Рішення
від 10.02.2022 по справі 640/14794/19
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

11 лютого 2022 року м. Київ № 640/14794/19

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Кармазіна О.А., розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу

за позовомОСОБА_1 до Департаменту охорони здоров`я виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської адміністрації)треті особи:Київська міська державна адміністрація Київська міська клінічна лікарня № 10провизнання протиправним та скасування наказу, -

В С Т А Н О В И В:

ОСОБА_1 (р.н.о.к.п.п. НОМЕР_1 ; адреса: АДРЕСА_1 ) звернулася до суду із позовом до Департаменту охорони здоров`я виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської адміністрації) (код ЄДР 02012906; адреса: м. Київ, вул. Прорізна, 19) про визнання протиправним та скасування наказу № 762 від 04.07.2019 про затвердження структури Київської міської клінічної лікарні № 10, відповідно до якої гастроентерологічне відділення лікарні припиняє своє функціонування. У той же час, до структури лікарні включено відділення гепатології.

Позиція позивача.

Позивачка зазначає, що наказом Департаменту охорони здоров`я виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) № 762 від 04.07.2019 року затверджено структуру Київської міської клінічної лікарні № 10, відповідно до якої, як вважає позивачка, гастроентерологічне відділення лікарні припиняє своє функціонування.

Додає, що відповідно до п. 4 Положення про Департамент, основними завданнями Департаменту є зокрема забезпечення реалізації державної політики у сфері охорони здоров`я на території міста Києва, управління підприємствами, установами та організаціями галузі охорони здоров`я, що належать до комунальної власності територіальної громади міста Києва (далі - заклади охорони здоров`я), організація їх кадрового, матеріально-технічного та методичного забезпечення, прогнозування розвитку мережі закладів охорони здоров`я на території міста Києва та нормативне забезпечення населення медико-санітарною допомогою тощо.

Позивач також зазначає, що наказом Міністерства охорони здоров`я від 28.12.2009 року № 1051 «Про надання медичної допомоги хворим гастроентерологічного профілю» затверджено схему організації надання поетапної медичної допомоги хворим гастроентерологічного профілю, другою ланкою якої є гастроентерологічні відділення районних (міських) лікарень та гастроентерологічні кабінети центральних районних (міських) лікарень, міських поліклінік.

Так, як зазначено у позові, КМКЛ № 10 має в своєму складі з моменту створення гастроентерологічне відділення, яке виконує лікувально-діагностичну, консультативну та організаційно-методичну роботу з питань надання спеціалізованої стаціонарної допомоги дорослим хворим гастроентерологічного профілю (за винятком гострої хірургічної, гострої інфекційної, онкологічної).

Однак, в структурі КМКЛ № 10, що затверджена оскаржуваним наказом, відсутнє гастроентерологічне відділення чи гастроентерологічний кабінет.

Натомість до структури лікарні включено відділення гепатології.

На виконання оскаржуваного наказу Головним лікарем КМКЛ № 10 08.07.2019 року виданий наказ № 110 «Про введення в дію структури штатного розпису» та попереджено працівників гастроентерологічного відділення про майбутнє звільнення у зв`язку з перепрофілюванням гастроентерологічного відділення у відділення гепатології.

Позивач зазначає, що відповідно до п. 2 Примірного положення про гастроентерологічне відділення, затвердженого наказом Міністерства охорони здоров`я України № 1051 від 28.12.2009 року, відділення виконує лікувально-діагностичну, консультативну та організаційно-методичну роботу з питань надання спеціалізованої стаціонарної допомоги дорослим хворим гастроентерологічного профілю (за винятком гострої хірургічної, гострої інфекційної, онкологічної).

За таких обставин, як зазначає позивач, оскаржуваним наказом, підписаним Директором Департаменту, КМКЛ № 10 припинено надання медичної допомоги хворим гастроентерологічного профілю (за винятком гострої хірургічної, гострої інфекційної, онкологічної), а отже - вказаний комунальний заклад охорони здоров`я перепрофільовано.

Між тим, як зазначає позивач, Київську міську клінічну лікарню № 10 створено відповідно до розпорядження Київської міської державної адміністрації від 27.10.1998 року № 2146 «Про створення Київської міської клінічної лікарні № 10».

Додає, що відповідно до п. 1.1 Статуту, КМКЛ є лікувально-профілактичним закладом охорони здоров`я, бюджетною неприбутковою установою, заснованою на комунальній власності територіальної громади міста Києва, підпорядкованою Департаменту охорони здоров`я КМДА. Власником установи є територіальна громада міста Києва, від імені якої виступає Київська міська рада.

За висновком позивачки, рішення про перепрофілювання комунального закладу охорони здоров`я м. Києва - КМКЛ № 10 не виносилось на розгляд Київської міської державної адміністрації, якою не приймалось рішень щодо перепрофілювання КМКЛ № 10 шляхом зміни її структури. Також дане питання не виносилось на розгляд Постійної комісії Київської міської ради з питань охорони здоров`я та соціального захисту, і відповідно Київської міською радою рішення щодо зміни структури лікарні, внаслідок якої вказана установа припиняє надання допомоги хворим гастроентерологічного профілю, - не приймалось.

Вказані обставини, на думку позивача, свідчать про перевищення повноважень Директором Департаменту охорони здоров`я КМДА при виданні оскаржуваного наказу та вказують на протиправність останнього.

Позивачка наполягає, що оскаржуваний наказ Департаменту КМДА винесений всупереч, зокрема, п. 30 ч. 1 ст. 26, п/п. 1. п. "а" ч. 1 статті 32 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", ч. 4 ст. 16 Основ законодавства України про охорону здоров`я, тому підлягає скасуванню.

При цьому, позивачка також зазначає, що наказом № 451 від 12.12.1986 вона була призначена на посаду завідуючої гастроентерологічним відділенням Київської міської клінічної лікарні № 10. На вказаній посаді Позивачка працює з вищевказаної дати по даний час.

На виконання оскаржуваного наказу Головним лікарем КМКЛ № 10 08.07.2019 року виданий наказ № 110 «Про введення в дію структури штатного розпису».

ОСОБА_1 вручено попередження від 08.07.2019 року, яким повідомлено, що згідно оскаржуваного наказу з 09.09.2019 року відділення гастроентерології буде перепрофільовано в відділення гепатології. У зв`язку з цим було прийнято рішення про скорочення посади завідувача відділення, лікар-гастроентеролог. Тому посада, яку займає Позивачка, підлягає скороченню відповідно до п. 1 ст. 40 Кодексу законів про працю України.

Таким чином, як зазначає позивачка, оскаржуваний наказ має наслідком майбутнє звільнення позивачки з посади.

Позивачка акцентує увагу на тому, що оскаржуваний наказ, матиме наслідком обмеження прав мешканців територіальної громади м. Києва (Голосіївського району м. Києва), до яких відноситься і позивачка, на отримання медичної допомоги гастроентерологічного профілю.

Оскаржуваний наказ, на думку позивачки, унеможливлює отримання своєчасної медичної допомоги громадянами та обмежує їх конституційне право на охорону здоров`я.

Будь-які дії щодо зменшення обсягів надання медичної допомоги, на думку позивачки, суперечать статті 49 Конституції України.

Між тим, позивачка також звертає увагу, що рішенням V сесія VIII скликання Київської міської ради від 14.12.2017 N 692/3699 «Про затвердження Концепції розвитку системи охорони здоров`я в місті Києві» затверджено Концепції розвитку системи охорони здоров`я в місті Києві та визначено, що основними принципами реалізації Концепції є зокрема орієнтованість на людей. Вказаний принцип означає, що всі рішення, які стосуються системи охорони здоров`я, повинні прийматися з врахуванням потреб і прав людей (пацієнтів, медичних працівників) для забезпечення доступності, якості і безпеки медичних послуг.

Оскаржуваний наказ, як вважає позивачка, винесений без врахування потреб населення у медичній допомозі гастроентерологічного профілю, з порушенням права на працю Позивачки як працівника закладу охорони здоров`я та з порушенням права Позивачки як громадянки України та члена територіальної громади міста Києва на медичне обслуговування та охорону здоров`я.

Враховуючи викладене у позовній заяві, позивачка просить задовольнити позов.

Позиція відповідача.

Відповідач надіслав відзив на позовну заяву, в якому просив відмовити у задоволенні позовних вимог, з огляду на наступне.

Зазначає, що п/п 12 п. 5 Типової форми контракту, затвердженого постановою КМ України від 16.10.2014 № 642, керівник закладу зобов`язується подавати на затвердження Органові управління майном кошторис, план асигнувань загального фонду бюджету, штатний розпис та структуру закладу.

Додає, що згідно з пунктом 1.1. Статуту Київської міської клінічної лікарні № 10, Київська міська клінічна лікарня № 10 є лікувально-профілактичним закладом охорони здоров`я, бюджетною неприбутковою установою, заснованою на комунальній власності територіальної громади міста Києва, підпорядкованою Департаменту охорони здоров`я виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації).

Звертає увагу на те, що відповідно до пункту 4.1. Статуту управління Установою здійснює головний лікар (далі - Керівник) на основі єдиноначальності. Керівник Установи несе персональну відповідальність за діяльність Установи.

Абзацом другим пункту 4.3. Статуту визначено, що Керівник у межах повноважень самостійно вирішує всі питання діяльності Установи в межах компетенції відповідно до законодавства та цього Статуту.

При цьому абзацом сьомим пункту 4.3. Статуту визначено, що Керівник подає на затвердження директорові Департаменту охорони здоров`я кошторис, план асигнувань на бюджетний рік та структуру Установи.

З урахуванням зазначеного, з метою інтеграції і ефективного використання ресурсів для досягнення позитивних результатів у наданні медичної допомоги населенню, надання висококваліфікованої якісної, спеціалізованої медичної допомоги хворим з хронічними та ускладненими захворюваннями гепатобіліпанкреатодуоденальної зони та гастроентерологічними нозологіями, а також розширення спектру надання медичних послуг хворим з шлунково-кишковими захворюваннями керівником Київської міської клінічної лікарні № 10 (КМКЛ № 10) було прийнято рішення про перепрофілювання відділення гастроентерології у відділення гепатології та направлено відповідні листи до Департаменту охорони здоров`я.

З урахуванням листів Київської міської клінічної лікарні № 10 від 16.01.2019 № 061/113-29 та від 25.04.2019 № 061/113-253, керуючись Положенням про Департамент охорони здоров`я, відповідачем видано наказ від 04.07.2019 № 762 «Про затвердження структури Київської міської клінічної лікарні № 10».

Враховуючи вищезазначене, як зазначено у відзиві, Департамент охорони здоров`я при виданні наказу від 04.07.2019 № 762 «Про затвердження структури Київської міської клінічної лікарні № 10» діяв в межах і в спосіб визначеному законодавством України та Положенням.

Щодо доводів Позивача про нібито перепрофілювання Київської міської клінічної лікарні № 10 внаслідок прийняття оскаржуваного наказу та припинення надання в КМКЛ № 10 медичної допомоги хворим гастроентерологічного профілю, Департамент зазначає, що відповідно до пункту 2.1. Статуту КМКЛ № 10 Установу утворено з метою підвищення доступності та якості медичної допомоги, ефективного і раціонального використання ресурсів.

Як зазначає відповідач, головним завданням Установи є забезпечення потреб населення у якісному, кваліфікованому та доступному медичному обслуговуванні.

Пунктом 2.2. Статуту КМКЛ № 10 визначено предмет діяльності Установи.

Додає, що відповідно до підпункту 4 пункту 13 Ліцензійним умов провадження господарської діяльності з медичної практики, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 2.03. 2016 № 285 ліцензіат зобов`язаний провадити медичну практику за спеціальностями, які зазначалися в документах, що додаються до заяви про отримання ліцензії, або повідомленні про зміни.

Так, КМКЛ № 10 здійснює господарську діяльність відповідно до ліцензії на медичну практику та надає медичну допомогу за напрямами медицини - спеціальностями, на які видано ліцензію на медичну практику до яких належить і гастроентерологія.

З внесенням змін до структури КМКЛ № 10 не змінювалось ні функціональне призначення закладу (забезпечення потреб населення у якісному, кваліфікованому та доступному медичному обслуговуванні) ні вилучалась спеціальність «гастроентерологія» з переліку спеціальностей, на які видана ліцензія на медичну практику закладу.

Отже, як вважає відповідач, внаслідок прийняття оскаржуваного наказу перепрофілювання тобто зміна функціонального призначення закладу охорони здоров`я не відбулося, а тому твердження позивача про перевищення повноважень директором Департаменту охорони здоров`я відповідач вважає необґрунтованими та такими, що не відповідають дійсності.

Крім того, як зазначає відповідач, внесення змін до структури КМКЛ № 10, зокрема заміна відділення гастроентерології та відділення гепатології не свідчить про припинення надання в КМКЛ № 10 медичної допомоги хворим гастроентерологічного профілю адже гепатологія це розділ гастроентерології.

Натомість, як зазначає відповідач, внесення змін до структури КМКЛ № 10 дозволить забезпечити розширення спектру надання медичних послуг хворим з шлунково-кишковими захворюваннями, зокрема надання висококваліфікованої якісної, спеціалізованої медичної допомоги хворим з хронічними та ускладненими захворюваннями гепатобіліпанкреатодуоденальної зони та гастроентерологічними нозологіями.

Доводи Позивача про неможливість подальшого отримання медичної допомоги гастроентерологічного профілю відповідач вважає необґрунтованими, оскільки медична допомога гастроентерологічного профілю і надалі надаватиметься КМКЛ № 10 мешканцям м. Києва у відділенні гепатології.

У додаткових поясненнях від 16.09.2019 (т.1, а.с. 136-137) відповідач повідомив, що зауваження та пропозиції до проекту оскаржуваного наказу були відсутні.

У відповіді на відзив (т.1, а.с. 151) позивачка наголошує, що постановою Кабінету Міністрів України від 26 вересня 2012 р. № 887 затверджене Типове положення про структурний підрозділ місцевої державної адміністрації (далі - Типове положення).

Пунктом 6 Типового положення визначені завдання структурного підрозділу місцевої державної адміністрації, п. 7 Типового положення - права структурного підрозділу для здійснення повноважень та виконання завдань, що визначені цим положенням

Позивачка звертає увагу на те, що в переліку перелічених завдань та прав структурного підрозділу відсутнє прийняття самостійних рішень про перепрофілювання чи зміни структури комунальних закладів охорони здоров`я.

Також додає, що пункт 30 ч. 1 ст. 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» встановлює, що виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішується прийняття рішень зокрема про перепрофілювання підприємств, установ та організацій комунальної власності відповідної територіальної громади.

Водночас, відповідно до п.п. 1) п. 7 Положення про постійні комісії Київської міської ради, затвердженого Рішенням Київради від 19 червня 2014 року N 9/9 із змінами і доповненнями, внесеними рішенням Київської міської ради від 7 липня 2016 року N 566/566, постійна комісія Київської міської ради з питань охорони здоров`я та соціального захисту вивчає, попередньо розглядає, бере участь у підготовці та готує проекти рішень Київської міської ради, надає висновки та рекомендації, здійснює контроль за виконанням рішень ради, її виконавчого органу з питань охорони здоров`я (включаючи питання діяльності закладів охорони здоров`я, забезпечення населення медико-санітарною допомогою).

Положеннями підпункту 1 пункту "а" частини першої статті 32 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" закріплено, що до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належить, зокрема, управління закладами освіти, охорони здоров`я, культури, фізкультури і спорту, оздоровчими закладами, які належать територіальним громадам або передані їм, молодіжними підлітковими закладами за місцем проживання, організація їх матеріально-технічного та фінансового забезпечення.

Однак, як вважає позивачка, рішення про затвердження нової структури комунального закладу охорони здоров`я м. Києва - КМКЛ № 10, у якій відсутнє гастроентерологічне відділення, не виносилось на розгляд Постійної комісії Київської міської ради з питань охорони здоров`я та соціального захисту, і відповідно Київської міською радою рішення щодо зміни структури лікарні не приймалось.

Зазначається також, що зазначаємо, що рішення щодо перепрофілювання КМКЛ № 10 шляхом зміни її структури також не розглядалось Київською міською державною адміністрацією та відповідно остання не приймала будь-яких рішень (розпоряджень) з даного питання.

У запереченнях на відповідь позивача на відзив, відповідач зазначає (т.1, а.с. 163 і далі), що відповідно до пункту 30 частини першої статті 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», на яку посилається Позивач, виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються такі питання прийняття рішень щодо відчуження відповідно до закону комунального майна; затвердження місцевих програм приватизації, а також переліку об`єктів комунальної власності, які не підлягають приватизації; визначення доцільності, порядку та умов приватизації об`єктів права комунальної власності; вирішення питань про придбання в установленому законом порядку приватизованого майна, про включення до об`єктів комунальної власності майна, відчуженого у процесі приватизації, договір купівлі-продажу якого в установленому порядку розірвано або визнано недійсним, про надання у концесію об`єктів права комунальної власності, про створення, ліквідацію, реорганізацію та перепрофілювання підприємств, установ та організацій комунальної власності відповідної територіальної громади.

Відповідач звертає увагу на те, що перепрофілювання здійснюється не підприємства, установи чи організації, а відділення закладу охорони здоров`я.

Таким чином, на думку відповідача, питання перепрофілювання відділення КМКЛ № 10 не вирішується на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради.

Звертає увагу, що прийняття рішення Київською міською радою (Київською міською державною адміністрацією) щодо перепрофілювання відділень закладів охорони здоров`я не передбачено Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні», Положенням про постійні комісії Київської міської ради, на яке посилається Позивач, так і іншими нормативно-правовими актами.

Департамент наполягає, що позивачка не розмежовує перепрофілювання комунального закладу охорони здоров`я від перепрофілювання відділення закладу.

Наполягає у зв`язку з останнім, що відповідно до пункту 4.2. Положення про Департамент, управління підприємствами, установами та організаціями галузі охорони здоров`я, що належать до комунальної власності територіальної громади міста Києва, організація їх кадрового, матеріально-технічного та методичного забезпечення належить до основних завдань Департаменту охорони здоров`я.

При прийнятті вищезазначеного наказу, лист КМКЛ № 10 від 16.10.2018 № 061/113-724/829 не враховувався, а тому твердження Позивача щодо даного листа є необґрунтованими.

Додатково звертає увагу на те, що внесення змін до структури КМКЛ № 10 фактично дозволить забезпечити розширення спектру надання медичних послуг хворим з шлунково-кишковими захворюваннями, зокрема надання висококваліфікованої якісної, спеціалізованої медичної допомоги хворим з хронічними та ускладненими захворюваннями гепатоб і ліпанкреато дуоденальної зони та гастроентерологічними нозологіями. Заміна відділення гастроентерології та відділення гепатології не свідчить про припинення надання в КМКЛ № 10 медичної допомоги хворим гастроентерологічного профілю, адже гепатологія це розділ гастроентерології, що вивчає етіологію, патогенез, діагностику, клініку, лікування та профілактику захворювань печінки, жовчного міхура та жовчовивідних шляхів.

Звертає увагу суду, що доводи позивача про неможливість подальшого отримання медичної допомоги гастроентерологічного профілю є необґрунтованими, оскільки медична допомога гастроентерологічного профілю і надалі надаватиметься КМКЛ № 10 мешканцям м. Києва у відділенні гепатології.

Додатково повідомлено суду, що наказом головного лікаря КМКЛ № 10 Добуша Д.Є. від 09.09.2019 № 144, внесено зміни до пункту 1 розділу «Відділення гепатології (30 ліжок)» додатку 2 до наказу КМКЛ № 10 від 08.07.2019 № 111, в якому графу «Завідувач відділення, лікар хірург» замінено на графу «Завідувач відділення, лікар-гастроентеролог», та скасовано попередження про скорочення позивачки від 08.07.2019, що додатково зазначено і в інформації лікарні (т. 1., а.с. 177-178), внаслідок чого зберігається посада «лікар-гастроентеролог», а отже і відповідні медичні послуги гастроентерологічного профілю.

Таким чином, як зазначає представник Департаменту, перепрофілювання відділення гастроентерології у відділення гепатології відбулося із збереженням всіх штатних посад.

Надалі позивачем подано пояснення від 25.09.2019 (т.1, а.с. 173-175) на заперечення відповідача на відповідь позивача на відзив відповідача, що не передбачено ч. 2 ст. 159 КАС України. Зазначені «пояснення», як і раніше, по суті зводяться до доводів щодо порушення, на думку позивача, трудових її трудових прав, оскільки в структурі лікарні відсутнє гастроентерологічне відділення чи гастроентерологічний кабінет.

При цьому, вкотре доведено до уваги учасників справи, що позивачка займала посаду завідуючої відділенням відповідно до наказу № 451 від 1.12.1986.

Надалі позивачкою подані додаткові пояснення від 16.10.2019 до пояснень від 25.09.2019 на заперечення відповідача на відповідь позивача на відзив відповідача, що не передбачено ч. 2 ст. 159 КАС України.

Пояснення третьої особи (КМКЛ № 10).

Третя особа просить відмовити у задоволенні позову.

Зазначає, що відповідно до пункту 1.1 Статуту КМКЛ №10 є лікувально-профілактичним закладом охорони здоров`я, бюджетною неприбутковою установою, заснованою на комунальній власності територіальної громади міста Києва, підпорядкованою Департаменту охорони здоров`я виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) (далі - Департамент охорони здоров`я).

Пункт 1.2 Статусу передбачає, що КМКЛ №10 у своїй діяльності керується наказами Департаменту охорони здоров`я.

Третя особа зазначає також, що пункт 2.1 Статуту передбачає, що КМКЛ №10 утворена з метою підвищення доступності та якості медичної допомоги, ефективного і раціонального використання ресурсів. Головним завданням КМКЛ №10 є забезпечення потреб населення у якісному, кваліфікованому та доступному медичному обслуговуванні.

Тому, як пояснює третя особа, саме керуючись цією метою, адміністрація КМКЛ №10 звернулась до Відповідача з листами від 16.10.2018 року №061/113-724/829 від 16.01.2019 №061/113-29, в яких просила розглянути пропозицію щодо погодження перепрофілювання гастроентерологічного відділення у відділення Гепатології.

Причини та обґрунтування перепрофілювання гастроентерологічного відділення викладені у відповідних листах.

В будь-якому разі, як зазначає Головний лікар КМКЛ № 10, перепрофілювання гастроентерологічного відділення у відділення Гепатології - це покращення якості лікувального процесу у хворих з захворюваннями панкреатобіліпанкреатодуоденальної зони та хворих гастроентерологічного профілю, розвантаження хірургічних відділень, надання високоспеціалізованої наукововмісної сучасної допомоги тяжкому контингенту хворих, можливості лікування яких в загально - соматичних відділеннях вичерпані. А також впровадження та розвиток сучасних методів лікування спрямованих на досягнення покращення якості життя даних хворих.

Наказом Департаменту охорони здоров`я «Про затвердження структури Київської міської клінічної лікарні №10» від 04.07.2019 року № 762 було затверджено нову структуру лікарні.

На виконання вище зазначеного наказу, КМКЛ №10 було виданого наказ «Про ведення в дію структури та штатного розпису» від 08.07.2019 року № 110, яким введено в дію нову структуру лікарні та штатний розпис та надані доручення щодо затвердження відповідних положень про відділення, попередження працівників лікарні про зміни в організації виробництва і прані.

Керівник КМКЛ № 10 зазначає, що позивачку, як і інших працівників лікарні, в порядку передбаченим Кодексом законів про працю України, було повідомлено письмовим попередженням від 08.07.2019 року під підпис про те. що посада завідувач відділення лікар - гастроентеролог скорочується та водночас запропоновано на вибір три посади, які відповідають її кваліфікаційним вимогам.

Проте, як зазначає керівник третьої особи, позивачка замовчує цей факт і не випадково. Адже, кваліфікаційним вимогам веденій посаді завідувача відділення Гепатології Позивачка не відповідає, оскільки завданням, які будуть покладені на завідувача відділенням Гепатології згідно положення про відділення гепатології, а саме володіння методами малоінвазнвннх втручань, як то: малоінвазивної та гравітаційної хірургії, екстракорпоральних методів детоксикації пацієнтам з захворюваннями гепатобіліпанкреатодуоденальної та гастроентерологічної зони позивачка не володіє.

Тому, як зазначено у поясненнях, в даному випадку не може йти мова про обмеження прав мешканців територіальної громади м. Києва на отримання медичної допомоги гастроентерологічного профілю, як зазначає Позивачка.

Такі доводи, як зазначено у поясненнях, є надуманими. Навпаки перепрофілювання відділення це є покрашення якості лікувального процесу, адже наразі відділення гепатології може надавати медичну допомогу з малими оперативними втручаннями, що раніше було неможливо. Крім того, наразі відділення зможе надавати високоспеціалізовану допомогу тяжкому контингенту хворих.

Таким чином, Головний лікар КМКЛ № 10 вважає, що відповідач, видаючи наказ «Про затвердження структури Київської міської клінічної лікарні №10» від 04.07.2019 року № 762 діяв в межах повноважень, а поданий позов під приводом нібито порушення інтересів територіальної переслідує лише власний інтерес позивачки залишитись очолювати відділення.

Пояснення третьої особи (КМДА).

КМДА також просить відмовити у задоволенні позову по суті з тих самих підстав, що і відповідача та КМКЛ № 10, додатково звертаючи увагу на те, що питання трудових відносин позивачки та КМКЛ № 10 знаходяться поза межами компетенції суду у даній справі, оскільки у даному випадку відсутні відносини публічної служби, з чим погоджується і суд.

Процесуальні дії у справі.

Ухвалою судді від 08.08.2019 позовну заяву прийнято до розгляду та відкрито провадження у справі. Вирішено розглядати справу в порядку в порядку спрощеного позовного провадження у судовому засіданні з викликом учасників справи. Проведено два судових засідання. Враховуючи положення ст. 262 КАС України ухвалено про продовження розгляду справи в порядку спрощеного позовного провадження, але вже без виклику учасників справи.

Встановлені судом обставини.

Так, щодо подій та обставин, які передували прийняттю спірного рішення, судом встановлено наступне.

Так, листом від 25.04.2019 № 061/113-253 Київської міської клінічної лікарні № 10, на підставі якого у подальшому прийнято оскаржуване рішення, керівництво лікарні звернулося до Департаменту, зазначивши, що з метою виправлення недоліків та приведення до відповідності штатного розпису на 2019 рік лікарнею було подано на затвердження штатний розпис із змінами станом на 01.04.2019 року, але враховуючи погодження Департаментом звернення КМКЛ № 10 від 16.01.2019 року № 061/113-29 надається для затвердження організаційна структура лікарні станом на 01.05.2019 року.

Оскаржуваним наказом № 762 від 04.07.2019 «Про затвердження структури Київської міської клінічної лікарні № 10» з метою раціонального використання матеріальних і трудових ресурсів Київської міської клінічної лікарні № 10 вирішено, крім іншого:

затвердити структуру Київської міської клінічної лікарні № 10 (далі - КМКЛ № 10), що додається;

Головному лікарю КМКЛ № 10 ОСОБА_2 :

підготувати штатний розпис та подати його на затвердження до Департаменту охорони здоров`я виконавчого органу Київської міської ради (КМДА) в триденний термін з дня видання цього наказу, у встановленому законодавством порядку.

Серед іншого, по стаціонарній частині затверджена така структура:

Терапевтичне геріатричне відділення № 1, Терапевтичне геріатричне відділення № 2, Неврологічне геріатричне відділення, Хірургічне відділення - Відділ хірургії печінки, жовчних шляхів та підшлункової залози ім. Земскова В.С., Відділення гнійної хірургії, Відділення гепатології, Відділення анестезіології та інтенсивної терапії, Відділення паліативної допомоги.

Слід зазначити, що позивачка у цей час перебувала на посаді завідуючої відділення гастроентерології.

До цього, КМКЛ № 10 направлено до Департаменту вищезгаданий лист № 061/113-29 від 16.01.2019 в якому, посилаючись на попереднє звернення лікарні від 16.10.2018 № 061/113-724 щодо погодження перепрофілювання гастроентерологічного відділення у відділення гепатології та еферентної терапії, зазначено прохання дати згоду на перепрофілювання відділення гастроентерології 30 ліжок у відділення Гепатології та еферентної терапії.

Зазначено, що причиною такого рішення є: систематично низькі показники використання ліжкового фонду по гастроентерологічному відділенні, якості лікувально-діагностичного процесу, невідповідність статистичних даних по кількості хворих перебуваючих у відділенні та наявним.

Додається, що як повідомлялося раніше, систематично показник виконання плану ліжко - дня по гастроентерологічному відділенні менший ніж загальний по лікарні, що підтверджується річними показниками роботи в тому числі і за 2018 рік.

Враховуючи те, що показники по денному стаціонару входять в загальні показники роботи по гастроентерологічному відділенню, тому показники пролікованих хворих тільки на стаціонарних ліжках гастро відділення - є не договірними. Зазначено, що у разі, якщо не враховувати в загальний показник денний стаціонар, то показник по стаціонару гастро відділення буде наступним :

Показник виконання плану ліжко-дня по гастро відділенню в ціломуПоказник виконання плану ліжко - дня по стаціонару гастроентерологічного відділенняЖовтень 2018 року109,3%78%Листопад 2018 року114,3%85,2%Грудень 2018 року133,7%69,67%2018 рік112,60%90,74%Зазначено також у зверненні, що середнє перебування хворого на ліжку, систематично є вищим ніж по лікарні, незважаючи на те, що у відділеннях Міського геріатричного центру згідно положення, термін перебування хворих у відділенні - 26 днів, а у відділенні паліативної допомоги - 56 днів.

РокиПоказник середнє перебування хворої о на ліжках по лікарніПоказник середнє перебування хворого на ліжку по гастроентерологічному відділеннюПоказник середнє перебування хворого на ліжку по денному стаціонару гастроентерологічного відділення201513.58 д.15,63 д.14,1 д.201614.27 д.15,63 д.14,8 д.201714.86 д.15,78 д.14,88 д201814,6 д.14,4 д.14,8 дТакож зазначається, що не зважаючи на закриття ліжок денного перебування гастроентерологічного відділення з 01.01.2019 року та функціонування відділення на 30 стаціонарних ліжок, щоденно при обходах відділення гастроентерології в вечірній час та вранці у відділенні не більше 10-ти пацієнтів, всі інші, по заявах, знаходяться вдома, що є не прийнятним та заперечує положенню про стаціонар.

Нажаль, як було зазначено у зверненні до Департаменту, така ситуація є незмінною через повне ігнорування як завідуючої гастроентерологічним відділенням ОСОБА_1 , так і лікаря - гастроентеролога Здорної В.В., яка с донькою ОСОБА_1 .

Тому, як зазначено у зверненні лікарні, така ситуація в подальшому не може залишатися так як за кожним пацієнтом будуть іти кошти.

Відтак, зазначено прохання - погодити перепрофілювати гастроентерологічне відділення у відділення «Гепатології та еферентної терапії» на 30 ліжок, що дасть змогу розвантажити хірургічні відділення лікарні, лікування хворих з механічними жовтяницями та зовнішніми норицями, проведення плазмоферезів та гемосорбцій, лікування хворих з хронічним гепатитом та цирозом, а також чітке спостереження та підготовка хворих до оперативних втручань на панкреатодуоденальній зоні.

Надалі зазначено, із посиланням на попередні звернення, обґрунтуванням перепрофілювання гастроентерологічного відділення є також те, що:

1. В тому складі в якому воно існує не в змозі повністю забезпечити сприйнятливість на етапах лікування хворих з патологією гепатобілеопанкреатодуоденальної зони та безперервність їх лікування, особливо на етапах перед та післяопераційного періоду.

2. Ряд нозологій, які відносяться до консервативної гепатології взагалі не можуть розраховувати на сучасне комплексне складне лікування в умовах гастроентерологічного відділення оскільки, воно позбавлене можливості застосування малоінвазивних методів терапії, малоінвазивних УЗД ендоскопічних маніпуляцій через відсутність фахівців, площ, устаткування, апаратури, тощо.

3. Пацієнти з хронічними хворобами гепатобілеодуоденальної зони, особливо і тенденцією до декомпенсації, які потребують інтенсивного консервативного лікування за участю та спостереженням хірурга (цироз та хронічні гепатити різної етіології, підгостра та хронічна печінкова недостатність, холангіти, гепаторенальний синдром, набряково-асцитичний синдром, портальна гіпертензія, синдром Балда Кіарі тощо) складають в структурі хворих пролікованих в Центрі хірургії печінки жовчних шляхів та підшлункової залози їм.. В.С. Земскова до 27% (466 хворих) за 2017 рік, що значно негативно впливає на повноцінне використання дороговартісних спеціалізованих хірургічних ліжок. 309 хворих пролікованих з даною патологією в гастроентерологічному відділенні, в тому числі переведені з хірургічних відділень в 2017 році, не могли отримати якісної кваліфікованої допомоги.

4. Близько 200 хворих (50% від кількості хворих з малоінвазивними ходангіостомами), яким було виконано різні за рівнем складності через шкірну холашіостомію та холецистостомію, потребують тривалого консервативного лікування, інфузійної терапії, лабораторного моніторингу, перев`язок, спостереження та догляду з участю хірурга за холангіоцистостомою, та лікування проявів тривалої печінкової недостатності, не маючи можливості надовго залишитись в хірургічному відділенні, а за місцем проживання проводити таке лікування недоречно.

5. У 29% хворих у яких були виконані різні ендобіліарні малоінвазивні втручання (стентування, папілотомії, літоекстракція тощо), також потребують у подальшому консервативного лікування, спрямованого на профілактику холангіту, панкреатиту, ерозії ШКТ тощо.

6. 40% хворих поступаючих в Центр хірургії печінки жовчних шляхів та підшлункової залози ім.. В.С, Земскова з «синдромом жовтяниці» потребують додаткової диференціальної діагностики між механічними та паренхіматозними жовтяницями, що призводить до невиправданого зростання передопераційного ліжко-дня 1,2 в 2018 році з одного боку і концентрації хворих, які не потребують оперативних втручань з іншого боку, що в цілому зменшує хірургічну активність 2018 року, хірургічна активність знизилась до 62,2% із 64%.

Також в обґрунтування зазначено, що 25% хворих, які перенесли оперативні втручання з приводу «усунення синдрому жовтяниці» підлягають обов`язковому лікуванню у післяопераційному періоді з метою реабілітації та відновлення функції гепатобіліарної системи.

Таким чином, як зазначала лікарня, з вказаного вище випливає необхідність створення відділення Гепатології та еферентної терапії на 30 ліжок, як структурної одиниці в складі лікарні. Фізичні особи та штати залишаються незмінними.

Очікувані результатами відкриття відділення «Гепатології та еферентної терапії» - це покращення якості лікувального процесу у хворих з захворюваннями панкреатобіліарної зони, розвантаження хірургічних відділень, надання високоспеціалізованої допомоги тяжкому контингенту хворих, можливості лікування яких в загально-соматичних відділеннях вичерпані, а також - впровадження та розвиток сучасних методів лікування спрямованих на досягнення покращення якості життя даних хворих.

Відтак, КМКЛ № 10 просила Департамент, враховуючи завершення формування кошторису та структури ліжкового фонду лікарні на 2019 рік, затвердити наказ про перепрофілювания гастроентерологічного відділення у відділення Гепатології та еферентної терапії, а у разі затримки даного наказу - дати дозвіл на внесення відділення Гепатології та еферентної терапії до структури лікарні.

Вказане звернення (обґрунтування) підписано: головним лікарем, заступником з медичної частини, керівником Центру хірургії печінки, заступником з економічних питань, начальником відділу кадрів, зав. відділенням гнійної хірургії.

Слід зазначити, що вказані відомості, показники та доводи не спростовані під час розгляду справи, тобто протягом тривалого часу не поставлені будь-ким під сумнів належними та допустимими доказами щодо зворотного, у зв`язку з чим у суду не має підстав для їх неврахування та відсутні обґрунтовані сумніви щодо цих даних для цілей дослідження повноти обґрунтування, яке зумовило прийняття спірного рішення.

Між тим, до цього, у листі від 16.10.2018 № 061/113-724/829, про який згадується у наведеному вище листі лікарні, КМКЛ № 10 також зверталась до Департаменту, в якому просила розглянути та погодити перепрофілювання гастроентерологічне відділення у відділення «Консервативної гепатології з еферентними методами лікування».

Зазначено у зверненні, що причиною такого рішення є систематично низькі показники використання ліжкового фонду по гастроентерологічному відділенні, якості лікувально-діагностичного процесу, невідповідність статистичних даних по кількості хворих перебуваючих у відділенні та наявним, і т.п.

Так, зазначено, що систематично показник виконання плану ліжко - дня по гастроентерологічному відділенні менший ніж загальний по лікарні. Наведено відповідні показники (т.1, а.с. 66).

Надалі наведені показники 2015 - 2017 щодо виконання плану ліжко-дня по гастроентерологічному відділенню та щодо виконання плану ліжко-дня по денному стаціонару гастроентерологічного відділення (т.1, а.с. 67). Зазначено, що враховуючи систематичне невиконання плану ліжко-дня з метою оптимізації ліжкового фонду лікарні наказом від 23.02.2018 року №43 було скорочено 10 ліжок гастроентерологічного відділення, в даний час відділення функціонує на 20 стаціонарних ліжок та 20 денних ліжок. Додається, що середнє перебування хворого на ліжку, систематично є вищим ніж по лікарні, незважаючи на те, що по відділеннях Міського геріатричного центру, згідно положення, термін перебування хворих у відділенні - 26 днів, а у відділенні паліативної допомоги - 56 днів (т.1, а.с. 67).

Щодо відсотків пролікованих хворих в стаціонарі гастроентерологічного відділення та денному стаціонарі відділення (т.1, а.с. 68) зазначається, що за останні 4 роки відсоток пролікованих хворих за 9 місяців 2018 року 117,2% значно переважає кількість пролікованих хворих по денному стаціонару по відношенню до стаціонару (відповідно 395 до 337), що викликає сумнів в достовірності показників.

У цьому ж листі, відносно госпіталізація хворих до відділення зазначено наступне.

Так, враховуючи, що госпіталізація до відділення є плановою, тому поступлення хворих за направленнями ЦПМСД та КДЦ мали б займати значний відсоток, але з травня по вересень 2018 року таким чином поступило 37% хворих, а за серпень місяць 2018 року 20% хворих (19 осіб), в то й же час, поступлення хворих по заявах за травень - серпень 2018 року склало - 52,7%, а за серпень 70%.

Загалом мотивування є подібним вищевикладеному.

При цьому, зазначено, що завданнями відділення Консервативної гепатології з еферентними методами лікування будуть: проведення інтенсивної терапії та ефективних методів лікування; лікування малоінвазивними методами; диференціальна діагностика жовтяниць та набряково-асцитичних синдромів; підготовка та лікування хворих до та післяопераційному періоді; лікування хворих з хронічними гепатитами, хронічними панкреатитами та цирозом, дистрофія печінки, алкогольна хвороба печінки, гепатози; лікування хворих після виконання УЗД підконтрольних втручань та біліодігістивного шунтування.

Порядок госпіталізації хворих до відділення: по швидкій допомозі при відсутності показів до оперативного лікування в умовах хірургічних відділень; в плановому порядку; по переводу з інших відділень, та ЛПЗ м. Києва, України.

Орієнтоване кадрове забезпечення відділення Консервативної гепатології з еферентними методами лікування: Завідувач відділення - 1 ставка; Лікар - хірург - 2 ставки;

Старша медична сестра -1 ставка; Сестра медична-4,75 ставки; Сестра - господиня -1 ставка; Молодша медична сестра - 4,5 ставки; Сестра медична процедурного кабінету, сестра медична перев`язувального кабінету.

Зазначено, що відділення буде забезпечене медперсоналом за рахунок штатних посад перепрофільованого гастроентерологічного відділення.

В структуру відділення будуть введені: УЗД кабінет (з еластографією); сорбційний зал; мала операційна з передопераційною з кисневим забезпеченням для виконання малоінвазивних маніпуляцій і втручань (пункції, катетеризації, встановлення портів, тощо); палата інтенсивної терапії; палати для перебування хворих - 5; ординаторська, сестринська, оглядова, санітарна кімната, пост м/с, які будуть розміщені на площах перепрофільованого гастроентерологічного відділення із проведенням реконструкції та косметичного ремонту.

Зазначено також відносно взаємодії з іншими структурними підрозділами лікарні: хірургічне відділення; відділення гнійної хірургії; «операційний блок» госпітально-терапевтичні відділення №1 та №2; лікарняний банк крові; відділення паліативної допомоги; цитологічний підрозділ КДЛ; кабінет УЗД; патогістологічна лабораторія; патанатомічне відділення; рентген ендоскопічна служба та відділ малоінвазивних втручань.

Зазначено також очікувані результатами відкриття відділення «Консервативної гепатології з еферентними методами лікування» - покращення якості лікувального процесу у хворих з захворюваннями панкреатобіліарної зони, розвантаження хірургічних відділень, надання високоспеціалізованої допомоги тяжкому контингенту хворих, можливості лікування яких в загально - соматичних відділеннях вичерпані. А також впровадження та розвиток сучасних методів лікування спрямованих на досягнення покращення якості життя даних хворих.

Вказане звернення (обґрунтування) підписано: головним лікарем, заступником з медичної частини, керівником Центру хірургії печінки, заступником з економічних питань, начальником відділу кадрів, зав. хірургічним відділенням, зав. відділенням гнійної хірургії, головною медичною сестрою.

Вирішуючи спір по суті, суд виходить з наступного.

Як зазначається у позові, на думку позивачки оскаржуваний наказ Департаменту КМДА винесений всупереч, зокрема, п. 30 ч. 1 ст. 26, п.п. 1. п. "а" ч. 1 статті 32 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", ч. 4 ст. 16 Основ законодавства України про охорону здоров`я.

У зв`язку з цим, слід зазначити, що відповідно до п. 30 ч. 1 ст. 26 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", на порушення якого посилається позивачка, виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються такі питання про створення, ліквідацію, реорганізацію та перепрофілювання підприємств, установ та організацій комунальної власності відповідної територіальної громади.

Відповідно до ч. 4 ст. 16 Основ законодавства України про охорону здоров`я планування розвитку мережі державних і комунальних закладів охорони здоров`я, прийняття рішень про її оптимізацію, створення, реорганізацію, перепрофілювання державних і комунальних закладів охорони здоров`я здійснюються відповідно до закону органами, уповноваженими управляти об`єктами відповідно державної і комунальної власності.

У даному випадку є очевидним, що відділення гастроентерології у складі лікарні не є установою, організацією чи підприємством - в силу відмінностей статусу та функцій, а тому посилання позивачки на порушення зазначених вимог є безпідставними.

Обставини перепрофілювання власне лікарні у даному випадку відсутні, що, крім іншого, вбачається у незмінності ліцензованої діяльності (ліцензії). Нова редакція Статуту лікарні, предмет відання за статутом також не дають підстав для висновку про перепрофілювання саме установ внаслідок перепрофілювання власне відділення гастроентерології.

Перепрофілювання ж відділення гастроентерології не може вважатися перепрофілюванням Установи внаслідок очевидної відмінності статусу і функцій цих утворень про що вже зазначалося.

У свою чергу, відповідно до п/п. 1. п. "а" ч. 1 статті 32 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать власні (самоврядні) повноваження управління закладами освіти, охорони здоров`я, культури, фізкультури і спорту, оздоровчими закладами, молодіжними центрами, які належать територіальним громадам або передані їм, молодіжними підлітковими закладами за місцем проживання, організація їх матеріально-технічного та фінансового забезпечення.

Як вже зазначалося, МОЗ у вищезгаданому листі зазначив, що структурним підрозділам з питань охорони здоров`я обласних державних адміністрацій надається можливість у межах області самостійно регулювати кількість лікарняних ліжок для стаціонарного лікування пацієнтів у залежності від потреби, з урахуванням мережі, якості надання медичної допомоги за видами, матеріально-технічних та кадрових ресурсів, транспортних, територіальних та інших регіональних особливостей.

Таким структурним підрозділом у даному випадку є Департамент.

Так, відповідно до Положення про Департамент від 13.12.2013 р. № 2254 (із змінами) Департамент є структурним підрозділом виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), підпорядковується Київському міському голові, підзвітний та підконтрольний Київській міській раді та постійній комісії Київської міської ради, до функціонального спрямування якої належить питання діяльності Департаменту, а також постійній комісії Київської міської ради, до функціонального спрямування якої належить питання взаємодії Київської міської ради та її виконавчого органу (Київської міської державної адміністрації). З питань виконання функцій органу державної виконавчої влади Департамент є підзвітним та підконтрольним Міністерству охорони здоров`я України. Департамент є головним розпорядником коштів бюджету міста Києва по галузі "Охорона здоров`я".

До основних завдань Департаменту віднесено, крім іншого управління підприємствами, установами та організаціями галузі охорони здоров`я, що належать до комунальної власності територіальної громади міста Києва (далі заклади охорони здоров`я), організація їх кадрового, матеріально-технічного та методичного забезпечення.

Департамент відповідно до визначених галузевих повноважень виконує такі завдання, зокрема:

здійснює організаційне і методичне керівництво роботою закладів охорони здоров`я з питань надання медичної допомоги та забезпечення санітарно-епідемічного благополуччя населення на території міста Києва;

здійснює фінансування закладів охорони здоров`я, що утримуються за рахунок коштів бюджету міста Києва, здійснює контроль за ефективним та цільовим використанням ними фінансових, матеріальних і трудових ресурсів;

планує розвиток мережі закладів охорони здоров`я, розробляє пропозиції щодо її оптимізації, враховує їх під час розроблення проектів програм економічного і соціального розвитку м. Києва за погодженням ї Київською міською радою. Зміна мережі закладів охорони здоров`я здійснюється за погодженням з Київською міською радою.

забезпечує ефективне і цільове використання відповідних бюджетних коштів;

Департамент має право:

надавати згідно із законодавством обов`язкові для виконання розпорядження керівникам підприємств, установ, організацій, їх філій, відділень незалежно від форми власності і громадянам з питань, що належать до компетенції Департаменту, порушувати питання про їх відповідальність у порядку, встановленому законодавством.

Директор Департаменту:

забезпечує комплексне вирішення питань роботи з керівниками комунальних підприємств, що належать до комунальної власності територіальної громади міста Києва та підпорядковані Департаменту, проводить конкурсний відбір кандидатур на заміщення вакантних посад керівників суб`єктів господарювання комунального сектора економіки в місті Києві та вносить пропозиції щодо заміщення вакантних посад керівників у встановленому порядку;

видає у межах компетенції накази, організовує і контролю їх виконання;

У свою чергу, відповідно до Статуту лікарні (в редакції на час прийняття спірного рішення):

установа підпорядкована Департаменту;

установа реалізує в повному обсязі права і обов`язки у сферах планування, матеріально-технічного постачання, організації праці та заробітної плати, фінансів, цін та охорони навколишнього природного середовища, передбачених законодавством України;

управління Установою здійснює головний лікар на основі єдиноначальності;

працівників Установи призначає на посаду і звільняє з посади Керівник Установи;

керівник Установи:

затверджує положення про структурні підрозділи, посадові інструкції працівників Установи;

складає штатний розпис Установи в межах встановленого фонду оплати праці та подає на затвердження директорові Департаменту охорони здоров`я;

подає на затвердження директорові Департаменту охорони здоров`я кошторис, план асигнувань на бюджетний рік та структуру Установи, що у даному випадку і було вчинено Головним лікарем;

в Установі для найповнішого використання трудового потенціалу та створення умов для високоефективної діяльності кожного працівника:

проводиться атестація та раціоналізація робочих місць, визначається їх кількість.

Вказані акти не скасовані та не оскаржені.

З наведеного слід дійти висновку, що з метою оптимізації роботи та ефективного надання медичних послуг, раціонального використання трудових ресурсів, місцевого бюджету та комунального майна, місцева влада в особі Департаменту та за ініціативою керівника лікарні, вправі реалізувати свої функції та повноваження щодо перепрофілювання підрозділу КМКЛ № 10, а саме, у даному випадку - відділення гастроентерології у відділення гепатолігії через затвердження відповідної структури Установи.

Для загального розуміння різниці, слід зазначити, що гастроентерологія - розділ медицини, який вивчає органи травної системи людини, їх будову і функціонування, їх захворювання і методи їх лікування. У свою чергу розділ гастроентерології, що вивчає печінку, жовчний міхур, жовчні шляхи, їх будову та функції, їх захворювання та методи їх лікування називається «гепатологія».

У даному випадку затвердженню нової структури лікарні з таким перепрофілювання відділення передували, як вбачається з вищевикладеного, тривалі консультації та вивчення Департаментом обґрунтування лікарні, а відтак не можна сказати, що рішення було прийнято без врахування всіх обставин, які мали значення для прийняття обґрунтованого рішення.

Доводи лікарні вбачаються вагомими для цілей їх оцінки Департаментом та прийняття оскаржуваного рішення.

Зокрема, звертає на себе увагу аргументація відносно того, що за результатами обходів встановлена систематична відсутність більшості пацієнтів, а присутні, як приклад, лише 5 (з листів - обґрунтувань), а інші за заявами перебувають вдома, тобто ліжка не використовуються за призначенням, створюється штучна видимість заповненості відділення; має місце систематична незаповненість всіх ліжок, зниження рівня їх заповненості. При цьому, середнє перебування хворого на ліжку, систематично є вищим ніж по лікарні, що не відповідає встановленим нормативам, тобто більшість осіб перебувають на «лікарняному» більше загальноприйнятих нормативів, чим штучно створюється статистика завантаження відділення.

Між тим, суд акцентує увагу на тому, що питання ефективності використання ресурсів лікарні (для цілей перепрофілювання відділення) та доречності чи доцільності оптимізації здійснення ліцензованої діяльності, перепрофілювання відділення лікарні, цілком і повністю належить до виключної компетенції відповідача, яка у даному випадку належним чином реалізована Департаментом за поданням та узгодженням з КМКЛ № 10.

Суд не може втручатися у питанні доцільності створення чи перетворення відділень у лікарнях, а порушень процедури при прийняття спірного рішення судом у даному випадку не встановлено.

При цьому, дійсно, обґрунтовуючи позов, позивачка помилково ототожнює процедури та правила перепрофілювання Установи, обставин щодо чого у даному випадку не встановлено, з перепрофілюванням відділення установи (структурного підрозділу у складі лікарні.

По суті доводи позивачки зводяться до необхідності збереженням її керівної посади завідуючої відділенням та неможливості у зв`язку з цим проводити заходи щодо оптимізації роботи лікарні без збереження її керівної посади, що, однак, не свідчить про протиправність оскаржуваного рішення.

Питання трудових відносин позивачки та лікарні, а також наявності їх порушень знаходиться поза межами компетенції суду у даній справі, оскільки спір з цього приводу може розглядатися місцевим загальним судом за правилами ЦПК України.

Що стосується доводів відносно того, що спірний наказ унеможливлює отримання своєчасної медичної допомоги громадянами та обмежує їх конституційне право на охорону здоров`я, слід зазначено, що в порядку ч. 1 ст. 77 КАС України позивачкою доказів наведеного не надано, такі доводи по суті є гіпотетичними припущеннями. З матеріалів справи вбачається, що у штаті лікарні збережено посаду лікаря гастроентеролога.

Відтак, оскільки судом не встановлено порушень норм законодавства, визначених позивачкою у позовні заяві, а відповідачем доведено перед судом законність та обґрунтованість оскаржуваного рішення, суд не вбачає підстав для задоволення позову та скасування спірного наказу, у зв`язку з чим суд приходить до висновку про відмову у задоволенні позову у повному обсязі.

Наведені позивачкою доводи та надані матеріали не спростовують наведених всинвоків суду та не доводять зворотного.

У взаємозв`язку з наведеним слід зазначити, що відповідно до п. 41 висновку № 11 (2008) Консультативної ради європейських суддів до Комітету Міністрів Ради Європи щодо якості судових рішень, обов`язок суддів наводити підстави для своїх рішень не означає необхідності відповідати на кожен аргумент захисту на підтримку кожної підстави захисту. Обсяг цього обов`язку може змінюватися залежно від характеру рішення. Згідно з практикою Європейського суду з прав людини, очікуваний обсяг обґрунтування залежить від різних доводів, що їх може наводити кожна зі сторін, а також від різних правових положень, звичаїв та доктринальних принципів, а крім того, ще й від різних практик підготовки та представлення рішень у різних країнах. З тим, щоб дотриматися принципу справедливого суду, обґрунтування рішення повинно засвідчити, що суддя справді дослідив усі основні питання, винесені на його розгляд, що і вчинено судом у даній справі.

Відтак, суд приходить до висновку про відмову у задоволення позову. При цьому, оскільки в силу ст. 139 КАС України лише при задоволенні позову всі судові витрати стягуються на користь позивача, а у даному випадку суд відмовляє у задволенні позову, то, відповідно, судові витрати не підлягають відшкодуванню на користь позивачки.

Керуючись статтями 6, 72-77, 139, 241-246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва, -

В И Р І Ш И В:

У задоволенні адміністративного позову ОСОБА_1 (р.н.о.к.п.п. НОМЕР_1 ; адреса: АДРЕСА_1 ) відмовити у повному обсязі.

Рішення суду набирає законної сили в строк і порядку, передбачені статтею 255 Кодексу адміністративного судочинства України. Рішення суду може бути оскаржено за правилами, встановленими ст. ст. 293, 295 - 297 Кодексу адміністративного судочинства України.

Днем вручення процесуальних документів в електронній формі є день отримання судом повідомлення про доставлення документів на офіційну електронну адресу особи (п. 2 ч. 6 ст. 251 КАСУ), якою є (п. 5.8. Положення про ЄСІТС від 17 серпня 2021 року N 1845/0/15-21): сервіс Електронного кабінету ЄСІТС, адреса електронної пошти, вказана користувачем в Електронному кабінеті ЄСІТС, адреса електронної пошти, вказана в одному з державних реєстрів або адреса електронної пошти, з якої надійшли до суду документи, засвідчені кваліфікованим електронним підписом (п. 59 «Перехідні положення»).

Зважаючи на Положення про порядок функціонування окремих підсистем (модулів) Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи, затверджене рішенням Вищої ради правосуддя 17 серпня 2021 року N 1845/0/15-21, в електронній формі апеляційні скарги подаються безпосередньо до апеляційного суду.

Суддя О.А. Кармазін

Дата ухвалення рішення10.02.2022
Оприлюднено24.06.2022
Номер документу103537196
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо організації господарської діяльності

Судовий реєстр по справі —640/14794/19

Рішення від 10.02.2022

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Кармазін О.А.

Ухвала від 08.08.2019

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Кармазін О.А.

Ухвала від 08.08.2019

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Кармазін О.А.

Ухвала від 26.07.2019

Кримінальне

Київський районний суд м.Харкова

Єфіменко Н. В.

Ухвала від 26.07.2019

Кримінальне

Київський районний суд м.Харкова

Єфіменко Н. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні