Справа № 420/16562/21
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
04 лютого 2022 року м. Одеса
Одеський окружний адміністративний суд у складі:
Головуючого судді Марина П.П.,
розглянувши у порядку письмового провадження за правилами загального позовного провадження справу за адміністративним позовом товариства з обмеженою відповідальністю ЕСЕСЕЙ ЛОГІСТИКС ЮЕЙ до Головного управління ДПС в Одеській області про визнання протиправними та скасування рішення та розпорядження
В С Т А Н О В И В:
В провадженні Одеського окружного адміністративного суду перебуває справа за адміністративним позовом товариства з обмеженою відповідальністю ЕСЕСЕЙ ЛОГІСТИКС ЮЕЙ до Головного управління ДПС в Одеській області, в якому позивач просить:
визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення - рішення №9966/15-32-09-02 від 23 квітня 2021 року, яким до товариства з обмеженою відповідальністю ЕСЕСЕЙ ЛОГІСТИКС ЮЕЙ застосовано штраф у розмірі 500 000,00 грн. (п`ятсот тисяч грн.);
визнати протиправним та скасувати розпорядження №101-р від 27 квітня 2021 року Про анулювання ліцензії .
В обґрунтування позову представник позивача зазначає, що податкове повідомлення-рішення містить загальне посилання на ст.ст. 15 та 17 Закону України без зазначення конкретних частин, пунктів чи абзаців вказаних статей, що є порушенням законодавства та не дає можливості встановити чітку норму законодавства, порушення якої зафіксовано контролюючим органом та чітку норму законодавства, яка стала підставою для застосування штрафних (фінансових санкцій). Акт перевірки також не містить посилання па конкретну норму статті 15 Закону, порушення якої встановлено відповідачем, враховуючи, що сама стаття містить значну кількість вимог до імпорту, експорту, оптової і роздрібної торгівлі алкогольними напоями, тютюновими виробами, пальним та зберігання пального.
Щодо суті встановлених відповідачем порушень, представник позивача вказує, що згідно наказу №938-п від 24.02.2021 року фактична перевірка товариства повинна була здійснюватися за адресою: Одеська область, Овідіопольський район, с. Нова Долина, Масив 16, буд. 1. Проте, посадові особи контролюючого органу:
не з`явились за вказаною в Наказі про проведення перевірки адресою: Одеська область, Овідіопольський район, с. Нова Долина, Масив 16, буд. 1;
фактично перевіряючі були присутні та проводили фактичну перевірку за іншою адресою, не зазначеною в наказі, а саме за адресою: Одеська область, Овідіопольський район, с. Нова Долина, Масив 16, буд. 2;
фактично не перевіряли зазначене в ліцензії місце зберігання пального за адрессою: Одеська область, Овідіопольський район, с. Нова Долина, Масив 16, буд. 1,
не досліджували місце фактичного провадження платником податків діяльності, розташування господарських або інших об`єктів права власності.
Разом з тим, представник позивача зазначає, що перевіркою встановлено зберігання Товариством пального без наявності відповідної ліцензії за адресою: Одеська область, Овідіопольський район, с. Нова Долина, Масив 16, буд. 2.
На переконання представника позивача, викладені у Акті перевірки порушення статті 15 Закону України від 19.12.1995 року №481/95-ВР не базуються на достовірних даних, є необґрунтованими та безпідставними, і не можуть бути підставою податкового повідомлення-рішення Головного управління ДПС в Одеській області від 23 квітня 2021 року №9966/15-32-09 02 про застосування до товариства штрафної санкції за порушення закону у сфері виробництва та обігу алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального у розмірі 500 000 грн.
Представник позивача зазначає, що товариством в заяві на видачу ліцензії на право зберігання пального було зазначено адресу місця зберігання пального: Одеська область, Овідіопольський район, с. Нова Долина, Масив 16. буд. 1. Така адреса місця зберігання зазначена у зв`язку з тим. що орендодавець ТОВ ФЕНИКС ДОЛИНИ є власником нерухомого майна за адресою:
Одеська область, Овідіопольський район, с. Нова Долина, Масив 16. буд. 1, на підставі витягу з ДРРП від 12.06.2018 року, номер запису про право 26577231,
Одеська область, Овідіопольський район, с. Нова Долина, Масив 16, буд. 2, на підставі витягу з ДРРП від 12.06.2018 року, номер запису про право 26575784.
Вищезазначені будівлі і споруди входять до складу єдиного майнового комплексу Орендодавця, знаходяться на одній території, що унеможливлює розмежування об`єктів нерухомого майна.
На підставі викладеного представник позивача вважає викладені в акті перевірки висновки помилковими, а факти такими, що необґрунтовані та не відповідають дійсності, тому не можуть бути підставою для винесеного ППР та:
притягнення Товариства до відповідальності за порушення ст. 15 Закону України від 19.12.1995 року №481/95-ВР в частині зберігання пального без наявності ліцензії та застосовування до Товариства фінансової санкції у вигляді штрафу у розмірі 500 000 грн.;
притягнення Товариства до відповідальності за порушення норм статті 15 Закону України від 19.12.1995 року №481/95-ВР в частині подання заявником недостовірних даних у документах, поданих разом із заявою на отримання ліцензії та не може бути підставою для анулювання ліцензії на право зберігання пального (виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки) за адресою: Одеська область, Овідіопольський район, с. Нова Долина, масив 16, буд. 1
Відповідачем подано до суду відзив на адміністративний позов, згідно якого відповідач зазначив, що з доводами викладеними в адміністративному позові не погоджується.
Представник відповідача щодо суті встановленого порушення вказує, що у ході перевірки встановлено, що ТОВ ЕСЕСЕЙ ЛОГІСТИК ЮЕЙ , на підставі договору оренди нерухомого майна від 01.06.2020, укладеного з ТОВ Феникс долини (код ЄДРПОУ 42208990), орендує приміщення загальною площею 537,6 кв.м., S розташоване за адресою: Одеська область, Овідіопольський район, с. Нова Долина, масив 16, буд. 2.
За зазначеною адресою розташовані резервуар горизонтальний, сталевий, місткістю 20 куб.м., та резервуар горизонтальний, сталевий, місткістю 25 куб.м.
Згідно з даними оборотно-сальдової відомості по рахунку 203, станом на 05.03.2021 залишок дизельного палива за зазначеною адресою складає 7220,29 літрів.
Також перевіркою встановлено, що за адресою: Одеська область, Овідіопольський район, с. Нова Долина, масив 16, буд. 1, відсутні резервуари для зберігання пального.
Крім того, згідно з даними Єдиного реєстру акцизних накладних, 18.08.2020 ТОВ ЕСЕСЕЙ ЛОГІСТИКО ЮЕЙ отримано від ТОВ МОЗИР Україна (код за ЄДРПОУ 41692853) на підставі акцизної накладної №5875 важкі дистиляти (газойлі) (УКТЗЕД 2710194300) у кількості 24376 л, які розвантажені за адресою: Одеська область, Овідіопольський район, с. Нова Долина, вул. Крупської, 8.
З урахуванням наявних обставин справи, перевіркою встановлено факти зберігання платником податків дизельного палива за адресою, на яку у ТОВ ЕСЕСЕЙ ЛОГІСТИКС ЮЕЙ відсутня ліцензія на право зберігання пального (виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки), чим порушено вимоги статті 15 Закону України від 19.12.1995 №481/95-ВР Про державне регулювання виробництва і обігу спирті етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального , з урахуванням змін та доповнень.
Враховуючи викладене, представник відповідача вважає, що рішення податкового органу є законними, винесеним згідно із вимогами чинного законодавства та просить суд в задоволенні позову відмовити.
Представником позивача подана відповідь на відзив, в якій позивач підтримує адміністративний позов та доводи викладені у відзиві вважає необґрунтованими.
Також представник позивача зазначає, що відповідачем не приведено жодних конкретних заперечень проти позову та доводів, які б стосувалися предмету спору між сторонами.
Також представник позивача надав пояснення стосовно наведеного Відповідачем у відзиві на позовну заяву щодо:
Згідно з даними Єдиного реєстру акцизних накладних, 18.08.2020 р. ТОВ ЕСЕСЕЙ ЛОГІСТИКС ЮЕЙ отримано від ТОВ МОЗИР Україна на підставі акцизної накладної №5875 важкі дистиляти (газойлі) (УКТЗЕД 2710194300) у кількості 24376 л, які розвантажені за адресою: Одеська область, Овідіопольський район, с. Нова Долина, вул. Крупської, б. 8.
Представник позивача звертає увагу на те, що ТОВ ЕСЕСЕЙ ЛОГІСТИКС ЮЕЙ (колишня назва ТОВ ФЕНІКС АГРО ) отримало ліцензію на право зберігання пального (виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки) №15210414202001533 від 25.06.2020 року, термін дії до 25.06.2025 р., адреса місця зберігання: 67822, Одеська область, Овідіопольський район, с. Нова Долина, вул. Крупської, б. 8. Таким чином в акцизній накладній №5875 від 18.08.2020 р. вірно зазначено місце розвантаження пального за адресою: Одеська обл., Овідіопольський р-н, с. Нова Долина, вул. Крупської, б. 8, постачальник ТОВ МОЗИР Україна . Разом з тим, ліцензія на право зберігання пального (виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки) №15210414202001533 від 25.06.2020 року анульована розпорядженням №23-р від 12.02.2021 року на підставі заяви товариства. Наведені обставини пояснювались представникам контролюючого органу під час перевірки та надавались відповідні підтверджуючі документи.
Ухвалою суду від 15.09.2021 року відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) учасників справи.
Ухвалою суду від 13.12.2021 року вирішено розгляд справи проводити за правилами загального позовного провадження та витребувано у сторін додаткові письмові докази.
Ухвалою суду від 10.01.2022 року, занесеною до протоколу судового засідання, закрито підготовче провадження та призначено розгляд справи по суті.
В судове засідання, призначене на 24.01.2022 року учасники справи не з`явились, про дату, час та місце розгляду справи повідомлені належним чином та своєчасно.
Представником позивача подано клопотання про розгляд справи без участі представника позивача.
У зв`язку з відсутністю потреби заслухання свідка чи експерта, судом, керуючись положеннями ч.9 ст.205 КАС України, прийнято рішення про розгляд справи в порядку письмового провадження.
Вивчивши матеріали справи, дослідивши обставини та факти, якими обґрунтовувалися вимоги, перевіривши їх доказами, суд встановив наступні факти та обставини.
Судом встановлено, що відповідно до інформації з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, товариство з обмеженою відповідальністю ЕСЕСЕЙ ЛОГІСТИКС ЮЕЙ (код ЄДРПОУ 38549387) зареєстровано 28.03.2013, номер запису: 15541020000002913. Основний вид діяльності - КВЕД: 77.12 Надання в оренду вантажних автомобілів.
Також судом встановлено, що Головним управлінням ДПС в Одеській області видано ТОВ ЕСЕСЕЙ ЛОГІСТИКС ЮЕЙ ліцензію на право зберігання пального (виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки):
реєстраційний номер 15210414202001668;
дата реєстрації: 18.09.2020;
термін дії: з 18.09.2020 до 18.09.2025;
місцезнаходження: Україна, 67822, Одеська область, Овідіопольський район, с. Нова Долина, вул. Крупської, буд. 8;
адреса місця зберігання: 67822, Одеська область, Овідіопольський район, с. Нова Долина, масив 16, буд. 1, загальна міскість резервуарів, що використовуються для зберігання пального (літри) 45000. (а.с. 21)
На підставі наказу від 24.02.2021 року № 938-п, Податкового кодексу України від 02.12.2010р. №2755-VI із змінами та доповненнями, Законів України від 19.12.1995р. №481/95-ВР Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального із змінами та доповненнями, від 06.07.1995p, №265/95-ВР Про застосування РРО в сфері торгівлі, громадського харчування та послуг із змінами та доповненнями, постанов Кабінету Міністрів України від 30.07.1996р. №854 Про затвердження Правил роздрібної торгівлі алкогольними напоями , від 13.05.1996р. № 493 Про Тимчасовий порядок видачі ліцензій на право імпорту, експорту спирту етилового коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів , від 31.03.1999р. № 500 Про впорядкування видачі суб`єктам підприємницької діяльності ліцензій на право оптової торгівлі спиртом етиловим, коньячним плодовим і виноградним, алкогольними напоями та тютюновими виробами , постанови Кабінету Міністрів України від 27.12.2010р. №1251 Про затвердженні положення про виготовлення, зберігання, продаж марок акцизного податку та маркування алкогольних напоїв та тютюнових виробів , постанови Кабінеті Міністрів України від 30.10.2008р. № 957 Про встановлення розміру мінімальних оптово-відпускних і роздрібних цін на окремі види алкогольних напоїв вітчизняного виробництва ; наказу Міністерства зовнішніх економічних зв`язків і торгівлі України від 24.07.2002р. № 218 Про затвердження правил роздрібної торгівлі тютюновими виробами та інших нормативно-правових актів, які регулюються виробництво, зберігання та обіг спирту етилового, алкогольних напоїв і тютюновим виробів в Україні, в період з 05.03.2021 року по 11.03.2021 року проведено фактичну перевірку ТОВ ЕСЕСЕЙ ЛОГІСТІКС ЮЕЙ .
За результатами перевірки складений акт від 12.03.2021 року №3827/15-32-09-02/38549387, в якому зафіксовано виявлені перевіркою порушення, а саме:
за порушення норм статті 15 Закону України від 19.12.1995 року №481/95-ВР Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального , (із змінами та доповненнями), в частині зберігання пального без наявності ліцензії, передбачена відповідальність згідно із статті 17 цього Закону;
за порушення норм статті 15 Закону України від 19.12.1995 року №481/95-ВР Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального , (із змінами та доповненнями), в частині подання заявником недостовірних даних у документах, поданих разом із заявою на отримання ліцензії є підставою для анулювання ліцензії на право зберігати пального (виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки) за адресою: Одеська область, Овідіопольський район, с.Нова Долина, масив 16, буд. 1.
В акті перевірки зафіксовано, що в ході перевірки, на підставі наданих документів, встановлено що ТОВ ЕСЕСЕИ ЛОГІСТИКС ЮЕЙ , на підставі договору оренди нерухомого майна від 01.06.2020 року укладеного з ТОВ Феникс долини код ЄДРПОУ 42208990, орендує приміщення загальною площею 537,60 кв.м. за адресою: Одеська область, Овідіопольський район, с.Нова Долина, масив 16, буд. 2 в якому розташовані резервуар горизонтальний сталевий місткістю 20м3 та резервуар горизонтальний сталевий місткістю 25м3. Станом на 05.03.2021 року, згідно даних оборотно-сальдової відомості по рахунку 203, залишок дизельного палива за даною адресою складає 7220,29 літрів.
Так, податковим органом встановлено, що товариством, в порушення ст. 15 Закону України від 19.12.1995 року № 481/95-ВР Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального (із змінами та доповненнями) ТОВ ЕСЕСЕИ ЛОГІСТИКС ЮЕИ здійснює зберігання пального без ліцензії на право зберігання пального за адресою: Одеська область, Овідіопольський район. с.Нова Долина, масив 16, буд. 2. В наявності ліцензія на право зберігання пального (виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки) за адресою: Одеська область, Овідіопольський район, с.Нова Долина, масив 16, буд. І.
Також в ході перевірки встановлений факт подання заявником недостовірних даних у документах, поданих разом із заявою на отримання ліцензії, що є порушенням норм статті 15 Закону України від 19.12.1995 року № 481/95-ВР Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального . ТОВ ЕСЕСЕИ ЛОГІСТИКС ЮЕЙ в заяві вказана наявність резервуарів загальною місткістю 45000 літрів за адресою: Одеська область, Овідіопольський район, с.Нова Долина, масив 16. бул. І. Вході перевірки встановлено, що резервуари для зберігання пального фактично не знаходяться за даною адресою.
За результатом розгляду заперечень ТОВ ЕСЕСЕЙ ЛОГІСТИКС ЮЕЙ Головним управлінням ДПС в Одеській області повідомлено позивача листом від 20.04.2021 року №2452/КПР/15-32-09-02-08 про те, що висновки в акті перевірки є обґрунтованими та відповідають вимогам діючого законодавства.
На підставі акту перевірки, з урахуванням результатів адміністративного оскарження, відповідачем прийнято податкове повідомлення-рішення №9966/15-32-09-02 від 23.04.2021 року, яким до ТОВ ЕСЕСЕЙ ЛОГІСТІКС ЮЕЙ застосовано штрафну санкцію у розмірі 500000,00 грн, відповідно до ст. 17 Закону України №481/95-ВР від 19.12.1995 року.
Також, Головним управлінням ДПС в Одеській області прийнято розпорядження Про анулювання ліцензії від 27.04.2021 року, яким зобов`язано анулювати дію ліцензії на право зберігання пального (виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки) ТОВ ЕСЕСЕЙ ЛОГІСТИК ЮЕЙ (код 38549387), реєстраційний номер 15210414202001668 з адресою: Одеська область, Овідіопольський район, с. Нова Долина, масив 16 буд. 1 за порушення вимог статті 15 Закону України від 19 грудня 1995 рок №481/95-ВР Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, які використовуються в електронних сигаретах, та пального (зі змінами і доповненнями) в частині подання заявником недостовірних даних у документах поданих разом із заявою на отримання ліцензії.
За результатом адміністративного оскарження, Державною податковою службою України прийнято рішення від 06.08.2021 року №77/6/99-00-06-03-02-06, яким скаргу ТОВ ЕСЕСЕЙ ЛОГІСТИКС ЮЕЙ залишено без задоволення, а податкове повідомлення - рішення без змін.
Не погоджуючись з висновками, викладеними в акті перевірки та прийнятими на його підставі податковим повідомленням - рішенням та розпорядженням позивач звернувся до суду з даним адміністративним позовом.
Відповідно до вимог ч.2 ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів регулює Податковий кодекс України, який, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.
Пунктом 75.1 статті 75 Податкового кодексу України передбачено, що контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.
В силу підпункту 75.1.3 пункту 75.1 статті 75 Податкового кодексу України фактичною вважається перевірка, що здійснюється за місцем фактичного провадження платником податків діяльності, розташування господарських або інших об`єктів права власності такого платника. Така перевірка здійснюється контролюючим органом щодо дотримання норм законодавства з питань регулювання обігу готівки, порядку здійснення платниками податків розрахункових операцій, ведення касових операцій, наявності ліцензій, свідоцтв, у тому числі про виробництво та обіг підакцизних товарів, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами).
Відповідно до п. 80.1 ст. 80 ПК України фактична перевірка здійснюється без попередження платника податків (особи).
Згідно з пп. 80.2.5 п. 80.2 ст. 80 ПК України фактична перевірка може проводитися на підставі рішення керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу, оформленого наказом, копія якого вручається платнику податків або його уповноваженому представнику, або особам, які фактично проводять розрахункові операції під розписку до початку проведення такої перевірки, та за наявності хоча б однієї з таких підстав, як зокрема, у разі наявності та/або отримання в установленому законодавством порядку інформації про порушення вимог законодавства в частині виробництва, обліку, зберігання та транспортування спирту, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та цільового використання спирту платниками податків, обладнання акцизних складів витратомірами-лічильниками та/або рівномірами-лічильниками, а також здійснення функцій, визначених законодавством у сфері виробництва і обігу спирту, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, пального.
Згідно приписів підпункту 80.2.5 пункту 80.2 статті 80 ПК України, в ньому поєднано дві окремі підстави для призначення проведення фактичної перевірки: першою підставою є наявність та/або отримання в установленому законодавством порядку інформації про порушення платником податків вимог законодавства в частині виробництва, обліку, зберігання та транспортування спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів та цільового використання спирту платниками податків, обладнання акцизних складів витратомірами-лічильниками та/або рівномірами-лічильниками; другою (самостійною, незалежною від першої) підставою є здійснення функцій, визначених законом у сфері виробництва і обігу спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів, пального.
Суд зазначає, що суть фактичної перевірки у спірних правовідносинах полягає у безпосередньому встановленні працівниками контролюючого органу зберігання суб`єктом господарювання пального у місці, на яке такий суб`єкт не отримав відповідної ліцензії.
Основні засади державної політики щодо регулювання виробництва, експорту, імпорту, оптової і роздрібної торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим та зерновим дистилятом, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, дистилятом виноградним спиртовим, спиртом-сирцем плодовим, біоетанолом, алкогольними напоями, тютюновими виробами, рідинами, що використовуються в електронних сигаретах, та пальним, забезпечення їх високої якості та захисту здоров`я громадян, а також посилення боротьби з незаконним виробництвом та обігом алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального на території України визначає Закон України Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального №481 від 19 грудня 1995 року (із змінами та доповненнями.
Згідно з ч. 8 ст. 15 Закону України №481 суб`єкти господарювання (у тому числі іноземні суб`єкти господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) отримують ліцензії на право оптової торгівлі пальним та зберігання пального на кожне місце оптової торгівлі пальним або кожне місце зберігання пального відповідно, а за відсутності місць оптової торгівлі пальним - одну ліцензію на право оптової торгівлі пальним за місцезнаходженням суб`єкта господарювання (у тому числі іноземного суб`єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) або місцезнаходженням постійного представництва.
Відповідно до абзацу частини 2 статті 17 Закону України №481 до суб`єктів господарювання (у тому числі іноземних суб`єктів господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафів у разі: оптової торгівлі пальним або зберігання пального без наявності ліцензії - 500000 гривень.
Тобто, зазначена норма Закону №481 чітко передбачає відповідальність за зберігання пального без наявної ліцензії.
Також, відповідно до норм ст. 15 Закону України №481 для отримання ліцензії на право оптової або роздрібної торгівлі пальним або на право зберігання пального разом із заявою додатково подаються завірені заявником копії таких документів:
документи, що підтверджують право власності або право користування земельною ділянкою, або інше передбачене законодавством право землекористування на земельну ділянку, на якій розташований об`єкт оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального, чинні на дату подання заяви та/або на дату введення такого об`єкта в експлуатацію, будь-якого цільового призначення;
акт вводу в експлуатацію об`єкта або акт готовності об`єкта до експлуатації, або сертифікат про прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів, або інші документи, що підтверджують прийняття об`єктів в експлуатацію відповідно до законодавства, щодо всіх об`єктів у місці оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального, необхідних для оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального;
дозвіл на виконання робіт підвищеної небезпеки та експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки.
Копії таких документів не подаються у разі їх наявності у відкритих державних реєстрах, якщо реквізити таких документів та назви відповідних реєстрів зазначено в заяві на видачу ліцензії на право оптової або роздрібної торгівлі пальним або на зберігання пального.
Відповідальність за достовірність даних у документах, поданих разом із заявою, несе заявник.
У разі якщо зазначені документи видані (оформлені) іншій особі, ніж заявник, такий заявник додатково подає документи, що підтверджують його право на використання відповідного об`єкта.
Суб`єкти господарювання (у тому числі іноземні суб`єкти господарювання, які діють через своє зареєстроване постійне представництво), які здійснюють оптову торгівлю пальним, за відсутності місць оптової торгівлі пальним копії таких документів не подають.
Суб`єкти господарювання, що здійснюють зберігання пального, яке не реалізовується іншим особам і використовується виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки, копії зазначених документів не подають. Такі суб`єкти господарювання у заяві зазначають про використання пального для потреб власного споживання чи переробки, загальну місткість резервуарів та ємностей, що використовуються для зберігання пального, та їх фактичне місцезнаходження.
Згідно з приписами статті 3 Закону України №481 ліцензія анулюється шляхом прийняття органом, який видав ліцензію, відповідного рішення про анулювання у формі розпорядження про таке анулювання на підставі, зокрема, акта про виявлення недостовірних даних у документах, поданих суб`єктом господарювання разом із заявою про отримання ліцензії (отримання від уповноважених органів інформації, що документи, копії яких подані разом із заявою на отримання ліцензії, не видавалися/не погоджувалися такими органами).
В свою чергу, відповідно до абз. 52, 56 ст. 1 Закону України №481 місце зберігання пального - місце (територія), на якому розташовані споруди та/або обладнання, та/або ємності, що використовуються для зберігання пального на праві власності або користування; зберігання пального - діяльність із зберігання пального (власного або отриманого від інших осіб) із зміною або без зміни його фізико-хімічних характеристик.
Отже, для встановлення зберігання пального без наявності ліцензії уповноваженою особою повинно бути встановлено фактичну наявність пального у спорудах, обладнанні чи в ємностях в конкретному місці та у такого суб`єкта відсутня ліцензія на право зберігання пального в цьому місці.
Разом з тим, як вбачається з акту перевірки від 12.03.2021 року в ході перевірки, на підставі наданих документів, встановлено що ТОВ ЕСЕСЕИ ЛОГІСТИКС ЮЕЙ , на підставі договору оренди нерухомого майна від 01.06.2020 року укладеного з ТОВ Феникс долини код ЄДРПОУ 42208990, орендує приміщення загальною площею 537,60 кв.м. за адресою: Одеська область, Овідіопольський район, с.Нова Долина, масив 16, буд. 2, в якому розташовані резервуар горизонтальний сталевий місткістю 20м3 та резервуар горизонтальний сталевий місткістю 25м3. Станом на 05.03.2021 року, згідно даних оборотно-сальдової відомості по рахунку 203, залишок дизельного за даною адресою складає 7220,29 літрів.
В свою чергу, як вбачається з договору оренди нерухомого майна від 01.06.2020 року, орендодавець (ТОВ ФЕНІКС ДОЛИНИ ) передає, а орендар (ТОВ ФЕНІКС АГРО ) приймає в строкове платне користування окреме індивідуальне майно (Кормцех 14, О) площею 537, 60 кв.м., розміщене за адресою: Україна, Одеська область, Овідіопольський район, с/рада Новодолинська, масив 16, будинок 2, що перебуває у власності та на балансі у ТОВ ФЕНІКС ДОЛИНИ .
Відповідно до акту приймання-передавання майна до договору оренди нерухомого майна від 01.06.2020 року орендодавець передає, а орендар приймає в строкове платне користування окреме індивідуальне майно (Кормцех 14, О) площею 537, 60 кв.м., розміщене за адресою: Україна, Одеська область, Овідіопольський район, с/рада Новодолинська, масив 16, будинок 2, що перебуває у власності та на балансі у ТОВ ФЕНІКС ДОЛИНИ . Стан майна, яке передається в спільне строкове користування: придатний до експлуатації.
Отже, з договору оренди від 01.06.2020 року не вбачається, що в орендованому приміщенні знаходиться резервуар горизонтальний сталевий місткістю 20м3 та резервуар горизонтальний сталевий місткістю 25м3.
При цьому, відповідно до змісту акту перевірки, посадові особи контролюючого органу фактично не відвідували приміщення будівель 1 та 2 масиву 16 в с. Нова Долина Овідіопольського району Одеської області. Тобто фактичне обстеження вказаних приміщень не здійснювалось, а висновки, зафіксовані в акті перевірки, викладені з власних міркувань посадових осіб.
Отже, посадовими особами контролюючого органу фактичного не встановлено, в якій будівлі розміщені резервуари.
Разом з тим, відповідно до технічного звіту, передавального акту від 07.06.2018 року, технічних паспортів, витягів з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, нерухоме майно за адресами Одеська область, Овідіопольський район, с/рада Новодолинська, масив 16, будинок 2 та будинок 1 належить на праві приватної власності ТОВ АГРО ДОЛИНИ , яке перейменовано на підставі рішення №2/2019 від 06.02.2019 на ТОВ ФЕНІКС ДОЛИНИ . Рішення прийнято єдиним присутнім учасником ТОВ ФЕНІКС АГРО .
Слід також зазначити, що відповідно до рішення єдиного учасника №1/2020 від 11.09.2020 року ТОВ ФЕНІКС ДОЛИНИ , у присутності єдиного учасника товариства - ТОВ ЕСЕСЕЙ ЛОГІСТИКС ЮЕЙ , єдиний учасник товариства вирішив:
1. змінити відомості про єдиного учасника товариства, які містяться у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, у зв`язку із зміною єдиним учасником товариства найменування з ФЕНІКС АГРО на ЕСЕСЕЙ ЛОГІСТИКС ЮЕЙ .
2. З огляду на зміну учасника та кінцевого бенефіціарного власника ТОВ ЕСЕСЕЙ ЛОГІСТИК ЮЕЙ , оновити відповідні відомості про кінцевого бенефіціарного власника учасника товариства в Реєстрі.
3. Змінити власну назву товариства з ФЕНІКС ДОЛИНИ на ДОЛИНА ЛОГІСТИКС ЮЕЙ .
Отже, відповідно до витягу з ЄДРЮОФОП та ГО, засновником ТОВ ДОЛИНА ЛОГІСТИК ЮЕЙ є ТОВ ЕСЕСЕЙ ЛОГІСТИКС ЮЕЙ , а тому відсутність окремого договору оренди на приміщення за адресою буд. 1 масив 16 с. Нова Долина, Овідіопольський район, Одеська область не свідчить про незнаходження за цією адресою резервуарів для зберігання палива для власного зберігання.
Посадовими особами контролюючого органу не взято до уваги зазначені обставини та те, що будівлі знаходяться на території одного господарства, хоча і зареєстровані за окремими адресами.
Щодо обставин, викладених представником відповідача у відзиві на адміністративний позов, проте не відображені в акті перевірки, а саме, що згідно з даними Єдиного реєстру акцизних накладних (далі ЄРАН),. 18.08.2020 ТОВ ЕСЕСЕЙ ЛОГІСТИКО ЮЕЙ отримано від ТОВ МОЗИР Україна (код за ЄДРПОУ 41692853) на підставі акцизної накладної №5875 важкі дистиляти (газойлі) (УКТЗЕД 2710194300) у кількості 24376 л, які розвантажені за адресою: Одеська область, Овідіопольський район, с. Нова Долина, вул. Крупської, 8.
Так, станом на 18.08.2020 року позивач мав назву ТОВ ФЕНІКС АГРО та ліцензію №15210414202001533 терміном дії з 25.06.2020 року по 25.06.2025 року. Місцезнаходженя: Україна, 67822, Одеська область, Овідіопольський район, с. Нова Долина, вул. Крупської, 8.
Адреса місця зберігання: Україна, 67822, Одеська область, Овідіопольський район, с. Нова Долина, вул. Крупської, 8.
Зазначене відповідає даним вказаним в ТТН на яку покликається податковий орган, а отже не свідчить про зберігання позивачем пального у місці на яке відсутня ліцензія на право зберігання пального.
Вказана ліцензія анульована, відповідно до розпорядження ГУ ДПС в Одеській області №23-р від 12.02.2021 року за заявою суб`єкта господарювання.
Між тим, абз. 9 ч. 2 ст. 17 Закону України передбачає відповідальність саме за зберігання палива без наявної ліцензії, що передбачає фактичне його виявлення в місці зберігання.
Отже, висновок про наявність порушення Закону України №4851 за яке передбачена відповідальність в абз. 9 ч. 2 ст. 17 цього закону зроблений відповідачем виключно з огляду на те, що позивачем укладено договір оренди нерухомого майна за адресою: Одеська область, Овідіопольський район, с. Нова Долина, масив 16, будинок, 2.
В свою чергу, у позивача наявна ліцензія на право зберігання палива за адресою Одеська область, Овідіопольський район, с. Нова Долина, масив 16, будинок, 1.
Проте, докази того, що паливо позивачем зберігається не за адресою зазначеною в ліцензії відповідачем до суду не надано, як і не надано доказів недостовірних даних у документах поданих разом з заявою на отримання ліцензії.
Таким чином, суд дійшов висновку, що податковий орган діяв не в межах повноважень та не на підставі Закону.
Відповідно до ч.3 ст.2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку. Матеріали справи свідчать, що відповідні положення податкового законодавства відповідачем при прийнятті оскаржуваних рішень дотримані не були, оскільки рішення відповідачем прийнято передчасно, що в свою чергу зумовило необхідність звернення позивача за захистом свого порушеного права до суду.
Суд, перевіряючи юридичну та фактичну обґрунтованість вказаних висновків відповідача і винесеного на підставі таких висновків податкового повідомлення-рішення на відповідність вимогам ч.2 ст.2 КАСУ, проаналізувавши положення законодавчих актів, якими врегульовані спірні правовідносини, вважає податкове повідомлення-рішення від 23.04.2021 року №9966/15-32-09-02 та розпорядження №101-р від 27.04.2021 року протиправними та такими, що прийняті з порушенням вимог законодавства.
Згідно з ч.1 ст.77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Таким чином, особливістю адміністративного судочинства є те, що обов`язок доказування в спорі покладається на відповідача орган публічної влади, який повинен надати суду всі матеріали, які свідчать про його правомірні дії.
Відповідно до ст.90 КАС України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.
Оцінивши кожен доказ, який є у справі щодо його належності, допустимості, достовірності та їх достатності і взаємного зв`язку у сукупності, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні, та враховуючи всі наведені обставини, суд вважає позов таким, що підлягає задоволенню.
Решта доводів та заперечень учасників справи висновків суду по суті позовних вимог не спростовують. Слід зазначити, що згідно практики Європейського суду з прав людини та зокрема, рішення у справі «Серявін та інші проти України» від 10 лютого 2010 року, заява 4909/04, відповідно до п.58 якого суд повторює, що згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються. Хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (рішення у справі «Руїс Торіха проти Іспанії» від 9 грудня 1994 року, серія A, N 303-A, п.29).
Відповідно до ч. 1 ст. 143 Кодексу адміністративного судочинства України суд вирішує питання щодо судових витрат у рішенні, постанові або ухвалі.
Відповідно до частини першої статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Позивачем за подання даного адміністративного позову сплачений судовий збір в розмірі 9770,00 грн, що підтверджується платіжними дорученнями №№54212, 54211 від 19.08.2021 року.
Враховуючи, що адміністративний позов підлягає задоволенню, з Головного управління ДПС в Одеській області на користь ТОВ ЕСЕСЕЙ ЛОГІСТИКС ЮЕЙ слід стягнути 9770,00 грн.
Керуючись ст.ст. 2, 3, 5, 6, 8, 9, 14, 22, 139, 241, 242-246, 250, 255, 295, КАС України, суд
ВИРІШИВ:
Адміністративний позов товариства з обмеженою відповідальністю ЕСЕСЕЙ ЛОГІСТИКС ЮЕЙ до Головного управління ДПС в Одеській області про визнання протиправними та скасування рішення та розпорядження - задовольнити.
Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення - рішення №9966/15-32-09-02 від 23 квітня 2021 року, яким до товариства з обмеженою відповідальністю ЕСЕСЕЙ ЛОГІСТИКС ЮЕЙ застосовано штраф у розмірі 500 000,00 грн. (п`ятсот тисяч грн.).
Визнати протиправним та скасувати розпорядження №101-р від 27 квітня 2021 року Про анулювання ліцензії .
Стягнути з Головного управління ДПС в Одеській області за рахунок його бюджетних асигнувань на користь товариства з обмеженою відповідальністю ЕСЕСЕЙ ЛОГІСТИКС ЮЕЙ судові витрати зі сплати судового збору в розмірі 9770,00 грн (дев`ять тисяч сімсот сімдесят гривень 00 коп.).
Рішення суду набирає законної сили в порядку, визначеному ст.255 КАС України.
Відповідно до ст. 295 КАС України, апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частину рішення суду, або розгляд справи проводився в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Позивач: товариство з обмеженою відповідальністю ЕСЕСЕЙ ЛОГІСТИКС ЮЕЙ (код ЄДРПОУ 38549387, 67822, Одеська область, Овідіопольський район, село Нова Долина, масив, 16, буд. 2).
Відповідач: Головне управління ДПС в Одеській області (код ЄДРПОУ ВП 44069166, 65044, м. Одеса, вул. Семінарська, 5).
Суддя П.П.Марин
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 04.02.2022 |
Оприлюднено | 21.02.2022 |
Номер документу | 103418365 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Марин П.П.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні