Ухвала
від 19.05.2022 по справі 200/7853/20-а
КАСАЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ВЕРХОВНОГО СУДУ

УХВАЛА

20 травня 2022 року

Київ

справа №200/7853/20-а

адміністративне провадження №К/9901/12924/21

Верховний Суд у складі судді-доповідача Касаційного адміністративного суду -Радишевської О.Р., розглянувши клопотання Головного територіального Управління юстиції у Донецькій області про зупинення виконання постанови Першого апеляційного адміністративного суду від 16 березня 2021 року в справі №200/7853/20 за позовом ОСОБА_1 до Головного територіального Управління юстиції у Донецькій області про визнання протиправним і скасування наказу про звільнення, поновлення на посаді, стягнення середнього заробітку за час вимушеного прогулу,

УСТАНОВИВ:

ОСОБА_1 (далі - ОСОБА_1 ) звернулася до суду з позовом до Головного територіального управління юстиції у Донецькій області (далі - ГТУЮ у Донецькій області), у якому просила:

- визнати протиправним і скасувати наказ від 21 липня 2020 року №81/1 про звільнення;

- поновити на посаді заступника начальника відділу розгляду звернень та забезпечення діяльності комісії з питань розгляду скарг у сфері державної реєстрації Управлінь державної реєстрації ГТУЮ у Донецькій області;

- стягнути середній заробіток за час вимушеного прогулу з 23 липня 2020 року по день фактичного поновлення на роботі.

Рішенням Донецького окружного адміністративного суду від 14 грудня 2020 року в задоволенні позову відмовлено.

Постановою Першого апеляційного адміністративного суду від 16 березня 2021 року рішення Донецького окружного адміністративного суду від 14 грудня 2020 року скасовано, ухвалено нове судове рішення про часткове задоволення позову:

- визнано протиправним і скасовано наказ ГТУЮ у Донецькій області від 21 липня 2020 №81/1 "Про звільнення ОСОБА_1 ";

- поновлено ОСОБА_1 на посаді заступника начальника відділу розгляду звернень та забезпечення діяльності комісії з питань розгляду скарг у сфері державної реєстрації Управлінь державної реєстрації ГТУЮ у Донецькій області з 23 липня 2020 року;

- стягнуто з ГТУЮ у Донецькій області на користь ОСОБА_2 середній заробіток за час вимушеного прогулу з 23 липня 2020 року по 16 березня 2021 року в сумі 51825,85 грн, із відрахуванням податків та обов`язкових платежів.

08 квітня 2021 року до Суду надіслано касаційну скаргу ГТУЮ у Донецькій області на постанову Першого апеляційного адміністративного суду від 16 березня 2021 року в справі №200/7853/20.

Ухвалою Верховного Суду від 22 червня 2021 року відкрито касаційне провадження за вказаною скаргою.

У касаційній скарзі Головним територіальним Управлінням юстиції у Донецькій області

заявлено клопотання про зупинення виконання оскаржуваного судового рішення в частині виплати середнього заробітку за час вимушеного прогулу до закінчення касаційного розгляду справи.

На обґрунтування вказаного клопотання скаржник посилається на приписи статтей 381 КАС України та 239 КЗпП України. Зазначає, що зупинення виконання оскаржуваного рішення є необхідним для забезпечення рівності сторін, попередження безпідставного стягнення бюджетних коштів, які не зможуть бути повернуті після можливого скасування оскаржуваного рішення.

Згідно з пунктом 4 частини першої статті 340 КАС України суддя-доповідач в порядку підготовки справи до касаційного розгляду вирішує питання про зупинення виконання судових рішень, які оскаржуються.

Частиною першою статті 375 КАС України передбачено, що суд касаційної інстанції за заявою учасника справи або за своєю ініціативою може зупинити виконання оскаржуваного судового рішення або зупинити його дію (якщо рішення не передбачає примусового виконання) до закінчення його перегляду в касаційному порядку.

Заява про зупинення виконання та дії судових рішень має бути мотивованою, містити підстави для зупинення виконання чи дії судового рішення, підтверджені належними доказами. У клопотанні заявник повинен навести обґрунтування його вимог та довести, що захист його прав, свобод та інтересів стане неможливим без вжиття таких заходів, або для відновлення порушених прав необхідно буде докласти значних зусиль та витрат, або буде неможливим повернення виконання судового рішення у разі, якщо воно буде скасовано.

Вирішуючи зазначене клопотання, Суд виходить з того, що відповідно до статті 129-1 Конституції України судове рішення є обов`язковим до виконання. Держава забезпечує виконання судового рішення у визначеному законом порядку. Для зупинення виконання судових рішень, яке допускається як виняток, повинні бути вагомі причини.

Розгляд питання про зупинення виконання оскаржуваних судових рішень має на меті не допустити порушення прав, свобод та охоронюваних законом інтересів, як особи, що подала касаційну скаргу, так і інших осіб, які беруть участь у справі, якщо такі наслідки можуть настати у зв`язку із дією та виконанням оскаржуваних судових рішень.

Для зупинення виконання оскаржуваних судових рішень необхідна наявність поважних причин, які б давали підстави для такого зупинення.

Згідно з частиною першою статті 370 КАС України судове рішення, яке набрало законної сили, є обов`язковим для учасників справи, для їхніх правонаступників, а також для всіх органів, підприємств, установ та організацій, посадових чи службових осіб, інших фізичних осіб і підлягає виконанню на всій території України, а у випадках, встановлених міжнародними договорами, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, або за принципом взаємності, - за її межами.

Відповідно до статті 371 КАС України негайно виконуються рішення суду, зокрема, про присудження виплати пенсій, інших періодичних платежів з Державного бюджету України або позабюджетних державних фондів - у межах суми стягнення за один місяць; присудження виплати заробітної плати, іншого грошового утримання у відносинах публічної служби - у межах суми стягнення за один місяць; поновлення на посаді у відносинах публічної служби.

При цьому, зупинення виконання оскаржуваних у касаційному порядку судових рішень на підставі статті 375 КАС України може застосовуватись судом лише у виняткових випадках за наявності на те вагомих і переконливих доводів, підтверджених доказами, або існування об`єктивних для цього обставин й здійснюватися таким чином, щоб не допустити порушення прав інших учасників справи.

Сама незгода скаржника з оскаржуваним судовим рішенням не є підставою для зупинення його виконання, оскільки перевірка правильності застосування судом апеляційної інстанції норм матеріального і дотримання норм процесуального права здійснюється судом касаційної інстанції лише під час касаційного перегляду справи з дотриманням визначеної КАС України процедури і процесуальних гарантій учасників справи.

Аналіз матеріалів касаційної скарги та зазначені у клопотанні мотиви, на думку Суду, не є такими, що, в розумінні наведених законодавчих приписів, можуть слугувати підставою для зупинення виконання оскаржуваного судового рішення, оскільки не підтверджені жодними доказами, які суд міг би оцінити.

Так, відповідачем до матеріалів касаційної скарги не додано підтверджень пред`явлення виконавчого листа у цій справі до примусового виконання, зупинення операцій на рахунках відповідача з метою списання коштів на підставі виконавчого листа тощо.

Згідно з частино першою статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Це правило стосується, у тому числі й обставин, якими сторона обґрунтовує клопотання про зупинення виконання судових рішень на стадії касаційного провадження.

Інших доводів щодо наявності підстав для зупинення виконання рішень вказане клопотання не містить, а суддею-доповідачем таких підстав не встановлено.

Про зупинення виконання або зупинення дії судового рішення постановляється ухвала (частина друга статті 375 КАС України).

Підсумовуючи наведене, суддя-доповідач дійшов висновку, що у задоволенні вказаного клопотання необхідно відмовити.

УХВАЛИВ:

Відмовити Головному територіальному управлінню юстиції у Донецькій області у задоволенні клопотання про зупинення виконання постанови Першого апеляційного адміністративного суду від 16 березня 2021 року в справі №200/7853/20.

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання та оскарженню не підлягає.

Суддя: О.Р. Радишевська

СудКасаційний адміністративний суд Верховного Суду
Дата ухвалення рішення19.05.2022
Оприлюднено23.06.2022
Номер документу104400853
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи, що виникають з відносин публічної служби, зокрема справи щодо звільнення з публічної служби

Судовий реєстр по справі —200/7853/20-а

Ухвала від 11.12.2023

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Сіваченко Ігор Вікторович

Ухвала від 07.11.2023

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Михайлик А.С.

Постанова від 18.10.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Радишевська О.Р.

Ухвала від 18.09.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Радишевська О.Р.

Ухвала від 19.05.2022

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Радишевська О.Р.

Ухвала від 14.09.2021

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Сіваченко Ігор Вікторович

Ухвала від 22.06.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Радишевська О.Р.

Ухвала від 29.04.2021

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Михайлик А.С.

Ухвала від 19.04.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Радишевська О.Р.

Ухвала від 16.04.2021

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Михайлик А.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні