Справа №521/4897/22
Номер провадження 3/521/4202/22
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
12 травня 2022 року Малиновський районний суд міста Одеси у складі:
головуючого судді Граніна В.Л.,
при секретарі Шкребтієнко Г.М.,
за участю:
представника Одеської митниці
Державної митної служби України Євдокимова Д.А.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Одесі справу, що надійшла з Одеської митниці ДМС України за протоколом складеним відносно громадянки України ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , ІПН НОМЕР_1 , працюючої директором ТОВ «ЛІТТЛ ЛЕНД» (Україна, 01054, м. Київ, Шевченківський р-н, вул. Б. Хмельницького, 50-б, корп. В, кв. 10, код ЄДРПОУ 44014211), яка мешкає за адресою: АДРЕСА_1 , за ознаками порушення митних правил, передбачених ст. 472 МК України,
ВСТАНОВИВ:
До Малиновського районного суду м. Одеси надійшов протокол №6209/50000/21 від 17.12.2021 року про порушення митних правил з відповідними матеріалами, у відношенні гр. ОСОБА_1 , за ознаками скоєння правопорушення, передбаченого ст. 472 МК України.
З протоколу про порушення митних правил вбачається, що 11.11.2021 року до відділу митного оформлення №2 м/п «Одеса-внутрішній» Одеської митниці директором ТОВ «ЛІТТЛ ЛЕНД» гр. ОСОБА_1 з метою митного оформлення в режимі «імпорт» було подано електрону митну декларацію №UA500500/2021/222611 на товар «іграшки», який надійшов на судні «MSC KERRY» від компанії-відправника «SYNERGY TRADING COMPANY LIMITED» (Китай) у контейнерах MSMU8448472, MSCU4971361, FFAU2861090, BMOU6120520, CRSU9183125, TRHU5065410, MSCU5292935, MSMU7328847, TCNU8898000 та слідував на адресу компанії-одержувача ТОВ «ЛІТТЛ ЛЕНД» (Україна, 01054, м. Київ, Шевченківський р-н, вул. Б. Хмельницького, буд. 50-Б, корп. В, кв.10).
В якості підстави для переміщення товарів через митний кордон України та їх подальшого митного оформлення до Одеської митниці були надані: інвойс від 13.09.2021 №OIG210913-3, пакувальний лист від 13.09.2021 №OIG210913-3, коносамент від 07.09.2021 №MEDUS2952266, контракт від 13.09.2021 №1309/21.
11 листопада 2021 року після завершення митних процедур вказаний товар «іграшки» було оформлено у митному режимі «імпорт» та випущено у вільний обіг.
Разом з тим, на підставі ст. 338 МК України, п. 14 ПКМУ від 23.05.2012 №467 та доручення Територіального управління ДБР у м. Миколаєві від 05.11.2021 №05.17/05.17/22663, керівником Одеської митниці було прийнято Рішення від 12.11.2021 №7.10-20/661 про здійснення переогляду товарів, оформлених за МД від 11.11.2021 №UA500500/2021/222611.
В ході проведення з 15.11.2021 по 17.12.2021 спільного із співробітниками ТУ ДБР у м. Миколаєві та ДПСУ переогляду товарів, що знаходились у контейнерах MSMU8448472, MSCU4971361, FFAU2861090, BMOU6120520, CRSU9183125, TRHU5065410, MSCU5292935, MSMU7328847, TCNU8898000 та оформлені за МД типу ІМ40ДЕ від 11.11.2021 №500500/2021/222611, серед загальної партії товарів без ознак приховування у контейнері TRHU5065410 було виявлено товари, не заявлені у МД, а саме, іграшки для конструювання конструктори в пакунках (наборах): 1) арт. 64106 (3 місця - 108 пакунків); 2) арт. 69026 (7 місць - 1680 пакунків); 3) арт. 69029 (5 місць - 180 пакунків); 4) арт. 69030 (5 місць - 180 пакунків); 5) арт. 69032 (5 місць - 120 пакунків); 6) арт. 69324 (3 місця - 72 пакунки); 7) арт. 69621 (10 місць - 2400 пакунків); 8) арт. 69632 (10 місць - 240 пакунків).
Згідно інформації ТОВ «Експоцентр Одеса» від 23.12.2021 року №0901-inf, вартість затриманих предметів правопорушення складає 279720 грн.
Таким чином, на думку митного органу, гр. ОСОБА_1 було порушено процедуру декларування товарів, передбачену ст. 257 Митного кодексу України, та не було заявлено за встановленою формою точних та достовірних відомостей (наявність, найменування або назва, кількість тощо) про товари, які підлягають обов`язковому декларуванню у разі переміщення через митний кордон України, що призвело до порушення митних правил, передбаченого ст. 472 МК України.
На підставі вказаних обставин, посадовою особою митниці було складено протокол про порушення митних правил за ознаками ст. 472 МК України.
У судовому засіданні гр. ОСОБА_1 участі не приймала, про дату, час та місце розгляду справи була сповіщена у встановленому законом порядку шляхом направлення судових повісток. Також, відповідна інформація була розміщена на офіційному веб сайті Малиновського районного суду м. Одеси (веб - адреса сторінки:http://ml.od.court.gov.ua).
При цьому, суд враховує позицію Європейського суду з прав людини викладену в п. 41 рішення у справі «Пономарьов проти України» від 03 квітня 2008 року, яка полягає в тому, що сторона, яка задіяна в ході судового розгляду зобов`язана з розумним інтервалом часу сама цікавитись провадженням у її справі, добросовісно користуватись належними їй процесуальними правами та неухильно виконувати процесуальні обов`язки
Представник митниці у судовому засіданні вважав, що особа, яка притягується до адміністративної відповідальності, винна у вчиненні адміністративного правопорушення, її вина підтверджується зібраними у справі доказами, і тому необхідно притягнути її до відповідальності за ст. 472 МК України та застосувати стягнення відповідно до санкції вказаної статті.
Дослідивши матеріали справи про адміністративні правопорушення, вислухавши пояснення учасників процесу, оцінивши в сукупності зібрані докази, суд дійшов висновку, що в діях особи, яка притягується до адміністративної відповідальності, присутні ознаки складу правопорушення, передбачені ст. 472 МК України, за кваліфікуючими ознаками: недекларування товарів, що переміщуються через митний кордон України, тобто незаявлення за встановленою формою точних відомостей про товари, які підлягають обов`язковому декларуванню у разі переміщення через митний кордон України.
Судом встановлено, що 11.11.2021 року до відділу митного оформлення №2 м/п «Одеса-внутрішній» Одеської митниці директором ТОВ «ЛІТТЛ ЛЕНД» гр. ОСОБА_1 з метою митного оформлення в режимі «імпорт» було подано електрону митну декларацію №UA500500/2021/222611 на товар «іграшки», який надійшов на судні «MSC KERRY» від компанії-відправника «SYNERGY TRADING COMPANY LIMITED» (Китай) у контейнерах MSMU8448472, MSCU4971361, FFAU2861090, BMOU6120520, CRSU9183125, TRHU5065410, MSCU5292935, MSMU7328847, TCNU8898000 та слідував на адресу компанії-одержувача ТОВ «ЛІТТЛ ЛЕНД» (Україна, 01054, м. Київ, Шевченківський р-н, вул. Б. Хмельницького, буд. 50-Б, корп. В, кв.10).
В якості підстави для переміщення товарів через митний кордон України та їх подальшого митного оформлення до Одеської митниці були надані: інвойс від 13.09.2021 №OIG210913-3, пакувальний лист від 13.09.2021 №OIG210913-3, коносамент від 07.09.2021 №MEDUS2952266, контракт від 13.09.2021 №1309/21.
11 листопада 2021 року після завершення митних процедур вказаний товар «іграшки» було оформлено у митному режимі «імпорт» та випущено у вільний обіг.
Разом з тим, на підставі ст. 338 МК України, п. 14 ПКМУ від 23.05.2012 №467 та доручення Територіального управління ДБР у м. Миколаєві від 05.11.2021 №05.17/05.17/22663, керівником Одеської митниці було прийнято Рішення від 12.11.2021 №7.10-20/661 про здійснення переогляду товарів, оформлених за МД від 11.11.2021 №UA500500/2021/222611.
В ході проведення з 15.11.2021 по 17.12.2021 спільного із співробітниками ТУ ДБР у м. Миколаєві та ДПСУ переогляду товарів, що знаходились у контейнерах MSMU8448472, MSCU4971361, FFAU2861090, BMOU6120520, CRSU9183125, TRHU5065410, MSCU5292935, MSMU7328847, TCNU8898000 та оформлені за МД типу ІМ40ДЕ від 11.11.2021 №500500/2021/222611, серед загальної партії товарів без ознак приховування у контейнері TRHU5065410 було виявлено товари, не заявлені у МД, а саме, іграшки для конструювання конструктори в пакунках (наборах): 1) арт. 64106 (3 місця - 108 пакунків); 2) арт. 69026 (7 місць - 1680 пакунків); 3) арт. 69029 (5 місць - 180 пакунків); 4) арт. 69030 (5 місць - 180 пакунків); 5) арт. 69032 (5 місць - 120 пакунків); 6) арт. 69324 (3 місця - 72 пакунки); 7) арт. 69621 (10 місць - 2400 пакунків); 8) арт. 69632 (10 місць - 240 пакунків).
Відповідно до ч. 1 ст. 257 МК України, декларування здійснюється шляхом заявлення за встановленою формою (письмовою, усною, шляхом вчинення дій) точних відомостей про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення.
Згідно з ч. 8 ст. 257 МК України, митне оформлення товарів, транспортних засобів комерційного призначення здійснюється митним органом на підставі митної декларації, до якої декларантом залежно від митних формальностей, установлених цим Кодексом для митних режимів, та заявленої мети переміщення вносяться такі відомості, про товари: найменування; звичайний торговельний опис, що дає змогу ідентифікувати та класифікувати товар; торговельна марка та виробник товарів; кількість у кілограмах (вага брутто, нетто) та інших одиницях виміру, тощо.
Відповідно до наказу Міністерства фінансів України 30.05.2012 №651 «Про затвердження Порядку заповнення митних декларацій на бланку єдиного адміністративного документа» в графі митної декларації № 31 «вантажні місця та опис товарів» зазначаються найменування та звичайний торговельний опис, що дає змогу ідентифікувати та класифікувати товар (фізичні характеристики товару в обсязі, достатньому для однозначного віднесення його до коду згідно з УКТЗЕД, у кількості знаків, визначеній правилами заповнення графи 33 МД для відповідного митного режиму та особливостей переміщення): наприклад, комплектність або завершеність (зібраний/незібраний), кількісний та якісний склад (матеріал, речовина, суміш, сполука тощо), основні властивості товару (призначення, розмір, розфасування, пакування тощо).
Згідно з ч. 8 ст. 264 МК України, з моменту прийняття митним органом митної декларації вона є документом, що засвідчує факти, які мають юридичне значення, а декларант або уповноважена ним особа несе відповідальність за подання недостовірних відомостей, наведених у цій декларації.
Відповідно до ч. 1 ст. 266 МК України, декларант зобов`язаний: здійснити декларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення відповідно до порядку, встановленого цим Кодексом; на вимогу митного органу пред`явити товари, транспорті засоби комерційного значення для митного контролю і митного оформлення; надати митному органу передбачені законодавством документи і відомості, необхідні для виконання митних формальностей; у випадках визначених цим Кодексом та Податковим кодексам України, сплатити митні платежі або забезпечити їх сплату відповідно до розділу X цього кодексу; у випадках, визначених цим Кодексом та іншими законами України, сплатити інші платежі, контроль за справлянням яких покладено на митні органи.
Згідно з ч. 2 ст. 266 МК України, декларант перед подачею митною декларації має право здійснити фізичний огляд товарів з метою перевірки їх відповідності опису (відомостям), зазначеним у товаросупровідних документах.
Відповідно до ч. 4 ст. 266 МК України, у разі самостійного декларування товарів, декларантом передбачену Митним кодексом України відповідальність за вчинення порушення митних правил у повному обсязі несе декларант.
Відповідно до ч. 1 ст. 458 МК України, порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред`явлення їх митним органам для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на митні органи цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.
Статтею 472 МК України передбачено відповідальність за недекларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення, що переміщуються через митний кордон України, тобто незаявлення за встановленою формою точних та достовірних відомостей (наявність, найменування або назва, кількість тощо) про товари, транспортні засоби комерційного призначення, які підлягають обов`язковому декларуванню у разі переміщення через митний кордон України.
Таким чином, судом встановлено, що особою порушено процедуру декларування та не було задекларовано за встановленою формою, передбаченою ст. 257 МК України, точних відомостей про товари, що підлягають обов`язковому декларуванню.
Викладені вище обставини встановлені при провадженні по даній справі та підтверджуються наступними доказами: протоколом про адміністративне правопорушення, доповідною запискою інспектора митниці, описом вилучених товарів.
Відповідності до ст. 487 МК України, провадження у справах про порушення митних правил, здійснюється відповідно до цього Кодексу, а в частині, що не регулюється ним, - відповідно до законодавства України про адміністративні правопорушення.
Відповідно до ст. 23 КУпАП, адміністративне стягнення є мірою відповідальності і застосовується з метою виховання особи, яка вчинила адміністративне правопорушення, в дусі додержання законів України, поваги до правил співжиття, а також запобігання вчиненню нових правопорушень, як самим правопорушником, так і іншими особами.
Враховуючи вищевикладене, суд накладає на правопорушника стягнення, відповідно до санкції ст. 472 МК України, у виді штрафу у розмірі 100 відсотків вартості товарів, з конфіскацією зазначених товарів, які переміщувалися через митний кордон України та не були заявлені у декларації.
Відповідно ч. 1 ст. 520 МК України, відшкодування витрат у справі про порушення митних правил стягується з особи, щодо якої винесено постанову про накладення стягнення.
Згідно наданої митним органом довідки, витрати у справі про порушення митних правил складають 39801 грн. 27 коп.
Відповідно дост.40-1КУпАП,судовий збіру провадженніпо справіпро адміністративнеправопорушення уразі винесеннясудом (суддею)постанови пронакладення адміністративногостягнення сплачуєтьсяособою,на якунакладено такестягнення. Розмір і порядок сплати судового збору встановлюється законом.
Вимогами п. 5 ч. 2ст. 4 ЗУ «Про судовий збір»,передбачено, що у разі ухвалення судом постанови про накладення адміністративного стягнення з правопорушника підлягає стягненню судовий збір за ставкою 0,2 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб.
Керуючись ст.ст. 3, 257, 458, 459, 461, 472, 487 МК України, ст. ст. 23, 33, 252, 280, 283, 284 КУпАП, ст. 4 ЗУ «Про судовий збір», -
ПОСТАНОВИВ:
ОСОБА_1 визнати винною у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 472 МК України, та накласти стягнення, відповідно до санкції статті, у виді штрафу в розмірі 100 відсотків вартості товарів безпосередніх предметів порушення митних правил, а саме: 279 720 (двісті сімдесят дев`ять тисяч сімсот двадцять) гривень, з конфіскацією цих товарів, вилучених згідно протоколу про порушення митних правил №6209/50000/21.
Стягнути з ОСОБА_1 на користь Одеської митниці ДМС України витрати понесені під час провадження по справі у розмірі 39 801 (тридцять дев`ять тисяч вісімсот одну) гривню 27 (двадцять сім) копійок.
Стягнути з ОСОБА_1 на користь держави судовий збір у розмірі 496 (чотириста дев`яносто шість) гривень 20 (двадцять) копійок.
Постанова суду (судді) у справі про порушення митних правил може бути оскаржена особою, стосовно якої вона винесена, представником такої особи або митним органом, який здійснював провадження у цій справі. Порядок оскарження постанови суду (судді) у справі про порушення митних правил визначається Кодексом України про адміністративні правопорушення та іншими законами України.
Головуючий
Суд | Малиновський районний суд м.Одеси |
Дата ухвалення рішення | 11.05.2022 |
Оприлюднено | 21.06.2022 |
Номер документу | 104367445 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Категорія | Справи про порушення митних правил, які підлягають розгляду в судовому порядку Митний кодекс 2012 р. Недекларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення |
Адмінправопорушення
Малиновський районний суд м.Одеси
Гранін В. Л.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні