Справа № 420/14789/21
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
10 лютого 2022 року м. Одеса
Одеський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді - Токмілової Л.М.;
за участі секретаря судового засідання - Мунтян С.І.
розглянувши у відкритому судовому засіданні за правилами загального позовного провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "ЕСКАДОР" до Державної екологічної інспекції Центрального округу про визнання протиправним та скасування рішення,-
ВСТАНОВИВ:
17.08.2021 року до Одеського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "ЕСКАДОР" до Державної екологічної інспекції Центрального округу, в якому позивач просить суд визнати протиправним та скасувати пункти 1, 2, 3, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 18 Припису Державної екологічної інспекції Центрального округу вiд 09.06.2021 року №10/2/1-23.
В обґрунтування позовних вимог позивачем зазначено, що за результатами проведення планового (позапланового) заходу державного нагляду (контролю) щодо дотримання суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів Державною екологічною інспекцією Центрального округу складено Припис по усуненню виявлених під час перевірки недоліків. Позивач вважає вимоги Припису незаконними та такими, що порушують права та інтереси останнього, оскільки позивач має всі дозвільні документи, передбачені чинним законодавством.
25.08.2021 року ухвалою суду відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін (у письмовому провадженні) за наявними у справі матеріалами.
25.10.2021 року від представника відповідача надійшов відзив на позовну заяву, в якому зазначено, що позивачу за наслідками проведення планового (позапланового) заходу державного нагляду (контролю) внесено припис про усунення виявлених порушень та зобов`язано позивача: отримати дозвіл на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами асфальтобетонного заводу, що експлуатується ТОВ БК Ескадор за адресою: Полтавська область, Кобеляцький район, с. Бутенки, вул. Індустріальна, 7 до 10.08.2021р.; отримати дозвіл на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами асфальтобетонного заводу, що експлуатується ТОВ БК Ескадор за адресою: Полтавська область, Решетилівський район, м. Решетилівка, автодорога Київ - Харків - Довжанський - 308 км до 10.08.2021р.; отримати висновок з оцінки впливу на довкілля на господарську діяльність з розміщення ТОВ БК Ескадор асфальтозміщувальної установки КДМ - 20667 (виробництво дорожнього покриття) на території Бутенківської сільської ради; зобов`язано отримати висновок з оцінки впливу на довкілля на господарську діяльність з розміщення ТОВ БК Ескадор асфальтозміщувальної установки Marini Top Tower 3000P для виробництва дорожнього покриття на території Решетилівської сільської ради.; здійснити розробки проекту зон санітарної охорони водозабору, огородження згiдно проекту підземну водну свердловину, забезпечення ведення журналу обліку кiлькостi забраної води з підземноп свердловини та отримання дозволу на спеціальне водокористування на забір підземних вод зі свердловини; п.13розробити проект зон санітарної охорони водозабору на території виробничого майданчика на земельній ділянці за адресою: Полтавська область, Решетилівський районам. Решетилівка, автодорога Київ - Харків - Довжанський, 308 км; огородити згідно проекту підземні водні свердловини на зазначеній земельній ділянці та отримати дозвіл на спеціальне водокористування на забір підземних вод із свердловини на території виробничого майданчика за цією адресою; вжити заходів для отримання дозволу на здійснення операцій у сфері поводження з відходами. Вказує, що оскаржуваний припис є правомірним. Просив відмовити позивачу у задоволенні позову повністю.
Ухвалою суду від 25.10.2021 року вирішено розглядати справу за правилами загального позовного провадження.
Ухвалою суду від 14.12.2021 року, яку занесено до протоколу судового засідання, продовжено строк підготовчого провадження на тридцять днів.
Ухвалою суду від 11.01.2022 року, яку занесено до протоколу судового засідання, закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду по суті.
У судове засідання 10.02.2022 року учасники справи не з`явились, у зв`язку з чим справу розглянуто за наявними матеріалами справи.
Розглянувши матеріали справи, дослідивши обставини та факти, якими обґрунтовувалися вимоги, перевіривши їх доказами, суд встановив наступні факти та обставини.
Товариство з обмеженою відповідальністю "ЕСКАДОР" зареєстроване 16.08.2005 року та здійснює такі види діяльності 23.99 Виробництво неметалевих мінеральних виробів, н. в. і. у. (основний) 23.99 Виробництво неметалевих мінеральних виробів, н.в.і.у. 43.12 Підготовчі роботи на будівельному майданчику 43.99 Інші спеціалізовані будівельні роботи, н.в.і.у. 45.19 Торгівля іншими автотранспортними засобами 45.20 Технічне обслуговування та ремонт автотранспортних засобів 46.21 Оптова торгівля зерном, необробленим тютюном, насінням і кормами для тварин 46.61 Оптова торгівля сільськогосподарськими машинами й устаткованням 46.62 Оптова торгівля верстатами 46.63 Оптова торгівля машинами й устаткованням для добувної промисловості та будівництва 77.32 Надання в оренду будівельних машин і устатковання 77.39 Надання в оренду інших машин, устатковання та товарів, н.в.і.у. 85.60 Допоміжна діяльність у сфері освіти 86.90 Інша діяльність у сфері охорони здоров`я 46.69 Оптова торгівля іншими машинами й устаткованням 46.73 Оптова торгівля деревиною, будівельними матеріалами та санітарно-технічним обладнанням 46.76 Оптова торгівля іншими проміжними продуктами 49.32 Надання послуг таксі 49.39 Інший пасажирський наземний транспорт, н.в.і.у. 49.41 Вантажний автомобільний транспорт 52.10 Складське господарство 52.21 Допоміжне обслуговування наземного транспорту 52.24 Транспортне оброблення вантажів 52.29 Інша допоміжна діяльність у сфері транспорту 55.90 Діяльність інших засобів тимчасового розміщування 68.20 Надання в оренду й експлуатацію власного чи орендованого нерухомого майна 71.12 Діяльність у сфері інжинірингу, геології та геодезії, надання послуг технічного консультування в цих сферах 71.20 Технічні випробування та дослідження 74.90 Інша професійна, наукова та технічна діяльність, н.в.і.у. 77.11 Надання в оренду автомобілів і легкових автотранспортних засобів 77.12 Надання в оренду вантажних автомобілів 33.20 Установлення та монтаж машин і устатковання 41.20 Будівництво житлових і нежитлових будівель 42.11 Будівництво доріг і автострад.
За результатами проведення планового (позапланового) заходу державного нагляду (контролю) щодо дотримання суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері охорони навколишнього природного середовища раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів Державною екологічною інспекцією Центрального округу складено Акт №06-28/342 від 03.06.2021 року на ТОВ БК Ескадор .
09.06.2021 року на підставі Акту №06-28/342 від 03.06.2021 року Державною екологічною інспекцією Центрального округу складено припис №10/2/1-23.
Пунктами 1, 2, 3, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 18 Припису Державної екологічної інспекції Центрального округу вiд 09.06.2021 року №10/2/1-23 ТОВ БК Ескадор зобов`язано:
- отримати дозвіл на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами асфальтобетонного заводу, що експлуатується ТОВ "БК "ЕСКАДОР" за адресою: Полтавська обл., Кобеляцький р-н, с. Бутенки, вул. Індустріальна. 7;
- отримати дозвіл на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами асфальтобетонного заводу, що експлуатується ТОВ "БК "ЕСКАДОР" за адресою: Полтавська обл., Решетилівський р-н, м. Решетилівка, автодорога Київ - Харків - Довжанський, 308 км.;
- провести виробничий контроль за охороною атмосферного повітря в процесі господарської та iншої діяльності ТОВ "БК "ЕСКАДОР" шляхом проведення інструментально-лабораторних вимірювань параметрів викидів забруднюючих речовин пересувних джерел;
- отримати висновок з оцінки впливу на довкілля на господарську діяльність розміщення TOB "БК 3 "ЕСКАДОР" асфальтозмішувальної установки КДМ-20667 (виробництво дорожнього покриття) території на Бутенківської сільської ради. Не допускати провадження планованої діяльності ТОВ "БК "ЕСКАДОР" з порушенням вимог законодавства у сфері оцінки впливу на довкілля;
- отримати висновок з оцінки впливу на довкілля на господарську діяльність розміщення TOB "БК 3 "ЕСКАДОР" асфальтозмішувальної установки MARINI Top Tower 3000P для виробництва дорожнього покриття на території Решетилівської міської ради. Не допускати провадження планованої діяльності ТОВ "БК "ЕСКАДОР" з порушенням вимог законодавства у сфері оцінки впливу на довкілля;
- розробити проект зон санітарної охорони водозабору на території асфальтобетонного заводу за адресою: Полтавська обл., Кобеляцький р-н, с. Бутенки, вул. Індустріальна, 7;
- огородити належним чином згідно проекту підземну водну свердловину на території асфальтобетонного заводу за адресою: Полтавська обл., Кобеляцький р-н, с. Бутенки, вул. Індустріальна, 7;
- забезпечити ведення журналу обліку кількостi забраної води з пiдземноп водноп свердловини ТОВ "БК "ЕСКАДОР" на території асфальтобетонного заводу адресою: за Полтавська обл., Кобеляцький р-н, с. Бутенки, вул. Індустріальна, 7.
- отримати дозвіл на спеціальне водокористування на забiр ТОВ "БК "ЕСКАДОР" підземних вод зі свердловини за адресою Полтавська обл., Кобеляцький р-н, с. Бутенки, вул. Індустріальна, 7.;
- розробити проект зон санітарної охорони водозабору на території виробничого майданчика TOB "БК на "ЕСКАДОР" на земельній ділянці за адресою: Полтавська обл., Решетилівський р-н, м. Решетилівка, автодорога Київ - Харкiв - Довжанський. 308 км.
- огородити належним чином згiдно проекту підземні водні свердловини на території виробничого майданчика TOB "БК "ЕСКАДОР" на земельній ділянці за адресою: Полтавська обл., Решетилівський р-н, м. Решетилівка, автодорога Київ - Харків - Довжанський, 308 км.;
- отримати дозвіл на спеціальне водокористування на забiр ТОВ "БК "ЕСКАДОР" підземних вод зі свердловин на території виробничого майданчика ТОВ "БК "ЕСКАДОР" на земельній ділянці за адресою: Полтавська обл., Решетилівський р-н, м. Решетилівка, автодорога Київ Харків - Довжанський, 308 км.
- вжити заходів для отримання дозволу на здiйснення операцій у сфері поводження з вiдходами ТОВ "БК 10.0 "ЕСКАДОР".
Правові та організаційні засади, основні принципи і порядок здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, повноваження органів державного нагляду (контролю), їх посадових осіб і права, обов`язки та відповідальність суб`єктів господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю) визначені Законом України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності .
Абзацом 2 та 3 статті 1 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності встановлено, що державний нагляд (контроль) - це діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, місцевих державних адміністрацій, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю)) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб`єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, прийнятного рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища. Заходами державного нагляду (контролю) є планові та позапланові заходи, які здійснюються шляхом проведення перевірок, ревізій, оглядів, обстежень та інших дій.
Згідно з частинами 7-8 статті 7 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності на підставі акту, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду. У разі необхідності вжиття інших заходів реагування орган державного нагляду (контролю) протягом п`яти робочих днів з дня завершення здійснення заходу державного нагляду (контролю) складає припис, розпорядження, інший розпорядчий документ щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу, а у випадках, передбачених законом, також звертається у порядку та строки, встановлені законом, до адміністративного суду з позовом щодо підтвердження обгрунтованості вжиття до суб`єкта господарювання заходів реагування, передбачених відповідним розпорядчим документом.
Припис - це обов`язкова для виконання у визначені строки письмова вимога посадової особи органу державного нагляду (контролю) суб`єкту господарювання щодо усунення порушень вимог законодавства.
Відповідно до частини 9 статті 4 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності невиконання приписів, розпоряджень та інших розпорядчих документів органу державного нагляду (контролю) тягне за собою застосування штрафних санкцій до суб`єкта господарювання згідно із законом.
Постановою Кабінету Міністрів України від 19.04.2017 №275 Про затвердження Положення про Державну екологічну інспекцію України затверджено Положення про Державну екологічну інспекцію України (далі Положення), відповідно до якого Державна екологічна інспекція України (Держекоінспекція) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра захисту довкілля та природних ресурсів і який реалізує державну політику із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів. Держекоінспекція у своїй діяльності керуєтьсяКонституцієюі законами України, указами Президента України та постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції та законів України, актами Кабінету Міністрів України, іншими актами законодавства.
Державна екологічна інспекція Центрального округу (далі - Інспекція) здійснює свої повноваження відповідно до Положення про Державну екологічну інспекцію Центрального округу, затвердженого наказом Державної екологічної інспекції України від 02.02.2021 № 59 та Положення про державні екологічні інспекції в округах, затвердженого наказом Державної екологічної інспекції України від 11.08.2017 № 312, с г. 202 Закону України Про охорону навколишнього природного середовища .
Щодо пунктів 1 і 2 Припису, суд встановив таке.
Пунктом 1 Припису зобов`язано позивача отримати дозвіл на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами асфальтобетонного заводу, що експлуатується ТОВ "БК "ЕСКАДОР" за адресою: Полтавська обл., Кобеляцький р-н, с. Бутенки, вул. Індустріальна. 7
Пунктом 2 Припису зобов`язано позивача отримати дозвіл на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами асфальтобетонного заводу, що експлуатується ТОВ "БК "ЕСКАДОР" за адресою: Полтавська обл., Решетилівський р-н, м. Решетилівка, автодорога Київ - Харків - Довжанський, 308 км.;
За правилами частини 5 статті 11 Закону України Про охорону атмосферного повітря викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами можуть здійснюватися після отримання дозволу, виданого суб`єкту господарювання, об`єкт якого належить до другої або третьої групи, обласними, Київською, Севастопольською міськими державними адміністраціями, органом виконавчої влади Автономної Республіки Крим з питань охорони навколишнього природного середовища за погодженням з центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері санітарного та епідемічного благополуччя населення.
Відповідно до частини 6 статті 11 Закону України Про охорону атмосферного повітря викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами можуть здійснюватися на підставі дозволу, виданого суб`єкту господарювання, об`єкт якого належить до першої групи, суб`єкту господарювання, об`єкт якого знаходиться па території зони відчуження, зони безумовного (обов`язкового) відселення території, що зазнала радіоактивного забруднення внаслідок Чорнобильської катастрофи, центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони навколишнього природного середовища, за погодженням з центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері санітарного та епідемічного благополуччя населення.
Згідно статті 11 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності суб`єкт господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю) зобов`язаний виконувати вимоги органу державного нагляду (контролю) щодо усунення виявлених порушень вимог законодавства; надавати документи, зразки продукції, пояснення в обсязі, який він вважає необхідним, довідки, відомості, матеріали з питань, що виникають під час державного нагляду (контролю), відповідно до закону.
Так, під час перевірки ТОВ "БК "ЕСКАДОР" працівниками Інспекції встановлено відсутність у позивача дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами асфальтобетонного заводу.
Договором оренди №21-18 від 21.11.2018 року, укладеного між позивачем та ТОВ РЕНТА ЛІЗІНГ , не визначена відповідальність за експлуатацію орендованого обладнання, зокрема в частині дотримання умов документів дозвільного характеру.
Під нас натурального обстеження території асфальтобетонного заводу виявлено зберігання небезпечних речовин, серед яких ємність із дизпаливом, три резервуари з бітумом по 25 куб. м., резервуар на 40 куб. м., резервуар на 120 куб. м„ відкритий склад присадок для бітумної емульсії, що зберігаються в ємностях об`ємом 1 куб.м.
В свою чергу, суд звертає увагу, що у позивача відсутній дозвіл на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами асфальтобетонного заводу, інвентаризація стаціонарних джерел викидів не проводилась.
Стосовно пункту 3 Припису, суд вказує наступне.
Пунктом 3 Припису зобов`язано позивача провести виробничий контроль за охороною атмосферного повітря в процесі господарської та iншої діяльності ТОВ "БК "ЕСКАДОР" шляхом проведення інструментально-лабораторних вимірювань параметрів викидів забруднюючих речовин пересувних джерел.
Відповідно до Закону України Про охорону атмосферного повітря обов`язки підприємств, установ, організацій та громадян - суб`єктів підприємницької діяльності щодо охорони атмосферного повітря забезпечувати здійснення інструментально-лабораторних вимірювань параметрів викидів забруднюючих речовин стаціонарних і пересувних джерел та ефективності роботи газоочисних установок.
Для кожного типу пересувних джерел, що експлуатуються на території України, встановлюються нормативи вмісту забруднюючих речовин у відпрацьованих газах та впливу фізичних факторів цих джерел, які розробляються з урахуванням сучасних технічних рішень щодо зменшення утворення забруднюючих речовин, зниження рівнів впливу фізичних факторів, очищення відпрацьованих газів та економічної доцільності.
Проектування, виробництво та експлуатація транспортних та інших пересувних засобів і установок, вміст забруднюючих речовин у відпрацьованих газах яких перевищує нормативи або рівні впливу фізичних факторів, забороняються.
Виробничий контроль за охороною атмосферного повітря здійснюється підприємствами, установами, організаціями та громадянами - суб`єктами підприємницької діяльності в процесі їх господарської та іншої діяльності, якщо вона справляє шкідливий вплив на стан атмосферного повітря.
Так, посилання позивача на те, що ТОВ Рента Лізінг як власник приміщення та обладнання повинно проводити виробничий контроль за охороною атмосферного повітря є безпідставними, оскільки саме TOB "БК "ЕСКАДОР" орендує вказані приміщення та обладнання та здійснює господарську діяльність з використанням такого обладнання.
Отже, проведення виробничого контролю за охороною атмосферного повітря в процесі господарської та іншої діяльності повинно здійснювати безпосередньо тим підприємством, яке здійснює таку діяльність.
Щодо пунктів 7 і 8 Припису, суд зазначає.
Пунктом 7 Припису зобов`язано позивача отримати висновок з оцінки впливу на довкілля на господарську діяльність розміщення TOB "БК 3 "ЕСКАДОР" асфальтозмішувальної установки КДМ-20667 (виробництво дорожнього покриття) території на Бутенківської сільської ради. Не допускати провадження планованої діяльності ТОВ "БК "ЕСКАДОР" з порушенням вимог законодавства у сфері оцінки впливу на довкілля.
Пунктом 8 Припису зобов`язано позивача отримати висновок з оцінки впливу на довкілля на господарську діяльність розміщення TOB "БК "ЕСКАДОР" асфальтозмішувальної установки MARINI Top Tower 3000P для виробництва дорожнього покриття на території Решетилівської міської ради. Не допускати провадження планованої діяльності ТОВ "БК "ЕСКАДОР" з порушенням вимог законодавства у сфері оцінки впливу на довкілля.
Відповідно до статті 3 Закону України Про оцінку впливу на довкілля здійснення оцінки впливу на довкілля є обов`язковим у процесі прийняття рішень про провадження планованої діяльності, визначеної частинами другою і третьою цієї етап і. Така планована діяльність підлягає оцінці впливу на довкілля до прийняття рішення про провадження планованої діяльності.
Оцінці впливу на довкілля не підлягає планована діяльність, спрямована виключно на забезпечення оборони держави, ліквідацію наслідків надзвичайних ситуацій, наслідків антитерористичної операції на території проведення антитерористичної операції на період ЇЇ проведення, відповідно до критеріїв, затверджених Кабінетом Міністрів України.
Відповідно до умов договору №1/19 від 28.12.2018 про надання послуг, ДП Полтавський облавтодор України надає ТОВ БК ЕСКАДОР послуги по тимчасовому розміщенню виробничих потужностей асфальтобетонного заводу на території Філії Кобеляцький райавтодор ДП Полтавський облавтодор ВАТ ДАК Автомобільні дороги України за адресою Полтавська область, Кобеляцький р-н, с. Бутенуи, вул. Індустріальна,7.
За таких обставин провадження планової діяльності в частині розміщення асфальтозмішувальної установки КДМ-20667 для виробництва дорожнього покриття на території Бутенківської сільської ради здійснювалося саме ТОВ БК ЕСКАДОР , використовуючи обладнання, передане ТОВ РЕНТА ЛІЗІНГ їм в оренду.
При цьому, суд не приймає до уваги доводи позивача про те, що він не є власником приміщення та обладнання яке використовується ним в своїй господарській діяльності, тому не повинен отримувати висновки з оцінки впливу на довкілля.
Позивачем не було підготовлено звіт про оцінку впливу на довкілля та не отримано висновок з оцінки впливу на довкілля господарської діяльності, а саме: на розміщення асфальтозмішуваної установки КДМ-20667 (виробництво дорожнього покриття) на території Бутенківської сільської ради, що є порушенням ч. 1 ст. 3 Закону України Про оцінку впливу на довкілля .
Суд зазначає, що матеріали справи не містять відомостей, що під час здійснення контролюючим органом перевірки ТОВ БК ЕСКАДОР мало в наявності висновок з оцінки впливу на довкілля на господарську діяльність розміщення TOB "БК "ЕСКАДОР" асфальтозмішувальної установки КДМ-20667 та висновок з оцінки впливу на довкілля на господарську діяльність розміщення TOB "БК "ЕСКАДОР" асфальтозмішувальної установки MARINI Top Tower 3000P.
Що стосується вимоги пунктів 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 Припису, суд зазначає наступне.
Пунктом 9 Припису зобов`язано позивача розробити проект зон санітарної охорони водозабору на території асфальтобетонного заводу за адресою: Полтавська обл., Кобеляцький р-н, с. Бутенки, вул. Індустріальна, 7;
Пунктом 10 Припису зобов`язано позивача огородити належним чином згідно проекту підземну водну свердловину на території асфальтобетонного заводу за адресою: Полтавська обл., Кобеляцький р-н, с. Бутенки, вул. Індустріальна, 7;
Пунктом 11 Припису зобов`язано позивача забезпечити ведення журналу обліку кількостi забраної води з пiдземноп водноп свердловини ТОВ "БК "ЕСКАДОР" на території асфальтобетонного заводу адресою: за Полтавська обл., Кобеляцький р-н, с. Бутенки, вул. Індустріальна, 7.
Пунктом 12 Припису зобов`язано позивача отримати дозвіл на спеціальне водокористування на забiр ТОВ "БК "ЕСКАДОР" підземних вод зі свердловини за адресою Полтавська обл., Кобеляцький р-н, с. Бутенки, вул. Індустріальна, 7.;
Пунктом 13 Припису зобов`язано позивача розробити проект зон санітарної охорони водозабору на території виробничого майданчика TOB "БК на "ЕСКАДОР" на земельній ділянці за адресою: Полтавська обл., Решетилівський р-н, м. Решетилівка, автодорога Київ - Харкiв - Довжанський. 308 км.
Пунктом 14 Припису зобов`язано позивача огородити належним чином згiдно проекту підземні водні свердловини на території виробничого майданчика TOB "БК "ЕСКАДОР" на земельній ділянці за адресою: Полтавська обл., Решетилівський р-н, м. Решетилівка, автодорога Київ - Харків - Довжанський, 308 км.;
Пунктом 15 Припису зобов`язано позивача отримати дозвіл на спеціальне водокористування на забiр ТОВ "БК "ЕСКАДОР" підземних вод зі свердловин на території виробничого майданчика ТОВ "БК "ЕСКАДОР" на земельній ділянці за адресою: Полтавська обл., Решетилівський р-н, м. Решетилівка, автодорога Київ Харків - Довжанський, 308 км.
Відповідно до частини 4 статі 98 Водного кодексу України забороняється введення в дію водозабірних споруд - без облаштованих відповідно до затверджених проектів зон санітарної охорони водозаборів.
Відповідно до частини 6 статі 44 Водного кодексу України водокористувачі зобов`язані утримувати в належному стані зони санітарної охорони джерел питного та господарсько-побутового водопостачання, прибережні захисні смуги, смуги відведення, берегові смуги водних шляхів, очисні та інші водогосподарські споруди та технічні пристрої, здійснювати засобами вимірювальної техніки, у тому числі автоматизованими, облік забору та використання вод, контроль за якістю і кількістю скинутих у водні об`єкти зворотних вод і забруднюючих речовин та за якістю води водних об`єктів у контрольних створах, а також подавати відповідним органам звіти в порядку, визначеному цим Кодексом та іншими законодавчими актами; здійснювати спеціальне водокористування лише за наявності дозволу.
Відповідно до пунктів 4 та 5 Правового режиму зон санітарної охорони водних об`єктів, затвердженого постановою КМУ № 2024 від 18.12.1998 зони санітарної охорони (длі - ЗСО) поверхневих та підземних водних об`єктів входять до складу водоохоронних зон і поділяються на три пояси особливого режиму:
перший пояс (суворого режиму) включає територію розміщення водозабору, майданчика водопровідних споруд і водопідвідного каналу;
другий і третій пояси (обмежень і спостережень) включають територію, що призначається для охорони джерел водопостачання від забруднення.
Усі водозабори повинні мати обладнання для систематичного контролю відповідності об`єму фактичної подачі води проектній потужності водозабору та дозволи на спеціальне водокористування.
Так в акті перевірки №06-28/342 від 03.06.2021 року контролюючим органом встановлено наступне: ТОВ БК ЕСКАДОР інформацію щодо джерел водопостачання та водовідведення асфальтобетонного заводу на момент перевірки не надало; під час натурного обстеження на території асфальтобетонного заводу виявлено підземну водну свердловину, паспорт свердловини не надано; проект зон санітарної охорони водозабору не розроблений, свердловина не огороджена, облік кількості забраної води Позивачем не ведеться. Інформацію щодо кількості забраної води з підземної водної свердловини не надано; дозвіл на спеціальне водокористування на забір підземних вод зі свердловини у ТОВ БК ЕСКАДОР відсутній.
Позивачем було представлено дозвіл на спеціальне водокористування від 04.09.2020 №134/ПЛ/49д-20, виданий ТОВ МГ ТРАНС , на забір води із закільцьованих артезіанських свердловин №1 і №2 за адресою: Полтавська обл., Решетилівський р-н, м. Решетилівка, автодорога Київ-Харків-Довжанський, 308 км. Представлено договір № 15/07-ПР про надання послуг водопостачання, відповідно до якого ТОВ МГ ТРАНС серед іншого має надавати послуги водопостачання ТОВ БК ЕСКАДОР . ТОВ БК ЕСКАДОР представлено довідку з інформацією щодо кількості забраної підприємством води з підземних водних свердловин №1 та №2, розміщених на території виробничого майданчика ТОВ БК ЕСКАДОР з якої свідчить, що Позивач здійснює самостійний забір води із застосуванням споруд або технічних пристроїв.
При цьому, ані під час перевірки, ані під час розгляду даної справи ТОВ БК ЕСКАДОР не надало жодних доказів з яких саме джерел, крім підземної водної свердловини розташованої на території асфальтобетонного заводу, береться вода для здійснення господарської діяльності.
Посилання ТОВ БК ЕСКАДОР на договір №1/19 про надання послуг з водопостачання від 19.03.2019, укладеного між Кобеляцьким КП Водоканал плюс та ТОВ Рента Лізінг на централізоване холодне водопостачання є безпідставними, тому що ТОВ БК ЕСКАДОР , не є стороною вказаного договору, а також - термін дії даного договору до 31.12.2019 року, додаткова угода на продовження дії договору відсутня.
За таких обставин, суд вважає, що вказані вимоги пунктів 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 Припису правомірно застосовані до ТОВ БК ЕСКАДОР .
Щодо пункту 18 Припису, суд встановив таке.
Пунктом 18 Припису зобов`язано позивача вжити заходів для отримання дозволу на здійснення операцій у сфері поводження з відходами ТОВ "БК "ЕСКАДОР".
Відповідно до частини 1 статті 17 Закону України Про відходи вказано обов`язок суб`єктів господарської діяльності у сфері поводження з відходами на основі матеріально-сировинних балансів виробництва виявляти і вести первинний поточний облік кількості, типу і складу відходів, що утворюються, збираються, перевозяться, зберігаються, обробляються, утилізуються, знешкоджуються та видаляються, і подавати щодо них статистичну звітність у встановленому порядку; забезпечувати повне збирання, належне зберігання та недопущення знищення і псування відходів, для утилізації яких в Україні існує відповідна технологія, що відповідає вимогам екологічної безпеки; брати участь у будівництві об`єктів поводження з відходами; здійснювати організаційні, науково-технічні та технологічні заходи для максимальної утилізації відходів, реалізації чи передачі їх іншим споживачам або підприємствам, установам та організаціям, що займаються збиранням, обробленням та утилізацією відходів, а також забезпечувати за власний рахунок екологічно обґрунтоване видалення тих відходів, що не підлягають утилізації; не допускати змішування відходів, якщо це не передбачено існуючою технологією та ускладнює поводження з відходами або не доведено, що така дія відповідає вимогам підвищення екологічної безпеки; здійснювати контроль за станом місць чи об`єктів розміщення власних відходів.
Відповідно до наказу Мінприроди від 07.07.2008 №342 Про затвердження типової форми первинної облікової документації Т 1-ВТ Облік відходів та пакувальних матеріалів і тари Інструкції щодо її заповнення, доданий до матеріалів справи Облік відходів та пакувальних матеріалів і тари за 2019 та 2020 роки повинен бути затверджений наказом підприємства про введення в дію типової форми первинної облікової документації N 1-ВТ Облік відходів та пакувальних матеріалів і тари також даним наказом повинна бути затверджена Інструкція щодо заповнення типової форми первинної облікової документації N 1-ВТ Облік відходів та пакувальних матеріалів і тари , а також бути визначена відповідальна особа за ведення даного обліку.
Під час проведення перевірки позивачем не надано інформацію щодо здійснення організаційних, науково-технічних та технологічних заходів для максимальної утилізації відходів, реалізації чи передачі їх іншим споживачам або підприємствам, установам та організаціям, що займаються збиранням, обробленням та утилізацією відходів. Також не надана інформація яким чином здійснення відведення рідких нечистот з території майданчиків ТОВ БК ЕСКАДОР на території Полтавської області, також не надано журнал первинного поточного обліку кількості, типу і складу відходів, що утворюються, збираються, перевозяться, зберігаються, обробляються, утилізуються, знешкоджуються та видаляються по встановленій формі 1-ВТ. Зокрема не надано інформацію, чи подається ТОВ БК ЕСКАДОР статистична звітність 1-відходи.
Також, в порушення вимог постанови КМУ №1360 від 31.08.1998 Про затвердження Порядку ведення реєстру об`єктів утворення, оброблення та утилізації відходів, відповідно до наданої під час перевірки інформації, показник загального утворення відходів ТОВ БК ЕСКАДОР становить більше 1000.
Дозвіл на здійснення операцій у сфері поводження з відходами відсутній. Реєстрові карти об`єктів утворення відходів ТОВ БК ЕСКАДОР не розроблені, контроль за станом місць чи об`єктів розміщення власних відходів не здійснюється.
Спеціальні паспорти на кожне місце чи об`єкт зберігання відходів ТОВ БК ЕСКАДОР не складається.
Відповідно до пункту 6 Порядку збирання, перевезення, зберігання, оброблення (перероблення), утилізації та/або знешкодження відпрацьованих мастил (олив) затвердженому постановою КМУ від 17.12.2012 №1221, споживачі мастил здійснюють первинний облік щодо придбаних мастил (олив), їх використання, подальшого поводження з відпрацьованими мастилами (оливами) та подають щокварталу до 10 числа наступного місяця до Держекоінспекції інформацію про стан поводження з відпрацьованими мастилами (оливами) за формою згідно з додатком 5 (крім суб`єктів господарювання, які здійснюють заміну мастил (олив) у транспортних засобах у пунктах заміни).
Між тим, дана інформація від ТОВ БК ЕСКАДОР до Інспекції не подавалась.
Наказ на призначення відповідальних осіб ТОВ БК ЕСКАДОР за природоохоронну роботу та за поводження з відходами під час перевірки та до суду позивачем не надано.
На підставі встановлених судом обставин та аналізу вищенаведених вимог законодавства, які регулюють спірні правовідносини, суд дійшов висновку про відмову в задоволенні позовних вимог.
Згідно з ч. 1 ст. 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.
За правилами ч. 1 ст. 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Згідно положень ст. 75 КАС України, достовірними є докази, на підставі яких можна встановити дійсні обставини справи. При цьому в силу положень ст. 76 КАС України достатніми є докази, які у своїй сукупності дають змогу дійти висновку про наявність або відсутність обставин справи, які входять до предмета доказування. Питання про достатність доказів для встановлення обставин, що мають значення для справи, суд вирішує відповідно до свого внутрішнього переконання.
Відповідно до ч. 1 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу, а суд згідно ст. 90 цього Кодексу, оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.
Відповідно до ст. 90 КАС України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.
Згідно зі ст. 242 КАС України рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи. Судове рішення має відповідати завданню адміністративного судочинства, визначеному цим Кодексом.
Суд зазначає, що на підставі ст. 139 КАС України, враховуючи рішення суду про відмову у задоволенні адміністративного позову, сплачений позивачами судовий збір їм не відшкодовується.
Керуючись ст. ст. 9, 72-73, 77, 90, 242-246, 255, 295, 297 КАС України, суд, -
ВИРІШИВ:
У задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю "ЕСКАДОР" (вул. Генуезька, 1-А, м.Одеса, 65009, код ЄДРПОУ 33658839) до Державної екологічної інспекції Центрального округу (вул. Коцюбинського, 6, м. Полтава, 36039, код ЄДРПОУ 42149108) про визнання протиправним та скасування рішення - відмовити.
Рішення набирає законної сили в порядку і строки, встановлені ст. 255 КАС України.
Рішення може бути оскаржено в порядку та строки встановлені ст. ст. 293, 295 КАС України.
Повний текст рішення виготовлено та підписано 17.02.2022 року.
Суддя Токмілова Л.М.
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 17.02.2022 |
Оприлюднено | 21.02.2022 |
Номер документу | 103427225 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Токмілова Л.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні