Рішення
від 26.04.2022 по справі 577/5785/21
КОНОТОПСЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД СУМСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 577/5785/21

Провадження № 2/577/102/22

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

27 квітня 2022 року Конотопський міськрайонний суд Сумської області

в складі головуючого судді: Ярмак О.М.

за участі секретаря Цуканової О.В.,

позивача ОСОБА_1

розглянувши у відкритому судовому засіданні за правилами спрощеного позовного провадження в залі суду в м. Конотопі Сумської області справу за позовною заявою ОСОБА_1 до директора (завідувача) Конотопського дошкільного навчального закладу (ясла-садок) № 11 «Вітерець» Нестеренко Галини Миколаївни, Конотопського дошкільного навчального закладу (ясла-садок) № 11 «Вітерець» Конотопської міської ради Сумської області, управління освіти Конотопської міської ради Сумської області про визнання незаконним та скасування наказу про відсторонення від роботи, негайне допущення до роботи та стягнення середнього заробітку за час вимушеного прогулу, -

В С Т А Н О В И В:

ОСОБА_1 звернулася до суду з позовом та, змінивши предмет позову, прохає визнати незаконним і скасувати наказ Конотопського дошкільного навчального закладу (ясла-садок) № 11 «Вітерець» Конотопської міської ради Сумської області № 124-к/тр від 08 листопада 2021 року «Про відсторонення від роботи ОСОБА_1», негайно допустити її до роботи та стягнути з управління освіти Конотопської міської ради Сумської області на її користь середньомісячну заробітну плату за час вимушеного прогулу, починаючи з 08 листопада 2021 року до дати ухвалення рішення суду, із розрахунку 368 грн 98 коп за кожен робочий день місяця. Свої позовні вимоги обґрунтовує тим, що вона працює на посаді вихователя у дошкільному навчальному закладі (ясла-садок) № 11 «Вітерець». 08 листопада 2021 року директором (завідувачем) Конотопського дошкільного навчального закладу (ясла-садок) № 11 «Вітерець» ОСОБА_3 вона була повідомлена про відсторонення її від роботи з підстав відсутності щеплення від респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої короновірусом SARS-CoV-2. В цей же день їй був вручений відповідний наказ про відсторонення її від роботи. Видаючи 08 листопада 2021 року наказ № 124-к/тр директор (завідувач) Конотопського дошкільного навчального закладу (ясла-садок) № 11 «Вітерець» Нестеренко Г.М керувалася наказом Міністерства охорони здоров`я України № 2153 від 04 жовтня 2021 року «Про затвердження Переліку професій, виробництв і організацій, працівники яких підлягають обов`язковим профілактичним щепленням», ч. 2 ст. 12 Закону України «Про захист від інфекційних хвороб», постановою КМУ від 09 грудня 2020 року № 1236 та ст. 46 КЗпП України. Наказ про своє відсторонення від роботи вона вважає незаконним і таким, що підлягає скасуванню, оскільки вказаний наказ суперечить положенням ст. 43 Конституції України, відповідно до якої кожен має право на працю та кожному гарантований захист від незаконного звільнення, а також ст. 64 Конституції України, відповідно до якої конституційні права і свободи людини і громадянина не можуть бути обмежені, крім випадків, передбачених Конституцією України. Крім того, відповідачами були порушені норми діючого трудового законодавства України, зокрема, норми КЗпП України, оскільки, відповідно до ст. 46 КЗпП України, відсторонення працівників від роботи власником або уповноваженим ним органом допускається у разі: появи на роботі в нетверезому стані, у стані наркотичного або токсичного сп`яніння; відмови або ухилення від обов`язкових медичних оглядів, навчання, інструктажу і перевірки знань з охорони праці та протипожежної охорони; в інших випадках, передбачених законодавством. Відтак, відсторонення від роботи є за своєю правовою природою дисциплінарною санкцією, яка застосовується роботодавцем до працівника, який відмовляється або ухиляється від обов`язкових профілактичних щеплень у порядку, встановленому законом. Відповідно до ч. 2 ст. 12 Закону України «Про захист населення від інфекційних хвороб» працівники окремих професій, виробництв та організацій, діяльність яких може призвести до зараження цих працівників та (або) поширення ними інфекційних хвороб, підлягають обов`язковим профілактичним щепленням також проти інших відповідних інфекційних хвороб. У разі відмови або ухилення від обов`язкових профілактичних щеплень у порядку, встановленому законом, такі працівники відсторонюються від виконання зазначених видів робіт. В той же час вакцинація проти COVID-19 є добровільною, не включена законом до переліку обов`язкових щеплень, а тому відсторонення її від роботи через відсутність щеплення від респіраторної хвороби COVID-19 суперечить нормам законодавства України про охорону здоров`я, порушує її право на працю. Наказ Міністерства охорони здоров`я України № 2153 від 04 жовтня 2021 року, який був покладений в основу наказу про її відсторонення від роботи, також не містить положень про обов`язковість профілактичних щеплень проти COVID-19. Що стосується посилання в наказі про її відсторонення від роботи на постанову КМУ від 09 грудня 2020 року № 1236, то вказана постанова суперечить ст. ст. 8, 19, 43, 64 Конституції України, а тому не підлягає застосуванню. Крім того за трудовим законодавством України відсторонення працівника від роботи без збереження заробітної плати є істотною зміною умов праці, про яку працівника, відповідно до вимог ст. 32 КЗпП України, необхідно повідомляти не менш ніж за два місяці. Відповідачами також був порушений порядок її відсторонення від роботи. 08 листопада 2021 року та 15 листопада 2021 року вона звернулася до директора (завідувача) Конотопського дошкільного навчального закладу (ясла-садок) № 11 «Вітерець» ОСОБА_3 із заявами про переведення її на дистанційну форму роботи. Проте у задоволенні її заяв було відмовлено. Оскільки були порушені її трудові права, то вона змушена звернутися до суду з позовом про визнання незаконним та скасування наказу про відсторонення її від роботи через відсутність щеплення проти COVID-19, та стягнення, відповідно до ст. 46 КЗпП України, середнього заробітку за час вимушеного прогулу.

Ухвалою Конотопського міськрайонного суду Сумської області від 24 грудня 2021 року провадження у справі було відкрито та справу призначено до розгляду у відкритому судовому засіданні за правилами спрощеного позовного провадження (а.с. 74).

Відповідно до ухвали суду від 21 лютого 2022 року судом прийнята заява ОСОБА_1 про зміну предмета позову, визначено, що розгляд справи слід здійснювати з урахуванням заяви про зміну предмета позову (а.с. 94-95).

Ухвалою Конотопського міськрайонного суду Сумської області від 21 лютого 2022 року до участі у вказаній справі в якості співвідповідачів залучено Конотопський дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) № 11 «Вітерець» Конотопської міської ради Сумської області та управління освіти Конотопської міської ради Сумської області (а.с. 96-97).

У судовому засідання позивач ОСОБА_1 позовні вимоги підтримала у повному обсязі.

Відповідач - директор (завідувач) Конотопського дошкільного навчального закладу (ясла-садок) № 11 «Вітерець» ОСОБА_3 в судове засідання не з`явилася, звернулася до суду з клопотанням про розгляд справи без її участі, в якій зазначила, що проти задоволення позовних вимог ОСОБА_1 заперечує (а.с. 115-116).

Також директор (завідувач) Конотопського дошкільного навчального закладу (ясла-садок) № 11 «Вітерець» ОСОБА_3 надала відзив на позов, у якому зазначила, що відповідно до наказу від 01 грудня 2011 року № 124 «Про прийняття на роботу ОСОБА_1 » позивач працює на посаді вихователя Конотопського дошкільного навчального закладу (ясла-садок) № 11 «Вітерець». На підставі постанови КМУ від 09 грудня 2020 року № 1236 «Про встановлення карантину та запровадження обмежувальних протиепідемічних заходів з метою запобігання поширенню на території країни гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої короновірусом SARS-CoV-2» (зі змінами) та наказу МОЗ України від 04 жовтня 2021 року № 2153 «Про твердження Переліку професій, виробництв та організацій, працівники яких підлягають обов`язковим профілактичним щепленням», який 07 жовтня 2021 року за № 1306/36928 зареєстрований у Міністерстві юстиції України, до переліку організацій, працівники яких підлягають обов`язковій вакцинації, увійшли заклади дошкільної освіти незалежно від типу та форми власності. На підставі вищевказаних нормативно-правових актів у Конотопському дошкільному навчальному закладі (ясла-садок) № 11 «Вітерець» 25 жовтня 2021 року був складений акт щодо роботи працівників в умовах «червоної зони» з 23 жовтня 2021 року та повідомлення працівників про необхідність виконання вимог законодавства, а саме необхідність працівнику закладу мати «зелений» сертифікат вакцинації або негативний результат тестування методом ПЦР. Вказаний акт був доведений до відома ОСОБА_1 , але позивач відмовилася від його підписання, що підтверджується актом від 25 жовтня 2021 року. ОСОБА_1 є вихователем дошкільного навчального закладу, не пройшла обов`язкове профілактичне щеплення проти СОVID-19, не має протипоказань до вакцинації, а тому вона як керівник Конотопського дошкільного навчального закладу (ясла-садок) № 11 «Вітерець», відповідно до норм діючого законодавства України, зобов`язана була відсторонити позивача від роботи. Тому наказом № 124-к/тр від 08 листопада 2021 року «Про відсторонення від роботи ОСОБА_1 » позивач була відсторонена від роботи. Зазначений наказ виданий нею на підставі ст. 46 КЗпП України, ч. 2 ст. 12 Закону України «Про захист населення від інфекційних хвороб», наказу МОЗ України «Про затвердження Переліку професій, виробництв та організацій, працівники яких підлягають обов`язковим профілактичним щепленням», п. 41-6 постанови КМУ «Про встановлення карантину та запровадження обмежувальних протиепідемічних заходів з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби СОVID-19, спричиненої коронавірусом СОVID-19», а також повідомлення «Про обов`язкове профілактичне щеплення проти СОVID-19» від 05 листопада 2021 року. Від ознайомлення з наказом про відсторонення від роботи ОСОБА_1 відмовилася, про що був складений акт від 08 листопада 2021 року. На її думку вимога роботодавця про надання сертифікату про профілактичне щеплення проти COVID-19 або медичного висновку про абсолютне протипоказання до такої вакцинації, не є втручанням у приватне життя позивача, оскільки вказана вимога не суперечить Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, зокрема ст. 8 вказаної Конвенції, а також не суперечить практиці Європейського суду з прав людини. Крім того інформація про наявність (відсутність) COVID-сертифіката та щеплення працівника закладу дошкільної освіти, відповідно до діючого законодавства України, не є медичною таємницею (а.с. 55-57).

Відповідач - Конотопський дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) № 11 «Вітерець» Конотопської міської ради Сумської області в судове засідання не з`явився, директор (завідувач) Конотопського дошкільного навчального закладу (ясла-садок) № 11 «Вітерець» ОСОБА_3 надала заяву про розгляд справи без участі представника вказаного закладу, в якій зазначила, що проти задоволення позовних вимог заперечує (а.с. 117-118).

Конотопський дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) № 11 «Вітерець» Конотопської міської ради Сумської області надав до суду відзив на позов, у якому зазначив, що позов ОСОБА_1 не визнає та вважає, що наказ директора (завідувача) Конотопського дошкільного навчального закладу (ясла-садок) № 11 «Вітерець» Конотопської міської ради Сумської області № 124-к/тр від 08 листопада 2021 року «Про відсторонення від роботи ОСОБА_1» виданий директором вказаного закладу з дотриманням вимог діючого законодавства України. Відзив на позов Конотопського дошкільного навчального закладу (ясла-садок) № 11 «Вітерець» Конотопської міської ради Сумської області повністю збігається з відзивом на позов, наданим директором вказаного закладу. У відзиві лише додаткового зазначено, що у зв`язку із зупиненням дії наказу МОЗ України «Про затвердження переліку професій, виробництв та організацій, працівники які підлягають обов`язковим профілактичним щепленням» від 04 жовтня 2021 № 2153, директором (завідувачем) Конотопського дошкільного навчального закладу (ясла-садок) № 11 «Вітерець» 01 березня 2022 року виданий наказ «Про зупинення дії наказу № 124-к/тр від 08 листопада 2021 року «Про відсторонення від роботи ОСОБА_1 » та позивача допущено до роботи з 01 березня 2022 року (а.с. 119-125).

Відповідач - управління освіти Конотопської міської ради Сумської області в судове засідання не з`явилося, надало заяву про розгляд справи без участі його представника, зазначивши, що позов не визнає (а.с. 113-114).

Управління освіти Конотопської міської ради Сумської області надало до суду відзив на позовну заяву, зазначивши, що не визнає позов ОСОБА_1 , оскільки на підставі постанови КМУ від 09 грудня 2020 року № 1236 «Про встановлення карантину та запровадження обмежувальних протиепідемічних заходів з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID -19, спричиненої коронавірусом COVID-19» (зі змінами) та наказу МОЗ України від 04 жовтня 2021 року № 2153 «Про затвердження Переліку професій, виробництв та організацій, працівники яких підлягають обов`язковим профілактичним щепленням», до переліку працівників, які підлягають обов`язковим профілактичним щепленням увійшли і працівники закладів дошкільної освіти незалежно від типу та форми власності. З урахуванням вказаних нормативно-правових актів, 22 жовтня 2021 року та 03 листопада 2021 року управління освіти Конотопської міської ради Сумської області керівникам закладів освіти м. Конотопа Сумської області надіслані роз`яснення щодо дій керівників вказаних закладів у випадку відсутності у працівників двох доз вакцин проти COVID-19. На підставі вказаних листів Конотопським дошкільним навчальним закладом (ясла-садок) № 11 «Вітерець» 25 жовтня 2021 року був складений акт щодо роботи працівників закладу в умовах «червоної зони» з 23 жовтня 2021 року, а також працівників повідомлено про необхідність виконання вимог законодавства України, а саме: про необхідність мати «зелений» сертифікат вакцинації або негативний результату тестування методом ПЦР. Оскільки позивач ОСОБА_1 є вихователем дошкільного навчального закладу, не пройшла обов`язкове профілактичне щеплення проти COVID-19, не має протипоказань до вакцинації, то керівник дошкільного навчального закладу (ясла-садок) № 11 «Вітерець» Конотопської міської ради Сумської області зобов`язана була, відповідно до діючого законодавства України, відсторонити ОСОБА_1 від роботи. Видаючи наказ № 124-к/тр від 08 листопада 2021 року «Про відсторонення від роботи ОСОБА_1», директор (завідувач) Конотопського дошкільного навчального закладу (ясла-садок) № 11 «Вітерець» ОСОБА_3 діяла на підставі ст. 46 КЗпП України, ч. 2 ст. 12 Закону України «Про захист населення від інфекційних хвороб», наказу МОЗ України від 04 жовтня 2021 року № 2153 «Про затвердження Переліку професій, виробництв та організацій, працівники яких підлягають обов`язковим профілактичним щепленням», п. 41-6 постанови КМУ «Про встановлення карантину та запровадження обмежувальних протиепідемічних заходів з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2» від 09 грудня 2020 року № 1236 та повідомлення «Про обов`язкове профілактичне щеплення проти COVID -19» від 05 листопада 2021 року. Крім того прохає суд врахувати, що відповідно до ст.ст. 3, 27, 49 Конституції України, людина, її життя і здоров`я, честь і гідність, недоторканність і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю, а кожен має право на охорону здоров`я та право захищати своє життя і здоров`я, життя і здоров`я інших людей від протиправних посягань. Згідно ч. 2 ст. 54 Закону України «Про освіту» педагогічні працівники зобов`язані поважати гідність, права, свободи і законні інтереси всіх учасників процесу. Тому вважає, що директор дошкільного навчального закладу (ясла-садок) № 11 «Вітерець» при винесенні наказу про відсторонення вихователя ОСОБА_1 від роботи ставила за мету виконання норм законодавства України та недопущення закриття закладу дошкільної освіти, намагалася усунути перешкоди для отримання вихованцями закладу якісної освіти і не допустити порушення конституційних прав дітей на здобуття освіти. В той час як невиконання вимог нормативно-правових актів та відсутність 100 % вакцинації у працівників навчального закладу зумовило б закриття вказаного закладу. Також слід зазначити, що тимчасове увільнення працівника від виконання ним його трудових обов`язків в порядку відсторонення від роботи (на умовах та підставах, встановлених законодавством України) за своєю суттю не є дисциплінарним стягненням, а є особливим запобіжним заходом, який затосовується у виняткових випадках, та має на меті відвернення та (або) попередження негативних наслідків. Призупинення трудових відносин в такому випадку не тягне за собою обов`язкового припинення самих трудових відносин з працівником та на період відсторонення працівника від роботи за ним зберігається робоче місце. За таких обставитн у задоволенні позовних вимог ОСОБА_1 прохає відмовити (а.с. 133-139).

Позивачем ОСОБА_1 надана відповідь на відзив директора (завідувач) Конотопського дошкільного навчального закладу (ясла-садок) № 11 «Вітерець» ОСОБА_3, в якому вона наголошує на порушення вимог діючого законодавства України при винесенні 08 листопада 2021 року наказу № 124-к/тр про відсторонення її від роботи та зазначає, що карантин введений постановою КМУ від 09 грудня 2020 року № 1236 на строк до 28 лютого 2021 року. У подальшому жодних постанов КМУ, яким би встановлювався карантин на інший період прийнято не було. Додатково також звертає увагу суду на те, що у наказі № 124-к/тр від 08 листопада 2021 року про відсторонення її від роботи не зазначені відомості щодо категорії працівників, до яких віднесена її посада, з посиланням на відповідний пункт Переліку професій, виробництв та організацій, працівники яких підлягають обов`язковим профілактичним щепленням, затв. наказом МОЗ України від 04 жовтня 2021 року № 2153, відсутнє посилання на відповідний пункт постанови КМУ від 09 грудня 2020 року № 1236, а також не зазначений кінцевий термін дії вказаного наказу, а також не врахована можливість надання нею медичного висновку про наявність протипоказань проти вакцинації COVID-19, виданого закладом охорони здоров`я (а.с. 80-86) .

Суд, вислухавши пояснення позивача, дослідивши матеріали справи, вважає, що позов підлягає частковому задоволенню.

Встановлено, що ОСОБА_1 з 01 грудня 2011 року працює на посаді вихователя у Конотопському дошкільному навчальному закладі (ясла-садок) № 11 «Вітерець» Конотопської міської ради Сумської області (а.с. 11, 30, 31).

05 листопада 2021 року директором (завідувачем) Конотопського дошкільного навчального закладу (ясла-садок) № 11 «Вітерець» ОСОБА_3 винесено повідомлення № 149 «Про обов`язкове профілактичне щеплення від СОVID-19», яким ОСОБА_1 повідомлено, що на підставі наказу МОЗ України від 04 жовтня 2021 року № 2153 та п. 41-6 постанови КМУ від 09 грудня 2020 року № 1236 вона повинна в строк до 08 листопада 2021 року надати документ, що підтверджує профілактичне щеплення проти COVID-19, наприклад: документ, який би підтверджував, що вона отримала повний курс вакцинації або одну дозу дводозної вакцини проти COVID-19, включеної ВООЗ до переліку дозволених для використання в надзвичайних ситуаціях; міжднародний, внутрішній сертифікат або іноземний сертифікат, що підтверджує вакцінацію проти COVID-19 однією дозою дводозної вакцини (жовтий серитфікат) або однією дозою однодозної вакцини чи двома дозами дводозної вакцини (зелений сертифікат), які включені ВООЗ до переліку дозволених для використання в назвичаних ситуаціях; довідку про абсолютні протипоказання відповідно до Переліку медичних протипоказань та застережень до профілактичних щеплень, затв. наказом МОЗ України від 16 вересня 2011 року № 595. У вказаному повідомленні зазначено, що якщо ОСОБА_1 в строк до 08 листопада 2021 року не надасть одного із зазначених документів, то її відсторонять від роботи без збереження заробітної плати на підставі ст. 46 КЗпП України та ст. 12 Закону України «Про захист населення від інфекційних хвороб» (а.с. 17, 33).

Відповідачами не надано копії повідомлення ОСОБА_1 про обов`язкове профілактичне щеплення від СОVID-19 від 05 листопада 2021 року № 149, яке б містило підпис позивача ОСОБА_1 про ознайомлення з ним, а також отримання його примірника, або докази на підтвердження факту відмови ОСОБА_1 від отримання вказаного повідомлення.

На підтвердження своїх заперечень проти позову директором (завідувачем) Конотопського дошкільного навчального закладу (ясла-садок) № 11 «Вітерець» ОСОБА_3 наданий акт від 25 жовтня 2021 року щодо відмови ОСОБА_1 від підписання акту від 25 жовтня 2021 року щодо роботи працівників в умовах червоної зони з 23 жовтня 2021 року (а.с. 58, 59).

Проте позивач не заперечує, що їй було відомо про існування повідомлення про обов`язкове профілактичне щеплення від СОVID-19 від 05 листопада 2021 року № 149.

08 листопада 2021 року директором (завідувачем) Конотопського дошкільного навчального закладу (ясла-садок) № 11 «Вітерець» ОСОБА_3 був виданий наказ № 124-к/тр «Про відсторонення від роботи ОСОБА_1», відповідно до якого вихователь Конотопського дошкільного навчального закладу (ясла-садок) № 11 «Вітерець» Конотопської міської ради Сумської області ОСОБА_1 була відсторонена від роботи без збереження заробітної плати з 08 листопада 2021 року на час відсутності щеплення проти СОVID-19 або негативного результату тестування методом ПЦР. Підставою для видачі вказаного наказу зазначено повідомлення ОСОБА_1 про обов`язкове профілактичне щеплення від СОVID-19 від 05 листопада 2021 року № 149. При видачі вказаного наказу директор (завідувач) Конотопського дошкільного навчального закладу (ясла-садок) «Вітерець» ОСОБА_3 керувалася ст. 46 КЗпП України, ч. 2 ст. 12 Закону України «Про захист від інфекційних хвороб», наказом Міністерства охорони здоров`я України № 2153 від 04 жовтня 2021 року «Про затвердження Переліку професій, виробництв і організацій, працівники яких підлягають обов`язковим профілактичним щепленням», п. 46-1 постанови Кабінету Міністрів України від 09 грудня 2020 року № 1236 (а.с.10, 34).

З вказаним наказом ОСОБА_1 була ознайомлена 08 листопада 2021 року, зазначивши, що вона з ним не згодна з підстав, викладених у своїх запереченнях (а.с. 10, 35-36).

Копія вказаного наказу була отримана ОСОБА_1 08 листопада 2021 року (а.с. 15, 37).

08 листопада 2021 року позивачем на ім`я директора (завідувачу) Конотопського дошкільного навчального закладу (ясла-садок) № 11 «Вітерець» ОСОБА_3 були подані заперечення щодо наказу від 08 листопада 2021 року № 124-К «Про відсторонення від роботи ОСОБА_1 » (а.с. 13).

01 березня 2022 року директором (завідувачем) Конотопського дошкільного навчального закладу (ясла-садок) № 11 «Вітерець» ОСОБА_3 виданий наказ № 27-к/тр «Про зупинення дії наказу № 124-к/тр від 08 листопада 2021 року «Про відсторонення від роботи ОСОБА_1 » та з 01 березня 2022 року до завершення воєнного стану в Україні зупинено дію наказу Конотопського дошкільного навчального закладу (ясла-садок) № 11 «Вітерець» № 124-к/тр від 08 листопада 2021 року «Про відсторонення від роботи ОСОБА_1 ». Визначено, що бухгалтерії управління освіти Конотопської міської ради Сумської області слід здійснити нарахування коштів ОСОБА_1 відповідно до чинного законодавства (а.с. 126).

Згідно ст. 24 Конституції України громадяни мають рівні конституційні права і свободи та є рівними перед законом. Не може бути привілеїв чи обмежень за ознаками раси, кольору шкіри, політичних, релігійних та інших переконань, статі, етнічного та соціального походження, майнового стану, місця проживання, за мовними або іншими ознаками.

Статтею 43 Конституції України передбачено, що кожен має право на працю, що включає можливість заробляти собі на життя працею, яку він вільно обирає або на яку вільно погоджується. Громадянам гарантується захист від незаконного звільнення. Право на своєчасне одержання винагороди за працю захищається законом.

Відповідно до ст. 64 Конституції України конституційні права і свободи людини і громадянина не можуть бути обмежені, крім випадків, передбачених Конституцією України. В умовах воєнного або надзвичайного стану можуть встановлюватися окремі обмеження прав і свобод із зазначенням строку дії цих обмежень. Не можуть бути обмежені права та свободи, передбачені, зокрема, ст. 24 Конституції України.

Згідно ст. 4 КЗпП України законодавство про працю складається з Кодексу законів про працю України та інших актів законодавства України, прийнятих відповідно до нього.

У наказі № 124-к/тр від 08 листопада 2021 року «Про відсторонення від роботи ОСОБА_1» директор (завідувач) Конотопського дошкільного навчального закладу (ясла-садок) № 11 «Вітерець» ОСОБА_3 як на підставу відсторонення позивача ОСОБА_1 від роботи посилається на постанову КМУ від 09 грудня 2020 року № 1236 «Про встановлення карантину та запровадження обмежувальних протиепідемічних заходів з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2», зокрема п. 46-1 вказаної постанови, ст. 46 КЗпП України, ч. 2 ст. 12 Закону України «Про захист від інфекційних хвороб» та наказ Міністерства охорони здоров`я України № 2153 від 04 жовтня 2021 року «Про затвердження Переліку професій, виробництв і організацій, працівники яких підлягають обов`язковим профілактичним щепленням».

Відповідно до п. 1 постанови КМУ № 1236 від 09.12.2020 (в редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин) на території України встановлений карантин на період з 19 грудня 2020 року до 31 грудня 2021 року.

У зв`язку з епідемічною небезпекою, додатково до обмежувальних протиепідемічних заходів, передбачених пунктом 3 цієї постанови забороняється, зокрема, відвідування закладів освіти здобувачами освіти, крім здобувачів дошкільної освіти, учнів спеціальних закладів освіти та 1-4 класів закладів загальної середньої освіти, а також крім закладів освіти, усі працівники яких мають документ, що підтверджує отримання повного курсу вакцинації; чи міжнародний, внутрішній сертифікат або іноземний сертифікат, що підтверджує вакцинацію від COVID-19 однією дозою однодозної вакцини або двома дозами дводозної вакцини (зелені сертифікати), які включені Всесвітньою організацією охорони здоров`я до переліку дозволених для використання в надзвичайних ситуаціях, негативний результат тестування методом полімеразної ланцюгової реакції або одужання особи від зазначеної хвороби, чинність якого підтверджена за допомогою Єдиного державного вебпорталу електронних послуг, зокрема з використанням мобільного додатка Порталу Дія (під. 10 п. 3-5 постанови).

Пунктом 41-6 вказаної постанови передбачено, що керівникам державних органів (державної служби), керівникам підприємств, установ та організацій слід забезпечити:

1) контроль за проведенням обов`язкових профілактичних щеплень проти COVID-19 працівниками та державними службовцями, обов`язковість профілактичних щеплень яких передбачена переліком професій, виробництв та організацій, працівники яких підлягають обов`язковим профілактичним щепленням, затвердженим наказом Міністерства охорони здоров`я від 04 жовтня 2021 року № 2153;

2) відсторонення від роботи (виконання робіт) працівників та державних службовців, обов`язковість профілактичних щеплень проти COVID-19 яких визначена переліком та які відмовляються або ухиляються від проведення таких обов`язкових профілактичних щеплень проти COVID-19 відповідно до ст. 46 КЗпП України, ч. 2 ст. 12 Закону України «Про захист населення від інфекційних хвороб» та 5 Закону України «Про державну службу», крім тих, які мають абсолютні протипоказання до проведення таких профілактичних щеплень проти COVID-19 та надали медичний висновок про наявність протипоказань до вакцинації проти COVID-19, виданий закладом охорони здоров`я;

3) взяття до відома, що:

на час такого відсторонення оплата праці працівників та державних службовців здійснюється з урахуванням частини першої ст. 94 КЗпП України, ч. 1 ст. 1 Закону України «Про оплату праці» та ч. 3 ст. 5 Закону України «Про державну службу»;

відсторонення працівників та державних службовців здійснюється шляхом видання наказу або розпорядження керівника державного органу (державної служби) або підприємства, установи, організації з обов`язковим доведенням його до відома особам, які відсторонюються;

строк відсторонення встановлюється до усунення причин, що його зумовили.

Статтею 10 Закону України «Про основи законодавства України про охорону здоров`я» визначено, що громадяни України зобов`язані: а) піклуватись про своє здоров`я та здоров`я дітей, не шкодити здоров`ю інших громадян; б) у передбачених законодавством випадках проходити профілактичні медичні огляди і робити щеплення.

Відповідно до ч. 2 ст. 12 Закону України «Про захист населення від інфекційних хвороб», на яку посилаються відповідачі як на підставу винесення директором (завідувачем) Конотопського дошкільного навчального закладу (ясла-садок) № 11 «Вітерець» ОСОБА_3 наказу № 124-к/тр від 08 листопада 2021 року, працівники окремих професій, виробництв та організацій, діяльність яких може призвести до зараження цих працівників та (або) поширення ними інфекційних хвороб, підлягають обов`язковим профілактичним щепленням також проти інших відповідних інфекційних хвороб. У разі відмови або ухилення від обов`язкових профілактичних щеплень у порядку, встановленому законом, ці працівники відсторонюються від виконання зазначених видів робіт. Перелік професій, виробництв та організацій, працівники яких підлягають обов`язковим профілактичним щепленням проти інших відповідних інфекційних хвороб, встановлюється центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони здоров`я.

Положенням про Міністерство охорони здоров`я України, затв. постановою КМУ від 25 березня 2015 № 267 (в редакції постанови КМУ від 24 січня 2020 року № 90), передбачено, що головним органом у системі центральних органів виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері охорони здоров`я, є Міністерство охорони здоров`я України

Відповідно до п. 3 Переліку професій, виробництв та організацій, працівники яких підлягають обов`язковим профілактичним щепленням, затв. наказом МОЗ України № 2153 від 04 жовтня 2021 року, обов`язковим профілактичним щепленням проти гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, на період дії карантину, встановленого КМУ з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, підлягають працівники, зокрема, закладів вищої, післядипломної, фахової передвищої, професійної (професійно-технічної), загальної середньої, у тому числі спеціальних, дошкільної, позашкільної освіти, закладів спеціалізованої освіти та наукових установ незалежно від типу та форми власності.

Як вбачається з примітки до вищевказаного Переліку, обов`язкове профілактичне щеплення проводиться в разі відсутності у працівника абсолютних протипоказань до проведення профілактичних щеплень, відповідно до Переліку медичних протипоказань та застережень до проведення профілактичних щеплень, затвердженого наказом МОЗ України від 16 вересня 2011 року № 595, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 10 жовтня 2011 року за №1161/19899 (у редакції наказу МОЗ України від 11 жовтня 2019 року № 2070).

Посада вихователя дошкільного навчального закладу, яку займала ОСОБА_1 , передбачена Переліком професій, виробництв та організацій, працівники яких підлягають обов`язковим профілактичним щепленням, затв. наказом МОЗ України № 2153 від 04 жовтня 2021 року.

За змістом вищевказаного наказу МОЗ України працівники підлягають обов`язковому профілактичному щепленню лише на період дії карантину.

Винесення спірного наказу про відсторонення від роботи ОСОБА_1 ґрунтується також на положенні ст. 46 КЗпП України

Відповідно до ч. 1 ст. 46 КЗпП України відсторонення працівників від роботи власником або уповноваженим ним органом допускається у разі: появи на роботі в нетверезому стані, у стані наркотичного або токсичного сп`яніння; відмови або ухилення від обов`язкових медичних оглядів, навчання, інструктажу і перевірки знань з охорони праці та протипожежної охорони; в інших випадках, передбачених законодавством.

Відсторонення працівника від роботи - це призупинення виконання ним своїх трудових обов`язків за рішенням уповноважених на те органів з підстав, передбачених законодавством України, що відбувається з одночасним призупиненням виплати йому заробітної плати

Відсторонення працівника від роботи допускається виключно у випадках, визначених у статті 46 КЗпП України, або в інших випадках, передбачених чинним законодавством України.

За змістом ст. 46 КЗпП України допускається відсторонення працівника або у випадках, перелічених у статті, або в інших випадках, які повинні бути також передбачені певним нормативним документом (правовий висновок Верховного Суду у складі колегії суддів Другої судової палати Касаційного цивільного суду у постанові від 23 січня 2019 року у справі № 755/6458/15-ц (провадження № 61-18651св18)).

Таким нормативним актом є, зокрема Закон України «Про захист населення від інфекційний хвороб», який передбачає відсторонення працівників як в разі відмови від обов`язкових щеплень, так і в разі ухилення від обов`язкових щеплень.

Проте відсторонення працівника від виконання робіт у разі відмови від обов`язкового профілактичного щеплення має бути проведено виключно у порядку, встановленому законом.

Вищевказаними нормативними актами не передбачено, у який саме спосіб та за якою процедурою керівники установ мають здійснити відсторонення працівника від роботи та не встановлений порядок відсторонення працівника від роботи у разі відмови чи ухилення від обов`язкових профілактичних щеплень, у тому числі від обов`язкового профілактично щеплення проти COVID-19.

Частинами 3 та 4 ст. 12 Закону України «Про захист від інфекційних хвороб» визначено, що у разі загрози виникнення особливо небезпечної інфекційної хвороби або масового поширення небезпечної інфекційної хвороби на відповідних територіях та об`єктах можуть проводитися обов`язкові профілактичні щеплення проти цієї інфекційної хвороби за епідемічними показаннями. Рішення про проведення обов`язкових профілактичних щеплень за епідемічними показаннями на відповідних територіях та об`єктах приймають головний державний санітарний лікар України, головний державний санітарний лікар Автономної Республіки Крим, головні державні санітарні лікарі областей, міст Києва та Севастополя, головні державні санітарні лікарі центральних органів виконавчої влади, що реалізують державну політику у сферах оборони і військового будівництва, охорони громадського порядку, виконання кримінальних покарань, захисту державного кордону, Служби безпеки України.

Відповідно до вимог ст. 7 Закону України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення» підприємства, установи і організації зобов`язані усувати за поданням відповідних посадових осіб державної санітарно-епідеміологічної служби від роботи, навчання, відвідування дошкільних закладів осіб, які є носіями збудників інфекційних захворювань, хворих на небезпечні для оточуючих інфекційні хвороби, або осіб, які були в контакті з такими хворими, з виплатою у встановленому порядку допомоги з соціального страхування, а також осіб, які ухиляються від обов`язкового медичного огляду або щеплення проти інфекцій, перелік яких встановлюється центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони здоров`я.

Згідно ч. 2 ст. 27 вищевказаного Закону обов`язковим профілактичним щепленням для запобігання поширенню інших інфекційних захворювань підлягають окремі категорії працівників у зв`язку з особливостями виробництва або виконуваної ними роботи. У разі необґрунтованої відмови від щеплення за поданням відповідних посадових осіб державної санітарно-епідеміологічної служби вони до роботи не допускаються.

Порядок внесення посадовими особами державної санітарно-епідеміологічної служби України подання про відсторонення осіб від роботи або іншої діяльності згідно із Законом України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення», а також форма подання та терміни відсторонення встановлені Інструкцією про порядок внесення подання про відсторонення осіб від роботи або іншої діяльності, затв. наказом МОЗ України від 14 квітня 1995 № 66, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 01 серпня 1995 року за № 270/806 (далі - Інструкція 66).

Пунктом 2.3. розділу 2 Інструкції 66 встановлено, що подання про відсторонення від роботи або іншої діяльності - це письмовий організаційно-розпорядчий документ державної санітарно-епідеміологічної служби України, який зобов`язує роботодавців у встановлений термін усунути від роботи або іншої діяльності зазначених у поданні осіб.

Згідно з підп. 1.2.5 п. 1.2 розділу 1 Інструкції 66 особами, які відмовляються або ухиляються від профілактичних щеплень, визнаються громадяни та неповнолітні діти, а також окремі категорії працівників у зв`язку з особливостями виробництва або виконуваної ними роботи, які необґрунтовано відмовились від профілактичного щеплення, передбаченого Календарем профілактичних щеплень в Україні, затв. наказом МОЗ України від 16 вересня 2011 року № 595, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 10 жовтня 2011 року за № 1159/19897.

Відповідно до п. 2.2. розділу 2 Інструкції 66 право внесення подання про відсторонення від роботи або іншої діяльності надано головному державному санітарному лікарю України, його заступникам, головним державним санітарним лікарям Автономної Республіки Крим, областей, міст Києва, Севастополя та їх заступникам, головним державним санітарним лікарям водного, залізничного, повітряного транспорту, водних басейнів, залізниць, Міністерства оборони України, Міністерства внутрішніх справ України, Адміністрації Державної прикордонної служби України, Державної пенітенціарної служби України, Державного управління справами, Служби безпеки України та їх заступникам, іншим головним державним санітарним лікарям та їх заступникам, а також іншим посадовим особам державної санітарно-епідеміологічної служби, що уповноважені на те керівниками відповідних служб.

29 березня 2017 року Кабінетом Міністрів України було прийнято рішення про ліквідацію Держсанепідслужби з покладенням її функцій на Міністерство охорони здоров`я України, Державну службу України з питань праці та Державну службу з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів. У лютому 2020 року відновлено посаду Головного державного санітарно-епідеміологічного лікаря.

Пунктами 2.4., 2.5. розділу 2 Інструкції 66 визначено, що підставою для внесення подання можуть бути дані з акта перевірки об`єкта, довідка медичних закладів тощо. Подання складають у двох примірниках, один з яких направляється роботодавцю, що зобов`язаний забезпечити його виконання, а другий зберігається у посадової особи, яка внесла подання.

Подання про відсторонення від роботи або іншої діяльності складається за формою згідно з додатком 1 до Інструкції 66.

Згідно з п. 2.7. розділу 2 Інструкції 66 термін, на який відсторонюється особа, залежить від епідеміологічних показань та встановлюється згідно з додатком № 2 до цієї Інструкції.

З наведеного слідує, що законодавством України визначений порядок проведення профілактичних щеплень, а також передбачений порядок встановлення та документального оформлення факту відмови (ухилнення) особи від проведення щеплення.

Як зазначено у наказі директора (завідувача) Конотопського дошкільного навчального закладу (ясла-садок) № 11 «Вітерець» ОСОБА_3 від 08 листопада 2021 року № 124-к/тр «Про відсторонення від роботи ОСОБА_1», підставою для видачі вказаного наказу та відсторонення позивача від роботи стало повідомлення ОСОБА_1 про обов`язкове профілактичне щеплення від СОVID-19 від 05 листопада 2021 року № 149.

Відповідно до ч. 3 ст. 12, ч. 1 ст. 81 ЦПК України кожна сторона повинна довести обставини, які мають значення для справи і на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

Відповідачами не надано жодних доказів, які б свідчили про те, що починаючи з часу повідомлення ОСОБА_1 про обов`язкове профілактичне щеплення від COVID-19 до моменту відсторонення її від роботи, у неї було достатньо часу для проходження такого щеплення, ОСОБА_1 ухилялася чи відмовилася від обов`язкового профілактичного щеплення проти COVID-19, а також, що при відстороненні позивача від роботи була дотримана належна правова процедура.

У наказі директора (завідувача) Конотопського дошкільного навчального закладу (ясла-садок) № 11 «Вітерець» ОСОБА_3 від 08 листопада 2021 року № 124-к/тр «Про відсторонення від роботи ОСОБА_1 » відсутні відомості про те, що позивач відмовилася або ухилилася від проходження обов`язкового щеплення, а також посилання на докази (документи), якими підтверджений факт відмови чи ухилення ОСОБА_1 від проходження обов`язкового щеплення проти COVID-19.

Крім того, з вищевказаного наказу вбачається, що підставою для відсторонення позивача ОСОБА_1 від роботи стала не відмова або ухилення позивача від обов`язкового профілактичного щеплення (документ, який підтверджує вказаний факт), а лише повідомлення про обов`язкове профілактичне щеплення проти COVID-19 від 05 листопада 2021 року № 149.

З викладеного вбачається, що рішення про відсторонення позивача від роботи без збереження заробітної плати, оформлене наказом № 124-к/тр від 08 листопада 2021 року, прийняте з порушенням вимог діючого законодавства України, зокрема, Закону України «Про захист від інфекційниї хвороб», Закону Україну «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення», Інструкції про порядок внесення подання про відсторонення осіб від роботи або іншої діяльності, затвердженою наказом Міністерства охорони здоров`я України від 14 квітня 1995 № 66 та ст. 46 КЗпП України.

Таким чином, позовні вимоги ОСОБА_1 про визнання протиправним та скасування наказу про її відсторонення від роботи підлягають задоволенню.

Як вбачається із наказу директора (завідувача) Конотопського дошкільного навчального закладу (ясла-садок) № 11 «Вітерець» ОСОБА_3 від 08 листопада 2021 року № 124-к/тр «Про відсторонення від роботи ОСОБА_1» позивач ОСОБА_1 була відсторонена від роботи без збереження заробітної плати.

Відповідно до ч. 1 ст. 5 ЦПК України, здійснюючи правосуддя, суд захищає права, свободи та інтереси фізичних осіб, права та інтереси юридичних осіб, державні та суспільні інтереси у спосіб, визначений законом або договором.

Згідно до п. 9 ст. 10 ЦПК України, якщо спірні відносини не врегульовані законом, суд застосовує закон, що регулює подібні за змістом відносини (аналогія закону), а за відсутності такого - суд виходить із загальних засад законодавства (аналогія права).

За змістом ч. 2 ст. 16 ЦК України, суд може захистити цивільне право або інтерес іншим способом, що встановлений договором або законом чи судом у визначених законом випадках.

Враховуючи ту обставину, що трудовим законодавством не врегульовано порядок відновлення права працівника у зв`язку з незаконним відстороненням від роботи та компенсації у зв`язку з цим втраченої частини заробітної плати, суд приходить до висновку, що в даному випадку є всі підстави для застосування аналогії закону та вирішити питання поновлення порушеного права та стягнення середнього заробітку за час вимушеного прогулу у зв`язку з незаконним відсторонення без збереження заробітної плати, застосовуючи порядок визначений в ст. 235 КЗпП України.

Відповідно до змісту ст. 235 КЗпП України, у разі звільнення без законної підстави або незаконного переведення на іншу роботу, працівник повинен бути поновлений на попередній роботі органом, який розглядає трудовий спір.

При винесенні рішення про поновлення на роботі орган, який розглядає трудовий спір, одночасно приймає рішення про виплату працівникові середнього заробітку за час вимушеного прогулу або різниці в заробітку за час виконання нижче оплачуваної роботи, але не більш як за один рік. Якщо заява про поновлення на роботі розглядається більше одного року, не з вини працівника, орган, який розглядає трудовий спір, виносить рішення про виплату середнього заробітку за весь час вимушеного прогулу.

Рішення про поновлення на роботі незаконно звільненого або переведеного на іншу роботу працівника, прийняте органом, який розглядає трудовий спір, підлягає негайному виконанню.

Таким чином, у відповідності до зазначеної норми матеріального права, порушені незаконними діями роботодавця (звільнення, переведення, відсторонення тощо) права працівника підлягають захисту шляхом їх поновлення та стягненням середнього заробітку за час вимушеного прогулу.

Як орієнтує Пленум Верховного Суду України у п. 10 постанови «Про практику застосування судами законодавства про оплату праці» № 13 від 24 грудня 1999 року, якщо буде встановлено, що на порушення ст. 46 КЗпП України

роботодавець із власної ініціативи без законних підстав відсторонив працівника від роботи із зупиненням виплати заробітної плати, суд має задовольнити позов останнього про стягнення у зв`язку з цим середньої заробітної плати за час вимушеного прогулу

(ст.235 КЗпП).

Порядок обчислення середньої заробітної плати працівника у випадках, передбачених законодавством, встановлюється Кабінетом Міністрів України (ст. 27 Закону України «Про оплату праці»), а саме за правилами, передбаченими Порядком обчислення середньої заробітної плати, затвердженим постановою КМУ від 08 лютого 1995 року № 100.

Відповідно до пункту 5 розділу IV Порядку обчислення середньої заробітної плати, затв. постановою Кабінету Міністрів України від 08 лютого 1995 року № 100, нарахування виплат у всіх випадках збереження середньої заробітної плати провадиться виходячи з розміру середньоденної (годинної) заробітної плати.

Згідно п. 8 розділу ІУ вищевказаного Порядку нарахування виплат, що обчислюються із середньої заробітної плати за останні два місяці роботи, провадяться шляхом множення середньоденного (годинного) заробітку на число робочих днів/годин, а у випадках, передбачених чинним законодавством, календарних днів, які мають бути оплачені за середнім заробітком. Середньоденна (годинна) заробітна плата визначається діленням заробітної плати за фактично відпрацьовані протягом двох місяців робочі (календарні) дні на число відпрацьованих робочих днів (годин), а у випадках, передбачених чинним законодавством, - на число календарних днів за цей період. У разі коли середня місячна заробітна плата визначена законодавством як розрахункова величина для нарахування виплат і допомоги, вона обчислюється шляхом множення середньоденної заробітної плати, розрахованої згідно з абзацом першим цього пункту, на середньомісячне число робочих днів у розрахунковому періоді. Середньомісячне число робочих днів розраховується діленням на 2 сумарного числа робочих днів за останні два календарні місяці згідно з графіком роботи підприємства, установи, організації, встановленим з дотриманням вимог законодавства.

Відповідно до довідки про доходи від 08 листопада 2021 року № 178, виданої управлінням освіти Конотопської міської ради Сумської області, заробітна плата ОСОБА_1 у вересні 2021 року становила 8 139 грн 83 коп, у жовтні 2021 року - 7 357 грн 22 коп (а.с. 32).

У вересні 2021 року було 22 робочі дні, у жовтні - 20 робочих днів. Середньоденна заробітна плата ОСОБА_1 становить 368 грн 98 коп (8 139 грн 83 коп + 7 357 грн 22 коп - заробітна плата за останні два місяці : 42 - кількість робочих днів).

Наказом директора (завідувача) Конотопського дошкільного навчального закладу (ясла-садок) № 11 «Вітерець» ОСОБА_3 від 01 березня 2022 року було зупинено дію наказу директора (завідувача) Конотопського дошкільного навчального закладу (ясла-садок) № 11 «Вітерець» ОСОБА_3 № 124-к/тр від 08 листопада 2021 року «Про відсторонення від роботи ОСОБА_1 » та з 01 березня 2022 року ОСОБА_1 проводиться нарахування заробітної плати (а.с.126).

Кількість робочих днів відсторонення позивача від роботи за період з дати відсторонення її від роботи до дати зупинення дії наказу про відсторонення (з 08 листопада 2021 року до 28 лютого 2022 року) становить 78 робочих днів (листопад 2021 року - 17, грудень 2021 року - 22, січень 2022 року - 19, лютий 2022 року - 20).

Середній заробіток за час відсторонення ОСОБА_1 від роботи складає 28 780 грн 44 коп (368 грн 98 коп х 78 днів). Вказана сума визначена без відрахування податків та обов`язкових платежів.

Згідно п. 3.4 Положення про управління освіти Конотопської міської ради Сумської області, затв. рішенням Конотопської міської ради Сумської області від 07 жовтня 2020 року, до функцій управління освіти віднесено організацію фінансового забезпечення загальноосвітніх, дошкільних та позашкільних закладів. Управління освіти Конотопської міської ради Сумської області є юридичною особою, має самостійний баланс та рахунки в установах банків (п. 1.4. Положнення) (а.с. 158, 159).

Відповідно до Статуту Конотопського дошкільного навчального закладу (ясел-садка) № 11 «Вітерець» Конотопської міської ради Сумської області, затв. наказом відділу освіти Конотопської міської ради Сумської області від 30 вересня 2009 року № 388, зокрема, під. 1.2, 1.4.п. 1 Загальних положень вказаного Статуту, засновником дошкільного закладу є Конотопська міська рада Сумської області в особі відділу освіти. Дошкільний заклад є юридичною особою. Міська рада здійснює фінансування дошкільного закладу, його матеріально-технічне забезпечення (а.с. 164).

Встановлено, що нарахування і виплата заробітної плати ОСОБА_1 здійснюється управлінням освіти Конотопської міської ради Сумської області (а.с. 32, 126).

Таким чином середній заробіток за час незаконного відсторонення ОСОБА_1 від роботи, починаючи з 08 листопада 2021 року до 28 лютого 2022 року слід стягнути на користь позивача з управління освіти Конотопської міської ради Сумської області

Враховуючи, що наказом директора (завідувача) Конотопського дошкільного навчального закладу (ясла-садок) № 11 «Вітерець» ОСОБА_3 від 01 березня 2022 року зупинено дію наказу директора (завідувача) Конотопського дошкільного навчального закладу (ясла-садок) № 11 «Вітерець» ОСОБА_3 № 124-к/тр від 08 листопада 2021 року «Про відсторонення від роботи ОСОБА_1 » та позивача фактично допущено до роботи, то суд приходить висновку, що вимоги позивача про негайне допущення її до роботи не підлягають задоволенню.

Директор (завідувач) Конотопського дошкільного навчального закладу (ясла-садок) № 11 «Вітерець» ОСОБА_3 є неналежним відповідачем у вказаній справі, оскільки вона, відповідно до посадової інструкції завідуючої дошкільним навчальним закладом № 11 «Вітерець», затв. начальником управління освіти Конотопської міської ради Сумської області, є лише посадовою особою управління освіти Конотопської міської ради Сумської області (а.с. 169-173).

Відповідно до ч. 1 ст. 141 ЦПК України, з відповідачів - управління освіти Конотопської міської ради Сумської області та Конотопського дошкільного навчального закладу (ясла-садок) № 11 «Вітерець» на користь позивача ОСОБА_1 слід стягнути понесені останньою судові витрати у вигляді сплати судового збору в розмірі 908 грн 00 коп (а.с. 24) - по 454 грн 00 коп з кожного.

Відповідно до п. 2 ч. 1 ст. 430 ЦПК України слід також допустити негайне виконання рішення суду в частині стягнення на користь ОСОБА_1 середнього заробітку у межах суми платежу за один місяць.

Керуючись ст. ст. 2, 5, 10, 76-81, 141, 258-259, 263-265, 268, 273-279, 354, 355, п. 2 ч. 1 ст. 430 ЦПК України,-

У Х В А Л И В:

Позовні вимоги ОСОБА_1 задовольнити частково.

Визнати незаконним та скасувати наказ директора (завідувача) Конотопського дошкільного навчального закладу (ясла-садок) № 11 «Вітерець» ОСОБА_3 № 124-к/тр від 08 листопада 2021 року «Про відсторонення від роботи ОСОБА_1 ».

Стягнути з управління освіти Конотопської міської ради Сумської області на користь ОСОБА_1 середній заробіток за час незаконного відсторонення від роботи за період з 08 листопада 2021 року до 28 лютого 2022 року в розмірі 28 780 грн 44 коп (двадцять вісім тисяч сімсот вісімдесят грн 44 коп) з подальшим утриманням з вказаної суми податків та обов`язкових платежів.

В іншій частині у задоволення позовних вимог, - відмовити.

Допустити негайне виконання рішення в частині стягнення з управління освіти Конотопської міської ради Сумської області на користь ОСОБА_1 середнього заробітку у межах суми платежу за один місяць в розмірі 7 195 грн 11 коп (сім тисяч сто дев`яносто п`ять грн. 11 коп) з подальшим утриманням з вказаної суми податків та обов`язкових платежів.

Стягнути з управління освіти Конотопської міської ради Сумської області та Конотопського дошкільного навчального закладу (ясла-садок) № 11 «Вітерець» на користь ОСОБА_1 понесені судові витрати у вигляді сплати судового збору в розмірі 454 грн 00 коп (чотириста п`ятдесят чотири грн 00 коп) з кожного.

Рішення може бути оскаржене до Сумського апеляційного суду шляхом подання апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Повне найменування сторін:

Позивач: ОСОБА_1 , народилася ІНФОРМАЦІЯ_1 , проживає та зареєстрована за адресою: АДРЕСА_1 , реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_1 .

Відповідачі:

1. Директор (завідувач) Конотопського дошкільного навчального закладу (ясла-садок) № 11 «Вітерець» Нестеренко Галина Миколаївна, яка народилася ІНФОРМАЦІЯ_2 , проживає за адресою: АДРЕСА_2 .

2. Конотопський дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) № 11 «Вітерець» Конотопської міської ради Сумської області, код ЄДРПОУ 32690520, юридична адреса: м. Конотоп Сумської області, вул. Клубна, 133.

3. Управління освіти Конотопської міської ради Сумської області, код ЄДРПОУ 02147902, єридична адреса: м. Конотоп Сумської області, вул. Жарікова, буд. 12.

Рішення у повному обсязі складено 02 травня 2022 року.

Суддя Ярмак О. М.

СудКонотопський міськрайонний суд Сумської області
Дата ухвалення рішення26.04.2022
Оприлюднено24.06.2022
Номер документу104286447
СудочинствоЦивільне
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із трудових правовідносин, з них про поновлення на роботі, з них

Судовий реєстр по справі —577/5785/21

Ухвала від 08.09.2022

Цивільне

Конотопський міськрайонний суд Сумської області

Ярмак О. М.

Ухвала від 04.09.2022

Цивільне

Конотопський міськрайонний суд Сумської області

Ярмак О. М.

Ухвала від 10.08.2022

Цивільне

Сумський апеляційний суд

Криворотенко В. І.

Ухвала від 20.06.2022

Цивільне

Сумський апеляційний суд

Криворотенко В. І.

Рішення від 26.04.2022

Цивільне

Конотопський міськрайонний суд Сумської області

Ярмак О. М.

Рішення від 26.04.2022

Цивільне

Конотопський міськрайонний суд Сумської області

Ярмак О. М.

Ухвала від 20.03.2022

Цивільне

Конотопський міськрайонний суд Сумської області

Ярмак О. М.

Ухвала від 20.02.2022

Цивільне

Конотопський міськрайонний суд Сумської області

Ярмак О. М.

Ухвала від 20.02.2022

Цивільне

Конотопський міськрайонний суд Сумської області

Ярмак О. М.

Ухвала від 24.12.2021

Цивільне

Конотопський міськрайонний суд Сумської області

Ярмак О. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні