Справа № 420/600/22
УХВАЛА
29 березня 2022 року м. Одеса
Суддя Одеського окружного адміністративного суду Катаєва Е.В., розглянувши адміністративний позов Головного управління Пенсійного фонду України в Одеській області до Фермерського господарства «АЛІР» про стягнення заборгованості по відшкодуванню витрат на виплату та доставку пільгових пенсій,
В С Т А Н О В И В:
До суду надійшов адміністративний позов Головного управління Пенсійного фонду України в Одеській області до Фермерського господарства «АЛІР», в якому просить суд стягнути з відповідача заборгованість по відшкодуванню витрат на виплату та доставку пільгових пенсій у розмірі 3556,39 грн.
Частиною 1 ст. 171 КАС України визначено, що суддя після одержання позовної заяви з`ясовує, крім іншого, відповідає заява вимогам, встановленим статтями 160, 161, 172 цього Кодексу.
Ухвалою суду від 17.01.2022 позов залишено без руху та надано строк на усунення недоліків.
24.01.2022 року до суду надійшла заява ГУ ПФУ на виконання ухвали суду із доказами сплати судового збору у розмірі 2270,00 грн.
Дослідивши позов та надані документи суд дійшов висновку про можливість продовжити строк на усунення недоліків позовної заяви.
Статтею 1 Закону України «Про судовий збір» встановлено, що судовий збір - збір, що справляється на всій території України за подання заяв, скарг до суду, за видачу судами документів, а також у разі ухвалення окремих судових рішень, передбачених цим Законом.
Згідно з п. 1 ч. 3 ст. 4 Закону України «Про судовий збір» суб`єктом владних повноважень, юридичною особою або фізичною особою - підприємцем сплачується за подання до адміністративного суду позову: 1 розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб.
Позовна заява надійшла до суду засобами поштового зв`язку 12.01.2021 року (згідно зі штампом поштового відділення - відправлена 04.01.2022 року).
Відповідно до ст. 7 Закону України «Про Державний бюджет України на 2022 рік» з 01 січня 2022 року встановлений прожитковий мінімум для працездатних осіб в розмірі 2481 грн. Позивач до позовної заяви надав копію платіжного документа про сплату судового збору в розмірі 2270 грн. проте, на підтвердження сплати судового збору позивач повинен надати оригінал платіжного документа, який повинен знаходитися в матеріалах справи, а не копію.
Крім того, враховуючи заявлені вимоги та розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб, позивач повинен доплатити судовий збір у розмірі 211 грн. та надати до суду докази сплатити судового збору у зазначеному розмірі.
Позивачем не виконані вказані вимоги КАС України щодо сплати судового збору.
Також ухвалою суду про залишення позову без руху вказано, що у змісті позовних вимог позивач не вказує за якій період просить стягнути заборгованість на виплату та доставку пільгових пенсій. Обставини не викладені у позові повно, не надані відповідні докази. Позивачем на виконання ухвали не надані докази на підтвердження обставин викладених у позові. Позивач не вказує за якій період просить стягнути заборгованість на виплату та доставку пільгових пенсій. Не викладає повно обставини викладене у позові, не надав відповідних доказів. Позивачем також, не виконані вимоги ухвали суду щодо зазначення підстав виникнення з відповідача відшкодовувати витрати на виплату та доставку пільгових пенсій, тобто яким пенсіонерам призначена пенсія, не надані відповідні докази вказаних обставин (заяви пенсіонера, протокол призначення пенсії на пільгових умовах тощо).
Також не надані докази направлення та отримання відповідачем розрахунків щодо сум відшкодування за вказаний у позові період на адресу відповідача відповідно до вимог Інструкції №21-1.
Суд вважав необхідним залишити позов без руху, продовживши позивачу строк на усунення недоліків позову.
Ухвалою суду від 25.01.2022 року продовжений строк на усунення недоліків позову.
Копія ухвали суду була направлена на електрону адресу ГУ ПФУ 31.01.2022 року. До суду надійшли документи та оригінал платіжного документ про сплату судового збору у розмірі 2270,00 грн. Документ про доплату судового збору у розмірі 211 грн не наданий.
28.03 2022 року до суду надійшло клопотання позивача про продовження строку на усунення недоліків позову до закінчення воєнного стану в Україні з посиланням на те, що Указом Президента України №133/2022 Про продовження строку дії воєнного стану в Україні частково змінено ст. 1 Указу Президента України від 24.02.2022 року № 64/2022 Про введення воєнного стану в Україні, затвердженого Законом України від 24.02.2022 №2102-ІХ, яким подовжено строк дії воєнного стану в Україні з 05 годин 30 хвилин 26.03.2022 строком на 30 діб.
Розглянувши клопотання позивача суд дійшов висновку про відсутність підстав для його задоволення. При цьому суд виходить з наступного.
Кодекс адміністративного судочинства України визначає юрисдикцію та повноваження адміністративних судів, встановлює порядок здійснення судочинства в адміністративних судах (ст.1 КАС України).
Відповідно до п.7 ч.1 ст4 КАС України суб`єкт владних повноважень - орган державної влади (у тому числі без статусу юридичної особи), орган місцевого самоврядування, їх посадова чи службова особа, інший суб`єкт при здійсненні ними публічно-владних управлінських функцій на підставі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, або наданні адміністративних послуг.
Згідно з п.1 Положення про Пенсійний Фонд України, затвердженого постановою КМУ від 23.07. 2014 р. № 280, Пенсійний фонд України є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра соціальної політики, що реалізує державну політику з питань пенсійного забезпечення та ведення обліку осіб, які підлягають загальнообов`язковому державному соціальному страхуванню. Пенсійний фонд України у своїй діяльності керується Конституцією та законами України, указами Президента України та постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції та законів України, актами Кабінету Міністрів України, іншими актами законодавства.
Пунктом 7 Положення визначено, що Пенсійний фонд України здійснює свої повноваження безпосередньо та через утворені в установленому порядку територіальні органи.
Таким чином, позивач по справі є органом державної влади, суб`єктом владних повноважень.
Указом Президента України від 24.02.2022 року №64/2022 з 5:30 24 лютого 2022 року в Україні введений воєнний стан у зв`язку з військовою агресією Російської Федерації
Указом «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні» від 14.03.2022 № 133/2022, затвердженого Законом України №7168 від 16.03.2022 року воєнний стан продовжений до 25.04.2022 року.
Статтею 1 Закону України «Про правовий режим воєнного стану» визначено, що воєнний стан - це особливий правовий режим, що вводиться в Україні або в окремих її місцевостях у разі збройної агресії чи загрози нападу, небезпеки державній незалежності України, її територіальній цілісності та передбачає надання відповідним органам державної влади, військовому командуванню, військовим адміністраціям та органам місцевого самоврядування повноважень, необхідних для відвернення загрози, відсічі збройної агресії та забезпечення національної безпеки, усунення загрози небезпеки державній незалежності України, її територіальній цілісності, а також тимчасове, зумовлене загрозою, обмеження конституційних прав і свобод людини і громадянина та прав і законних інтересів юридичних осіб із зазначенням строку дії цих обмежень.
Статтею 9 Закону встановлено, що в умовах воєнного стану Президент України та Верховна Рада України діють виключно на підставі, в межах повноважень та в спосіб, визначені Конституцією та законами України. Кабінет Міністрів України, інші органи державної влади, військове командування, військові адміністрації, Верховна Рада Автономної Республіки Крим, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, органи місцевого самоврядування здійснюють повноваження, надані їм Конституцією України, цим та іншими законами України.
Згідно зі ст.12-2 Закону в умовах правового режиму воєнного стану суди, органи та установи системи правосуддя діють виключно на підставі, в межах повноважень та в спосіб, визначені Конституцією України та законами України. Повноваження судів, органів та установ системи правосуддя, передбачені Конституцією України, в умовах правового режиму воєнного стану не можуть бути обмежені.
Крім того, питання здійснення правосуддя в умовах воєнного стану регламентовано ст.26 Закону «Про правовий режим воєнного стану», відповідно до якої правосуддя на території, на якій введено воєнний стан, здійснюється лише судами. На цій території діють суди, створені відповідно до Конституції України (ч.1 ст.26).
Скорочення чи прискорення будь-яких форм судочинства забороняється (ч.2 ст.26).
У разі неможливості здійснювати правосуддя судами, які діють на території, на якій введено воєнний стан, законами України може бути змінена територіальна підсудність судових справ, що розглядаються в цих судах, або в установленому законом порядку змінено місцезнаходження судів. Створення надзвичайних та особливих судів не допускається (ч.3,4 ст.26).
Аналіз вищевказаних норм законодавства свідчить про те, що суди в умовах воєнного стану здійснюють правосуддя, скорочення чи прискорення будь-яких форм судочинства забороняється.
Крім того, умовах воєнного стану органи державної влади також здійснюють повноваження, надані їм Конституцією України, цим та іншими законами України.
Враховуючи викладене, суд дійшов висновку про відсутність підстав для задоволення клопотання відповідача про продовження строку на усунення недоліків позову.
При цьому суд також враховує, що строк на усунення недоліків позову сплинув 10.02.2022 року, тобто до введення воєнного стану, а також враховує ті обставини, що згідно з висновками Верховного Суду по даній категорії справ не застосовується обмеження строку звернення до суду, тобто позивач не обмежений доступу до суду з вимогами викладеними у позові.
Суд вважає необхідним продовжити позивачу строк на усунення недоліків позову до 08.04.2022 року та роз`яснити відповідачу, що у разі не усунення недоліків позову він буде повернутий позивачу.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 160, 161,169, 248 КАС України, суд,
У Х В А Л И В:
Відмовити Головному управлінню Пенсійного фонду України в Одеській області у задоволенні заяви про продовження строку на усунення недоліків позову до закінчення воєнного стану в Україні.
Продовжити строк на усунення недоліків позову до 08.04.2022 року.
Повідомити позивача про необхідність у встановлений строк усунути недоліки позову та роз`яснити, що в іншому випадку позов буде повернутий позивачу.
Ухвала суду оскарженню не підлягає.
Суддя Е.В. Катаєва
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 28.03.2022 |
Оприлюднено | 21.06.2022 |
Номер документу | 103789503 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо управління, нагляду, контролю та інших владних управлінських функцій (призначення, перерахунку та здійснення страхових виплат) у сфері відповідних видів загальнообов’язкового державного соціального страхування, з них загальнообов’язкового державного пенсійного страхування, з них |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Катаєва Е.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні