Ухвала
від 26.04.2022 по справі 420/2154/22
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/2154/22

У Х В А Л А

27 квітня 2022 року м.Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі головуючої судді Скупінської О.В., розглянувши у письмовому провадженні клопотання Головного управління ДПС в Одеській області про зупинення провадження по справі за позовом товариства з обмеженою відповідальністю «РЕМТЕХМОРПОРТ» (65009, м. Одеса, Фонтанська дорога, 9-Б, кв.13, код ЄДРПОУ 33017330) до Головного управління ДПС в Одеській області (65044, м.Одеса, вул. Семінарська, 5) про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення

В С Т А Н О В И В:

До Одеського окружного адміністративного суду 28 січня 2022 року надійшла позовна заява Товариства з обмеженою відповідальністю «РЕМТЕХМОРПОРТ до Головного управління ДПС в Одеській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення № 0/31971/15-32-07-10 від 30.12.2021 року.

Розпорядженням керівника апарату Одеського окружного адміністративного суду від 01.02.2022 справу №420/2154/22 було призначено до повторного автоматичного розподілу у зв`язку з непрацездатністю головуючого судді Хурси О.О. За результатами повторного авто розподілу справу головуючим суддею визначену Скупінську О.В.

Ухвалою суду від 07 лютого 2022 року суд ухвалив прийняти до розгляду позовну заяву товариства з обмеженою відповідальністю «РЕМТЕХМОРПОРТ»; відкрити провадження у адміністративній справі; розглядати справу за правилами загального позовного провадження з повідомленням учасників справи про час та місце слухання справи; призначити підготовче засідання на 22 лютого 2022 року о 12:00 год. у приміщенні Одеського окружного адміністративного суду за адресою: м. Одеса, Фонтанська дорога, 14, зала судових засідань № 17 (2-й поверх).

У підготовче судове засідання, призначене на 22.02.2022 сторони не з`явились, при цьому, від представника товариства з обмеженою відповідальністю «РЕМТЕХМОРПОРТ» до суду (вх.№10888/22) надійшло клопотання у якому він просить відкласти проведення підготовчого судового засідання, призначеного на 22.02.2022 на іншу дату, при цьому, посилається на неможливість з технічних причин приймати участь в режимі відоеконференції.

Ухвалою суду від 22 лютого 2022 року суд ухвалив відкласти підготовче засідання у справі №420/2154/24 та призначити наступне на 01.03.2022 року об 12 год. 00 хв.

Ухвалою суду від 13 квітня 2022 року суд ухвалив призначити підготовче засідання по справі №420/2154/22 на 27 квітня 2022 року об 16 год. 00 хв у приміщенні Одеського окружного адміністративного суду за адресою: м. Одеса, вул. Фонтанська дорога, 14, зала судових засідань №17.

У судове засідання, що призначене на 27 квітня 2022 року об 16 год. 00 хв. сторони не з`явились, причини неявки суду не повідомили.

При цьому, 26 квітня 2022 року до суду (вх.№14934/22) від представника Головного управління ДПС в Одеській області надійшло клопотання про зупинення провадження по справі №420/2154/22.

В обґрунтування клопотання представник зазначив, що Указом Президента України №64/2022 «Про ведення воєнного стану в Україні», у зв`язку з військовою агресією Російської Федерації проти України, в Україні введений воєнний стан із 5 год. 30 хв. 24 лютого 2022 року строком на 30 діб. Указом Президента України №133/2022 від 14.03.2022 частково змінено статтю 1 Указу Президента України від 24.02.2022 №64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні», затвердженого Законом України від 24.02.2022 №2102-ІХ, та продовжено строк дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 26 березня 2022 року строком на 30 діб.

Представник також посилається на те, що згідно з листом торгово-промислової палати України від 28.02.2022 року №2024/02.0-7.1 Торгово - промислова палата України (далі ТПП України) засвідчено форс-мажорні обставини (обставини непереборної сили): військову агресію російської федерації проти України, що стало підставою введення воєнного стану із 05 години 30 хвилин 24 лютого 2022 року строком на 30 діб, відповідно до Указу Президента України від 24.02.2022 №64/2022. Таким чином, ТПП України підтверджує, що зазначені обставини з 24.02.2022 року до їх офіційного закінчення, є надзвичайними, невідворотними.

Представник Головного управління ДПС в Одеській області вважає, що продовження процесуального строку для надання відзиву матиме істотне значення для правильного вирішення справи по суті спору.

Розглянувши заяву відповідача суд дійшов висновку про необхідність залишити її без задоволення виходячи з наступного.

Кодекс адміністративного судочинства України визначає юрисдикцію та повноваження адміністративних судів, встановлює порядок здійснення судочинства в адміністративних судах (ст.1 КАС України).

Відповідно до п.7 ч.1 ст.4 КАС України суб`єкт владних повноважень - орган державної влади (у тому числі без статусу юридичної особи), орган місцевого самоврядування, їх посадова чи службова особа, інший суб`єкт при здійсненні ними публічно-владних управлінських функцій на підставі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, або наданні адміністративних послуг.

Згідно з п.1 Положення про Державну податкову службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 06.03.2019 №227, Державна податкова служба України (ДПС) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра фінансів і який реалізує державну податкову політику, державну політику з адміністрування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування (далі - єдиний внесок).

ДПС у своїй діяльності керується Конституцією і законами України, указами Президента України та постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції та законів України, актами Кабінету Міністрів України, іншими актами законодавства.

Пунктом 7 Положення визначено, що ДПС здійснює повноваження безпосередньо та через утворені в установленому порядку її територіальні органи. ДПС та її територіальні органи є контролюючими органами (податковими органами, органами стягнення).

Таким чином, відповідач по справі є органом державної влади, суб`єктом владних повноважень.

Указом Президента України від 24.02.2022 року №64/2022 з 5:30 24 лютого 2022 року в Україні введений воєнний стан у зв`язку з військовою агресією Російської Федерації

Указом Президента України «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні» від 14.03.2022 №133/2022, затвердженого Законом України №7168 від 16.03.2022 року, воєнний стан продовжений до 25.04.2022 року.

Указом Президента України від 18.04.2022 № 259/2022 «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні», затвердженого Законом України №2212-IX від 21.04.2022, воєнний стан продовжений до 25.05.2022 року.

Статтею 1 Закону України «Про правовий режим воєнного стану» визначено, що воєнний стан - це особливий правовий режим, що вводиться в Україні або в окремих її місцевостях у разі збройної агресії чи загрози нападу, небезпеки державній незалежності України, її територіальній цілісності та передбачає надання відповідним органам державної влади, військовому командуванню, військовим адміністраціям та органам місцевого самоврядування повноважень, необхідних для відвернення загрози, відсічі збройної агресії та забезпечення національної безпеки, усунення загрози небезпеки державній незалежності України, її територіальній цілісності, а також тимчасове, зумовлене загрозою, обмеження конституційних прав і свобод людини і громадянина та прав і законних інтересів юридичних осіб із зазначенням строку дії цих обмежень.

Статтею 9 Закону встановлено, що в умовах воєнного стану Президент України та Верховна Рада України діють виключно на підставі, в межах повноважень та в спосіб, визначені Конституцією та законами України. Кабінет Міністрів України, інші органи державної влади, військове командування, військові адміністрації, Верховна Рада Автономної Республіки Крим, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, органи місцевого самоврядування здійснюють повноваження, надані їм Конституцією України, цим та іншими законами України.

Згідно зі ст.12-2 Закону в умовах правового режиму воєнного стану суди, органи та установи системи правосуддя діють виключно на підставі, в межах повноважень та в спосіб, визначені Конституцією України та законами України. Повноваження судів, органів та установ системи правосуддя, передбачені Конституцією України, в умовах правового режиму воєнного стану не можуть бути обмежені.

Крім того, питання здійснення правосуддя в умовах воєнного стану регламентовано ст.26 Закону «Про правовий режим воєнного стану», відповідно до якої правосуддя на території, на якій введено воєнний стан, здійснюється лише судами. На цій території діють суди, створені відповідно до Конституції України (ч.1 ст.26).

Скорочення чи прискорення будь-яких форм судочинства забороняється (ч.2 ст.26).

У разі неможливості здійснювати правосуддя судами, які діють на території, на якій введено воєнний стан, законами України може бути змінена територіальна підсудність судових справ, що розглядаються в цих судах, або в установленому законом порядку змінено місцезнаходження судів. Створення надзвичайних та особливих судів не допускається (ч.3,4 ст.26).

Аналіз вищевказаних норм законодавства свідчить про те, що суди в умовах воєнного стану здійснюють правосуддя, скорочення чи прискорення будь-яких форм судочинства забороняється.

Крім того, в умовах воєнного стану органи державної влади також здійснюють повноваження, надані їм Конституцією України, цим та іншими законами України.

Враховуючи викладене, суд дійшов висновку про відсутність підстав для задоволення клопотання відповідача про зупинення провадження по справі №420/2154/22 до закінчення воєнного стану.

На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 160, 161,169, 248 КАС України, суд

У Х В А Л И В:

Клопотання представника Головного управління ДПС в Одеській області про зупинення провадження по справі № 420/2154/22 до закінчення воєнного стану залишити без задоволення.

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею та оскарженню не підлягає.

Суддя Олена СКУПІНСЬКА

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення26.04.2022
Оприлюднено25.06.2022
Номер документу104092294
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них

Судовий реєстр по справі —420/2154/22

Ухвала від 08.06.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Білоус О.В.

Ухвала від 23.11.2022

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Білоус О.В.

Постанова від 13.10.2022

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Кравченко К.В.

Ухвала від 29.08.2022

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Кравченко К.В.

Ухвала від 11.08.2022

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Кравченко К.В.

Рішення від 10.07.2022

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Скупінська О.В.

Рішення від 06.07.2022

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Скупінська О.В.

Ухвала від 26.06.2022

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Скупінська О.В.

Ухвала від 19.06.2022

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Скупінська О.В.

Ухвала від 14.06.2022

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Скупінська О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні