Постанова
від 30.05.2022 по справі 160/1191/21
ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

і м е н е м У к р а ї н и

31 травня 2022 року м. Дніпросправа № 160/1191/21

Третій апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

головуючого судді Панченко О.М. (доповідач),

суддів: Іванова С.М., Чередниченка В.Є.,

розглянувши у письмовому провадженні адміністративну справу за апеляційною скаргою Дніпровської міської ради

на рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 23 вересня 2021 року (м. Дніпро, суддя Захарчук-Борисенко Н.В.) у справі № 160/1191/21

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Горка

до Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області,

третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача - Дніпровська міська рада,

про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії, -

встановив:

25 січня 2021 року позивач звернувся до суду першої інстанції з позовом, в якому просив:

- визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області у формі відповіді Відділу у м. Дніпро Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області № РВ-1201591562020 від 10.08.2020 про відмову у внесення відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру;

- визнати протиправним таскасувати рішення Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області у формі відповіді Відділу у м. Дніпро Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області № РВ-1201591591572020 від 10.08.2020 про відмову у внесення відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру;

- зобов`язати Головне управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області внести зміни до відомостей Державного земельного кадастру про вид цільового призначення земельної ділянки, кадастровий номер 1210100000:03:074:0026, розташованої за адресою м. Дніпропетровськ, вул. Космічна, 20, площею 0,1246 га, з виду цільового призначення - код КВЦПЗ 03.10 «для будівництва та обслуговування будівель ринкової інфраструктури (адміністративних будинків, офісних приміщень та інших будівель громадської забудови, які використовуються для здійснення підприємницької діяльності та іншої діяльності, пов`язаної з отриманням прибутку)» на вид цільового призначення - код КВЦПЗ 07.02 «Для будівництва та обслуговування об`єктів фізичної культури і спорту»;

- зобов`язати Головне управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області внести зміни до відомостей Державного земельного кадастру про вид цільового призначення земельної ділянки, кадастровий номер 1210100000:03:074:0025, розташованої за адресою м. Дніпропетровськ, вул. Космічна, 20, площею 3,1646 га, з виду цільового призначення - код КВЦПЗ 03.10 «для будівництва та обслуговування будівель ринкової інфраструктури (адміністративних будинків, офісних приміщень та інших будівель громадської забудови, які використовуються для здійснення підприємницької діяльності та іншої діяльності, пов`язаної з отриманням прибутку)» на вид цільового призначення - код КВЦПЗ 07.02 «Для будівництву та обслуговування об`єктів фізичної культури і спорту»;

- визнати протиправними дії Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області в частині застосування коефіцієнту функціонального призначення, який характеризує функціональне використання земельної ділянки (Кф) у розмірі 2,50 при видачі витягів з технічної документації з нормативної грошової оцінки земельної ділянки, кадастровий номер 1210100000:03:074:0025, 1210100000:03:074:0026, розташованих за адресою: м. Дніпропетровськ, вул. Космічна, 20;

- визнати протиправним та скасувати витяги з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, кадастровий номер 1210100000:03:074:0025 від 19.10.2020 за №2555/0/197-20, від 15.07.2019 №1507-4535, від 15.07.2019 №1507-4534; кадастровий номер 1210100000:03:074:0026 від 19.10.2020 за №2554/0/197-20, видані Відділом у м. Дніпро Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області;

- зобов`язання Головне управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області сформувати та видати Товариству з обмеженою відповідальністю «Горка» витяги із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки із застосуванням коефіцієнта функціонального використання земельної ділянки, за адресою: м. Дніпро, вул. Космічна 20, з коефіцієнтом, який характеризує функціональне використання земельних ділянок, 0,5.

Рішенням Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 23 вересня 2021 року позов задоволено. а саме:

- визнано протиправним та скасовано рішення Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області у формі відповіді Відділу у м. Дніпро Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області № РВ -1201591562020 від 10.08.2020 про відмову у внесення відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру;

- визнано протиправним та скасовано рішення Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області у формі відповіді Відділу у м. Дніпро Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області № РВ -1201591591572020 від 10.08.2020 про відмову у внесення відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру;

- зобов`язано Головне управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області внести зміни до відомостей Державного земельного кадастру про вид цільового призначення земельної ділянки, кадастровий номер 1210100000:03:074:0026, розташованої за адресою: м. Дніпропетровськ, вул. Космічна,20, площею 0,1246 га, з виду цільового призначення - код КВЦПЗ 03.10 «для будівництва та обслуговування будівель ринкової інфраструктури (адміністративних будинків, офісних приміщень та інших будівель громадської забудови, які використовуються для здійснення підприємницької діяльності та іншої діяльності, пов`язаної з отриманням прибутку)» на вид цільового призначення - код КВЦПЗ 07.02 «Для будівництва та обслуговування об`єктів фізичної культури і спорту», за наявності необхідних документів передбачених законодавством;

- зобов`язано Головне управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області внести зміни до відомостей Державного земельного кадастру про вид цільового призначення земельної ділянки, кадастровий номер 1210100000:03:074:0025, розташованої за адресою м. Дніпропетровськ, вул. Космічна, 20, площею 3,1646 га, з виду цільового призначення - код КВЦПЗ 03.10 «для будівництва та обслуговування будівель ринкової інфраструктури (адміністративних будинків, офісних приміщень та інших будівель громадської забудови, які використовуються для здійснення підприємницької діяльності та іншої діяльності, пов`язаної з отриманням прибутку)» на вид цільового призначення - код КВЦПЗ 07.02 «Для будівництва та обслуговування об`єктів фізичної культури і спорту», за наявності необхідних документів передбачених законодавством;

- визнано протиправними дії Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області в частині застосування коефіцієнту функціонального призначення, який характеризує функціональне використання земельної ділянки(Кф) у розмірі 2,50 при видачі витягів з технічної документації з нормативної грошової оцінки земельної ділянки, кадастровий номер 1210100000:03:074:0025, 1210100000:03:074:0026, розташованих за адресою: м. Дніпропетровськ, вул. Космічна, 20;

- визнано протиправними та скасовано витяги з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, кадастровий номер 1210100000:03:074:0025, від 19.10.2020 №2555/0/197-20, від 15.07.2019 №1507-4535, від 15.07.2019 №1507-4534, кадастровий номер 1210100000:03:074:0026, від 19.10.2020 за №2554/0/197-20, видані Відділом у м. Дніпро Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області;

- зобов`язано Головне управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області сформувати та видати Товариству з обмеженою відповідальністю «Горка» витяги із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки із застосуванням коефіцієнта функціонального використання земельної ділянки, за адресою: м. Дніпро, вул. Космічна, 20, з коефіцієнтом, який характеризує функціональне використання земельних ділянок, 0,5 за наявності необхідних документів передбачених законодавством.

Не погодившись із рішенням суду першої інстанції, третя особа оскаржила його в апеляційному порядку, посилаючись на неправильне застосування норм матеріального права та порушення норм процесуального права.

В апеляційній скарзі скаржник зазначає, що зміна виду використання землі в межах її цільового призначення повинна проводитися в порядку, встановленому для зміни цього цільового призначення землі. Зміна цільового призначення земельних ділянок здійснюється за проектами землеустрою щодо їх відведення.

Рішенням Дніпропетровської міської ради від 21.05.2008 № 162/32 «Про передачу ТОВ «Горка», код 31509023, земельних ділянок по вул. Космічній, 20, в оренду по фактичному розміщенню першої черги спортивно-оздоровчого комплексу з гірськолижною трасою» було віднесено земельні ділянки площею 3,1646 га (кадастровий номер 1210100000:03:074:0025) та площею 0,1246 га (кадастровий номер 1210100000:03:074:0026) за основним цільовим призначенням до категорії «Землі рекреаційного призначення». У технічній документації із землеустрою щодо складання документів, що посвідчують право на земельні ділянки ТОВ «Горка», Спортивно-оздоровчий комплекс з гірськолижною трасою, по вул. Космічна, 20, Жовтневий район, складеній ТОВ «Бізнес-Експерт» у 2007 році, зазначено, зокрема, код цільового використання землі (УКЦВЗ) 1.11.6 (інша комерційна діяльність). На теперішній час діє КВЦПЗ, що затверджена Наказом Державного комітету України із земельних ресурсів 23.07.2010 № 548. КВЦПЗ визначає поділ земель на окремі види цільового призначення земель, які характеризуються власним правовим режимом, екосистемними функціями, типами забудови, типами особливо цінних об`єктів (п. 1.4 розділу І Наказу).

Уповноваженим представником міської ради через центр надання адміністративних послуг м. Дніпра «Правобережний» було замовлено адміністративну послугу «Внесення до Державного земельного кадастру відомостей (змін до них) про земельну ділянку» щодо земельних ділянок за кадастровими номерами 1210100000:03:074:0025 та 1210100000:03:074:0026. Відповідач у своїх витягах застосував розділ Секція В, підрозділ 03.10, для будівництва та обслуговування будівель ринкової інфраструктури (адміністративних будинків, офісних та і інших будівель громадської забудови, які використовуються для здійснення підприємницької та іншої діяльності, пов`язаної з отриманням прибутку), про що, як уповноважений орган, повідомив позивача листами від 10.04.2018 та від 24.04.2018 згідно чинної редакції наказу Державного комітету України із земельних ресурсів від 23.07.2010 № 548.

Відповідно до Порядку нормативної грошової оцінки земель населених пунктів, затвердженого наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 25.11.2016 № 489 (далі - Порядок № 489), витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки не розраховується, а формується автоматично за даними Державного земельного кадастру про земельну ділянку та з використанням ГІС - технологій та електронних цифрових карт Технічної документації з нормативно грошової оцінки земель міста Дніпропетровська на дату звернення.

Отже, витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки це не рішення Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області як органу владних повноважень. Відповідачем правомірно, у передбачений законодавством спосіб були видані витяги з технічної документації про нормативну громову оцінку зазначених земельних ділянок, що перебувають у користуванні позивача.

Просить скасувати рішення суду першої інстанції та ухвалити нове про відмову у задоволенні позову.

Від позивача та відповідача відзив на апеляційну скаргу третьої особи до апеляційного суду не надходив, що не перешкоджає розгляду справи.

Дослідивши докази, наявні в матеріалах справи, перевіривши в межах доводів апеляційної скарги дотримання судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, апеляційний суд дійшов висновку, що апеляційна скарга підлягає задоволенню частково з наступних підстав.

Судом першої інстанції встановлено, що 06.04.2012 між Товариством з обмеженою відповідальністю «Горка» (Орендар) та Дніпропетровською міською радою (Орендодавець) був укладений договір оренди земельної ділянки, відповідно до умов якого в оренду передається земельна ділянка загальною площею 3,1646 га (кадастровий номер 1210100000:03:074:0025), по фактичному розміщенню першої черги спортивно-оздоровчого комплексу з гірськолижною трасою. Категорія землі згідно зі ст.19 Земельного кодексу України - землі рекреаційного призначення (п.2.1 договору оренди), цільове призначення земельної ділянки - землі рекреаційного призначення (п.2.2 договору оренди), код (УКЦВЗ) 1.11.6 - інша комерційна діяльність (п.2.3 договору оренди), функціональне використання - по фактичному розміщенню першої черги спортивно-оздоровчого комплексу з гірськолижною трасою (п.2.4 договору оренди). Термін дії договору - п`ятнадцять років.

06.04.2012 між Товариством з обмеженою відповідальністю «Горка» (Орендар) та Дніпропетровською міською радою (Орендодавець) був укладений договір оренди земельної ділянки, відповідно до умов якого в оренду передається земельна ділянка загальною площею 0,1246 га (кадастровий номер 1210100000:03:074:0026), по фактичному розміщенню першої черги спортивно-оздоровчого комплексу з гірськолижною трасою. Категорія землі згідно зі ст.19 Земельного кодексу України - землі рекреаційного призначення (п.2.1 договору оренди), цільове призначення земельної ділянки - землі рекреаційного призначення (п.2.2 договору оренди); код (УКЦВЗ) 1.11.6 - інша комерційна діяльність (п.2.3 договору оренди), функціональне використання - по фактичному розміщенню першої черги спортивно-оздоровчого комплексу з гірськолижною трасою (п.2.4 договору оренди). Термін дії договору - п`ятнадцять років.

Згідно витягу із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, від 15.07.2019 № 1507-4535, сформованого відділом у м. Дніпро Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області на запит Департаменту економіки, фінансів та міського бюджету Дніпровської міської ради, станом на 01.01.2017 земельна ділянка площею 3,1646 га, кадастровий номер 1210100000:03:074:0025, яка розташована за адресою: м. Дніпро, Соборний р-н, вул. Космічна, буд. 20, належить до земель рекреаційного призначення, цільове призначення земельної ділянки - 03.10 «для будівництва та обслуговування будівель ринкової інфраструктури».

Згідно витягу із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки від 15.07.2019 №1507-4534 сформованого відділом у м. Дніпро Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області на запит Департаменту економіки, фінансів та міського бюджету Дніпровської міської ради, станом на 01.01.2018 земельна ділянка площею 3,1646 га., кадастровий номер 1210100000:03:074:0025, яка розташована за адресою: м. Дніпро, Соборний р-н, вул. Космічна, буд. 20, належить до земель рекреаційного призначення, цільове призначення земельної ділянки - 03.10 «для будівництва та обслуговування будівель ринкової інфраструктури».

За змістом вищевказаних витягів, зокрема коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки (Кф) зазначено 2,50.

04.08.2020 ТОВ «Горка» через Центр надання адміністративних послуг (ЦНАП) звернулось до Відділу у м. Дніпро Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області із заявами про внесення відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру щодо земельних ділянок із кадастровими номерами 1210100000:03:074:0025, 1210100000:03:074:0026, розташованих за адресою: м. Дніпро, вул. Космічна, 20, з вимогою змінити код КВЦПЗ 03.10 на 07.02 «для будівництва та обслуговування об`єктів фізичної культури», чим привести його у відповідність до Класифікації видів цільового призначення земель, затвердженої наказом Державного комітету України із земельних ресурсів від 23 липня 2010 року № 548.

Державний кадастровий реєстратор Відділу у м. Дніпро Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області Малієнко О.П. рішенням від 10.08.2020 №РВ-1201591562020, №РВ-1201591572020 відмовила позивачу у внесенні відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру з підстав невідповідності поданих документів законодавству, а саме: подані електронні документи не відповідають установленим вимогам; зміна цільового призначення земельних ділянок відбувається на основі розроблених проектів землеустрою згідно положень ст. 20 Земельного кодексу України.

Відповідно до Витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки від 19.10.2020 №2555/0/197-20, виданого Відділом у м. Дніпро Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області щодо земельної ділянки площею 3,1646 га., кадастровий номер 1210100000:03:074:0025, вказано наступне:

- категорія земель: 500 Землі рекреаційного призначення;

- кільове призначення земельної ділянки: 03.10 Для будівництва та обслуговування будівель ринкової інфраструктури (адміністративних будинків, офісних приміщень та інших будівель громадської забудови, які використовуються для здійснення підприємницької та іншої діяльності, пов`язаної з отриманням прибутку);

- номер економіко-планувальної зони 37;

- кофіціент Кф 2,50.

Відповідно до Витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки від 19.10.2020 № 2554/0/197-20, видного Відділом у м. Дніпро Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області щодо земельної ділянки площею 1,246 га., кадастровий номер 1210100000:03:074:0026, вказано наступне:

- категорія земель: 500 Землі рекреаційного призначення;

- кільове призначення земельної ділянки: 03.10 Для будівництва та обслуговування будівель ринкової інфраструктури (адміністративних будинків, офісних приміщень та інших будівель громадської забудови, які використовуються для здійснення підприємницької та іншої діяльності, пов`язаної з отриманням прибутку);

- комер економіко-планувальної зони 37;

- коефіціент Кф 2,50.

Не погодившись із рішеннями державного реєстратора № РВ-1201591562020 від 10.08.2020, № РВ-1201591591572020 від 10.08.2020 та його діями щодо застосування коефіцієнту функціонального призначення, який характеризує функціональне використання земельної ділянки (Кф), у розмірі 2,50 під час видачі витягів від 19.10.2020 №2555/0/197-20, від 15.07.2019 №1507-4535, від 15.07.2019 №1507-4534; від 19.10.2020 №2554/0/197-20 позивач звернувся до суду за захистом своїх прав.

Суд першої інстанції дійшов висновку про задоволення позовних вимог позивача, оскільки:

- зміна відомостей про земельну ділянку у Державному земельному кадастрі, яку просив здійснити позивач (зміна коду КВЦПЗ з 03.10 на 07.02), у розумінні ст. 20 Земельного кодексу України не є зміною її цільового призначення, а є приведенням у відповідність виду її використання до Класифікації видів цільового призначення земель, затвердженої наказом Державного комітету України із земельних ресурсів від 23 липня 2010 року № 548;

- рішення про внесення змін до відомостей Державного земельного кадастру про вид цільового призначення з УКЦВЗ 1.11.6 на КВЦПЗ 03.10 було прийнято самостійно державним кадастровим реєстратором, що не передбачено чинним законодавством;

- договори оренди земельних ділянок не містять інформації щодо перебування (віднесення) земельних ділянок до категорії земель житлової та громадської забудови, цільове призначення земельних ділянок з кадастровими номерами 1210100000:03:074:0026, 1210100000:03:074:0025 не змінювалося з 2008 року, тому коефіцієнт функціонального використання земельної ділянки (Кф) при видачі посадовими особами Відділу у місті Дніпро Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області витягів з технічної документації з нормативної грошової оцінки земельної ділянки з кадастровими номерами 1210100000:03:074:0026, 1210100000:03:074:0025 станом на 19.10.2020 та 15.07.2019 застосований не вірно;

- сформований витяг з технічної документації в результаті надання адміністративної послуги є індивідуальним актом - рішенням, яке впливає на права та законні інтереси позивача в розумінні КАС України, має обов`язковий характер для будь-якого суб`єкта земельних правовідносин.

Суд апеляційної інстанції не погоджується із вказаними висновками суду першої інстанції з огляду на наступне.

Відповідно до ст. 206 ЗК України використання землі в Україні є платним. Об`єктом плати за землю є земельна ділянка. Плата за землю справляється відповідно до закону.

Згідно з п. 286.1 ст. 286 Податкового кодексу України підставою для нарахування земельного податку є дані державного земельного кадастру.

За правилом п. 289.1 ст. 289 Податкового кодексу України для визначення розміру податку та орендної плати використовується нормативна грошова оцінка земельних ділянок. Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин здійснює управління у сфері оцінки земель та земельних ділянок.

Правові засади проведення оцінки земель, професійної оціночної діяльності у сфері оцінки земель в Україні визначені Законом України «Про оцінку земель» від 11.12.2003 №1378 (далі - Закон №1378-IV), який спрямований на регулювання відносин, пов`язаних з процесом оцінки земель, забезпечення проведення оцінки земель, з метою захисту законних інтересів держави та інших суб`єктів правовідносин у питаннях оцінки земель, інформаційного забезпечення оподаткування та ринку земель.

Згідно зі ст. 13 Закону №1378-IV нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться у разі: визначення розміру земельного податку; визначення розміру орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності тощо.

Статтею 18 Закону №1378-IV визначено порядок проведення нормативної грошової оцінки земельних ділянок.

Так, нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться відповідно до державних стандартів, норм, правил, а також інших нормативно-правових актів на землях усіх категорій та форм власності.

Нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться: розташованих у межах населених пунктів незалежно від їх цільового призначення - не рідше ніж один раз на 5-7 років; розташованих за межами населених пунктів земельних ділянок сільськогосподарського призначення - не рідше ніж один раз на 5-7 років, а несільськогосподарського призначення - не рідше ніж один раз на 7-10 років.

Нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться юридичними особами, які є розробниками документації із землеустрою відповідно до Закону України «Про землеустрій».

Відповідно до частини 2 статті 20 Закону №1378-IV дані про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки оформляються як витяг з технічної документації з нормативної грошової оцінки земель.

Технічна документація з бонітування ґрунтів, економічної оцінки земель та нормативної грошової оцінки земельних ділянок затверджується відповідною сільською, селищною, міською радою. Протягом місяця з дня надходження технічної документації з бонітування ґрунтів, економічної оцінки земель, нормативної грошової оцінки відповідна сільська, селищна, міська рада розглядає та приймає рішення про затвердження або відмову в затвердженні такої технічної документації. Витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки видається центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин (частини 1, 3 статті 23 Закону №1378-IV).

Відповідно до статті 193 Земельного кодексу України державний земельний кадастр - це єдина державна геоінформаційна система відомостей про землі, розташовані в межах кордонів України, їх цільове призначення, обмеження у їх використанні, а також дані про кількісну і якісну характеристику земель, їх оцінку, про розподіл земель між власниками і користувачами.

Кадастр має забезпечувати необхідною інформацією органи державної влади та органи місцевого самоврядування, зацікавлені підприємства, установи та організації, а також громадян з метою регулювання земельних відносин, раціонального використання та охорони земель, визначення розміру плати за землю та цінності земель у складі природних ресурсів, контролю за використанням і охороною земель, економічного та екологічного обґрунтування бізнес-планів та проектів землеустрою.

Постановою Кабінету Міністрів України від 14.01.2015 №5 «Про утворення територіальних органів Державної служби з питань геодезії, картографії та кадастру» утворено як юридичні особи публічного права територіальні органи Державної служби з питань геодезії, картографії та кадастру, зокрема, утворено Головне управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області.

Відповідно до п. 1 Положення про Головне управління Держгеокадастру в області, затвердженого Наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України 29.09.2016 №333, Головне управління Держгеокадастру в області є територіальним органом Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру та їй підпорядковане.

Згідно з п.п. 4 п. 4 зазначеного Положення Головне управління відповідно до покладених на нього завдань надає адміністративні послуги згідно із законом у відповідній сфері.

Аналізуючи вищенаведені правові норми колегія суддів зазначає, що на відповідача, як суб`єкта владних повноважень покладені обов`язки щодо видачі витягів з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок на основі затвердженої рішенням органу місцевого самоврядування технічної документації з нормативної грошової оцінки земельних ділянок.

Згідно пунктів 1, 2, 3 Методики нормативної грошової оцінки земель населених пунктів, затвердженої Постановою Кабінету Міністрів України від 23.03.1995 №213, нормативна грошова оцінка земель населених пунктів проводиться відповідно до Закону України «Про оцінку земель».

Інформаційною базою для нормативної грошової оцінки земель населених пунктів є затверджені генеральні плани населених пунктів, плани зонування територій і детальні плани території, відомості Державного земельного кадастру, інвентаризації земель та державної статистичної звітності.

Дані за результатами проведення нормативної грошової оцінки земельної ділянки оформляються як витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земель, що видається територіальним органом Держгеокадастру за місцезнаходженням земельної ділянки у строк, що не перевищує трьох робочих днів з дати надходження відповідної заяви.

Порядком нормативної грошової оцінки земель населених пунктів, затвердженим наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 25 листопада 2016 №489 (далі - Порядок), передбачено, що інформаційною базою для нормативної грошової оцінки земель населених пунктів є затверджені генеральні плани населених пунктів, плани зонування територій і детальні плани територій, відомості Державного земельного кадастру, дані інвентаризації земель та державної статистичної звітності.

В основі нормативної грошової оцінки земель населених пунктів лежить капіталізація рентного доходу, що отримується залежно від місця розташування населеного пункту в загальнодержавній, регіональній і місцевій системах виробництва та розселення, облаштування його території та якості земель з урахуванням природно-кліматичних та інженерно-геологічних умов, архітектурно-ландшафтної та історико-культурної цінності, екологічного стану, функціонального використання земель.

Згідно з пунктами 3, 5 Розділу ІІ Порядку, коефіцієнт Кф - це коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки та встановлюється на підставі Класифікації видів цільового призначення земель, затвердженої наказом Державного комітету України із земельних ресурсів від 23 липня 2010 року №548.

Позивач у справі не погоджується із витягами із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок за кадастровими номерами 1210100000:03:074:0025, 1210100000:03:074:0026 від 19.10.2020 №2555/0/197-20, від 19.10.2020 №2554/0/197-20, копії яких наявні в матеріалах справи, та від 15.07.2019 №1507-4535, від 15.07.2019 №1507-4534, на які посилається позивач, оскільки відповідачем вказано коефіцієнт Кф 2,5.

Разом з тим, код цільового призначення земельної ділянки (КВЦПЗ) у зазначених витягах вказано - 03.10.

Дії відповідача щодо правомірності внесення коду КВЦПЗ 03.10 замість УКЦВЗ 1.11.6 до відомостей Державного земельного кадастру щодо земельних ділянок за кадастровими номерами 1210100000:03:074:0025, 1210100000:03:074:0026 не є предметом спірних правовідносин у цій справі.

Технічну документацію з нормативної грошової оцінки земель м. Дніпропетровська, розроблену Державним підприємством науково-дослідного інституту проектування міст «Діпромісто» ім. Ю.М. Білоконя затверджено рішенням Дніпроської міської ради від 15.07.2015 № 4/65 «Про затвердження нормативної грошової оцінки земель м. Дніпропетровська», яке було чинним на час виникнення спірних відносин між сторонами та не було оскаржено позивачем.

Відповідно до Додатку 1 до Порядку нормативної грошової оцінки земель населених пунктів, затвердженого наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України 25.11.2016 № 489, земельні ділянки з кодом КВЦПЗ 03.10 «Для будівництва та обслуговування будівель ринкової інфраструктури (адміністративних будинків, офісних приміщень та інших будівель громадської забудови, які використовуються для здійснення підприємницької та іншої діяльності, пов`язаної з отриманням прибутку)» мають Кф 2.5.

Колегія суддів наголошує, що витяги з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки формуються за допомогою програмного забезпечення Державного земельного кадастру на підставі актуальних відомостей про земельні ділянки, які на момент видачі такого витягу внесені до Державного земельного кадастру, а формування витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки здійснюється автоматично в режимі «реального часу».

Будь-яких доказів щодо невідповідності відомостей, зазначених у витягах із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок за кадастровими номерами 1210100000:03:074:0025, 1210100000:03:074:0026 даним технічної документації про нормативну грошову оцінку або Державного земельного кадастру відповідач суду не надав.

З огляду на викладене, вимоги позивача щодо визнання протиправними дій відповідача щодо зазначення у вказаних витягах Кф 2.5, скасування витягів від 19.10.2020 №2555/0/197-20, від 19.10.2020 №2554/0/197-20, від 15.07.2019 №1507-4535, від 15.07.2019 №1507-4534 та надання нових витягів із зазначенням Кф 0,5 є безпідставними та задоволенню не підлягають.

Щодо позовних вимог про скасування рішень відповідача № РВ-1201591562020 від 10.08.2020, № РВ-1201591591572020 від 10.08.2020 про відмову у внесенні відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру колегія суддів зазначає наступне.

Так, спірні рішення № РВ-1201591562020 від 10.08.2020, № РВ-1201591591572020 від 10.08.2020 мотивовані тим, що: електронний документ не відповідає установленим вимогам, про що зазначено у протоколі проведення перевірки електронного документа; невідповідність поданих документів законодавству, а саме зміна цільового призначення земельних ділянок відбувається на основі розроблених проектів землеустрою згідно положень ст. 20 Земельного кодексу України.

У протоколах про проведення перевірки електронних документів від 10.08.2020 №ПП-1200988912020, № ПП-1200988902020 державний реєстратор Малієнко О.П. вказує на те, що дані електронного документа не відповідають: наявним даним Державного земельного кадастру (геодезичній та картографічній основам, даним індексних кадастрових карт (планів), відомостям про інші об`єкти Державного земельного кадастру, їх кількісним, якісним характеристикам та відомостям про значення оцінки земельної ділянки); установленим вимогам до змісту, структури і технічних характеристик електронного документа; даним документації із землеустрою або оцінки земель.

На думку позивача, рішення відповідача № РВ-1201591562020 від 10.08.2020, № РВ-1201591591572020 від 10.08.2020 є необґрунтованими та він має право змінити вказане у Державному земельному кадастрі цільове призначення орендованих земельних ділянок з 03.10 на 07.02, оскільки договори оренди землі та документація із землеустрою не містять інформації про те, що орендовані земельні ділянки належать до категорії земель землі житлової та громадської забудови. Відповідно до Інформації Державного земельного кадастру станом на 15.07.2019 та станом на 19.10.2020 року у відомостях про земельні ділянки кадастровий номер 1210100000:03:074:0025; 1210100000:03:074:0026 було зазначено цільове призначення земельної ділянки - 03.10 «Для будівництва та обслуговування будівель ринкової інфраструктури (адміністративних будинків, офісних приміщень та інших будівель громадської забудови, які використовуються для здійснення підприємницької та іншої діяльності, пов`язаної з отриманням прибутку)». Проте, код КВЦПЗ 03.10 не відповідає категорії земель землі рекреаційного призначення. Зміна коду КВЦПЗ з 03.10 на 07.02 не є зміною цільового призначення земельних ділянок, а є приведенням у відповідність виду їх використання відповідно до Класифікації видів цільового призначення земель, затвердженої наказом Державного комітету України із земельних ресурсів від 23 липня 2010 року №548, що згідно ст. 20 Земельного кодексу України не потребує розроблення, затвердження та погодження проекту землеустрою.

Згідно з ч. 1 ст. 20 Земельного кодексу України віднесення земель до тієї чи іншої категорії здійснюється на підставі рішень органів державної влади, Верховної Ради Автономної Республіки Крим, Ради міністрів Автономної Республіки Крим та органів місцевого самоврядування відповідно до їх повноважень.

Зміна цільового призначення земельних ділянок здійснюється за проектами землеустрою щодо їх відведення.

Відповідно до ч. 5 ст. 20 Земельного кодексу України види використання земельної ділянки в межах певної категорії земель (крім земель сільськогосподарського призначення та земель оборони) визначаються її власником або користувачем самостійно в межах вимог, встановлених законом до використання земель цієї категорії, з урахуванням містобудівної документації та документації із землеустрою.

Частиною 1 пункту 117 Порядку ведення Державного земельного кадастру, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 1051 від 17.10.2012 (далі - Порядок) встановлено, що відомості (зміни до них) про зареєстровані земельні ділянки вносяться до Державного земельного кадастру в разі внесення змін до відомостей про земельну ділянку, на яку відповідно до цього порядку відкрито Поземельну книгу.

Згідно з п. 118 Порядку внесення до Поземельної книги відомостей (змін до них) про зареєстровану земельну ділянку (крім випадків, зазначених у пункті 119 цього Порядку) здійснюється за заявою власника земельної ділянки, користувача земельної ділянки державної чи комунальної власності відповідно до документації, що є підставою для внесення відповідних відомостей (змін до них) (крім випадків внесення відомостей про зміну виду використання).

Відповідно до п. 121 Порядку для внесення до відомостей про земельну ділянку змін щодо цільового призначення земельної ділянки, складу угідь, нормативної грошової оцінки, а також до відомостей про межі земельної ділянки (у разі їх встановлення (відновлення) за фактичним використанням земельної ділянки) Державному кадастровому реєстраторові подаються:

1) заява за формою згідно з додатком 12;

2) оригінал документації із землеустрою або оцінки земель, яка є підставою для внесення таких змін (крім випадків зміни виду використання земельної ділянки в межах земель певної категорії):

3) електронний документ (крім випадків внесення відомостей про зміну виду використання).

Частиною 2 ст.21 Закону України «Про Державний земельний кадастр» №3613-VI від 07.07.2011 передбачено, що відомості про цільове призначення земельних ділянок вносяться до Державного земельного кадастру:

а) щодо категорії земель:

- на підставі відповідної документації із землеустрою, яка розробляється при формуванні земельних ділянок, - щодо земельних ділянок, які формуються;

- на підставі проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, яким передбачена зміна її цільового призначення;

- на підставі технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації земель;

б) щодо виду використання земельної ділянки в межах певної категорії земель:

- на підставі відповідної документації із землеустрою, яка розробляється при формуванні земельних ділянок, - щодо земельних ділянок, які формуються;

- на підставі письмової заяви власника (користувача) земельної ділянки державної чи комунальної власності, - у разі зміни виду використання земельної ділянки (крім земель сільськогосподарського призначення та земель оборони);

- на підставі проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, яким передбачена зміна її цільового призначення.

Частинами 4-6 статті 26 Закону України «Про Державний земельний кадастр» встановлено, що для внесення змін до відомостей Поземельної книги щодо цільового призначення земельної ділянки, складу угідь, нормативної грошової оцінки, а також до відомостей про межі земельної ділянки (у разі їх встановлення (відновлення) за фактичним використанням земельної ділянки) заявник подає до органу, який здійснює ведення Поземельної книги:

- заяву за формою, встановленою Порядком ведення Державного земельного кадастру;

- оригінали документації із землеустрою, технічної документації з оцінки земель, які згідно з цим Законом є підставою для внесення таких змін (крім випадків зміни виду використання земельної ділянки в межах певної категорії земель, що згідно з цим Законом не потребує розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки);

- документацію із землеустрою, на підставі якої вносяться зміни до відомостей Державного земельного кадастру, у формі електронного документа (крім випадків внесення відомостей про зміну виду використання).

Державний кадастровий реєстратор, який здійснює ведення Поземельної книги, протягом чотирнадцяти робочих днів з дати реєстрації заяви вносить до Поземельної книги інформацію про зміну відомостей про земельну ділянку або надає мотивовану відмову у внесенні таких відомостей.

Відмова у внесенні до Поземельної книги змін до відомостей про земельну ділянку надається у разі, якщо:

- земельна ділянка розташована на території дії повноважень іншого Державного кадастрового реєстратора;

- із заявою звернулася неналежна особа;

- подані документи не відповідають вимогам законодавства;

- заявлені відомості вже внесені до Поземельної книги.

Судом встановлено, що відповідно до договорів оренди землі від 06.04.2012, а саме земельних ділянок загальною площею 3,1646 га (кадастровий номер 1210100000:03:074:0025) та площею 0,1246 га (кадастровий номер 1210100000:03:074:0026), категорія землі згідно зі ст. 19 Земельного кодексу України - землі рекреаційного призначення (п.2.1 договору оренди); цільове призначення земельної ділянки - землі рекреаційного призначення (п.2.2 договору оренди); код (УКЦВЗ) 1.11.6 - інша комерційна діяльність (п. 2.3 договору оренди); функціональне використання - по фактичному розміщенню першої черги спортивно-оздоровчого комплексу з гірськолижною трасою (п. 2.4 договору оренди). Зміна нормативно-грошової оцінки земельних ділянок проводиться без внесення змін до договору (п. 10.1 договору оренди).

Згідно Українського класифікатору цільового використання землі (УКЦВЗ), затвердженого листом Держкомзему України від 24 квітня 1998 р. № 14-1-7/1205 код УКЦВЗ 1.11.6 «Інша комерційна діяльність» стосувався земель населених пунктів, виділених для комерційного використання.

Згідно листа Департаменту по роботі з активами Дніпровської міської ради від 18.05.2011 № 8/1-1303 Департамент звертався до відділу у місті Дніпро Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області із заявою щодо зміни у Державному земельному кадастрі відомостей щодо земельних ділянок за кадастровими номерами 1210100000:03:074:0026, 1210100000:03:074:0025, а саме коду УКЦВЗ на відповідне значення коду КВЦПЗ. Рішення про внесення до Державного земельного кадастру відомостей, а саме коду КВЦПЗ 03.10 на заміну коду УКЦВЗ 1.11.6 було прийнято самостійно державним кадастровим реєстратором.

На час звернення позивача із заявами від 04.08.2020 про внесення відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру від 04.08.2020 (реєстраційний номер ЗB-9200620362020, ЗB-9200620292020) співвідношення між кодами Українського класифікатором цільового використання землі (УКЦВЗ), затвердженого листом Держкомзему України від 24 квітня 1998 р. № 14-1-7/1205, та Класифікацією видів цільового призначення земель (КВЦПЗ), затвердженої наказом Державного комітету із земельних ресурсів від 23 липня 2010 р. № 548, нормативно не було врегульовано.

Разом з тим, постановою Кабінету Міністрів України від 28 липня 2021 р. № 821 Порядок ведення Державного земельного кадастру доповнено пунктом 101-1, згідно якого внесення до відомостей про земельну ділянку змін щодо її цільового призначення здійснюється згідно з Класифікатором видів цільового призначення земельних ділянок, Класифікатором видів функціонального призначення територій та співвідношення між ними, а також правилами їх застосування, наведеними у додатках 58-60.

Так, згідно до Додатку 59 до Порядку ведення Державного земельного кадастру «Класифікатор видів цільового призначення земельних ділянок» коду УКЦВЗ 1.11.6 «Інша комерційна діяльність» відповідає код КВЦПЗ 03.10 «Для будівництва та обслуговування будівель ринкової інфраструктури (адміністративних будинків, офісних приміщень та інших будівель громадської забудови, які використовуються для здійснення підприємницької та іншої діяльності, пов`язаної з отриманням прибутку)» згідно Класифікації видів цільового призначення земель, затвердженої наказом Державного комітету із земельних ресурсів від 23 липня 2010 р. № 548, та новому код виду цільового призначення 03.10 «Для будівництва та обслуговування адміністративних будинків, офісних будівель компаній, які займаються підприємницькою діяльністю, пов`язаною з отриманням прибутку».

У разі коли код КВЦПЗ відповідає коду виду цільового призначення, зазначеному у Класифікаторі зміни до відомостей про земельну ділянку щодо її цільового призначення не вносяться (Додаток 58 до Порядку ведення Державного земельного кадастру).

Водночас, згідно вказаних класифікаторів код КВЦПЗ 03.10 стосується іншої категорії земель, а саме земель житлової та громадської забудови.

Відповідно до договорів оренди землі від 06.04.2012 та технічної документації земельні ділянки площею 3,1646 га 0,1246 га за кадастровими номерами 1210100000:03:074:0026, 1210100000:03:074:0025 є землями рекреаційного призначення, яким згідно Класифікації видів цільового призначення земель, затвердженої наказом Державного комітету із земельних ресурсів від 23 липня 2010 року № 548, відповідають коди КВЦПЗ 07.01 07.05 та коди КВЦПЗ 07.01 07.09 згідно Додатку 59 до Порядку ведення Державного земельного кадастру.

Позивач звертався до відповідача із заявами про внесення відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру від 04.08.2020 (реєстраційний номер ЗB-9200620362020, ЗB-9200620292020) щодо зміни виду цільового призначення земельних ділянок за кадастровими номерами 1210100000:03:074:0026, 1210100000:03:074:0025 в межах однієї категорії, у зв`язку з чим посилання державного кадастрового реєстратора в обґрунтування спірних рішень на положення ст. 20 Земельного кодексу України щодо зміни цільового призначення на основі розроблених проектів землеустрою є безпідставним.

Посилання державного кадастрового реєстратора щодо невідповідності електронного документу установленим вимогам також не свідчить про правомірність спірних рішень, оскільки зі змісту протоколів про проведення перевірки електронних документів від 10.08.2020 № ПП-1200988912020, № ПП-1200988902020 не можливо встановити, які саме дані електронного документа не відповідають даним Державного земельного кадастру, документації із землеустрою або оцінки земель, та яких саме вимог до структури, змісту та технічних характеристик електронного документу позивачем не дотримано.

Згідно з ч. 1 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача (ч.2 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України).

З урахуванням викладеного, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції про те, що рішення відповідача № РВ-1201591562020 від 10.08.2020, № РВ-1201591591572020 від 10.08.2020 не відповідають вимогам щодо їх обґрунтованості, а позовні вимоги позивача в частині визнання протиправними та скасування цих рішень є обґрунтованими та підлягають задоволенню.

Щодо позовних вимог про зобов`язання відповідача внести до Державного земельного кадастру відомості - зміни про вид цільового призначення земельних ділянок з кадастровими номерами 1210100000:03:074:0026, 1210100000:03:074:0025 з коду КВЦПЗ 03.10 на код КВЦПЗ 07.02 колегія суддів зазначає наступне.

Відповідно до ч. 1 ст. 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Адміністративний суд не наділений повноваженнями втручатися у вільний розсуд (дискрецію) суб`єкта владних повноважень поза межами перевірки за критеріями, визначеними статтею 2 КАС України.

Згідно з ч. 1, п. 4 ч. 2 ст.245 КАС України при вирішенні справи по суті суд може задовольнити позов повністю або частково чи відмовити в його задоволенні повністю або частково. У разі задоволення позову суд може прийняти рішення, зокрема, про визнання бездіяльності суб`єкта владних повноважень протиправною та зобов`язання вчинити певні дії.

При цьому, відповідно до ч. 4 ст. 245 КАС України у випадку, визначеному пунктом 4 частини другої цієї статті, суд може зобов`язати відповідача - суб`єкта владних повноважень прийняти рішення на користь позивача, якщо для його прийняття виконано всі умови, визначені законом, і прийняття такого рішення не передбачає права суб`єкта владних повноважень діяти на власний розсуд.

У випадку, якщо прийняття рішення на користь позивача передбачає право суб`єкта владних повноважень діяти на власний розсуд, суд зобов`язує суб`єкта владних повноважень вирішити питання, щодо якого звернувся позивач, з урахуванням його правової оцінки, наданої судом у рішенні.

Отже, з урахуванням того, що суд не може перебирати на себе функцій суб`єкта владних повноважень в реалізації відповідних управлінських функцій і вирішенні питань, віднесених до виключної компетенції такого суб`єкта, належним способом захисту порушення порушеного права позивача є зобов`язання відповідача повторно розглянути заяви позивача про внесення відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру від 04.08.2020 (реєстраційні номери ЗB-9200620362020, ЗB-9200620292020), та прийняти рішення з урахуванням висновків суду.

Суд враховує позицію Європейського суду з прав людини (в аспекті оцінки аргументів учасників справи у касаційному провадженні), сформовану, зокрема у справах Салов проти України (заява № 65518/01; від 6 вересня 2005 року; пункт 89), Проніна проти України (заява № 63566/00; 18 липня 2006 року; пункт 23) та Серявін та інші проти України (заява № 4909/04; від 10 лютого 2010 року; пункт 58): принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, передбачає, що у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються; хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент; міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (рішення у справі Руїс Торіха проти Іспанії (Ruiz Torija v. Spain) серія A. 303-A; 09 грудня 1994 року, пункт 29).

Колегія суддів вважає, що інші аргументи, наведені в сторонами, не вимагають детального обґрунтування, оскільки не є вирішальними.

З огляду на викладені обставини справи, суд апеляційної інстанції доходить висновку про те, що судом першої інстанції ухвалено рішення з неправильним застосуванням норм матеріального права та порушенням норм процесуального права, що призвело до неправильного вирішення справи і є підставою для скасування рішення суду першої інстанції з прийняттям нової постанови про часткове задоволення позову.

Відповідно до ч. 1 ст. 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

При частковому задоволенні позову судові витрати покладаються на обидві сторони пропорційно до розміру задоволених позовних вимог. При цьому суд не включає до складу судових витрат, які підлягають розподілу між сторонами, витрати суб`єкта владних повноважень на правничу допомогу адвоката та сплату судового збору (ч. 3 ст. 139 КАС України).

Якщо суд апеляційної чи касаційної інстанції, не повертаючи адміністративної справи на новий розгляд, змінить судове рішення або ухвалить нове, він відповідно змінює розподіл судових витрат (ч. 6 ст. 139 КАС України).

З матеріалів справи вбачається, що позивачем було сплачено 15890,00 грн. судового збору за подання позову.

З огляду на часткове задоволення позовних вимог, судові витрати, що підлягають стягненню на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань відповідача становлять 4540 грн. (2270 грн.*2).

Керуючись статтями 317, 321, 322 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

постановив:

Апеляційну скаргу Дніпровської міської ради задовольнити частково.

Рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 23 вересня 2021 року у справі № 160/1191/21 скасувати.

Позов Товариства з обмеженою відповідальністю Горка задовольнити частково.

Визнати протиправним та скасувати рішення Державного кадастрового реєстратора Відділу у м. Дніпро Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області Малієнко О.П. № РВ-1201591562020 від 10.08.2020 про відмову у внесення відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру.

Визнати протиправним та скасувати рішення Державного кадастрового реєстратора Відділу у м. Дніпро Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області Малієнко О.П. № РВ-1201591591572020 від 10.08.2020 про відмову у внесення відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру.

Зобов`язати Головне управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області повторно розглянути заяви Товариства з обмеженою відповідальністю Горка про внесення відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру від 04.08.2020 (реєстраційні номери ЗB-9200620362020, ЗB-9200620292020), та прийняти рішення з урахуванням висновків суду.

У задоволенні решти позовних вимог відмовити.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань з Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області (49006, м. Дніпро, вул. Філософська, 39-А, код ЄДРПОУ: 39835428) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Горка» (49000, м. Дніпро, вул. Космічна, б. 20, код ЄДРПОУ: 31509023) судові витрати з оплати судового збору у розмірі 4540 (чотири тисячі п`ятсот сорок) грн.

Постанова суду набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена протягом тридцяти днів шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до Верховного Суду за наявності підстав, передбачених частиною 5 статті 291, пунктом 2 частини 5 статті 328 Кодексу адміністративного судочинства України.

Головуючий суддяО.М. Панченко

СуддяС.М. Іванов

СуддяВ.Є. Чередниченко

Дата ухвалення рішення30.05.2022
Оприлюднено24.06.2022
Номер документу104591991
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —160/1191/21

Ухвала від 07.12.2022

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Тацій Л.В.

Постанова від 30.05.2022

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Панченко О.М.

Ухвала від 21.04.2022

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Панченко О.М.

Ухвала від 17.04.2022

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Панченко О.М.

Ухвала від 03.12.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Панченко О.М.

Ухвала від 03.12.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Панченко О.М.

Рішення від 23.09.2021

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Захарчук-Борисенко Наталія Віталіївна

Рішення від 23.09.2021

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Захарчук-Борисенко Наталія Віталіївна

Ухвала від 03.06.2021

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Захарчук-Борисенко Наталія Віталіївна

Ухвала від 06.04.2021

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Захарчук-Борисенко Наталія Віталіївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні