П`ЯТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
22 лютого 2022 р.м. ОдесаСправа № 496/917/21
Категорія: 106010000 Головуючий в 1 інстанції: Токмілова Л.М.
Місце ухвалення: м. Одеса
Дата складання повного тексту: 07.10.2021 р.
Колегія суддів П`ятого апеляційного адміністративного суду у складі:
головуючого - Бітова А.І.
суддів - Лук`янчук О.В.
- Ступакової І.Г.
при секретарі - Сузанській І.В.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Одесі адміністративну справу за апеляційною скаргою ОСОБА_1 на рішення Одеського окружного адміністративного суду від 07 жовтня 2021 року у справі за позовом ОСОБА_1 до Маяківської сільської ради, конкурсної комісії Маяківської сільської ради Бiляївського району Одеської області, третя особа, що не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача - комунальна установа "Центр надання соціальних послуг Маяківської сільської ради", про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії,
В С Т А Н О В И Л А :
У березні 2021 року ОСОБА_1 звернулася до суду з позовом до Маяківської сільської ради Бiляївського району Одеської області (далі Маяквіська СР), конкурсної комісії Маяківської сільської ради Бiляївського району Одеської області (далі конкурсна комісія), третя особа, що не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача - комунальна установа "Центр надання соціальних послуг Маяківської сільської ради" (далі КУ "ЦНСП Маяківської СР"), (з урахуванням уточнень) про:
- визнання протиправним та скасування рішення конкурсної комісії по відбору кандидата на посаду директора КУ "ЦНСП Маяківської СР", викладене в протоколі №1 від 11 сiчня 2021 року про відмову у допуску ОСОБА_1 до участі у конкурсі;
- визнання протиправним та скасування результату конкурсу, проведеного конкурсною комісією по відбору кандидата на посаду директора КУ "ЦНСП Маяківської СР" від 25 лютого 2021 року, оприлюдненого на офіційному сайті Маяківської СР вiдповiдно до якого, рекомендовано Маякiвському сільському голові призначити ОСОБА_2 на посаду директора КУ "ЦНСП Маяківської СР" з випробувальним терміном 3 місяця;
- зобов`язання Маяківську СР повторно провести конкурс на заміщення вакантної посади директора КУ "ЦНСП Маяківської СР" з дотриманням чинного законодавства;
- стягнення з Маяківської СР на користь ОСОБА_1 моральної шкоди у розмiрi 50 000 (п`ятдесят тисяч) грн.
Обґрунтовуючи свої вимоги, позивач вказувала, що вiдмова конкурсною комiсiєю у допуску позивача до участі у конкурсі на посаду директора комунальної установи, у зв`язку з тим, що подані кандидатом документи не відповідають кваліфікаційним вимогам конкурсного відбору та не невідповідності кандидата (претендента) кваліфікаційним вимогам є протизаконною, оскільки її освіта повністю відповідає кваліфікаційним вимогам посади "Директора закладу (установи) надання соціальних послуг".
Відповідач позов не визнав, вказуючи, що основним документом, що підтверджує стаж роботи, є трудова книжка. Разом з тим, друга трудова книжка надана тільки до суду.
Також подані кандидатом документи не відповідають кваліфікаційним вимогам конкурсного відбору та кваліфікаційним вимогам, визначеним Довідником кваліфікаційних характеристик професій працівників Випуск 80 "Соціальні послуги", затвердженим наказом Мінсоцполітики від 29 березня 2017 року №518.
Справу розглянуто за правилами спрощеного позовного провадження в порядку письмового провадження.
Рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 07 жовтня 2021 року у задоволенні адміністративного позову ОСОБА_1 до Маяківської СР, конкурсної комісії Маяківської СР, за участі третьої особи без самостійних вимог на стороні відповідача КУ "ЦНСП Маяківської СР", про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії - відмовлено.
В апеляційній скарзі ОСОБА_1 ставиться питання про скасування судового рішення в зв`язку з тим, що воно є незаконним, необґрунтованим, таким, що прийняте на основі неправильного застосування норм процесуального права, а висновки суду не відповідають фактичним обставинам справи.
Доводи апеляційної скарги:
- суд першої інстанції необґрунтовано посилався на наказ Мінекономіки №213 від 04 лютого 2021 року, яким затверджено професійний стандарт "Директор закладу (установи) надання соціальних послуг", оскільки він прийнятий після виникнення обставин, що стали причиною для звернення до суду;
- помилковим є висновок суду першої інстанції про те, що рішення, оформлене протоколом №1 від 11 січня 2021 року про відмову у допуску ОСОБА_1 до участі у конкурсі, немає жодного правового наслідку, оскільки саме незаконне позбавлення права позивача прийняти участь у конкурсі і призвело до того, що конкурс не відбувся, а дії відповідачів призвели до порушення прав, свобод та інтересів позивача з боку суб`єктів владних повноважень, створили перешкоди для реалізації права на працю, ущемило права та свободи позивача;
- висновок суду першої інстанції про те, що позивачем не надано належних доказів на підтвердження надання до заяви кандидата другої трудової книжки, не відповідає дійсності та суперечить ч.2 ст. 77 КАС України, де зазначено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача;
- до документів була додана основна трудова книжка НОМЕР_1 із зазначенням відомостей про стаж роботи на керівних посадах в органах державної служби, яка була внесена в перелік поданих документів, та додатково копії трудової книжки НОМЕР_2 , пенсійне посвідчення інваліда 2 групи серії НОМЕР_3 . Інформація про трудові книжки, загальний стаж роботи була внесена до форми П-2ДС, яка також була додана до заяви, дані запису трудових книжок з інформацією в формі П-2ДС, була звірена головним спеціалістом відділу організаційної, кадрової, інформаційної діяльності та документообігу ОСОБА_3 ;
- в порушення вимог п.22 Положення про конкурсну комісію, умови та порядок проведення конкурсу на зайняття посади керівника надавача соціальних послуг державного/комунального сектору, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 03 березня 2020 року №200, протягом трьох робочих днів позивача не повідомили про виявлені недоліки в поданих документах.
У відзиві на апеляційну скаргу Маяківська СР вказує, що не погоджується із доводами апеляційної скарги, вважає рішення Одеського окружного адміністративного суду від 07 жовтня 2021 року обґрунтованим, прийнятим з дотриманням норм процесуального та матеріального трава. Судом вірно встановлені обставини справи, що підтверджено наявними в матеріалах справи допустимими доказами.
Розглянувши матеріали справи, заслухавши доповідача, доводи апеляційної скарги ОСОБА_1 , перевіривши законність і обґрунтованість судового рішення в межах позовних вимог і доводів апеляційної скарги, колегія суддів приходить до наступного.
Обставини встановлені судом першої інстанції, підтверджені судом апеляційної інстанції та неоспорені учасниками апеляційного провадження:
08 грудня 2020 року Маяківською СР прийнято рішення №2/7-VIII "Про створення Комунальної установи "Центр надання соціальних послуг Маяківської сільської ради", затвердження структури та чисельності" зазначеним рішенням, зокрема, створено КУ "ЦНСП Маяківської СР", та затверджено Статут.
КУ "ЦНСП Маяківської СР" зареєстрована в єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань ідентифікаційний код юридичної особи 44082229.
10 грудня 2020 року Маяківською СР прийнято рішення про проведення конкурсу на заміщення вакантної посади директора КУ "ЦНСП Маяківської СР".
10 грудня 2020 року на сторінці офіційного сайту Маяківської СР розміщено оголошення про проведення конкурсу на вакантну посаду директора КУ "ЦНСП Маяківської СР".
21 грудня 2020 року Розпорядженням сільського голови №362-202, зокрема, утворено комісію для відбору кандидата на посаду директора КУ "ЦНСП Маяківської СР".
05 січня 2021 року ОСОБА_1 звернулась з письмовою заявою допустити до участі у конкурсі, до заяви додані: особова картка (форма П-2ДС); декларація про майно, витрати і зобов`язання фінансового характеру за 2019 piк; копія паспорту; копія ідентифікаційного коду; копія про освіту; копія трудової книжки.
11 січня 2021 року конкурсна комiсiя розглянула заяву та документи ОСОБА_1 , прийняла рішення у вигляді протоколу №1 - відмовити ОСОБА_1 у допуску до участі у конкурсi на посаду директора КУ "ЦНСП Маяківської СР", у зв`язку з тим, що подані кандидатом документи не відповідають квалiфiкацiйним вимогам конкурсного відбору та невідповiднiсть кандидата (претендента) кваліфікаційним вимогам, визначеним Довідником кваліфікаційних характеристик професій працівників "Випуск 80 "Соціальні послуги", затвердженим наказом Мінсоцполітики вiд 29 березня 2017 року №518.
Документи про освіту наданi кандидатом: Одеський сільськогосподарський інститут за спеціальністю бухгалтерський облік та аналіз господарської діяльності в сільському господарстві); Національна академія державної податкової служби України повна вища освіта за спеціальністю "Провознавство".
Кандидат повинен мати вищу освіту відповідного напрямку, а згідно "Переліку галузей знань і спеціальностей, за якими здійснюється підготовка здобувачів вищої освіти", вища освіта відповідного напряму підготовки" - Соціальна робота: код спеціальності 231 - Соціальна робота; код спеціальності 232 - Соціальне забезпечення.
Також, конкурсною комiсiєю зазначено, що кандидатом не надано документів, які б підтверджували стаж роботи вiдповiдного напрямку на керiвнiй посаді не менш 3 роки, оскільки копія трудової книжки, яка була додана до заяви кандидата, містить записи:. " 03 жовтня 2013 року Прийнята на должность главного бухгалтера"; 2. "05 травня 2014 року уволена по собственному желанию".
12 січня 2021 року конкурсна комісія прийняла рішення у вигляді протоколу №2 - визнати конкурс таким, що не відбувся, у зв`язку з недопущенням до участі у конкурсі жодного кандидата на участь у конкурсному відборі на зайняття посади директора КУ "ЦНСП Маяківської СР". Повноваження конкурсної комісії для відбору кандидата на посаду директора КУ "ЦНСП Маяківської СР", утвореної Розпорядженням сільського голови №362-2020 вiд 21 грудня 2020 року закінчилися.
16 січня 2021 року Маяківською СР вдруге прийнято рішення про проведення конкурсу на заміщення вакантної посади директора КУ "ЦНСП Маяківської СР" (Розпорядження №11-2021 від 16 січня 2021 року).
16 січня 2021 року на офіційному сайті ради розміщено оголошення про проведення конкурсу на зайняття посади директора КУ "ЦНСП Маяківської СР".
Розпорядженням сiльського голови №20-2021 вiд 25 січня 2021 року утворено комісію для відбору кандидата на посаду директора КУ "ЦНСП Маяківської СР".
09 лютого 2021 року комiсiєю прийнято рішення у формі протоколу №1 про визнання конкурсу таким, що не вiдбувся, у зв`язку з відсутністю заяв на участь у конкурсному відборі. Повноваження конкурсної комісії закінчилися.
11 лютого 2021 року Маяківською СР втретє прийнято рішення про проведення конкурсу на заміщення вакантної посади директора КУ "ЦНСП Маяківської СР" (Розпорядження №41-2021 від 11 лютого 2021 року).
11 лютого 2021 року на офіційному сайті ради розміщено оголошення про проведення конкурсу на зайняття посади директора КУ "ЦНСП Маяківської СР".
Розпорядженням сільського голови №42-2021 вiд 11 лютого 2021 року утворено комiсiю для відбору кандидата на посаду директора КУ "ЦНСП Маяківської СР".
17 лютого 2021 року конкурсною комісією прийнято рішення у формі протоколу №1 допустити до участі у конкурсному відборі на зайняття посади директора КУ "ЦНСП Маяківської СР".
25 лютого 2021 року конкурсною комісією прийнято рішення у формі протоколу №2, визнано переможцем ОСОБА_4 та рекомендовано сільському голові призначити кандидата на посаду директора КУ "ЦНСП Маяківської СР".
Вирішуючи справу, суд першої інстанції виходив з того, що подані позивачем документи до конкурсної комісії не відповідають квалiфiкацiйним вимогам конкурсного відбору.
Рішення, оформлене протоколом №1 від 11 сiчня 2021 року про відмову у допуску ОСОБА_1 до участі у конкурсі, немає жодного правового наслідку, оскільки сам конкурс визнано таким, що не відбувся.
Враховуючи наведене, суд першої інстанції вважав, що позовні вимоги про визнання протиправним та скасування рiшення конкурсної комісії по відбору кандидата на посаду директора КУ "ЦНСП Маяківської СР", викладене в протоколі №1 від 11 сiчня 2021 року про відмову у допуску ОСОБА_1 до участі у конкурсі не підлягають задоволенню.
Відмовляючи у задоволенні позовної вимоги про визнання протиправним та скасування результату конкурсу, проведеного конкурсною комісією по відбору кандидата на посаду директора КУ "ЦНСП Маяківської СР" від 25 лютого 2021 року, суд першої інстанції зазначив, що контракт з переможцем конкурсного відбору ОСОБА_5 не укладено у зв`язку з відмовою останньої. На теперішній час посада директора КУ "ЦНСП Маяківської СР" є вакантною.
Також, суд першої інстанції дійшов висновку, що оскільки конкурс на заміщення вакантної посади директора КУ "ЦНСП Маяківської СР" проведено з дотриманням вимог чинного законодавства, відсутні правові підстави для зобов`язання Маяківську СР повторно провести конкурс на заміщення вакантної посади.
Колегія суддів не погоджується з цими висновками суду першої інстанції, виходячи з наступного.
Відповідно до п.4 Положення про конкурсну комісію, умови та порядок проведення конкурсу на зайняття посади керівника надавача державного комунального сектору, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України 03 березня 2020 року №200 (далі Положення №200) підставою для проведення конкурсу зокрема є рішення сільської ради об`єднаної територіальної громади (далі - орган управління).
Згідно п.22 Положення №200 претендент не допускається до участі в конкурсі у разі:
- неподання ним повного пакету документів, визначених у пункті 21 цього Положення;
- його невідповідності кваліфікаційним вимогам, визначеним Довідником кваліфікаційних характеристик професій працівників Випуск 80 "Соціальні послуги", затвердженим наказом Мінсоцполітики вiд 29 березня 2017 року № 518;
- наявностi не знятої або не погашеної в установленому законом порядку судимості, заборони займати вiдповiднi посади або займатися певними видами діяльності.
Орган управління не пізніше ніж через три робочих днi з дати надходження документів для участі в конкурсі повідомляє претендентам про результати перевірки документів.
Після усунення претендентом недоліків, виявлених органом управління у поданих документах, він може подати належним чином оформлені документи повторно у межах встановленого строку для їх подання, визначеного в умовах проведення конкурсу.
Як вбачається з матеріалів справи, 10 грудня 2020 року на сайті Маяківської СР було розміщено повідомлення про оголошення конкурсу на заміщення вакантних посад Маяківської СР, серед яких посада директора КУ "ЦНСП Маяківської СР".
Заявлені вимоги до кандидатів: громадянство України; повна вища освіта відповідного професійного спрямування за освітньо-кваліфікаційним рівнем магістра, спеціаліста; вільне володіння державною мовою; вміння працювати на персональному комп`ютері в режимі користувача.
Документи, що подаються на конкурс:
1. Заява про участь у конкурсі;
2. Особова картка (форма П-2ДС);
3. Декларація про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру за 2019 рік;
4. Копія паспорта;
5. Копія ідентифікаційного коду;
6. Копія військового квитка (для військовослужбовців або військовозобов`язаних);
7. Копія документів про освіту;
8. Копія трудової книжки;
9. Дві фотокартки розміром 4x6 см.
05 січня 2021 року ОСОБА_1 звернулась з письмовою заявою допустити до участі у конкурсі, до заяви додані: особова картка (форма П-2ДС); декларація про майно, витрати і зобов`язання фінансового характеру за 2019 piк; копія паспорту; копія ідентифікаційного коду; копія про освіту; копія трудової книжки.
11 січня 2021 року конкурсною комiсiєю було прийнято рішення про відмову ОСОБА_1 у допуску до участі у конкурсi на посаду директора КУ "ЦНСП Маяківської СР", у зв`язку з тим, що подані кандидатом документи не відповідають квалiфiкацiйним вимогам конкурсного відбору та невідповiднiсть кандидата (претендента) кваліфікаційним вимогам, визначеним Довідником кваліфікаційних характеристик професій працівників "Випуск 80 "Соціальні послуги", затвердженим наказом Мінсоцполітики вiд 29 березня 2017 року №518. Також, конкурсною комiсiєю зазначено, що кандидатом не надано документів, які б підтверджували стаж роботи вiдповiдного напрямку на керiвнiй посаді не менш 3 роки.
Так, колегія суддів погоджується з судом першої інстанції, що ОСОБА_1 не надано суду доказів того, що нею додано до заяви копії двох трудових книжок. Натомість, відповідачем у даній справі доведено належними доказами зворотнє.
Разом з тим, колегія суддів зазначає, що інформація про трудові книжки, загальний стаж роботи була внесена ОСОБА_1 до форми П-2ДС.
Однак, в порушення вимог п.22 Положення, відповідачем протягом трьох робочих днів не було повідомлено позивача про виявлені недоліки в поданих документах, та не запропоновано надати документи на підтвердження відомостей про стаж роботи на керівних посадах в органах державної служби.
Колегія суддів враховує, що в даних спірних правовідносинах позивачем доведено наявність необхідного стажу роботи вiдповiдного напрямку на керiвнiй посаді, що підтверджується наданою до суду копією трудової книжки НОМЕР_1 .
Стосовно висновку конкурсної комісії про невідповiднiсть кандидата (претендента) кваліфікаційним вимогам, визначеним Довідником кваліфікаційних характеристик професій працівників "Випуск 80 "Соціальні послуги", затвердженим наказом Мінсоцполітики вiд 29 березня 2017 року №518, колегія суддів зазначає наступне.
Так, конкурсною комісією у протоколі №1 від 11 січня 2021 року зазначено, що кандидат повинен мати вищу освіту відповідного напряму підготовки - Соціальна робота: код спеціальності 231 - Соціальна робота; код спеціальності 232 - Соціальне забезпечення.
Колегія суддів вважає за необхідне зазначити, що суд першої інстанції при вирішенні даної справи, помилково застосовував наказ Мінекономіки №213 від 04 лютого 2021 року, яким затверджено професійний стандарт "Директор закладу (установи) надання соціальних послуг", оскільки він був прийнятий після виникнення спірних правовідносин.
В даних спірних правовідносинах підлягає застосуванню саме Наказ Міністерства соціальної політики України від 29 березня 2017 року №518, яким затверджено Довідник кваліфікаційних характеристик професій працівників Випуск 80 "Соціальні послуги" (далі Наказ №518).
Так, у розділі "ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ" Наказу №518 визначено наступне.
Під терміном "спеціальність відповідної галузі знань" розуміється отримання вищої освіти за спеціальністю галузі знань, яка включає основні предметні області освіти і науки груп споріднених спеціальностей, за якими здійснюється професійна підготовка.
Поряд з роботами, що внесені до складу відповідного розділу кваліфікаційних характеристик посад, усі керівники повинні, зокрема, володіти знаннями з права, економіки, адміністрування, фінансів, кадрового менеджменту і екології та знати правила і норми з охорони праці, виробничої санітарії, протипожежного захисту та навколишнього середовища.
У розділі "ДИРЕКТОР ЗАКЛАДУ (УСТАНОВИ) НАДАННЯ СОЦІАЛЬНИХ ПОСЛУГ" Наказу №518 визначено наступне.
Завдання та обов`язки. Керує згідно з чинним законодавством діяльністю закладу (установи), що надає соціальні послуги (далі - Заклад (установа). Забезпечує відповідно до Положення про Заклад (установу) роботу структурних підрозділів, несе повну відповідальність за стан та результати їхньої роботи. Укладає угоди, діє від імені Закладу (установи) і представляє його інтереси. Несе персональну відповідальність за виконання покладених на Заклад (установу) завдань. Видає накази з питань діяльності Закладу (установи), в тому числі щодо здійснення (припинення) обслуговування отримувачів соціальних послуг, організовує і контролює їх виконання. Організовує роботу Закладу (установи) з виявлення осіб, які перебувають у складних життєвих обставинах і потребують соціальних послуг. Організовує роботу та ефективну взаємодію всіх структурних підрозділів, сприяє розвитку та вдосконаленню методів і форм їхньої роботи. Забезпечує співпрацю Закладу (установи) з іншими установами, організаціями, закладами, зокрема, із закладами охорони здоров`я, освіти та науки, поліції, громадськими організаціями. Забезпечує здійснення моніторингу надання соціальних послуг, реабілітаційних заходів, забезпечує дотримання прав людини, прав осіб з інвалідністю, супервізію. Забезпечує дотримання працівниками Закладу (установи) державних стандартів соціальних послуг. Укладає угоди з отримувачами соціальних послуг. Контролює формування електронної бази даних отримувачів соціальних послуг, складання та впровадження індивідуального плану надання соціальної послуги, визначення (оцінювання) індивідуальних потреб отримувачів соціальних послуг у наданні таких послуг. Організовує представництво або представляє за необхідності інтереси отримувача соціальної послуги в різних державних і недержавних організаціях, закладах, перед фізичними особами. Інформує відповідні органи про випадки насильства, зокрема домашнього, щодо отримувачів соціальних послуг і про невиконання обов`язків щодо їхнього догляду. Встановлює зв`язок із підприємствами, установами, організаціями всіх форм власності, фізичними особами (родичами та близькими отримувачів соціальних послуг), з метою сприяння в наданні їм соціальних послуг. Інформує управління соціального захисту населення про стан надання соціальних послуг отримувачам, контролює ведення обліку, складання і подання звітності за встановленою формою. Організовує проведення внутрішньої та зовнішньої оцінки якості надання соціальних послуг. Бере участь у семінарах, науково-практичних конференціях, засіданнях "круглих столів" тощо з усіх аспектів соціальної політики. Вживає заходів щодо забезпечення Закладу (установи) кваліфікованими кадрами. Проводить добір та розстановку кадрів, затверджує посадові та робочі інструкції працівників. Організовує атестацію, навчання персоналу на робочому місці, підвищення кваліфікації, переміщення персоналу Закладу (установи), створює сприятливий психологічний клімат у колективі. Розподіляє посадові обов`язки між працівниками Закладу (установи) з урахуванням їхньої взаємозамінності. Забезпечує додержання персоналом правил внутрішнього трудового розпорядку. Контролює забезпечення протипожежної безпеки, охорони праці.
Повинен знати: Конституцію України, Кодекс законів про працю України; Сімейний кодекс України; закони України, акти Президента України, Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України, накази Міністерства соціальної політики України, акти інших центральних і місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування з питань соціального захисту населення; Конвенцію про захист прав людини і основоположних свобод; Конвенцію про права осіб з інвалідністю; Конвенцію про права дитини; законодавство у сфері надання соціальних послуг, зокрема, державні стандарти соціальних послуг; рішення та інші нормативно-правові акти органів державної влади і місцевого самоврядування, які регулюють порядок діяльності Закладу (установи); розпорядчі, інструктивні та методичні документи, що регламентують діяльність Закладу (установи); практику застосування законодавства з питань, що належать до компетенції Закладу (установи); основи державного управління економікою та управління персоналом, методологію організації фінансово-господарської діяльності Закладу (установи); принципи та методи соціальної роботи; правила ділового етикету; правила та норми охорони праці, виробничої санітарії; засоби протипожежного захисту; державну мову (відповідні регіональні мови або мови національних меншин), основні принципи роботи з комп`ютером та відповідні програмні засоби.
Як вбачається з матеріалів справи, позивачем до заяви про допуск до участі у конкурсі, зокрема, додано копію дипломів за спеціальністю бухгалтерський облік та за спеціальністю правознавство, кваліфікація юрист.
Враховуючи наведене, колегія суддів доходить висновку, що освіта ОСОБА_1 відповідає кваліфікаційним вимогам, визначеним Довідником кваліфікаційних характеристик професій працівників "Випуск 80 "Соціальні послуги", затвердженим наказом Мінсоцполітики вiд 29 березня 2017 року №518.
За таких обставин, рішення конкурсної комісії по відбору кандидата на посаду директора КУ "ЦНСП Маяківської СР", викладене в протоколі №1 від 11 сiчня 2021 року про відмову у допуску ОСОБА_1 до участі у конкурсі, є протиправним та підлягає скасуванню.
Враховуючи те, що конкурсною комісією протиправно відмовлено ОСОБА_1 у допуску до участі у конкурсі, колегія суддів вважає, що позовні вимоги в частині визнання протиправним та скасування результату конкурсу, проведеного конкурсною комісією по відбору кандидата на посаду директора КУ "ЦНСП Маяківської СР" від 25 лютого 2021 року підлягають задоволенню, як похідні.
Колегія суддів вважає, що захист порушених прав, свобод чи інтересів особи, яка звернулася до суду, може здійснюватися судом також в інший спосіб, який не суперечить закону і забезпечує ефективний захист прав, свобод, інтересів людини і громадянина, інших суб`єктів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.
Так, ефективним захистом прав позивача є зобов`язання відповідача - суб`єкта владних повноважень вчинити необхідні дії з метою відновлення прав, свобод чи інтересів позивача, за захистом яких він звернувся до суду.
Колегія суддів доходить висновку, що у даному випадку, задоволення позовних вимог в частині зобов`язання Маяківську СР повторно провести конкурс на заміщення вакантної посади директора КУ "ЦНСП Маяківської СР", є дотриманням судом гарантій того, що спір між сторонами буде остаточно вирішений.
У зв`язку з викладеним, наявні обґрунтовані підстави для задоволення позовних вимог в цій частині.
Щодо позовних вимог в частині стягнення з Маяківської СР на користь позивача відшкодування моральної шкоди в розмірі 50 000 грн., колегія суддів зазначає наступне.
Відповідно до ч.1 ст. 23 ЦК України, особа має право на відшкодування моральної шкоди, завданої внаслідок порушення її права.
Згідно зі ст. 1167 ЦК України моральна шкода, завдана фізичній або юридичній особі неправомірними рішеннями, діями чи бездіяльністю, відшкодовується особою, яка її завдала, за наявності її вини, крім випадків, встановлених частиною другою цієї статті.
Відповідно до постанови Пленуму Верховного Суду України від 31 березня 1995 року №4 "Про судову практику в справах про відшкодування моральної (немайнової) шкоди" під моральною шкодою слід розуміти втрати немайнового характеру внаслідок моральних чи фізичних страждань, або інших негативних явищ, заподіяних фізичній чи юридичній особі незаконними діями або бездіяльністю інших осіб.
Моральна шкода може полягати, зокрема: у приниженні честі, гідності, престижу або ділової репутації, моральних переживаннях у зв`язку з ушкодженням здоров`я, у порушенні права власності (в тому числі інтелектуальної), прав, наданих споживачам, інших цивільних прав, у зв`язку з незаконним перебуванням під слідством і судом, у порушенні нормальних життєвих зв`язків через неможливість продовження активного громадського життя, порушенні стосунків з оточуючими людьми, при настанні інших негативних наслідків.
Для відшкодування шкоди обов`язково необхідна наявність шкоди, протиправність діяння її заподіювача, наявність причинно-наслідкового зв`язку між шкодою і протиправним діянням заподіювача та вини останнього в її заподіянні.
Колегія суддів зазначає, що в даному випадку для виплати на користь позивача моральної шкоди не достатньо лише зазначення про наявність останньої, натомість, позивачем не доведено реальне завдання такої шкоди.
За таких обставин, колегія суддів доходить до висновку про відмову в задоволенні позовних вимог в частині стягнення з Маяківської СР на користь позивача моральної шкоди в розмірі 50 000 грн.
Враховуючи, що судом першої інстанції порушені норми матеріального права, що призвело до неправильного вирішення справи, а також, що висновки суду не відповідають обставинам справи, судова колегія, керуючись п.п.3, 4 ч.1 ст. 317 КАС України вважає необхідним, скасовуючи рішення суду першої інстанції, ухвалити нове судове рішення, яким задовольнити позовні вимоги ОСОБА_1 частково.
Судові витрати у справі відсутні.
Оскільки дана справа правомірно віднесена судом першої інстанції до категорії незначної складності та розглядалась за правилами спрощеного провадження, постанова суду апеляційної інстанції відповідно до ч.5 ст. 328 КАС України в касаційному порядку оскарженню не підлягає.
Керуючись ст.ст. 308, 310, п.2 ч.1 ст. 315, п.п.3, 4 ч.1 ст. 317, ст. 321, 322, 325, ч.5 ст. 328 КАС України, колегія суддів, -
П О С Т А Н О В И Л А :
Апеляційну скаргу ОСОБА_1 задовольнити частково.
Рішення Одеського окружного адміністративного суду від 07 жовтня 2021 року скасувати.
Ухвалити нове судове рішення, яким позов ОСОБА_1 задовольнити частково.
Визнати протиправним та скасувати рішення конкурсної комісії Маяківської сільської ради Бiляївського району Одеської області по відбору кандидата на посаду директора комунальної установи "Центр надання соціальних послуг Маяківської сільської ради", викладене в протоколі №1 від 11 сiчня 2021 року про відмову у допуску ОСОБА_1 до участі у конкурсі.
Визнати протиправним та скасувати результату конкурсу, проведеного конкурсною комісією Маяківської сільської ради Бiляївського району Одеської області по відбору кандидата на посаду директора комунальної установи "Центр надання соціальних послуг Маяківської сільської ради" від 25 лютого 2021 року, оприлюдненого на офіційному сайті Маяківської сільської ради, вiдповiдно до якого рекомендовано Маякiвському сільському голові призначити ОСОБА_2 на посаду директора комунальної установи "Центр надання соціальних послуг Маяківської сільської ради" з випробувальним терміном 3 місяця.
Зобов`язати Маяківську сільську раду повторно провести конкурс на заміщення вакантної посади директора комунальної установи "Центр надання соціальних послуг Маяківської сільської ради".
В іншій частині позовних вимог - відмовити.
Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з дати її прийняття, оскарженню в касаційному порядку не підлягає, крім випадків передбачених п.2 ч.5 ст. 328 КАС України.
Повне судове рішення складено 14 березня 2022 року.
Головуючий: Бітов А.І.Суддя: Суддя: Лук`янчук О.В. Ступакова І.Г.
Суд | П'ятий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 21.02.2022 |
Оприлюднено | 23.06.2022 |
Номер документу | 103681958 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи, що виникають з відносин публічної служби, зокрема справи щодо прийняття громадян на публічну службу, з них |
Адміністративне
П'ятий апеляційний адміністративний суд
Бітов А.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні