Ухвала
від 13.05.2022 по справі 182/620/22
НІКОПОЛЬСЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 182/620/22

Провадження № 1-кс/0182/500/2022

У Х В А Л А

Іменем України

13.05.2022 року м. Нікополь

Слідчий-суддя Нікопольського міськрайонного суду Дніпропетровської області ОСОБА_1

при секретарі ОСОБА_2

розглянувши клопотання слідчого Нікопольського РУП ГУНП в Дніпропетровській області ОСОБА_3 за кримінальним провадженням №42021042100000148 від 09.12.2021 з правовою кваліфікацією за ч. 3 ст. 368 КК України про відсторонення від посади підозрюваного:

ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженця м. Першотравенськ Дніпропетровської області, громадянина України, з вищою освітою, одруженого, працюючого на посаді провідного спеціаліста відділу карантину рослин Управління фітосанітарної безпеки Головного управління Держпродспоживслужби у Дніпропетровській області, фактично проживаючого за адресою: АДРЕСА_1 , який не є інвалідом, не є депутатом, раніше не судимого,

за участю

прокурора ОСОБА_5

підозрюваного ОСОБА_4

адвоката ОСОБА_6

слідчого ОСОБА_3

ВСТАНОВИВ:

Старший слідчий Нікопольського РУП ГУНП в Дніпропетровській області ОСОБА_3 звернувся до суду з клопотанням, погодженим з прокурором Нікопольської окружної прокуратури ОСОБА_5 про відсторонення від посади ОСОБА_4 . ІНФОРМАЦІЯ_1 , підозрюваного у вчиненні кримінального правопорушення що мають правову кваліфікацію за ч.3 ст.368 КК України, яке мотивоване наступним:

Згідно наказу №108-К від 23.05.2016, виданого в.о. начальника Головного управління Держпродспоживслужби в Дніпропетровській області ОСОБА_7 , з 24.05.2016 ОСОБА_4 призначено на посаду провідного спеціаліста відділу карантину рослин Управління фітосанітарної безпеки Головного управління Держпродспоживслужби в Дніпропетровській області (далі по тексту - провідний спеціаліст).

Згідно наказу №227-к від 22.05.2020, у відповідності до ЗУ «Про державну службу», з 24.05.2020 ОСОБА_4 присвоєно 8 ранг державного службовця в межах посад категорії «В».

Відповідно до п.п. 3 п. 2 ч. 2 ст. 6 Закону України «Про державну службу» до категорії «В» відносяться інші посади державної служби, не віднесені до категорій «А» і ОСОБА_8 .

Відповідно до своєї посадової інструкції провідного спеціаліста, з якою ОСОБА_4 був ознайомлений 25.11.2021, на останнього було покладено у т.ч. наступні обов`язки:

-здійснення в межах компетенції державного нагляду (контролю) у сферах карантину та захисту рослин або дотримання у цих сферах вимог інструкцій, технологій, регламентів та інших заходів межах своїх повноважень (п. 3 Розділ 3);

-надання адміністративних послуг та проведення фіто санітарних процедур до об`єктів регулювання, відповідно до чинного законодавства (п. 4 Розділу 3);

-здійснення державного фітосанітарного контролю за рослинами, шкідливими організмами, продуктами рослинного походження та іншими об`єктами регулювання, що переміщуються територією України, через пункти пропуску на державному кордоні України та карантинні зони (у тому числі, що надходять у багажі, поштових відправленнях і ручній поклажі) (п. 5 Розділу 3).

Згідно ст. 10 ЗУ «Про карантин рослин» провідний спеціаліст ОСОБА_4 наділений наступними правами та обов`язками посадових осіб, які здійснюють державний контроль та нагляд:

-проводити фітосанітарні процедури до об`єктів регулювання;

-затримувати згідно із законом об`єкти регулювання для інспектування та фітосанітарної експертизи (аналізів), якщо вони переміщуються без відповідних фітосанітарних документів або у разі візуального виявлення у вантажі регульованого шкідливого організму;

-здійснювати державний контроль та нагляд, інспектування та моніторинг відповідної території, об`єктів регулювання;

-проводити відбір зразків з партії рослин і рослинних продуктів для проведення фітосанітарної експертизи (аналізів) відповідно до цього Закону;

-накладати у порядку, встановленому законом, адміністративні стягнення на осіб, винних у порушенні законодавства про карантин рослин;

-здійснювати контроль за проведенням огляду в частині відбору зразків фахівцями фітосанітарної лабораторії та вибірковий контроль за проведенням фітосанітарної експертизи (аналізів);

-здійснювати інші повноваження, передбачені цим Законом.

Згідно Положення про відділ карантину рослин управління фітосанітарної безпеки Головного управління Держпродспоживслужби в Дніпропетровській області (далі Відділ), затвердженого наказом Головного управління Держпродспоживслужби в Дніпропетровській області №949-ОД від 29.10.2021, Відділ є структурним підрозділом управління фітосанітарної безпеки Головного управління Держпродспоживслужби в Дніпропетровській області.

Відповідно до Положення про управління фітосанітарної безпеки Головного управління Держпродспоживслужби в Дніпропетровській області, затвердженого наказом Головного управління Держпродспоживслужби в Дніпропетровській області №949-ОД від 29.10.2021, Управління є структурним підрозділом Головного управління Держпродспоживслужби в Дніпропетровській області.

Працівники Відділу за посадою є державними фітосанітарними інспекторами державними інспекторами та призначаються на посади і звільняються з посад відповідно до ЗУ «Про державну службу» начальником Головного управління.

Завданнями Відділу є: організація та участь у забезпеченні реалізації державної правової політики пов`язану з фіто санітарною безпекою України; здійснення державного контролю за дотриманням карантинного режиму і проведенням заходів із карантину рослин при вирощуванні, заготівлі, вивезенні, ввезенні, транспортуванні, зберіганні, переробці, реалізації та використанні об`єктів регулювання; проведення фітосанітарних процедур до об`єктів регулювання та ін.

Відповідно до ст. 11 ЗУ «Про карантинрослин» від30.06.1993№3348-XII рішення державного фітосанітарного інспектора щодо заборони вирощування, вивезення, ввезення, транспортування (у тому числі експорту, імпорту, транзиту), зберігання, реалізації чи використання об`єктів регулювання, прийняті в межах його повноважень, є обов`язковими для виконання.

У відповідності до ст. 1 ЗУ «Про карантин рослин», об`єкти регулювання - будь-яка рослина, продукт рослинного походження, місце зберігання, упаковка, засоби перевезення, контейнери, ґрунт та будь-які інші організми, об`єкти або матеріали, здатні переносити чи поширювати регульовані шкідливі організми, які визначаються окремо для цілей імпорту, експорту та реекспорту, а також для цілей контролю за переміщенням територією України.

Об`єкти регулювання, в тому числі дерев`яний пакувальний матеріал у значенні Міжнародного стандарту з фітосанітарних заходів № 15, транспортні засоби та транспортне обладнання (контейнери) з об`єктами регулювання, вживане сільськогосподарське знаряддя, а також вживана техніка і обладнання для агропромислового комплексу, що переміщується через карантинні зони, підлягають інспектуванню, яке проводиться державним фітосанітарним інспектором (п.19 Порядку проведення інспектування, огляду, фітосанітарної експертизи (аналізів), повторної фітосанітарної (арбітражної) експертизи (аналізів), нагляду, обстеження, моніторингу, знезараження об`єктів регулювання, оформлення сертифікатів, передбаченихЗаконом України«Про карантин рослин», контролю за проведенням огляду в частині відбору зразків та вибіркового контролю за проведенням фітосанітарної експертизи (аналізів) (далі Порядок), затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 15 листопада 2019 р. № 1177.

Згідно п. 36 Порядку об`єкти регулювання підлягають фітосанітарній експертизі (аналізам).

Плата за фітосанітарні процедури щодо об`єктів регулювання та/або об`єктів здійснюється до їх проведення (п. 10 Порядку).

Згідно ст. 1 ЗУ «Про карантин рослин» фітосанітарна процедура - спосіб застосовування фітосанітарних заходів, включаючи інспектування, огляд, фітосанітарну експертизу (аналізи), нагляд або здійснення контролю за знезараженням об`єктів регулювання. Фітосанітарні заходи - законодавство або фітосанітарна процедура, спрямовані на попередження появи та запобігання поширенню карантинних організмів або на обмеження економічно несприятливого впливу регульованих некарантинних організмів.

Згідно п. 3 Порядку, фітосанітарні процедури та знезараження проводяться щодо об`єктів регулювання та/або об`єктів на підставі фітосанітарних заходів, у тому числі визначених країною-імпортером або міжнародним договором України, в одному з таких випадків:

-ініціатива власника об`єкта регулювання та/або об`єкта, або уповноваженої ним особи (далі - власник);

-рішення державного фітосанітарного інспектора;

-рішення Держпродспоживслужби.

Фітосанітарні процедури, проведені державним фітосанітарним інспектором, оформлюються актом про проведення фітосанітарних процедур.

Акт про проведення фітосанітарних процедур оформлюється державним фітосанітарним інспектором:

- у паперовій формі у двох примірниках та скріплюється підписом і трикутною печаткою державного фітосанітарного інспектора та підписом власника. Перший примірник видається власнику, другий - залишається у відповідному територіальному органі Держпродспоживслужби, державний фітосанітарний інспектор якого видавав такий акт;

- в електронній формі із створеним кваліфікованим електронним підписом державного фітосанітарного інспектора шляхом використання електронних сервісів (п.4 Положення).

Згідно Розділу «Карантинна експертиза» ДСТУ №3355-96 «Продукція сільськогосподарська рослинна. Методи відбору проб в процесі карантинного огляду та експертизи», акт фітосанітарного контролю матеріалів складається за результатами експертизи.

Відповідно до ч. 10 ст. 13 ЗУ «Про карантин рослин» за результатами проведеної фітосанітарної експертизи (аналізів) фітосанітарна лабораторія надає висновок фітосанітарної експертизи (аналізів), який встановлює фітосанітарний стан всієї партії вантажу.

Крім того, відповідно до п. 46 зазначеного Порядку, державна фітосанітарна лабораторія зобов`язана відмовити у проведенні фітосанітарної експертизи у випадках:

- тимчасової неможливості застосування лабораторного обладнання для проведення фітосанітарної експертизи (аналізів);

- непридатності зразків для встановлення фітосанітарного стану, в тому числі недотримання умов зберігання, невідповідності зразка опису в супровідних документах, невідповідності стадії розвитку рослини для визначення шкідливих організмів;

- відсутності акредитації, уповноваження та реєстрації фітосанітарної лабораторії відповідно доЗакону України«Про карантин рослин».

Також, встановлено, що згідно п. 43 Порядку, висновок фітосанітарної експертизи (аналізів) надається за результатами аналізу щодо наявності шкідливих організмів у строк не більше ніж 30 днів з дня подання зразка об`єкта регулювання на фітосанітарну експертизу (аналіз).

Фітосанітарна експертиза (аналізи) зразків об`єктів регулювання або об`єктів проводиться в порядку черговості їх надходження до фітосанітарної лабораторії, за виключенням зразків, які визначені фітосанітарною лабораторією як позачергові (п. 48 Порядку).

Так, 03.12.2021 фізична особа-підприємець ОСОБА_9 , перебуваючи у службовому приміщенні Головного управління Держпродспоживслужби в Дніпропетровській області, розташованого за адресою: Дніпропетровська область, м. Павлоград, вул. Терьошкіна, б.2, звернувся до провідного спеціаліста ОСОБА_4 з питанням щодо оформлення та отримання документів від органів Держпродспоживслужби, які дозволять безперешкодно та у найкоротший строк розпочати реалізацію партії новорічних ялинок у м. Павлограді Дніпропетровської області. Провідний спеціаліст ОСОБА_4 повідомив ОСОБА_9 про необхідність у даному випадку проведення передбачених діючим законодавством фітосанітарних заходів щодо новорічних ялинок зі сплатою передбачених діючим законодавством платежів за здійснення фітосанітарних заходів, у тому числі за видачу акту про результати інспектування та огляду об`єктів регулювання - ялинок новорічних.

В цей час у провідного спеціаліста ОСОБА_4 виник умисел, направлений на вимагання та одержання неправомірної вигоди від ФОП ОСОБА_9 за безперешкодну та швидку видачу останньому акту про результати інспектування та огляду об`єктів регулювання - ялинок новорічних. Реалізуючи свій злочинний умисел, керуючись в своїй діяльності ЗУ «Про карантин рослин», Положенням про відділ фітосанітарних заходів на кордоні управління фітосанітарної безпеки Головного управління Держпродспоживслужби в Дніпропетровській області, Порядком проведення інспектування, огляду, фітосанітарної експертизи (аналізів), повторної фітосанітарної (арбітражної) експертизи (аналізів), нагляду, обстеження, моніторингу, знезараження об`єктів регулювання, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 15.11.2019 №1177, своєю посадовою інструкцією, будучи службовою особою, маючи прямий умисел, керуючись корисливим мотивом, зловживаючи своїм службовим становищем, усвідомлюючи характер свого діяння, передбачаючи його наслідки та бажаючи їх настання, провідний спеціаліст ОСОБА_4 з метою одержання неправомірної вигоди для себе повідомив ОСОБА_9 , що останній не встигне отримати необхідні йому дозвільні документи у бажаний йому термін. При цьому ОСОБА_4 висловив вимогу ОСОБА_9 про необхідність передання ОСОБА_4 особисто в якості неправомірної вигоди паливної картки мережі АЗС на 200 літрів пального А-95 за безперешкодну та швидку видачу ОСОБА_9 акту про результати інспектування та огляду об`єктів регулювання - ялинок новорічних, без якого неможливо розпочати реалізацію новорічних ялинок.

ОСОБА_9 , розуміючи, що без передачі вказаної неправомірної вигоди він своєчасно не отримає необхідні йому документи, у тому числі акт про результати інспектування та огляду об`єктів регулювання, та не зможе розпочати реалізацію новорічних ялинок у стислий строк, погодився передати ОСОБА_4 вказану паливну картку мережі АЗС на 200 літрів пального А-95.

В подальшому, 14.12.2021 ОСОБА_9 здійснив 2 обов`язкових платежі, а саме один платіж в сумі 43,91 грн. з призначенням платежу «оплата рахунку за оформлення акту фітосанітарного контролю» та один платіж в сумі 372,90 грн. з призначенням платежу «оплата рахунку за аналіз посадкового та іншого рослинного ґрунту на виявлення шкідників, нематод та мікологічних хвороб рослин» за платіжними реквізитами, які йому надав ОСОБА_4 .

Після чого, у невстановлені досудовим слідством день та час, у невстановленому досудовим слідством місці провідний спеціаліст ОСОБА_4 , за попередньою домовленістю з ОСОБА_9 , заповнив від імені останнього заяву про видачу акту про результати інспектування та огляду об`єктів регулювання - ялинок новорічних.

В подальшому, 21.12.2021 приблизно о 15:35 годині ФОП ОСОБА_9 , перебуваючи на дворовій території багатоквартирного житлового будинку АДРЕСА_2 , відповідно до попередніх домовленостей з ОСОБА_4 , отримав від останнього акт про результати інспектування та огляду об`єктів регулювання №60/04-6006/036186-В від 16.12.2021, яким «дозволяється використання вантажу за призначенням», а також, отримав для підпису акт виконаних робіт про «огляд об`єктів регулювання з оформленням акту фітосанітарного контролю».

Після цього, ОСОБА_9 , діючи відповідно до заявлених раніше ОСОБА_4 вимог, перебуваючи у тому ж місці та у той самий час, повідомив останньому, що готовий передати йому неправомірну вигоду - паливну картку мережі АЗС «ОККО» на 200 літрів пального А-95, яку ОСОБА_9 мав при собі, за дії ОСОБА_4 , що мали наслідком видачу останнім акту про результати інспектування та огляду об`єктів регулювання - ялинок новорічних, який дозволить ОСОБА_9 розпочати реалізацію вказаних ялинок, а після цього ОСОБА_9 передав ОСОБА_4 в руки заздалегідь ідентифіковану паливну картку мережі АЗС «ОККО» на 200 літрів пального А-95, на рахунку якої було 6200 гривень, яку ОСОБА_4 залишив при собі.

Провідний спеціаліст Головного управління Держпродспоживслужби ОСОБА_4 , отримавши таким чином зазначену паливну картку в якості неправомірної вигоди, довів реалізацію свого злочинного умислу до кінця, залишивши, передану ОСОБА_9 в якості неправомірної вигоди паливну картку собі для використання.

Ці умисні дії ОСОБА_4 органом досудового розслідування кваліфіковано за ч. 3 ст. 368 КК України - одержання службовою особою неправомірної вигоди для себе, за вчинення такою службовою особою в інтересах того, хто надає неправомірну вигоду, будь-якої дії з використанням наданого їй службового становища, поєднане з вимаганням неправомірної вигоди.

Вина ОСОБА_4 у скоєнні ним інкримінованого йому суспільно небезпечному діянні, повністю підтверджується зібраними у кримінальному провадженні доказами: показаннями свідків, протоколами обшуків, протоколами проведених негласних слідчих (розшукових) дій, долученими речовими доказами, іншими матеріалами кримінального провадження.

Вказане кримінальне правопорушення за ч. 3 ст. 368 КК України є тяжким злочином, за яке передбачене покарання у вигляді позбавлення волі на строк від 5 до 10 років з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років та з конфіскацією майна.

Підозрюваний ОСОБА_4 на даний час обіймає посаду провідного спеціаліста відділу карантину рослин управління фітосанітарної безпеки Держпродспоживслужби у Дніпропетровській області.

На вказаній посаді ОСОБА_4 може продовжувати створювати умови для вчинення ним аналогічних кримінальних правопорушень, так як продовжує виконувати функції згідно покладених на нього обов`язків.

Під час розгляду клопотання необхідності у допиті свідків немає.

У зв`язку з наведеним, слідчий і звернувся до суду з вказаним клопотанням.

В судовому засіданні прокурор ОСОБА_5 клопотання підтримав та просив його задовольнити.

Підозрюваний у судовому засіданні проти клопотання не заперечував, зазначивши що на теперішній час знаходиться в простої.

Захисник залишив клопотання на розсуд суду.

Заслухавши учасників судового засідання, дослідивши матеріали кримінального провадження, слідчий суддя приходить до наступного висновку.

Згідност. 43 Конституції України, кожен громадянин має право на працю, що включає можливість заробляти собі на життя працею, яку він вільно обирає, а тому будь-які обмеження щодо реалізації цього права, у тому числі і відсторонення особи від посади під час кримінального провадження, повинно здійснюватися виключно на підставі та у порядку, передбаченомуКПК України.

Пунктами 1 та 2 статті 154 КПК України передбачено, що :

1. Відсторонення від посади може бути здійснено щодо особи, яка підозрюється або обвинувачується у вчиненні злочину середньої тяжкості, тяжкого чи особливо тяжкого злочину, і незалежно від тяжкості злочину - щодо особи, яка є службовою особою правоохоронного органу.

2. Відсторонення від посади здійснюється на підставі рішення слідчого судді під час досудового розслідування чи суду під час судового провадження на строк не більше двох місяців.

Умисні дії ОСОБА_4 були кваліфіковані органом досудового розслідування за ч. 3 ст. 368 КК України - одержання службовою особою неправомірної вигоди для себе, за вчинення такою службовою особою в інтересах того, хто надає неправомірну вигоду, будь-якої дії з використанням наданого їй службового становища, поєднане з вимаганням неправомірної вигоди.

Підозрюваний ОСОБА_4 на даний час обіймає посаду провідного спеціаліста відділу карантину рослин управління фітосанітарної безпеки Держпродспоживслужби у Дніпропетровській області.

Згідно з п.4 ч.2 ст. 131 КПК України, відсторонення від посади є заходом забезпечення кримінального провадження.

Відповідно до ч.1,2 ст. 154 КПК України, відсторонення від посади може бути здійснено щодо особи, яка підозрюється або обвинувачується у вчиненні злочину. Відсторонення від посади здійснюється на підставі рішення слідчого судді під час досудового розслідування чи суду під час судового провадження на строк не більше двох місяців. Строк відсторонення від посади може бути продовжено відповідно до вимогстатті 158цього Кодексу.

При вирішенні питання про відсторонення від посади суд, відповідно до ст. 157 КПК України, враховує правові підстави для відсторонення від посади, наслідки відсторонення від посади для інших осіб, а також той факт, що підозрі у вчиненню ОСОБА_4 інкримінованого правопорушення сприяло перебування останнього на посаді.

Відповідно до ч. 5ст. 65 Закону України «Про запобігання корупції»особа, якій повідомлено про підозру у вчиненні нею злочину у сфері службової діяльності, підлягає відстороненню від виконання повноважень на посаді в порядку, визначеному законом.

На вказаній посаді ОСОБА_4 може продовжувати створювати умови для вчинення ним аналогічних кримінальних правопорушень, так як продовжує виконувати функції згідно покладених на нього обов`язків.

За думкою суду, слідчим надано достатньо доказів, які дають підстави вважати, що оголошена підозра ОСОБА_4 у вчиненні кримінального правопорушення ч. 3 ст. 368 КК України є обґрунтованою.

З огляду на вищенаведене вважаю можливим клопотання про відсторонення від посади ОСОБА_4 задовольнити.

керуючись ст. ст. 154-157 КПК України. -

ПОСТАНОВИВ :

Клопотання старшого слідчого Нікопольського РУП ГУНП в Дніпропетровській області ОСОБА_3 , погоджене прокурором Нікопольської окружної прокуратури ОСОБА_5 про відсторонення від посади ОСОБА_4 . ІНФОРМАЦІЯ_1 , підозрюваного у вчиненні кримінального правопорушення що мають правову кваліфікацію за ч.3 ст.368 КК України - задовольнити.

Відсторонити підозрюваного ОСОБА_4 від займаної посади провідного спеціаліста відділу карантину рослин Управління фітосанітарної безпеки Головного управління Держпродспоживслужби в Дніпропетровській області строком на два місяці, тобто до 13.07.2022 року включно

Контроль за виконанням ухвали покласти на старшого слідчого СВ Нікопольського РУП ГУНП в Дніпропетровській області ОСОБА_3 .

Копії ухвали надіслати заінтересованим особам.

Ухвала слідчого судді може бути оскаржена шляхом подачі апеляційної скарги безпосередньо до Дніпровського апеляційного суду протягом п`яти днів з дня її оголошення.

Слідчий суддя ОСОБА_1

СудНікопольський міськрайонний суд Дніпропетровської області
Дата ухвалення рішення13.05.2022
Оприлюднено23.01.2023
Номер документу104304855
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про відсторонення від посади

Судовий реєстр по справі —182/620/22

Ухвала від 13.05.2022

Кримінальне

Нікопольський міськрайонний суд Дніпропетровської області

Чуприна А. П.

Ухвала від 13.05.2022

Кримінальне

Нікопольський міськрайонний суд Дніпропетровської області

Чуприна А. П.

Ухвала від 13.05.2022

Кримінальне

Нікопольський міськрайонний суд Дніпропетровської області

Чуприна А. П.

Ухвала від 13.05.2022

Кримінальне

Нікопольський міськрайонний суд Дніпропетровської області

Чуприна А. П.

Ухвала від 28.02.2022

Кримінальне

Нікопольський міськрайонний суд Дніпропетровської області

Чуприна А. П.

Ухвала від 03.02.2022

Кримінальне

Нікопольський міськрайонний суд Дніпропетровської області

Чуприна А. П.

Ухвала від 07.02.2022

Кримінальне

Нікопольський міськрайонний суд Дніпропетровської області

Чуприна А. П.

Ухвала від 04.02.2022

Кримінальне

Нікопольський міськрайонний суд Дніпропетровської області

Чуприна А. П.

Ухвала від 04.02.2022

Кримінальне

Нікопольський міськрайонний суд Дніпропетровської області

Чуприна А. П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні