Ухвала
від 17.03.2022 по справі 500/370/22
ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

про залучення другого відповідача

Справа № 500/370/22

18 березня 2022 рокум.ТернопільТернопільський окружний адміністративний суд у складі судді Чепенюк О.В., розглянувши у письмовому провадженні за правилами спрощеного позовного провадження з власної ініціативи питання щодо належності відповідача у справі за позовом ОСОБА_1 до Тернопільської міської ради про зобов`язання вчинити певні дії,

ВСТАНОВИВ:

ОСОБА_1 через представника - адвоката Кушнірчука Віталія Михайловича звернувся до суду з позовом до Тернопільської міської ради, в якому просить зобов`язати відповідача присвоїти закінченому будівництвом житловому будинку, розташованому на земельній ділянці з кадастровим номером 6110200000:11:004:0075, належному в рівних частинах ОСОБА_1 та ОСОБА_2 , адресу: АДРЕСА_1 .

В обґрунтування позову вказує, що за результатами розгляду заяви позивача про присвоєння адреси закінченому будівництвом об`єкту, Управління містобудування, архітектури та кадастру Тернопільської міської ради відмовило у присвоєнні адреси через наявність суперечностей у правовстановлюючих документах.

Ухвалою суду від 24.01.2022 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі, постановлено судовий розгляд справи проводити за правилами спрощеного позовного провадження з без повідомлення (виклику) учасників справи (у письмовому провадженні) за наявними у справі матеріалами у строк, встановлений статтею 258 Кодексом адміністративного судочинства України (далі - КАС України), та з урахуванням положень статей 257-262 КАС України.

Від відповідача 16.02.2022 до суду надійшов відзив на позовну заяву (а.с.52-56), у якому зазначено, що відповідно до Положення про Управління містобудування, архітектури та кадастру Тернопільської міської ради (далі - Управління), затвердженого рішенням міської ради від 05.01.2011 №6/4/51, Управління є виконавчим органом Тернопільської міської ради, до повноважень, якого відноситься присвоєння адрес. Отже, Управління як виконавчий орган приймає рішення про присвоєння адрес об`єктам будівництва та об`єктам нерухомого майна.

Вважає, що Управління містобудування, архітектури та кадастру Тернопільської міської ради вірно встановлено недостовірність відомостей у поданих документах, що відповідно до статті Закону України від 17.02.2011 №3038-VI «Про регулювання містобудівної діяльності» є підставою для відмови у присвоєнні адреси.

З огляду на вищенаведене просить відмовити у позові.

Суд, дослідивши письмові докази та письмові пояснення, викладені у заявах по суті справи, встановив наступні обставини та відповідні до них правовідносини.

05.10.2021 ОСОБА_1 звернувся в Центр надання адміністративних послуг Тернопільської міської ради із заявою до начальника Управління містобудування, архітектури та кадастру Тернопільської міської ради щодо присвоєння адреси індивідуальному житловому будинку за адресою АДРЕСА_1 , до якої долучив копію витягу з Державного реєстру речових прав (а.с.40).

За результатами розгляду заяви Управління листом від 08.10.2021 № 22340 повідомило заявника, що у процесі опрацювання поданих матеріалів виявлено суперечність в наявних правовстановлюючих документах (а.с.41).

Відповідно до Положення про Управління містобудування, архітектури та кадастру Тернопільської міської ради, затвердженого рішенням Тернопільської міської ради від 25.10.2019 №7/39/19 (https://ternopilcity.gov.ua/vikonavchi-organi-radi/upravlinnya--viddili/4816.html), Управління містобудування, архітектури та кадастру є виконавчим органом Тернопільської міської ради, підконтрольним та підзвітним міській раді, підпорядковане виконавчому комітету та міському голові.

Управління у своїй діяльності керується Конституцією та законами України, постановами Верховної Ради України, нормативно-правовими актами Президента України та Кабінету Міністрів України, органів виконавчої влади, рішеннями Тернопільської міської ради та її виконавчого комітету, розпорядженнями міського голови, стандартом ISO 9001, Настановою та політикою у сфері якості та цим Положенням (пункт 1.2 розділу 1 Положення).

Управління є правонаступником управління з питань містобудування та архітектури Тернопільської міської ради, створеного рішенням міської ради №6/1/17 від 04.12.2010р. «Про виконавчі органи та структуру міської ради» та є спеціально уповноваженим органом містобудування та архітектури (пункт 1.3 розділу 1 Положення).

Відповідно до розділу 2 Положення, Управління здійснює наступні завдання:

2.1. Реалізує державне, місцеве регулювання у сфері містобудування та архітектури.

2.2. Створює та забезпечує функціонування містобудівного кадастру.

2.3. Координує діяльність суб`єктів містобудування щодо забудови міської територіальної громади.

2.4. Забезпечує дотримання законодавства у сфері містобудування та архітектури, державних стандартів, норм і правил забудови.

2.5. Організовує містобудівну діяльність відповідно до повноважень, визначених нормативними та законодавчими актами та рішеннями виконавчого органу ради.

2.6. Проводить реалізацію міських програм у сфері містобудування.

Розділом 7 цього ж Положення, визначено, що

7.1. Управління утримується за рахунок коштів бюджету громади.

7.2. Управління має печатку зі своїм найменуванням, необхідні штампи, та бланки, користується майном наданим міською радою.

7.3. Структура Управління, гранична чисельність працівників, штатний розпис та фонд оплати праці затверджуються міським головою.

7.4. Ліквідація та реорганізація Управління здійснюється на основі діючого законодавства.

7.5. Зміни та доповнення до цього Положення вносяться у порядку, встановленому для його прийняття.

Отже, Управління містобудування, архітектури та кадастру Тернопільської міської ради є самостійним структурним підрозділом, уповноваженим органом містобудування та архітектури, до повноважень якого, серед іншого, належить розгляд питань щодо присвоєння адресного номера об`єкту нерухомого майна. Рішення, дії, з приводу яких виник спір, а саме щодо наявності підстав для присвоєння закінченому будівництвом житловому будинку, розташованому на земельній ділянці з кадастровим номером 6110200000:11:004:0075, належному в рівних частинах ОСОБА_1 та ОСОБА_2 , адресного номера, належить до виключної компетенції Управління містобудування, архітектури та кадастру Тернопільської міської ради.

Натомість позивач відповідачем у цій справі визначив Тернопільську міську раду.

Система місцевого самоврядування включає: територіальну громаду; сільську, селищну, міську раду; сільського, селищного, міського голову; виконавчі органи сільської, селищної, міської ради; старосту; районні та обласні ради, що представляють спільні інтереси територіальних громад сіл, селищ, міст; органи самоорганізації населення (стаття 5 Закону №280/97-ВР).

Стаття 26 Закону № 280/97-ВР передбачає виключну компетенцію сільських, селищних, міських рад. Серед таких повноважень відсутні ті питання, вирішення який віднесено до функцій виконавчих органів ради, зокрема питань, стосовно яких виник спір у цій справі.

З огляду на ці обставини суд вважає за доцільне з власної ініціативи вирішити питання належності відповідача в цій адміністративній справі.

Відповідно до частин третьої-четвертої статті 48 КАС України якщо позов подано не до тієї особи, яка повинна відповідати за позовом, суд до ухвалення рішення у справі за згодою позивача замінює первісного відповідача належним відповідачем, не закриваючи провадження у справі, якщо це не потягне за собою зміни підсудності адміністративної справи. Суд має право за клопотанням позивача до ухвалення рішення у справі залучити до участі у ній співвідповідача. Якщо позивач не згоден на заміну відповідача іншою особою, суд може залучити цю особу як другого відповідача.

Оскільки справа розглядається без повідомлення сторін, що позбавляє суд можливості з`ясувати думку позивача з даного питання (отримати згоду), то суд вважає за доцільне залучити до участі у цій справі Управління містобудування, архітектури та кадастру Тернопільської міської ради як другого відповідача.

Також суд зауважує, що вирішення питання належності відповідача без призначення судового засідання відповідатиме завданню спрощеного позовного провадження в справах незначної складності, для яких пріорітетним є швидке вирішення справи.

Згідно з частиною шостою статті 48 КАС України після заміни сторони, залучення другого відповідача розгляд адміністративної справи починається спочатку.

Керуючись статтями 48, 248 КАС України, суд

УХВАЛИВ:

Залучити до участі в адміністративній справі за позовом ОСОБА_1 ( АДРЕСА_2 ) до Тернопільської міської ради (вулиця Листопадова 5, місто Тернопіль, 46001) про зобов`язання вчинити певні дії другого відповідача Управління містобудування, архітектури та кадастру Тернопільської міської ради (вулиця Коперника, 1, місто Тернопіль, 46001).

Встановити відповідачу Управлінню містобудування, архітектури та кадастру Тернопільської міської ради строк для подання відзиву на позов до 28.03.2022. У разі ненадання відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами. Неподання суб`єктом владних повноважень відзиву на позов без поважних причин може бути кваліфіковано судом як визнання позову.

Зобов`язати відповідача Управління містобудування, архітектури та кадастру Тернопільської міської ради у строк для подання відзиву на позов надати суду усі матеріали, що слугували підставою для відмови позивачу в присвоєнні адреси закінченому будівництвом житловому будинку.

Копію ухвали надіслати учасника справи, а Управлінню містобудування, архітектури та кадастру Тернопільської міської ради копію позовної заяви з доданими до неї документами.

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею. Ухвала окремо не оскаржується. Заперечення проти такої ухвали може бути включено до апеляційної скарги на рішення суду, прийняте за результатами розгляду справи.

Повний текст ухвали складено та підписано 18 березня 2022 року.

Суддя Чепенюк О.В.

СудТернопільський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення17.03.2022
Оприлюднено25.06.2022
Номер документу103714915
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері містобудування; архітектурної діяльності

Судовий реєстр по справі —500/370/22

Постанова від 31.05.2022

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Нос Степан Петрович

Ухвала від 18.05.2022

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Нос Степан Петрович

Ухвала від 18.05.2022

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Нос Степан Петрович

Ухвала від 05.05.2022

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Нос Степан Петрович

Рішення від 30.03.2022

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Чепенюк Ольга Володимирівна

Ухвала від 17.03.2022

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Чепенюк Ольга Володимирівна

Ухвала від 24.01.2022

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Чепенюк Ольга Володимирівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні