ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД мі ста КИЄВА
01030, м.Київ, вул.Б.Хмельницьк ого,44-Б тел. 284-18-98
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
Справа № 30/181 08.07.10
За позовом Дочірнь ого підприємства «Гранд Плаз а»
До: 1) Головног о управління земельних ресур сів виконавчого органу Киї вської міської ради (Київ ської міської державної ад міністрації)
(далі - ві дповідач-1);
2) Головног о управління Державного казн ачейства України в м. Києві (да лі - відповідач-2)
Третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предме т спору на стороні
відповідачів Київська міська рада
Про стягнення 8 284 796,33 грн.
Суддя Ващенко Т.М.
Представники сторін:
Від позивача К равцов С.В. - представник з а довіреністю № б/н від 01.06.10.
Від відповідача-1 Яроцьк а Е.М. - представник за дові реністю № 06-34/28316 від 09.10.09.;
Від відповідача-2 Новіць ка Л.О. - представник за дов іреністю № 05-04/668-6232 від 02.06.10.
Від третьої особи Шинка ренко Я.В. - представник за довіреністю № 225-КР-652 від 15.06.10.
Рішення прийнято 08.07.10. на підставі ст.77 Господарського процесуального кодексу Укра їни, в зв' язку з оголошеною в судовому засіданні перервою з 02.07.10. по 08.07.10.
Обставини справи:
На розгляд Господарсько го суду міста Києва передані позовні вимоги Дочірнього п ідприємства «Гранд Плаза»до Головного управління земель них ресурсів виконавчого орг ану Київської міської ра ди (Київської міської дер жавної адміністрації), Голов ного управління Державного к азначейства України в м. Києв і, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідач ів - Київська міська рада про стягнення з бюджету м. Ки єва через Головне управління Державного казначейства Укр аїни в м. Києві на користь пози вача аванс в сумі 8 284 796,33 грн.
Ухвалою Господарського су ду міста Києва від 11.06.10. порушен о провадження у справі № 30/181, на підставі ст. 27 Господарського процесуального кодексу Укра їни залучено до участі в розг ляді справи третю особу, яка н е заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні в ідповідачів - Київську мі ську раду; розгляд справи бул о призначено на 22.06.10. о 15-10.
В судовому засіданні 22.06.10. пре дставником відповідача-1 бул о подано письмовий відзив на позовну заяву, відповідно до якого Головне управління зе мельних ресурсів виконавчог о органу Київської міськ ої ради (Київської місько ї державної адміністрації) з азначає, що земельна ділянка на вул. Прорізній, 24/39 у Шевченк івському районі міста Києва увійшла до переліку земельни х ділянок, по яких необхідна з года Кабінету Міністрів Укра їни і по яких направлені запи ти до Кабінету Міністрів Укр аїни, та посилається на те, що станом на сьогоднішній день, погодження Кабінету Міністр ів України щодо продажу земе льної ділянки на вул. Прорізн ій, 24/39 у Шевченківському район і міста Києва відсутнє.
В судовому засіданні 22.06.10. пре дставником третьої особи бул о подано письмові пояснення по справі № 30/181, відповідно до я ких Київська міська рада зазначає, що в матеріалах спр ави відсутнє рішення Київрад и про відмову позивачу у прод ажі земельної ділянки на вул . Прорізній, 24/39, та робить висно вок, що на даний час відсутні п ідстави для повернення позив ачу авансу на земельну ділян ку згідно Угоди № 299 від 13.08.04.
Представник відповідача-2 в судове засідання 22.06.10. не з' яв ився, вимоги ухвали Господар ського суду міста Києва від 11. 06.10. про порушення провадження у справі № 30/181 не виконав, про по важні причини неявки суд не п овідомив, про час і місце пров едення судового засідання бу в повідомлений належним чино м.
Ухвалою Господарського су ду міста Києва від 22.06.10. розгляд справи № 30/181 на підставі ст . 77 Господарського процесуаль ного кодексу України відклад ено на 02.07.10. о 12-30.
В судовому засіданні 02.07.10. поз ивач підтримав свої позовні вимоги та просить суд позов з адовольнити повністю.
Представником відовідача- 2 в судовому засіданні 02.07.10. пода но суду письмові заперечення на позов, відповідно до яких Г оловне управління Державног о казначейства України в м. Ки єві проти позову заперечує т а просить суд відмовити пози вачу в задоволенні позовних вимог до відповідача-2.
Представники відповідача- 1 та третьої особи в судовому з асіданні 02.07.10. в усній формі про ти позову заперечують та про сять суд відмовити позивачу в задоволенні його позовних вимог.
В судовому засіданні 02.07.10. суд ом на підставі ч. 3 ст. 77 Господа рського процесуального коде ксу України оголошено перерв у до 08.07.10. о 12-20.
05.07.10. відповідачем-1 через кан целярію Господарського суду міста Києва подано додатков і пояснення по справі, відпов ідно до яких Головне управлі ння земельних ресурсів викон авчого органу Київської міської ради (Київської м іської державної адміністра ції) зазначає, що відповідно д о рішення Київської місь кої ради від 18.12.03. № 267/1142 «Про бюдж ет міста Києва на 2004 рік», надхо дження від продажу землі є до ходами від операцій з капіта лом, а згідно положення про Го ловне управління земельних р есурсів, затвердженого рішен ням Київської міської ра ди від 19.12.02. № 182/342, Головне управлі ння земельних ресурсів не є р озпорядником надходжень від продажу землі.
Представником відповідача -1 05.07.10. через канцелярію Господа рського суду міста Києва под ано додаткові пояснення по с праві, відповідно до яких Гол овне управління земельних ре сурсів виконавчого органу Київської міської ради (К иївської міської державно ї адміністрації) зазначає, що згідно п. 25 ст. 2 Закону України „Про Державний бюджет на 2004 рі к" встановлено, що до доходів з агального фонду Державного б юджету України на 2004 рік належ ить: до розмежування земель д ержавної та комунальної влас ності - 10 відсотків надходжень від продажу земельних ділян ок несільськогосподарськог о призначення, що перебувают ь у державній власності, а від повідно до п. 1 ст. 70 цього ж Зако ну - джерелами формування спе ціального фонду місцевих бюд жетів у 2004 році є 90 відсотків ко штів від продажу земельних д ілянок несільськогосподарс ького призначення, що перебу вають у державній власності (до розмежування земель держ авної і комунальної власност і).
На виконання зазначених ви ще положень Закону в Головно му управлінні Державного каз начейства у м. Києві відкрито рахунок під назвою «кошти, як і підлягають розподілу між д ержавним та місцевим бюджето м». Головне управління земел ьних ресурсів виконавчого ор гану Київради (Київської міської державної адмініст рації) є одержувачем платежу з призначенням - сплата аванс у вартості земельної ділянки .
Постановою Кабінету Мініс трів України від 31.07.95. № 590 «Питан ня Державного казначейства» було затверджено Положення п ро Державне казначейство (як е діяло на момент виникнення спірних відносин). Відповідн о до пп. 4 п. 5 зазначеного Положе ння, Головне управління Держ авного казначейства відпові дно до завдань, покладених на Державне казначейство здійс нює управління доходами і ви датками державного бюджету, проводить операції з наявним и бюджетними коштами, в тому ч ислі в іноземній валюті, в меж ах розпису доходів і видаткі в державного бюджету.
Відповідно до рішення Ки ївської міської ради від 18.12 .03. № 267/1142 «Про бюджет міста Києва на 2004 рік», надходження від про дажу землі є доходами від опе рацій з капіталом, а згідно по ложення про Головне управлін ня земельних ресурсів, затве рдженого рішенням Київськ ої міської ради від 19.12.02. № 182/342, Г оловне управління земельних ресурсів не є розпорядником надходжень від продажу земл і.
Представник позивача в суд овому засіданні 08.07.10. підтрима в свої позовні вимоги та прос ить суд позов задовольнити п овністю.
Представником відповідача -1 в судовому засіданні 08.07.10. под ано суду письмові пояснення по справі, відповідно до яких Головне управління земельни х ресурсів виконавчого орган у Київської міської ради (Київської міської держа вної адміністрації) вказує н а те, що з Дочірнім підприємст вом «Гранд Плаза»Корпорації «Геленджен, Інк»укладено уг оду про сплату авансового вн еску за земельну ділянку за а дресою: вул. Прорізна, 24/39 у Шевч енківському районі, № 299 від 13.08.0 4., кошти надійшли 21.08.04. в сумі 8 284 796, 33 грн.
Відповідач-1 зазначає, що вс і кошти, які надходили на раху нок Головного управління зем ельних ресурсів виконавчого органу Київради (Київської міської державної адмініс трації) від продажу земельни х ділянок несільськогоспода рського призначення було пер ераховано до бюджету, на розр ахунковий рахунок Головного управління Державного казна чейства України у місті Києв і № 33119400800011.
Відповідно до рішення Київ ради від 18.12.03. № 267/1142 «Про бюджет м іста Києва», 25.08.04. Головне управ ління земельних ресурсів вик онавчого органу Київради (К иївської міської державно ї адміністрації) перерахувал о до бюджету суму -15 242 130,06 грн., в то му числі - 8 284 796,33 грн. від Дочірнь ого підприємства «Гранд Плаз а»Корпорації «Геленджен, Інк », що підтверджується виписк ою з рахунку № 37116001002659 від 21.08.04.; випи скою з рахунку № 37116001002659 від 25.08.04.; пл атіжними дорученнями № 22 та № 23 від 25.08.04., які долучено до матер іалів справи.
Розглянувши подані мат еріали справи, та заслухавши пояснення представників сто рін, Господарський суд міста Києва, -
ВСТ АНОВИВ:
Як вбачається з матері алів справи, Дочірнє підприє мство «Гранд Плаза»Корпорац ії «Геледжен, Інк», що відпові дно до рішення № 5 від 07.09.09. його з асновника, Корпорації «Гелед жен, Інк»перейменоване на До чірнє підприємство «Гранд Пл аза», є юридичною особою за за конодавством України.
13.08.04. між Головним управління м земельних ресурсів виконав чого органу Київської мі ської ради (Київської міс ької державної адміністраці ї) та Дочірнім підприємством «Гранд Плаза»Корпорації «Ге леджен, Інк»укладено Угоду № 299 (далі Угода), відповідно до у мов якої (п. 1) передбачено, що по зивач сплачує аванс в сумі 8 284 796,33 грн. за земельну ділянку пл ощею 0,2929 га, розташовану за адр есою: вул. Прорізна, 24/39 у Шевчен ківському районі м. Києва.
Відповідно до п. 2 Угоди стор онами погоджено, що позивач з обов'язується перерахувати а ванс на рахунок відповідача- 1 в установі банку протягом 10 (д есяти) банківських днів з дня реєстрації Угоди у відповід ача-1.
Згідно з п. 3 Угоди передбаче но, що позивач зобов'язується надати відповідачу-1 копію пл атіжного доручення.
У відповідності до п. 4 Угоди передбачено, що кошти, сплаче ні авансом, будуть зарахован і до суми договору купівлі - пр одажу земельної ділянки, заз наченої у п. 1 зазначеної Угоди .
Дочірнє підприємство «Гра нд Плаза»вказує на те, що на ви конання умов зазначеної вище Угоди, в рахунок майбутнього зобов'язання щодо купівлі-пр одажу земельної ділянки, поз ивачем було перераховано ава нс на банківський рахунок ві дповідача-1, що підтверджуєть ся платіжним дорученням № 95 ві д 21.08.04. Крім того, позивач зазнач ає, що відповідачу-1 було надан о копії зазначеного вище пла тіжного доручення № 95 від 21.08.04.
Обґрунтовуючи свої позовн і вимоги, позивач вказує на те , що в порушення умов Угоди та чинного законодавства, з мом енту сплати авансу в розмірі 8 284 796,33 грн. договір купівлі-про дажу земельної ділянки площе ю 0,2929 га, що розташована за адре сою: вул. Прорізна, 24/39 у Шевченк івському районі м. Києва, укла дено не було, а також не було п овернуто сплачений позиваче м аванс в розмірі 8 284 796,33 грн.
Позивач вказує на те, що в зв ' язку з непоінформованістю протягом тривалого часу щод о стану виконання зобов'язан ь відповідачем-1 та рішень, які приймала Київська міськ а рада щодо спірної земельно ї ділянки, позивач, втративши інтерес до купівлі-продажу з азначеної земельної ділянки направив до відповідача-1 лис т № 72 від 05.05.10. з вимогою повернут и аванс, сплачений на виконан ня умов Угоди в сумі 8 284 796,33 грн.
Відповідач-1 своїм листом № 09-353/16332 від 27.05.10. відмовив у задовол енні вимог позивача, посилаю чись на виконання відповідач ем-1 умов Угоди, а саме здійсне ння передачі на розгляд Киї вської міської ради матері алів з продажу спірної земел ьної ділянки для здійснення реконструкції будівлі до рів ня п'ятизіркового готелю офі сно-житлового комплексу з по дальшою його експлуатацією.
Крім того, в листі № 09-353/16332 від 27 .05.10. відповідач-1 зазначив, що ко шти, сплачені за авансовим вн еском, повертаються позивачу у разі прийняття Київською міською радою рішення про в ідмову в продажі зазначеної вище земельної ділянки.
Таким чином, враховуючи вищ евикладене, позивач вважає, щ о аванс в сумі 8 284 796,33 грн., сплаче ний в рахунок зобов' язання з купівлі-продажу спірної зе мельної ділянки, відповідач -1 набув без достатньої на це п равової підстави.
Оцінюючи подані позиваче м докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтуєтьс я на всебічному, повному і об' єктивному розгляді в судовом у засіданні всіх обставин сп рави в їх сукупності, суд вваж ає, що вимоги позивача підляг ають задоволенню з наступних підстав.
Згідно ст. 32 Господарського процесуального кодексу Укра їни доказами у справі є будь-я кі фактичні дані, на підставі яких господарський суд у виз наченому законом порядку вст ановлює наявність чи відсутн ість обставин, на яких ґрунту ються вимоги і заперечення с торін, а також інші обставини , які мають значення для прави льного вирішення господарсь кого спору.
Відповідно до ч. 1 ст. 127 Земель ного кодексу України передба чено, що органи державної вла ди та органи місцевого самов рядування відповідно до їх п овноважень здійснюють прода ж земельних ділянок державно ї чи комунальної власності а бо прав на них (оренди, суперфі цію, емфітевзису) громадянам , юридичним особам та іноземн им державам на підставах та в порядку, встановлених цим Ко дексом.
Згідно ст. 128 Земельного коде ксу України встановлено, що п родаж громадянам і юридичним особам земельних ділянок де ржавної (крім земельних діля нок, на яких розташовані об'єк ти, які підлягають приватиза ції) та комунальної власност і для потреб, визначених цим К одексом, провадиться місцеви ми державними адміністрація ми, Радою міністрів Автономн ої Республіки Крим або орган ами місцевого самоврядуванн я в межах їх повноважень.
Громадяни та юридичні особ и, зацікавлені у придбанні зе мельних ділянок у власність, подають заяву (клопотання) до відповідного органу виконав чої влади або сільської, сели щної, міської ради чи державн ого органу приватизації. У за яві (клопотанні) зазначаютьс я місце розташування земельн ої ділянки, її цільове призна чення, розміри та площа, а тако ж згода на укладення договор у про оплату авансового внес ку в рахунок оплати ціни земе льної ділянки.
Орган державної влади або о рган місцевого самоврядуван ня у місячний строк розгляда є заяву (клопотання) і приймає рішення про надання дозволу на розроблення проекту земл еустрою щодо відведення земе льної ділянки (якщо такий про ект відсутній) та/або про пров едення експертної грошової о цінки земельної ділянки чи п ро відмову в продажу із зазна ченням обґрунтованих причин відмови.
Рішення Ради міністрів Авт ономної Республіки Крим, міс цевої державної адміністрац ії, сільської, селищної, міськ ої ради про продаж земельної ділянки є підставою для укла дання договору купівлі-прода жу земельної ділянки.
Таким чином, з наведеного вб ачається, що після подачі зая ви (клопотання) та пакету доку ментів, передбачених ч. 2 ст. 128 З емельного кодексу України, і до прийняття рішення, необхі дно укласти договір (угоду) пр о оплату авансового внеску в рахунок оплати ціни земельн ої ділянки, оскільки відмова від укладення такого догово ру (угоди) є підставою для відм ови у продажу земельної діля нки (див. ч. 5 коментованої стат ті).
Такий договір (угода) передб ачає виконання обов'язку за д оговором купівлі-продажу (вн есення ціни) до того, як сам до говір буде укладений.
Таким чином, Угоду № 299 від 13.08.04 . було укладено сторонами на в иконання вимог ст. 128 Земельно го кодексу України, що передб ачає виконання обов'язку поз ивачем за майбутнім договоро м купівлі-продажу земельної ділянки, до того, як цей догові р буде укладений.
Відповідно до ст. 9 Земельно го кодексу України, до повнов ажень Київської і Севаст опольської міських рад у гал узі земельних відносин на їх території належить: розпоря дження землями територіальн ої громади міста; передача зе мельних ділянок комунальної власності у власність грома дян та юридичних осіб відпов ідно до цього Кодексу; наданн я земельних ділянок у корист ування із земель комунальної власності відповідно до цьо го Кодексу; вилучення земель них ділянок із земель комуна льної власності в порядку, пе редбаченому цим Кодексом; ви куп земельних ділянок для су спільних потреб міста; припи нення права користування зем ельними ділянками у випадках , передбачених цим Кодексом; п рийняття рішення щодо звільн ення самовільно зайнятих зем ельних ділянок; підготовка в исновків щодо вилучення (вик упу) та надання земельних діл янок із земель державної вла сності, що проводяться орган ами виконавчої влади; встано влення та зміна меж сіл, селищ , районів у містах; організаці я землеустрою; координація д іяльності місцевих органів з емельних ресурсів; здійсненн я контролю за використанням і охороною земель комунально ї власності, додержанням зем ельного та екологічного зако нодавства; обмеження, тимчас ова заборона (зупинення) чи пр ипинення використання земел ьної ділянки громадянами та юридичними особами в разі по рушення ними вимог земельног о законодавства; інформуванн я населення щодо надання, вил учення (викупу) земельних діл янок; внесення у встановлено му порядку пропозицій до Вер ховної Ради України щодо вст ановлення та зміни меж міст; в ирішення земельних спорів; в ирішення інших питань у галу зі земельних відносин відпов ідно до закону.
Рішенням Київської міс ької ради від 19.12.02. № 182/342 затвердж ено Положення про Головне уп равління земельних ресурсів виконавчого органу Київради (Київської міської держа вної адміністрації) (далі - Пол оження).
Відповідно до п. 1.1 Положення , Головне управління земельн их ресурсів є структурним пі дрозділом виконавчого орган у Київської міської ради (Київської міської держа вної адміністрації) та згідн о з законодавством виконує ф ункції територіального орга ну виконавчої влади з питань земельних ресурсів, є підзві тним та підконтрольним Киї вській міській раді та безп осередньо підпорядковуєтьс я Київському міському голові .
Згідно п. 3 Положення встано влено, що Головне управління земельних ресурсів відповід но до покладених на нього зав дань, зокрема, виконує делего вані йому Київською місь кою радою та виконавчим орга ном Київради (Київською м іською державною адміністра цією) повноваження; організо вує проведення нормативної, експертної, економічної грош ової оцінки земельних діляно к; готує та подає в установлен ому порядку проекти рішень Київської міської ради, ро зпоряджень Київського міськ ого голови, розпорядження ви конавчого органу Київради ( Київської міської державн ої адміністрації), а також под ає свої висновки з питань роз порядження землями в межах м іста Києва; передачі земельн их ділянок у власність грома дян та юридичних осіб та ін.
Відповідно до рішення К иївської міської ради «Про деякі питання продажу земел ьних ділянок в м. Києві»від 26.09. 00. № 11/991 в редакції рішення Киї вської міської ради від 20.06.02. № 14/14, що діяла на момент укладе ння Угоди, рішення про наданн я земельних ділянок та про оф ормлення права користування землею особам, які подали кло потання про купівлю відповід них земельних ділянок, прийм аються після сплати такими о собами авансу в розмірі 15 % від грошової оцінки цих земельн их ділянок.
Організацію виконання цьо го рішення покладено на Голо вне управління земельних рес урсів Київської міської державної адміністрації.
Рішення Київської місь кої ради «Про визначення тим часового порядку продажу зем ельних ділянок в м. Києві»№ 304/17 38 від 14.03.02. в редакції, що діяла на момент укладення Угоди, визн ачає обов'язки, покладені К иївською міською радою на Г оловне управління земельних ресурсів у сфері продажу зем ельних ділянок, що знаходять ся у комунальній власності.
Зокрема, Головне управлінн я земельних ресурсів виконав чого органу Київської мі ської ради (Київської міс ької державної адміністраці ї) опрацьовує представлені м атеріали і при можливості по дальшого їх оформлення орган ізовує проведення експертно ї грошової оцінки та складан ня технічної документації з продажу земельної ділянки, а бо готує відповідь про відмо ву.
Відповідно до п. 2.2 рішення Київської міської ради № 304/ 1738 від 14.03.02., Головне управління з емельних ресурсів Київськ ої міської державної адмін істрації погоджує документа цію та готує проект рішення К иївради про продаж земельної ділянки і подає його разом з т ехнічною документацією та зв ітом про експертну грошову о цінку для розгляду та погодж ення постійною комісією Київ ради з питань містобудування та землекористування.
Згідно рішення Київської міської ради № 304/1738 від 14.03.02. вст ановлено, що в разі необхідно сті, за поданням Головного уп равління земельних ресурсів Київської міської держа вної адміністрації, Київрада звертається з листом до Кабі нету Міністрів України щодо погодження продажу земельни х ділянок іноземним юридични м особам. В цьому випадку розг ляд клопотання і підготовка матеріалів продажу здійснює ться після отримання погодже ння Кабінету Міністрів Украї ни.
Саме акт Київської місь кої ради у формі рішення про п родаж земельної ділянки, при йняте згідно з передбаченою процедурою, є підставою для у кладення договору купівлі-пр одажу.
Таким чином, з наведеного вб ачається, що одним із обов'язк ів відповідача-1, зумовлених н аданими йому повноваженнями , є підготовка як проекту ріше ння Київської міської ра ди про продаж земельної діля нки, так і рішення про відмову в продажу, в залежності від на явності перешкод до укладенн я договору купівлі-продажу.
З наведеного вбачається, що додержання Київською мі ською радою передбаченого чи нним законодавством України місячного строку для прийня ття рішення про продаж земел ьної ділянки напряму залежит ь від Головного управління з емельних ресурсів виконавчо го органу Київської місь кої ради (Київської міськ ої державної адміністрації), оскільки попередню підготов ку матеріалів для прийняття такого рішення здійснює саме це управління, а тому належне виконання його обов'язків об умовлює загальне дотримання відповідної процедури.
З матеріалів справи вбачає ться, що відповідач-1 не підгот ував та не вніс проект рішенн я Київської міської ради про відмову в продажі земель ної ділянки; Київська міс ька рада, у передбачений чинн им законодавством України та нормативними актами місцево го рівня місячний строк не пр ийняла жодного рішення щодо продажу або відмови в продаж у земельної ділянки, в зв' яз ку з чим, на даний час відсутн я підстава для укладення дог овору купівлі-продажу спірно ї земельної ділянки, а авансо вий платіж в сумі 8 284 796,33 грн., спл ачений позивачем в рахунок м айбутнього зобов'язання, яке так і не виникло, Дочірньому п ідприємству «Гранд Плаза» по вернутий не був.
З матеріалів справи вбачає ться, що аванс, було сплачено п озивачем та зараховано до мі ського бюджету (рішення Киї вської міської ради від 28.12.99. N 196/698 «Про бюджет м. Києва на 2000 рі к»).
Згідно із ч. 2 ст. 78 Бюджетного кодексу України визначено, щ о казначейське обслуговува ння місцевих бюджетів здійсн юється територіальними орга нами Державного казначейств а України за функціями, визна ченими статтею 48 цього Кодекс у.
Головне управління Держав ного казначейства України в м. Києві згідно з наказом Міні стерства фінансів України «П ро затвердження Типового пол оження про Головне управлінн я державного казначейства в АРК, областях, містах Києві та Севастополі»від 04.04.06. № 332, Голов не управління Державного каз начейства України в Автономн ій Республіці Крим, областях , містах Києві та Севастополі є територіальним органом Де ржавного казначейства Украї ни, який утворюється Державн им казначейством України за погодженням з Міністром фіна нсів України.
Наказ передбачає здійснен ня відповідачем-2 розрахунко во-касового обслуговування р озпорядників, одержувачів бю джетних коштів, а також повер нення коштів, помилково або н адмірно зарахованих до бюдже ту, за поданням органів стягн ення, яким відповідно до зако нодавства надано право стягн ення до бюджетів податків, зб орів (обов'язкових платежів) т а інших надходжень.
Відповідно до ч. 2 ст. 9 Закону України «Про виконавче пров адження»передбачено, що вико нання рішень про стягнення к оштів з рахунків, на яких облі ковуються кошти Державного б юджету України та місцевих б юджетів або з бюджетних уста нов, здійснюється органами Д ержавного казначейства Укра їни в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України .
Такий порядок встановлено Постановою Кабінету Міністр ів України від 09.07.08. № 609 «Про затв ердження Порядку виконання р ішень про стягнення коштів з рахунків, на яких обліковуют ься кошти державного та місц евих бюджетів, або бюджетних установ».
Згідно п. 19 зазначеного вище Порядку передбачено, що безс пірне списання коштів здійсн юється органами Державного к азначейства виключно з рахун ка, відкритого в органі Держа вного казначейства та зазнач еного у платіжній вимозі за к одами економічної класифіка ції видатків бюджету, які виз начаються виходячи з економі чної сутності заборгованост і.
Таким чином, з наведеного вб ачається, що відповідач-2 здій снює казначейське обслугову вання місцевих бюджетів та к онтролює прийняття зобов'яза нь розпорядниками та одержув ачами бюджетних коштів.
Частиною 2 ст. 530 Цивільного к одексу України встановлено, що якщо строк (термін) виконан ня боржником обов'язку не вст ановлений або визначений мом ентом пред'явлення вимоги, кр едитор має право вимагати йо го виконання у будь-який час. Б оржник повинен виконати таки й обов'язок у семиденний стро к від дня пред'явлення вимоги , якщо обов'язок негайного вик онання не випливає із догово ру або актів цивільного зако нодавства.
Відповідно до ч. ст. 1212 Цивіль ного кодексу України передба чено, що особа, яка набула май но або зберегла його у себе за рахунок іншої особи (потерпі лого) без достатньої правово ї підстави (безпідставно наб уте майно), зобов'язана поверн ути потерпілому це майно. Осо ба зобов'язана повернути май но і тоді, коли підстава, на як ій воно було набуте, згодом ві дпала.
Згідно з п.п. 2, 3, 4 ч. 3 ст. 1212 Цивіль ного кодексу України, положе ння цієї глави застосовуютьс я також до вимог про витребув ання майна власником із чужо го незаконного володіння; по вернення виконаного однією і з сторін у зобов'язанні; відшк одування шкоди особою, яка не законно набула майно або збе регла його у себе за рахунок і ншої особи.
З матеріалів справи вбачає ться, що кошти в розмірі 8 284 796,33 г рн., які надійшли від позивача в рахунок сплати авансового внеску у відповідності до ви мог Угоди № 299 від 13.08.04. зарахован і на рахунок Головного управ ління земельних ресурсів вик онавчого органу Київради (К иївської міської державно ї адміністрації) за земельну ділянку, були перераховані д о бюджету м. Києва, що підтверд жується випискою з рахунку № 37116001002659 від 21.08.04.; випискою з рахунк у № 37116001002659 від 25.08.04.; платіжними дор ученнями № 22 та № 23 від 25.08.04., які до лучено до матеріалів справи.
Судом встановлено, що позив ач не реалізував своє право н а викуп спірної земельної ді лянки, в зв' язку з чим суд пр иходить до висновку, що аванс овий платіж в сумі 8 284 796,33 грн. пі длягає поверненню позивачу, а тому позовні вимоги визнаю ться судом обґрунтованими та такими, що підлягають задово ленню повністю.
За усним клопотанням предс тавника позивача судові витр ати покладаються на ДП «Гран д Плаза».
На підставі викладеного т а керуючись ст. ст. 32, 33, 44, 49, 77, 82 - 85 Г осподарського процесуально го кодексу України, Господар ський суд міста Києва, -
В И Р І Ш И В:
1. Позовні вимог и Дочірнього підприємства «Г ранд Плаза»задовольнити пов ністю.
2. Стягнути з бюджет у м. Києва через Головне управ ління Державного казначейст ва України в м. Києві (01001. м. Київ , вул. Терещенківська, 11 А) на ко ристь Дочірнього підприємст ва «Гранд Плаза»(03049, м. Київ, про спект Повітрофлотський, 21, кім ната 2, код ЄДРПОУ 25196553) 8 284 796 (вісім мільйонів двісті вісімдесят чотири тисячі сімсот дев' я носто шість) грн. 33 коп. авансу.
3. Після вступу ріше ння в законну силу видати нак аз.
4. Рішення вступає в зак онну силу після десятиденног о терміну з дня його прийнятт я, оформленого у відповіднос ті до ст. 84 ГПК України.
Суддя Т.М. Ващенко
Суд | Господарський суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 08.07.2010 |
Оприлюднено | 13.08.2010 |
Номер документу | 10389709 |
Судочинство | Господарське |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні