Справа № 420/6492/19
УХВАЛА
18 лютого 2022 року м. Одеса
Одеський окружний адміністративний суд у складі: Головуючого - судді Єфіменка К.С., розглянувши в порядку письмового провадження заяву Фермерського господарства «АГЗО» про визнання протиправними дій, вчинених Овідіопольською селищною радою Одеської області на виконання Постанови П`ятого апеляційного адміністративного суду від 23.06.2020 року по справі №420/6492/19 в порядку статті 383 КАС України по справі за адміністративним позовом Фермерського господарства «АГЗО» (вул.Одеська,17, смт.Овідіополь, Овідіопольський район, Одеська область, 67801) до Овідіопольської селищної ради Одеської області (вул.Суворова,2, корпус А, смт.Овідіополь, Овідіопольський район, Одеська область, 67801) про визнання протиправним та скасування рішення Овідіопольської селищної ради Одеської області №1089-VII від 16.08.2019 року, зобов`язання вчинити певні дії та стягнення моральної шкоди, -
ВСТАНОВИВ:
04.11.2019 Фермерське господарство "АГЗО" (далі - позивач) звернулось до Одеського окружного адміністративного суду з позовом до Овідіопольської селищної ради Одеської області (далі - відповідач), в якому просило:
визнати протиправним рішення відповідача від 16.08.2019 № 1089-VII про надання дозволу на виготовлення технічної документації щодо інвентаризації земельної ділянки;
скасувати рішення відповідача від 16.08.2019 № 1089-УІІ про надання дозволу на виготовлення технічної документації щодо інвентаризації земельної ділянки;
зобов`язати відповідача розглянути заяву позивача від 09.08.2019 про надання дозволу на виготовлення технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, яка належить позивачу, за адресою: вулиця Одеська, 17, смт. Овідіополь, Одеської області, 67801;
відшкодувати моральну шкоду від прийняття протиправного рішення відповідача від 16.08.2019 № 1089-VII у розмірі 70 000,00 та сплачений судовий збір у розмірі 1921 гривень.
Рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 24.03.2020 позов задоволено частково:
зобов`язано відповідача розглянути заяву позивача від 09.08.2019 про надання дозволу на виготовлення технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, яка належить позивачу, за адресою: вулиця Одеська, 17, смт. Овідіополь, Одеської області, 67801 та прийняти відповідне рішення за результатами її розгляду на сесії Овідіопольської селищної ради;
в задоволенні решти позовних вимог відмовлено.
Постановою П`ятого апеляційного адміністративного суду від 23.06.2020 апеляційну скаргу позивача задоволено частково, рішення Одеського окружного адміністративного суду від 24.03.2020 скасовано та ухвалено нове судове рішення, яким позов задоволено частково:
визнано протиправним та скасовано рішення відповідача від 16.08.2019 №1089-VII про надання собі дозволу на виготовлення технічної документації щодо інвентаризації земельної ділянки;
зобов`язано відповідача розглянути заяву позивача від 09.08.2019 про надання дозволу на виготовлення технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, яка належить позивачу, за адресою: вулиця Одеська, 17, смт. Овідіополь, Одеської області, 67801;
в іншій частині позовних вимог - відмовлено.
10.08.2020 року на виконання рішення суду був виданий виконавчий лист.
Ухвалою Верховного Суду від 17 вересня 2020 року задоволено клопотання Овідіопольської селищної ради Одеської області про закриття касаційного провадження у справі №420/6492/19. Закрито касаційне провадження за касаційною скаргою Овідіопольської селищної ради Одеської області на постанову П`ятого апеляційного адміністративного суду від 23.06.2020 у справі № 420/6492/19.
Ухвалою Верховного Суду від 02 лютого 2022 року клопотання Овідіопольської селищної ради Одеської області про відмову від заяви про перегляд судового рішення за нововиявленими обставинними повернуто без розгляду. Відмовлено у задоволені заяви Овідіопольської селищної ради Одеської області про перегляд за нововиявленими обставинами ухвали Верховного Суду від 17 вересня 2020 року у справі №420/6492/19.
15.12.2020р. до суду надійшла заява позивача подана у порядку ст.383 КАС України про визнання протиправними дій, вчинених Овідіопольською селищною радою Одеської області на виконання Постанови П`ятого апеляційного адміністративного суду від 23.06.2020 року по справі №420/6492/19 в яких позивач просить:
визнати протиправним рішення, дії чи бездіяльність, вчинених суб`єктом владних повноважень - відповідачем: Овідіопольською селищною радою, код ЄДРПОУ 04379172 на виконання Постанови П`ятого апеляційного адміністративного суду від 23.06.2020 року у справі №420/6492/19 про визнання протиправними рішення суб`єкта владних повноважень, скасування рішення, зобов`язання розглянути заяву та стягнення моральної шкоди;
винести окрему ухвалу для вжиття заходів щодо усунення причин та умов, що сприяли невиконанню Постанови П`ятого апеляційного адміністративного суду вiд 23.06.2020 року у справі №420/6492/19 про визнання протиправними рішення суб`єкта владних повноважень, скасування рішення, зобов`язання розглянути заяву та стягнення моральної шкоди (у порядку ст. 249 КАС України).
В обґрунтування заяви зазначено, що до даного часу відповідачем на виконання Постанови П`ятого апеляційного адміністративного суду від 23.06.2020 року у справі №420/6492/19 протиправно не прийнято жодного рішення за заявою позивача від 09.08.2019 про надання дозволу на виготовлення технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, яка належить позивачу, за адресою: вулиця Одеська, 17, смт. Овідіополь, Одеської області, 67801.
Листом Одеського окружного адміністративного суду від 17.12.2020р. позивача повідомлено, що заяву буде розглянуто після повернення справи з Верховного Суду.
Від відповідача надійшли заперечення на заяву в яких зазначено, що відповідне рішення не прийнято з обставин, що не залежать від відповідача, зокрема зазначено, що Рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень. Рішення ради приймається на її пленарному засіданні після обговорення більшістю депутатів від загального складу ради, крім випадків, передбачених цим Законом (ч.1.2.ст 59 Закону), таким чином, для виконання рішення суду необхідно щоб Овідіопольська селищна рада скликала сесію для розгляду заяви, за результатами якої депутати ради приймуть відповідне рішення. Проте кількості голосів депутатів не вистачає для прийняття рішення.
Згідно частини п`ятої статті 383 Кодексу адміністративного судочинства України у разі відповідності заяви вимогам, зазначеним у цій статті, вона підлягає розгляду та вирішенню в порядку письмового провадження або в судовому засіданні на розсуд суду протягом десяти днів з дня її отримання.
Вивчивши вказану заяву, суд прийшов до висновку про можливість її розгляду письмовому провадженні, з оглядку на таке.
Згідно зі статтею 129-1 Конституції України суд ухвалює рішення іменем України. Судове рішення є обов`язковим до виконання. Держава забезпечує виконання судового рішення у визначеному законом порядку. Контроль за виконанням судового рішення здійснює суд.
Частиною першою статті 370 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що судове рішення, яке набрало законної сили, є обов`язковим для учасників справи, для їхніх правонаступників, а також для всіх органів, підприємств, установ та організацій, посадових чи службових осіб, інших фізичних осіб і підлягає виконанню на всій території України, а у випадках, встановлених міжнародними договорами, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, або за принципом взаємності, - за її межами.
Відповідно до частини першої статті 383 Кодексу адміністративного судочинства України особа-позивач, на користь якої ухвалено рішення суду, має право подати до суду першої інстанції заяву про визнання протиправними рішень, дій чи бездіяльності, вчинених суб`єктом владних повноважень - відповідачем на виконання такого рішення суду, або порушення прав позивача, підтверджених таким рішенням суду.
З системного аналізу вищезазначених норм права можна зробити висновок, що правовий інститут контролю за виконанням рішення суду, механізм якого унормований у тому числі і приписами ст. 383 КАС України, підлягає застосуванню виключно у разі наявності протиправних рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень щодо виконання рішення суду, що порушує права та законні інтереси позивача.
Отже, застосування судом до суб`єкта владних повноважень приписів ст.383 КАС України можливе у разі встановлення факту прийняття протиправного рішення, дії чи бездіяльності суб`єктом владних повноважень, з метою не виконання зобов`язання визначеного рішенням суду на користь особи- позивача, що має бути підтверджено відповідними доказами, поданими позивачем.
Як вбачається із заяви позивача та доданих до неї документів, 23.06.2020 року у справі №420/6492/19 про визнання протиправними рiшення суб`єкта владних повноважень, скасування рішення, зобов`язання розглянути заяву та стягнення моральної шкоди в Одеському окружному адміністративному суді було винесено Постанову П`ятим апеляційним адміністративним судом не на користь суб`єкта владних повноважень - відповідача.
03.08.2020 року Одеським окружним адміністративним судом було видано виконавчий лист. Він був пред`явлений до виконавчої служби і 10.08.2020 року було відкрито виконавче провадження за АСВП 62776020.
20.10.2020 року у зв`язку з невиконанням боржником Постанови, відповідно до вимог ЗУ Про виконавче провадження була винесена постанова про закінчення виконавчого провадження та направлені матеріали до ГУНП в Одеській області.
05.11.2020 року були внесені відомості до Єдиного реєстру досудових розслідувань тa розпочато досудове розслідування за ст. 382 KK України номером 12020160380001513.
На момент звернення позивача з даною заявою Постанову П`ятого апеляційного адміністративного суду від 23.06.2020 року по справі №420/6492/19 не виконано.
Розпорядження земельними ділянками комунальної власності територіальної громади смт.Овідіополь відноситься до повноважень Овідіопольської селищної ради Одеської області.
Відповідно до п.34 ч.1 ст.26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» від 21.05.1997 р. №280/97-ВР виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються такі питання: вирішення відповідно до закону питань регулювання земельних відносин.
Згідно з ч.1 ст.46 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» сільська, селищна, міська, районна у місті (у разі її створення), районна, обласна рада проводить свою роботу сесійно. Сесія складається з пленарних засідань ради, а також засідань постійних комісій ради.
Частиною 1 ст.47 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» визначено, що постійні комісії ради є органами ради, що обираються з числа її депутатів, для вивчення, попереднього розгляду і підготовки питань, які належать до її відання, здійснення контролю за виконанням рішень ради, її виконавчого комітету.
На підставі ч.4 ст.47 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» постійні комісії за дорученням ради або за власною ініціативою попередньо розглядають проекти програм соціально-економічного і культурного розвитку, місцевого бюджету, звіти про виконання програм і бюджету, вивчають і готують питання про стан та розвиток відповідних галузей господарського і соціально-культурного будівництва, інші питання, які вносяться на розгляд ради, розробляють проекти рішень ради та готують висновки з цих питань, виступають на сесіях ради з доповідями і співдоповідями.
Відповідно до ч.1-3 ст.59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень.
Рішення ради приймається на її пленарному засіданні після обговорення більшістю депутатів від загального складу ради, крім випадків, передбачених цим Законом. При встановленні результатів голосування до загального складу сільської, селищної, міської ради включається сільський, селищний, міський голова, якщо він бере участь у пленарному засіданні ради, і враховується його голос.
Рішення ради приймаються відкритим поіменним голосуванням, окрім випадків, передбачених пунктами 4 і 16 статті 26, пунктами 1, 29 і 31 статті 43 та статтями 55, 56 цього Закону, в яких рішення приймаються таємним голосуванням.
З системного аналізу зазначених норм судом встановлено, що за результатами розгляду заяви про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою, орган місцевого самоврядування приймає одне із рішень визначених ч.7 ст.118 Земельного кодексу України. При цьому, зважаючи на норми Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» , таке рішення приймається на пленарних засіданнях.
Судом встановлено, що на виконання Постанови П`ятого апеляційного адміністративного суду вiд 23.06.2020 року у справі №420/6492/19 відповідачем відповідно до норм чинного законодавства відповідного рішення не прийнято.
Згідно до ч.6 ст.383 КАС України за відсутності обставин протиправності відповідних рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень - відповідача та порушення ним прав, свобод, інтересів особи-позивача, суд залишає заяву без задоволення. За наявності підстав для задоволення заяви суд постановляє ухвалу в порядку, передбаченому статтею 249 цього Кодексу.
Відповідно до ч. 1, 4, 5 ст. 249 КАС України суд, виявивши під час розгляду справи порушення закону, може постановити окрему ухвалу і направити її відповідним суб`єктам владних повноважень для вжиття заходів щодо усунення причин та умов, що сприяли порушенню закону.
В окремій ухвалі суд має зазначити закон чи інший нормативно-правовий акт (у тому числі його статтю, пункт тощо), вимоги яких порушено, і в чому саме полягає порушення.
З метою забезпечення виконання вказівок, що містяться в окремій ухвалі, суд встановлює у ній строк для надання відповіді залежно від змісту вказівок та терміну, необхідного для їх виконання.
З огляду на вищевикладене судом встановлено, що в матеріалах справи відсутні докази, що відповідачем належним чином і в повному обсязі виконано Постанови П`ятого апеляційного адміністративного суду вiд 23.06.2020 року у справі №420/6492/19, а тому суд з урахуванням приписів ст.249 Кодексу адміністративного судочинства України, приходить до висновку, що відповідачем порушено положення ст.129-1 Конституції України та частини другої статті 14, частини першої статті 370 Кодексу адміністративного судочинства України, а саме: не виконано у повному обсязі судове рішення, яке набрало законної сили, що зумовлює необхідність постановлення окремої ухвали і направлення її до Овідіопольської селищної ради Одеської області для вжиття заходів щодо усунення причин та умов, що сприяли порушенню закону.
Керуючись статтями 243, 249, 256, 383 КАС України суд, -
УХВАЛИВ:
1. Визнати протиправною бездіяльність, вчинену суб`єктом владних повноважень - відповідачем: Овідіопольською селищною радою, код ЄДРПОУ 04379172 щодо не виконання Постанови П`ятого апеляційного адміністративного суду від 23.06.2020 року у справі №420/6492/19 про визнання протиправними рішення суб`єкта владних повноважень, скасування рішення, зобов`язання розглянути заяву позивача від 09.08.2019 про надання дозволу на виготовлення технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, яка належить позивачу, за адресою: вулиця Одеська, 17, смт. Овідіополь, Одеської області, 67801.
2. Довести до відома Овідіопольської селищної ради Одеської області (вул.Суворова,2, корпус А, смт.Овідіополь, Овідіопольський район, Одеська область, 67801, код ЄДРПОУ 04379172) про встановлені у змісті ухвали обставини для вжиття заходів щодо усунення причин та умов, що сприяли встановленому судом порушенню.
3. Зобов`язати Овідіопольську селищну раду Одеської області (вул.Суворова,2, корпус А, смт.Овідіополь, Овідіопольський район, Одеська область, 67801, код ЄДРПОУ 04379172) повідомити Одеський окружний адміністративний суд про вжиті заходи не пізніше одного місяця після надходження окремої ухвали.
Ухвала набирає законної сили у строк та порядок визначений ст.256 КАС України.
Ухвала оскаржується у строк та порядок встановлений ст.ст.294, 295 КАС України.
Суддя К.С.Єфіменко
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 18.02.2022 |
Оприлюднено | 21.02.2022 |
Номер документу | 103427358 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Єфіменко К.С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні