Справа № 167/1007/21
Номер провадження 2/167/67/22
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
14 березня 2022 року місто Рожище
Рожищенський районний суд Волинської області у складі:
головуючого судді Н.В. Шептицької,
з участю секретаря судового засідання О.В. Давидюк,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду у порядку спрощеного позовного провадження з повідомленням ( викликом) сторін цивільну справу за позовом ОСОБА_1 до Комунального закладу позашкільної освіти «Рожищенський будинок дитячої творчості» Рожищенської міської ради Луцького району Волинської області, треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача: ОСОБА_2 , директор Комунального закладу позашкільної освіти « Рожищенський будинок дитячої творчості» Рожищенської міської ради Луцького району Волинської області, Рожищенська міська рада Луцького району Волинської області, Гуманітарний відділ Рожищенської міської ради Луцького району Волинської області, про визнання незаконним та скасування наказу про відсторонення від роботи, поновлення на роботі та стягнення середнього заробітку за час відсторонення,
з участю:
позивача ОСОБА_1 ,
в с т а н о в и в:
1.Рух справи у суді.
17.12.2021 року позивач звернулася в суд з позовом до відповідача про визнання незаконним та скасування наказу про відсторонення від роботи, поновлення на роботі та стягнення середнього заробітку за час відсторонення.
Ухвалою судді Рожищенського районного суду Волинської області від 17.12.2021 року позовна заява прийнята до розгляду; відкрито спрощене провадження; залучено до участі у справі як третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача - ОСОБА_2 , директора Комунального закладу позашкільної освіти « Рожищенський будинок дитячої творчості» Рожищенської міської ради Луцького району Волинської області і Рожищенську міську раду Луцького району Волинської області; витребувано від Комунального закладу позашкільної освіти «Рожищенський будинок дитячої творчості» Рожищенської міської ради Луцького району Волинської області матеріали особової справи ОСОБА_1 і Статут КЗПО «Рожищенський будинок дитячої творчості» Рожищенської міської ради Луцького району Волинської області і зобов`язано надати суду вказані матеріали до 10.01.2022 року включно; витребувано від Рожищенської міської ради Луцького району Волинської області інформацію щодо того, який орган ( відділ, структура тощо) Рожищенської міської ради Луцького району Волинської області здійснює фінансове забезпечення, формує кошторис ( бюджет тощо), здійснює нарахування та виплату заробітної плати працівникам Комунального закладу позашкільної освіти « Рожищенський будинок дитячої творчості» Рожищенської міської ради Луцького району Волинської області та зобов`язано надати дану інформацію суду до 10.01.2022 року включно; розгляд справи призначено на 13.01.2022 року.
28.12.2021 року директор Комунального закладу позашкільної освіти «Рожищенський будинок дитячої творчості» Рожищенської міської ради Луцького району Волинської області надав суду матеріали особової справи ОСОБА_1 і Статут КЗПО « Рожищенський будинок дитячої творчості» Рожищенської міської ради Луцького району Волинської області ( ас 20-80). Відзиву на позовну заяву не подали.
Ухвалою Рожищенського районного суду Волинської області від 13.01.2022 року розгляд справи було відкладено на 28.01.2022 року ( ас 84-85).
25.01.2022 року Рожищенська міська рада Луцького району Волинської області подала суду рішення Рожищенської міської ради від 27.01.2021 року № 4/27, рішення Рожищенської міської ради від 26.03.2021 року № 6/19, Положення про гуманітарний відділ Рожищенської міської ради Луцького району Волинської області, затверджене рішенням Рожищенської міської ради від 18.08.2021 року № 10/18. Пояснення на позовну заяву не подали.
Ухвалою Рожищенського районного суду Волинської області від 28.01.2022 року до участі у справі залучено, як третю особу, яка не заявляє самостійний вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача - Гуманітарний відділ Рожищенської міської ради Луцького району Волинської області ( ас 133-135), яка була надіслана судом учасникам справи 31.01.2022 року ( ас 136, 137) і отримана Гуманітарним відділом Рожищенської міської ради Луцького району Волинської області 07.02.2022 року.
16.02.2022 року Гуманітарний відділ Рожищенської міської ради Луцького району Волинської області подав суду та іншим учасникам справи пояснення на позовну заяву, в якому просять відмовити у задоволенні позовних вимог ОСОБА_1 за їх безпідстаністю та необгрунтованістю. Пояснення на позовну заяву подані в межах 10-денного строку з дня одержання копії ухвали суду від 28.01.2022 року, зокрема надіслані позивачу 16.02.2022 року, що підтверджується поштовою квитанцією.
Ухвалою Рожищенського районного суду Волинської області від 16.02.2022 року продовжено розгляд справи до 16 березня 2022 року включно; витребувано у позивача оригінал Міжнароджного свідоцтва про вакцинацію/профілактику від 19.11.2021 року і зобов`язано надати його суду до 11.03.2022 року включно; витребувано від відповідача і позивача оригінали та копії ( відповідно) листків непрацездатності ОСОБА_1 за №№: 1376403-2002502156-1, 1376403-2002609499-1, 1376403-2002776238-1, а також лист непрацездатності ОСОБА_1 за період з 30.08.2021 року по 08.09.2021 року, і зобов`язано надати їх суду до 11.03.2022 року включно; витребувано від відповідача копію письмового попередження ОСОБА_1 про необхідність проходження нею повного курсу профілактичного щеплення від гострої респіраторної хвороби COVID - 19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, і зобов`язано надати його суду до 11.03.2022 року включно. Крім того, постановлено розгляд справи слід здійснювати у порядку спрощеного позовного провадження з повідомленням ( викликом) сторін і розгляд справи відкладено на 14.03.2022 року на 13 год 00 хвилин ( ас 149-152).
09.03.2022 року відповідач виконав вимоги ухвали суду від 16.02.2022 року ( ас 162-168).
11.03.2022 року позивач виконала вимоги ухвали суду від 16.02.2022 року ( ас 170-171).
2.Короткий зміст позовних вимог та позиції інших учасників справи.
Позовні вимоги мотивовані тим, що ОСОБА_1 з 21.09.1994 року працює керівником народної студії декоративного мистецтва « Мурчикова майстерня» у Комунальному закладі позашкільної освіти « Рожищенський будинок дитячої творчості» Рожищенської міської ради Луцького району Волинської області ( далі - КЗ).
Наказом керівника КЗ № 57-к від 17.11.2021 року позивача відсторонено від роботи з 17 листопада 2021 року без збереження заробітної плати до надання документу ( сертифікату), який підтверджуватиме наявність проходження повного курсу профілактичного щеплення проти Covid-19 або медичного висновку про наявність абсолютних протипоказань на період дії карантину.
Відповідач був попереджений в письмові формі, що позивач не ухиляється від щеплення, а планує зробити його найближчим часом, оскільки з 05.11.2021 року по 16.11.2021 року перебувала на амбулаторному лікуванні, а перед тим мала загострення хронічних захворювань. Згідно рекомендацій, позивач зробила через 14 днів від початку хвороби, а саме 19.11.2021 року, щеплення вакциною Moderna, про що було видане міжнародне свідоцтво про вакцинацію.
Позивач вважає наказ про своє відсторонення незаконним та таким, що порушує її право на працю, тому просить визнати його незаконним та скасувати, поновити на посаді, стягнути на її користь з відповідача середньомісячний заробіток за час відсторонення та судові витрати.
Відповідач відзиву на позовну заяву не подав.
ОСОБА_2 і Рожищенська міська рада Луцького району Волинської області пояснення на позовну заяву не подали.
16.02.2022 року Гуманітарний відділ Рожищенської міської ради Луцького району Волинської області подав письмові пояснення на позовну заяву з додатками, в яких просить відмовити у задоволенні позову, оскільки відсторонення позивача відбулося у повній відповідності до вимог чинного законодавства ( ас 139-147).
3.Особливості розгляду справи у порядку спрощеного позовного провадження.
Згідно частини 1 статті 279 ЦПК України, розгляд справи у порядку спрощеного позовного провадження здійснюється судом за правилами, встановленими цим Кодексом для розгляду справи в порядку загального позовного провадження, з особливостями, визначеними у цій главі.
4.Судовий розгляд.
Представник відповідача, ОСОБА_2, представники третіх осіб, які не
заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача, у судове засідання не з`явилися з невідомих суду причин, хоча були вчасно і належним чином повідомлені про день, час і місце розгляду справи.
11.03.2022 року представник Рожищенської міської ради Луцького району Волинської області подав суду заяву про розгляд справи за його відсутності ( ас 169).
14.03.2022 року представник Гуманітарного відділу Рожищенської міської ради Луцького району Волинської області подав суду клопотання про відкладення розгляду справи до завершення відпустки ОСОБА_2 ( ас 172-176).
Суд, заслухавши думку позивача, ухвалив розгляд справи проводити у відсутності представника відповідача, ОСОБА_2, представників третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача, згідно частини 1 статті 223, статті 275, частини 1 статті 279 ЦПК України.
Позивач у судовому засіданні підтримала свої позовні вимоги з підстав, наведених у позовній заяві, яку просила задовольнити. Додатково суду пояснила, що вона пройшла повний курс щеплення вакциною Moderna і 21.12.2021 року допущена до роботи. Крім того, пояснила, що 18.11.2021 року вона попередила керівника КЗ, що не відмовляється від проходження курсу профілактичного щеплення проти коронавірусної інфекції і зробить його відразу після закінчення 14-денного терміну з дня виходу на робту після хвороби, як це передбачено рекомендаціями лікаря.
5.Заслухавши пояснення позивача, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються вимоги позовної заяви, дослідивши і об`єктивно оцінивши наявні у справі докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення заяви по суті, суд установив таке.
ОСОБА_1 з 21.09.1994 року працює керівником народної студії декоративного мистецтва « Мурчикова майстерня» у Комунальному закладі позашкільної освіти «Рожищенський будинок дитячої творчості» Рожищенської міської ради Луцького району Волинської області і наказом керівника КЗ № 57-к від 17.11.2021 року позивача відсторонено від виконання посадових обов`язків із 17 листопада 2021 року без збереження заробітної плати до надання документу (сертифікату), який підтверджуватиме наявність проходження повного курсу профілактичного щеплення проти Covid-19 або медичного висновку про наявність абсолютних протипоказань на період дії карантину, керуючись статтями 46, 94 КЗпП України, частиною 1 статті 1 Закону України « Про оплату праці», частиною 2 статті 12 Закону України « Про захист населення від інфекційних хвороб», наказом МОЗ « Про затвердження Переліку професій, виробництв та організацій, працівники яких підлягають обов`язковим профілактичним щепленням" від 04.10.2021 року № 2153, пунктом 41-6 Постанови КБУ від 09.12.2020 року № 1236.
Дані обставини підтверджуються наказом № 57-к від 17.11.2021 року ( ас 9), трудовою книжкою ( ас 10), матеріалами особової справи ОСОБА_1 ( ас 45-80).
В судовому засіданні встановлено, що 03.11.2021 року ОСОБА_1 була належним чином повідомлена і попереджена про необхідність вакцинації від Covid-19 ( ас 166-168).
Крім того, судом встановлено, що з 05.11.2021 року по 16.11.2021 року включно ОСОБА_1 не працювала у зв`язку з тимчасовою непрацездатністю внаслідок захворювання, що не пов`язане з нещасним випадком на виробництві. Дані обставини підтверджуються листками непрацездатності ( ас 164-165).
У зв`язку з тим, що 17.11.2021 року ОСОБА_1 не працювала, оскільки у неї був вихідний день, з оспорюваним наказом вона ознайомилась 18.11.2021 року і подала керівнику КЗ письмове пояснення, згідно якого не відмовляється та не ухиляється від щеплень проти Covid-19, які не були зроблені нею через стан здоров`я ( ас 12-13).
Згідно пояснень позивача і Міжнародного свідоцтва про вакцинацію/профілактику, ОСОБА_1 19.11.2021 року зробила перше щеплення вакциною Moderna, а повторне - 20.12.2021 року, у зв`язку з чим була допущена до виконання своїх посадових обов`язків з 21.12.2021 року.
6.Надаючи правову оцінку встановленим у судовому засіданні фактичним обставинам справи, суд керується такими нормами права.
У пунктах « а», « б» статті 10 Закону України « Основи законодавства України про охорону здоров`я» встановлено обов`язки громадян у сфері охорони здоров`я, зокрема, піклуватись про своє здоров`я та здоров`я дітей, не шкодити здоров`ю інших громадян; у передбачених законодавством випадках проходити профілактичні медичні огляди і робити щеплення.
Відповідно до частини першої статті 46 КЗпП України відсторонення працівників від роботи власником або уповноваженим ним органом допускається у разі: появи на роботі в нетверезому стані, у стані наркотичного або токсичного сп`яніння; відмови або ухилення від обов`язкових медичних оглядів, навчання, інструктажу і перевірки знань з охорони праці та протипожежної охорони; в інших випадках, передбачених законодавством.
До інших передбачених законодавством випадків належить, зокрема, відмова або ухилення від профілактичних щеплень праціників професій, виробницт та організацій, для яких таке щеплення є обов`язковим.
Відсторонення працівника від роботи слід розуміти як один із передбачених законодавством випадків призупинення трудових відносин, яке полягає в тимчасовому увільненні працівника від обов`язку виконувати роботу за укладеним трудовим договором і тимчасовому увільненні роботодавця від обов`язку забезпечувати працівника роботою або створювати умови для її виконання.
Тимчасове увільнення працівника від виконання його трудових обов`язків в порядку відсторонення від роботи на умовах та з підстав, встановлених законодавством, по суті не є дисциплінарним стягненням, а є особливим запобіжним заходом, який застосовується у виняткових випадках і має на меті запобігання негативним наслідкам.
Статтею 12 Закону України « Про захист населення від інфекційних хвороб» передбачено, що профілактичні щеплення проти дифтерії, кашлюка, кору, поліомієліту, правця, туберкульозу є обов`язковими і включаються до календаря щеплень.
Працівники окремих професій, виробництв та організацій, діяльність яких може призвести до зараження цих працівників та ( або) поширення ними інфекційних хвороб, підлягають обов`язковим профілактичним щепленням також проти інших відповідних інфекційних хвороб. У разі відмови або ухилення від обов`язкових профілактичних щеплень ці працівники у порядку, встановленому законом, відсторонюються від виконання зазначених видів робіт.
Перелік професій, виробництв та організацій, працівники яких підлягають обов`язковим профілактичним щепленням проти інших відповідних інфекційних хвороб, встановлюється центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони здоров`я.
Наказом Міністерства охорони здоров`я України від 04 жовтня 2021 року № 2153 затверджено Перелік професій, виробництв та організацій, працівники яких підлягають обов`язковим профілактичним щепленням ( далі - Перелік № 2153). Відповідно до цього Переліку обов`язковим профілактичним щепленням проти гострої респіраторної хвороби COVID - 19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, на період дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України з метою запобігання поширенню на території України цієї хвороби, підлягають працівники:
1)центральних органів виконавчої влади;
2)місцевих державних адміністрацій та їх структурних підрозділів;
3)закладів вищої, післядипломної, фахової передвищої, професійної ( професійно-технічної), загальної середньої, у тому числі спеціальних, дошкільної, позашкільної освіти, закладів спеціалізованої освіти та наукових установ незалежно від типу та форми власності;
4)підприємств, установ та організацій, що належать до сфери управління центральних органів виконавчої влади;
5)установ і закладів, що надають соціальні послуги, закладів соціального захисту дітей, реабілітаційних закладів;
6)підприємств, установ та організацій, включених до Переліку об`єктів державної власності, що мають стратегічне значення для економіки і безпеки держави, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 04 березня 2015 року № 83.
Оскільки під час відсторонення працівник тимчасово увільняється від виконання
своїх трудових обов`язків та не може виконувати роботу, то за загальним правилом такому працівникові заробітна плата в період відсторонення не виплачується, якщо інше не встановлено законодавством.
Чинним законодавством не передбачено обов`язку роботодавця щодо збереження за працівником заробітної плати на період його відсторонення від роботи у зв`язку з відмовою або ухиленням від проведення обов`язкових профілактичних щеплень проти гострої респіраторної хвороби COVID - 19.
Пунктом 41-б постанови Кабінету Міністрів України від 09 грудня 2020 року № 1236 « Про встановлення карантину та запровадження обмежувальних протиепідемічних заходів з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID - 19, спричиненої коронавірусом « SARS-CoV-2», який набрав чинності з 08 листопада 2021 року, керівникам державних органів ( державної служби), керівникам підприємство, установ та організацій визначено забезпечити:
1)контроль за проведеням обов`язкових профілактичних щеплень проти COVID - 19 працівниками та державними службовцями, обов`язковість профілактичних щеплень яких передбачена Переліком № 2153;
2)відсторонення від роботи ( виконання робіт) працівників та державних службовців, обов`язковість профілактичних щеплень яких передбачена Переліком № 2153 та які відмовляються або ухиляються від проведення таких обов`язкових профілактичних щеплень проти COVID - 19, відповідно до статті 46 КЗпП України, частини другої статті 12 Закону України « Про захист населення від інфекційних хвороб» та частини третьої статті 5 Закону України « Про державну службу», крім тих, які мають абсолютні протипоказання до проведення таких профілактичних щеплень проти COVID - 19 та надали медичний висновок про наявність протипоказань до вакцинації проти COVID - 19, виданий закладом охорони здоров`я;
а також
3)взяти до відома, що на час такого відсторонення оплата праці працівників та державних службовців здійснюється з урахуванням частини першої статті 94 КЗпП України, частини першої статті 1 Закону України « Про оплату праці» та частини третьої статті 5 Закону України « Про державну службу»; відсторонення працівників та державних службовців здійснюється шляхом видання наказу або розпорядження керівника державного органу ( державної служби) або підприємства, установи, організації з обов`язковим доведенням його до відома осіб, які відсторонюються; строк відсторонення встановлюється до усуненння причин, що його зумовили.
Відповідно до пункту 1 Положення про Міністерство охорони здоров`я України, затвердженого постановою КМУ від 25 березня 2015 № 267 ( в редакції постанови КМУ від 24 січня 2020 року № 90), головним органом у системі центральних органів виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері охорони здоров`я, є Міністерство охорони здоров`я України ( далі - МОЗ).
Згідно із Переліком особливо небезпечних, небезпечних інфекційних та паразитарних хвороб людини і носійства збудників цих хвороб, який затверджений наказом МОЗ від 19 липня 1995 року № 133, до особливо небезпечних інфекційних хвороб віднесено «Covid-19».
Разом з тим, наказом МОЗ від 4 жовтня 2021 року № 2153, який зареєстровано в Міністерстві юстиції України 7 жовтня 2021 року за № 1306/36928, затверджено Перелік професій, виробництв та організацій, працівники яких підлягають обов`язковим профілактичним щепленням ( далі - Перелік № 2153), відповідно до якого обов`язковим профілактичним щепленням проти гострої респіраторної хвороби « Covid-19», спричиненої коронавірусом « SARS-CoV-2», на період дії карантину, встановленого КМУ з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби « Covid-19», спричиненої коронавірусом « SARS-CoV-2», підлягають працівники, в тому числі закладів вищої, післядипломної, фахової передвищої, професійної (професійно-технічної), загальної середньої, у тому числі спеціальних, дошкільної, позашкільної освіти, закладів спеціалізованої освіти та наукових установ незалежно від типу та форми власності.
Відповідно до примітки до Переліку № 2153 обов`язкове профілактичне щеплення проводиться в разі відсутності у працівника абсолютних протипоказань до проведення профілактичних щеплень, відповідно до Переліку медичних протипоказань та застережень до проведення профілактичних щеплень, затвердженого наказом МОЗ від 16 вересня 2011 року № 595, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 10 жовтня 2011 року за № 1161/19899 ( у редакції наказу МОЗ від 11 жовтня 2019 року № 2070).
Згідно пункту 4 Положення про державну реєстрацію нормативно-правових актів міністерств, інших органів виконавчої влади, затвердженого постановою КМУ від 28 грудня 1992 року № 731, державна реєстрація нормативно-правового акта полягає у проведенні правової експертизи на відповідність його Конституції та законодавству України, Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод 1950 року і протоколам до неї, міжнародним договорам України, згоду на обов`язковість яких надано Верховною Радою України, та зобов`язанням України у сфері європейської інтеграції та праву Європейського Союзу, з урахуванням практики Європейського суду з прав людини, а також прийнятті рішення про державну реєстрацію цього акта, присвоєнні йому реєстраційного номера та занесенні до Єдиного державного реєстру нормативно-правових актів.
Відсторонюючи працівника від роботи, роботодавець повинен діяти на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені законом, а тому в наказі про відстронення зазначаються підстави та строки такого відсторонення. Керівник зобов`язаний ознайомити працівника з наказом про відстронення від роботи. У разі коли працівник відмовляється ознайомитися зі змістом наказу або проставити свій підпис на наказі, керівник має скласти акт про відмову працівника ознайомитися з документом. На період усунення від роботи за працівником зберігається його робоче місце.
7. Висновки суду.
У спірних правовідносинах суд не вбачає порушення права позивача на працю, визначеного статтею 43 Конституції України, оскільки за позивачем зберігається робоче місце, трудовий договір не припинений.
Проте, суд вважає за необхідне зазначити, що системний аналіз вищенаведених норм дає суду підстави для висновку, що за відсутності законодавчо визначеного алгоритму дій, відсторонення працівника від роботи через ухилення чи відмову від обов`язкового профілактичного щеплення допускається за умов:
- виникнення у працівника обов`язку пройти таке щеплення, про що він має бути проінформований,
- надання працівникові розумного строку для проходження медичного огляду та отримання щеплення чи документу про протипоказання,
- документування факту відмови чи ухилення від щеплення. При цьому, відмова від обов`язкового профілактичного щеплення згідно з частини 7 статті 12 Закону України «Про захист населення від інфекційних хвороб» повинна бути засвідчена лікарем,
- видання керівником підприємства, установи, організації наказу про відсторонення працівника від роботи із зазначенням конкретної правової і фактичної підстави ( ухилення чи відмова) та строку відсторонення.
Судом встановлено, що позивач є працівником закладу освіти.
Обов`язковість профілактичного щеплення від COVID-19 для працівників закладів освіти введена Наказом МОЗ від 04.10.2021 №2153 « Про затвердження Переліку професій, виробництв та організацій, працівники яких підлягають обов`язковим профілактичним щепленням», який набув чинності 08.11.2021.
Отже, лише з цієї дати у позивача виник обов`язок пройти профілактичне щеплення протягом розумного строку.
Водночас судом встановлено, що ОСОБА_1 була попереджена про необхідність проведення профілактичного щеплення проти коронавірусної хвороби 03.11.2021 року, а з 05.11.2021 року по 16.11.2021 року включно ОСОБА_1 не працювала у зв`язку з тимчасовою непрацездатністю внаслідок захворювання, що не пов`язане з нещасним випадком на виробництві. Такі обставини учасниками справи не оспорюються.
З огляду на те, що позивачу повідомлення про можливість відсторонення від роботи у разі неподання нею документу про щеплення від «Covid-19» або абсолютних протипоказань оголошено 03.11.2021 року, а відсторонення від роботи відбулося 17 листопада 2021 року, тобто на наступний день після виходу на роботу, то за таких обставин роботодавець поставив ОСОБА_1 у нерівні умови порівняно з іншими працівниками, оскільки не забезпечив при цьому позивачу можливості виконати вимоги вказані у такому повідомленні.
Крім того, відповідач відсторонив позивача від роботи, не забезпечивши при цьому їй можливості пройти медичний огляд, надати підтверджуючі документи, не переконавшись у відсутності у позивача протипоказань для щеплення та не отримавши належних доказів відмови чи ухилення від профілактичного щеплення.
Крім того, у судовому засіданні встановлено, що ОСОБА_1 фактично не відмовлялася від проходження профілактичного щеплення і зробила його на першому етапі вже 19.11.2021 року, хоча й не погоджувалася з підставами проведення цього щеплення.
За таких обставин, суд доходить висновку, що оспорюваний наказ є неправомірним і підлягаю скасуванню.
В судовому засіданні встановлено, що позивач пройшла повний курс щеплень від коронавірусної хвороби і з 21.12.2021 року допущена до виконання своїх посадових обов`язків.
За таких обставин, суд не вбачає підстав для задоволення позову в частині вимог про поновлення позивача на роботі, а фактично допуску до виконання посадових обов`язків, оскільки на даний час її права в цій частині відновлено.
Крім того, суд вважає за необхідне зазначити, що у разі визнання наказу про відсторонення працівника від роботи неправомірним та його скасування, весь період такого відсторонення, зараховується до стажу роботи.
Щодо вимоги позивача про стягнення середнього заробітку за весь період відсторонення від роботи, то суд вважає за необхідне зазначити наступне.
Відповідно до рішення Рожищенської міської ради від 27.01.2021 року № 4/27 «Про передачу закладів освіти та культури в оперативне управління гуманітарного відділу Рожищенської міської ради Луцького району Волинської області Комунальний заклад «Рожищенський будинок дитячої творчості ( перейменований в Комунальний заклад позашкільної освіти « Рожищенський будинок дитячої творчості» Рожищенської міської ради Луцького району Волинської області, згідно рішення Рожищенської міської ради від 26 березня 2021 року № 6/19) переданий в оперативне управління гуманітарного відділу Рожищенської міської ради Луцького району Волинської області.
Відповідно до пункту 1.3 розділу 1 Статуту КЗ, затвердженого рішенням Рожищенської міської ради Луцького району Волинської області № 6/19, органом управління КЗ є гуманітарний відділ Рожищенської міської ради, який затверджує кошторис та приймає фінансовий звіт закладу позашкільної освіти та здійснює контроль за його фінансово-господарською діяльністю; є головним розпорядником бюджетних коштів КЗ та виплачує заробітну плату працівникам КЗ ( ас 92-131).
Проаналізувавши вказані нормативні акти в їх сукупності, суд доходить висновку, що з метою ефективного реального, а не ілюзорного захисту порушених прав позивача, відповідача слід зобов`язати провести нарахування позивачу середнього заробітку за весь період відсторонення, з урахуванням табеля обліку робочого часу та посадового окладу з надбавками і доплатами позивача.
Проте, оскільки виплату заробітної плати працівникам КЗ безпосередньо здійснює Гуманітарний відділ Рожищенської міської ради Луцького району Волинської області, то у позові в частині вимог про стягнення з відповідача середнього заробітуку за час відсторонення слід відмовити, оскільки дана вимога пред`явлена позивачем до неналежного відповідача, що є самостійною підставою для відмови у позові в цій частині.
Відповідно до частини першої статті 141 ЦПК України судовий збір покладається на сторони пропорційно розміру задоволених позовних вимог.
На підставі пункту першого частини першої статті 5 Закону України « Про судовий збір» позивач звільнена від сплати судового збору, тому, оскільки позов задоволено частково, з відповідача слід стягнути в дохід держави судовий збір в розмірі 908, 00 гривень в частині вимог про визнання наказу про відсторонення незаконним та його скасування, а в частині вимог про стягнення середнього заробітку за час відсторонення - судові витрати віднести за рахунок держави.
Керуючись статтями 7, 8, 10, 11, 12, 13, 77-81, 83, 141, 258, 259, 263, 264, 265, 268, 274-279 ЦПК України, суд
п о с т а н о в и в:
Позов ОСОБА_1 до Комунального закладу позашкільної освіти «Рожищенський будинок дитячої творчості» Рожищенської міської ради Луцького району Волинської області, треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача: ОСОБА_2 , директор Комунального закладу позашкільної освіти « Рожищенський будинок дитячої творчості» Рожищенської міської ради Луцького району Волинської області, Рожищенська міська рада Луцького району Волинської області, Гуманітарний відділ Рожищенської міської ради Луцького району Волинської області, про визнання незаконним та скасування наказу про відсторонення від роботи, поновлення на роботі та стягнення середнього заробітку за час відсторонення - задовольнити частково.
Наказ Комунального закладу позашкільної освіти « Рожищенський будинок дитячої творчості» Рожищенської міської ради Луцького району Волинської області № 57-к від 17 листопада 2021 року « Про відсторонення від роботи ОСОБА_1 » - визнати неправомірним і скасувати.
Зобов`язати Комунальний заклад позашкільної освіти « Рожищенський будинок дитячої творчості» Рожищенської міської ради Луцького району Волинської області нарахувати ОСОБА_1 середній заробіток за час відсторонення від роботи за період з 17 листопада
2021 року по 20 грудня 2021 року включно.
У задоволенні решти позовних вимог - відмовити.
Стягнути із Комунального закладу позашкільної освіти « Рожищенський будинок дитячої творчості» Рожищенської міської ради Луцького району Волинської області в дохід держави 908 ( дев`ятсот вісім) гривень судових витрат.
Рішення суду може бути оскаржене протягом тридцяти днів з дня його проголошення шляхом подання апеляційної скарги до Волинського апеляційного суду.
Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини судового рішення або у разі розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Позивач: ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , місце реєстрації: АДРЕСА_1 , реєстраційний номер платника податків: НОМЕР_1 .
Відповідач: Комунальний заклад позашкільної освіти « Рожищенський будинок дитячої творчості» Рожищенської міської ради Луцького району Волинської області, адреса: 45101, місто Рожище Луцького району Волинської області, вулиця Незалежності, 85, код ЄДРПОУ 21743722.
Третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача: ОСОБА_2 , службова адреса: АДРЕСА_2 , реєстраційний номер платника податків: не відомий.
Третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача: Рожищенська міська рада Луцького району Волинської області, адреса: 45101, місто Рожище Луцького району Волинської області, вулиця Незалежності, 60, код ЄДРПОУ 04333268.
Третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача: Гуманітарний відділ Рожищенської міської ради Луцького району Волинської області, адреса: 45101, місто Рожище Луцького району Волинської області, вулиця Грушевського,27, код ЄДРПОУ 44050616.
Дата складення повного тексту рішення суду: 18 березня 2022 року.
Головуючий суддя Н.В. Шептицька
Суд | Рожищенський районний суд Волинської області |
Дата ухвалення рішення | 13.03.2022 |
Оприлюднено | 24.06.2022 |
Номер документу | 103698629 |
Судочинство | Цивільне |
Категорія | Справи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із трудових правовідносин, з них |
Цивільне
Рожищенський районний суд Волинської області
Шептицька Н. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні