського документа (наприклад, оборотно-сальдових відомостей, аналізів або карток по субрахункам рахунків 10, 15, 30, 31, 36, 66, 90, 93 тощо Плану рахунків бухгалтерського обліку (або їх аналогів відповідно до Спрощеного плану-рахунків), які б свідчили про зміну активів та пасивів підприємства внаслідок проведення зазначених господарських операцій, що б сприяло підтвердженню настання реального економічного ефекту для позивача від господарських операцій, відображуваних у ПН позивача (наявність ділової мети));

- в свою чергу, Комісією з питань зупинення податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН Головного управління ДПС в Одеській області було прийнято рішення від 06.08.2020 № 1808198/19204969, від 11.08.2020 № 1822969/19204969, від 11.08.2020 № 1822970/19204969 у зв`язку із тим, що позивачем не подано документи, передбачені п. 5 Порядку № 520;

- в свою чергу, позовні вимоги в частині зобов`язання ДПС України зареєструвати в ЄРПН податкову накладну є передчасними, в той час, як належним способом захисту порушеного права є зобов`язання Головного управління ДПС в Одеській області повторно розглянути питання щодо реєстрації податкової накладної. Вищезазначене узгоджується із правовою позицією, викладеною у справах №№ 160/17565/20, № 160/17629/20, № 160/16902/20, № 160/13195/20, № 160/17570/20, № 160/17501/20.

Станом на дату вирішення справи відзив на позовну заяву від відповідача - Державної податкової служби України або заява про продовження встановленого судом процесуального строку для його подання, в порядку ч. 2 ст. 121 КАС України, до суду не надійшли.

Дослідивши матеріали справи, оцінивши надані пояснення, а також докази в їх сукупності, суд встановив таке.

Позивачем, як постачальником (продавцем), складено податкову накладну від 06.07.2020 року № 3 (а.с.26), відповідно до якої:

- отримувач (покупець) - ПП ГЛЕНКОР АГРІКАЛЧЕР УКРАЇНА ;

- загальна сума коштів, що підлягають сплаті з урахуванням податку на додану вартість - 581005,50;

- загальна сума податку на додану вартість - 96834,25;

- усього обсяги постачання за основною ставкою - 484171,25;

- опис (номенклатура) товарів/послуг продавця: 1) ріпак вищого класу, українського походження, врожаю 2020 р. 2) ріпак 1 класу, українського походження, врожаю 2020 р.;

- код товару згідно з УКТ ЗЕД: 1205109000;

- одиниця виміру товару/послуги - умовне позначення (українське): т.

Позивачем, як постачальником (продавцем), складено податкову накладну від 01.07.2020 року № 11 (а.с.38), відповідно до якої:

- отримувач (покупець) - Товариство з обмеженою відповідальністю КЕРНЕЛ-ТРЕЙД ;

- загальна сума коштів, що підлягають сплаті з урахуванням податку на додану вартість - 713710,27;

- загальна сума податку на додану вартість - 118951,71;

- усього обсяги постачання за основною ставкою - 594758,58;

- опис (номенклатура) товарів/послуг продавця: ячмінь 3 клас;

- код товару згідно з УКТ ЗЕД: 1003900000;

- одиниця виміру товару/послуги - умовне позначення (українське): т.

Позивачем, як постачальником (продавцем), складено податкову накладну від 03.07.2020 року № 8 (а.с.51), відповідно до якої:

- отримувач (покупець) - Товариство з обмеженою відповідальністю КЕРНЕЛ-ТРЕЙД ;

- загальна сума коштів, що підлягають сплаті з урахуванням податку на додану вартість - 978156,00;

- загальна сума податку на додану вартість - 163026,00;

- усього обсяги постачання за основною ставкою - 815130,00;

- опис (номенклатура) товарів/послуг продавця: ячмінь 3 клас;

- код товару згідно з УКТ ЗЕД: 1003900000;

- одиниця виміру товару/послуги - умовне позначення (українське): т.

Згідно з квитанцією від 30.07.2020 року (а.с.52) щодо податкової накладної від 06.07.2020 року № 3, реєстраційний № 9182761137, зокрема:

- документ прийнято. Реєстрація зупинена;

- відповідно до п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/РК від 06.07.2020 № 3 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 1205, відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Пропонуємо надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Додатково повідомляємо: показник D =10.1857%, Р =0;

- додатково повідомляємо - Особистий ключ електронного підпису розміщено на незахищеному носії інформації, при цьому відповідно до вимог Закону України Про електронні довірчі послуги - особистий ключ кваліфікованого електронного підпису повинен зберігатись у захищеному носії інформації (у кваліфікованому засобі електронного підпису);

- сертифікат: № '0100000000000000000000000000000006е9а277', видавець: 'UA-36865753-0117' 'АЦСК ТОВ ''Центр сертифікації ключів ''Україна'', найменування: ТОВ 'АГРОПРОМИСЛОВА ФІРМА КІВІ-ЛТД''';

- додатково повідомляємо - Особистий ключ електронного підпису розміщено на незахищеному носії інформації, при цьому відповідно до вимог Закону України Про електронні довірчі послуги - особистий ключ кваліфікованого електронного підпису повинен зберігатись у захищеному носії інформації (у кваліфікованому засобі електронного підпису);

- сертифікат: № '0100000000000000000000000000000006е9а279', видавець: 'UA-36865753-0117' 'АЦСК ТОВ ''Центр сертифікації ключів ''Україна'', найменування: ' ОСОБА_1 '.

Згідно з квитанцією від 30.07.2020 року (а.с.53) щодо податкової накладної від 01.07.2020 року № 11, реєстраційний № 9182761764, зокрема:

- документ прийнято. Реєстрація зупинена;

- відповідно до п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/РК від 01.07.2020 № 11 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 1003, відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Пропонуємо надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Додатково повідомляємо: показник D =10.1857%, Р =0;

- додатково повідомляємо - Особистий ключ електронного підпису розміщено на незахищеному носії інформації, при цьому відповідно до вимог Закону України Про електронні довірчі послуги - особистий ключ кваліфікованого електронного підпису повинен зберігатись у захищеному носії інформації (у кваліфікованому засобі електронного підпису);

- сертифікат: № '0100000000000000000000000000000006е9а277', видавець: 'UA-36865753-0117' 'АЦСК ТОВ ''Центр сертифікації ключів ''Україна'', найменування: ТОВ 'АГРОПРОМИСЛОВА ФІРМА КІВІ-ЛТД''';

- додатково повідомляємо - Особистий ключ електронного підпису розміщено на незахищеному носії інформації, при цьому відповідно до вимог Закону України Про електронні довірчі послуги - особистий ключ кваліфікованого електронного підпису повинен зберігатись у захищеному носії інформації (у кваліфікованому засобі електронного підпису);

- сертифікат: № '0100000000000000000000000000000006е9а279', видавець: 'UA-36865753-0117' 'АЦСК ТОВ ''Центр сертифікації ключів ''Україна'', найменування: ' ОСОБА_1 '.

Згідно з квитанцією від 30.07.2020 року (а.с.54) щодо податкової накладної від 03.07.2020 року № 8, реєстраційний № 9183072207, зокрема:

- документ прийнято. Реєстрація зупинена;

- відповідно до п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/РК від 03.07.2020 № 8 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 1003, відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Пропонуємо надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Додатково повідомляємо: показник D =10.1857%, Р =0;

- додатково повідомляємо - Особистий ключ електронного підпису розміщено на незахищеному носії інформації, при цьому відповідно до вимог Закону України Про електронні довірчі послуги - особистий ключ кваліфікованого електронного підпису повинен зберігатись у захищеному носії інформації (у кваліфікованому засобі електронного підпису);

- сертифікат: № '0100000000000000000000000000000006е9а277', видавець: 'UA-36865753-0117' 'АЦСК ТОВ ''Центр сертифікації ключів ''Україна'', найменування: ТОВ 'АГРОПРОМИСЛОВА ФІРМА КІВІ-ЛТД''';

- додатково повідомляємо - Особистий ключ електронного підпису розміщено на незахищеному носії інформації, при цьому відповідно до вимог Закону України Про електронні довірчі послуги - особистий ключ кваліфікованого електронного підпису повинен зберігатись у захищеному носії інформації (у кваліфікованому засобі електронного підпису);

- сертифікат: № '0100000000000000000000000000000006е9а279', видавець: 'UA-36865753-0117' 'АЦСК ТОВ ''Центр сертифікації ключів ''Україна'', найменування: ' ОСОБА_1 '.

Позивачем після отримання квитанції засобами електронного зв`язку відправлено відповідачу Повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено від 05.08.2020 року № 10 (а.с.55), в якому надані пояснення такого змісту: ТОВ АПФ КІВІ-ЛТД є платником єдиного податку 4 групи, сільськогосподарський виробник, платник ПДВ. Підприємство з 2017 року перейшло на вирощування зернових та технічних культур. Станом на 01.01.2020 року земельний фонд становив 386 гектар, який щороку збільшується. Підприємство самостійно вирощує та реалізує вирощену сільгоспродукцію .

В даному повідомленні також зазначено, зокрема, кількість додатків - 1.

Позивачем після отримання квитанції засобами електронного зв`язку відправлено відповідачу Повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено від 04.08.2020 року № 8 (а.с.57), в якому надані пояснення такого змісту: ТОВ АПФ КІВІ-ЛТД є платником єдиного податку 4 групи, сільськогосподарський виробник, платник ПДВ. Підприємство з 2017 року перейшло на вирощування зернових та технічних культур. Станом на 01.01.2020 року земельний фонд становив 386 гектар, який щороку збільшується. Підприємство самостійно вирощує та реалізує вирощену сільгоспродукцію .

В даному повідомленні також зазначено, зокрема, кількість додатків - 1.

Позивачем після отримання квитанції засобами електронного зв`язку відправлено відповідачу Повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено від 04.08.2020 року № 9 (а.с.59), в якому надані пояснення такого змісту: ТОВ АПФ КІВІ-ЛТД є платником єдиного податку 4 групи, сільськогосподарський виробник, платник ПДВ. Підприємство з 2017 року перейшло на вирощування зернових та технічних культур. Станом на 01.01.2020 року земельний фонд становив 386 гектар, який щороку збільшується. Підприємство самостійно вирощує та реалізує вирощену сільгоспродукцію .

В даному повідомленні також зазначено, зокрема, кількість додатків - 1.

Факт подання позивачем вищезазначених Повідомлень підтверджується Квитанціями № 2 (а.с.56, 58, 60) та роздруківками відповідача даних Журналу розгляду Повідомлень щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по відмовленим ПН/РК (а.с.162-163).

Комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС в Одеській області прийнято рішення від 11.08.2020 № 1822970/19204969 про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (а.с.61), яким відмовлено у реєстрації податкової накладної позивача від 06.07.2020 року № 3, у зв`язку з ненаданням платником податку копій документів:

- первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт/послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних (документи, які не надано підкреслити).

Комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС в Одеській області прийнято рішення від 06.08.2020 № 1808198/19204969 про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (а.с.62), яким відмовлено у реєстрації податкової накладної позивача від 01.07.2020 року № 11, у зв`язку з ненаданням платником податку копій документів:

- первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт/послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних (документи, які не надано підкреслити).

Комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС в Одеській області прийнято рішення від 11.08.2020 № 1822969/19204969 про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (а.с.63), яким відмовлено у реєстрації податкової накладної позивача від 03.07.2020 року № 8, у зв`язку з ненаданням платником податку копій документів:

- первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт/послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних (документи, які не надано підкреслити).

Не погоджуючись із рішеннями від 11.08.2020 № 1822970/19204969, від 06.08.2020 № 1808198/19204969, від 11.08.2020 № 1822969/19204969, позивачем подано на них скарги від 13.08.2020 року. (а.с.64-66)

За результатами розгляду скарги від 13.08.2020 року комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Державної податкової служби України прийнято рішення від 21.08.2020 р. № 44298/19204969/2 про залишення скарги без задоволення та рішення комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації податкової накладної № 3 від 06.07.2021 в Єдиному реєстрі податкових накладних без змін. (а.с.67)

За результатами розгляду скарги від 13.08.2020 року комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Державної податкової служби України прийнято рішення від 21.08.2020 44397/19204969/2 про залишення скарги без задоволення та рішення комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації податкової накладної № 11 від 01.07.2020 в Єдиному реєстрі податкових накладних без змін. (а.с.68)

За результатами розгляду скарги від 13.08.2020 року комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Державної податкової служби України прийнято рішення від 21.08.2020 р. № 44374/19204969/2 про залишення скарги без задоволення та рішення комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації податкової накладної № 8 від 03.07.2021 в Єдиному реєстрі податкових накладних без змін. (а.с.69)

Згідно зі змістом вказаних рішень комісії центрального рівня, їх прийнято відповідно до пункту 56.23 статті 56 Податкового кодексу України, з таких підстав:

- ненадання платником податку копій документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних.

Не погоджуючись з рішеннями комісії Головного управління ДПС в Одеській області № 1822970/19204969 від 11.08.2020 р. про відмову в реєстрації податкової накладної № 3 від 06.07.2020 р. в Єдиному реєстрі податкових накладних, № 1808198/19204969 від 06.08.2020 р. про відмову в реєстрації податкової накладної № 11 від 01.07.2020 р. в Єдиному реєстрі податкових накладних, № 1822969/19204969 від 11.08.2020 р. про відмову в реєстрації податкової накладної № 8 від 03.07.2020 р., позивач звернувся до суду із вищенаведеними позовними вимогами.

На доведення обставин, на яких ґрунтуються вимоги, позивачем суду також надано копії, зокрема (а.с.11-50):

- Виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців щодо позивача;

- Витягу з реєстру платників податку на додану вартість щодо позивача;

- Довідки про підтвердження статусу платника єдиного податку четвертої групи стосовно позивача;

- договору поставки № OF-00016 від 26 червня 2020 р., укладеного між Підприємством з іноземними інвестиціями Гленкор Агрікалчер Україна , як Покупцем , та позивачем, як Продавцем, зі Специфікацією та Додатковою угодою № 1 до нього від 06.07.2020 року, а також: товарно-транспортних накладних; видаткових накладних; довіреностей;

- договору поставки № ОДЕ21-00171 від 01.07.2020 р., укладеного між ТОВ КЕРНЕЛ-ТРЕЙД , як Покупцем , та позивачем, як Продавцем, а також: товарно-транспортних накладних; видаткової накладної та довіреності;

- договору поставки № ОДЕ21-00330 від 03.07.2020 р., укладеного між ТОВ КЕРНЕЛ-ТРЕЙД , як Покупцем , та позивачем, як Продавцем, а також: товарно-транспортних накладних; видаткової накладної та довіреності.

На доведення обставин, на яких ґрунтуються заперечення, відповідачем - Головним управлінням ДПС в Одеській області суду також надано копії, зокрема (а.с.166зв.-167зв.):

- Таблиці даних платника податку на додану вартість - позивача, відповідно до якої у графі Код згідно з УКТЗЕД/Державним класифікатором продукції та послуг товарів/послуг (придбання (отримання), ввезення на митну територію України) зазначені коди, зокрема, 1003 та 1205;

- Квитанції № 2, згідно з якою документ - Додаток 5, Таблиця даних платника податку на додану вартість прийнято 20.07.2020, із зазначенням виявлених помилок;

- рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС в Одеській області від 23.07.2020 № 1760636/19204969 про неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість, зареєстрованої у контролюючому органі 20.07.2020 р.

Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно з ч. 2 ст. 2 КАС України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

В частині 2 статті 9 КАС України встановлено, що суд розглядає адміністративні справи не інакше як за позовною заявою, поданою відповідно до цього Кодексу, в межах позовних вимог. Суд може вийти за межі позовних вимог, якщо це необхідно для ефективного захисту прав, свобод, інтересів людини і громадянина, інших суб`єктів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Відповідно до ч. 1 ст. 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Відповідно до абз. 1 ч. 2 ст. 77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Згідно з абз. 2 ч. 2 ст. 77 КАС України (в редакції, чинній до 01.01.2022 року), у таких справах суб`єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.

Відповідно до абз. 2 ч. 2 ст. 77 КАС України (в редакції, чинній з 01.01.2022 року), суб`єкт владних повноважень повинен подати суду всі наявні у нього документи та матеріали, які можуть бути використані як докази у справі.

Частиною 1 статті 78 КАС України встановлено, що обставини, які визнаються учасниками справи, не підлягають доказуванню, якщо суд не має обґрунтованого сумніву щодо достовірності цих обставин або добровільності їх визнання. Обставини, які визнаються учасниками справи, зазначаються в заявах по суті справи, поясненнях учасників справи, їх представників.

Відповідно до ч. 5 ст. 242 КАС України при виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин суд враховує висновки щодо застосування норм права, викладені в постановах Верховного Суду.

Спірні правовідносини врегульовано законодавством (чинним та у редакції станом на момент виникнення відповідних правовідносин ): Податковим кодексом України від 02.12.2010 № 2755-VI (далі - ПК України); Порядком прийняття рішень про реєстрацію/ відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженим наказом Міністерства фінансів України 12 грудня 2019 року № 520, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 13 грудня 2019 р. за № 1245/34216 (далі - Порядок № 520); Порядком зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 року № 1165 (далі - Порядок № 1165); Критеріями ризиковості здійснення операцій, додаток 3 до Порядку № 1165 (далі - Критерії ризиковості здійснення операцій).

Згідно з п. 201.16 ст. 201 ПК України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до п. 2 Порядку № 520 прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС (далі - комісія регіонального рівня).

Згідно з п. 3 Порядку № 520 комісія регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу.

Відповідно до п. 4 Порядку № 520 у разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі.

Згідно з п. 5 Порядку № 520 перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати:

договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;

договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;

первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;

розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;

документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.

Відповідно до п. 7 Порядку № 520 письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку подає до ДПС в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України Про електронні документи та електронний документообіг , Про електронні довірчі послуги та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Згідно з п. 11 Порядку № 520 комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі:

ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі;

та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку;

та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

Відповідно до п. 3 Порядку № 1165 податкові накладні/розрахунки коригування (крім розрахунків коригування, складених у разі зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, та розрахунків коригування, складених на неплатника податку), що подаються для реєстрації в Реєстрі, перевіряються щодо відповідності таким ознакам безумовної реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування (далі - ознаки безумовної реєстрації):

1) податкова накладна, яка не підлягає наданню отримувачу (покупцю) та/або складена за операцією, звільненою від оподаткування;

2) обсяг постачання, зазначений платником податку в податкових накладних/розрахунках коригування (крім розрахунків коригування, поданих для реєстрації в іншому місяці, ніж місяць, в якому вони складені), зареєстрованих у Реєстрі в поточному місяці, з урахуванням поданої для реєстрації в Реєстрі податкової накладної/розрахунку коригування, становить менше 500 тис. гривень за умови, що обсяг постачання товарів/послуг, зазначений у них у поточному місяці за операціями з одним отримувачем - платником податку, не перевищує 50 тис. гривень, сума податку на додану вартість з вироблених в Україні товарів (робіт, послуг), сплачена у попередньому місяці, становить більше 20 тис. гривень, та керівник - посадова особа такого платника податку є особою, яка займає аналогічну посаду не більше ніж у трьох (включно) платників податку;

3) одночасно виконуються такі умови:

загальна сума податку на додану вартість з вироблених в Україні товарів (робіт, послуг), сплачена за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну/розрахунок коригування, платником податку та його відокремленими підрозділами, якими подано податкову накладну/розрахунок коригування на реєстрацію в Реєстрі, становить більше 1 млн. гривень;

значення показника D, розрахованого згідно з цим підпунктом, становить більше 0,05. Показник D розраховується за такою формулою:

D= S/T,

де S - загальна сума сплачених за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну/розрахунок коригування, сум єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування та податків і зборів, контроль за справлянням яких покладено на ДПС, платником податку та його відокремленими підрозділами;

T - загальна сума постачання товарів/послуг на митній території України, що оподатковуються за ставками 0, 20 і 7 відсотків, зазначеними платником податку в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну/розрахунок коригування;

значення показника P є меншим, ніж значення, розраховане за такою формулою:

P = Pм х 1,4,

де P - сума податку на додану вартість, зазначена платником податку в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі у звітному (податковому) періоді, з урахуванням поданої на реєстрацію в Реєстрі податкової накладної/розрахунку коригування;

Pм - найбільша місячна сума податку на додану вартість, зазначена у податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих платником податку в Реєстрі за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну/розрахунок коригування.

Значення показників D та P відображаються в електронному кабінеті платнику податку;

4) у податковій накладній/розрахунку коригування відображена операція з товаром за кодом згідно з УКТЗЕД та/або послугою за кодом згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, які зазначені у таблиці даних платника податку, врахованій контролюючим органом.

Згідно з п. 4 Порядку № 1165 у разі коли за результатами перевірки податкової накладної/розрахунку коригування визначено, що податкова накладна/розрахунок коригування відповідають одній з ознак безумовної реєстрації, визначених у пункті 3 цього Порядку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування не зупиняється в Реєстрі.

Абзацом 2 пункту 5 Порядку № 1165 податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій (додаток 3).

Відповідно до п. 6 Порядку № 1165, зокрема, у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

Згідно з п. 10 Порядку № 1165 у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

Відповідно до п. 11 Порядку № 1165 у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються:

1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування;

2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку;

3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.

Згідно з п. 25 Порядку № 1165 Комісія регіонального рівня діє в межах повноважень, визначених цим Порядком та Порядком прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженим Мінфіном.

Комісії регіонального рівня приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації, врахування або неврахування таблиці даних платника податку, відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Згідно з п. 26 Порядку № 1165 Комісія регіонального рівня діє в межах повноважень, визначених цим Порядком та Порядком прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженим Мінфіном.

Комісія центрального рівня діє в межах повноважень, визначених цим Порядком.

Відповідно до п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, поданій для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), у таблиці даних платника податку на додану вартість (далі - платник податку) як товару/послуги, що на постійній основі постачається, та обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Реєстрі, дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 р. в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 раза, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 1 січня 2017 р. у Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 50 відсотків) груп товарів (продукції), визначених ДПС та затверджених відповідним наказом, оприлюдненим на офіційному веб-сайті ДПС.

На підставі вищенаведених вимог законодавства, які регулюють спірні правовідносини, та встановлених судом обставин, а саме:

1. Позивачем, як постачальником (продавцем), складено податкову накладну від 06.07.2020 року № 3, відповідно до якої, зокрема:

- отримувач (покупець) - ПП ГЛЕНКОР АГРІКАЛЧЕР УКРАЇНА ;

- опис (номенклатура) товарів/послуг продавця: 1) ріпак вищого класу, українського походження, врожаю 2020 р. 2) ріпак 1 класу, українського походження, врожаю 2020 р.;

- код товару згідно з УКТ ЗЕД: 1205109000 .

Позивачем, як постачальником (продавцем), складено податкові накладні від 01.07.2020 року № 11 та від 03.07.2020 року № 8, відповідно до яких, зокрема:

- отримувач (покупець) - Товариство з обмеженою відповідальністю КЕРНЕЛ-ТРЕЙД ;

- опис (номенклатура) товарів/послуг продавця: ячмінь 3 клас;

- код товару згідно з УКТ ЗЕД: 1003900000 .

Згідно з квитанціями від 30.07.2020 року щодо вищезазначених податкових накладних, зокрема:

- документ прийнято. Реєстрація зупинена;

- відповідно до п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/РК від 06.07.2020 № 3, від 01.07.2020 № 11 та від 03.07.2020 № 8 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 1205 (щодо ПН № 3) та 1003 (щодо ПН №№ 11, 8), відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються) , та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання , що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій . Пропонуємо надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Додатково повідомляємо : показник D =10.1857%, Р =0;

- додатково повідомляємо - Особистий ключ електронного підпису розміщено на незахищеному носії інформації, при цьому відповідно до вимог Закону України Про електронні довірчі послуги - особистий ключ кваліфікованого електронного підпису повинен зберігатись у захищеному носії інформації (у кваліфікованому засобі електронного підпису);

- сертифікат: № '0100000000000000000000000000000006е9а277', видавець: 'UA-36865753-0117' 'АЦСК ТОВ ''Центр сертифікації ключів ''Україна'', найменування: ТОВ 'АГРОПРОМИСЛОВА ФІРМА КІВІ-ЛТД''';

- додатково повідомляємо - Особистий ключ електронного підпису розміщено на незахищеному носії інформації, при цьому відповідно до вимог Закону України Про електронні довірчі послуги - особистий ключ кваліфікованого електронного підпису повинен зберігатись у захищеному носії інформації (у кваліфікованому засобі електронного підпису);

- сертифікат: № '0100000000000000000000000000000006е9а279', видавець: 'UA-36865753-0117' 'АЦСК ТОВ ''Центр сертифікації ключів ''Україна'', найменування: ' ОСОБА_1 '.

На доведення обставин, на яких ґрунтуються заперечення, відповідачем - Головним управлінням ДПС в Одеській області суду також надано копії, зокрема:

- Таблиці даних платника податку на додану вартість - позивача, відповідно до якої у графі Код згідно з УКТЗЕД/Державним класифікатором продукції та послуг товарів/послуг (придбання (отримання), ввезення на митну територію України) зазначені коди, зокрема, 1003 та 1205;

- Квитанції № 2, згідно з якою документ - Додаток 5, Таблиця даних платника податку на додану вартість прийнято 20.07.2020, із зазначенням виявлених помилок;

- рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС в Одеській області від 23.07.2020 № 1760636/19204969 про неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість, зареєстрованої у контролюючому органі 20.07.2020 р.

Разом з тим, по-перше, відповідачем - Головним управлінням ДПС в Одеській області не наведено жодних доводів та не надано доказів на їх підтвердження щодо надіслання (надання) відповідачем та отримання позивачем рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС в Одеській області від 23.07.2020 № 1760636/19204969 про неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість, зареєстрованої у контролюючому органі 20.07.2020 р.

По-друге, на виконання вимог ч.ч. 1, 2 ст. 77 КАС України та ухвали суду про витребування у відповідача - Головного управління ДПС в Одеській області належним чином засвідчених копій усіх доказів-підстав (фактичних і юридичних) правомірності оскаржуваних рішень, згідно з вимогами ч. 2 ст. 2 КАС України, відповідачем не наведено (не конкретизовано) та не надано жодних належних та допустимих доказів на підтвердження обставин, зазначених у квитанціях щодо податкових накладних, як підстав для зупинення їх реєстрації , а саме, що:

- обсяг постачання товарів/послуг дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання .

При цьому, суд звертає увагу, що встановлена у квитанціях обставина-підстава зупинення реєстрації податкових накладних - обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання - об`єктивно не відповідає (не узгоджується) з фактичними обставинами справи.

Так, позивачем після отримання квитанцій засобами електронного зв`язку відправлено відповідачу Повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено, в яких надані пояснення такого змісту: ТОВ АПФ КІВІ-ЛТД є платником єдиного податку 4 групи, сільськогосподарський виробник, платник ПДВ. Підприємство з 2017 року перейшло на вирощування зернових та технічних культур. Станом на 01.01.2020 року земельний фонд становив 386 гектар, який щороку збільшується. Підприємство самостійно вирощує та реалізує вирощену сільгоспродукцію .

В даних повідомленнях також зазначено, зокрема, кількість додатків - 1.

Факт подання позивачем вищезазначених Повідомлень підтверджується Квитанціями № 2 (а.с.56, 58, 60) та роздруківками відповідача даних Журналу розгляду Повідомлень щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по відмовленим ПН/РК (а.с.162-163).

По-третє, згідно зі змістом самих квитанцій, наведені у ній дані щодо показників: D =10.1857%, Р =0, та Особистого ключа електронного підпису, - є лише додатковими повідомленням, а не підставою зупинення реєстрації податкових накладних, та жодних доводів та доказів на їх підтвердження щодо цих даних відповідачами не наведено та не надано.

2. Оскаржуваними рішеннями відмовлено у реєстрації податкових накладних позивача в Єдиному реєстрі податкових накладних, у зв`язку з ненаданням платником податку копій документів :

- первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт/послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних (документи, які не надано підкреслити ).

При цьому, по-перше, як встановлено судом вище, позивачем після отримання квитанцій засобами електронного зв`язку відправлені Повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено, з поясненнями вищенаведеного змісту.

В даних повідомленнях також зазначено, зокрема, кількість додатків - 1. Факт подання позивачем вищезазначених Повідомлень підтверджується Квитанціями № 2 та роздруківками відповідача даних Журналу розгляду Повідомлень щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по відмовленим ПН/РК.

По-друге, в рішеннях не конкретизовано - не підкреслено, які саме документи не надано, навіть, за наявності в самих рішеннях законодавчо затвердженої форми відповідної відмітки: (документи, які не надано підкреслити ) .

Загальними вимогами, які висуваються до акту індивідуальної дії, як акта правозастосування, є його обґрунтованість та вмотивованість, тобто наведення податковим органом конкретних підстав його прийняття (фактичних і юридичних ), а також переконливих і зрозумілих мотивів його прийняття.

Можливість надання платником податків вичерпного переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної прямо залежить від чіткого визначення фіскальним органом конкретного виду критерію оцінки ступеня ризиків. Вживання податковим органом загального посилання на п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій, є неконкретизованим та призводить до необґрунтованого обмеження права платника податків бути повідомленим про необхідність надання документів за вичерпним переліком, відповідно до критерію зупинення реєстрації податкової накладної, а не будь-яких на власний розсуд.

Встановлені судом обставини свідчать про недотримання відповідачем вимог щодо ясності, чіткості, доступності, зрозумілості та обґрунтованості рішень щодо оскаржуваних рішень, виконання яких є запорукою передбачуваності для позивача наслідків виконання або невиконання ним законних вимог відповідача .

Відтак, невиконання податковим органом законодавчо встановлених вимог щодо змісту, форми, обґрунтованості та вмотивованості акта індивідуальної дії призводить до його протиправності.

На виконання ч. 5 ст. 242 КАС України при виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин суд врахував висновки щодо застосування норм права, викладені, зокрема, в постановах Верховного Суду від 23 жовтня 2018 року по справі № 822/1817/18 (адміністративне провадження № К/9901/62472/18), від 2 квітня 2019 року по справі № 822/1878/18 (адміністративне провадження № К/9901/4668/19) та від 21 травня 2019 року по справі № 815/2791/18 (адміністративне провадження № К/9901/8950/19) тощо .

По-третє, якщо відповідач мав на увазі ненадання позивачем усіх перелічених в оскаржуваних рішеннях документів, то - це не відповідає фактичним обставинам та спростовано дослідженими вищенаведеними письмовими доказами у справі щодо фактичного подання позивачем Повідомлень про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено, з додатком.

Суд не бере до уваги посилання представника відповідача - Головного управління ДПС в Одеській області на наведені у відзиві на позовну заяву висновки Верховного Суду, з тих підстав, що вони викладені при виборі і застосуванні норм права, чинних в іншій редакції та/або: щодо іншого предмету спору; на підставі інших фактичних обставин.

Інших суттєвих доводів та/або доказів щодо обґрунтування правомірності прийняття оскаржуваних рішень, з дотриманням вимог абз. 2 ч. 2 ст. 77 КАС України, відповідачами суду не наведено та не надано .

При цьому щодо решти доводів слід зазначити, що рішення судів повинні достатнім чином містити мотиви, на яких вони базуються для того, щоб засвідчити, що сторони були заслухані, та для того, щоб забезпечити нагляд громадськості за здійсненням правосуддя (див. п. 30 Рішення Європейського Суду з прав людини у справі Hirvisaari v. Finland від 27 вересня 2001 р.).

Однак, ст. 6 п. 1 Конвенції не можна розуміти як таку, що вимагає пояснень детальної відповіді на кожний аргумент сторін (див. п. 29 Рішення Європейського Суду з прав людини у справі Ruiz Torija v. Spain від 9 грудня 1994 р.);

- з урахуванням пп. 4.1.4 п. 4.1 ст. 4 ПК України, відповідно до якого податкове законодавство України ґрунтується на таких принципах: презумпція правомірності рішень платника податку в разі, якщо норма закону чи іншого нормативно-правового акта, виданого на підставі закону, або якщо норми різних законів чи різних нормативно-правових актів припускають неоднозначне (множинне) трактування прав та обов`язків платників податків або контролюючих органів, внаслідок чого є можливість прийняти рішення на користь як платника податків, так і контролюючого органу, відповідно

суд, із застосуванням положень ч. 2 ст. 9 КАС України, дійшов висновків, що:

- рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС в Одеській області: № 1822970/19204969 від 11.08.2020 р. про відмову в реєстрації податкової накладної № 3 від 06.07.2020 р. в Єдиному реєстрі податкових накладних, № 1808198/19204969 від 06.08.2020 р. про відмову в реєстрації податкової накладної № 11 від 01.07.2020 р. в Єдиному реєстрі податкових накладних, № 1822969/19204969 від 11.08.2020 р. про відмову в реєстрації податкової накладної № 8 від 03.07.2020 р., прийняті : не на підставі та не у спосіб, що передбачені законодавством України; необґрунтовано, тобто без урахування усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення; непропорційно, зокрема без дотримання необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямовані ці рішення, тому вони є протиправними та підлягають скасуванню, відповідно

- адміністративний позов підлягає задоволенню повністю.

Відповідно до ч. 1 ст. 139 КАС України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Позивачем до позовної заяви додане платіжне доручення від 02.09.2021 року про сплату судового збору за подання даного адміністративного позову в сумі 540,00 грн. та платіжне доручення від 03.11.2021 року про сплату судового збору за подання даного адміністративного позову в сумі 6306,00 грн., всього судовий збір сплачений у розмірі - 6846,00 грн. (а.с.104, 133)

Разом з тим, стягненню на користь позивача підлягає належна сума судового збору, яка за цим позовом складає 6810,00 грн. (2270,00грн.х3основні вимоги).

При цьому, суд звертає увагу позивача на те, що підстави та порядок повернення судового збору, в тому числі внесеного судового збору в більшому розмірі, ніж встановлено законом, встановлені ст. 7 Закону України Про судовий збір від 08.07.2011 року № 3674-VI.

Враховуючи також прийняття комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Державної податкової служби України рішень від 13.08.2020 року за результатами розгляду скарг позивача, стягненню з відповідачів за рахунок їх бюджетних асигнувань на користь позивача підлягає сума судового збору в розмірі по 3405,00 грн. (три тисячі чотириста п`ять гривень 00 копійок) з кожного відповідача.

Згідно з п. 3 Розділу VI Прикінцевих положень КАС України (в редакції, чинній до 17.07.2020 року) під час дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19), зокрема, процесуальні строки щодо розгляду адміністративної справи продовжуються на строк дії такого карантину.

Згідно з п. 2 Прикінцевих та перехідних положень Закону України Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо перебігу процесуальних строків під час дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19) від 18.06.2020 року № 731-ІХ, який набрав чинності 17.07.2020 року, зокрема, процесуальні строки, які були продовжені відповідно до пункту 3 розділу VI "Прикінцеві положення" Кодексу адміністративного судочинства України в редакції Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, спрямованих на забезпечення додаткових соціальних та економічних гарантій у зв`язку з поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19)" № 540-IX від 30 березня 2020 року, закінчуються через 20 днів після набрання чинності цим Законом.

Постановою Кабінету Міністрів України від 9 грудня 2020 року № 1236 Про встановлення карантину та запровадження обмежувальних протиепідемічних заходів з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2 (із змінами, внесеними згідно з постановою Кабінету Міністрів України № 1336 від 15.12.2021 року) до 31 березня 2022 р. на території України продовжено дію карантину, встановленого постановами Кабінету Міністрів України.

Керуючись ст.ст. 2, 9, 77, 78, 139, 159, 241-246, 250, 255, 258, 262, 295, Прикінцевими та Перехідними положеннями КАС України, суд -

вирішив:

Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю Агропромислова фірма Ківі-ЛТД (місцезнаходження: вул. Набережна, буд. 24 А , с. Миколаївка, Овідіопольський район, Одеська область, 67813; ідентифікаційний код юридичної особи: 19204969) до Головного управління ДПС в Одеській області (місцезнаходження: вул. Семінарська, 5, м. Одеса, 65044; ідентифікаційний код відокремленого підрозділу: 44069166) та Державної податкової служби України (місцезнаходження: Львівська площа, буд. 8, м. Київ, 04053, ідентифікаційний код юридичної особи: 43005393) про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії - задовольнити повністю.

Визнати протиправним та скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС в Одеській області від 11.08.2020 № 1822970/19204969 про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Визнати протиправним та скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС в Одеській області від 06.08.2020 № 1808198/19204969 про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Визнати протиправним та скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС в Одеській області від 11.08.2020 № 1822969/19204969 про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному державному реєстрі податкових накладних податкову накладну Товариства з обмеженою відповідальністю Агропромислова фірма Ківі-ЛТД № 3 від 06.07.2020 р., днем її надходження.

Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному державному реєстрі податкових накладних податкову накладну Товариства з обмеженою відповідальністю Агропромислова фірма Ківі-ЛТД № 11 від 01.07.2020 р., днем її надходження.

Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному державному реєстрі податкових накладних податкову накладну Товариства з обмеженою відповідальністю Агропромислова фірма Ківі-ЛТД № 8 від 03.07.2020 р., днем її надходження.

Стягнути з Головного управління ДПС в Одеській області за рахунок його бюджетних асигнувань на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Агропромислова фірма Ківі-ЛТД суму судового збору в розмірі 3405,00 грн. (три тисячі чотириста п`ять гривень 00 копійок).

Стягнути з Державної податкової служби України за рахунок її бюджетних асигнувань на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Агропромислова фірма Ківі-ЛТД суму судового збору в розмірі 3405,00 грн. (три тисячі чотириста п`ять гривень 00 копійок).

Апеляційні скарги на рішення суду подаються учасниками справи до або через Одеський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Суддя М.Г. Цховребова

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення01.02.2022
Оприлюднено21.02.2022
Номер документу103393712
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —420/14375/21

Ухвала від 20.10.2022

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Скрипченко В.О.

Ухвала від 05.09.2022

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Юрченко В.П.

Постанова від 01.08.2022

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Скрипченко В.О.

Ухвала від 11.05.2022

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Скрипченко В.О.

Ухвала від 11.05.2022

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Скрипченко В.О.

Ухвала від 03.04.2022

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Скрипченко В.О.

Ухвала від 20.03.2022

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Скрипченко В.О.

Рішення від 01.02.2022

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Цховребова М.Г.

Ухвала від 28.01.2022

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Цховребова М.Г.

Ухвала від 19.01.2022

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Цховребова М.Г.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні