Постанова
від 01.05.2022 по справі 908/2472/21
ЦЕНТРАЛЬНИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ЦЕНТРАЛЬНИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

02.05.2022 рокум. ДніпроСправа № 908/2472/21

Центральний апеляційний господарський суд у складі колегії суддів:

головуючого судді Паруснікова Ю.Б. (доповідач),

суддів Вечірка І.О., Кузнецова В.О.,

розглянувши в приміщенні Центрального апеляційного господарського суду, в порядку письмового провадження без повідомлення (виклику) учасників справи, апеляційну скаргу Запорізької обласної прокуратури на рішення Господарського суду Запорізької області від 01.11.2021 (суддя Колодій Н.А.; повне рішення складно 17.11.2021) у справі № 908/2472/21

за позовом Заступника керівника Вознесенівської окружної прокуратури в інтересах держави в особі органу, уповноваженого державою здійснювати відповідні функції у спірних правовідносинах, Державної служби України з безпеки на транспорті в особі Придніпровського межрегіонального управління Укртрансбезпеки, м. Запоріжжя

до Товариства з обмеженою відповідальністю «Сільськогосподарське підприємство «Агроплюс-Сервіс», м. Запоріжжя

про стягнення 4878,49 грн, -

ВСТАНОВИВ:

1.Короткий зміст позовних вимог і рішення суду першої інстанції.

Заступник керівника Вознесенівської окружної прокуратури звернувся до Господарського суду Запорізької області в інтересах держави в особі органу, уповноваженою державою здійснювати відповідні функції у спірних правовідносинах, Державної служби України з безпеки на транспорті в особі Придніпровського міжрегіонального управління Укртрансбезпеки з позовом про стягнення з Товариства з обмеженою відповідальністю «Агроплюс-Сервіс» плати за проїзд автомобільними дорогами загального користування великоваговим транспортним засобом у розмірі 159,12 євро, що еквівалентно 4878,49 грн за офіційним курсом, встановленим Національним банком України на день проведення розрахунку.

Позовні вимоги обґрунтовані порушенням відповідачем встановлених законодавством про автомобільний транспорт зобов`язань щодо внесення плати за проїзд великовагового та/або великогабаритного транспортного засобу з перевищенням нормативно допустимих вагових обмежень за відсутності спеціального дозволу.

Рішенням Господарського суду Запорізької області від 01.11.2021 у справі № 908/273/21 в задоволенні позову відмовлено.

Місцевий господарський суд дійшов висновку, що позовні вимоги не підтверджені належними та допустимими доказами, наданими позивачем на підтвердження обставин порушення відповідачем вагових обмежень, встановлених законодавством про автомобільний транспорт, оскільки застосована позивачем методика для визначення навантаження на вісь (осі) транспортного засобу, встановлена порядком затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 27.06.2007 № 879, не розповсюджується на транспортні засоби з рідким та сипучим вантажем, яким завантажений автотранспорт відповідача.

Також місцевий господарський суд визнав преюдиціальними для розгляду у даній справі обставини, встановлені рішенням Оріхівського районного суду Запорізької області від 25.09.2020 у справі № 323/1742/20, відповідно до яких транспортний засіб відповідача завантажений з перевищенням норми в межах дозволеної похибки.

2.Короткий зміст вимог та узагальнені доводи апеляційної скарги.

Заступник керівника Запорізької обласної прокуратури звернувся до Центрального апеляційного господарського суду з апеляційною скаргою, в якій просить рішення Господарського суду Запорізької області від 01.11.2021 у справі № 908/2472/21 скасувати і ухвалити нове рішення, яким позов задовольнити.

Скаржник вважає, що висновки місцевого господарського суду щодо неналежності результатів вимірювання маси сипучого вантажу через відсутність відповідної методики, здійснені без врахування висновків Верховного Суду, викладених у постанові від 02.08.2018 за результатами розгляду справи № 820/1420/17, від 03.07.2019 за результатами розгляду справи № 819/1381/16 та від 24.07.2019 за результатами розгляду справи № 803/1540/16 щодо застосування вказаних норм права у подібних правовідносинах.

Верховний Суд у вищенаведених постановах зазначив, що відсутність методики, затвердженої Міністерством економічного розвиту, не є підставою для не внесення плати за проїзд автомобільними дорогами транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів, вагові або габаритні параметри яких перевищують нормативні, та не звільняє перевізників від відповідальності за перевищення вагових та габаритних параметрів транспортного засобу.

Скаржник зазначає, що під час здійснення габаритно-вагового контролю транспортного засобу автомобільного перевізника, встановлено перевищення вагових параметрів в частині повної маси транспортного засобу (фактична маса 44,5 т, замість допустимих 40,0 т), що на 21,14 % більше від нормативно допустимого, у зв`язку з чим позивач, у відповідності до пункту 30 порядку № 879 здійснив розрахунок плати за проїзд автомобіля дорогами загального користування у сумі 159,12 євро та звернувся до суду з позовом про стягнення з перевізника вказаної суми.

Скаржник не погоджується з висновком місцевого господарського суду щодо преюдиціального значення обставин, встановлених Оріхівським районним судом Запорізької області в рішенні від 25.09.2020 у справі № 323/1742/20, по відношенню до учасників провадження у справі № 904/2472/21, оскільки рішенням районного суду встановлено неправомірність дій посадової особи по притягненню до адміністративної відповідальності водія перевізника у даній справі, в той час як оцінку законності матеріалам, складеним за результатами зважування автомобіля перевізника, даним судовим рішенням не надано.

3.Узагальнені доводи та заперечення інших учасників справи.

Товариство з обмеженою відповідальністю «Сільськогосподарське підприємство «Агроплюс-Сервіс» не скористалося своїм правом надати відзив на апеляційну скаргу у встановлений апеляційним господарським судом строк.

4.Рух справи в суді апеляційної інстанції.

Ухвалою Центрального апеляційного господарського суду від 09.02.2022 відкрито апеляційне провадження за апеляційною скаргою Запорізької обласної прокуратури на рішення Господарського суду Запорізької області від 01.11.2021 у справі № 908/2472/21.

Розгляд апеляційної скарги вирішено провести в порядку письмового провадження без повідомлення (виклику) сторін.

5.Встановлені судом першої та апеляційної інстанції обставини справи.

На підставі направлення на рейдову перевірку від 26.06.2020 № 010109 посадовими особами Придніпровського міжрегіонального управління Укртрансбезпеки 03.07.2020 о 22:25 на дислокації М-18 (405 км + 853 м) проведено рейдову перевірку транспортних засобів МАN 18.430, державний номер НОМЕР_1 , н/причіп GAN TRAIL НОМЕР_2 , державний номер НОМЕР_3 .

За результатами перевірки складено акт про проведення перевірки додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час здійснення перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом від 03.07.2021 № 221161, довідку про результати здійснення габаритно-вагового контролю від 03.07.2020 № 0010000, акт про перевищення транспортним засобом вагових параметрів від 03.07.2020 № 0016500, розрахунок плати за проїзд великовагових та/або великогабаритних транспортних засобів автомобільними дорогами загального користування згідно з товаро-транспортною накладною від 03.07.2020 № 01.

Актом № 0016500 від 03.07.2020 зафіксовано порушення статті 48 Закону України «Про автомобільний транспорт» в частині перевезення вантажу з перевищенням вагових параметрів без відповідного дозволу. Відповідно до акту № 0016500 від 03.07.2020 про перевищення транспортним засобом нормативних вагових параметрів нормативно допустима маса (40,0 т), фактична 44,5 т; осьові навантаження допустимі: 11, 11, 22 т фактичне 6,8, 11,5, 26,65 т.

Згідно з довідкою зважування АР 4249 ЕА та довідкою від 03.07.2020 № 0010000 перевищення вагових параметрів допущено в частині повної маси транспортного засобу, навантаження на одиничну вісь та строєну ось.

Відповідно до товаро-транспортної накладної № 01 та договору оренди від 07.05.2019 вантажного автомобіля МАN 18.430, державний номер НОМЕР_1 , н/причіп GAN TRAIL НОМЕР_2 , державний номер НОМЕР_3 , автомобільним перевізником відповідного вантажу є Товариство з обмеженою відповідальністю «Сільськогосподарське підприємство «Агроплюс-Сервіс», водій транспортного засобу ОСОБА_1 .

За розрахунком плати за проїзд великовагових та/або великогабаритного транспортного засобу від 03.07.2020 нараховано плату за проїзд у розмірі 159,12 євро, що за перерахунком згідно офіційного курсу валют євро до гривні Національного банку України станом на 03.07.2020 еквівалентно 4878,49 грн.

Листом управління Укртрансбезпеки у Запорізькій області від: 13.07.2020 № 51323/26/24-20 Товариство з обмеженою відповідальністю «Сільськогосподарське підприємство «Агроплюс-Сервіс» повідомлено, що товариство має здійснити оплату за проїзд автомобільними дорогами загального користування великовагового/великогабаритного транспортного засобу в розмірі 159,12 євро.

За результатами перевірки встановлено порушення Товариством з обмеженою відповідальністю «Сільськогосподарське підприємство «Агроплюс-Сервіс» додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт, внаслідок чого відносно товариства прийнято постанову про застосування адміністративно-господарського штрафу № 201916 від 01.09.2020, якою за порушення вимог статті 48 Закону України «Про автомобільний транспорт» на нього накладено штраф у розмірі 34000,00 грн.

6.Оцінка аргументів учасників справи і висновків суду першої інстанції.

Предметом спору у даній справі є стягнення плати за проїзд автомобільними дорогами загального користування великоваговим транспортним засобом.

Засади організації та діяльності автомобільного транспорту визначає Закон України «Про автомобільний транспорт», відповідно до частини дванадцятої статті 6 якого державному контролю підлягають усі транспортні засоби українських та іноземних перевізників, що здійснюють автомобільні перевезення пасажирів і вантажів на території України.

Частини перша та четверта статті 48 Закону України «Про автомобільний транспорт» передбачають, що автомобільні перевізники, водії повинні мати і пред`являти особам, які уповноважені здійснювати контроль на автомобільному транспорті та у сфері безпеки дорожнього руху, документи, на підставі яких виконують вантажні перевезення. У разі перевезення вантажів з перевищенням габаритних або вагових обмежень обов`язковим документом також є дозвіл, який дає право на рух автомобільними дорогами України, виданий компетентними уповноваженими органами, або документ про внесення плати за проїзд великовагових (великогабаритних) транспортних засобів, якщо перевищення вагових або габаритних обмежень над визначеними законодавством становить менше п`яти відсотків.

Статтею 33 Закону України «Про автомобільні дороги» визначено, що рух транспортних засобів, навантаження на вісь, загальна маса або габарити яких перевищують норми, встановлені державними стандартами та нормативно-правовими актами, дозволяється за погодженнями з відповідними органами у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

Частиною другою статті 29 Закону України «Про дорожній рух» передбачено, що з метою збереження автомобільних доріг, вулиць та залізничних переїздів участь у дорожньому русі транспортних засобів, вагові або габаритні параметри яких перевищують нормативні, допускається за наявності дозволу на участь у дорожньому русі таких транспортних засобів. Порядок видачі дозволу на участь у дорожньому русі транспортних засобів, вагові або габаритні параметри яких перевищують нормативні, та розмір плати за його отримання встановлюються Кабінетом Міністрів України.

Процедура здійснення габаритно-вагового контролю регламентується постановою Кабінету Міністрів України від 27.06.2007 № 879 «Про заходи щодо збереження автомобільних доріг загального користування» (далі Порядок № 879), пунктом 3 якого встановлено, що габаритно-ваговий контроль транспортних засобів на автомобільних дорогах загального користування здійснюється Укртрансбезпекою, її територіальними органами та уповноваженими підрозділами Національної поліції.

Згідно з підпунктом 3 пункту 2 Порядку № 879 (в редакції на момент виникнення спірних правовідносин) великовагові та великогабаритні транспортні засоби транспортні засоби, вагові та/або габаритні параметри яких перевищують нормативні навантаження на вісь (осі) та загальна маса або габарити яких перевищують один з параметрів, що зазначені у пункті 22.5 Правил № 1306 Правил дорожнього руху, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 10 жовтня 2001 року № 1306. При цьому транспортний засіб не може вважатися великоваговим та/або великогабаритним, якщо його параметри не перевищують нормативи більш як на 2 відсотки.

Пунктом 22.5 Правил № 1306 (у редакції на момент виникнення спірних правовідносин) передбачено, що за спеціальними правилами здійснюється дорожнє перевезення небезпечних вантажів, рух транспортних засобів та їх составів у разі, коли хоч один з їх габаритів перевищує за шириною 2,6 м, за висотою від поверхні дороги 4 м (для контейнеровозів на встановлених Укравтодором і Національною поліцією маршрутах 4,35 м), за довжиною 22 м (для маршрутних транспортних засобів 25 м), фактичну масу понад 40 т (для контейнеровозів понад 44 т, на встановлених Укравтодором і Національною поліцією для них маршрутах до 46 т), навантаження на одиночну вісь 11 т (для автобусів, тролейбусів 11,5 т), здвоєні осі 16 т, строєні 22 т (для контейнеровозів навантаження на одиночну вісь 11 т, здвоєні осі 18 т, строєні 24 т) або якщо вантаж виступає за задній габарит транспортного засобу більш як на 2 м. Осі слід вважати здвоєними або строєними, якщо відстань між ними (суміжними) не перевищує 2,5 м. Рух транспортних засобів та їх составів з навантаженням на одиночну вісь понад 11 т, здвоєні осі понад 16 т, строєні осі понад 22 т або фактичною масою понад 40 т (для контейнеровозів навантаження на одиночну вісь понад 11 т, здвоєні осі понад 18 т, строєні осі понад 24 т або фактичною масою понад 44 т, а на встановлених Укравтодором і Національною поліцією для них маршрутах понад 46 т) у разі перевезення подільних вантажів автомобільними дорогами забороняється.

Згідно з пунктом 21 Порядку № 879 у разі виявлення факту перевищення хоча б одного вагового та/або габаритного нормативного параметра більш як на 2 відсотки подальший рух транспортного засобу забороняється до внесення плати за його проїзд автомобільними дорогами загального користування. Плата за проїзд великовагового та/або великогабаритного транспортного засобу, що рухався без відповідного дозволу, здійснюється у подвійному розмірі за пройдену частину маршруту по території України.

Також пунктами 26, 27 Порядку № 879 передбачено, що кошти, стягнені за проїзд автомобільними дорогами загального користування великовагових та/або великогабаритних транспортних засобів, спрямовуються в установленому порядку до державного бюджету в національній валюті за офіційним курсом гривні, встановленим Національним банком на день проведення розрахунку.

Методику розрахунку плати за проїзд великовагового та/або великогабаритного транспортного засобу залежно від маси такого транспортного засобу, навантаження на вісь (осі), габаритів та протяжності маршруту визначено пунктом 30 Порядку № 879, відповідно до якого плата за проїзд великовагового та/або великогабаритного транспортного засобу справляється за встановленими ставками залежно від маси такого транспортного засобу, навантаження на вісь (осі), габаритів та протяжності маршруту за формулою:

П = (Рзм + Рнв + Рг) х В,

де П розмір плати за проїзд;

Рзм розмір плати за перевищення загальної маси транспортного засобу за 1 кілометр проїзду;

Рнв розмір плати за перевищення навантаження на вісь (осі) (за одиничну + за здвоєну + за строєну) транспортного засобу за 1 кілометр проїзду;

Рг розмір плати за перевищення габаритів (за висоту + за ширину + за довжину) транспортного засобу за 1 кілометр проїзду;

В відстань перевезення, кілометрів.

Осі вважаються здвоєними або строєними, якщо відстань між зближеними (суміжними) осями не перевищує 2,5 метра.

При визначенні розміру плати за проїзд транспортних засобів з осьовим сполученням більше трьох береться до рахунку схема, що спричиняє більші руйнування доріг з комбінацій одно-, двох- та трьохосьових сполучень, а найбільша сума навантаження на суміжні осі припадає на максимальну колісну формулу.

Для строєних осей з одиночними шинами плата за перевищення допустимих навантажень на вісь (осі) збільшується у два рази (пункт 31 Порядку № 879).

Відповідно до пункту 31-1 Порядку № 879, якщо рух здійснюється без відповідного дозволу або внесення плати за проїзд великовагового та/або великогабаритного транспортного засобу, така плата визначається за пройдену частину маршруту по території України або за частину, яку перевізник має намір проїхати, у разі перевищення нормативу хоча б одного вагового або габаритного параметру:

до 10 відсотків у подвійному розмірі;

на 10-40 відсотків у потрійному розмірі;

більше як на 40 відсотків у п`ятикратному розмірі.

У разі перевищення кількох нормативів вагових або габаритних параметрів плата за проїзд визначається виходячи з параметру з найбільшим перевищенням.

Перевізник зобов`язаний протягом 30 календарних днів з моменту визначення плати внести її та повідомити про це відповідний територіальний орган Укртрансбезпеки.

Таким чином, у разі перевищення нормативу хоча б одного вагового або габаритного параметру плату за проїзд великовагового та/або великогабаритного транспортного засобу має вносити саме перевізник.

У розділі 1 Правил перевезення вантажів автомобільним транспортом в Україні, затверджених наказом Міністерства транспорту України від 14.10.97 № 363, перевізником визначено фізичну або юридичну особу суб`єкт господарювання, що надає послуги з перевезень вантажів чи здійснює за власний кошт перевезення вантажів автомобільними транспортними засобами.

Як встановлено місцевим господарським судом та підтверджується матеріалами справи, посадовими особами Придніпровського міжрегіонального управління Укртрансбезпеки 03.07.2020 о 22:25 на дислокації М-18 (405 км + 853 м) проведено рейдову перевірку транспортних засобів МАN 18.430, державний номер НОМЕР_1 , н/причіп GAN TRAIL НОМЕР_2 , державний номер НОМЕР_3 .

Як встановлено господарським судом і не заперечується учасниками провадження у справі, автомобільним перевізником вантажу є Товариство з обмеженою відповідальністю «Сільськогосподарське підприємство «Агроплюс-Сервіс», керував транспортним засобом ОСОБА_1 .

За результатами перевірки складено акт від 03.07.2021 № 221161, довідку про результати здійснення габаритно-вагового контролю від 03.07.2020 № 0010000, акт про перевищення транспортним засобом вагових параметрів від 03.07.2020 № 0016500, відповідно до яких зафіксоване перевищення транспортним засобом нормативних вагових параметрів фактична маса яких складає 44,5 т, при допустимій масі 40,0 т, фактичні осьові навантаження складають 6,8 т, 11,5 т, 26,65 т, при допустимих осьових навантаженнях 11 т, 11 т, 22 т, що є порушенням статті 48 Закону України «Про автомобільний транспорт».

Згідно з довідкою зважування АР 4249 ЕА та довідкою від 03.07.2020 № 0010000 перевищення вагових параметрів допущено в частині повної маси транспортного засобу, навантаження на одиничну вісь та строєну ось.

На підставі зазначених документів Управлінням Укртрансбезпеки у Запорізькій області складено розрахунок плати за проїзд великовагових та/або великогабаритного транспортного засобу від 03.07.2020 і нараховано плату за проїзд у розмірі 159,12 євро, що за перерахунком згідно офіційного курсу валют євро до гривні Національного банку України станом на 03.07.2020 еквівалентно 4878,49 грн.

Управління Укртрансбезпеки у Запорізькій області направило Товариству з обмеженою відповідальністю «Сільськогосподарське підприємство «Агроплюс-Сервіс» лист від: 13.07.2020 № 51323/26/24-20, яким повідомило товариство про необхідність здійснення оплати проїзду автомобільними дорогами загального користування великовагового/великогабаритного транспортного засобу в розмірі 159,12 євро, що еквівалентно 4878,76 грн, у строк до 03.08.2020.

Доказів сплати Товариством з обмеженою відповідальністю «Сісльськогосподарське підприємство «Агроплюс-Сервіс» вищевказаної суми грошових коштів матеріали справи не містять, що і стало причиною спору.

Зміст і призначення закріпленої у Порядку № 879 плати за проїзд великоваговим транспортним засобом полягає насамперед у відшкодуванні матеріальних збитків державі внаслідок руйнування автомобільних доріг загального користування. Положення цього нормативного акта, оприлюдненого в установленому законом порядку, у повній мірі визначають механізм здійснення габаритно-вагового контролю великовагових та/або великогабаритних транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів, що використовуються на автомобільних дорогах загального користування.

За своєю правовою природою плата за проїзд великоваговим транспортним засобом є не штрафною санкцією, а сумою відшкодування матеріальних збитків державі внаслідок руйнування автомобільних доріг загального користування.

Обов`язок доведення розміру будь-яких збитків покладається на потерпілу сторону.

У даному випадку прокурором доведено належними доказами факт завдання Державному бюджету України збитків у розмірі 4878,49 грн, які полягають у перевищенні транспортним засобом відповідача нормативних габаритних та вагових параметрів без відповідного дозволу.

Сума заподіяних збитків визначена за розрахунком Укртрансбезпеки від 03.07.2020, проведеному відповідно до формули пункту 311 Порядку № 879 (в редакції на час виникнення спірних правовідносин).

Пунктами 37, 41 Порядку № 879 визначено, що учасники відносин у сфері габаритно-вагового контролю несуть відповідальність згідно із законодавством, а дії або бездіяльність учасників відносин у сфері габаритно-вагового контролю можуть бути оскаржені в установленому порядку.

Разом з тим, відповідачем не надано доказів на спростування факту перевищення нормативно-вагових параметрів транспортного засобу, який знаходився в його користуванні та доказів оскарження в установленому порядку дій позивача щодо фіксування правопорушення та нарахування стягуваної суми збитків.

Апеляційний господарський суд не погоджується з висновком місцевого господарського суду, щодо неналежності результатів вимірювання через відсутність відповідної методики маси сипучого вантажу (пшениці), який змінює розподіл навантажень на вісі транспортного засобу в русі, з огляду на наступне.

Апеляційний господарський суд зазначає, що на момент виникнення спірних правовідносин відсутня затверджена Мінекономрозвиту методика виконання вимірювань поосьових навантажень на маси вантажних транспортних засобів у русі, якою мали б керуватися органи Укртрансбезпеки під час проведення габаритно-вагового контролю.

Водночас, оскільки за змістом статей 4 і 29 Закону України «Про дорожній рух», статті 33 Закону України «Про автомобільні дороги» визначення порядку здійснення габаритно-вагового контролю та справляння плати за проїзд автомобільними дорогами загального користування віднесено до компетенції Кабінету Міністрів України, і такий механізм здійснення габаритно-вагового контролю великовагових та/або великогабаритних транспортних засобів визначено Порядком № 879, яким керувався відповідач, апеляційний господарський суд доходить висновку, що відповідачем правомірно проведено габаритно-ваговий контроль транспортного засобу.

Наведене узгоджується з нормативним регулюванням, а саме скасування постановою Кабінету Міністрів України від 30 серпня 2017 року № 671 пункту 19 Порядку № 879, в якій було вказано про те, що під час проведення габаритно-вагового контролю Укртрансбезпека або її територіальні органи керуються методикою, затвердженою Мінекономрозвитку.

Таким чином, законодавець виключив норму про необхідність застосування будь-якої затвердженої методики визначення у спірних правовідносинах.

Аналогічні висновки викладені в постанові Верховного Суду від 22.12.2021 за результатами розгляду справи № 420/3371/21.

Враховуючи наведені положення законодавства і встановлені господарським судом обставини справи, апеляційний господарський суд доходить висновку, що сума плати за проїзд автомобільними дорогами транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів, вагові або габаритні параметри яких перевищують нормативні, на загальну суму 4878,49 грн підлягає до стягнення з відповідача в повному обсязі.

Апеляційний господарський суд не погоджується з висновком місцевого господарського щодо преюдиціальності обставин, встановлених рішенням Оріхівського районного суду Запорізької області від 25.09.2020 у справі № 323/1742/20, при розгляді даної справи з огляду на наступне.

Постановою про накладення адміністративного стягнення у справі про адміністративне правопорушення у сфері безпеки дорожнього руху, зафіксоване не в автоматичному режимі, серії ЕАМ № 2776275 від 03.07.2020, водія ОСОБА_1 притягнуто до адміністративної відповідальності за частиною першою статті 122 Кодексу України про адміністративні правопорушення за те, що 03.07.2020 року о 22:55 год в м. Бердянськ по вул. Мелітопольське шосе, 1, керуючи транспортним засобом МАN реєстраційний номер НОМЕР_1 , він перевозив вантаж вагою 44500 кг при дозволеній масі 40000 кг, чим порушив пункт 22.5 Правил дорожнього руху, що спричинило створення аварійної обстановки.

Рішенням Оріхівського районного суду Запорізької області від 25.09.2020 у справі № 323/1742/20 позов ОСОБА_1 до Управління патрульної поліції в Запорізькій області задоволено.

Постанову про накладення адміністративного стягнення у справі про адміністративне правопорушення у сфері безпеки дорожнього руху, зафіксоване не в автоматичному режимі, серії ЕАМ № 2776275 від 03.07.2020 скасовано.

Провадження у справі № 323/1742/20 про адміністративне правопорушення відносно ОСОБА_1 закрито.

Частиною четвертою статті 75 Господарського процесуального кодексу України встановлено, що обставини, встановлені рішенням суду в господарській, цивільній або адміністративній справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді іншої справи, у яких беруть участь ті самі особи або особа, стосовно якої встановлено ці обставини, якщо інше не встановлено законом.

Зважаючи на вищенаведені положення господарського процесуального законодавства, апеляційний господарський суд доходить висновку, що жоден з учасників провадження у справі № 323/1742/20 про адміністративне правопорушення не бере участі в розгляді господарської справи № 904/2166/20, тому обставини, встановлені у справі № 323/1724/20, не є преюдиціальними по відношенню до учасників провадження у справі № 904/2166/20.

7.Висновки за результатами розгляду апеляційної скарги.

Враховуючи вищевикладене, апеляційний господарський суд доходить висновку, що наявні передбачені статтею 277 Господарського процесуального кодексу України підстави для скасування рішення і ухвалення нового рішення.

За таких обставин апеляційна скарга підлягає задоволенню.

Відповідно до положень статті 129 Господарського процесуального кодексу України, витрати скаржника щодо сплати судового збору за розгляд апеляційної скарги, покладаються на відповідача.

Керуючись статтями 129, 269, 275, 277, 281-283 Господарського процесуального кодексу України, апеляційний господарський суд,

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Запорізької обласної прокуратури на рішення Господарського суду Запорізької області від 01.11.2021 у справі № 908/2472/21 задовольнити.

Рішення Господарського суду Запорізької області від 01.11.2021 у справі № 908/2472/21 скасувати.

Ухвалити нове рішення.

Позов у справі № 908/2472/21 задовольнити.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Сільськогосподарське підприємство «Агроплюс-сервіс» (вул. Лермонтова, 18, приміщення 122, м. Запоріжжя, 69035, код ЄДРПОУ 36065099) на користь Державної служби України з безпеки на транспорті (пр. Перемоги, 14, м. Київ, 03135, код ЄДРПОУ 39816845) в особі Придніпровського міжрегіонального управління Укртрансбезпеки (вул. Вінтера, 22-а, м. Запоріжжя, 69083) до Державного бюджету (р/р UА218999980313141216000008479, код класифікації доходів бюджету 22160100, одержувач: ГУК у Зап.обл/ТГ м. Запоріжжя/22160100, ЄДРПОУ 37941997) плату за проїзд дорогами загального користування великоваговим транспортним засобом у сумі 4878,49 грн (чотири тисячі вісімсот сімдесят вісім гривень 49 копійок).

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Сільськогосподарське підприємство «Агроплюс-сервіс» (вул. Лермонтова, 18, приміщення 122, м. Запоріжжя, 69035, код ЄДРПОУ 36065099) на користь Запорізької обласної прокуратури (вул. Матросова, 29-а, м. Запоріжжя, 69005, код ЄДРПОУ 02909973) 2270,00 грн (дві тисячі двісті сімдесят гривень 00 копійок) витрат зі сплати судового збору.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Сільськогосподарське підприємство «Агроплюс-сервіс» (вул. Лермонтова, 18, приміщення 122, м. Запоріжжя, 69035, код ЄДРПОУ 36065099) на користь Запорізької обласної прокуратури (вул. Матросова, 29-а, м. Запоріжжя, 69057, код ЄДРПОУ 02909973) 3405,00 грн (три тисячі чотириста п`ять гривень 00 копійок) витрат зі сплати судового збору за розгляд апеляційної скарги.

Видачу наказу доручити Господарському суду Запорізької області.

Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з дня її прийняття та не підлягає оскарженню.

Повний текст постанови складено 02.05.2022

Головуючий суддяЮ.Б. Парусніков

СуддяІ.О. Вечірко

СуддяВ.О. Кузнецов

СудЦентральний апеляційний господарський суд
Дата ухвалення рішення01.05.2022
Оприлюднено24.06.2022
Номер документу104163922
СудочинствоГосподарське
КатегоріяІнші справи

Судовий реєстр по справі —908/2472/21

Судовий наказ від 17.05.2022

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Колодій Н.А.

Судовий наказ від 17.05.2022

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Колодій Н.А.

Судовий наказ від 17.05.2022

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Колодій Н.А.

Постанова від 01.05.2022

Господарське

Центральний апеляційний господарський суд

Парусніков Юрій Борисович

Ухвала від 09.02.2022

Господарське

Центральний апеляційний господарський суд

Парусніков Юрій Борисович

Ухвала від 17.01.2022

Господарське

Центральний апеляційний господарський суд

Парусніков Юрій Борисович

Рішення від 01.11.2021

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Колодій Н.А.

Ухвала від 01.09.2021

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Колодій Н.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні