П О С Т А Н О В А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
Справа № 240/7786/21
Головуючий суддя 1-ої інстанції - Роменченко Є.Ю.
Суддя-доповідач - Курко О. П.
23 березня 2022 року
м. Вінниця
Сьомий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:
головуючого судді: Курка О. П.
суддів: Боровицького О. А. Шидловського В.Б. ,
розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Житомирській області на рішення Житомирського окружного адміністративного суду від 30 листопада 2021 року у справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "ОІЛ ГАЗ" до Головного управління ДПС у Житомирській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень,
В С Т А Н О В И В :
в квітні 2021 року Товариство з обмеженою відповідальністю "ОІЛ ГАЗ" звернулось до Житомирського окружного адміністративного суду з позовом до Головного управління ДПС у Житомирській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень.
Рішенням Житомирського окружного адміністративного суду від 30 листопада 2021 року позов задоволено частково, а саме:
- визнано протиправним та скасовано податкове повідомлення - рішення ГУ ДПС у Житомирській області від 27 листопада 2020 року № 0007850706 про застосування штрафних (фінансових) санкцій в сумі 5100 ,00 грн.;
- в решті позовних вимог відмовлено;
- стягнуто на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "ОІЛ ГАЗ" за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Житомирській області 2270,00грн. судових витрат по сплаті судового збору.
Не погоджуючись із прийнятим судовим рішенням, відповідач подав апеляційну скаргу, у якій просив скасувати рішення суду першої інстанції в частині задоволених позовних вимог та ухвалити нове в цій частині, яким у задоволенні позовних вимог відмовити.
В обґрунтування апеляційної скарги апелянт послався на неправильне застосування судом першої інстанції норм матеріального права, порушення норм процесуального права, що, на його думку, призвело до неправильного вирішення спору.
Сторони в судове засідання не з`явилися, хоча про дату, час та місце апеляційного розгляду справи повідомлені належним чином, що підтверджується матеріалами справи.
Відповідно до ч. 1 ст. 205 КАС України, неявка у судове засідання будь-якого учасника справи, за умови що його належним чином повідомлено про дату, час і місце цього засідання, не перешкоджає розгляду справи по суті, крім випадків, визначених цією статтею.
Згідно п. 2 ч. 1 ст. 311 КАС України, суд апеляційної інстанції може розглянути справу без повідомлення учасників справи (в порядку письмового провадження) за наявними у справі матеріалами, якщо справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів, у разі неприбуття жодного з учасників справи у судове засідання, хоча вони були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового засідання.
Враховуючи, що в матеріалах справи достатньо доказів для правильного вирішення апеляційної скарги, колегія суддів визнала за можливе розглянути справу в порядку письмового провадження на підставі п. 2 ч. 1 ст. 311 КАС України.
Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів приходить до наступних висновків.
Судом першої інстанції встановлено та підтверджено під час апеляційного розгляду справи, що Товариство з обмеженою відповідальністю "ОІЛ ГАЗ" (далі - ТОВ "ОІЛ ГАЗ" (код ЄДРПОУ 42658640) зареєстроване як юридична особа з 30.11.2018 за юридичною адресою: вул. Митрополита Іларіона, буд.31, смт. Брусилів, Брусилівський район, Житомирська область. Основний вид діяльності згідно з КВЕД: 46.30 Роздрібна торгівля пальним.
26 червня 2019 року ТОВ "ОІЛ ГАЗ" звернулося до Головного управління Державної фіскальної служби у Житомирській області із заявою щодо ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним за адресою місця роздрібної торгівлі пальним: Житомирська область, Житомирський район, смт. Брусилів, вул. Небесної сотні, 71.
За результатами розгляду вказаної заяви (із доданими документами) Головне управління Державної фіскальної служби у Житомирській області 15.07.2019 видало позивачу ліцензію № 06010314201900240 на право роздрібної торгівлі пальним, терміном дії з 15.07.2019 по 15.07.2024, за адресою місця торгівлі: 12420, Житомирська область, смт. Брусилів, вул.Небесної сотні, 71.
15 жовтня 2020 року посадовими особами Головного управління Державної податкової служби у Житомирській області на підставі наказу Головного управління Державної податкової служби у Житомирській області "Про проведення фактичної перевірки" від 12.10.2020 №1497 та направлень на перевірку від 13.10.20209 №1815, №1816, проведена фактична перевірка ТОВ "ОІЛ ГАЗ" з 15.10.2020 року тривалістю 10 діб, за період діяльності, за місцем фактичного провадження діяльності платником податків, розташування господарських або інших об`єктів права власності: Житомирська область, Житомирський район, смт. Брусилів, вул. Небесної сотні, 71, щодо дотримання вимог, встановлених законодавством України при здійсненні торгівлі підакцизними товарами.
Належним чином завірену копію наказу №1497 було вручено оператору АЗС Сергієнко Ю.В., яким особисто підписано направлення на проведення перевірки та допущено до проведення перевірки.
Крім того, направлено лист (запит) ГУ ДПС від 15.10.2020 № 11581/6/06-30-07-06-12 про надання документів ТОВ "ОІЛ ГАЗ" для проведення перевірки.
За результатами фактичної перевірки складено акт № 0378/06/04/РРО/42658640 від 21.10.2020 з питань додержання суб`єктами господарювання вимог, встановлених законодавством України, які є обов`язковими до виконання при здійсненні оптової і роздрібної торгівлі алкогольними напоями, тютюновими виробами та паливом.
Перевіркою встановлено, зокрема, порушення позивачем:
- ст.15 Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів та пального", у зв`язку з встановлення факту реалізації пального без ліцензії на даний вид діяльності з 01.07.2019 по 14.07.2019.
- п.11 ст. 3 Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі громадського харчування та послуг", що полягає у не проведенні розрахункових операцій через реєстратор розрахункових операцій з використанням режиму попереднього програмування найменування товарів (послуг) із зазначенням коду товарної під категорії згідно з УКТ ЗЕД для підакцизних товарів, цін товарів та обліку їх кількості, а саме - ТОВ "ОІЛ ГАЗ" проводились розрахункові операції через реєстратор розрахункових операцій без використання режиму попереднього програмування найменування товарів із зазначенням коду товарної під категорії згідно з УКТ ЗЕД для підакцизних товарів а саме: чек № 4445 від 01.07.2019 "Дизельне паливо" на суму 149,99 грн., чек № 4447 від 02.07.2019 "Газ скраплений" на суму 199,95 грн.
- пп. 230.1.2, п. 230.1, ст. 230 та п. 12 Підрозділу 5 Розділу XX Перехідних положень ПК України, фактичною перевіркою встановлено факт не обладнання та/або відсутністю лічильників рівня пального у резервуарі розташованому на акцизному складі та/або витратоміра-лічильника на місці відпуску пального з акцизного складу ТОВ "ОІЛ ГАЗ" в період 01.04.2020 по 08.06.2020 здійснювало реалізацію пального без наявності зареєстрованих витратомірів - лічильників, рівнемірів - лічильників.
Оператор АГЗС Сергієнко Ю.В. 21.10.2020 відмовився від підписання акту перевірки та отримання його копії, про що складено відповідні акти.
Відповідач, відповідно до вимог пункту 86.5 статті 86 Податкового кодексу України відповідач направив на адресу позивача примірник акту про результати фактичної перевірки.
На підставі акту перевірки Головним управлінням Державної податкової служби у Житомирській області прийнято:
- податкове повідомлення - рішення ГУ ДПС у Житомирській області від 27 листопада 2020 року № 0007800706 про застосування штрафних (фінансових) санкцій в сумі 250000,00 грн;
- податкове повідомлення - рішення ГУ ДПС у Житомирській області від 27 листопада 2020 року № 0007830706 про застосування штрафних (фінансових) санкцій в сумі 80000,00 грн;
- податкове повідомлення - рішення ГУ ДПС у Житомирській області від 27 листопада 2020 року № 0007840706 про застосування штрафних (фінансових) санкцій в сумі 1020,00 грн;
- податкове повідомлення - рішення ГУ ДПС у Житомирській області від 27 листопада 2020 року №0007850706 про застосування штрафних (фінансових) санкцій в сумі 5100 ,00 грн.
Не погоджуючись із прийнятими податковими повідомленнями-рішеннями, позивач звернувся до суду із даним позовом.
Задовольняючи позов частково, суд першої інстанції виходив з того, що відповідачем не доведено правомірність повідомлення-рішення від 27.11.2020 № 0007850706.
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, що виникли між сторонами та висновкам суду першої інстанції, колегія суддів враховує наступне.
Щодо правомірності податкового повідомлення - рішення від 27.11.2020 №0007850706 про застосування штрафної санкції у розмірі 5100 грн,, за не проведення розрахункових операцій через реєстратор розрахункових операцій з використанням режиму попереднього програмування найменування товарів (послуг) із зазначенням коду товарної під категорії згідно з УКТ ЗЕД для підакцизних товарів, цін товарів та обліку їх кількості, суд зазначає наступне.
Як вбачається з акту фактичної перевірки, податковим органом встановлено порушення п.11 ст. 3 Закону № 265/95-ВР в частині проведення розрахункових операції через реєстратори розрахункових операцій без використання режиму попереднього програмування найменування товарів (послуг) (із зазначенням коду товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД для підакцизних товарів).
Згідно п. 11 ст. 3 Закону № 265/95-ВР суб`єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням електронних платіжних засобів, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також операції з приймання готівки для подальшого її переказу зобов`язані: проводити розрахункові операції через реєстратори розрахункових операцій та/або через програмні реєстратори розрахункових операцій для підакцизних товарів із використанням режиму програмування із зазначенням коду товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД, найменування товарів, цін товарів та обліку їх кількості.
Згідно п.7 ст.17 Закону № 265/95-ВР за порушення вимог цього Закону до суб`єктів господарювання, які здійснюють розрахункові операції за товари (послуги), за рішенням відповідних контролюючих органів застосовуються фінансові санкції у таких розмірах: триста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян - у разі проведення розрахункових операцій через реєстратори розрахункових операцій та/або програмних реєстраторів розрахункових операцій без використання режиму програмування найменування кожного підакцизного товару із зазначенням коду товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД, ціни товару та обліку його кількості.
Зі змісту перевірки вбачається, що 01.07.2019 та 02.07.2019 підприємством через реєстратори розрахункових операцій чек № 4445 та № 4447 було проведено розрахункові операції з реалізації підакцизної групи товарів (дизельне пальне та скраплений газ) без використання режиму попереднього програмування із зазначенням коду товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД.
До акту перевірки надано витяги з аналітичної системи Податковий блок, за 01.07.2019 та 02.07.2019 дані заводського номеру реєстратору розрахункових операцій, ціни товару, а також коду товару та інші дані чеку, проте з жодної графи не вбачається доказів проведення розрахункової операції з реалізації підакцизної групи товарів (алкогольні напої) без використання режиму попереднього програмування із зазначенням коду товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД.
Суд звертає увагу, що вказані витяги не містять граф коду УКТ ЗЕД, а сам чек поданий з системи Податковий блок, а не у паперовому вигляді (зокрема, не у вигляді завіреної копії), причому не в повному обсязі, а лише у формі витягу, що виключає доведеність наявності порушення.
Враховуючи вищевикладене, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції, що відповідачем не доведено правомірність повідомлення-рішення від 27.11.2020 №0007850706.
Європейським Судом з прав людини у рішенні по справі "Суомінен проти Фінляндії" від 01.07.2003 вказано, що орган влади зобов`язаний виправдати свої дії, навівши обґрунтування своїх рішень.
Отже, рішення суб`єкта владних повноважень повинно ґрунтуватися на оцінці усіх фактів та обставин, що мають значення. Мають значення, як правило, ті обставини, які передбачені нормою права, що застосовується. Суб`єкт владних повноважень повинен врахувати усі ці обставини, тобто надати їм правову оцінку: прийняти до уваги або відхилити. У разі відхилення певних обставин висновки повинні бути мотивованими, особливо, коли має місце несприятливе для особи рішення.
Доводи апеляційної скарги зазначених вище висновків суду першої інстанції не спростовують і не дають підстав для висновку, що судом першої інстанції при розгляді справи неправильно застосовано норми матеріального права, які регулюють спірні правовідносини, чи порушено норми процесуального права.
Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 315, 316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а судове рішення без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Судове рішення в частині відмови у задоволенні позовних вимог сторонами не оскаржується, тому його правомірність в цій частині судовою колегією не переглядається.
Керуючись ст.ст. 243, 250, 308, 311, 315, 316, 321, 322, 325, 329 КАС України, суд
П О С Т А Н О В И В :
апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Житомирській області залишити без задоволення, а рішення Житомирського окружного адміністративного суду від 30 листопада 2021 року - без змін.
Постанова суду набирає законної сили з моменту прийняття та оскарженню не підлягає, крім випадків передбачених пп. "а"-"г" п.2 ч.5 ст. 328 КАС України.
Головуючий Курко О. П. Судді Боровицький О. А. Шидловський В.Б.
Суд | Сьомий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 22.03.2022 |
Оприлюднено | 22.06.2022 |
Номер документу | 103739519 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них акцизного податку, крім акцизного податку із ввезених на митну територію України підакцизних товарів (продукції) |
Адміністративне
Сьомий апеляційний адміністративний суд
Курко О. П.
Адміністративне
Житомирський окружний адміністративний суд
Романченко Євген Юрійович
Адміністративне
Житомирський окружний адміністративний суд
Романченко Євген Юрійович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні