Справа № 500/2567/18
Провадження № 6/946/58/22
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
19 травня 2022 року Ізмаїльський міськрайонний суд Одеської області в складі:
головуючого судді - Пащенко Т.П.
при секретарі Топтигіній О.М.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м.Ізмаїлі заяву представника Державної екологічної інспекції Південно-Західного округу (Миколаївська та Одеська області) про заміну сторони (стягувача) виконавчого провадження, поновлення пропущеного строку для пред`явлення виконавчого документа до виконання та видачу дубліката виконавчого документа №500/2567/18, виданого Ізмаїльським міськрайонним судом Одеської області 01 серпня 2018 року про стягнення з ОСОБА_1 на користь Державної екологічної інспекції в Одеській області шкоди, завданої навколишньому природному середовищу,-
ВСТАНОВИВ:
Рішенням Ізмаїльського міськрайонного суду Одеської області від 14.06.2018 року задоволено позов Державної екологічної інспекції в Одеській області до ОСОБА_1 про стягнення шкоди, завданої навколишньому природному середовищу, стягнуто з ОСОБА_1 на користь держави Україна на розрахунковий рахунок фонду охорони навколишнього природного середовища Кислицької сільської ради Ізмаїльського району Одеської області, суму шкоди, заподіяної навколишньому природному середовищу у розмірі 20587,00 грн. та на користь Державної екологічної інспекції в Одеській області судові витрати в розмірі 1 762,00 грн.
03.11.2021 року до суду надійшла заява представника Державної екологічної інспекції Південно-Західного округу (Миколаївська та Одеська області) про заміну сторони (стягувача) виконавчого провадження - Державну екологічну інспекцію в Одеській області на Державну екологічну інспекцію Південно-Західного округу (Миколаївська та Одеська області), поновлення пропущеного строку для пред`явлення виконавчого документа до виконання та видачу дубліката виконавчого документа щодо виконання виконавчого документу №500/2567/18, виданого Ізмаїльським міськрайонним судом Одеської області 01.08.2018 року про стягнення з ОСОБА_1 на користь Державної екологічної інспекції в Одеській області шкоди, завданої навколишньому природному середовищу, обґрунтовуючи вимоги тим, що Постановою Кабінету Міністрів України від 09.09.2020 року №802 «Про утворення міжрегіональних територіальних органів та ліквідацію територіальних органів Державної екологічної інспекції» утворено як юридичну особу публічного права, зокрема, Державну екологічну інспекцію Південно-Західного округу (Миколаївська та Одеська області) ліквідовано як юридичну особу публічного права, зокрема, Державну екологічну інспекцію в Одеській області та Державну екологічну інспекцію у Миколаївській області. Пунктом 3 Постанови №802 визначено, що територіальні органи Державної екологічної інспекції, що ліквідуються згідно з пунктом 2 цієї постанови, продовжують виконувати свої повноваження до передачі таких повноважень відповідним міжрегіональним територіальним органам, які утворюються згідно з пунктом 1 цієї постанови. На виконання постанови Кабінету Міністрів України від 09.09.2020 року №802 «Про утворення міжрегіональних територіальних органів та ліквідацію територіальних органів Державної екологічної інспекції» Державною екологічною інспекцією України 22.12.2020 року прийнято наказ №502 «Про питання діяльності Державної екологічної інспекції Південно-Західного округу (Миколаївська та Одеська області), яким визначено Державній екологічній інспекції Південно-Західного округу (Миколаївська та Одеська області) забезпечити здійснення покладання на неї функцій і повноважень на відповідній території відповідно до Положення, Державній екологічній інспекції в Одеській області припинити здійснення функцій і повноважень. Таким чином, з 23.12.2020 року Державна екологічна інспекція Південно-Західного округу (Миколаївська та Одеська області) розпочала здійснювати свої повноваження. Відповідно до Положення про територіальні та міжрегіональні територіальні органи Держекоінспекції, затвердженого наказом Міністерства енергетики та захисту довкілля України від 07.04.2020 року №230, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 16.04.2020 року за №350/34633, Державна екологічна інспекція Південно-Західного округу (Миколаївська та Одеська області) є міжрегіональним територіальним органом Держекоінспекції та їй підпорядковується. Враховуючи викладене, стягувачем збитків, заподіяних відповідачем внаслідок забруднення навколишнього природного середовища з 23.12.2020 року є Державна екологічна інспекція Південно-Західного округу (Миколаївська та Одеська області). Також представник заявника зазначив, що в Державній екологічній інспекції Південно-Західного округу (Миколаївська та Одеська області) є поважні причини пропуску строку для пред`явлення виконавчого листа до виконання, оскільки Інспекція розпочала здійснювати повноваження та виконувати відповідні функції, які передбачені Положенням лише 23.12.2020 року та їй не було відомо про наявність зазначеного вище рішення Ізмаїльського міськрайонного суду Одеської області, яким стягнуто на користь державного бюджету грошові кошти за шкоду, завдану навколишньому природному середовищу. Виконавчий лист був втрачений не з вини Державної екологічної інспекції Південно-Західного округу (Миколаївська та Одеська області), а повернення виконавчого листа у відповідь на лист Інспекції від 17.09.2021 року №5546/1.2, відділом державної виконавчої служби за вказаний період здійснено не було.
Представник Державної екологічної інспекції Південно-Західного округу (Миколаївська та Одеська області) в судове засідання не з`явився, про час та місце розгляду справи був повідомлений належним чином, заяв чи клопотань по справі суду не надав.
Державний виконавець Ізмаїльського міськрайонного ВДВС Південного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м.Одеса) в судове засідання не з`явився, про час та місце розгляду справи був повідомлений належним чином, заяв чи клопотань по справі суду не надав.
ОСОБА_1 в судове засідання не з`явився, про час та місце розгляду справи був повідомлений належним чином, в тому числі, через розміщення оголошення на офіційному веб-сайті Ізмаїльського міськрайонного суду Одеської області https://iz.od.court.gov.ua/sud1510/, заяв чи клопотань по справі суду не надав.
Неявка учасників справи та інших осіб не є перешкодою для вирішення питання про заміну сторони виконавчого провадження, відповідно до п. 2 ч. 3 ст. 442 ЦПК України.
У разі неявки в судове засідання всіх учасників справи чи в разі якщо розгляд справи здійснюється судом за відсутності учасників справи, відповідно до ч.2 ст.247 ЦПК України, фіксування судового процесу за допомогою звукозаписувального технічного запису не здійснюється.
Вивчивши матеріали справи, суд дійшов наступного висновку.
В судовому засіданні встановлено, що рішенням Ізмаїльського міськрайонного суду Одеської області від 14.06.2018 року задоволено позов Державної екологічної інспекції в Одеській області до ОСОБА_1 про стягнення шкоди, завданої навколишньому природному середовищу, стягнуто з ОСОБА_1 на користь держави Україна на розрахунковий рахунок фонду охорони навколишнього природнього середовища Кислицької сільської ради Ізмаїльського району Одеської області, суму шкоди, заподіяної навколишньому природному середовищу у розмірі 20587,00 грн. та на користь Державної екологічної інспекції в Одеській області судові витрати в розмірі 1 762,00 грн. (а.с.22-23).
Виконавчий лист по справі виданий 01.08.2018 року.
Згідно із наказом №502 від 22.12.2020 року «Про питання діяльності Державної екологічної інспекції Південно-Західного округу (Миколаївська та Одеська області)» визначено Державній екологічній інспекції Південно-Західного округу (Миколаївська та Одеська області) забезпечити здійснення покладання на неї функцій і повноважень на відповідній території відповідно до Положення, Державній екологічній інспекції в Одеській області припинити здійснення функцій і повноважень. Встановлено, що датою початку здійснення відповідних повноважень і виконання відповідних функцій Державною екологічною інспекцією Південно-Західного округу (Миколаївська та Одеська області) є 23.12.2020 року (а.с.37-38).
Таким чином, з 23.12.2020 року Державна екологічна інспекція Південно-Західного округу (Миколаївська та Одеська області) розпочала здійснювати свої повноваження.
Дане підтверджується довідками з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (а.с.39-40).
Як вбачається з повідомлення Ізмаїльського міськрайонного ВДВС Південного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м.Одеса) від 19.04.2021 року №20920 згідно даних автоматизованої системи виконавчого провадження на примусовому виконанні у відділі перебувало виконавче провадження №57274893 по виконанню виконавчого листа, виданого Ізмаїльським міськрайонним судом Одеської області 01.08.2018 року №500/2567/18 про стягнення з ОСОБА_1 на користь держави боргу в сумі 22349,00 грн. Виконавче провадження завершено 28.03.2019 року на підставі п.2 ч.1 ст.37 Закону України «Про виконавче провадження» у зв`язку з відсутністю майна, на яке можливо звернути стягнення в рахунок погашення боргу (а.с.41).
Частиною 1 та 2 статті 13ЦПК України передбачено, що суд розглядає справи не інакше як за зверненням особи, поданим відповідно до цьогоКодексу, в межах заявлених нею вимог і на підставі доказів, поданих учасниками справи або витребуваних судом у передбачених цим Кодексом випадках.
Згідно зі ст.18 ЦПК України, в редакції чинної на час звернення стягувача до суду з заявою, судові рішення, що набрали законної сили, обов`язкові для всіх органів державної влади і органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій, посадових чи службових осіб та громадян і підлягають виконанню на всій території України, а у випадках, встановлених міжнародними договорами, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, - і за її межами. Невиконання судового рішенняє підставою для відповідальності, встановленої законом
Відповідно до ч.1 ст.442 ЦПК України, у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження за поданням державного виконавця або за заявою сторони суд замінює сторону виконавчого провадження її правонаступником.
Виходячи зі змісту ч.5 ст.15 Закону України «Про виконавче провадження», у разі вибуття однієї із сторін виконавець за заявою сторони, а також заінтересована особа мають право звернутися до суду із заявою про заміну сторони її правонаступником. Для правонаступника усі дії, вчинені до його вступу у виконавче провадження, є обов`язковими тією мірою, якою вони були б обов`язковими для сторони, яку правонаступник замінив.
Відповідно до п.17.4 перехідних положень ЦПК Україниу разі втрати виконавчого документа суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, незалежно від того, суд якої інстанції видав виконавчий документ, може видати його дублікат, якщо стягувач або державний виконавець, приватний виконавець звернувся із заявою про це до закінчення строку, встановленого для пред`явлення виконавчого документа до виконання. Про видачу дубліката виконавчого документа постановляється ухвала у десятиденний строк із дня надходження заяви
Відповідно до п. 5 РозділуXIIIПрикінцевих та перехідних положень Закону України «Про виконавче провадження», виконавчі документи, видані до набрання чинності цим Законом, пред`являються до виконання у строки, встановлені цим Законом.
Заст. 433 ЦПК України, у разі пропуску строку для пред`явлення виконавчого документа до виконання з причин, визнаних судом поважними, пропущений строк може бути поновлено.
Заява про поновлення пропущеного строку для пред`явлення виконавчого документа, виданого судом, подається до суду, який розглядав справу як суд першої інстанції.
Заява розглядається в судовому засіданні з повідомленням учасників справи, їх неявка не є перешкодою для вирішення питання про поновлення пропущеного строку. Суд розглядає таку заяву в десятиденний строк.
Про поновлення строку для пред`явлення виконавчого документа до виконання суд постановляє ухвалу.
Конституцією України(ч.5 ст.124) закріплено те, що судові рішення ухвалюються судами іменем України і є обов`язковими до виконання на всій території України,Розділ VI ЦПК Українизакріплює процесуальний порядок вирішення судами питань, пов`язаних з виконанням судових рішень у цивільних справах та рішень інших органів (посадових осіб).
Відповідно доКонституції Українидержава забезпечує захист прав усіх суб`єктів права власності і господарювання, соціальну спрямованість економіки; усі суб`єкти права власності рівні перед законом; захист суверенітету і територіальної цілісності України, забезпечення її економічної безпеки є найважливішими функціями держави, справою всього Українського народу; права і свободи людини і громадянина захищаються судом; судові рішення ухвалюються судами іменем України і є обов`язковими до виконання на всій її території; обов`язковість рішень суду є однією з основних засад судочинства (ч. 4 ст. 13, ч. 1 ст. 17, ч. 1 ст. 55, ч. 5 ст. 124, п. 9 ч. З ст. 129).
Конституційний Суд України неодноразово зазначав, що виконання судового рішення є невід`ємною складовою права кожного на судовий захисті охоплює, зокрема, законодавчо визначений комплекс дій, спрямованих на захист і відновлення порушених прав, свобод, законних інтересів фізичних та юридичних осіб, суспільства, держави (пункт 2 мотивувальної частини Рішення від 13 грудня 2012 року № 18-рп/2012); невиконання судового рішення загрожує сутності права на справедливий розгляд судом (пункт 3 мотивувальної частини Рішення від 25 квітня 2012 року № 11-рп/2012), а також Рішення від 26.червня 2013 року, № 5-рп/2013.
В рішенні Європейського суду з прав людини у справі «Шмалько проти України» від 20 липня 2004 року зазначено, що право на виконання судового рішення є складовою права на судовий захист, передбаченогостаттею 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, для цілей якої виконання рішення, ухваленого будь-яким судом, має розцінюватися як складова частина судового розгляду (п. 43).
Таким чином, право на судовий захист є конституційною гарантією прав і свобод людини і громадянина, а обов`язкове виконання судових рішень - складовою права на справедливий судовий захист.
При вирішенні питання про те, які підстави можна вважати поважними для поновлення строку звернення до суду з відповідною заявою, суд має керуватися тим, що вичерпного переліку таких підставЦПКне містить, вони в кожному конкретному випадку залежать від певних ситуацій. При цьому судом також має враховуватися прецедентна практика Європейського суду з прав людини щодо застосуваннястатті 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, яка гарантує справедливий судовий розгляд, а виконання рішення суду є завершальною частиною розгляду цивільної справи.
Стаття 6 Конвенції з прав людини та основоположних свобод гарантує кожному право на справедливий і публічний розгляд його справи упродовж розумного строку незалежним і неупередженим судом. Таким чином, ця стаття проголошує «право на суд», одним з аспектів якого є право на доступ, тобто право подати до суду позов з цивільно- правових питань. Однак це право було б ілюзорним, якби правова система держави допускала, щоб остаточне судове рішення, яке має обов`язкову силу, не виконувалося на шкоду одній із сторін.
Відмова в поновленні строку для пред`явлення виконавчого документа до виконання тягне за собою фактичне невиконання рішення суду, що, як уже зазначалось, є завершальною частиною розгляду цивільної справи, то суд, вирішуючи дане питання відповідно до практики Європейського суду, повинен враховувати, що процесуальні обмеження у вигляді пропуску процесуального строку не можуть обмежувати реалізацію права в такий спосіб або до такої міри, щоб саму суть права було порушено. Ці обмеження повинні переслідувати легітимну мету та має бути розумний ступінь пропорційності між використаними засобами та поставленими цілями.
Тлумачення ч. 1 ст. 6 вказаної Конвенції передбачає не лише доступ до правосуддя і встановлення порядку судового розгляду, а й гарантує виконання судових рішень з метою запобігання заподіяний шкоди одній із сторін.
За таких обставин, суд вважає за можливе заяву Державної екологічної інспекції Південно-Західного округу (Миколаївська та Одеська області) про заміну сторони у виконавчому провадженні шляхом заміни стягувача Державну екологічнуінспекцію вОдеській області його правонаступником Державною екологічною інспекцією Південно-Західного округу (Миколаївська та Одеська області), поновлення пропущеного строку для пред`явлення виконавчого документа до виконання та видачу дубліката виконавчого документа задовольнити.
Керуючись статтями 2, 5, 10-13, 18, 55, 76-81, 258-260, 263, 442 Цивільно-процесуального кодексу України, п.17.4 Розділу ХII Перехідних Положень ЦПК України, ст.15 Закону України «Про виконавче провадження», суд, -
УХВАЛИВ:
Заяву представника Державної екологічної інспекції Південно-Західного округу (Миколаївська та Одеська області) про заміну сторони (стягувача) виконавчого провадження, поновлення пропущеного строку для пред`явлення виконавчого документа до виконання та видачу дубліката виконавчого документа №500/2567/18, виданого Ізмаїльським міськрайонним судом Одеської області 01 серпня 2018 року про стягнення з ОСОБА_1 на користь Державної екологічної інспекції в Одеській області шкоди, завданої навколишньому природному середовищу задовольнити.
Замінити сторону виконавчого провадження (стягувача) Державну екологічну інспекцію в Одеській області на її правонаступника - Державну екологічну інспекцію Південно-Західного округу (Миколаївська та Одеська області) у справі №500/2567/18 про стягнення з ОСОБА_1 на користь Державної екологічної інспекції в Одеській області шкоди, завданої навколишньому природному середовищу.
Видати дублікат виконавчого листа по справі №500/2567/18 про стягнення з ОСОБА_1 на користь Державної екологічної інспекції в Одеській області шкоди, завданої навколишньому природному середовищу.
ПоновитиДержавній екологічній інспекції Південно-Західного округу (Миколаївська та Одеська області), код ЄДРПОУ 43879780, строк на пред`явлення виконавчого листа по справі №500/2567/18 про стягнення з ОСОБА_1 на користь Державної екологічної інспекції в Одеській області шкоди, завданої навколишньому природному середовищу.
Ухвала може бути оскаржена в апеляційному порядку до Одеського апеляційного суду через Ізмаїльський міськрайонний суд Одеської області шляхом подачі в 15 ти денний строк з дня її проголошення.
Суддя: Т.П.Пащенко
Суд | Ізмаїльський міськрайонний суд Одеської області |
Дата ухвалення рішення | 18.05.2022 |
Оприлюднено | 25.06.2022 |
Номер документу | 104433482 |
Судочинство | Цивільне |
Категорія | Інші скарги та заяви в процесі виконання судових рішень та рішень інших органів (посадових осіб) |
Цивільне
Ізмаїльський міськрайонний суд Одеської області
Пащенко Т. П.
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Дерех Надія Володимирівна
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Дерех Надія Володимирівна
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Дерех Надія Володимирівна
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Дерех Надія Володимирівна
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Дерех Надія Володимирівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Хобор Романа Богданівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні