Справа № 420/19733/21
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
23 лютого 2022 року м. Одеса
Одеський окружний адміністративний суд під головуванням судді Андрухіва В.В., за участю секретаря судового засідання Рижук В.І., представника позивача адвоката Пахомова К.Ю., представника Головного управління ДПС в Одеській області Палтека В.В., розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в порядку загального позовного провадження адміністративну справу за позовною заявою Приватного підприємства БЕТОН-ТРАНССЕРВІС до Головного управління ДПС в Одеській області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії,
ВСТАНОВИВ:
Приватне підприємство БЕТОН-ТРАНССЕРВІС звернулося до Одеського окружного адміністративного суду з позовом до Головного управління ДПС в Одеській області, в якому просить:
- визнати протиправним та скасувати Рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС в Одеській області про відповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку №12930 від 12 жовтня 2021 року;
- зобов`язати Головне управління ДПС в Одеській області виключити Приватне підприємство БЕТОН-ТРАНССЕРВІС з переліку ризикових платників податку.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що 15 липня 2021 року з електронного кабінету платника податків підприємству стало відомо про включення його до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, про що Комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Одеської області винесено Рішення про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку №10804 від 15 липня 2021 року.
Підставою прийняття такого рішення визначено пункт 8 Критеріїв ризиковості платника податку. У графі «Податкова інформація» зазначалося: «встановлено проведення операцій з придбання товару у суб`єктів господарювання з ознаками ризиковості».
Згідно із приписами абзацу 9 пункту 6 Порядку №1165 04 жовтня 2021 року позивачем були надана інформація та копії документів, про подання яких свідчить Повідомлення про подання інформації та копій документів щодо невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку №1 від 04 жовтня 2021 року з 69 додатками.
Позивачем були надані контролюючому органу інформація та копії документів, які були достатніми для винесення рішення про невідповідність критеріям ризиковості платника податку.
Однак, контролюючим органом було винесене оскаржуване рішення, в якому зазначалося наступне: «Комісією регіонального рівня відповідно до пункту 6 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 р. №1165 з урахування отриманих від платника податку інформації та копій відповідних документів від 04 жовтня 2021 року №1 прийнято рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку».
Підставою прийняття рішення був вказаний пункт 8 Критеріїв ризиковості платника податку, а у графі «Податкова інформація», яка заповнюється саме у разі відповідності пункту 8 Критеріїв ризиковості платника податку, контролюючий орган знов зазначив: «встановлено проведення операцій з придбання товару у суб`єктів господарювання з ознаками ризиковості».
Ухвалою від 26.10.2021 року прийнято до розгляду вказану позовну заяву та відкрито провадження у справі. Ухвалено розглядати справу в порядку загального позовного провадження з призначенням підготовчого засідання.
У підготовчому засіданні 22.12.2021 року продовжено строк підготовчого провадження у справі на 30 днів.
Ухвалою від 22.12.2021 року закрито підготовче провадження і призначено справу до судового розгляду по суті.
У судове засідання, призначене на 23.02.2022 року о 10 год. 30 хв., з`явилися представник позивача та представник відповідача.
Під час судового розгляду справи представник позивача позовні вимоги підтримав у повному обсязі з підстав, викладених у позовній заяві.
Представник відповідача проти задоволення позову заперечував, вважав його необґрунтованим.
19.11.2021 року представником відповідача подано до суду відзив на позовну заяву, в якому відповідач зазначив, що за результатами проведеного моніторингу реєстрації ПП «Бетон-Транссервіс» податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та даних інших інформаційно-аналітичних систем встановлені операції з ознаками ризиковості.
За результатами моніторингу реєстрації ПП «Бетон-Транссервіс» податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі додаткових накладних за період з 28.12.2020 по 29.06.2021 встановлено, що податковий кредит ПП «Бетон-Транссервіс» сформовано шляхом придбання послуг у ризикових платників податку.
Так, позивачем придбано у ТОВ «ПТК ОПТІМА» (код ЄДРПОУ 40452340) на суму з ПДВ 1256 тис. грн. товар за номенклатурою «щебінь фракції 5x20, цемент ПЦ П/А-Ш-500 25 кг, суперпластифікатор Plasticent FM 28, Протиморозна добавка Plasticent ВЕ 50, пісок будівельний, пісок.
У свою чергу, ТОВ «ПТК ОПТІМА» придбано товари та послуги від контрагентів-постачальників, які мають ознаки ризиковості, та яких включено до реєстру ризикових платників податків, а саме: ТОВ «РЕСУРС МАКСИМУМ» (код ЄДРПОУ 42785519, включено до переліку ризикових платників 30.11.2021 рішенням №33536), ТОВ «АЛЬЯНС АВТО» (код ЄДРПОУ 41941411, включено до переліку ризикових платників 15.04.2021 рішенням №10591).
Позивачем придбано у ТОВ «АЛЬЯНС АВТО» (код ЄДРПОУ 41941411, включено до переліку ризикових платників 15.04.2021 рішенням №10591, основний вид діяльності 68.20 надання в оренду й експлуатацію власного чи орендованого нерухомого майна) на суму 501 тис. грн. товар та послуги за номенклатурами: цемент ПЦ П/А-Ш-500 навал, транспортні послуги, послуги прокачки БСГ, перевезення бетону спеціальним вантажним бетонорозмішувачем.
При проведені аналізу роботи ПП «Бетон-Транссервіс» встановлено операції з придбання та реалізації товарів з контрагентами як реального сектору економіки, так і з суб`єктами господарювання, які мають ознаки ризиковості.
Також з`ясовано, що операції з придбання будівельних матеріалів проводились з 1 лютого 2021 року, але 3 працівників на роботу прийнято 26 березня 2021 року. Середня заробітна плата 1103 грн.
Відповідач вказав, що формально оформлені (складені) первинні документи та/або сплата грошових коштів не може слугувати підставою для формування даних податкового обліку за відсутності факту придбання відповідних товарів (робіт, послуг).
З метою забезпечення заходів, направлених на упередження формування та розповсюдження сум ризикового ПДВ, недопущення функціонування транзитно-конвертаційних груп, уникнення виконання податкового обов`язку підприємствами реального сектору економіки, враховуючи вимоги Постанови №1165 та вищезазначену податкову інформацію, рішенням Комісії Головного управління ДПС в Одеській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН №10804 від 15.07.2021 року ПП «Бетон-Транссервіс» включено до Переліку ризикових платників податків (відповідно до п.8 Критеріїв ризиковості платника податку на додану вартість, визначених Постановою №1165), яке направлено через електронний кабінет платника.
Рішенням комісії регіонального рівня від 12.10.2021 року №12930 прийнято рішення (з урахуванням отриманих від платника податку інформації та копій відповідних документів) про відповідність ПП «Бетон-Транссервіс» критеріям ризиковості платника податку на підставі п.8 Критеріїв ризиковості платника податку.
Заслухавши вступне слово представника позивача та представника відповідача, дослідивши наявні у справі докази, суд встановив такі обставини.
Судом встановлено, що за результатами моніторингу щодо відповідності/ невідповідності платників податку критеріям ризиковості Комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС в Одеській області прийняте рішення про відповідність платника податку на додану вартість ПП БЕТОН ТРАНССЕРВІС критеріям ризиковості платника податку №10804 від 15.07.2021 р. (а.с. 24).
Підставою для винесення рішення №10804 від 15.07.2021 р. визначено п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку, в графі Податкова інформація, яка заповнюється у разі відповідності пункту 8 Критеріїв ризиковості платника податку, зазначено таке: Встановлено проведення операцій з придбання товару у суб`єктів господарювання з ознаками ризиковості.
Згідно із приписами абзацу 9 пункту 6 Порядку №1165 04 жовтня 2021 року позивачем було надано інформацію та копії документів, про подання яких свідчить Повідомлення про подання інформації та копій документів щодо невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку №1 від 04 жовтня 2021 року з 69 додатками, серед яких: 1) Адвокатський запит за вих. №25/08-21 від 25 серпня 2021 року; 2) Відповідь на адвокатський запит №23699/6/15-32-18-02-13 від 31 серпня 2021 року; 3) Договір суборенди земельної ділянки та нежитлового приміщення від 01 лютого 2021 року; 4) Акт надання послуг №3 від 28 лютого 2021 року; 5) Акт надання послуг №250 від 30 червня 2021 року; 6) Акт надання послуг №440 від 31 липня 2021 року; 7) Платіжне доручення №66 від 07 червня 2021 року; 8) Платіжне доручення №50 від 20 травня 2021 року; 9) Договір №0802 від 08 лютого 2021 року; 10) Видаткова накладна №1 від 09 лютого 2021 року; 11) Повідомлення про об`єкти оподаткування (форма №20-ОПП) від 23 березня 2021 року з квитанцією; 12) Сертифікат відповідності №А43929129-0204 від 14 травня 2021 року; 13) Договір поставки №20 від 01 березня 2021 року; 14) Паспорт №115 від 29 березня 2021 року; 15) Паспорт №117 від 30 березня 2021 року; 16) Паспорт №136 від 07 квітня 2021 року; 17) Видаткові накладні до Договору №20 від 01 березня 2021 року; 18) Накладна (ідентифікація відправки №42078709) від 30 березня 2021; 19) Договір поставки №0406 від 04 червня 2021 року; 20) Рахунки-фактури, акти здачі-прийняття робіт (надання послуг) до Договору №0406 від 04 червня 2021 року; 21) Договір поставки №112 від 28 квітня 2021 року; 22) Видаткові накладні, накладні до Договору поставки №112 від 28 квітня 2021 року; 23) Договір поставки №2659 від 12 травня 2021 року; 24) Видаткові накладні, товарно-транспортні накладні до Договору поставки №2659 від 12 травня 2021 року; 25) Договір поставки №0221-1 від 09 лютого 2021 року; 26) Видаткові накладні, товарно-транспортні накладні до Договору поставки №0221-1 від 09 лютого 2021 року (частина 1); 27) Видаткові накладні, товарно-транспортні накладні до Договору поставки №0221-1 від 09 лютого 2021 року (частина 2); 28) Договір поставки №12 від 11 червня 2021 року; 29) Видаткові накладні, накладні до Договору поставки №12 від 11 червня 2021 року (частина 1); 30) Видаткові накладні, накладні до Договору поставки №12 від 11 червня 2021 року (частина 2); 31) Договір поставки цементу №ОД_ВВ_21_2-237 від 11 лютого 2021 року; 32) Видаткові накладні, ТТН до Договору поставки цементу №ОД_ВВ_21_2-237 від 11 лютого 2021 року; 33) Акт звіряння розрахунків між ПП «БЕТОН-ТРАНССЕРВІС» та ТОВ «ЦЕМЕНТ» від 31 травня 2021 року; 34) ТТН до Договору поставки цементу №ОД_ВВ_21_2-237 від 11 лютого 2021 року; 35) Договір поставки №2603-1 від 26 березня 2021 року; 36) Видаткові накладні до Договору поставки №2603-1 від 26 березня 2021 року; 37) Акт звірки між ТОВ «ГРАНРЕСУРСИ» і ПП «БЕТОН-ТРАНССЕРВІС» за Договором поставки №2603-1 від 26 березня 2021 року від 30 квітня 2021 року; 38) Договір про надання комплексу послуг з обробки вантажів №2005-1 від 20 травня 2021 року; 39) Акт надання послуг до Договору №2005-1 від 20 травня 2021 року; 40) Договір надання транспортних послуг №030121 від 01 березня 2021 року; 41) Акти надання послуг, ТТН до Договору надання транспортних послуг №030121 від 01 березня 2021 року; 42) Договір надання транспортних послуг №260421 від 26 квітня 2021 року; 43) Акт надання послуг, ТТН до Договору надання транспортних послуг №260421 від 26 квітня 2021 року за травень (частина 1); 44) Акти надання послуг, ТТН до Договору надання транспортних послуг №260421 від 26 квітня 2021 року за травень (частина 2); 45) Акти надання послуг, ТТН до Договору надання транспортних послуг №260421 від 26 квітня 2021 року за червень; 46) Акти надання послуг, ТТН до Договору надання транспортних послуг №260421 від 26 квітня 2021 року за липень; 47) Договір про надання послуг з транспортно-експедиційного обслуговування №01-П від 01 червня 2021 року; 48) Акти надання послуг до Договору №01-П від 01 червня 2021 року; 49) ТТН до Договору №01-П від 01 червня 2021 року; 50) Договір поставки №2910 від 25 травня 2021 року; 51) Видаткові накладні, ТТН до Договору поставки №2910 від 25 березня 2021 року; 52) Довіреність №468 від 01 червня 2021 року; 53) Акт звіряння за період з 01 липня 2021 року по 31 липня 2021 року між КП «БУДОВА» і ПП «БЕТОН ТРАНССЕРВІС»; 54) Договір поставки №5 від 23 червня 2021 року; 55) Акт звірки за період з 01 червня 2021 року по 06 вересня 2021 року між ПП «БЕТОН ТРАНССЕРВІС» і ТОВ «ВЕСТ ІСТ КОМПАНІ» за договором №5; 56) Видаткові накладні, ТТН до Договору поставки №5 від 23 червня 2021 року; 57) Договір поставки №2206-21 від 22 червня 2021 року; 58) Видаткові накладні, ТТН до Договору поставки №2206-21 від 22 червня 2021 року; 59) Акт звірки за період червень 2021 року - липень 2021 року за договором 2206- 21 від 22 червня 2021 року; 60) Договір поставки №0106-21 від 01 червня 2021 року; 61) Видаткова накладна №67 від 03 червня 2021 року; 62) Виписка по рахунку за період з 01 лютого 2021 року по 28 лютого 2021 року від 10 вересня 2021 року; 63) Виписка по рахунку за період з 01 березня 2021 року по 31 березня 2021 року від 10 вересня 2021 року; 64) Виписка по рахунку за період з 01 квітня 2021 року по 30 квітня 2021 року від 10 вересня 2021 року; 65) Виписка по рахунку за період з 01 травня 2021 року по 31 травня 2021 року від 10 вересня 2021 року; 66) Виписка по рахунку за період з 01 червня 2021 року по 30 червня 2021 року від 10 вересня 2021 року; 67) Виписка по рахунку за період з 01 липня 2021 року по 15 липня 2021 року від 10 вересня 2021 року; 68) Виписки по рахунку (по контрагентам) за період з 01 липня 2021 року по 31 серпня 2021 року від 21 вересня 2021 року; 69) Інформація щодо невідповідності платника податку критеріям ризиковості №04/10-21від 04 жовтня 2021 року, подання яких підтверджується документами довільного формату №1-69 від 04 жовтня 2021 року.
За результатами розгляду пояснень та доданих документів Комісія з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС в Одеській області прийняла рішення про відповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку № 12930 від 12.10.2021 р. (а.с. 178 зворотній бік).
Підставою прийняття рішення № 12930 від 12.10.2021 р. визначений пункт 8 Критеріїв ризиковості платника податку, а саме: встановлено проведення операцій з придбання товару у суб`єктів господарювання з ознаками ризиковості.
Не погодившись з вказаним рішенням, позивач оскаржив його до суду.
Частиною другою статті 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до пп. 20.1.45. п.20.1 ст.20 ПК України, контролюючі органи мають право здійснювати щоденну обробку даних та інформації електронного кабінету, необхідних для виконання покладених на них функцій з адміністрування податкового законодавства та законодавства з інших питань, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючий орган, що включає, зокрема, прийняття, обробку та аналіз документів та даних платників податків, здійснення повноважень, передбачених законом, які можуть бути реалізовані в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку.
Пунктом 61.1 статті 61 ПК України визначено, що податковий контроль - система заходів, що вживаються контролюючими органами з метою контролю правильності нарахування, повноти і своєчасності сплати податків і зборів, а також дотримання законодавства з питань регулювання обігу готівки, проведення розрахункових та касових операцій, патентування, ліцензування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.
Згідно з пп. 62.1.2 п.62.1 ст.62 ПК України, податковий контроль здійснюється шляхом, серед іншого, інформаційно-аналітичного забезпечення діяльності контролюючих органів.
Відповідно до п.71.1 ст.71 ПК України, інформаційно-аналітичне забезпечення діяльності контролюючих органів - комплекс заходів щодо збору, опрацювання та використання інформації, необхідної для виконання покладених на контролюючі органи функцій.
Згідно з п. 74.1, 74.3 ст.74 ПК України податкова інформація, зібрана відповідно до цього Кодексу, зберігається в базах даних Інформаційних, телекомунікаційних та інформаційно-телекомунікаційних систем (далі - Інформаційні системи) центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику.
Інформаційні системи і засоби їх забезпечення, розроблені, виготовлені або придбані центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, є державною власністю.
Система захисту податкової інформації, що зберігається в базах даних Інформаційних систем, встановлюється центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику.
Внесення інформації до баз даних Інформаційних систем та її опрацювання здійснюються контролюючими органами.
Перелік Інформаційних систем визначається центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику.
Зібрана податкова інформація та результати її опрацювання використовуються для виконання покладених на контролюючі органи функцій та завдань, а також центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, для формування та реалізації єдиної державної податкової та митної політики.
Відповідно до п.201.1 ст.201 ПК України, на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Згідно з пунктом 201.16 статті 201 ПК України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
Постановою Кабінету Міністрів України №1165 Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 11 грудня 2019 року, зокрема, затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок №1165).
Цей Порядок визначає механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі (далі - комісії контролюючих органів), права та обов`язки їх членів.
Відповідно до п.2 Порядку №1165 автоматизований моніторинг відповідності податкової накладної/розрахунку коригування критеріям оцінки ступеня ризиків - сукупність заходів та методів, що застосовуються контролюючим органом для виявлення ознак наявності ризиків порушення норм податкового законодавства за результатами проведення автоматизованого аналізу наявної в інформаційних системах контролюючих органів податкової інформації.
Критерій оцінки ступеня ризиків, достатній для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, - визначений показник автоматизованого моніторингу, що характеризує ризик.
Ризик порушення норм податкового законодавства - ймовірність складення та надання податкової накладної/розрахунку коригування для реєстрації в Реєстрі з порушенням норм підпункту а або б пункту 185.1 статті 185, підпункту а або б пункту 187.1 статті 187, абзацу першого пунктів 201.1, 201.7, 201.10 статті 201 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) за наявності об`єктивних ознак неможливості здійснення операції з постачання товарів/послуг, дані про яку зазначено в такій податковій накладній/розрахунку коригування, та/або ймовірності уникнення платником податку на додану вартість (далі - платник податку) виконання свого податкового обов`язку.
Згідно з п.5 Порядку №1165 платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2).
Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій (додаток 3).
Відповідно до пункту 6 Порядку № 1165 у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.
Питання відповідності/невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку розглядається комісією регіонального рівня.
У разі встановлення відповідності платника податку хоча б одному з критеріїв ризиковості платника податку комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
Включення платника податку до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, здійснюється в день проведення засідання комісії регіонального рівня та прийняття відповідного рішення.
Платник податку отримує рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку через електронний кабінет у день прийняття такого рішення (додаток 4).
У рішенні зазначається підстава, відповідно до якої встановлено відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
Комісією регіонального рівня розглядається питання виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, у разі виявлення обставин та/або отримання інформації, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку та/або отримання інформації та копій відповідних документів від платника податку, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
У разі виявлення обставин та/або отримання інформації, визначених абзацом сьомим цього пункту, та прийняття комісією регіонального рівня рішення про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку платник податку отримує таке рішення в електронному кабінеті в день його прийняття (додаток 4).
Інформація та копії документів подаються платником податку до ДПС в електронній формі засобами електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України Про електронні документи та електронний документообіг, Про електронні довірчі послуги та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого Мінфіном.
Документами, необхідними для розгляду питання виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, можуть бути:
договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;
договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;
первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявних типових форм та галузевої специфіки, накладні;
розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;
документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством;
інші документи, що підтверджують невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
Інформацію та копії документів, подані платником податку, комісія регіонального рівня розглядає протягом семи робочих днів, що настають за датою їх надходження, та приймає відповідне рішення.
За результатами розгляду інформації та копій документів комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку, яке платник податку отримує в електронному кабінеті у день його прийняття (додаток 4).
Виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, здійснюється в день проведення засідання комісії регіонального рівня та прийняття відповідного рішення.
Якщо комісією регіонального рівня протягом семи робочих днів, що настають за датою надходження зазначеної інформації та документів, не прийнято відповідного рішення, платник податку виключається з переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.
У разі надходження до контролюючого органу відповідного рішення суду, яке набрало законної сили, комісія регіонального рівня виключає платника податку з переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.
Комісія регіонального рівня постійно проводить моніторинг щодо відповідності/ невідповідності платників податку критеріям ризиковості платника податку.
Згідно абз. 2 пункту 25 Порядку № 1165 Комісії регіонального рівня приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації, врахування або неврахування таблиці даних платника податку, відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
Критерії ризиковості платника податку наведені у Додатку 1 до Порядку № 1165.
Вказаний Додаток містить вісім Критеріїв ризиковості платника податків.
Пункт 8 Критеріїв ризиковості платника податків передбачає, що у контролюючих органах наявна податкова інформація, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданих для реєстрації податковій накладній/розрахунку коригування.
Додаток 4 до Порядку № 1165 містить форму рішення Комісії про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку. Зазначеним Додатком передбачено, що у разі відповідності пункту 8 критеріїв ризиковості платника податку розшифровується, яка саме податкова інформація.
Суд бере до уваги доводи позивача, що в оскаржуваному рішенні не зазначено, яка саме податкова інформація про здійснення позивачем ризикових операцій наявна в контролюючого органу, спірне рішення не містить ані посилань на господарську операцію, яка на думку відповідача є ризиковою, ані найменування контрагента, з яким такі операції здійснювалися, ані на підстави, за яких така операція визнана ризиковою, що свідчить про формальність прийнятого Комісією рішення.
Як зазначено судом вище, відповідно до абз.1 пункту 6 Порядку № 1165, у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.
Отже, оскаржуване рішення Комісії №12930 від 12 жовтня 2021 року має наслідком зупинення реєстрації податкових накладних позивача, а тому це рішення порушує права позивача, і для відновлення цих прав зазначене рішення слід скасувати.
Щодо вимоги позивача про виключення його з переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковості платника податку суд зазначає, що наведеним вище пунктом 6 Порядку № 1165 передбачено, що у разі надходження до контролюючого органу відповідного рішення суду, яке набрало законної сили, комісія регіонального рівня виключає платника податку з переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.
Таким чином, можливість виключення Комісією платника податків з переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, передбачена самим Порядком № 1165.
За таких обставин, вимога позивача про зобов`язання відповідача виключити ПП БЕТОН-ТРАНССЕРВІС з Переліку ризикових платників податків також є обґрунтованою та підлягає задоволенню.
При цьому суд враховує, що саме до повноважень Комісії регіонального рівня належить прийняття рішення про відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку та про виключення платника податку з відповідного Переліку.
Згідно з ч.ч. 1, 2 ст. 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Відповідно до ч.1 ст.90 КАС України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.
Враховуючи вищевикладені судом доводи, суд дійшов висновку, що відповідач не довів правомірність оскаржуваного рішення, у той час як позивач довів його протиправність, а тому позов Приватного підприємства БЕТОН-ТРАНССЕРВІС підлягає повному задоволенню.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 2, 5-6, 9, 72, 77, 90, 241-246 КАС України, суд,
ВИРІШИВ:
Позов Приватного підприємства БЕТОН-ТРАНССЕРВІС (адреса: вул. Шевченка, буд. 7, кв. 35, м. Ізмаїл, Одеська область, 68600, код ЄДРПОУ 43929129) до Головного управління ДПС в Одеській області (адреса: вул. Семінарська, 5, м. Одеса, 65044, код ЄДРПОУ ВП 44069166) задовольнити повністю.
Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС в Одеській області про відповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку №12930 від 12 жовтня 2021 року.
Зобов`язати Головне управління ДПС в Одеській області виключити Приватне підприємство БЕТОН-ТРАНССЕРВІС з переліку ризикових платників податку.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС в Одеській області на користь Приватного підприємства БЕТОН-ТРАНССЕРВІС сплачений судовий збір у розмірі 2270 (дві тисячі двісті сімдесят гривень).
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення до П`ятого апеляційного адміністративного суду.
Повний текст рішення складено 25.03.2022 року.
Суддя В.В. Андрухів
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 24.03.2022 |
Оприлюднено | 25.06.2022 |
Номер документу | 103765074 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Андрухів В.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні