Рішення
від 21.03.2022 по справі 380/23959/21
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

22 березня 2022 року

справа №380/23959/21

провадження № П/380/24205/21

Львівський окружний адміністративний суд

у складі головуючої судді Сподарик Н.І.

за участю секретаря судового засідання Марець В.В.,

представника позивача Науменко І.В.,

представника відповідача Аракчеєва Ю.Д.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Головного управління Державної податкової служби у Львівській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,-

В С Т А Н О В И В:

На розгляд Львівського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 ; РНОКПП НОМЕР_1 ) до Головного управління ДПС у Львівській області (79026, м. Львів, вул. Стрийська, 35; код ЄДРПОУ 43968090), в якому просить суд:

- визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Львівській області №1228584-24-07-1304 від 13.08.2021.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що 11.10.2021 отримано податкове повідомлення-рішення №1228584-2407-1304 від 13.08.2021, відповідно до якого визначено суму податкового зобов`язання за платежем орендна плата з фізичних осіб за податковий період 2021 року, сума податкового зобов`язання 23906,86 грн. Зазначив, що між Львівською міською радою та позивачем 04.03.2013 укладено договір оренди землі №Г-1191, відповідно до якого, позивачу надано в строкове платне користування земельну ділянку, яка знаходиться у АДРЕСА_2 для завершення будівництва багатоквартирного житлового будинку з вбудованими офісними приміщенням та його обслуговування. Відповідно до п. 2 Акту приймання-передачі об`єкта оренди від 04.03.2013 року в оренду Відповідно до п. 8 вказаного Договору, договір укладено на 10 (десять) років терміном до 14 листопада 2022 року. Відповідно до п. 15 Договору, земельна ділянка передається в оренду для завершення будівництва багатоквартирного житлового будинку з вбудованими офісними приміщеннями та його обслуговування. Основною метою укладення Договору (цільовим призначенням) оренди земельної ділянки - було саме завершення будівництва багатоквартирного житлового будинку з вбудованими офісними приміщеннями та його обслуговування. Відповідно до сертифікату серії ЛВ № 162173602810 від 26.12.2017 інспекцією державного архітектурно-будівельного контролю у м. Львові засвідчено завершення будівництва багатоквартирного житлового будинку з вбудованими офісними приміщеннями та підземним паркінгом на АДРЕСА_2 . Тобто, ОСОБА_1 припинив фактичне користування земельною ділянкою у зв`язку з досягненням мети Договору, адже об`єкти нерухомості здано в експлуатацію та зареєстровано право власності іншими власниками, що підтверджується інформацією з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно. У зв`язку з наведеним, позивач вважає, що обов`язок сплати орендної плати у позивача припинився. Просить позов задовольнити в повному обсязі.

Ухвалою суду від 16.12.2021 відкрито провадження у справі, розгляд справи здійснюється в порядку спрощеного провадження без повідомлення (виклику) сторін за наявними у справі матеріалами.

13.01.2021 за вх. №3576 від представника позивача надійшло клопотання про розгляд справи у судовому засіданні з повідомленням сторін. Зазначив, що у даній справі потребують детального з`ясування питання наявності правових підстав для нарахування позивачу річного розміру орендної плати, порушення процедурного порядку надіслання оскаржуваного податкового повідомлення-рішення. Вважає, що з метою повного, об`єктивного, всебічного дослідження усіх обставин справи, просить суд розглядати справу за правилами спрощеного позовного провадження в судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін.

Ухвалою суду від 18.01.2022 задоволено клопотання представника, вирішено перейти із спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін до розгляду адміністративної справи № 380/23959/21 за позовом ОСОБА_1 до Головного управління Державної податкової служби у Львівській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення за правилами спрощеного позовного провадження в судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін.

24.01.2022 за вх. №6156 від представника позивача надійшла заява про стягнення витрат на правову (правничу) допомогу.

25.01.2022 за вх. №6931 від представника відповідача надійшов відзив на позовну заяву, позовні вимоги заперечив, просив суд у задоволенні позову відмовити. Зазначив, що управлінням земельних ресурсів Львівської міської ради, в листі від 07.07.2020 №2403-вих-50975, надано чітке роз`яснення щодо розірвання договору оренди земельної ділянки на АДРЕСА_2 , наданої для завершення будівництва багатоквартирного житлового будинку, відповідно до якого, розірвання договору оренди землі, здійснюється на підставі відповідного рішення (ухвали) Львівської міської ради, як орендодавця. Тобто, твердження позивача, що відповідно до акту приймання-передачі багатоквартирного житлового будинку від 24.10.2019 такий передано ОСББ «Старе місто Львів» та обов`язок сплати орендної плати у позивача припинився, є хибним, оскільки на момент акту приймання-передачі не було ухвали Львівської міської ради, щодо вилучення із користування від громадянина ОСОБА_1 земельної ділянки площею 0,1778 га на АДРЕСА_2 та надання ОСББ «Старе місто Львів» дозволу на виготовлення технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) на АДРЕСА_2 . Таким чином, у відповідності до вимог ст.ст. 269-289 Податкового кодексу України, ГУ ДПС у Львівській області здійснено нарахування фізичній особі орендної плати за землю (за місцем знаходження земельної ділянки) за 2020 рік, оскільки лише 25.02.2021 Ухвалою Львівської міської ради вилучено в громадянина ОСОБА_1 земельну ділянку площею 0,1778 га та припинено договір оренди землі, зареєстрований у Львівській міській раді 04.03.2013 №Г-1191. Враховуючи наведене, ГУ ДПС у Львівській області вважає, що правомірно винесено оскаржуване податкове повідомлення-рішення.

07.02.2022 за вх. №11039 від представника позивача надійшло заперечення на заяву про стягнення витрат на правову допомогу.

21.03.2022 за вх. №21536 від представника відповідача надійшли додаткові пояснення у справі, у яких зазначив, що рішення Львівського окружного адміністративного суду від 29.06.2021 у справі №380/586/21, яким адміністративний позов ОСОБА_1 про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення за 2019 рік, щодо орендної плати, не набрало законної сили.

22.03.2022 за вх. №21815 від представника позивача надійшли додаткові пояснення у справі. Зазначив, що рішення від 29.06.2021 у справі №380/586/21 набрало законної сили та станом на 11.01.2022 виконане.

Інших заяв та клопотань на адресу суду не надходило.

Представник позивача в засіданні суду позовні вимоги підтримала в повному обсязі, просила суд позов задовольнити.

Представник відповідача щодо задоволення позовних вимог заперечила, просила суд відмовити у задоволенні таких з огляду наявний договір оренди земельної ділянки.

Суд заслухавши пояснення представників сторін, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини справи, на яких ґрунтуються позовні вимоги та заперечення сторін, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступне.

04.03.2013 між Львівською міською радою та ОСОБА_1 , укладено Договір оренди землі № Г-1191 від 04.03. 2013.

Відповідно до п. 1 Договору, позивачу надано в строкове платне користування земельну ділянку, яка знаходиться у АДРЕСА_2 для завершення будівництва багатоквартирного житлового будинку з вбудованими офісними приміщеннями та його обслуговування.

Відповідно до п. 2 Акту приймання-передачі об`єкта оренди від 04.03.2013 року в оренду ОСОБА_1 передано земельну ділянку за кадастровим номером 4610136600:03:004:0072, загальною площею 0.1778 га, що знаходиться у АДРЕСА_2 .

Відповідно до п. 8 Договору, договір укладено на 10 (десять) років терміном до 14 листопада 2022 року.

Відповідно до п. 15 Договору, земельна ділянка передається в оренду для завершення будівництва багатоквартирного житлового будинку з вбудованими офісними приміщеннями та його обслуговування.

Відповідно до сертифікату серії ЛВ № 162173602810 від 26.12.2017 інспекцією державного архітектурно-будівельного контролю у м. Львові засвідчено завершення будівництва багатоквартирного житлового будинку з вбудованими офісними приміщеннями та підземним паркінгом на АДРЕСА_2 .

У багатоквартирному житловому будинку, спорудженому на земельній ділянці, створено Житлово-будівельний кооператив «Старе місто» (код в ЄДРПОУ 42697192, Сторона 3 за Договором про будівництво), власники об`єктів нерухомості в будинку є членами Житлово-будівельного кооперативу «Старе місто».

Відповідно до акту приймання-передачі багатоквартирного житлового будинку за адресою: АДРЕСА_2 від 24.10.2019 новозбудований багатоквартирний житловий будинок, що знаходиться за адресою АДРЕСА_2 передано ОСББ «Старе місто Львів» (код в ЄДРПОУ 42594252).

Ухвалою 2-гої сесії 8-го скликання Львівської міської ради №259 від 25.02.2021 «Про надання ОСББ «Старе місто Львів» дозволу на виготовлення технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) на АДРЕСА_2 » вилучено за згодою з користування громадянина ОСОБА_1 земельну ділянку площею 0,1778 га (кадастровий номер 4610136600:03:004:0072) на АДРЕСА_2 ; припинено договір оренди землі, зареєстрований у Львівській міській раді 04.03.2013 за №Г-1191 та у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно; надано ОСББ «Старе місто Львів» дозвіл на виготовлення технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) площею 0,1778 га на АДРЕСА_2 для обслуговування багатоквартирного житлового будинку за рахунок земель житлової та громадської забудови.

13.08.2021 Головним управлінням ДПС у Львівській області прийнято податкове повідомлення-рішення №1228584-2407-1304, яким позивачу визначено суму податкового зобов`язання за платежем: орендна плата з фізичних осіб за 2021 рік в сумі 23906,86 грн.

Вважаючи вказане податкове-повідомлення рішення протиправним, позивач звернувся з вказаним позовом до суду.

При вирішенні спору суд виходить з наступного.

Відповідно до приписів частини 2 статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Приписами частини 2 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони, зокрема, на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії).

У відповідності до вимог статті 206 Земельного кодексу України використання землі в Україні є платним. Об`єктом плати за землю є земельна ділянка. Плата за землю справляється відповідно до закону.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства, регулює Податковий кодекс України.

Орендна плата за земельні ділянки державної і комунальної власності - це обов`язковий платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою (підпункт 14.1.136 пункту 14.1 статті 14 ПК України).

Справляння плати за землю, в тому числі і орендної плати, здійснюється відповідно до положень розділу ХII ПК України .

Згідно з підпунктом 288.5.1 пункту 288.5 статті 288 ПК України розмір орендної плати встановлюється у договорі оренди, але річна сума платежу:

288.5.1. не може бути меншою за розмір земельного податку:

для земельних ділянок, нормативну грошову оцінку яких проведено, - у розмірі не більше 3 відсотків їх нормативної грошової оцінки, для земель загального користування - не більше 1 відсотка їх нормативної грошової оцінки, для сільськогосподарських угідь - не менше 0,3 відсотка та не більше 1 відсотка їх нормативної грошової оцінки;

для земельних ділянок, нормативну грошову оцінку яких не проведено, - у розмірі не більше 5 відсотків нормативної грошової оцінки одиниці площі ріллі по Автономній Республіці Крим або по області, для сільськогосподарських угідь - не менше 0,3 відсотка та не більше 5 відсотків нормативної грошової оцінки одиниці площі ріллі по Автономній Республіці Крим або по області.

Відповідно до пункту 288.7 статті 288 ПК України податковий період, порядок обчислення орендної плати, строк сплати та порядок її зарахування до бюджетів застосовується відповідно до вимог статей 285-287 цього розділу.

Згідно з пунктом 286.5 статті 286 ПК України нарахування фізичним особам сум податку проводиться контролюючими органами, які видають платникові до 1 липня поточного року податкове повідомлення-рішення про внесення податку за формою, встановленою у порядку визначеному статтею 58 цього Кодексу. Вказаним пунктом також встановлено, що у разі виявлення розбіжностей між даними контролюючих органів та даними, підтвердженими платником плати за землю на підставі оригіналів відповідних документів, зокрема документів на право власності, користування пільгою, а також у разі зміни розміру ставки плати за землю контролюючий орган (контролюючі органи) за місцем знаходження кожної із земельних ділянок проводить (проводять) протягом десяти робочих днів перерахунок суми податку і надсилає (вручає)/надсилають (вручають) йому нове податкове повідомлення-рішення. Попереднє податкове повідомлення-рішення вважається скасованим (відкликаним).

Статтею 289.1 ПК України передбачено, що для визначення розміру податку та орендної плати використовується нормативна грошова оцінка земельних ділянок. Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин здійснює управління у сфері оцінки земель та земельних ділянок.

У відповідності до вимог п.287.1 ст.287 ПК України передбачено, що власники землі та землекористувачі сплачують плату за землю з дня виникнення права власності або права користування земельною ділянкою. У разі припинення права власності або права користування земельною ділянкою плата за землю сплачується за фактичний період перебування землі у власності або користуванні у поточному році.

Згідно вимог п.287.2 ст.287 ПК України встановлено, що облік фізичних осіб - платників податку і нарахування відповідних сум проводяться контролюючими органами за місцем знаходження земельної ділянки щороку до 1 травня.

Пунктом 287.9 статті 287 ПК України передбачено, що у разі якщо контролюючий орган не надіслав (не вручив) податкове (податкові) повідомлення-рішення у строки, встановлені статтею 286 цього Кодексу, фізичні особи звільняються від відповідальності, передбаченої цим Кодексом за несвоєчасну сплату податкового зобов`язання.

Статтею 4 ПК України передбачено основні засади податкового законодавства України.

Так, підпунктом 4.1.4. пункту 4.1. статті 4 ПК України встановлено, що податкове законодавство України ґрунтується на таких принципах, окрема: презумпція правомірності рішень платника податку в разі, якщо норма закону чи іншого нормативно-правового акта, виданого на підставі закону, або якщо норми різних законів чи різних нормативно-правових актів припускають неоднозначне (множинне) трактування прав та обов`язків платників податків або контролюючих органів, внаслідок чого є можливість прийняти рішення на користь як платника податків, так і контролюючого органу.

Крім цього, відповідно до пункту 56.21 статті 56 ПК України передбачено, що у разі коли норма цього Кодексу чи іншого нормативно-правового акта, виданого на підставі цього Кодексу, або коли норми різних законів чи різних нормативно-правових актів, або коли норми одного і того ж нормативно-правового акта суперечать між собою та припускають неоднозначне (множинне) трактування прав та обов`язків платників податків або контролюючих органів, внаслідок чого є можливість прийняти рішення на користь як платника податків, так і контролюючого органу, рішення приймається на користь платника податків.

Також суд зазначає, що за пунктом 287.7 статті 287 ПК у разі надання в оренду земельних ділянок (у межах населених пунктів), окремих будівель (споруд) або їх частин власниками та землекористувачами податок за площі, що надаються в оренду, обчислюється з дати укладення договору оренди земельної ділянки або з дати укладення договору оренди будівель (їх частин).

У частинах першій та другій статті 120 Земельного кодексу України встановлено, що у разі набуття права власності на жилий будинок, будівлю або споруду, що перебувають у власності, користуванні іншої особи, припиняється право власності, право користування земельною ділянкою, на якій розташовані ці об`єкти. До особи, яка набула право власності на жилий будинок, будівлю або споруду, розміщені на земельній ділянці, що перебуває у власності іншої особи, переходить право власності на земельну ділянку або її частину, на якій вони розміщені, без зміни її цільового призначення. Якщо жилий будинок, будівля або споруда розміщені на земельній ділянці, що перебуває у користуванні, то в разі набуття права власності на ці об`єкти до набувача переходить право користування земельною ділянкою, на якій вони розміщені, на тих самих умовах і в тому ж обсязі, що були у попереднього землекористувача.

За статтями 125 і 126 цього Кодексу право власності на земельну ділянку, а також право постійного користування та право оренди земельної ділянки виникають з моменту державної реєстрації цих прав.

Аналогічним чином перехід права власності на земельну ділянку до особи, яка набула право власності на житловий будинок (крім багатоквартирного), будівлю або споруду, унормовують положення статті 377 ЦК.

За частиною третьою статті 7 Закону України «Про оренду землі» № 161-ХІV від 06.10.1998 до особи, якій перейшло право власності на житловий будинок, будівлю або споруду, що розташовані на орендованій земельній ділянці, також переходить право оренди на цю земельну ділянку. Договором, який передбачає набуття права власності на житловий будинок, будівлю або споруду, припиняється договір оренди земельної ділянки в частині оренди попереднім орендарем земельної ділянки, на якій розташований такий житловий будинок, будівля або споруда.

Із аналізу зазначених норм права суд дійшов висновку, хто ж саме є платником земельного податку, що є об`єктом оподаткування, з якого моменту виникає (набувається, переходить) обов`язок сплати цього податку, подію (явище), з якою припиняється його сплата, умови та підстави сплати цього платежу у разі вчинення правочинів із земельною ділянкою чи будівлею (її частиною), які на ній розташовані.

Тобто, у розумінні положень підпунктів 14.1.72, 14.1.73 пункту 14.1 статті 14, підпунктів 269.1.1, 269.1.2 пункту 269.1, пункту 269.2 статті 269,

підпунктів 270.1.1, 270.1.2 пункту 270.1 статті 270, пункту 287.7 статті 287 ПК платником земельного податку є власник земельної ділянки або землекористувач, якими може бути фізична чи юридична особа. Обов`язок сплати цього податку для його платника виникає з моменту набуття (переходу) в установленому законом порядку права власності на земельну ділянку чи права користування нею і триває до моменту припинення (переходу) цього права.

Якщо певна фізична чи юридична особа набула право власності на будівлю або його частину, що розташовані на орендованій земельній ділянці, то до набувача переходить право користування земельною ділянкою, на якій вони розміщені, на тих самих умовах і в тому ж обсязі, що були у попереднього землекористувача.

Суд зауважує, що позивач та представник позивача зверталися до Львівської міської ради, для вжиття заходів щодо розірвання договору оренди у 2020 році, однак вказане питання було розглянуто Львівською міською радою лише 25.02.2021.

Судом встановлено, що ухвалою 2-гої сесії 8-го скликання Львівської міської ради №259 від 25.02.2021 «Про надання ОСББ «Старе місто Львів» дозволу на виготовлення технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) на АДРЕСА_2 » вилучено за згодою з користування громадянина ОСОБА_1 земельну ділянку площею 0,1778 га (кадастровий номер 4610136600:03:004:0072) на АДРЕСА_2 ; припинено договір оренди землі, зареєстрований у Львівській міській раді 04.03.2013 за №Г-1191 та у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно; надано ОСББ «Старе місто Львів» дозвіл на виготовлення технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) площею 0,1778 га на АДРЕСА_2 для обслуговування багатоквартирного житлового будинку за рахунок земель житлової та громадської забудови.

Відповідно до акту приймання-передачі багатоквартирного житлового будинку за адресою: АДРЕСА_2 від 24.10.2019 новозбудований багатоквартирний житловий будинок, що знаходиться за адресою АДРЕСА_2 передано ОСББ «Старе місто Львів».

Судом також встановлено та підтверджується Інформацією з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухому майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна, те, що за особами ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_4 , ОСОБА_11 , ОСОБА_12 , ОСОБА_13 , ОСОБА_14 ОСОБА_15 , ОСОБА_16 , ОСОБА_17 ОСОБА_18 , ОСОБА_19 , ОСОБА_20 , зареєстровано право власності на нерухоме майно в будинку АДРЕСА_3 .

Враховуючи вищенаведене, суд зазначає, що нарахування позивачу земельного податку з фізичних осіб за 2021 рік є протиправними, оскільки вищевказаними матеріалами справи встановлено, що з 24.10.2019 року новозбудований багатоквартирний житловий будинок, що знаходиться за адресою АДРЕСА_2 передано ОСББ «Старе місто Львів», а відтак з 01.01.2020 земельна ділянки не перебувала у його фактичному користуванні і право нараховувати позивачу земельний податок у період, коли земля не перебувала у його користуванні в контролюючого органу відсутнє.

Суд враховує положення Висновку № 11 (2008) Консультативної ради європейських суддів щодо якості судових рішень (пункти 32-41), в якому, серед іншого, звертається увага на те, що усі судові рішення повинні бути обґрунтованими, зрозумілими, викладеними чіткою і простою мовою і це є необхідною передумовою розуміння рішення сторонами та громадськістю; у викладі підстав для прийняття рішення необхідно дати відповідь на доречні аргументи та доводи сторін, здатні вплинути на вирішення спору; виклад підстав для прийняття рішення не повинен неодмінно бути довгим, оскільки необхідно знайти належний баланс між стислістю та правильним розумінням ухваленого рішення; обов`язок суддів наводити підстави для своїх рішень не означає необхідності відповідати на кожен аргумент заявника на підтримку кожної підстави захисту; обсяг цього обов`язку суду може змінюватися залежно від характеру рішення.

При цьому, зазначений Висновок також акцентує увагу на тому, що згідно з практикою Європейського суду з прав людини очікуваний обсяг обґрунтування залежить від різних доводів, що їх може наводити кожна зі сторін, а також від різних правових положень, звичаїв та доктринальних принципів, а крім того, ще й від різних практик підготовки та представлення рішень у різних країнах.

Суд також враховує позицію Європейського суду з прав людини, сформовану, зокрема у справах «Салов проти України» (заява № 65518/01; пункт 89), «Проніна проти України» (заява № 63566/00; пункт 23) та «Серявін та інші проти України» (заява № 4909/04; пункт 58): принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, передбачає, що у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються; хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент; міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (див. рішення у справі «Руїс Торіха проти Іспанії» (Ruiz Torija v. Spain) серія A. 303-A; пункт 29).

Згідно з положеннями ч. 1 ст.9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Нормами ч.1, 2 ст.77 КАС України встановлено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених ст. 78 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Перевіривши юридичну та фактичну обґрунтованість доводів сторін, оцінивши докази суб`єкта владних повноважень на підтвердження правомірності своїх рішень та наявні в матеріалах справи докази, надані позивачем в обґрунтування заявлених вимог, суд доходить висновку, про наявність підстав для задоволення даного адміністративного позову та скасування податкового повідомлення-рішення від 13.08.2021 № 1228584-2407-1304.

Враховуючи викладене та зважаючи на встановлені обставини, суд вважає позовні вимоги Позивача обґрунтованими, підставними та такими, що підлягають до задоволення в повному обсязі.

Згідно із ч. 1 ст. 139 КАС України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Щодо вимоги стягнути з відповідача понесені позивачем витрати на отримання правничої допомоги, суд зазначає, що у представник позивача у судовому засіданні вказала, що докази надання правничої допомоги та оплати позивачем послуг будуть подані протягом п`яти днів після винесення судом рішення в цій справі.

Відтак, питання щодо стягнення витрат на професійну правничу допомогу буде вирішено після подання таких доказів.

Керуючись ст.ст.14, 72-77, 139, 241-247, 250-251, 255, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

В И Р І Ш И В :

Адміністративний позов ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 ; РНОКПП НОМЕР_1 ) до Головного управління ДПС у Львівській області (79026, м. Львів, вул. Стрийська, 35; код ЄДРПОУ 43968090) про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення задоволити повністю.

Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Львівській області №1228584-2407-1304 від 13.08.2021.

Стягнути з Головного управління ДПС у Львівській області за рахунок бюджетних асигнувань на користь ОСОБА_1 судовий збір в сумі 908 (дев`ятсот вісім) грн.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку апеляційного оскарження, а у разі його апеляційного оскарження - з моменту проголошення судового рішення суду апеляційної інстанції. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення суду може бути оскаржено до Восьмого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення за правилами, встановленими ст.ст.293,295 - 297 КАС України.

Повний текст виготовлено та підписано 25.03.2022.

Суддя Сподарик Н.І.

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення21.03.2022
Оприлюднено25.06.2022
Номер документу103764819
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них плати за землю

Судовий реєстр по справі —380/23959/21

Ухвала від 24.04.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Васильєва І.А.

Ухвала від 06.04.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Пасічник С.С.

Ухвала від 02.03.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Довга Ольга Іванівна

Ухвала від 09.02.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Довга Ольга Іванівна

Ухвала від 09.02.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Довга Ольга Іванівна

Ухвала від 04.01.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Довга Ольга Іванівна

Ухвала від 11.09.2022

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гончарова І.А.

Постанова від 26.07.2022

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Гуляк Василь Васильович

Ухвала від 18.07.2022

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Гуляк Василь Васильович

Ухвала від 13.07.2022

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Гуляк Василь Васильович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні