Справа № 331/1473/19
Провадження № 1-кп /333/40/22
ВИРОК
Іменем України
11 лютого 2022 року м. Запоріжжя
Комунарський районний суд м. Запоріжжя у складі:
головуючого-судді ОСОБА_1 ,
за участю секретарів судового засідання ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 ,
розглянувши у відкритому судовому засіданні, в залі суду м. Запоріжжя, кримінальне провадження № 42017081020000132, внесене до Єдиного реєстру досудових розслідувань 01.11.2017 року відносно обвинуваченої:
ОСОБА_5 , яка народилася ІНФОРМАЦІЯ_1 у м. Запоріжжі, громадянки України, із вищою освітою, розлученої, маючої на утриманні неповнолітню доньку ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , офіційно не працевлаштованої, зареєстрованої та проживаючої за адресою: АДРЕСА_1 , раніше не судимої,
- у вчиненні кримінального правопорушення, відповідальність за яке передбачена ч. 2 ст. 367 КК України,
учасники судового провадження:
прокурори ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 ,
представник потерпілого ОСОБА_10 ,
обвинувачена ОСОБА_5 ,
захисник адвокат ОСОБА_11
В С Т А Н О В И В:
1.Формулювання обвинувачення, визнаного судом доведеним.
Судом визнанодоведеним,що обвинувачена ОСОБА_5 вчинила кримінальне правопорушення при наступних обставинах.
Наказом Комунального підприємства «Центр надання послуг» Балабинської селищної ради від 28.12.2016 року № 8-к ОСОБА_5 призначено на посаду державного реєстратора Комунального підприємства «Центр надання послуг» Балабинської селищної ради. 15.02.2017 року ОСОБА_5 звернулася до пункту обслуговування у Запорізькій області Акредитованого центру сертифікації ключів органів юстиції України за отриманням електронного цифрового підпису і отримала відповідні послуги. У період з 19.10.2017 року по 21.10.2017 року державний реєстратор Комунального підприємства «Центр надання послуг» Балабинської селищної ради ОСОБА_5 була забезпечена доступом до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.
Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 2 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» (у редакції, чинній на момент вчинення кримінального правопорушення) державна реєстрація речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень це офіційне визнання і підтвердження державою фактів набуття, зміни або припинення речових прав на нерухоме майно, обтяжень таких прав шляхом внесення відповідних відомостей до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно. Згідно із ч. 1 ст. 6 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень», організаційну систему державної реєстрації прав, зокрема, становлять суб`єкти державної реєстрації прав, у тому числі акредитовані суб`єкти. Пунктом 1 ч. 1 ст. 9 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» передбачено, що до повноважень суб`єктів державної реєстрації прав, зокрема, належить забезпечення проведення державної реєстрації прав. Відповідно до ч. 3 ст. 6 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» акредитованим суб`єктом може бути юридична особа, публічного права, у трудових відносинах з якою перебуває не менше ніж три державні реєстратори. Акредитація суб`єктів та моніторинг відповідності таких суб`єктів вимогам акредитації здійснюються Міністерством юстиції України у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України. Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 10 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень», державним реєстратором є громадянин України, який має вищу освіту за спеціальністю правознавство, відповідає кваліфікаційним вимогам, встановленим Міністерством юстиції України, та перебуває у трудових відносинах з суб`єктом державної реєстрації прав. Згідно з Наказом Міністерства юстиції України від 20.01.2017 року № 141/5 «Про акредитацію Комунального підприємства «Центр надання послуг» Балабинської селищної ради як суб`єкта державної реєстрації», Комунальне підприємство «Центр надання послуг» Балабинської селищної ради акредитовано як суб`єкт державної реєстрації у сферах державної реєстрації у повному обсязі.
Таким чином, ОСОБА_5 перебувала у трудових відносинах з Комунальним підприємством «Центр надання послуг» Балабинської селищної ради на посаді державного реєстратора та відповідно до положень ч. 3 ст. 18 Кримінального кодексу України є службовою особою, тобто особою, яка виконувала функції за спеціальними повноваженнями, якими була наділена Законом України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень».
Згідно з п. 2.1 Статуту Комунального підприємства «Центр надання послуг» Балабинської селищної ради (третя редакція, затверджена рішенням № 01/09/17 від 28.09.2017 року), підприємство створене з метою виконання вимог законодавства України, у тому числі, у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень. Пунктом 2.2 Статуту Комунального підприємства «Центр надання послуг» Балабинської селищної ради встановлено, що предметом діяльності підприємства, зокрема, є державна реєстрація речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень. Таким чином, Комунальному підприємству «Центр надання послуг» Балабинської селищної ради надано повноваження щодо державної реєстрації речових прав на нерухоме майно, яке здійснює свою діяльність за адресою: м. Запоріжжя, вул. Сергія Серікова, буд. 30.
19.10.2017 року державний реєстратор Комунального підприємства «Центр надання послуг» Балабинської селищної ради ОСОБА_12 прийняла заяву від ТОВ «Строймаркет» (код ЄДРПОУ 25222180) про державну реєстрацію прав та їх обтяжень на приміщення салону краси, загальною площею 380,62 кв.м., розташованого за адресою: м. Запоріжжя, пр. Соборний, буд. 75 (реєстраційний номер прийнятої заяви 24736182). Разом із заявою про державну реєстрацію прав та їх обтяжень (щодо права власності) ТОВ «Строймаркет» подано також наступні документи: 1) акт готовності до експлуатації, виданий Головним управлінням архітектури та містобудування Запорізької міської ради; 2) архітектурно-технічний паспорт об`єкта архітектури, виданий 19.06.2009 року Головним управлінням архітектури та містобудування Запорізької міської ради; 3) технічний паспорт, виданий ПП «Міжрегіональний центр технічної інвентаризації» 18.10.2017 року.
У подальшому, державний реєстратор Комунального підприємства «Центр надання послуг» Балабинської селищної ради ОСОБА_5 у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно прийняла вищевказану заяву ТОВ «Строймаркет» разом із наданими документами. За результатами розгляду вказаної заяви про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, 20.10.2017 року о 17-55 годині, ОСОБА_5 у приміщенні Комунального підприємства «Центр надання послуг» Балабинської селищної ради за адресою: м. Запоріжжя, вул. Сергія Серікова, буд. 30, прийнято рішення № 37682112 про реєстрацію права власності на приміщення салону краси, загальною площею 380,62 кв.м., розташованого за адресою: м. Запоріжжя, пр. Соборний, буд. 75, за ТОВ «Строймаркет» (код ЄДРПОУ 25222180) та відкрито розділ у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно та реєстраційну справу на об`єкт нерухомого майна.
Разом з тим, відповідно до Свідоцтва про право власності на будівлю від 12.06.2000 року № 1240, виданого Запорізькою міською радою, на підставі рішення виконкому Запорізької міської ради від 25.05.2000 року № 194/4 та Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав на нерухоме майно, будівля літ. А-11 в цілому за адресою: м. Запоріжжя, пр. Леніна (пр. Соборний), буд. 75, належить державі в особі Верховної Ради України (Запорізьке обласне управління статистики). Зазначена будівля перебуває на праві оперативного управління у Головного управління статистики у Запорізькій області.
Окрім того, між Запорізьким обласним управлінням статистики та ТОВ «Строймаркет» 01.07.2003 року укладено договір № 48 щодо оренди нежитлових приміщень, що належать до державної власності та перебувають на балансі Головного управління статистики у Запорізькій області, під функціонування магазину косметики, надання косметологічних послуг. Згідно з Актом приймання-передачі від 01.07.2003 року майно передано ТОВ «Строймаркет». У подальшому до договору оренди від 01.07.2003 року № 48 неодноразово вносились зміни. Так, договором про зміни № 4 від 28.09.2007 року внесено зміни до п. 1 договору № 48 від 01.07.2003 року та змінено сторону договору з Головного управління статистики у Запорізькій області на Регіональне відділення Фонду державного майна України по Запорізькій області. Відповідно до п. 1.1 договору (в редакції договору про зміни № 6 від 09.10.2009 року) до складу переданого в оренду майна входило: вбудоване в адміністративну одинадцятиповерхову будівлю нежитлове приміщення першого та другого поверхів (літера А-11, приміщення першого поверху № 26, частини приміщень з № 1 по № 7 включно, частини приміщень другого поверху № 8 по № 29 включно), загальною площею за внутрішнім заміром 377,3 кв.м., відповідно до технічного паспорту, виготовленого Запорізьким міжміським бюро технічної інвентаризації станом на 20.01.2009 року. Майно розташоване за адресою: м. Запоріжжя, пр. Леніна (пр. Соборний), буд. 75. Відповідно до договору про зміни № 9 від 25.12.2013 року термін дії договору продовжено до 04.12.2016 року включно.
Оскільки договір оренди № 48 від 01.07.2003 року припинив свою дію 05.12.2016 року, Регіональне відділення Фонду державного майна України по Запорізькій області того ж дня надіслало на адресу ТОВ «Строймаркет» лист про припинення дії вказаного договору оренди та зазначило про необхідність повернення орендованого майна балансоутримувачу за актом приймання-передавання. Вказаний лист ТОВ «Строймаркет» залишило без відповіді.
У подальшому, рішенням Господарського суду Запорізької області від 04.09.2017 року у справі № 908/1571/17 позов Регіонального відділення Фонду державного майна України по Запорізькій області задоволено і стягнуто з ТОВ «Строймаркет» на користь державного бюджету України заборгованість з орендної плати у сумі 145 186,32 грн., пеню у сумі 11 148,76 грн., штраф у сумі 21 407,31 грн., виселено ТОВ «Строймаркет» з державного нерухомого майна нежитлового приміщення першого та другого поверхів, загальною площею за внутрішнім заміром 377,3 кв.м., яке розташоване за адресою: м. Запоріжжя, пр. Соборний, буд. 75, шляхом повернення майна Головному управлінню статистики у Запорізькій області.
В порядку виконання вказаного судового рішення, 22.12.2017 року державним виконавцем Олександрівського ВДВС м. Запоріжжя Головного територіального управління юстиції у Запорізькій області складено Акт приймання-передавання про передачу балансоутримувачу Головному управлінню статистики у Запорізькій області нежитлового приміщення першого та другого поверхів (літера А-11 приміщення першого поверху № 26, частини приміщень з № 1 по № 7 включно, частини приміщень другого поверху з № 8 по № 29 включно), загальною площею за внутрішнім заміром 377,3 кв.м., яке розташоване за адресою: м. Запоріжжя, пр. Соборний, буд. 75.
Таким чином, внаслідок неналежного виконання своїх службових обов`язків через несумлінне ставлення до них державним реєстратором ОСОБА_5 , у порушення вимог закону, ТОВ «Строймаркет» набуло права власності на приміщення за адресою: АДРЕСА_2 , яке раніше ним орендувалося.
Відповідно до ч.ч. 2-3 ст. 3 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень», речові права на нерухоме майно та їх обтяження, що підлягають державній реєстрації відповідно до цього закону, виникають з моменту такої реєстрації. Речові права на нерухоме майно та їх обтяження, що виникли до 1 січня 2013 року, визнаються дійсними за наявності однієї з таких умов: 1) реєстрація таких прав була проведена відповідно до законодавства, що діяло на момент їх виникнення; 2) на момент виникнення таких прав діяло законодавство, що не передбачало їх обов`язкової реєстрації.
Згідно з ч. 1 ст. 18 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» державна реєстрація прав проводиться в такому порядку: 1) прийняття/отримання документів для державної реєстрації прав, формування та реєстрація заяви в базі даних заяв; 2) виготовлення електронних копій документів, поданих для державної реєстрації прав, шляхом сканування (у разі подання документів у паперовій формі) та їх розміщення у Державному реєстрі прав; 3) встановлення черговості розгляду заяв, зареєстрованих у базі даних заяв; 4) перевірка документів на наявність підстав для зупинення розгляду заяви, зупинення державної реєстрації прав, відмови у проведенні державної реєстрації прав та прийняття відповідних рішень; 5) прийняття рішення про державну реєстрацію прав (у разі відсутності підстав для зупинення розгляду заяви, зупинення державної реєстрації прав, відмови у проведенні державної реєстрації прав); 6) відкриття розділу в Державному реєстрі прав та/або внесення до відкритого розділу або спеціального розділу Державного реєстру прав відповідних відомостей про речові права на нерухоме майно та їх обтяження, про об`єкти та суб`єкти цих прав; 7) формування витягу з Державного реєстру прав про проведену державну реєстрацію прав для подальшого використання заявником; 8) видача/отримання документів за результатом розгляду заяви. Згідно зі ст. 18 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень», державній реєстрації підлягають виключно заявлені речові права на нерухоме майно та їх обтяження, за умови їх відповідності законодавству і поданим/отриманим документам. Відповідно до п. 1 ч. 3 ст. 10 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень», державний реєстратор встановлює відповідність заявлених прав і поданих/отриманих документів вимогам законодавства, а також відсутність суперечностей між заявленими та вже зареєстрованими речовими правами на нерухоме майно та їх обтяжень, зокрема відповідність відомостей про речові права на нерухоме майно та їх обтяження, що містяться у Державному реєстрі прав, відомостям, що містяться у поданих/отриманих документах, тощо.
Також пунктом 12 Порядку державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 25.12.2015 року № 1127, визначено, що розгляд заяви та документів, поданих для державної реєстрації прав, здійснюється державним реєстратором, який встановлює черговість розгляду заяв, що зареєстровані в базі даних заяв на це саме майно, відповідність заявлених прав і поданих документів вимогам законодавства, відсутність суперечностей між заявленими та вже зареєстрованими речовими правами та їх обтяженнями, а також наявність підстав для проведення державної реєстрації прав, зупинення розгляду заяви, зупинення державної реєстрації прав, відмови в державній реєстрації прав.
Таким чином, п. 1 ч. 3 ст. 10 Закону України «Про державну реєстрацію права речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» та п. 12 зазначеного вище Порядку закріплено обов`язок державного реєстратора при здійсненні дій по державній реєстрації прав на нерухоме майно перевірити чи відповідають заявлені права та документи вимогам законодавства, а також чи наявні суперечності між заявленими та вже зареєстрованими правами на нерухоме майно.
На момент проведення реєстраційних дій, відомості щодо права власності Держави в особі Верховної Ради України (Запорізьке обласне управління статистики) на будівлю літ. А-11 в цілому за адресою: м. Запоріжжя, пр. Соборний, буд. 75, відповідно до свідоцтва про право власності на будівлю від 12.06.2000 року № 1240 містилися у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно. Разом з цим, ОСОБА_5 неналежно виконала службові обов`язки державного реєстратора Комунального підприємства «Центр надання послуг» Балабинської селищної ради через несумлінне ставлення до них, у порушення вимог ст. 10 Закону України «Про державну реєстрацію прав на нерухоме майно та їх обтяжень» та п. 12 Порядку державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, затвердженим Постановою Кабінету Міністрів України від 25.12.2015 року № 1127, не перевірила відповідність суперечностей між заявленими та вже зареєстрованими речовими правами на нерухоме майно.
Тобто, зареєстроване державним реєстратором ОСОБА_5 20.10.2017 року право власності за ТОВ «Строймаркет» на приміщення загальною площею 380,62 кв.м. по пр. Соборний, буд. 75, у м. Запоріжжі, суперечить вже зареєстрованому праву власності на вказану будівлю за Державою в особі Верховної Ради України (Запорізьке обласне управління статистики).
Окрім того, пунктами 44 та 45 Порядку державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 25.12.2015 року № 1127, визначено перелік документів, які необхідно подати для проведення державної реєстрації на об`єкт нерухомого майна державної власності, будівництво якого завершено та право власності на який не зареєстровано до 1 січня 2013 року та реконструйовані об`єкти. Відповідно до п. 44 вказаного Порядку для державної реєстрації права власності на об`єкт нерухомого майна державної або комунальної власності, будівництво якого завершено та право власності на який не зареєстровано до 1 січня 2013 pоку, за відсутності документа, що посвідчує набуття права державної або комунальної власності на такий об`єкт, подаються: технічний паспорт на об`єкт нерухомого майна, витяг з Єдиного реєстру об`єктів державної власності щодо такого об`єкта (у разі державної реєстрації права державної власності), документ, що підтверджує факт відсутності перебування об`єкта нерухомого майна у державній власності, виданий Фондом державного майна чи його регіональним відділенням (у разі державної реєстрації права комунальної власності). Пунктом 45 зазначеного Порядку передбачено, що для державної реєстрації права власності у зв`язку із зміною суб`єкта такого права в результаті реконструкції об`єкта нерухомого майна, у тому числі подається документ, що посвідчує право власності на об`єкт нерухомого майна до його реконструкції (крім випадків, коли право власності на такий об`єкт вже зареєстровано в Державному реєстрі прав), та документ, що відповідно до вимог законодавства засвідчує прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом об`єкта.
Пунктом 2 ч. 1 ст. 23 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» передбачено випадки зупинення розгляду заяв про державну реєстрацію, зокрема у разі неподання заявником чи неотримання державним реєстратором у порядку, визначеному у п. 3 ч. 3 ст. 10 цього Закону, інформації про зареєстровані до 1 січня 2013 року речові права на відповідне нерухоме майно, якщо наявність такої інформації є необхідною для державної реєстрації прав. Абзацом 1 пункту 3 частини 3 статті 10 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» передбачено, що під час проведення державної реєстрації прав, що виникли в установленому законодавством порядку до 1 січня 2013 року, державний реєстратор обов`язково запитує від органів влади, підприємств, установ та організацій, які відповідно до законодавства проводили оформлення та/або реєстрацію прав, інформацію (довідки, засвідчені в установленому законодавством порядку копії документів тощо), необхідну для такої реєстрації, у разі відсутності доступу до відповідних носіїв інформації, що містять відомості, необхідні для проведення державної реєстрації прав, чи у разі відсутності необхідних відомостей в єдиних та державних реєстрах, доступ до яких визначено цим Законом, та/або у разі, якщо відповідні документи не були подані заявником.
Після проведення державної реєстрації права власності на нерухоме майно (салон краси) за адресою: м. Запоріжжя, пр. Соборний, буд. 75, на запит Комунального підприємства «Центр надання послуг» Балабинської селищної ради № 7629 від 31.10.2017 року надано відповідь із ТОВ «Запорізьке міжміське бюро технічної інвентаризації» (№ 11867 від 01.11.2017 року) щодо відсутності в матеріалах інвентаризаційної справи правовстановлюючих документів, що посвідчують право власності фізичних та/або юридичних осіб на салон краси за адресою: м. Запоріжжя, пр. Соборний, буд. 75. До відповіді ТОВ «Запорізьке міжміське бюро технічної інвентаризації» також долучено копію рішення виконавчого комітету Запорізької міської ради № 150/12 від 22.04.2004 року «Про проектування та реконструкцію Товариством з обмеженою відповідальністю «Строймаркет» вбудовано-прибудованого орендованого нежитлового приміщення по пр. Леніна, буд. 75, під косметичний салон». Згідно з вказаним рішенням, ТОВ «Строймаркет» направлено звернення до виконавчого комітету Запорізької міської ради для надання дозволу на проектування та реконструкцію приміщення під косметичний салон. Тобто, приміщення, в яких ТОВ «Строймаркет» проводилася реконструкція, є орендованими.
Так, п. 4 ч. 1 ст. 24 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» передбачено, що у державній реєстрації прав та їх обтяжень може бути відмовлено у разі, якщо подані документи не дають змоги встановити набуття, зміну або припинення речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень. Окрім того, п. 5 ч. 1 ст. 24 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» передбачено, що у державній реєстрації прав та їх обтяжень може бути відмовлено у разі наявності суперечностей між заявленими та вже зареєстрованими речовими правами на нерухоме майно та їх обтяжень.
Разом з цим, державним реєстратором ОСОБА_5 у порушення вимог п. 2 ч. 1 ст. 23, абз. 1 п. 3 ч. 3 ст. 10, п. 4 ч. 1 ст. 24 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень», п.п. 44 та 45 Порядку державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 25.12.2015 року № 1127, незважаючи на відсутні документи, які підтверджують право власності на реконструйовані ТОВ «Строймаркет» приміщення, відповідні документи, що посвідчують право власності на об`єкт нерухомого майна до його реконструкції, не витребувано від ТОВ «Строймаркет» та уповноважених органів, як наслідок не прийнято рішення про відмову або зупинення проведення державної реєстрації.
Також, відповідно до ст. 328 ЦК України право власності набувається на підставах, що не заборонені законом, зокрема із правочинів. Право власності вважається набутим правомірно, якщо інше прямо не випливає із закону або незаконність набуття права власності не встановлена судом. Відповідно до ч. 1 ст. 1 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень», дія цього Закону поширюється на відносини, що виникають у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно, розміщене на території України, та обтяжень таких прав. Частиною 1 статті 27 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» визначено вичерпний перелік документів, на підставі яких проводиться державна реєстрація права власності та інших речових прав на нерухоме майно. Згідно із ч. 1 ст. 27 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» державна реєстрація права власності та інших речових прав проводиться на підставі: 1) укладеного в установленому законом порядку договору, предметом якого є нерухоме майно, речові права на яке підлягають державній реєстрації, чи його дубліката; 2) свідоцтво про право власності на частку у спільному майні подружжя у разі смерті одного з подружжя, виданого нотаріусом або консульською установою України, чи його дубліката; 3) свідоцтва про право на спадщину, виданого нотаріусом або консульською установою України, чи його дубліката; 4) виданого нотаріусом свідоцтва про придбання майна з прилюдних торгів (аукціонів), якщо прилюдні торги (аукціони) не відбулися чи їх дублікатів; 5) свідоцтво про право власності, виданого органом приватизації наймачам житлових приміщень у державному та комунальному житловому фонді, чи його дубліката; 6) свідоцтво про право власності на нерухоме майно, виданого до 1 січня 2013 року органом місцевого самоврядування або місцевою державною адміністрацією, чи його дубліката; 7) рішення про закріплення нерухомого майна на праві оперативного управління чи господарського відання, прийнятого власником нерухомого майна чи особою, уповноваженою управляти таким майном; 8) державного акта на право приватної власності на землю, державного акта на право власності на землю, державного акта на право власності на земельну ділянку або державного акта на право постійного користування землею, виданих до 1 січня 2013 року; 9) рішення суду, що набрало законної сили, щодо права власності та інших речових прав на нерухоме майно; 10) ухвала суду про затвердження (визнання мирової угоди); 11) заповіту, яким установлено сервітут на нерухоме майно; 12) рішення уповноваженого законом органу державної влади про повернення об`єкта нерухомого майна релігійній організації; 13) рішення власника майна, уповноваженого ним органу про передачу об`єкта нерухомого майна з державної у комунальну власність чи з комунальної у державну власність або з приватної у державну чи комунальну власність; 14) інших документів, що відповідно до законодавства підтверджують набуття, зміну або. припинення прав на нерухоме майно.
Разом з тим, документи, на підставі яких державний реєстратор Комунального підприємства «Центр надання послуг» Балабинської селищної ради ОСОБА_5 прийняла рішення про проведення державної реєстрації прав власності за ТОВ «Строймаркет» на приміщення, загальною площею 380,62 кв.м., по пр. Соборний, буд. 75, у м. Запоріжжі, а саме: акт готовності об`єкта до експлуатації та архітектурно-технічний паспорт об`єкта архітектури, не є правовстановлюючими документами у розумінні ч. 1 ст. 27 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень».
Таким чином, у порушення вимог ч. 3 ст. 10, ч. 1 ст. 27 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень», п. 45 Порядку державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 25.12.2015 року № 1127, державний реєстратор Комунального підприємства «Центр надання послуг» Балабинської селищної ради ОСОБА_5 20.10.2017 року прийняла незаконне рішення, яке суперечить вимогам законодавства, незаконно провела державну реєстрацію неіснуючого права власності за ТОВ «Строймаркет» на приміщення (салон краси), загальною площею 380,62 кв.м., за адресою: м. Запоріжжя, пр. Соборний, буд. 75.
В результаті проведення вказаних дій, користувачем державним реєстратором ОСОБА_5 за даними Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності 20.10.2017 року, о 18-03 годині, був сформований витяг № 101027344 із використанням її особистого електронного цифрового підпису, логіну та паролю.
Таким чином, ОСОБА_5 внаслідок неналежного виконання своїх службових обов`язків через несумлінне ставлення до них прийняла рішення та здійснила реєстрацію права власності на об`єкт нерухомого майна (салон краси), площею 380,62 кв.м., за ТОВ «Строймаркет» без законних на те підстав.
Внаслідок вказаних дій ОСОБА_5 спричинено тяжкі наслідки державним інтересам, а саме: позбавлено Державу в особі Регіонального відділення Фонду державного майна України по Запорізькій області та Головного управління статистики у Запорізькій області права власності на приміщення, площею 380,62 кв.м., за адресою: м. Запоріжжя, пр. Соборний, буд. 75.
Відповідно до висновку судової оціночно-будівельної експертизи № 263-18 від 28.09.2018 року, ринкова вартість нежитлового вбудованого приміщення, площею 380,62 кв.м., розташованого за адресою: АДРЕСА_2 , становить 1542 149,00 грн. (без урахування ПДВ).
Рішенням Запорізького окружного адміністративного суду м. Запоріжжя від 13.11.2018 року по справі № 808/555/18, яке набрало законної сили 27.12.2018 року, задоволено позов Запорізької місцевої прокуратури № 1 в інтересах держави в особі Регіонального відділення Фонду державного майна України по Запорізькій області та Головного управління статистики у Запорізькій області до Комунального підприємства «Центр надання послуг» Балабинської селищної ради, третя особа ТОВ «Строймаркет», про визнання незаконним та скасування рішення про державну реєстрацію прав. Вказаним рішенням суду визнано протиправним та скасовано рішення державного реєстратора Комунального підприємства «Центр надання послуг» Балабинської селищної ради ОСОБА_5 за № 37682112 від 20.10.2017 року про проведення державної реєстрації права власності на приміщення, салон краси, загальною площею 380,62 кв.м., за адресою: м. Запоріжжя, пр. Соборний, буд. 75, за ТОВ «Строймаркет» (код ЄДРПОУ 25222180).
Таким чином, ОСОБА_5 , виконуючи повноваження державного реєстратора Комунального підприємства «Центр надання послуг» Балабинської селищної ради, внаслідок неналежного виконання своїх службових обов`язків через несумлінне ставлення до них, 20.10.2017 року, у приміщенні Комунального підприємства «Центр надання послуг» Балабинської селищної ради, за адресою: м. Запоріжжя, вул. Сергія Серікова, буд. 30, у порушення вимог ч. 3 ст. 10, ч. 1 ст. 23, ч. 1 ст. 24, ч. 1 ст. 27 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень», незважаючи на відсутність передбачених законом правовстановлюючих документів, прийняла рішення про державну реєстрацію права власності та вчинила реєстраційні дії, внаслідок яких за ТОВ «Строймаркет» зареєстровано право власності на об`єкт нерухомого майна приміщення салону краси, площею 380,62 кв.м., розташованого за адресою: АДРЕСА_2 , які перебувають у власності Держави в особі Регіонального відділення Фонду державного майна України по Запорізькій області та Головного управління статистики у Запорізькій області.
Своїми діями ОСОБА_5 , внаслідок неналежного виконання своїх службових обов`язків через несумлінне ставлення до них, завдала державі в особі Регіонального відділення Фонду державного майна України по Запорізькій області та Головного управління статистики у Запорізькій області матеріальної шкоди, яка відповідно до висновку судової оціночно-будівельної експертизи № 263-18 від 28.09.2018 року становить 1542 149,00 грн., що в двісті п`ятдесят і більше разів перевищує неоподаткований мінімум доходів громадян, і спричинило тяжкі наслідки державним інтересам.
Умисні дії ОСОБА_5 , які виразилися у службовій недбалості, тобто неналежному виконанні своїх службових обов`язків державним реєстратором через несумлінне ставлення до них, що спричинило тяжкі наслідки державним інтересам, кваліфікуються за ознаками складу кримінального правопорушення, відповідальність за яке передбачена ч. 2 ст. 367 КК України.
2. Докази на підтвердження встановлених судом обставин.
11.02.2022 року між прокурором Шевченківської окружної прокуратури м. Запоріжжя ОСОБА_9 та обвинуваченою ОСОБА_5 за участі захисника ОСОБА_11 , укладена угода про визнання винуватості, відповідно до ст. 472 КПК України.
Згідно з угоди, прокурор Шевченківської окружної прокуратури м. Запоріжжя ОСОБА_9 та обвинувачена ОСОБА_5 за участі захисника ОСОБА_11 дійшли згоди щодо правової кваліфікації дій обвинуваченої ОСОБА_5 , істотних для даного кримінального провадження обставин, а також покарання, яке має понести обвинувачена за ч. 2 ст. 367 КК України у виді позбавлення волі на строк 3 роки з позбавленням права займати певні посади чи займатися певною діяльностю на строк 1 рік. На підставі ст.75КК України звільнити ОСОБА_5 від відбування покарання з випробуванням тривалістю 1 рік, з покладенням обов`язків, передбачених ст. 76 КК України.
Відповідно до п. 2 ч. 1 ст. 468 КПК України, у кримінальному провадженні може бути укладена угода про визнання винуватості між прокурором та обвинуваченим.
Обвинувачена ОСОБА_5 свою вину у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст.367КК України визнає повністю, цілком розуміє права визначені п. 1 ч. 4 ст. 474 КПК України, наслідки укладення та затвердження даної угоди, передбачені ст. 473 КПК України, характер обвинувачення, вид покарання, а також інші заходи, які будуть застосовані до неї у разі затвердження угоди судом та наполягає на затвердженні угоди про визнання винуватості.
Вислухавши позицію учасників судового провадження, які наполягали на затвердженні судом угоди про визнання винуватості, суд приходить до висновку, що угода про визнання винуватості між прокурором та обвинуваченою підлягає затвердженню з наступних підстав.
Відповідно до ст. 468 КПК Україниу кримінальному провадженні може бути укладена угода між прокурором та підозрюваним чи обвинуваченим про визнання винуватості.
Згідно з ч. ч. 2, 4 ст. 469 КПК Україниугода про визнання винуватості між прокурором та підозрюваним чи обвинуваченим може бути укладена за ініціативою прокурора чи обвинуваченого; щодо кримінальних проступків, нетяжких злочинів, тяжких злочинів.
Частиною 5 ст. 469 КПК України передбачено, що угода про визнання винуватості між прокурором та підозрюваним чи обвинуваченим може ініціюватись в будь-який момент після повідомлення особі про підозру, до виходу суду до нарадчоїкімнати для ухвалення вироку.
Суд переконався, що укладення угоди сторонами є добровільним, тобто не є наслідком застосування насильства, примусу, погроз або наслідком обіцянок чи дій будь-яких інших обставин, ніж ті, що передбачені в угоді. Обвинувачена, за участі захисника, та прокурор розуміють наслідки укладення та невиконання даної угоди, визначені ст. ст. 473, 476 КПК України, ст. 389-1 КК України.
Зміст, умови та порядок укладення угоди про визнання винуватості відповідають вимогам ст. ст. 469, 472 КПК України, міра покарання, узгоджена обвинуваченою та прокурором, визначена у межах санкції ч. 2 ст. 367 КК України, а тому не суперечить інтересам суспільства. Порушень прав, свобод чи інтересів сторін або інших осіб не встановлено. Підстав для відмови в затверджені угоди про визнання винуватості, передбачених ч. 7 ст. 474 КПК України, не встановлено.
3. Статті (частини статті) закону України про кримінальну відповідальність, що передбачає відповідальність за кримінальні правопорушення, винною у вчиненні яких визнається обвинувачена.
З огляду на викладене, суд доходить висновку про повну доведеність вини обвинуваченої ОСОБА_5 , і її умисні дії правильно кваліфіковані за ч. 2 ст. 367 КК України, як такі, що виразилися у службовій недбалості, тобто неналежному виконанні своїх службових обов`язків державним реєстратором через несумлінне ставлення до них, що спричинило тяжкі наслідки державним інтересам.
4. Мотиви призначення покарання.
Відповіднодо ст. 475 КПК України, якщо суд переконається, що угода може бути затверджена, він ухвалює вирок, яким затверджує угоду і призначає узгоджену сторонамиміру покарання.
За таких обставин, суд дійшов висновку про наявність підстав для затвердження угоди про визнання винуватості та призначення обвинуваченій ОСОБА_5 узгоджену сторонами міру покарання за ч. 2 ст. 367 КК України.
5. Мотиви ухвалення інших рішень щодо питань, які вирішуються судом при ухваленні вироку, та положення закону, якими керувався суд.
Вирішуючи питання про запобіжний захід щодо обвинуваченої ОСОБА_5 , суд вважає за необхідне до вступу вироку в законну силу запобіжний захід обвинуваченій не обирати.
Цивільний позов у кримінальному провадженні не заявлений.
Процесуальні витрати відсутні.
Питання про долю речових доказів суд вирішує відповідно до приписів ч. 9 ст. 100 КПК України.
На підставі викладеного та керуючись ст. ст. 100, 374, 376, 475 КПК України, суд, -
У Х В А Л И В:
Затвердити угоду про визнання винуватості, між прокурором Шевченківської окружної прокуратури м. Запоріжжя ОСОБА_9 та обвинуваченою ОСОБА_5 за участі захисника ОСОБА_13 , що укладена 11 лютого 2022 року в кримінальному провадженні № 42017081020000132, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань 01.11.2017 року.
ОСОБА_5 визнати винуватою у пред`явленому обвинуваченні у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 367 КК України і призначити їй узгоджене сторонами угоди про визнання винуватості від 11 лютого 2022 року покарання у видіпозбавлення воліна строк3(три)роки з позбавленням права обіймати посади чи займатися певною діяльністю в органах державної влади та місцевого самоврядування, які пов`язані з організаційно-розпорядчими та адміністративно-господарськими функціями, на строк 1 (один) рік, без застосування штрафу.
На підставі ст. 75 КК Українизвільнити ОСОБА_5 від відбування покарання з випробуванням, встановивши обвинуваченій іспитовий строк1(один)рік. На підставі п. 1, 2 ч. 1, п. 2 ч. 3 ст.76КК України покласти на ОСОБА_5 наступні обов`язки: періодично з`являтись для реєстрації до уповноваженого органу з питань пробації; повідомляти уповноважений орган з питань пробації про зміну місця проживання; не виїжджати за межі України без погодження з уповноваженим органом з питань пробації.
Запобіжний захід відносно ОСОБА_5 не обирати.
Арешт на нежитлове приміщення, салон краси, загальною площею 380,62 кв.м., розташоване за адресою: АДРЕСА_2 , накладений ухвалою слідчого судді Жовтневого районного суду м. Запоріжжя від 30.01.2018 року по справі № 331/7663/17, скасувати.
Речові докази:
- реєстраційну справу № 1384417123000 на об`єкт нерухомого майна нежитлового приміщення, салону краси за адресою: АДРЕСА_2 , яка складається з 15 документів на 36 арк. і приєднана до матеріалів кримінального провадження, залишити в матеріалах кримінального провадження;
- супровідний лист від 18.07.2018 року № 10-22-03551 разом з належним чином завіреними копіями документів (у відповідь на лист від 26.06.2018 року № 120-8097), а саме: звіт про незалежну оцінку, виконану суб`єктом оціночної діяльності «Дніпротех і К°» від 31.10.2013 року, включно з висновком про вартість оцінки майна, разом на 71 арк., рецензія на звіт про незалежну оцінку майна на 6 арк., всього на 78 арк., приєднані до матеріалів кримінального провадження, залишити в матеріалах кримінального провадження;
- нежитлове приміщення, салон краси, загальною площею 380,62 кв.м., розташоване за адресою: м. Запоріжжя, пр. Соборний, буд. 75, що знаходиться на відповідальному зберіганні у представника Головного управління статистики у Запорізькій області, залишити у Головного управління статистики у Запорізькій області за належністю як балансоутримувачу.
На вирок можуть бути подані апеляційні скарги протягом 30 днів з дня його проголошення до Запорізького апеляційного суду через Комунарський районний суд м. Запоріжжя, з урахуванням обмежень прав прокурора, представника потерпілого та обвинуваченої на оскарження вироку в апеляційному порядку згідно з положеннями ст. ст. 394, 424 КПК України.
Вирок набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги вирок, якщо його не скасовано, набирає законної сили після ухвалення рішення апеляційним судом.
Копію вироку негайно після його проголошення вручити обвинуваченій та прокурору.
Суддя Комунарського районного суду
м. Запоріжжя ОСОБА_1
Суд | Комунарський районний суд м.Запоріжжя |
Дата ухвалення рішення | 11.02.2022 |
Оприлюднено | 20.01.2023 |
Номер документу | 103877768 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Злочини у сфері службової діяльності та професійної діяльності, пов'язаної з наданням публічних послуг Зловживання повноваженнями особами, які надають публічні послуги |
Кримінальне
Комунарський районний суд м.Запоріжжя
Кулик В. Б.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні