Ухвала
від 30.03.2022 по справі 713/2405/21
КІЦМАНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ЧЕРНІВЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 713/2405/21

Провадження №2/718/803/21

У Х В А Л А

про закриття провадження

"31" березня 2022 р. м. Кіцмань Чернівецької області

Кіцманський районний суд Чернівецької області у складі:

головуючої суддіСкорейка В.В.

за участю секретаря судових засідань Гайдей А.М.

розглянувши у порядку загального позовного провадження в залі суду м.Кіцманя цивільну справу за позовом ОСОБА_1 до Брусницької сільської ради Вижницького району Чернівецької області про визнання рішення протиправним, скасування рішення та зобов`язання вчинити дії,-

У С Т А Н О В И В:

В провадженні Кіцманського районного суду Чернівецької області перебуває цивільна справа за позовом ОСОБА_1 до Брусницької сільської ради Вижницького району Чернівецької області про визнання рішення протиправним, скасування рішення та зобов`язання вчинити дії, в якому позивач просить визнати протиправними та скасувати рішення 8 сесії 8 скликання Брусницької сільської ради Вижницького району Чернівецької області від 06.07.2021 року № 544-08/21 та 9 сесії 8 скликання Брусницької сільської ради Вижницького району Чернівецької області від 23.09.2021 року № 695-09/21 про відмову у затвердженні проекту землеустрою; зобов`язати Брусницьку сільську раду Вижницького району Чернівецької області затвердити ОСОБА_1 проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки безоплатно у власність для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель та споруд площею 0,2218 га, що розташована по АДРЕСА_1 , кадастровий номер 7322581500:05:001:0090.

Позивач в судовому засіданні позовні вимоги підтримав у повному обсязі.

Представник відповідача в судове засідання не з`явився, на адресу суду скерував заяву, в якій просив не задовольняти позовні вимоги.

Дослідивши матеріали справи, з`ясувавши дійсні обставини справи та перевіривши їх доказами, суд приходить до наступного висновку.

Відповідно до частини 1 статті 5 КАС України кожна особа має право в порядку, встановленим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб`єкта владних повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси.

За визначенням пункту 7 частини першої статті 4 КАС України суб`єктом владних повноважень є орган державної влади (в стому числі без статусу юридичної особи), орган місцевого самоврядування, їх посадова чи службова особа, інший суб`єкт при здійсненні ними публічно-владних управлінських функцій на підставі законодавства, у тому числі на виконання делегованих повноважень, або наданні адміністративних послуг.

Пунктом 1 частини другої статті 19 КАС України визначено, що юрисдикція адміністративних судів поширюється на справи у публічно-правових спорах, зокрема спорах фізичних чи юридичних осіб із суб`єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи індивідуальних актів), дій чи бездіяльності, крім випадків, коли для розгляду таких спорів законом встановлений інший порядок судового провадження.

Отже, до компетенції адміністративних судів належать спори фізичних чи юридичних осіб з органом державної влади, органом місцевого самоврядування, їхньою посадовою або службовою особою, предметом яких є перевірка законності рішень, дій чи бездіяльності цих органів (осіб), прийнятих або вчинених ними при здійсненні владних управлінських функцій, крім спорів, для яких законом установлений інший порядок судового вирішення.

Публічно-правовий спір має особливий суб`єктний склад. Участь суб`єкта владних повноважень є обов`язковою ознакою для того, щоб класифікувати спір як публічно-правовий. Проте сама собою участь у спорі суб`єкта владних повноважень не дає підстав ототожнювати спір із публічно-правовим та відносити його до справ адміністративної юрисдикції.

Під час визначення предметної юрисдикції справ суди повинні виходити із суті права та/або інтересу, за захистом якого звернулася особа, заявлених вимог, характеру спірних правовідносин, змісту та юридичної природи обставин у справі.

Визначальною ознакою справи адміністративної юрисдикції є суть (зміст, характер) спору. Публічно-правовий спір, на який поширюється юрисдикція адміністративних судів, є спором між учасниками публічно-правових відносин і стосується саме цих відносин.

Разом з тим, приватноправові відносини вирізняються наявністю майнового чи немайнового інтересу учасника. Спір має приватноправовий характер, якщо він обумовлений порушенням або загрозою порушення приватного права чи інтересу, як правило майнового, конкретного суб`єкта, що підлягає захисту в спосіб, передбачений законодавством для сфери приватноправових відносин, навіть якщо до порушення приватного права чи інтересу призвели управлінські дії суб`єктів владних повноважень.

Як установлено за результатами дослідження матеріалів справи та обставин, на які позивач посилався як на підставу своїх вимог, ОСОБА_1 звернувся до суду з цивільним позовом про визнання протиправними і скасування рішень Брусницької сільської ради Вижницького району Чернівецької області, якими відмовлено позивачу у затвердженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки безоплатно у власність для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд, рекомендовано внести зміни до цього проекту землеустрою.

Органи місцевого самоврядування відповідно до Закону України від 21 травня 1997 року № 280/97-ВР «Про місцеве самоврядування в Україні» (далі - Закон № 280/97-ВР) наділені значними повноваженнями у різних галузях, зокрема у сферах бюджету та фінансів, соціально-економічного і культурного розвитку, управління комунальною власністю, житлово-комунального господарства, регулювання земельних відносин, соціального захисту населення тощо. Реалізуючи зазначені повноваження, органи місцевого самоврядування наділені правом приймати управлінські рішення.

У статті 1 Закону № 280/97-ВР наведено визначення виконавчих органів рад, згідно з яким ці органи, які відповідно до Конституції України та цього Закону створюються сільськими, селищними, міськими, районними в містах (у разі їх створення) радами для здійснення виконавчих функцій і повноважень місцевого самоврядування у межах, визначених цим та іншими законами.

Пунктом 34 частини першої статті 26 Закону № 280/97-ВР установлено, що до питань місцевого значення належить регулювання сільськими, селищними, міськими радами земельних відносин.

У статті 12 Земельного кодексу України (далі - ЗК України) визначені повноваження сільських, селищних, міських рад та їх виконавчих органів, до яких, зокрема, належать: розпорядження землями територіальних громад; передача земельних ділянок комунальної власності у власність громадян та юридичних осіб відповідно до цього Кодексу; надання земельних ділянок у користування із земель комунальної власності відповідно до цього Кодексу; надання земельних ділянок у користування із земель комунальної власності відповідно до цього Кодексу; організація землеустрою; вирішення інших питань у галузі земельних відносин відповідно до закону.

Отже, органи місцевого самоврядування у вказаних правових відносинах є суб`єктами владних повноважень, які виконують владні управлінські функції.

Відповідний висновок міститься у Рішенні Конституційного Суду України від 01 квітня 2010 року № 10-рп/2010 у справі за конституційним поданням Вищого адміністративного суду України щодо офіційного тлумачення положень частини першої статті 143 Конституції України, пунктів «а», «б», «в», «г» статті 12 ЗК України, пункту 1 частини першої статті 17 КАС України (у редакції, чинній до 15 грудня 2017 року), у якому визначено, що вирішення земельних спорів фізичних та юридичних осіб з органом місцевого самоврядування як суб`єктом владних повноважень щодо оскаржень його рішень (нормативно-правових актів чи актів індивідуальної дії), дій чи бездіяльності належить до юрисдикції адміністративних судів.

Враховуючи вищенаведене суд вважає, що цей спір не пов`язаний з вирішенням питання приватноправового характеру, а є публічно-правовим, оскільки виник за участю суб`єкта владних повноважень (органу місцевого самоврядування), який реалізовує у цих правовідносинах надані йому чинним законодавством владні управлінські функції шляхом розгляду питання щодо передачі земельної ділянки у власність, а отже, цей спір підлягає розгляду в порядку адміністративного судочинства.

Аналогічна правова позиція висловлена Великою Палатою Верховного Суду в постановах від 30 травня 2018 року у справі № 826/5737/16, від 13 червня 2018 року у справі № 307/2765/15-ц, від 28 листопада 2018 року у справі № 463/1865/17, від 15 травня 2019 року у справах № 729/608/17 та № 352/1414/15-ц, від 12 червня 2019 року у справі № 749/942/18.

Відповідно до п. 1 ч. 1ст. 255 ЦПК Українисуд своєю ухвалою закриває провадження у справі, якщо справа не підлягає розгляду в порядку цивільного судочинства.

На підставі ч. 2 ст. 255 ЦПК України та відповідно до п. 5 ч. 1 ст. 7 Закону України «Про судовий збір» сплачений позивачем судовий збір підлягає поверненню платнику.

Керуючись ст.ст.255, 258, 260, 261 ЦПК України,

ПОСТАНОВИВ:

Провадження у справі за позовом ОСОБА_1 до Брусницької сільської ради Вижницького району Чернівецької області про визнання рішення протиправним, скасування рішення та зобов`язання вчинити дії - закрити.

Роз`яснити ОСОБА_1 , що розгляд таких справ відноситься до юрисдикції адміністративного суду.

Зобов`язати Головне управління Державної казначейської служби України у Чернівецькій області повернути ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 ,судовий збір у розмірі 908 (дев`ятсот вісім) грн., який було сплачено згідно із квитанцією № 1017548342 від 01.11.2021 року.

Судове рішення не проголошувалося в силу ч. 4 ст. 268 ЦПК України.

Апеляційна скарга на ухвалу суду може бути подана до суду апеляційної інстанціїчерез Кіцманський районний суд Чернівецької області протягом п`ятнадцяти днів з дня їїпроголошення. Учасник справи, якому ухвалу суду не було вручено у день її проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження , якщо апеляційна скарга подана протягом п`ятнадцяти днів з дня вручення йому відповідної ухвали суду.

Суддя Василь Скорейко

СудКіцманський районний суд Чернівецької області
Дата ухвалення рішення30.03.2022
Оприлюднено28.06.2022
Номер документу103815494
СудочинствоЦивільне
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із земельних відносин, з них:

Судовий реєстр по справі —713/2405/21

Рішення від 04.08.2022

Цивільне

Кіцманський районний суд Чернівецької області

Скорейко В. В.

Ухвала від 04.08.2022

Цивільне

Кіцманський районний суд Чернівецької області

Скорейко В. В.

Рішення від 14.06.2022

Цивільне

Кіцманський районний суд Чернівецької області

Скорейко В. В.

Постанова від 18.05.2022

Цивільне

Чернівецький апеляційний суд

Кулянда М. І.

Ухвала від 17.04.2022

Цивільне

Чернівецький апеляційний суд

Кулянда М. І.

Ухвала від 14.04.2022

Цивільне

Чернівецький апеляційний суд

Кулянда М. І.

Ухвала від 30.03.2022

Цивільне

Кіцманський районний суд Чернівецької області

Скорейко В. В.

Ухвала від 30.12.2021

Цивільне

Кіцманський районний суд Чернівецької області

Скорейко В. В.

Ухвала від 08.12.2021

Цивільне

Кіцманський районний суд Чернівецької області

Скорейко В. В.

Ухвала від 01.11.2021

Цивільне

Вижницький районний суд Чернівецької області

ОСОКІН А. Л.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні