Постанова
від 09.05.2022 по справі 240/15490/21
СЬОМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 240/15490/21 Головуючий у 1-й інстанції: Черноліхов С.В.

Суддя-доповідач: Полотнянко Ю.П.

10 травня 2022 рокум. Вінниця

Сьомий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:

головуючого судді: Полотнянка Ю.П.

суддів: Смілянця Е. С. Драчук Т. О.

за участю:

секретаря судового засідання: Москалюк Ю.П.,

представника позивача: Мазуренко Т.В.

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Житомирської митниці на рішення Житомирського окружного адміністративного суду від 18 жовтня 2021 року у справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "ДКП"Фармацевтична фабрика" до Київської митниці Держмитслужби, Житомирської митниці про визнання протиправним та скасування рішення і картки відмови, зобов`язання вчинити дії,

В С Т А Н О В И В :

в липні 2021 року ТОВ «ДКП «Фармацевтична фабрика» звернулось до суду з позовом до Київської митниці Держмитслужби, Житомирської митниці, в якому просило:

- визнати протиправними та скасувати картку відмови Житомирської митниці в прийнятті митної декларації, митному оформленні випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення № UA101020/2021/00512 від 25 травня 2021 року і рішення Київської митниці Держмитслужби про визначення коду товару від 30 червня 2021 року № КТ-UA100000-2021-2021;

- зобов`язати Житомирську митницю здійснити митне оформлення товару, що поданий ТОВ "ДКП "Фармацевтична фабрика" до митного оформлення за ЕМД №UA100530/2021/324690 від 25 травня 2021 року за кодом УКТ ЗЕД 3004900000;

- стягнути з Київської митниці Держмитслужби 2639,52 грн. матеріальних збитків;

- постановити окрему ухвалу у відношенні посадової особи митного органу ОСОБА_1 .

Рішенням Житомирського окружного адміністративного суду від 18.10.2021 позов задоволено частково:

- визнано протиправною і скасовано картку відмови Житомирської митниці в прийнятті митної декларації, митному оформленні випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення № UA101020/2021/00512 від 25 травня 2021 року;

- визнано протиправним і скасовано рішення Київської митниці Держмитслужби про визначення коду товару від 30 червня 2021 року № КТ-UA100000-2021-2021;

- у задоволенні решти позовних вимог відмовлено.

Не погоджуючись з даним рішенням суду, відповідач подав апеляційну скаргу, в якій посилаючись на порушення судом норм матеріального права просить скасувати рішення суду першої інстанції та ухвалити нове рішення, яким у задоволені позовних вимог відмовити.

Представник позивача в судовому засіданні заперечила проти доводів апеляційної скарги та просила рішення суду першої інстанції залишити без змін.

Відповідачі в судове засідання повноважних представників не направили, про дату, час та місце розгляду справи повідомлені належним чином.

Відповідно до ст. 313 КАС України неявка сторін або інших учасників справи, належним чином повідомлених про дату, час і місце розгляду справи, не перешкоджає розгляду справи.

Заслухавши доповідь судді, пояснення представника позивача, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга підлягає задоволенню з огляду на наступне.

Як встановлено судом першої інстанції, 25 травня 2021 до відділу митного оформлення № 1 митного поста «Житомир-центральний» було подано митну декларацію №UA100530/2021/324690 на товар «Харчові продукти в іншому місці не зазначені: Валеріани рідка добавка, краплі по 50 мл у флаконі-4720 шт, серія 10320, 236 упаковок. Торгівельна марка VISHPHA. Виробник: ТОВ ДКП "Фармацевтична фабрика"». До митної декларації були долучені наступні товаросупровідні документи: пакувальний лист від 06 березня 2020 року ZK29619, інвойс від 06 березня 2020 року № 130155, коносамент від 28 березня 2021 року № LAX0176659, договір від 28 грудня 2019 року № 22/11-19. У всіх документах зазначено назву товару «Валериана жидкая добавка, капли по 50мл во флаконе - Valerian Liquid Supplement, drops 50 ml in a bottle».

Відповідно до даних графи 33 (код товару) МД позивачем товар задекларовано за кодом 21069098 згідно з Українською класифікацією товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТ ЗЕД) як "Харчові продукти в іншому місці не зазначені, інші".

25 травня 2021 року Житомирською митницею прийнято картку відмови в прийнятті митної декларації, митному оформленні випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення № UA101020/2021/00512.

30 червня 2021 року відділом №2 у Житомирській області Управління адміністрування митних платежів, митної вартості та митно-тарифного регулювання Київської митниці Держмитслужби за результатами опрацювання МД від 25 травня 2021 року №UA100530/2021/324690 прийнято рішення про визначення коду товару №KT-UA100000-2021-2021, а саме - 2208906900 згідно з УКТ ЗЕД.

Позивач, вважаючи такі рішення і картку відмови протиправними, звернувся із вказаним позовом до суду.

Частково задовольняючи позовні вимоги суд першої інстанції виходив з того, що товар "валеріани рідка добавка, краплі по 50 мл у флаконі -4720 шт, серія 10320, 236 упаковок. Торгівельна марка VISHPHA. Виробник: ТОВ ДКП "Фармацевтична фабрика"" не відповідає коду УКТ ЗЕД 2208906900, відтак картка відмови Житомирської митниці в прийнятті митної декларації, митному оформленні випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення № UA101020/2021/00512 від 25 травня 2021 року і рішення Київської митниці Держмитслужби про визначення коду товару від 30 червня 2021 року № КТ-UA100000-2021-2021 є неправомірними і підлягають скасуванню.

При прийнятті рішення, судом першої інстанції враховано висновок спеціалізованої лабораторії з питань експертизи та досліджень Держмитслужби № 1420003203-0190 від 16 червня 2021 року, згідно з яким у складі зразка «Харчові продукти в іншому місці не зазначені: Валеріани рідка добавка, краплі по 50 мл у флаконі-4720 шт, серія 10320, 236 упаковок. Торгівельна марка VISHPHA. Виробник: ТОВ ДКП "Фармацевтична фабрика"» виявлено етиловий спирт та сполуки, характерні для рослини виду валеріана лікарська, що не суперечить його належності до медичного екстракту валеріани у розумінні пояснень до товарної позиції 1302 УКТ ЗЕД. Тобто, цей висновок не відносить валеріани рідку добавку до товарної позиції 2208 УКТ ЗЕД.

Будь-яких додаткових документів/відомостей відповідач у позивача не витребовував, більше того не взяв до уваги реєстраційне посвідчення на лікарський засіб № UA/3505/01/01 від 23 квітня 2020 року та висновок спеціалізованої лабораторії з питань експертизи та досліджень Держмитслужби № 1420003203-0190 від 16 червня 2021 року.

Розглядаючи питання про законність та обґрунтованість судового рішення, суд апеляційної інстанції, з урахуванням доводів апелянта зазначає наступне.

Відповідно до частин першої - четвертої статті 69 Митного кодексу України (далі - МК України), товари при їх декларуванні підлягають класифікації, тобто у відношенні товарів визначаються коди відповідно до класифікаційних групувань, зазначених в УКТ ЗЕД. Митні органи здійснюють контроль правильності класифікації товарів, поданих до митного оформлення, згідно з УКТ ЗЕД. На вимогу посадової особи митного органу декларант або уповноважена ним особа зобов`язані надати усі наявні відомості, необхідні для підтвердження заявлених ними кодів товарів, поданих до митного оформлення, а також зразки таких товарів та/або техніко-технологічну документацію на них. У разі виявлення під час митного оформлення товарів або після нього порушення правил класифікації товарів митний орган має право самостійно класифікувати такі товари.

Згідно із частинами першою - четвертою статті 67 МК України, Українська класифікація товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТ ЗЕД) складається на основі Гармонізованої системи опису та кодування товарів та затверджується законом про Митний тариф України. В УКТ ЗЕД товари систематизовано за розділами, групами, товарними позиціями, товарними підпозиціями, найменування і цифрові коди яких уніфіковано з Гармонізованою системою опису та кодування товарів. Для докладнішої товарної класифікації використовується сьомий, восьмий, дев`ятий та десятий знаки цифрового коду. Структура десятизнакового цифрового кодового позначення товарів в УКТ ЗЕД включає код групи (перші два знаки), товарної позиції (перші чотири знаки), товарної підпозиції (перші шість знаків), товарної категорії (перші вісім знаків), товарної підкатегорії (десять знаків).

За правилами частини першої статті 68 МК України, ведення УКТ ЗЕД здійснює центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до пунктів 2, 3 Порядку ведення Української класифікації товарів зовнішньоекономічної діяльності, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 травня 2012 року № 428, УКТЗЕД є товарною номенклатурою Митного тарифу України, затвердженого Законом України «Про Митний тариф України», що використовується для цілей тарифного та інших видів регулювання зовнішньоекономічної діяльності, ведення статистики зовнішньої торгівлі та здійснення митного оформлення товарів. УКТЗЕД складається на основі Гармонізованої системи опису та кодування товарів Всесвітньої митної організації (далі - Гармонізована система) з урахуванням Комбінованої номенклатури Європейського Союзу (далі - Комбінована номенклатура).

Статтею 1 Закону України «Про Митний тариф України» від 4 червня 2020 року № 674-IX визначено, що цим Законом встановлюється Митний тариф України. Митний тариф України є невід`ємною частиною цього Закону та містить перелік ставок загальнодержавного податку - ввізного мита на товари, що ввозяться на митну територію України і систематизовані згідно з Українською класифікацією товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТ ЗЕД), складеною на основі Гармонізованої системи опису та кодування товарів.

Пунктами 1, 2, 3, 4, 6 Основних правил інтерпретації УКТ ЗЕД передбачено, що класифікація товарів в УКТ ЗЕД здійснюється за такими правилами:

Назви розділів, груп і підгруп наводяться лише для зручності користування УКТ ЗЕД; для юридичних цілей класифікація товарів в УКТ ЗЕД здійснюється виходячи з назв товарних позицій і відповідних приміток до розділів чи груп і, якщо цими назвами не передбачено іншого, відповідно до таких правил:

(a) будь-яке посилання в назві товарної позиції на будь-який виріб стосується також некомплектного чи незавершеного виробу за умови, що він має основну властивість комплектного чи завершеного виробу. Це правило стосується також комплектного чи завершеного виробу (або такого, що класифікується як комплектний чи завершений згідно з цим правилом), незібраного чи розібраного;

(b) будь-яке посилання в назві товарної позиції на будь-який матеріал чи речовину стосується також сумішей або сполук цього матеріалу чи речовини з іншими матеріалами чи речовинами. Будь-яке посилання на товар з певного матеріалу чи речовини розглядається як посилання на товар, що повністю або частково складається з цього матеріалу чи речовини. Класифікація товару, що складається більше ніж з одного матеріалу чи речовини, здійснюється відповідно до вимог правила 3.

У разі якщо згідно з правилом 2 (b) або з будь-яких інших причин товар на перший погляд (prіma facіe) можна віднести до двох чи більше товарних позицій, його класифікація здійснюється таким чином:

(a) перевага надається тій товарній позиції, в якій товар описується конкретніше порівняно з товарними позиціями, де дається більш загальний його опис. Проте в разі коли кожна з двох або більше товарних позицій стосується лише частини матеріалів чи речовин, що входять до складу суміші чи багатокомпонентного товару, або лише частини товарів, що надходять у продаж у наборі для роздрібної торгівлі, такі товарні позиції вважаються рівнозначними щодо цього товару, навіть якщо в одній з них подається повніший або точніший опис цього товару;

(b) суміші, багатокомпонентні товари, які складаються з різних матеріалів або вироблені з різних компонентів, товари, що надходять у продаж у наборах для роздрібної торгівлі, класифікація яких не може здійснюватися згідно з правилом 3 (a), повинні класифікуватися за тим матеріалом чи компонентом, який визначає основні властивості цих товарів, за умови, що цей критерій можна застосувати;

(c) товар, класифікацію якого не можна здійснити відповідно до правила 3 (a) або 3 (b), повинен класифікуватися в товарній позиції з найбільшим порядковим номером серед номерів товарних позицій, що розглядаються.

Товар, який не може бути класифікований згідно з вищезазначеними правилами, класифікується в товарній позиції, яка відповідає товарам, що найбільше подібні до тих, що розглядаються.

Для юридичних цілей класифікація товарів у товарних підпозиціях, товарних категоріях і товарних підкатегоріях здійснюється відповідно до назви останніх, а також приміток, які їх стосуються, з урахуванням певних застережень (mutatіs mutandіs), положень вищезазначених правил за умови, що порівнювати можна лише назви одного рівня деталізації. Для цілей цього правила також можуть застосовуватися відповідні примітки до розділів і груп, якщо в контексті не зазначено інше.

Порядок роботи відділу митних платежів (далі - ВМП), підрозділу митного оформлення (далі - ПМО) та митного поста під час здійснення контролю правильності класифікації товарів, прийняття попередніх рішень про класифікацію товарів та рішень про визначення коду товару, здійснення митних процедур, пов`язаних з контролем правильності класифікації товарів при митному контролі та оформленні товарів, що переміщуються через митний кордон України (далі - товари), порядок взаємодії з іншими структурними підрозділами митного органу при вирішенні питань класифікації товарів, а також здійснення оформлення та реєстрації рішень, надання звітності та інші питання роботи ВМП, ПМО, митного поста у напрямі класифікації товарів згідно з УКТ ЗЕД визначає Порядок роботи відділу митних платежів, підрозділу митного оформлення митного органу та митного поста при вирішенні питань класифікації товарів, що переміщуються через митний кордон України, затверджений наказом Міністерства фінансів України від 30 травня 2012 року №650 (далі - Порядок № 650).

Згідно з пунктом 3 розділу І Порядку № 650, класифікація товару - це визначення коду товару відповідно до вимог Основних правил інтерпретації УКТ ЗЕД, передбачених Законом України «Про Митний тариф України» (далі - Основні правила інтерпретації УКТ ЗЕД), з урахуванням Пояснень до УКТ ЗЕД, рішень Комітету з Гармонізованої системи опису та кодування товарів Всесвітньої митної організації, методичних рекомендацій щодо класифікації окремих товарів згідно з вимогами УКТ ЗЕД, розроблених центральним органом виконавчої влади у сфері митної справи на виконання статті 68 Митного кодексу України, до початку переміщення товару через митний кордон України, під час митного оформлення та після завершення митного оформлення.

Контроль правильності класифікації товарів - це перевірка правильності опису товару та відповідного йому коду в митній декларації вимогам Основних правил інтерпретації УКТ ЗЕД під час проведення процедур його митного контролю та митного оформлення.

Відповідно до пункту 5 розділу І Порядку № 650, контроль правильності класифікації товарів під час проведення процедур митного контролю та оформлення товарів здійснює посадова особа ПМО чи митного поста.

За змістом пунктів 1 - 3, 5 розділу ІІІ Порядку № 650, декларант або уповноважена ним особа класифікує товари згідно з УКТ ЗЕД при їх декларуванні відповідно до статті 69 Кодексу. Посадові особи ПМО чи митного поста, ВМП здійснюють контроль правильності класифікації товарів під час проведення митних формальностей при митному оформленні товарів. Обсяг контролю, достатнього для забезпечення додержання правил класифікації товарів при митному оформленні, визначається на основі результатів застосування системи управління ризиками. Рішення приймається за результатами класифікації товарів згідно з УКТ ЗЕД у разі необхідності зміни задекларованого коду товару згідно з УКТ ЗЕД, у тому числі за результатами спрацювання автоматизованої системи аналізу та управління ризиками у складних випадках митних формальностей. У разі неможливості однозначно перевірити правильність класифікації товару на підставі задекларованих відомостей відповідно до вимог статті 69 Кодексу декларант або уповноважена ним особа письмово повідомляється про необхідність надання додаткових документів чи відомостей, необхідних для підтвердження задекларованого ним коду товару згідно з УКТ ЗЕД.

Судом встановлено, що 28 грудня 2019 року між позивачем і Корпорацією "Авангард" (США) укладено договір дистрибуції товару № 22/11-19, за умовами якого Товариство з обмеженою відповідальністю "ДКП "Фармацевтична фабрика" надає Авангарду ексклюзивне право продавати товар, назва і опис якого вказані в специфікації чи інвойсі до даного Договору.

04 січня 2021 року сторони підписали додаткову угоду № 1 до вказаного договору про те, що товар, який не реалізований до 04 січня 2021 року, повертається постачальнику (продавцеві).

Товаром є валеріани рідка добавка, краплі по 50 мл у флаконі -6000 шт, серія 10320, 300 упаковок. Торгівельна марка VISHPHA. Виробник: ТОВ ДКП "Фармацевтична фабрика".

Вказаний товар було вивезено до США з кодом УКТ ЗЕД 21069098 на підставі МД №UA100530/2020/013977.

При поверненні товару у зв`язку з його неповною реалізацією позивач класифікував товар "валеріани рідка добавка по 50 мл" за кодом УКТ ЗЕД 21069098 (інші в категорії Харчові продукти, в іншому місці не зазначені). При цьому митний орган такий код коригував і вказав 2208906900 (інші напої, що містять спирт в категорії Спирт етиловий неденатурований з концентрацією спирту менш як 80 об.%; спиртові дистиляти та спиртні напої, одержані шляхом перегонки, лікери та інші напої, що містять спирт).

Як вбачається з матеріалів справи, настойка валеріани зареєстрована лікарським засобом, діючі речовини: настойка валеріани коренів (екстрагент - етанол 70%), код АТХ N05С М09 (Снодійні та седативні препарати), що підтверджується реєстраційним посвідченням №UA/3505/01/01 від 23 квітня 2020 року.

Так, при прийнятті рішення судом першої інстанції враховано висновок спеціалізованої лабораторії з питань експертизи та досліджень Держмитслужби № 1420003203-0190 від 16 червня 2021 року, згідно з яким у складі зразка «Харчові продукти в іншому місці не зазначені: Валеріани рідка добавка, краплі по 50 мл у флаконі-4720 шт, серія 10320, 236 упаковок. Торгівельна марка VISHPHA. Виробник: ТОВ ДКП "Фармацевтична фабрика"» виявлено етиловий спирт (визначена обємна частка становить 53,6 об.) та сполуки, характерні для рослини виду валеріана лікарська (ізовалеріаному кислоту, валеріанову кислоту, валеренал, вищі карбонові кислоти), що не суперечить його належності до медичного екстракту валеріани у розумінні пояснень до товарної позиції 1302 УКТ ЗЕД.

Суд зазначив, що цей висновок не відносить валеріани рідку добавку до товарної позиції 2208 УКТ ЗЕД.

Так, дійсно, як слідує з висновку спеціалізованої лабораторії з питань експертизи та досліджень Держмитслужби, остання віднесла досліджуваний зразок до екстракту валеріани у розумінні пояснень до товарної позиції 1302 УКТ ЗЕД,

Разом з тим, суд апеляційної інстанції зазначає, що згідно з додатково наданою інформацією виробника, а саме сертифікату аналізу від 06.03.2020 386921 у товарі «Валеріани рідка добавка, краплі по 50 мл у флаконі» вміст еталону складає не менше 65,0 %.

Відповідно до Основних правил інтерпретації УКТ ЗЕД (Закон України «Про Митний тариф України», за правилом 1 «Назви розділів, груп і підгруп наводяться лише для зручності користування УКТ ЗЕД; для юридичних цілей класифікація товарів в УКТ ЗЕД здійснюється виходячи з назв товарних позицій і відповідних приміток до розділів чи груп і, якщо цими назвами не передбачено іншого».

Згідно з приміткою 1(g) до групи 13 УКТ ЗЕД до товарної позиції 1302 не включаються медикаменти товарної позиції 3003 або 3004. У поясненнях до товарної позиції 1302 зазначено, що до цієї товарної позиції включаються соки (рослинні продукти, звичайно одержувані під час природного випотівання, надрізання) та екстракти (рослинні продукти, що виділені з первинної рослинної сировини розчинниками) за умови, що вони не включені в більш конкретні товарні позиції УКТ ЗЕД. Також у поясненнях вказано, що рослинні соки та екстракти цієї товарної позиції звичайно є сировиною для виробництва різних продуктів. Вони не включаються до цієї товарної позиції, якщо в результаті додання до них інших речовин вони набувають властивостей готових харчових продуктів, лікарських засобів і т.п.

Тобто у товарній позиції 1302 класифікуються сировинні матеріали, що використовуються для подальшого виробництва готових харчових продуктів, лікарських засобів і т.п.

Класифікацію товару «Валеріани рідка добавка, краплі по 50 мл у флаконі» також неможливо розглядати як лікарський засіб товарної позиції 3004 УКТ ЗЕД, оскільки він не відповідає всім вимогам Додаткової примітки до групи ЗО «Фармацевтична продукція» УКТ ЗЕД.

В примітці зазначено:

1. Товарна позиція 3004 включає лікарські засоби, виготовлені на основі рослинної сировини, та препарати, виготовлені на основі таких активних речовин, як вітаміни, мінеральні речовини, незамінні амінокислоти або жирні кислоти, в упаковках для роздрібної торгівлі. Ці препарати класифікують у товарній позиції 3004, якщо вони мають на етикетці, упаковці або в інструкції для користувачів відповідні вказівки:

(a) специфічні недуги, хвороби або їх ознаки, для лікування яких цей продукт повинен використовуватися;

(b) концентрація активної речовини або речовин;

(c) дозування; та

(d) спосіб застосування.

У документах, на етикетці, упаковці товару «Валеріани рідка добавка, краплі по 50 мл у флаконі» відсутні відомості про:

(a) специфічні недуги, хвороби або їх ознаки, для лікування яких цей продукт повинен використовуватися;

(b) концентрація активної речовини або речовин.

Тобто товар не відноситься до лікарського засобу та у розумінні пояснень до товарної позиці 3004 УКТ ЗЕД не може класифікуватися в останній.

Декларант (виробник товару) в гр.31 МД зазначає, що товар являє собою «Харчові продукти в іншому місці не зазначені: Валеріани рідка добавка, краплі по 50 мл у флаконі...» та декларує його за кодом 2106 90 98 як готовий харчовий продукт. Проте у жодному товаросупровідному документі, наданому для здійснення експортно-імпортних операцій, не вказує на наявність у складі продукту етилового спирту.

Таку інформацію декларантом (ТОВ «ДКП «Фармацевтична фабрика») було надано на вимогу митного органу.

Як визначено Порядком заповнення митних декларацій на бланку єдиного адміністративного документа, затвердженого наказом Мінфіну від 30.05.2012 №651 (зареєстровано в Міністерстві юстиції України 14 серпня 2012 р. за N 1372/21684) /розділ 2/ в гр.31 під номером 1 зазначаються найменування та звичайний торговельний опис, що дає змогу ідентифікувати та класифікувати товар (фізичні характеристики товару в обсязі, достатньому для однозначного віднесення його до коду згідно з УКТ ЗЕД, у кількості знаків, визначеній правилами заповнення графи 33 МД для відповідного митного режиму та особливостей переміщення): наприклад, комплектність або завершеність (зібраний/незібраний), кількісний та якісний склад (матеріал, речовина, суміш, сполука тощо), основні властивості товару (призначення, розмір, розфасування, пакування тощо). Фактично така інформація не зазначалась.

Відповідно до відомостей, зазначених на паперових етикетках, вміщених у картонних коробках (упаковці) і самій упаковці, добавка кореня валеріани:

- полегшує безсоння та нервову напругу, а також сприяє розслабленню;

- продукт не призначений для діагностики, лікування та запобіганню будь-який захворювань:

- містить екстракт кореня валеріани (1:5) в 70% етанолі.

Згідно з інформацією, що розміщена на сайті з продажу вищевказаного товару у США https://arbcstore.com/product/valerian-Iiquid-,supplement/ добавка кореня валеріани:

Helps to Fall Asleep Fast and Stay Asleep Longer

Soothes Mental and Physical Tension

- допомагає швидко заснути і довше спати;

- знімає психічну та фізичну напругу.

Тобто повністю підтверджується той факт, що товар є готовою добавкою з вмістом етилового спирту, яка полегшує стан при нездужанні або призначена для підтримки загального стану здоров`я і сприятливо впливає на загальний стан здоров`я та самопочуття.

Згідно з УКТ ЗЕД добавки з вмістом етилового спирту, які полегшують стан при нездужанні, призначені для підтримки загального стану здоров`я: сприятливо впливають на загальний стан здоров`я та самопочуття та не призначені для діагностики, лікування та запобіганню будь-який захворювань класифікуються у товарній позиції 2208 УКТ ЗЕД. У поясненнях до товарної позиції п.16 вказано, що до цієї позиції відносяться «Спиртні напої, іноді називані «харчові добавки», призначені для підтримки загального стану здоров`я та доброго самопочуття. Вони, наприклад, можуть бути приготовлені на екстрактах рослин, плодових концентратах, лецитинах, хімічних продуктах і т.д. і містити добавки вітамінів чи сполук заліза».

Підтвердженням правильності класифікації товару «Харчові продукти в іншому місці не зазначені: Валеріани рідка добавка, краплі по 50 мл флаконі...» є інформація наведена у Регламентах Європейського Союзу з питань класифікації товарів, які надавалися до матеріалів справи і яким суд не надав оцінки.

Так, до матеріалів справи відповідачем долучено витяг з Регламенту з офіційним перекладом. (а.с.110).

Відповідно до Регламенту 1114/2006 of 20.7.2006 (OJ L 199, 21.7.2006, р. 3) подібний товар «Рідкий продукт на основ, настоянки арніки (співвідношення арніка/екстракт 1:10), розфасований для роздрібної торгівлі у флаконі об`ємом 50 мл та спиртовим вмістом 45 °/: Згідно з упаковкою, продукт призначений для споживання людиною для використання, крім виробництва алкогольних напоїв. Рекомендована доза від ЗО до 50 крапель, розведених у половині склянки води, 2-3 рази на день» класифіковано за кодом 2208 90 69, тобто як і спірний товар.

В оригіналі зазначеного регламенту, розміщеного на сайті https://eur- lex.eurom.eii/legal-ontent/EN/TXT/HTML/?uri=CELEX:32006R 1114from=EN наведено обґрунтування такої класифікації товару:

- Classification is determined by General Rules 1 and 6 for the interpretation of the Combined Nomenclature, Note 1(d) to Chapter 13, and by the wording of CN codes 2208, 2208 90 and 2208 90 69. Being a beverage the product cannot be classified in Chapter 13. It cannot be regarded as a medicament of heading 3004 because it does not meet the criteria of the Additional Note 1 to Chapter 30. The product has to be classified as a spirituous beverage of heading 2208 (HSEN to heading 2208, third paragraph, item 16).

- Класифікація визначається за Основними Правилами 1 і 6 для інтерпретації комбінованої номенклатури, примітка 1 (g) до групи 13, і пояснень кодів комбінованої номенклатури 2208, 2208 90 і 2208 90 69. Будучи напоєм, продукт не може бути класифікований у групі 13. Його не можна розглядати як лікарський засіб товарної позиції 3004, оскільки він не відповідає критеріям Додаткової примітки 1 до групи 30. Продукт має бути віднесений до спиртних напоїв товарної позиції 2208 (пояснення до товарної позиції 2208, третій, пункт 16).

Що стосується реєстраційного посвідчення на лікарський засіб №UA/3505/01/01 від 23.04.2020 року, то таке посвідчення не може бути прийнятим як доказ у справі, оскільки реєстраційне посвідчення на лікарський засіб №UA/3505/01/01 від 23.04.2020 видане на лікарський засіб «Валеріани настойка», а не на «Валеріани рідка добавка, краплі...», а також у вказаному посвідченні відсутнє посилання на «Валеріани рідка добавка».

Отже, відсутні будь-які підстави для використання Реєстраційного посвідчення №UA/3505/01/01 від 23.04.2020.

Проте, цим обставинам суд першої інстанції належної оцінки не надав.

Тому, висновок суду першої інстанції про те, що товар "валеріани рідка добавка, краплі по 50 мл у флаконі -4720 шт, серія 10320, 236 упаковок. Торгівельна марка VISHPHA. Виробник: ТОВ ДКП "Фармацевтична фабрика"" не відповідає коду УКТ ЗЕД 2208906900 є помилковим.

Колегія суддів апеляційної інстанції враховуючи вищевикладене, дійшла висновку, що відповідно до своїх характеристик, приміток до груп 13 та 30 УКТ ЗЕД, пояснень до товарних позицій 1302, 2106, 2208 та 3004 товар заявлений до митного оформлення як «Харчові продукти в іншому місці не зазначені: Валеріани рідка добавка, краплі по 50 мл у флаконі...» не відповідає заявленому коду та з урахуванням правил 1, 6 Основних правил інтерпретації повинен класифікуватись у товарній позиції 2208 за кодом 2208 90 69 00 згідно з УКТ ЗЕД.

Посилання позивача на оформлення такого товару у митному режимі експорт у березні 2020 року за МД №UA 100530/2020/013977, колегія суддів не приймає до уваги, оскільки Митний кодекс України та видані на його основі підзаконні акти не містять жодних норм, які б зобов`язували проводити митне оформлення відповідно до даних, що були зазначені у митній декларації, за якою митне оформлення такого товару здійснювалося раніше.

З урахуванням викладеного, колегія суддів вважає, що відповідачем правомірно прийнято рішення про визначення коду товару від 30.06.2021 №КТ-UA100000-2021-2021 та картку відмови в прийнятті митної декларації, митному оформленні випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення № UA 101020/2021/00512 від 25.05.2021.

Щодо стягнення з Київської митниці Держмитслужби 2639,52 грн. матеріальних збитків, то така вимога задоволенню не підлягає, оскільки позивачем на підтвердження понесених витрат не надано належних та допустимих доказів.

Наданий позивачем рахунок-фактура № СФ-0004791 від 16 липня 2021 року є недостатнім доказом для стягнення з відповідача матеріальних витрат, оскільки він не доводить, що саме спірний товар "валеріани рідка добавка, краплі по 50 мл у флаконі-4720 шт, серія 10320, 236 упаковок. Торгівельна марка VISHPHA. Виробник: ТОВ ДКП "Фармацевтична фабрика"" зберігався на складі і що саме відносно нього здійснювалися вантажно-розвантажувальні роботи.

З огляду на викладене, а також ураховуючи обставини даної справи, суд дійшов висновку, що адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "ДКП "Фармацевтична фабрика" задоволенню не підлягає.

Щодо клопотання позивача про постановлення окремої ухвали у відношенні посадової особи митного органу ОСОБА_1 , суд зазначає наступне.

Повноваження суду щодо постановлення окремої ухвали визначені статтею 249 Кодексу адміністративного судочинства України.

Так, відповідно до частин 1, 2 статті 249 КАС України, суд, виявивши під час розгляду справи порушення закону, може постановити окрему ухвалу і направити її відповідним суб`єктам владних повноважень для вжиття заходів щодо усунення причин та умов, що сприяли порушенню закону.

У разі необхідності суд може постановити окрему ухвалу про наявність підстав для розгляду питання щодо притягнення до відповідальності осіб, рішення, дії чи бездіяльність яких визнаються протиправними.

Інститут постановлення окремої ухвали є крайньою мірою і може застосовуватися лише у випадках, коли є очевидним порушення закону та з метою вжиття заходів щодо усунення причин та умов, що сприяли такому порушенню. Крім того, постановлення окремої ухвали є правом, а не обов`язком суду.

З огляду на викладені вище обставини, суд не знаходить підстав для винесення окремої ухвали стосовно посадової особи митного органу ОСОБА_1 .

За таких обставин, оцінивши зібрані докази у сукупності, колегія суддів апеляційного суду приходить до переконання, що доводи апеляційної скарги відповідача є обґрунтованими та спростовують висновки суду першої інстанції.

Враховуючи викладене, судом першої інстанції неповно з`ясовано обставини, що мають значення для справи, неправильно застосовано норми матеріального права, відтак оскаржуване рішення суду відповідно до вимог статті 317 КАС України підлягає скасуванню з одночасним прийняттям постанови про відмову в задоволенні адміністративного позову з наведених вище підстав.

Керуючись ст.ст. 243, 250, 308, 310, 315, 317, 321, 322, 325, 329 КАС України, суд

П О С Т А Н О В И В:

апеляційну скаргу Житомирської митниці задовольнити повністю.

Рішення Житомирського окружного адміністративного суду від 18 жовтня 2021 року скасувати.

Ухвалити нове рішення, яким у задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю "ДКП"Фармацевтична фабрика" відмовити повністю.

Постанова суду набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена в касаційному порядку згідно зі ст.ст.328, 329 КАС України.

Постанова суду складена в повному обсязі 12 травня 2022 року.

Головуючий Полотнянко Ю.П. Судді Смілянець Е. С. Драчук Т. О.

Дата ухвалення рішення09.05.2022
Оприлюднено22.06.2022
Номер документу104299890
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —240/15490/21

Постанова від 09.05.2022

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Полотнянко Ю.П.

Постанова від 09.05.2022

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Полотнянко Ю.П.

Ухвала від 24.04.2022

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Полотнянко Ю.П.

Ухвала від 25.01.2022

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Полотнянко Ю.П.

Ухвала від 25.01.2022

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Полотнянко Ю.П.

Ухвала від 21.12.2021

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Полотнянко Ю.П.

Ухвала від 18.10.2021

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Черноліхов Сергій Вікторович

Рішення від 18.10.2021

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Черноліхов Сергій Вікторович

Ухвала від 23.07.2021

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Черноліхов Сергій Вікторович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні