ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВН ИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М
вул. Київська, 150, м. Сі мферополь, Автономна Республ іка Крим, Україна, 95493
ПОСТАНОВА
Іменем України
06.07.10 Справа №2а-5867/10/2/0170
Окружний адміністративн ий суд Автономної Республі ки Крим у складі головуючог о судді Яковлєва С.В. , при секр етарі Дрягіні В.П.
розглянув у відкритому суд овому засіданні адміністрат ивну справу
за позовом Бахчисарайськ ого районного центру зайнято сті
до Фізичної особи - підпр иємця ОСОБА_2
про стягнення штрафу в сумі 12500,00 грн.
за участю представників:
від позивача - Шаганов А .О. - представник, довіреніст ь № 01-1990 від 23.06.2010 року;
від відповідача - ОСОБА _4 - представник, довіреніс ть « 2095 від 04.06.2010 року;
Суть спору: Бахчисарайськи й районний центр зайнятості (далі - позивач) звернувся з адміністративним позовом до Окружного адміністративног о суду АР Крим про стягнення з Фізичної особи - підприємц я ОСОБА_2 (далі - відповід ач) 12500,00 грн. штрафу. Позовні вим оги мотивовані тим, що позива чем порушено ст. 8 Закону Украї ни «Про зайнятість населення », а саме використання праці г ромадянки Республіки Уз бекистан без відповідного до зволу державної служби зайня тості України, у зв' язку з чи м до позивача, згідно з актом п ро порушення законодавства У країни про зайнятість населе ння застосовано штраф у розм ірі 12500,00 грн.
У судовому засіданні, яке ві дбулось 06.07.2010 року, представник позивача наполягав на задов оленні позовних вимог у повн ому обсязі з підстав, наведен их у адміністративному позов і.
Представник відповідача у судовому засіданні з позовн ими вимогами не погодився з м отивів, викладених у запереч еннях на позов, наданих 14.06.2010 ро ку, та пояснив, що відповідно д о Порядку оформлення іноземц ям та особам без громадянств а дозволу на працевлаштуванн я в Україні, затвердженого По становою КМУ № 2028 від 01.11.1999 року (щ о діяв на момент вчинення пра вопорушення), за порушення ст . 8 Закону України «Про зайняті сть населення» у разі викори стання праці іноземців без д озволу державна служба зайня тості стягує штраф у п' ятид есятикратному розмірі неопо датковуваного мінімуму дохо дів громадян. Також, представ ник відповідача зазначив, що навіть штраф в сумі 850,00 грн. не п овинен стягуватись з відпові дача, оскільки відповідно до зазначеного Порядку, штраф з астосовується до підприємст в, установ та організацій. Біл ьш того, представник відпові дача вважає, що ОСОБА_2, вра ховуючи притягнення його пос тановою Бахчисарайського ра йонного суду АР Крим до юриди чної відповідальності за вик ористання праці іноземця без відповідного дозволу, не мож е бути, в силу ст. 61 Конституції України, двічі притягнений д о відповідальності за те сам е правопорушення.
Крім того, представник відп овідача заявив клопотання пр о застосування відповідно до ст. ст. 99, 100 КАС України строків звернення до адміністративн ого суду.
Розглянувши матеріали спр ави, дослідивши надані доказ и, вислухавши пояснення пред ставників сторін, суд,
ВСТАНОВИВ:
ОСОБА_2 06.05.1999 року зар еєстрований Бахчисарайсько ю районною державною адмініс трацією АР Крим як фізична ос оба - підприємець, про що сві дчить свідоцтво про державну реєстрацію серії В00 № 311800, додан е до матеріалів справи.
Відповідач зареєстрований у Бахчисарайського районног о центру зайнятості за №11874043 в я кості платника страхових вне сків до Фонду загальнообов'я зкового державного соціальн ого страхування на випадок б езробіття з 10.07.2006 року.
Правові, економічні та орга нізаційні основи зайнятості населення України і його зах исту від безробіття, а також с оціальної гарантії з боку де ржави в реалізації громадяна ми права на працю визначені З аконом України від 01.03.1991 № 803-XII «Пр о зайнятість населення» (дал і - Закон).
Відповідно до ст. 1 Закону за йнятість - це діяльність гром адян, пов'язана із задоволенн ям особистих та суспільних п отреб і така, що, як правило, пр иносить їм доход у грошовій а бо іншій формі.
В Україні до зайнятого насе лення належать громадяни, що проживають на території дер жави на законних підставах, у тому числі працюючі громадян и інших країн, які тимчасово п еребувають в Україні і викон ують функції, не пов'язані із з абезпеченням діяльності пос ольств і місій (абз. «ж» п. 3 ст. 1 З акону).
П.п. 2, 3 ст. 8 Закону передбачено , що роботодавці мають право н а використання праці іноземц ів та осіб без громадянства н а умовах трудового договору лише за наявності виданого р оботодавцю державною службо ю зайнятості дозволу на вико ристання праці іноземців та осіб без громадянства, якщо і нше не передбачено міжнародн ими договорами України, згод а на обов'язковість яких нада на Верховною Радою України. П орядок видачі, продовження т ерміну дії та анулювання доз волів на використання праці іноземців та осіб без громад янства визначається Кабінет ом Міністрів України.
У разі використання робото давцем праці іноземців або о сіб без громадянства на умов ах трудового договору без до зволу на використання праці іноземців та осіб без громад янства державна служба зайня тості стягує з роботодавця ш траф за кожну таку особу у два дцятикратному розмірі мінім альної заробітної плати, вст ановленої законом. Порядок н акладення штрафу визначаєть ся центральним органом викон авчої влади у сфері праці та с оціальної політики (п. 4 ст. 8 Зак ону).
Відповідно до ч. 1 ст. 18 Закону України для реалізації держ авної політики зайнятості на селення, професійної орієнта ції, підготовки і перепідгот овки, працевлаштування та со ціальної підтримки тимчасов о не працюючих громадян у пор ядку, що визначається Кабіне том Міністрів України, створ юється державна служба зайня тості, діяльність якої здійс нюється під керівництвом Мін істерства праці та соціально ї політики України, місцевих державних адміністрацій та органів місцевого самовряду вання.
Частиною 4 ст. 18 Закону встано влено, що у складі державної с лужби зайнятості створюєтьс я інспекція, що здійснює конт роль за виконанням законодав ства про зайнятість підприєм ствами, установами й організ аціями, незалежно від форм вл асності і господарювання, фе рмерами та іншими роботодавц ями.
Судом встановлено, що 26.03.2009 ро ку старшим інспектором СГІРФ О Бахчисарайського РВ ГУ МВС України в АР Крим складно про токол КР № 242 про адміністрати вне правопорушення за ст. 204 КУ пАП, в якому зафіксовано пору шення ОСОБА_2 встановлено го порядку працевлаштування іноземців, а саме: працевлашт ування громадянки Республ іки Узбекистан ОСОБА_5 б ез дозвільних документів.
Бахчисарайським районним судом АР Крим 22.04.2009 року у справ і № 3-846/2009р. прийнято постанову п ро накладення на ОСОБА_2 ш трафу в розмірі 850,00 грн. за пору шення встановленого порядку працевлаштування іноземців .
Начальником інспекції по к онтролю за дотриманням закон одавства про зайнятість насе лення Кримського республіка нського центру зайнятості 26.08 .2009 р. складений акт № 78/ш про те, щ о Фізичною особою - підприє мцем ОСОБА_2 порушено норм у ст. 8 Закону України «Про зай нятість населення» в частині використання праці громадян ки Республіки Узбекиста н ОСОБА_5 без дозволу держ авної служби зайнятості Укра їни, яка була прийнята на поса ду продавця на ринку «Рубін» у м. Бахчисарай. У зазначеному акті позивачу запропоновано в місячний термін внести штр аф у двадцятикратному розмір і мінімальної заробітної пла ти встановленої законом за к ожного працевлаштованого з п орушенням законодавства іно земного громадянина в сумі 1250 0,00 грн.
В матеріалах справи відсут ні докази наявності у відпов ідача дозвільних документів , передбачених Законом, для пр ацевлаштування іноземців.
Судом встановлено, що на час виявленого вищевказаного ві дповідачем порушення ст.8 Зак ону України «Про зайнятість населення» та складання відп овідного акту, діяв Порядок о формлення іноземцям та особа м без громадянства дозволу н а працевлаштування в Україні , затверджений постановою Ка бінету Міністрів України №2028 від 01.11.1999 року (далі Порядок № 2028), який розроблений з метою заб езпечення впорядкування дія льності суб'єктів підприємни цької діяльності, пов'язаної із запрошенням для роботи в У країні іноземців та осіб без громадянства.
Згідно з п. 2 Порядку підприє мства, установи та організац ії незалежно від форми власн ості і господарювання та іно земні суб'єкти господарської діяльності, що діють на терит орії України (далі - роботодав ець), можуть використовувати працю іноземців лише за наяв ності у них дозволів на праце влаштування, якщо інше не пер едбачене міжнародними догов орами України.
У п.4 зазначеного Порядку вк азано, що дозвіл на працевлаш тування оформляється і видає ться Державним центром зайня тості Мінпраці або за його до рученням відповідними центр ами зайнятості Автономної Республіки Крим, областей, міст Києва та Севастополя дл я роботи на підприємстві, в ус танові, організації, які запр осили іноземця на певну поса ду (за фахом).
П. 14 даного Порядку на час вчи неного правопорушення перед бачав, що відповідно до статт і 8 Закону України «Про зайнят ість населення» у разі викор истання праці іноземців без дозволу державної служби зай нятості з підприємств, устан ов та організацій незалежно від форми власності державна служба зайнятості стягує шт раф за кожну таку особу у п'ятд есятикратному розмірі неопо датковуваного мінімуму дохо дів громадян. Ці кошти спрямо вуються до Фонду загальнообо в'язкового державного соціал ьного страхування України на випадок безробіття.
За таких обставин, враховую чи, що під час розгляду справи знайшов підтвердження факт порушення відповідачем ст. 8 З акону України «Про зайнятіст ь населення» суд вважає, що до відповідача дійсно повинні бути застосовані штрафні сан кції, згідно з вимогами Поряд ку оформлення іноземцям та о собам без громадянства дозво лу на працевлаштування в Укр аїні, затвердженого постанов ою Кабінету Міністрів Україн и №2028 від 01.11.1999 року, якій діяв на ч ас порушення відповідачем за конодавства про зайнятість т а застосування позивачем штр афу за відповідне порушення.
Таким чином, сума штрафних с анкцій, що підлягає стягненн ю з відповідача виходячи з п. 1 4 вказаного Порядку, повинна с кладати 850,00 грн. (17*50), у зв' язку з чим позовні вимоги належить задовольнити частково в заз наченій сумі.
Посилання позивача на те, що штрафні санкції повинні роз раховуватись відповідно до п . 19 Порядку видачі, продовженн я строку дії та анулювання до зволів на використання праці іноземців та осіб без громад янства, затвердженого постан овою Кабінету Міністрів Укра їни № 322 від 08.04.2009 року (далі Поряд ок № 322), згідно з яким у разі вик ористання роботодавцем прац і іноземців без дозволу на ви користання праці іноземця де ржавна служба зайнятості стя гує з роботодавця штраф за ко жну таку особу у двадцятикра тному розмірі мінімальної за робітної плати, встановленої законом, судом до уваги не при ймається з огляду на наступн е.
Відповідно до п. 3 постанови КМУ, якою затверджений Поряд ок № 322, постанова набирає чинн ості через 30 днів з дня її опуб лікування. Опубліковано зазн ачену постанову в «Урядовому кур' єрі» № 67 від 14.04.2009 року, вна слідок чого вона набрала чин ності 14.05.2009 року, тобто після вч инення відповідачем правопо рушення.
Згідно зі ст. 58 Конституції У країни закони та інші нормат ивно-правові акти не мають зв оротної дії в часі, крім випад ків, коли вони пом'якшують або скасовують відповідальніст ь особи.
За таких обставин, застосув ання позивачем штрафних санк цій до відповідача відповідн о до п. 19 Порядку № 322 є необґрунт ованим.
Посилання представника ві дповідача на те, що ОСОБА_2 не може бути двічі притягнен ий до відповідальності за те саме правопорушення є неспр оможним, оскільки постановою Бахчисарайського районного суду АР Крим від 22.04.2009 року у спр аві № 3-846/2009р. розглянуто адмі ністративний матеріал про пр итягнення відповідача до адм іністративної відповідальн ості по ст. 204 КУпАП, що передбач ає накладення штрафу на поса дових осіб, тоді як позивачем накладено штраф на відповід ача як на роботодавця, яким ві н є, відповідно до п. 10 ст. 1 Закон у України «Про загальнообов' язкове державне соціальне ст рахування на випадок безробі ття», згідно з яким роботодав ець - це власник підприємст ва, установи, організації або уповноважений ним орган нез алежно від форми власності, в иду діяльності та господарюв ання та фізичні особи, які вик ористовують найману працю. У зв' язку з викладеним суд вв ажає, що у даному випадку не вс тановлено порушення положен ь ст. 61 Конституції України.
Що стосується клопотання в ідповідача про застосування наслідків, передбачених ст. 10 0 КАС України за порушення стр оків звернення до суду, встан овлених ст. 99 КАС України, то су д зазначає, що Інспекцією по к онтролю за дотриманням закон одавства про зайнятість насе лення Кримського республіка нського центру зайнятості ви явлене порушення позивачем с т. 8 Закону України «Про зайнят ість населення» лише 09.06.2009 року , тобто після отримання листа Відділу у справах громадянс тва, імміграції та реєстраці ї фізичних осіб Головного уп равління МВС України в АР Кри м від 05.06.2009 року № 10/3736 (вх. № 804/0/7-09). У зв ' язку з чим річний строк поз ивачу для звернення до суду з а захистом прав, свобод та інт ересів обчислюється з момент у отримання 09.06.2009 року вказаног о листу.
Відповідно до ч. 2 ст. 99 КАС Укр аїни для звернення до адміні стративного суду за захистом прав, свобод та інтересів осо би встановлюється річний стр ок, який, якщо не встановлено і нше, обчислюється з дня, коли о соба дізналася або повинна б ула дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтерес ів.
Пропущення строку звернен ня до адміністративного суду , згідно з ч. 1 ст. 100 КАС України, є підставою для відмови у задо воленні адміністративного п озову за умови, якщо на цьому н аполягає одна із сторін.
Враховуючи те, що позивач зв ернувся до суду з даною позов ною заявою 07.05.2010 року, суд дійшо в висновку, що ним не пропущен ий строк звернення до адміні стративного суду, у зв' язку з чим наслідки ст. 100 КАС Україн и в даному випадку не застосо вуються.
За таких обставин, позовні в имоги належить задовольнити частково в частині стягненн я з відповідача 850,00 грн.
У судовому засіданні, яке ві дбулось 06.07.2010 року, оголошено в ступну та резолютивну частин и постанови.
Постанова оформлена та під писана 13.07.2010 року.
Керуючись ст. 160-163, 167 Кодексу а дміністративного судочинст ва України, суд
ПОСТАНОВИВ:
1. Позов задовольнити частк ово.
2. Стягнути з Фізичної особи - підприємця ОСОБА_2 (А ДРЕСА_1; ідент. номер НОМЕР _1; відомості про банківські реквізити у матеріалах спра ви відсутні) на користь Бахчи сарайського районного центр у зайнятості (98400, АР Крим, м. Бахч исарай, вул. Леніна, 90) штраф у р озмірі 850,00 грн. (на р/р 37179305900048, отрим увач: ЗФСС на випадок безробі ття Бахчисарайський район, З КПО 20708563, УДК в АРК м. Сімферопол ь, МФО 824026, код платежу - 50040500 - ш трафні санкції).
3. В іншій частині у задоволе нні позовних вимог відмовити .
У разі неподання заяви про а пеляційне оскарження, постан ова набирає законної сили че рез 10 днів з дня її проголошен ня, а в разі складення постано ви у повному обсязі відповід но до статті 160 Кодексу адміні стративного судочинства Укр аїни - з дня складення в повном у обсязі.
Якщо постанову було прогол ошено у відсутності особи, як а бере участь у справі, то пост анова набирає законної сили через 10 днів з дня отримання о собою копії постанови, у разі неподання нею заяви про апел яційне оскарження.
Якщо після подачі заяви пр о апеляційне оскарження, апе ляційна скарга не подана, пос танова вступає в законну сил у через 20 днів після подання з аяви про апеляційне оскарже ння.
Постанова може бути оскарж ена в порядку і строки передб ачені ст. 186 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и.
Суддя Яковлєв С.В.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 06.07.2010 |
Оприлюднено | 22.07.2010 |
Номер документу | 10390405 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Яковлєв С.В.
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Лядова Тетяна Романівна
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Яковлєв С.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні