Справа № 463/191/22 Головуючий у 1 інстанції: ОСОБА_1
Провадження № 11-сс/811/124/22 Доповідач: ОСОБА_2
У Х В А Л А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
11 квітня 2022 року м. Львів
Колегія суддів судової палати з розгляду кримінальних справ Львівського апеляційного суду в складі
головуючої судді ОСОБА_2
суддів ОСОБА_3 , ОСОБА_4
з участю секретаря судового засідання ОСОБА_5 ,
прокурора ОСОБА_6 ,
адвоката ОСОБА_7 ,
представника власника майна ОСОБА_8 ,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Львові апеляційні скарги адвокатів ОСОБА_9 та ОСОБА_10 , подані в інтересах Славської селищної ради, Стрийського району, Львівської області, на ухвалу слідчого судді Личаківського районного суду м. Львова від 28 січня 2022 року про накладення арешту на майно,
ВСТАНОВИЛА:
оскаржуваною ухвалою, задоволено клопотання слідчого першого слідчого відділу (із дислокацією у м. Львові) ТУ ДБР, розташованого у м. Львові ОСОБА_11 , погодженого з прокурором першого відділу процесуального керівництва управління процесуального керівництва у кримінальних провадженнях слідчих ТУ ДБР Львівської обласної прокуратури.
Накладено арешт на речі та документи, які виявлені та вилучені в:
Приміщеннях ТОВ «ГЕОАРХ ПРОЕКТ», що розташовується на земельній ділянці з кадастровим номером 4624555700:01:001:0144 за адресою: Львівська обл., Стрийський р-н., смт. Славське, вул. Івана Франка (яке знаходиться зліва від входу магазину «Рукавичка»), а саме, що складає в цілому 31 найменування:
1.договір № 20-12-14/2 та квитанція, на 3 арк.;
2.договір № 20-12-14/5 та квитанція, на 3 арк.;
3.договір № 20-12-14/3 та квитанція, на 3 арк.;
4.договір № 20-12-14/1 та квитанція, на 3 арк.;
5.договір № 29-12-16/7 та квитанція, на 3 арк.;
6.договір № 19-10-16/3 та квитанція, на 5 арк.;
7.оборотно-сальдові відомості, на 8 арк., 10 арк., 12 арк.;
8.флешнакопичувач, на який скопійована інформація, що міститься на комп`ютерах, які використовуються співробітниками ТОВ «ГЕОАРХ ПРОЕКТ»
Приміщеннях Державного підприємства «Славське лісове господарство» за адресою: Львівська обл., Стрийський р-н., смт. Славське, вул. Олени Степанівни, буд. 7, а саме:
1.акти планової ревізії Рожанського лісництва за 2020 рік на 6 арк.;
2.акти планової ревізії Опорецького лісництва за 2020 рік на 2 арк.;
3.акти планової ревізії Рожанського лісництва за 2021 рік на 6 арк.;
4.акти планової ревізії Опорецького лісництва за 2021 рік на 2 арк.;
5.план лісонасаджень Рожанське лісництво ДП «Славський лісгосп» - лісовпорядкування 2016 року - масштаб 1:25000-1 шт.;
6.план лісонасаджень Опорецьке лісництво ДП «Славський лісгосп» - лісовпорядкування 2016 року - масштаб 1:25000-1 шт.;
7.інформаційний лист №21 від 25 січня 2022 на 1 арк.;
8.лист №526 від 23.11.2021 з додатками на 3 арк.;
9.лист №149 від 19.04.2021 на 1 арк.;
10.лист №156 від 27.04.2021 на 2 арк.;
11.лист №180 від 12.05.2021 з додатками на 4 арк.;
12.лист №85 від 10.03.2021 на 1 арк.;
13.запит №05-42 вих. 21 від 09.03.2021 на 2 арк.;
14.лист №444 від 28.07.2020 з додатками на 7 арк.;
15.лист №524 від 22.11.2021 з додатками на 7 арк.;
16.завірена копія Державного акту ЛВ 22 на 4 арк.
В приміщеннях Славської селищної ради, Стрийського району, розташованої за адресою: Львівська область, Стрийський р-н., смт. Славське, вул. Іваська, 24, а саме:
1.заява від імені ОСОБА_12 , щодо затвердження проекту землеустрою для відведення земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства з кадастровим номером 4624584300:04:000:1843 з додатками: копія паспорта, копія картки платника податку (ІПН), копія витягу з ДЗК, копія кадастрового плану земельної ділянки та копія проекту землеустрою, всього на 19 арк.;
2.заява від імені ОСОБА_13 , щодо затвердження проекту землеустрою для відведення земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства з кадастровим номером 4624584300:04:000:0006 з додатками: копія паспорта, копія картки платника податку (ІПН), копія витягу з ДЗК, копія кадастрового плану земельної ділянки, всього на 7 арк.;
3.заява від імені ОСОБА_14 , щодо затвердження проекту землеустрою для відведення земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства з кадастровим номером 4624565700:04:000:7227 з додатками: копія витягу з ДЗК та копія проекту землеустрою, всього на 17 арк.;
4.заява від імені ОСОБА_15 , щодо затвердження проекту землеустрою для відведення земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства з кадастровим номером 4624555700:04:000:7224 з додатками: копія витягу з ДЗК та копія проекту землеустрою, всього на 13 арк.;
5.заява від імені ОСОБА_16 , щодо затвердження проекту землеустрою для відведення земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства з кадастровим номером 4624555700:04:000:7225 з додатками: копія витягу з ДЗК та копія проекту землеустрою, всього на 15 арк.;
6.заява від імені ОСОБА_17 , щодо затвердження проекту землеустрою для відведення земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства з кадастровим номером 4624555700:04:000:7226 з додатками: копія витягу з ДЗК та копія проекту землеустрою, всього на 13 арк.;
7.заява від імені ОСОБА_18 , щодо затвердження проекту землеустрою для відведення земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства з кадастровим номером 4624555700:04:000:7228 з додатками: копія витягу з ДЗК та копія проекту землеустрою, всього на 15 арк.;
8.копія листа Державної екологічної інспекції у Львівській області №02-5488 від 28 вересня 2021 року;
9.заява від імені ОСОБА_13 , щодо надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою для відведення земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства з кадастровим номером 4624584300:04:000:0006 з додатками: копія паспорту, копія картки платника податку (ІПН), всього на 13 арк.;
10.заява від імені ОСОБА_19 , щодо надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою на земельну ділянку з кадастровим номером №4624584300:04:000:0004 з додатками: копія паспорта, копія картки платника податків та графічне зображення земельної ділянки, всього 5 арк.;
11.заява від імені ОСОБА_20 , щодо надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою на земельну ділянку з кадастровим номером №4624584300:04:000:7025 з додатками: копія паспорта, копія витягу з ДЗК, копія картки платника податків та графічне зображення земельної ділянки, всього 6 арк.;
12.заява від імені ОСОБА_21 , щодо надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою на земельну ділянку з кадастровим номером №4624584300:04:000:0007 з додатками: копія паспорта, копія витягу з ДЗК, копія картки платника податків та графічне зображення земельної ділянки, всього 5 арк.;
13.заява від імені ОСОБА_22 , щодо надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою на земельну ділянку з кадастровим номером №4624584300:04:000:0003 з додатками: копія паспорта, копія картки платника податків та графічне зображення земельної ділянки, всього 6 арк.;
14.заява від імені ОСОБА_23 , щодо надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою на земельну ділянку з кадастровим номером №4624584300:04:000:0002 з додатками: копія паспорта, копія довідки місця реєстрації особи, копія картки платника податків та графічне зображення земельної ділянки, всього 6 арк.;
15.заява від імені ОСОБА_24 , щодо надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою на земельну ділянку з кадастровим номером №4624584300:04:000:0360 з додатками: копія паспорта, копія картки платника податків та графічне зображення земельної ділянки, всього 6 арк.;
16.заява від імені ОСОБА_25 , щодо надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою на земельну ділянку з кадастровим номером №4624584300:04:000:0001 з додатками: копія довідки платника податків, копія паспорта та графічне зображення земельної ділянки, всього 8 арк.;
17.заява від імені ОСОБА_26 , щодо надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою на земельну ділянку з кадастровим номером №4624584300:04:000:7022 з додатками: копія паспорта, копія картки платника податків та графічне зображення земельної ділянки, всього 8 арк.;
18.заява від імені ОСОБА_27 , щодо надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою на земельну ділянку з кадастровим номером №4624584300:04:000:7036 з додатками: копія паспорта, копія картки платника податків та графічне зображення земельної ділянки, всього 7 арк.;
19.заява від імені ОСОБА_28 , щодо надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою на земельну ділянку з кадастровим номером №4624584300:04:000:7022 з додатками: копія паспорта, копія витягу з демографічного реєстру та графічне зображення земельної ділянки, всього 5 арк.;
20.заява від імені ОСОБА_29 , щодо надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою на земельну ділянку з кадастровим номером №4624584300:04:000:0005 з додатками: копія паспорта, копія картки платника податків та графічне зображення земельної ділянки, всього 6 арк.;
21.заява від імені ОСОБА_30 , щодо надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою на земельну ділянку з кадастровим номером №4624584300:04:000:7012 з додатками: копія паспорта, копія картки платника податків та графічне зображення земельної ділянки, всього 5 арк.;
22.заява від імені ОСОБА_31 , щодо надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою на земельну ділянку з кадастровим номером №4624584300:04:000:7027 з додатками: копія паспорта, копія картки платника податків та графічне зображення земельної ділянки, всього 4 арк.;
23.проект заяви від імені ОСОБА_32 , щодо затвердження проекту землеустрою на земельну ділянку з кадастровим номером №4624587800:02:000:0381 з додатками: витяг з ДЗК, копія проекту землеустрою та фрагмент паперу з рукописним написом «На затвердження на сесію ОСОБА_25 » всього 12 арк.;
24.листи з ДП «Славське лісове господарство» №8 від 13 січня 2022 року по кадастрових номерах: №4624555700:03:000:0005, №4624580800:04:003:1244, №4624581200:04:000:0381, №4624555700:01:008:0129, №4624555700:01:016:0059, №4624580800:04:000:0257, всього на 6 арк.;
25.проект листи з ДП «Славське лісове господарство» №02-18/68 від 13січня 2022 року на 1 арк.
26.рішення сесії Славської селищної ради, щодо затвердження проектів землеустрою та витяги з додатків №1, а саме: №1487 від 12 березня 2020 року з витягом із додатку №1 по кадастровому номері 4624584300:03:000:1061 на 2-х арк.; №305 від 26 травня 2021 року з витягом із додатку №1 по кадастрових номерах 4624555700:04:000:7228, 4624555700:04:000:7227, 4624555700:04:000:7226, 4624555700:04:000:7225, 4624555700:04:000:7224, всього на 6-х арк.; №578 від 14 липня 2021 року з витягом із додатку №1 по кадастровому номері 4624584300:04:000:0006 на 2-х арк.; №117 від 24 лютого 2021 року з витягом із додатку №1 по кадастровому номері 424584300:04:000:1843 на 2-х арк.; №1578 від 29 травня 2020 року з витягом із додатку №1 по кадастровим номерам 4624584300:04:000:0774, 4624584300:04:000:0775, всього на 4-х арк.; №1990 від 24 листопада 2020 року з витягом із додатку №1 по наступних заявниках: Когут., ОСОБА_33 , ОСОБА_34 та ОСОБА_35 , всього на 5-ти арк.;
27.Рішення Славської селищної ради №1161 від 19 лютого 2019 року з витягом із додатків №1 по наступних заявниках: ОСОБА_36 , ОСОБА_33 , ОСОБА_34 та ОСОБА_35 , всього на 5-ти арк.;
28.видрук електронного журналу вихідної кореспонденції Славської селищної ради за 2021 рік, в прошитому стані на 85 арк.;
29.видрук електронного журналу вихідної кореспонденції Славської селищної ради за 2020 рік, в прошитому стані на 58 арк.;
30.видрук електронного журналу вхідної кореспонденції Славської селищної ради за 2021 рік, в прошитому стані на 155 арк.;
31.видрук електронного журналу вхідної кореспонденції Славської селищної ради за 2020 рік, в прошитому стані на 133 арк.
Адвокат ОСОБА_9 подав апеляційну скаргу в якій просить скасувати ухвалу слідчого судді, та постановити нову ухвалу, якою відмовити у задоволенні клопотання слідчого про накладення арешту на майно Славської селищної ради, Стрийського району, Львівської області, зобов`язати слідчого першого слідчого відділу ( із дислокацією у м. Львові) ТУ ДБР розташованого у м. Львові або іншу уповноважену особу ТУ ДБР розташованого у м. Львові, повернути Славській селищні раді, Стрийського району, Львівської області вилучене під час проведення 25 січня 2022 року обшуку, згідно переліку:
1.заява від імені ОСОБА_12 , щодо затвердження проекту землеустрою для відведення земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства з кадастровим номером 4624584300:04:000:1843 з додатками: копія паспорта, копія картки платника податку (ІПН), копія витягу з ДЗК, копія кадастрового плану земельної ділянки та копія проекту землеустрою, всього на 19 арк.;
2.заява від імені ОСОБА_13 , щодо затвердження проекту землеустрою для відведення земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства з кадастровим номером 4624584300:04:000:0006 з додатками: копія паспорта, копія картки платника податку (ІПН), копія витягу з ДЗК, копія кадастрового плану земельної ділянки, всього на 7 арк.;
3.заява від імені ОСОБА_14 , щодо затвердження проекту землеустрою для відведення земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства з кадастровим номером 4624565700:04:000:7227 з додатками: копія витягу з ДЗК та копія проекту землеустрою, всього на 17 арк.;
4.заява від імені ОСОБА_15 , щодо затвердження проекту землеустрою для відведення земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства з кадастровим номером 4624555700:04:000:7224 з додатками: копія витягу з ДЗК та копія проекту землеустрою, всього на 13 арк.;
5.заява від імені ОСОБА_16 , щодо затвердження проекту землеустрою для відведення земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства з кадастровим номером 4624555700:04:000:7225 з додатками: копія витягу з ДЗК та копія проекту землеустрою, всього на 15 арк.;
6.заява від імені ОСОБА_17 , щодо затвердження проекту землеустрою для відведення земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства з кадастровим номером 4624555700:04:000:7226 з додатками: копія витягу з ДЗК та копія проекту землеустрою, всього на 13 арк.;
7.заява від імені ОСОБА_18 , щодо затвердження проекту землеустрою для відведення земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства з кадастровим номером 4624555700:04:000:7228 з додатками: копія витягу з ДЗК та копія проекту землеустрою, всього на 15 арк.;
8.копія листа Державної екологічної інспекції у Львівській області №02-5488 від 28 вересня 2021 року;
9.заява від імені ОСОБА_13 , щодо надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою для відведення земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства з кадастровим номером 4624584300:04:000:0006 з додатками: копія паспорту, копія картки платника податку (ІПН), всього на 13 арк.;
10.заява від імені ОСОБА_19 , щодо надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою на земельну ділянку з кадастровим номером №4624584300:04:000:0004 з додатками: копія паспорта, копія картки платника податків та графічне зображення земельної ділянки, всього 5 арк.;
11.заява від імені ОСОБА_20 , щодо надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою на земельну ділянку з кадастровим номером №4624584300:04:000:7025 з додатками: копія паспорта, копія витягу з ДЗК, копія картки платника податків та графічне зображення земельної ділянки, всього 6 арк.;
12.заява від імені ОСОБА_21 , щодо надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою на земельну ділянку з кадастровим номером №4624584300:04:000:0007 з додатками: копія паспорта, копія витягу з ДЗК, копія картки платника податків та графічне зображення земельної ділянки, всього 5 арк.;
13.заява від імені ОСОБА_22 , щодо надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою на земельну ділянку з кадастровим номером №4624584300:04:000:0003 з додатками: копія паспорта, копія картки платника податків та графічне зображення земельної ділянки, всього 6 арк.;
14.заява від імені ОСОБА_23 , щодо надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою на земельну ділянку з кадастровим номером №4624584300:04:000:0002 з додатками: копія паспорта, копія довідки місця реєстрації особи, копія картки платника податків та графічне зображення земельної ділянки, всього 6 арк.;
15.заява від імені ОСОБА_24 , щодо надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою на земельну ділянку з кадастровим номером №4624584300:04:000:0360 з додатками: копія паспорта, копія картки платника податків та графічне зображення земельної ділянки, всього 6 арк.;
16.заява від імені ОСОБА_25 , щодо надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою на земельну ділянку з кадастровим номером №4624584300:04:000:0001 з додатками: копія довідки платника податків, копія паспорта та графічне зображення земельної ділянки, всього 8 арк.;
17.заява від імені ОСОБА_26 , щодо надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою на земельну ділянку з кадастровим номером №4624584300:04:000:7022 з додатками: копія паспорта, копія картки платника податків та графічне зображення земельної ділянки, всього 8 арк.;
18.заява від імені ОСОБА_27 , щодо надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою на земельну ділянку з кадастровим номером №4624584300:04:000:7036 з додатками: копія паспорта, копія картки платника податків та графічне зображення земельної ділянки, всього 7 арк.;
19.заява від імені ОСОБА_28 , щодо надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою на земельну ділянку з кадастровим номером №4624584300:04:000:7022 з додатками: копія паспорта, копія витягу з демографічного реєстру та графічне зображення земельної ділянки, всього 5 арк.;
20.заява від імені ОСОБА_29 , щодо надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою на земельну ділянку з кадастровим номером №4624584300:04:000:0005 з додатками: копія паспорта, копія картки платника податків та графічне зображення земельної ділянки, всього 6 арк.;
21.заява від імені ОСОБА_30 , щодо надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою на земельну ділянку з кадастровим номером №4624584300:04:000:7012 з додатками: копія паспорта, копія картки платника податків та графічне зображення земельної ділянки, всього 5 арк.;
22.заява від імені ОСОБА_31 , щодо надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою на земельну ділянку з кадастровим номером №4624584300:04:000:7027 з додатками: копія паспорта, копія картки платника податків та графічне зображення земельної ділянки, всього 4 арк.;
23.проект заяви від імені ОСОБА_32 , щодо затвердження проекту землеустрою на земельну ділянку з кадастровим номером №4624587800:02:000:0381 з додатками: витяг з ДЗК, копія проекту землеустрою та фрагмент паперу з рукописним написом «На затвердження на сесію ОСОБА_25 » всього 12 арк.;
24.листи з ДП «Славське лісове господарство» №8 від 13 січня 2022 року по кадастрових номерах: №4624555700:03:000:0005, №4624580800:04:003:1244, №4624581200:04:000:0381, №4624555700:01:008:0129, №4624555700:01:016:0059, №4624580800:04:000:0257, всього на 6 арк.;
25.проект листи з ДП «Славське лісове господарство» №02-18/68 від 13січня 2022 року на 1 арк.
26.рішення сесії Славської селищної ради, щодо затвердження проектів землеустрою та витяги з додатків №1, а саме: №1487 від 12 березня 2020 року з витягом із додатку №1 по кадастровому номері 4624584300:03:000:1061 на 2-х арк.; №305 від 26 травня 2021 року з витягом із додатку №1 по кадастрових номерах 4624555700:04:000:7228, 4624555700:04:000:7227, 4624555700:04:000:7226, 4624555700:04:000:7225, 4624555700:04:000:7224, всього на 6-х арк.; №578 від 14 липня 2021 року з витягом із додатку №1 по кадастровому номері 4624584300:04:000:0006 на 2-х арк.; №117 від 24 лютого 2021 року з витягом із додатку №1 по кадастровому номері 424584300:04:000:1843 на 2-х арк.; №1578 від 29 травня 2020 року з витягом із додатку №1 по кадастровим номерам 4624584300:04:000:0774, 4624584300:04:000:0775, всього на 4-х арк.; №1990 від 24 листопада 2020 року з витягом із додатку №1 по наступних заявниках: Когут., ОСОБА_33 , ОСОБА_34 та ОСОБА_35 , всього на 5-ти арк.;
27.Рішення Славської селищної ради №1161 від 19 лютого 2019 року з витягом із додатків №1 по наступних заявниках: ОСОБА_36 , ОСОБА_33 , ОСОБА_34 та ОСОБА_35 , всього на 5-ти арк.;
28.видрук електронного журналу вихідної кореспонденції Славської селищної ради за 2021 рік, в прошитому стані на 85 арк.;
29.видрук електронного журналу вихідної кореспонденції Славської селищної ради за 2020 рік, в прошитому стані на 58 арк.;
30.видрук електронного журналу вхідної кореспонденції Славської селищної ради за 2021 рік, в прошитому стані на 155 арк.;
31.видрук електронного журналу вхідної кореспонденції Славської селищної ради за 2020 рік, в прошитому стані на 133 арк.
Адвокати в доводах апеляційних скарг зазначають, що висновки слідчим суддею зроблені всупереч вимог КПК України і суперечать фактичним обставинам, встановленим під час судового розгляду клопотання про накладення арешту.
Слідчий суддя протиправно позбавив володільця вільно володіти своїм майном, діючи виключно за власним переконанням, не враховуючи розумність і співмірність обмеження права власності завданням кримінального судочинства.
Вважають ухвалу слідчого судді необґрунтованою, невмотивованою, незаконною та такою, що постановлена з численними порушеннями норм законодавства та не відповідає вимогам ст. 370 КПК України.
В ухвалі слідчого судді не зазначено, яким саме критеріям, зазначеним у ст. 98 КПК України, відповідає вказане майно. Слідчим та прокурором не доведено незаконність вилучення земельних ділянок із земель лісового фонду, із порушеннями зміни цільового призначення земель.
Наголошує, що Славська селищна рада, Стрийського району, Львівської області та її службові особи не мають жодного відношення до кримінального правопорушення, яке внесене до ЄРДР № 62021140010000509 від 7 жовтня 2021 року, не є підозрюваними чи обвинуваченими.
Слідчим суддею не врахованого, що майно отримане слідчими Державного бюро розслідувань з численними порушеннями норм КПК України.
Жодних законних підстав на проведення обшуку та вилучення речей та документів у приміщенні Славської селищної ради Стрийського району Львівської області слідчі Територіального управління Державного бюро розслідувань, розташованого у м. Львові не мали.
Слідчим суддею не враховано підстави передбаченні для накладення арешту на майно ч. 2 ст. 173 КПК України.
Заслухавши доповідача, доводи представників власника майна на підтримку апеляційних скарг, виступ прокурора на заперечення доводів апеляційних скарг, вивчивши матеріали судової справи та кримінального провадження №62021140010000509 від 7 жовтня 2021 року, колегія суддів вважає, що апеляційні скарги не підлягають до задоволення, виходячи з наступного.
Частиною 1 ст. 404 КПК України встановлено, що суд апеляційної інстанції переглядає судові рішення суду першої інстанції в межах апеляційної скарги.
Відповідно до ст. 370 КПК України судове рішення повинно бути законним, обґрунтованим і вмотивованим.
Зміст та форма кримінального провадження повинні відповідати загальним засадам кримінального провадження, до яких, зокрема, віднесено і засади недоторканості права власності. Згідно з вимогами ст.16 КПК України позбавлення або обмеження права власності під час кримінального провадження здійснюється лише на підставі вмотивованого судового рішення, ухваленого в порядку, передбаченому КПК України.
При застосуванні заходів забезпечення кримінального провадження слідчий суддя повинен діяти у відповідності до вимог КПК України та судовою процедурою гарантувати дотримання прав, свобод та законних інтересів осіб, а також умов, за яких жодна особа не була б піддана необґрунтованому процесуальному обмеженню.
Відповідно до ч. 2 ст. 131 КПК України арешт майна є одним з видів заходів забезпечення кримінального провадження, а отже за правилами ст. 132 КПК України його застосування не допускається, якщо слідчий, прокурор не доведе, що: потреби досудового розслідування виправдовують такий ступінь втручання у права і свободи, про який йдеться у клопотанні слідчого або прокурора; може бути виконане завдання, для виконання якого слідчий, прокурор звертається з клопотанням.
Відповідно до частини першої статті 170 КПК України арештом майна є тимчасове, до скасування у встановленому цим Кодексом порядку, позбавлення за ухвалою слідчого судді або суду права на відчуження, розпорядження та/або користування майном, щодо якого існує сукупність підстав чи розумних підозр вважати, що воно є доказом злочину, підлягає спеціальній конфіскації у юридичної особи, для забезпечення цивільного позову, стягнення з юридичної особи отриманої неправомірної вигоди, можливої конфіскації майна. Арешт майна скасовується у встановленому цим Кодексом порядку.
Завданням арешту майна є запобігання можливості його приховування, пошкодження, псування, знищення, перетворення, відчуження.
Згідно з п. 1 ч. 2 ст. 170, ч. 3 ст. 170 КПК України арешт майна допускається з метою забезпечення збереження речових доказів та накладається на майно будь-якої фізичної або юридичної особи за наявності достатніх підстав вважати, що воно відповідає критеріям, зазначеним у статті 98 КПК України.
Відповідно до ст. 98 КПК України речовими доказами є матеріальні об`єкти, які були знаряддям вчинення кримінального правопорушення, зберегли на собі його сліди або містять інші відомості, які можуть бути використані як доказ факту чи обставин, що встановлюється під час кримінального провадження, в тому числі предмети, що були об`єктом кримінально протиправних дій, гроші, цінності та інші речі, набуті кримінально протиправним шляхом або отримані юридичною особою внаслідок вчинення кримінального правопорушення.
Згідно з матеріалами клопотання, 7 жовтня 2021 року до Єдиного реєстру досудових розслідувань внесено відомості за №62021140010000509, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 364 КК України.
Досудовим розслідуванням встановлено, що директор ДП «Славське лісове господарство», ОСОБА_37 , спільно із головою Славської селищної ради ОСОБА_38 , розробили схему незаконного відчуження земель лісового фонду, які перебували у державній власності та знаходились у користуванні зазначеного вище лісгоспу. З метою реалізації злочинних намірів, спрямованих на особисте збагачення вказані особи залучили посадових осіб ТОВ «Геоарх Проект», яке здійснює діяльність у сфері інжинірингу, геології та геодезії, надання послуг технічного консультування в цих сферах.
У відповідності до чітко розподілених ролей посадові особи Славської селищної ради, попередньо домовившись за незначну винагороду із місцевими жителями, зареєстрували заяви останніх про надання їм земельних ділянок у власність, які були прийняті на розгляд сесії. В подальшому голова Славської селищної ради ОСОБА_38 , використовуючи своє службове становище здійснив вплив на депутатів в результаті чого було прийняті рішення про надання дозволу вказаним вище громадянам на розробку проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок у власність. В свою чергу посадові особи ТОВ «Геоарх Проект» реалізовуючи злочинну схему незаконного збагачення, на підставі попередньо прийнятих рішень здійснили виготовлення проектів землеустрою на вказані земельні ділянки. В ході виготовлення зазначених проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок у власність громадянам посадові особи ТОВ «Геоарх Проект» умисно не вказали інформації про те, що вказані земельні ділянки відносяться до земель лісового фонду, зазначили неправдиві дані в цифровій системі координат щодо реального їх місця знаходження, а також вказавши неправдиві дані в актах встановлення і узгодження меж земельних ділянок віддали їх на погодження суміжним землекористувачам.
З метою доведення злочинних намірів до кінця директором ДП «Славське лісове господарство» ОСОБА_37 було незаконно погоджено вказані проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок громадянам, як суміжним землекористувачем, хоча насправді вказані земельні ділянки розташовані на землях лісового фонду, безпосередньо в межах Рожанського лісництва ДП «Славське лісове господарство» кварталу №12 виділів №№ 90, 91, 71, 69, 70, кварталу №3 виділів №№ 27, 28, 29, 30, 35, 36, 37, 40, кварталу №43 виділів №№ 1, 2, 3, 7 та Оперецького лісництва ДП «Славське лісове господарство» в межах кварталу №1, виділів №№ 7, 11.
В подальшому складені ТОВ «Геоарх Проект» проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок у власність громадянам, які були погоджені директором ДП «Славське лісове господарство» ОСОБА_37 , були винесені на сесію депутатів Славської селищної ради та затверджені, про що винесено рішення. Після цього на підставних осіб було зареєстровано речові права на вказані земельні ділянки та переоформлені на третіх осіб.
В результаті чітко спланованих та виконаних незаконних дій із земель лісового фонду безпосередньо Рожанського лісництва, Оперецького лісництва ДП «Славське лісове господарство» було незаконно вилучено земельні ділянки із наступними кадастровими номерами:4624584300:03:000:1013 площею 1,0466 га, 4624584300:03:000:0001 площею 12,453 га, 4624584300:03:000:0775 площею 0,0925 га, 4624584300:03:000:0774 площею 0,0913 га, 4624555700:01:005:0101 площею 0,2 га, 4624555700:04:000:0558 площею 0,1951 га, 4624555700:04:000:7228 площею 0,1991 га, 4624555700:04:000:7227 площею 0,199 га, 4624555700:04:000:7226 площею 0,199 га, 4624555700:04:000:7225 площею 0,199 га, 4624555700:04:000:7224 площею 0,1991 га, 4624555700:04:000:0445 площею 0,3049 га, 4624584300:01:005:0016 площею 1 га, 4624584300:03:000:0255 площею 5,789га, 4624584300:03:000:1061 площею 0,1 га, 4624584300:04:000:0006 площею 0,3997 га, 4624584300:04:000:1843 площею 0,8755 га, 4624584300:04:000:1453 площею 1,3974 га, 4624584300:04:000:3705 площею 1,5467 га.
Таким чином, внаслідок умисних незаконних дій посадових осіб ДП «Славське лісове господарство», Славської селищної ради, ТОВ «ГЕОАРХ ПРОЕКТ» із земель лісового фонду було незаконно вилучено та передано у власність громадянам 22-і земельні ділянки, загальною площею 26,4869 га.
Згідно листа ДП «Лісовпорядна експедиція» вих.№451/01-04 від 22 грудня 2021 року встановлено, що земельні ділянки із зазначеними вище кадастровими номерами, за якими зареєстровані речові права, у відповідності до планово-картографічних матеріалів лісовпорядкування (планшетів) і таксаційного опису, знаходяться в лісових масивах ДП «Славське лісове господарство» на землях лісового фонду.
Крім цього, вказана інформація частково підтверджується листом Державної екологічної інспекції у Львівській області № 02-7157 від 17 грудня 2021 року, відповідно до якої частина із перелічених земельних ділянок, можливо незаконно вилучена із земель лісового фонду, із порушенням зміни цільового призначення земель (без погодження із Кабінетом Міністрів України).
Вказані обставини були підтверджені в ході допиту свідка ОСОБА_39 - о/у ТУ ДБР у м. Львові, яким надано показання, що в ході здійснення ним оперативних заходів, встановлено механізм протиправної діяльності, який полягає у тому, що посадові особи ДП «Славське лісове господарство», вступивши в злочинну змову з посадовими особами Славської селищної ради Сколівського району та посадовими особами ТОВ «ГЕОАРХ ПРОЕКТ», зловживаючи службовим становищем, вчинили умисні дії, пов`язані із незаконним відчуженням земель лісового фонду, чим охоронюваним законом державним інтересам спричинено тяжких наслідків.
26 січня 2022 року слідчими першого слідчого відділу (із дислокацією у місті Львові) Територіального управління Державного бюро розслідувань, розташованого у місті Львові, за участю понятих відповідно до ст. 233 КПК України на підставі ухвал слідчого судді Личаківського районного суду м. Львова від 12 січня 2022 року проведено обшуки в ТОВ «ГЕОАРХ ПРОЕКТ», приміщеннях Державного підприємства «Славське лісове господарство» та Славській селищній раді Стрийського району.
Вказане стверджується долученими до матеріалів клопотання копіями протоколів обшуку від 25 січня 2022 року та ухвалами слідчого судді Личаківського районного суду м. Львова від 12 січня 2022 року.
Постановою слідчого від 26 січня 2022 року вилучені під час проведення обшуків речі та документи визнані речовими доказами у кримінальному провадженні.
26 січня 2022 року слідчий першого слідчого відділу (із дислокацією у місті Львові) Територіального управління Державного бюро розслідувань, розташованого у місті Львові ОСОБА_11 , за погодженням з прокурором ОСОБА_40 , звернувся до слідчого судді Личаківського районного суду м. Львова з клопотанням про накладення арешту на майно.
Ухвалою слідчого судді Личаківського районного суду Львівської області від 28 січня 2022 року задоволено клопотання слідчого першого слідчого відділу (із дислокацією у місті Львові) Територіального управління Державного бюро розслідувань, розташованого у місті Львові ОСОБА_11 , погоджене з прокурором ОСОБА_40 про арешт майна у кримінальному провадженні №62021140010000509 від 7 жовтня 2021 року, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 364 КК України.
Перевіривши матеріали клопотання, колегія суддів апеляційного суду вважає, що слідчий суддя дійшов обґрунтованого висновку про наявність правових підстав для задоволення клопотання слідчого і накладення арешту на тимчасово вилучені під час обшуків майно. Кримінальне правопорушення внесено до ЄРДР за ознаками ч.2 ст. 364 КК України, документи, на які в клопотанні слідчий просить накласти арешт, відповідно до постанови слідчого визнано речовими доказами у даному кримінальному провадженні, тимчасово вилучені під час обшуків є речовими доказами в розумінні положень КПК України. З метою забезпечення збереження речових доказів, майно повинно арештовуватися незалежно від того, хто є його власником, у кого і де воно знаходиться, оскільки в протилежному випадку не будуть досягнуті цілі застосування цього заходу - запобігання можливості протиправного впливу (відчуження, знищення, приховання) на певне майно, що, як наслідок, перешкодить встановленню істини у кримінальному провадженні, тому у слідчого судді було достатньо підстав для накладання арешту на це майно.
Згідно з вимогами п. 3 ч. 1 ст. 169 КПК України тимчасово вилучене майно повертається особі, у якої воно було вилучено у випадках, передбачених частиною п`ятою статті 171, частиною шостою статті 173 цього Кодексу.
Відповідно до абз. 2 ч. 5 ст. 171 КПК України, у разі тимчасового вилучення майна під час обшуку, огляду, здійснюваних на підставі ухвали слідчого судді, передбаченої статтею 235 цього Кодексу, клопотання про арешт такого майна повинно бути подано слідчим, прокурором протягом 48 годин після вилучення майна, інакше майно має бути негайно повернуто особі, в якої його було вилучено.
Згідно з ч. 6 ст. 173 КПК України ухвалу про арешт тимчасово вилученого майна слідчий суддя, суд постановляє не пізніше сімдесяти двох годин із дня надходження до суду клопотання, інакше таке майно повертається особі, у якої його було вилучено.
Таким чином, законодавець встановив обмежені процесуальні строки для розгляду й вирішення питання накладення арешту на тимчасово вилучене майно та пов`язує його з моментом надходження клопотання до суду.
Як вбачається з матеріалів клопотання, обшук проведений у 25 січня 2022 року, клопотання про накладення арешту на вилучене майно було скероване до Личаківського районного суду м. Львова 26 січня 2022 року, вказане клопотання надійшло до суду 27 січня 2022 року та призначене до розгляду, на 28 січня 2022 року в межах сімдесяти двох годин із дня його надходження до суду.
У ході апеляційного розгляду апеляційним судом не встановлено істотних порушень вимог кримінального процесуального закону, які були б підставою для скасування оскаржуваного рішення.
Посилання апелянта на те, що накладений арешт є неправомірним втручанням у право власності не знайшло свого підтвердження в суді апеляційної інстанції, оскільки при накладенні такого враховано «справедливий баланс» між інтересом суспільства та вимогами щодо захисту фундаментальних прав особи.
На думку колегії суддів, сторона обвинувачення довела, що існує обґрунтована підозра щодо вчинення кримінального правопорушення такого ступеня тяжкості, що може бути підставою для застосування заходів забезпечення кримінального провадження.
Потреби досудового розслідування виправдовують такий ступінь втручання у права і свободи особи, про який ідеться в клопотанні слідчого, погодженого прокурором.
Доводи сторони захисту, що майно отримане слідчими Державного бюро розслідувань з численними порушеннями норм КПК України, не заслуговують на увагу апеляційного суду, оскільки обшук було проведено відповідно до ухвал слідчого судді Личаківського районного суду м. Львова 12 січня 2022 року (а.с. 25-28), постановою слідчого від 26 січня 2022 року (а.с. 76- 86) вилучене майно, в ході проведеного обшуку, визнано речовим доказом.
Аргументи адвокатів, що слідчі не мали жодних підстав для проведення обшуку, не беруться до уваги апеляційного суду, оскільки обшук було проведено відповідно до ухвали слідчого судді, та у відповідності до вимог КПК України.
Що стосується доводів апелянтів, що Славська селищна рада, Стрийського району, Львівської області та її службові особи не мають жодного відношення до кримінального правопорушення, яке внесене до ЄРДР № 62021140010000509 від 7 жовтня 2021 року, не заслуговують на увагу.
Відповідно до ч. 3 ст. 170 КПК у випадку, передбаченому пунктом 1 частини другої цієї статті, арешт накладається на майно будь-якої фізичної або юридичної особи за наявності достатніх підстав вважати, що воно відповідає критеріям, зазначеним у статті 98 цього Кодексу.
Інші доводи апеляційних скарг сторони адвокатів ОСОБА_9 та ОСОБА_10 , поданих в інтересах Славської селищної ради, Стрийського району, Львівської області, не спростовують висновків слідчого судді.
Ураховуючи вищезазначене, на переконання колегії суддів апеляційного суду, оскаржувана ухвала слідчого судді є законною та обґрунтованою, тому підстав для задоволення апеляційних вимог та скасування ухвали слідчого судді Личаківського районного суду м. Львова від 28 січня 2022 року немає.
Керуючись ст.ст.404, 405, 407, 419, 422 КПК України, колегія суддів
ПОСТАНОВИЛА:
ухвалу слідчого судді Личаківського районного суду м. Львова від 28 січня 2022 року про накладення арешту на майно залишити без змін, а апеляційні скарги адвокатів ОСОБА_9 та ОСОБА_10 , подані в інтересах Славської селищної ради, Стрийського району, Львівської області - без задоволення.
Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення та касаційному оскарженню не підлягає.
СУДДІ:
ОСОБА_2 ОСОБА_3 ОСОБА_4
Суд | Львівський апеляційний суд |
Дата ухвалення рішення | 11.04.2022 |
Оприлюднено | 20.01.2023 |
Номер документу | 103966140 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про арешт майна |
Кримінальне
Львівський апеляційний суд
Партика І. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні