Постанова
від 15.07.2010 по справі 2а-9609/10/0570
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІ НІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

15 липня 2010 р. спр ава № 2а-9609/10/0570

Приміщення суду за адре сою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвард ійської дивізії, 17

Постановлена у нарад чій кімнаті

час прийняття постанови: 1 8-07

Донецький окружний адміні стративний суд в складі:

головуючого судді Чучко В.М .

при секретарі Болховій А.В.

за участю представників: по зивача - Стукаленко К.І. (дові реність від 14.04.2010 року б/н), Камар діної Л.В. (довіреність від 14.04.201 0 року б/н), відповідача - Петр ова А.Г. (довіреність від 02.02.2010 ро ку № 4076/10/10-013), Пальніченко О.І. (дов іреність від 17.06.2010 року №25604/10/10-013), В арави А.В. (довіреність від 31.05.201 0 року № 22502/10/10-013), Скляренко І.А. (дов іреність від 06.06.2010 року № 28287/10/10-013), р озглянувши у відкритому судо вому засіданні адміністрати вну справу за позовом Товари ства з обмеженою відповідаль ністю «АВСстрой» до Державно ї податкової інспекції у Вор ошиловському районі м. Донец ька про скасування податкови х повідомлень-рішень та ріше ння про застосування штрафни х (фінансових) санкцій,

В С Т А Н О В И В:

Товариство з обмеженою від повідальністю «АВСстрой» (на далі - ТОВ «АВСстрой», позив ач) звернулось до суду із позо вом про скасування податкови х повідомлень-рішень Державн ої податкової інспекції у Во рошиловському районі м. Доне цька (далі - ДПІ, відповідач) від 01.04.2010 року №0000982340/0 з податку на прибуток на загальну суму 164 80 0грн., в т.ч. основного платежу - 109 867 грн. та штрафних санкцій - 54 933,5 грн., від 01.04.2010 року №0000972340/0 з под атку на додану вартість на за гальну суму 122 661 грн., в т.ч. основ ного платежу - 81 774 грн. та штра фних санкцій - 40 887 грн., та скас ування рішення про застосува ння штрафних (фінансових) сан кцій за порушення законодавс тва про застосування реєстра торів розрахункових операці й від 01.04.2010 року №0001332344 на загальну суму 133 325,85 грн.

У відповідності до наведен их вище рішень, ТОВ «АВСстрой » донараховані: податок на пр ибуток, податок на додану вар тість, а також штрафні санкці ї, в тому числі санкції за пору шення норм Закону України «П ро застосування реєстраторі в розрахункових операцій у с фері торгівлі, громадського харчування та послуг».

Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідач, при провед енні перевірки, неправомірно здійснив донарахування пода тків, штрафних санкцій і скла в податкові повідомлення-ріш ення, які не являються обґрун тованими та не відповідають вимогам законодавства, оскіл ьки прийняті всупереч надани х податковому органу належни м чином оформлених документі в, що порушує права позивача. Д одатково до неправомірності нарахування штрафних (фінан сових) санкцій за порушення з аконодавства в сфері застосу вання реєстраторів розрахун кових операцій, позивач поси лається на те, що такі санкції відносяться до адміністрати вно-господарських санкцій, а тому не можуть бути застосов ані в строк пізніше як через о дин рік з дня порушення суб' єктом закону.

Отже, заявник вважає складе ні за результатами перевірки податкові повідомлення-ріше ння та рішення про застосува ння штрафних (фінансових) сан кцій такими, що прийняті без з аконних підстав, а тому проси ть у судовому порядку їх скас увати.

Позивач у судовому засідан ні позовні вимоги підтримав, просив скасувати зазначені в позовній заяві податкові п овідомлення-рішення з податк у на прибуток, з податку на дод ану вартість та рішення про з астосування штрафних (фінанс ових) санкцій .

Відповідач позовні вимоги не визнав, стверджуючи, що оск аржувані рішення винесені у відповідності з вимогами чин ного законодавства. В матері алах справи наявні заперечен ня на позов у яких зазначено п ро безпідставність заявлени х позовних вимог як таких, що н е підлягають задоволенню. За перечення обґрунтовані тим, що висновки, наведені в акті п еревірки, відповідають факти чним обставинам та ґрунтують ся на документах первинного бухгалтерського обліку. Таки м чином, відповідач вважає ви моги позивача необґрунтован ими з наведених вище підстав та такими, що задоволенню не п ідлягають. При цьому, відпові дачем спростовується віднош ення штрафних (фінансових) са нкцій про порушення законода вства в сфері застосування р еєстраторів розрахункових о перацій до адміністративно-г осподарських санкцій, надаєт ься обґрунтування, що податк ові органі є органами держав ної влади, не наділені господ арською компетенцією, тобто зазначені відносини є адміні стративними, а фінансові сан кції за порушення в сфері зас тосування реєстраторів розр ахункових операцій не є адмі ністративно-господарськими санкціями.

Розглянувши подані докуме нти і матеріали, заслухавши п ояснення представників стор ін, перевіривши повноту вста новлення обставин справи, на яких ґрунтується позов, оцін ивши докази, які мають юридич не значення для розгляду спр ави і вирішення спору по суті , суд встановив наступне.

Товариство з обмеженою від повідальністю «АВСстрой» (ко д за ЄДРПОУ 31178861) зареєстровано рішенням ВК Ворошиловської районної ради м. Донецька 01.11.2000р . №476\8, свідоцтво про державну р еєстрацію від 01.11.2000р. серії А00 № 307496. Взято на податковий облік в ДПІ у Ворошиловському рай оні м. Донецька 08.11.2000р. за №1596. Відп овідно до Свідоцтва про реєс трацію платника податку на д одану вартість від 16.11.2000р. № 07278520, ДПІ у Ворошиловському район і м. Донецька, індивідуальний податковий номер - 311788605622, був за реєстрований платником ПДВ з 16.11.2000 року.

В період з 29.01.2010 року по 09.03.2010 рок у співробітниками Державної податкової інспекції у Воро шиловському районі проводил ася планова виїзна перевірка Товариства з обмеженою відп овідальністю «АВСстрой» (код за ЄДРПОУ 31178861) з питань дотрима ння вимог податкового законо давства за період з 01.10.2006 року п о 30.09.2009 року, валютного та іншог о законодавства за період з 01. 10.2006 року по 30.09.0920 року, за результ атами якої складений акт від 15.03.2010 року №425/23-2/31178861.

У акті перевірки визначені наступні порушення, зокрема :

1) невірне відображення отри маних доходів від продажу то варно-матеріальних цінносте й (надалі - ТМЦ), в результаті чого встановлено заниження валових доходів на загальну суму 259546 грн., що є порушенням п. 4.1, ст.4 Закону України «Про опод аткування прибутку підприєм ств»: відповідачем встановле на різниця між сумою валових доходів у 2008 році при перевірц і зворотно-сальдових відомос тей по рахунку 702 «Доход від ре алізації товарів», рахунку 361 «Розрахунки з вітчизняними п окупцями» згідно яких встано влено, що валові доходи позив ача за 2008 рік складають 12 293 001,46 грн . та Декларації з податку на пр ибуток підприємства (рядок 01.1 ), де валові доходи відображен і ТОВ «АВСстрой» у сумі 12 033 455,00 гр н. Таким чином, позивачем зани жено валові доходи за 2008 рік по рядку 01.1 Декларацій «Доходи в ід продажу товарів (робіт, пос луг)» на суму 259 546,46 грн.;

2) неправомірне віднесення п озивачем до складу валових в итрат суму у розмірі 179 921,00 грн., щ о спричинило заниження подат ку на прибуток на загальну су му 109 867,00 грн. (у тому числі завище ння за 1-й квартал 2008р. - 4 098,00 грн. , у 2 кварталі 2008р. - 6 208,00 грн., та за ниження у 3 кварталі 2008р. - 39 703,00 грн., у 4 кварталі 2008р. - 71 368,00 грн ., у 1 кварталі 2009 р. - 9 096,00 грн., у 2 кв арталі 2009р. - 6,00 грн.), що спричин ило порушення п. 5.1 ст.5, п.п. 5.2.1 п.5.2 с т.5 Закону України «Про оподат кування прибутку підприємст в»: позивачем віднесені до ск ладу валових витрат сплачені на адресу ТОВ «Практікер Укр аїна» кошти в якості оплати з а просування товару, якій ран іше проданий позивачем вказа ному ТОВ, та власником якого н а той момент позивач вже не бу в;

2) неправомірне включення до податкового кредиту суми по датку на додану вартість (дал і за текстом - ПДВ) з придбанн я послуг за операціями, які не пов' язані з господарською діяльністю, в результаті чог о занижено податок на додану вартість, чим порушено п.п. 7.4.1, п . 7.4, ст.7 Закону України «Про под аток на додану вартість»: поз ивачем придбавались послуги від ТОВ «Практікер Україна» , ТОВ «Реалекстрой», ТОВ «ВІК + » та ТОВ «Інжинірингова комп анія Реміст» з операцій, не по в' язаних з господарською ді яльністю. Наведене спричинил и виникнення заборгованості перед бюджетом на суму 155 071,00 гр н. у т.ч. за грудень 2006 р. в розмір і 62 396,00 грн., за лютий 2007 р у сумі 10 901 ,00 грн., за березень 2007 р у розмір і 5 765,00 грн., за червень 2007 р. - 3 067,00 г рн., за березень 2008 р. - 676,00 грн., за квітень 2008 р. - 1 328,00 грн., за серп ень 2008 р. - 8 099,00 грн., за вересень 2008 р. - 9 286,00 грн., за квітень 2009 р. - 53 553,00 грн.;

3) не проведення розрахунков ої операції із продажу товар ів через Реєстратор розрахун кових операцій (РРО), що спричи нило порушення Закону Україн и «Про застосування реєстрат орів розрахункових операцій в сфері торгівлі, громадсько го харчування і послуг»: при п еревірці касової книги ТОВ « АВСстрой», прибуткових та ви даткових касових ордерів і в иписок банку встановлено, що позивач проводив розрахунко ві операції за готівкові кош ти без застосування РРО за ре алізацію товару не власного виробництва (двірні блоки, ла мінат, комплектуючі) організ аціям: ТОВ «СоюзПромінвестДо нбас» - на суму 5 199,07 грн., та ТОВ «П аритет» - 21 466,10 грн.

Крім вище зазначених поруш ень, в акті перевірки від 15.03.2010 р оку №425/23-2/31178861 встановлені інші п орушення податкового законо давства України, але які не за явлені позивачем в позовній заяві, а тому не являються пре дметом спору.

Відповідно до вказаного ак ту перевірки, відповідачем с кладені:

- податкове повідомлення-рі шення від 01.04.2010 року №0000982340/0 з пода тку на прибуток на загальну с уму 164 800 грн., в т.ч. основного пла тежу - 109 867 грн. та штрафних сан кцій - 54 933,5 грн.

- податкове повідомлення-рі шення від 01.04.2010 року №0000972340/0 з пода тку на додану вартість на заг альну суму 122 661 грн., в т.ч. основн ого платежу - 81 774 грн. та штраф них санкцій - 40 887 грн.

- рішення про застосування ш трафних (фінансових) санкцій від 01.04.2010 року №0001332344 на загальну с уму 133 325,85 грн.

1. Щодо порушення позивачем Закону України «Про оподатк ування прибутку підприємств » в частині заниження валови х доходів.

Відповідачем під час прове дення перевірки в тому числі встановлено, що в порушення п .4.1, ст.4 Закону України «Про опо даткування прибутку підприє мств» ТОВ «АВСстрой» занижен о валові доходи за 2008 рік по ряд ку 01.1 Декларацій «Доходи від п родажу товарів (робіт, послуг )» на суму 259 546,46 грн. Дане порушен ня ґрунтується на підставі п еревірки даних зворотно-саль дових відомостей аналітично го обліку за бухгалтерськими рахунками 361 «Розрахунки з ві тчизняними покупцями», 311 «Пот очні рахунки у національній валюті», 702 «Доход від реаліза ції товарів», декларацій з по датку на прибуток за 1 квартал 2008 року, 1 півріччя 2008 року, 9 міся ців 2008 року, за 2008 рік. Як зазначе но в Акті перевірки та підтве рджено представником відпов ідача в ході судового розгля ду справи, перевіркою зворот но-сальдових відомостей по р ахунку 702 «Доход від реалізаці ї товарів», рахунку 361 «Розрах унки з вітчизняними покупцям и» встановлено, що валові дох оди за 2008 рік складають 12 293 001,46 грн . Валові доходи за 2008 рік, по ряд ку 01.1 Декларації з податку на п рибуток підприємства, відобр ажені ТОВ «АВСстрой» у сумі 12 033 455,00 грн., різниця між вказаним и сумами становить 259 546,46 грн. (12 293 001,46 грн. - 12 033 455,00 грн.).

Наведені обставини виступ или підставою для висновку щ одо заниження позивачем скор игованого валового доходу за період з 01.10.2006 р. по 30.09.2009 р. на загал ьну суму 259 546,00 грн., у т.ч. завищен ня за 1-й квартал 2008 р. на суму 59 127,0 0 грн., за 2-й квартал 2008 р. - 39 892,00 гр н., та заниження за 3-й квартал 20 08 р на суму 117 143,00 грн., за 4-й кварта л за 2008 р. - 241 422,00 грн.

За статтею 4 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств» валовий доход - це загальна сума доходу плат ника податку від усіх видів д іяльності, отриманого (нарах ованого) протягом звітного п еріоду в грошовій, матеріаль ній або нематеріальній форма х як на території України, її к онтинентальному шельфі, викл ючній (морській) економічній зоні, так і за її межами.

До складу валових доходів п ідприємства входять доходи в ід: продажу товарів (робіт, пос луг); здійснення товарообмін них (бартерних) операцій; вико нання довгострокових догово рів (контрактів); перерахунку по довгострокових договорах (контрактах) у випадку заниже ння суми податкових зобов'яз ань у попередніх податкових періодах; продажу пов'язаним сторонам товарів (робіт, посл уг); продажу товарів (робіт, по слуг), вартість яких була рані ше виключена з валового дохо ду у зв'язку з затримкою оплат и їхньої вартості, у випадку н езадоволення судом позову пл атника податку, і сума нарахо ваної пені на цю вартість. Пер ераховані доходи відображаю ть у рядку 1 Декларації про при буток підприємства на підста ві додатка «А» до неї.

Доходи за даними бухгалтер ського обліку формуються на субрахунках рахунка 70 «Доход и від реалізації» і складают ься з продажної вартості від вантажених за звітний період товарів, продукції або надан их послуг чи виконаних робіт незалежно від того, оплачені вони чи ні. Крім того, на решті рахунків класу 7 відображают ься інші доходи від операцій ної та неопераційної діяльно сті підприємства, а також над звичайні доходи. При цьому, у с истемі бухгалтерського облі ку та фінансовій звітності п ідприємства використовуєть ся принцип нарахування - дохо ди і витрати відображаються в бухгалтерському обліку та фінансовій звітності в момен т їх виникнення незалежно ві д дати надходження, або сплат и грошових коштів.

Згідно п.1 ст. 9 Закону Україн и «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Укр аїні»підставою для бухгалте рського обліку господарськи х операцій є первинні докуме нти, які фіксують факти здійс нення господарських операці й.

У відповідності до п.2.1. Полож ення «Про затвердження Полож ення про документальне забез печення записів у бухгалтерс ькому обліку» затвердженого Наказом Міністерства Фінанс ів України від 24.05.1995 року, зареє строваного в Міністерстві юс тиції України 05.06.1995 року за №168/704 п ервинні документи - це письмо ві свідоцтва, що фіксують та підтверджують господарські операції, включаючи розпоря дження та дозволи адміністра ції (власника) на їх проведенн я. Господарські операції - це факти підприємницької та і ншої

діяльності, що вплив ають на стан майна, капіталу, зобов'язань і фінансових ре зультатів.

У ході розгляду справи із п ояснень осіб, які фактично зд ійснювали перевірку позивач а, судом встановлено, що під ча с проведення перевірки перев іряючими не вивчалися первин ні бухгалтерські документи, згідно яким позивачем сформо вані валові доходи та, відпов ідно, представники відповіда ча не змогли пояснити, які сам е господарські операції не з найшли свого відображення у рядку 01.1 Декларації з податку на прибуток.

З огляду на наведене, керуюч ись принципом винуватості су б' єкта владних повноважень , встановленим нормами п. 2 ст. 73 Кодексу адміністративного с удочинства України, з урахув анням завдань адміністратив ного судочинства, встановлен их ст. 2 цього ж Кодексу, а також приймаючи до уваги, що відпов ідачем, як суб'єктом владних п овноважень, не надано суду бу дь-яких доказів того, що позив ачем не вірно були сформован і валові доходи виходячи сам е із наявних первинних докум ентів, суд вважає не доведени м факт заниження позивачем в алових доходів на суму 259 546,46 грн .

З урахуванням наведеного с уд відмічає, що відповідно до пп. 17.1.3 п.17.1 ст.17 Закону України «П ро порядок погашення зобов' язань платників податків пер ед бюджетами та державними ц ільовими фондами» (в подальш ому за текстом - Закон 2181) плат ник податків зобов' язаний с платити штраф у розмірі 10% від суми недоплати (заниження су ми податкового зобов' язанн я) за кожний з податкових пері одів, установлених для таког о податку, збору (обов' язков ого платежу), починаючи з пода ткового періоду, на який прип адає така недоплата, та закін чуючи податковим періодом, н а який припадає отримання та ким платником податків подат кового повідомлення від конт ролюючого органу, але не біль ше 50% такої суми та не менше 10 не оподаткованих мінімумів дох одів громадян сукупно за вес ь строк недоплат, незалежно в ід кількості податкових пері одів, що минули.

На підставі аналізу спірни х актів відповідача (податко вих повідомлень-рішень) судо м встановлено, що при здійсне нні нарахування суми податку на прибуток, яка підлягає спл аті до бюджету, та нарахуванн я на цю суму штрафних (фінансо вих) санкцій, відповідачем бу ло враховано, зокрема: як суми завищення валових доходів т а їх заниження, так і суму зави щення валових витрат (поруше ння позивачем Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств» в частині зави щення валових витрат, про що з азначено в п.2 цієї постанови), що склало разом суму занижен ня податку на прибуток у розм ірі 164 800,50 грн., у т.ч.: основного пл атежу - 109 867,00 грн. та штрафних (ф інансових) санкцій - 54933,50 грн.

З огляду на наведене та врах овуючи приписи пп. 17.1.3 п.17.1 ст.17 За кону 2181 суд вважає незаконним нарахування ДПІ у Ворошилов ському районі м. Донецька у по датковому повідомленні-ріше нні від 01.04.2010 року № 0000982340/0 податку на прибуток на загальну суму 119 003,25 грн., в т.ч. основного плате жу - 79 335,25 грн. (109 867,00 грн. - 30 531,75 грн .) та штрафних санкцій - 39 668,0 гр н. (54 933,50 грн. - 15 265,50 грн.), а тому в ці й частині наведене податкове повідомлення-рішення підляг ає скасуванню.

2. Відносно порушення позива чем приписів Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств» в частині зави щення валових витрат.

В ході проведення перевірк и відповідачем встановлено, що в порушення п.5.1, п.п. 5.2.1 п.5.2 ст.5 З акону України «Про оподаткув ання прибутку підприємств» Т ОВ «АВСстрой» включено до ск ладу валових витрат суму вит рат, які не пов' язані з госпо дарською діяльністю підприє мства у розмірі 179 921,00 грн., у т.ч. у 1 кварталі 2008р. - 42 736,00 грн., у 2 ква рталі 2008 р. - 15 061,00 грн., у 3 квартал і 2008 р. - 41 669,00 грн., у 4 кварталі 2008р . - 44 048,00 грн., у 1 кварталі 2009 р. - 36 382,00 грн., у 2 кварталі 2009 р. - 25,00 грн ., а саме: позивачем віднесені до складу валових витрат спл ачені на адресу ТОВ «Практік ер Україна» кошти в якості оп лати за просування товару, як ій раніше проданий позивачем вказаному ТОВ, та власником я кого на той момент позивач вж е не був.

29.10.2007 року між ТОВ «АВСстрой» («постачальник») та ТОВ «Прак тікер Україна», код за ЄДРПОУ 33938302 (покупець) укладений Догов ір за № 285/01BD2007 про купівлю-продаж товару. Згідно умов договору , поставки товару здійснюють ся до місця прийняття товарі в за рахунок Постачальника н а умовах DDP (доставлено, мито сп лачене). Кожне замовлення дос тавляється в узгоджену дату поставки. Ціна включає варті сть звичайної упаковки (стан дартна картонна коробка, спе ціальні пакувальні матеріал и і т.ін.). Постачальник несе ві дповідальність за пошкоджен ня товару через неналежну уп аковку. За відсутності окрем ої угоди Договір набуває чин ності після підписання, та мо же бути розірваним обома сто ронами шляхом направлення по відомлення рекомендованим л истом за шість місяців до зав ершення дії цього Договору.

09.01.2008 року між ТОВ «АВСстрой» («постачальник») та ТОВ «Прак тікер Україна» (покупець) укл адений Договір про умови (Нац іональний) за №285/02BD2007, що є невід' ємною частиною Договору купі влі-продажу №285/01BD2007 від 29.10.2007 року. Договір про умови передбача є суми фіксованої сплати, вин агород та знижок які дійсні н а дати - до 31.12.2007 року та з 01.01.2008 ро ку, а саме: мінімальна вартіст ь замовлення складає 3000 UAH (ціна дійсна як на дату до 31.12.2007 року, т а і з 01.01.2008 року); строк платежу - до 31.12.2007 року 45 днів, до 01.01.2008 року 45 д нів; фіксована винагорода - на дату до 31.12.2007 року складає 5%, з 01.01.2007 року - 6%; відкриття - зни жка при відкритті 3%, дійсні 120 д нів перед відкриттям та 14 днів після відкриття (ціна дійсна як на дату до 31.12.2007 року, та і з 01.01.2 008 року); винагорода за відкрит тя складає 1000 EUR (ціна дійсна як на дату до 31.12.2007 року, та і з 01.01.2008 ро ку); фіксована плата за внесен ня у базу даних - 3000 EUR (ціна дій сна в строк до 31.12.2007 року); знижка за рекламу товару - 5-10% (ціна д ійсна як на дату до 31.12.2007 року, та і з 01.01.2008 року); знижка за зразки товару 99 %. (ціна дійсна як на да ту до 31.12.2007 року, та і з 01.01.2008 року).

29.10.2007 року між ТОВ «АВСстрой» («постачальник») та ТОВ «Прак тікер Україна» (покупець) укл адений Договір про загальні умови поставки та надання по слуг за №285/03BD2007.

Цей Договір регулює спеціа льні умови поставок товарів покупцю постачальником, та н адання послуг постачальнику з боку покупця на основі Дого вору купівлі-продажу та Дого вору про умови, укладеного мі ж сторонами, що є невід' ємно ю частиною Договору купівлі- продажу №285/01BD2007 від 29.10.2007 року. Пос тавка товару здійснюється на умовах оплати постачальнико м вартості доставки та покри ття всіх інших витрат, включа ючи витрати на упаковку, прид атну для транспортування. За мовлення вважається виконан им, коли постачальник постав ив у визначений магазин замо влені покупцем товари, а тако ж було встановлено, що постав ка відповідає усім досягнути м домовленостям. Ціни, визнач ені у Замовлені та погоджені покупцем та постачальником, є фіксованими і не підлягают ь зміні (крім випадків, коли ст орони домовились про інше). Ус і ціни визначаються в гривня х. У разі, якщо ціна, яка діє на д ень поставки, відрізняється від ціни, чинної на момент зам овлення, застосовується чинн а на момент Замовлення ціна. П окупець нараховує постачаль никові одноразовий внесок за послуги, пов' язані з введен ням постачальника у мережу з буту покупця. Така фіксована плата за внесення у базу дани х сплачується для покриття в нутрішніх адміністративних витрат, що виникають у зв' яз ку з введенням товарів поста чальника в збутову мережу по купця. За послуги з презентац ії товарів постачальник спла чує покупцюСпеціальну плату за розміщення у розмірі, визн аченому в п.15b) «Спеціальна пла та за розміщення» Договору п ро Умови, за кожен день презен тації у кожному окремому маг азині плюс ПДВ. Покупець час в ід часу за погодженням із пос тачальником надає останньом у послуги зі стимулювання зб уту. У ході проведення Заході в щодо стимулювання продажу, включаючи 7 днів до їхнього по чатку і 7 днів після їхнього за вершення, постачальник надає Знижку на рекламу товару в ро змірі, вказаному в пункті 15f) «З нижка на рекламу товару» Дог овору про Умови, відносно від повідного товару або товарів . Покупець надає постачальні кові послуги з облаштування торгівельних площ. Під цим Ст орони розуміють послуги поку пця щодо надання та підготов ки торгівельних площ у певно му магазині ТОВ «Практикер У країна» для продажу товарів постачальника. Облаштування торгівельних площ може відб уватися шляхом відкриття нов их торгових приміщень покупц я (Відкриття), або повторного в ідкриття торгових приміщень ТОВ «Практікер Україна», які певний час не використовува лись (Нове відкриття). У зв' яз ку з відкриттям постачальник виплачує покупцю винагороду за Відкриття за кожний магаз ин у розмірі, встановленому п унктом 12 Винагорода за відкри ття Договору про Умови. Покуп ець надає постачальнику рекл амні послуги. Покупець надси лає постачальникові щомісяц я рахунок за рекламні послуг и, що підлягають сплаті поста чальником. Вартість наданих рекламних послуг розраховує ться відповідно до цін у Дода тку 2 даної Угоди. Остаточно ро зрахунок вартості рекламних послуг здійснюється у Акті п рийомки-передачі послуг (Дод аток 3 до цієї Угоди). Постачал ьник також перераховує покуп цю суму податку з реклами, що п ідлягає сплаті останнім. На в артість рекламних послуг нар аховується ПДВ. З метою збіль шення реалізації товарів пос тачальника покупець може над авати постачальнику послуги , які сприятимуть подальшому просуванню та збільшенню об сягів продажу товарів постач альника (послуги з промовтер ства). Згідно умов цього Догов ору ТОВ «Практікер Україна» досліджує кон' юктуру украї нського ринку щодо товару по стачальника; здійснює вивчен ня попиту і пропозиції на тов ар постачальника у різних ре гіонах України; розробляє ст ратегічні, тактичні та опера тивні плани збутової діяльно сті; здійснює збір та аналіз к омерційної інформації про сп оживачів товару постачальни ка. Крім того, здійснює необхі дні організаційні заходи для забезпечення рекламування т овару постачальника та телеб аченні, радіо, в друкованих та інших засобах масової інфор мації, в мережі Інтернет, на тр анспорті, на рекламних щитах та з використанням інших зас обів внутрішньої та зовнішнь ої реклами. Покупець надає по стачальнику консультації та /або рекомендації із питань, щ о стосуються торгівлі, розпо всюдження, маркетингу та рек ламування товару постачальн ика на ринку України. За послу ги з промовтерства покупець (ТОВ «Практікер Україна» отр имує винагороду, яка розрахо вується в залежності від тов арообігу товару, придбаного покупцем у постачальника. Пр и цьому понятя «товарообіг» означає загальний обсяг това ру, який був поставлений пост ачальником у певний період (б ез урахування ПДВ). Постачаль ник сплачує покупцю фіксован у винагороду, яка становить в ідсоток від загального обсяг у товарообігу за відповідний місяць і сплачується щоміся ця як визначено пунктом 5а) «фі ксована винагорода» Договор а про Умови.

На виконання умов вищевказ аних договорів в частині над ання послуг позивачем від ТО В «Практікер Україна» були о тримані наступні податкові н акладні: від 29.02.2008 року №2100000342 за по слуги з облаштування торгови х площ на загальну суму 9163,33 грн (в т.ч. ПДВ - 1527,22 грн.; від 29.02.2008 року №2100000343 за послуги з введення в м ережу збуту Практікер на заг альну суму 27489,98 грн. (в т.ч. ПДВ - 4581,66 грн); від 31.03.2008 року №2100000500 за послу ги з просування товарів на за гальну суму 6659,94 грн (в т.ч. ПДВ - 1109, 99 грн); від 30.04.2008 року № 2100000637 за посл уги з просування товарів на з агальну суму 15201,77 грн (в т.ч. ПДВ - 2533,63 грн.); від 30.06.2008 року за послуги з просування товарів на зага льну суму 2870,87 грн (в т.ч. ПДВ - 478,48 гр н); від 31.07.2008 року №2100001325 за послуги з просування товарів на зага льну суму 24135,98 грн. (в т.ч. ПДВ - 4022 ,66 грн); від 30.09.2008 року №2100001757 за посл уги з просування товарів на з агальну суму 25356,78 грн (в т.ч. ПДВ - 4226,13 грн); від 30.11.2008 №2100002175 за послуги з просування товарів (спец.уг ода 1 - 4%) на загальну суму 9653,94 (в т.ч. ПДВ - 1608,99 грн); від 30.11.2008 №2100002174 за п ослуги з просування товарів (фіксована плата) на загальну суму 14480,90 грн (в т.ч. ПДВ - 2413,48 грн); ві д 10.12.2008 року № 2100002766 за послуги з об лаштування торгових площ під товари постачальника на заг альну суму 11412,65 грн (в т.ч. ПДВ - 1902,11 грн); від 10.12.2008 року № 2100002765 за послу ги з облаштування торгових п лощ під товари постачальника на загальну суму 11412,65 грн (в т.ч. П ДВ - 1902,11 грн); від 31.01.2009 року №2100000099 за п ослуги з просування товарів на загальну суму 5,36 грн (в т.ч. ПД В - 0,89 грн); від 31.01.2009 року №2100000100 за п ослуги з просування товарів на загальну суму 3,58 грн (в т.ч. ПД В - 0,60 грн).

Згідно Розрахунку коригув ання кількісних і вартісних показників від 15.04.2008 року №2100000519/210 0000500 до податкової накладної ві д 31.03.2008 року № 2100000500 між ТОВ «Практі кер Україна» та ТОВ «АВСстро й» було проведено коригуванн я ціни за надання послуг з про сування товарів на суму 2013,41 гр н в результаті чого податков ий кредит позивача зменшився на 402,68 грн.

За Розрахунком коригуванн я кількісних і вартісних пок азників від 15.04.2008 року №2100000520/2100000500 д о податкової накладної від 31.0 3.2008 року № 2100000500 між ТОВ «Практіке р Україна» та ТОВ «АВСстрой» було проведено коригування ціни за надання послуг з прос ування товарів на суму 157,50 грн в результаті чого податковий кредит позивача зменшився н а 31,50 грн.

На підставі Розрахунку кор игування кількісних і вартіс них показників від 15.04.2008 року №2 100002748/2100002602 до податкової накладно ї від 31.12.2008 року № 2100002602 між ТОВ «Пр актікер Україна» та ТОВ «АВС строй» було проведено коригу вання кількості за надання п ослуг з просування товарів (с торно) на суму 3567,72 грн в результ аті чого податковий кредит п озивача зменшився на 713,54 грн.

На виконання умов вищевказ аних договорів в частині над ання послуг між ТОВ «Практік ер Україна» (Практікер) та ТОВ «АВСстрой» (Постачальник) ск ладені Акти прийому-передачі послуг, а саме: від 31.01.2008 року №BIV-2 84 за послуги з просування това рів постачальника (фіксована плата 1) 6% за період 01/2008 - 01/2008 на з агальну суму 7969,92 грн (в т.ч. ПДВ - 1328,32 грн); від 29.02.2008 року №BIV-404 за посл уги з облаштування торгівель них площ під товари Постачал ьника (плата за відкриття) за п еріод 01/2007 - 02/2008 (сума без ПДВ ста новить 7636,11 грн), за послуги, пов' язані з введенням Постачальн ика у мережу збуту Практікер за період 01/2007 - 02/2008 (сума без ПДВ становить 22908,32 грн). Загальна су ма по Акту складає 366583,31 грн (в т.ч . ПДВ - 6108,88 грн); від 31.01.2008 року №BIV-529 за послуги з просування това рів Постачальника (фіксована плата 1) 6% за період 03/2008 - 03/2008 на з агальну суму 2416,09 грн (в т.ч. ПДВ - 402,68 грн); від 31.03.2008 року №BIV-530 за стор но нарахованої суми згідно а кту №BIV-284 від 31.01.2008 року - послуги з просування товарів Постач альника (фіксована плата 1) - з а період 01/2008 - 03/2008 (сума без ПДВ с тановить 157,50 грн), за послуги з п росування товарів Постачаль ника (фіксована плата 1) за пер іод 01/2007 - 03/2008 (сума без ПДВ стано вить 5549,65 грн). Загальна сума по А кту складає 6470,94 (в т.ч. ПДВ - 1078,49 г рн); від 30.04.2008 року №BIV-660 за послуги з просування товарів постач альника (фіксована плата 1) 6% за період 04/2008 - 04/2008 на загальну су му 15201,77 грн (в т.ч. ПДВ - 2533,63 грн); ві д 30.06.2008 року №BIV-919 за послуги з про сування товарів Постачальни ка (фіксована плата 1) 6% за періо д 06/2008 - 06/2008 на загальну суму 2870,87 (в т.ч. ПДВ 478,48 грн); від 31.07.2008 року №BIV-1074 за послуги з просування това рів Постачальника (фіксована плата 1) 6% за період 07/2008 - 07/2008 на з агальну суму 24135,98 грн (в т.ч. ПДВ - 4022,66 грн); від 10.12.2008 року №BIV-1745 за посл уги з облаштування торгівель них площ під товари Постачал ьника (плата за відкриття) за п еріод 01/2008 - 12/2008 (сума без ПДВ ста новить 9510,54 грн), за послуги з обл аштування торгівельних площ під товари Постачальника за період 01/2008 - 12/2008 (сума без ПДВ ст ановить 9510,54 грн). Загальна сума по Акту складає 22825,30 грн (в т.ч. ПД В - 38004,22 грн); від 30.11.2008 року №BIV-1697 за послуги з просування товарі в Постачальника (Спеціальна угода 1) 4% за період 11/2008 - 10/2008 на за гальну суму 9653,94 грн (в т.ч. ПДВ 1608,99 грн); від 30.09.2008 року №BIV-1353 за послу ги з просування товарів Пост ачальника (фіксована плата 1) 6 % за період 09/2008 - 09/2008 на загальну суму 25356,78 грн (в т.ч. ПДВ - 4226,13 грн) ; від 31.10.2008 року №BIV-1520 за послуги з п росування товарів Постачаль ника (фіксована плата 1) 6% за пер іод 10/2008 - 10/2008 на загальну суму 589 6,98 грн (в т.ч. ПДВ - 982,83 грн); від 30.11.20 08 року №BIV-1696 за послуги з просув ання товарів Постачальника ( фіксована плата 1) 6% за період 11 /2008 - 11/2008 на загальну суму 14480,90 грн (в т.ч. ПДВ - 2413,48 грн).

За приписами ст. 334 Цивільног о кодексу України право влас ності у набувача майна за дог овором виникає з моменту пер едання майна, якщо інше не вст ановлено договором або закон ом. Переданням майна вважаєт ься вручення його набувачеві або перевізникові, організа ції зв'язку тощо для відправл ення, пересилання набувачеві майна, відчуженого без зобов 'язання доставки.

Цивільним кодексом Україн и передбачається також, що вл асникові належать права воло діння, користування та розпо ряджання своїм майном (статт я 317). При цьому, власник володіє , користується, розпоряджаєт ься своїм майном на власний р озсуд та має право вчиняти що до свого майна будь-які дії, як і не суперечать закону (статт я 319).

Статтею 655 Цивільного кодек су України за договором купі влі-продажу одна сторона (про давець) передає або зобов'язу ється передати майно (товар) у власність другій стороні (по купцеві), а покупець приймає а бо зобов'язується прийняти м айно (товар) і сплатити за ньог о певну грошову суму.

У відповідності до приписі в статті 664 Цивільного кодексу України продавець зобов' яз аний передати товар покупцев і, і передача товару вважаєть ся виконаною у момент: 1) вруче ння товару покупцеві, якщо до говором встановлений обов'яз ок продавця доставити товар; 2) надання товару в розпорядже ння покупця, якщо товар має бу ти переданий покупцеві за мі сцезнаходженням товару.

Договором купівлі-продажу може бути встановлений інши й момент виконання продавцем обов'язку передати товар.

Товар вважається наданим у розпорядження покупця, якщо у строк, встановлений догово ром, він готовий до передання покупцеві у належному місці і покупець поінформований п ро це. Готовий до передання то вар повинен бути відповідним чином ідентифікований для ц ілей цього договору, зокрема шляхом маркування».

Згідно статті 265 Господарсь кого кодексу України за дого вором поставки одна сторона - постачальник зобов'язуєтьс я передати (поставити) у зумов лені строки (строк) другій сто роні - покупцеві товар (товари ), а покупець зобов'язується пр ийняти вказаний товар (товар и) і сплатити за нього певну гр ошову суму.

Також, визначення поставки товарів у розумінні публічн ого законодавства надано у п .1.4 ст.1 Закону України «Про пода ток на додану вартість», за як им поставкою товарів є будь-я кі операції, що здійснюються згідно з договорами купівлі -продажу, міни, поставки та інш ими цивільно-правовими догов орами, які передбачають пере дачу прав власності на такі т овари за компенсацію незалеж но від строків її надання».

З огляду на наведені норми с лідує, що фактично за укладен ими з ТОВ «Практікер Україна » право власності на товар ві д позивача до ТОВ «Практікер Україна» перейшло з моменту його отримання, що також не сп ростовувалося у ході розгляд у справи представниками пози вача, а послуги з його рекламу вання, просування на ринку зб уту, тощо, оплачені позивачем після переходу права власно сті до ТОВ «Практікер Україн а». Тобто, фактично позивач оп лачував послуги з рекламуван ня та просування товару, нале жного на праві власності ТОВ «Практікер Україна».

На підставі до п.5.1 ст. 5, п.п. 5.2.1 п .5.2 ст. 5 Закону України «Про опо даткування прибутку підприє мств» валові витрати виробни цтва та обігу (далі - валові ви трати) - сума будь-яких витра т платника податку у грошові й, матеріальній або нематері альній формах, здійснюваних як компенсація вартості това рів (робіт, послуг), які придба ваються (виготовляються) так им платником податку для їх п одальшого використання у вла сній господарській діяльнос ті. Суми будь-яких витрат, спла чених (нарахованих) протягом звітного періоду у зв'язку з п ідготовкою, організацією, ве денням виробництва, продажем продукції (робіт, послуг) і ох ороною праці, у тому числі вит рати з придбання електричної енергії (включаючи реактивн у), з урахуванням обмежень, уст ановлених пунктами 5.3 - 5.7 цієї с татті.

Виходячи з вищенаведеного , суд дійшов до висновку, що ТО В «АВСстрой» неправомірно бу ло включено до складу валови х витрат суму витрат, яка не по в' язана з господарською дія льністю підприємства у розмі рі 179 921,00 грн. (у т.ч. у 1 кварталі 2008 р . - 42736грн., у 2 кварталі 2008р. - 15 061,00 грн., у 3 кварталі 2008р. - 41 669,00 грн., у 4 кварталі 2008р. - 44 048,00 грн., у 1 кв арталі 2009 р. - 36 382,00 грн., у 2 кварта лі 2009 р. - 25,00 грн.), оскільки за та ких обставин відсутні правов і підстави для включення до с кладу валових витрат грошови х сум, сплачених за рекламу то варів, що не належать позивач еві.

3. В частині порушення позив ачем норм Закону України «Пр о податок на додану вартість » відносно завищення податко вого кредиту.

Під час проведення перевір ки відповідачем встановлено факти порушення позивачем п п. 7.4.1. п. 7.4. ст. 7 Закону України «Пр о податок на додану вартість » (далі за текстом - Закон про ПДВ).

За перевіряємий період час у між ТОВ «АВСстрой» («Постач альник») та ТОВ «Практікер Ук раїна» («Практікер») укладен і наступні договори: від 29.10.2007 р оку №285/01BD2007 про купівлю-продажу Товару; від 09.01.2008 року №285/02BD2007 про у мови. Даний Договір є невід' ємною частиною Договору купі влі-продажу №285/01BD2007 від 29.10.2007 року; від 29.10.2007 року №285/03BD2007 про загальн і умови поставки та надання п ослуг.

Умови цих договорів, предме т, вартість робіт, строки вико нання та інше, зазначені вище за текстом цієї постанови пр и розгляді питання щодо прав ильності формування позивач ем валових витрат.

Як зазначалося судом вище, ф актично у взаємовідносинах і з ТОВ «Практікер Україна» по зивачем сплачувалися послуг и з реклами, просування, тощо, продукції, що раніше була про дана позивачем даному ТОВ, то бто позивач оплачував послуг и з реклами товару, належного на праві власності ТОВ «Прак тікер Україна», що не спросто вувалося у ході судового роз гляду справи предствниками п озивача.

Наведені обставини виступ или підставою висновків, від ображених у акті перевірки, щ одо завищення ТОВ «АВСстрой» податкового кредиту з придб ання послуг за операціями, як і фактично не пов' язані з го сподарською діяльністю пози вача, так як останній ніс затр ати на рекламну товарів, що йо му не належали на час здійсне ння таких затрат.

Виходячи із норм п.п. 7.4.1, п.7.4, ст . 7 Закону про ПДВ, податковий к редит звітного періоду склад ається із сум податків, нарах ованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановл еною пунктом 6.1 статті 6 та стат тею 8 цього Закону, протягом та кого звітного періоду у зв'яз ку з: придбанням або виготовл енням товарів (у тому числі пр и їх імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяль ності платника податку».

Виходячи з наведеного, суд п рийшов до висновку, що ТОВ «АВ Сстрой» неправомірно до скла ду податкового кредиту відне сено суму ПДВ по придбанню по слуг від ТОВ «Практікер Укра їна» з операцій які не призна чаються для використання у г осподарській діяльності, на загальну суму 36 482,08 грн., в т.ч.: в б ерезні 2008 р. - 675,81 грн., в квітні 200 8 р. - 1 328,32 грн., в серпні 2008 р. - 9 105,75 грн., в вересні 2008 р. - 9 286,27 грн., в л истопаді 2008 р. - 5 005,30 грн., в січні 2009 р. - 11 080,62 грн.

Виходячи із умов укладеног о між позивачем (замовник) та Т ОВ «Реалекострой» (виконавец ь) договору на інформаційно-м аркетингові послуги від 01.11.2006р . б/н слідує, що виконавець при ймає на себе проведення інфо рмаційних та маркетингових п ослуг, а саме: досліджує кон' юнктуру ринка; проводить вив чення і аналіз цін у даному ре гіоні; сприяє в пошуку потенц ійного партнера на придбання товару - будматеріалів; при ймає консультаційну участь у підписанні договірної докум ентації. Згідно п.2 Вартість по слуг у разі покупки товару по ціні нижче за ціну, яка вказан а у заявці, винагорода викона вцю становить 100% різниці ціни в заявці і тієї ціни, за якою б уде укладений контракт на по купку продукції.

В акті здавання-приймання в иконаних робіт від 29.01.2007р. б/н, ТО В «Реалекстрой» наданий пере лік знайдених постачальникі в будівельних матеріалів із зазначенням розрахунку за ви конані послуги. Серед постач альників вказані наступні ор ганізації: ТОВ «НПП Будтехсе рвіс», ТОВ «Дев-Буд», ПП «Дев' ятий поверх», ТОВ «Інвест Укр аїна», ДП ВАТ ДПС «Заводстрой », Задорожний А.В., ТОВ «Мак сімус», ТОВ «МСП 47», ТОВ «РБУ-17» , ПП «Рубенстройтрейд», ВАТ «Т опаз», ТОВ «УБК», ТОВ «Юг». Заг альна вартість послуг склада є 140 000,00 грн. (в т.ч. 23 333,33 грн. ПДВ). Як з азначено в акті перевірки, зг ідно документів на придбання товарно-матеріальних ціннос тей (договори, товарні наклад ні), відомостей журналу-ордер у по рахунку 631 «Розрахунки з в ітчизняними постачальникам и», вищевказані постачальник и в перевіряємому періоді (з 01 .10.2006 року по 30.09.2009 року) відсутні.

Під час проведення перевір ки встановлені факти включен ня ТОВ ««АВСстрой»» до склад у податкового кредиту в груд ні 2006 року сум ПДВ по податкові й накладній, отриманій від ТО В «Реалекострой» (від 18.12.2006 р. №518 ), на суму ПДВ 23 333,33 грн. з номенкл атурою поставки - «попередн я сплата за маркетингові пос луги».

Підпунктом 7.4.1, п.7.4, ст.7 Закону про ПДВ встановлено, що подат ковий кредит звітного період у визначається виходячи із д оговірної (контрактної) варт ості товарів (послуг) протяго м такого звітного періоду у з в' язку з придбанням або виг отовленням товарів (у тому чи слі при їх імпорті) та послуг з метою їх подальшого викорис тання в оподатковуваних опер аціях у межах господарської діяльності платника податку .

Таким чином, в порушення п.п . 7.4.1, п.7.4, ст.7 Закону про ПДВ позив ачем до складу податкового к редиту віднесено суми ПДВ по операціям не пов' язаними з господарською діяльністю в грудні 2006 року на суму 23 333,33 грн., оскільки в матеріалах справи відсутні будь-які докази отр имання від ТОВ «Реалекострой » вказаних у договорі від 01.11.2006р . б/н послуг, так як відсутні до кументальні докази наявност і господарських взаємовідно син між позивачем, та знайден ими ТОВ «Реалекострой» поста чальниками, тобто відсутнє п ідтвердження фактичного вик ористання позивачем отриман их від вказаного ТОВ послуг у господарській діяльності.

Додатково до наведених дов одів суд також вважає за необ хідне відмітити, що в акті зда чі-приймання виконаних робіт не вказаний конкретний пере лік наданих послуг, період ре єстрації укладених господар ських операцій із постачальн иками, а також в чому виражени й результат наданих послуг.

01.12.2006 року позивачем (замовни к) укладений з ТОВ «ВІК+» (вико навець) договір без номеру на надання послуг з вивчення сп оживчого попиту та ринка збу ту будівельних і оздоблюваль них матеріалів, міжкімнатних та вхідних дверей, пошуку орг анізацій виробляючих оздобл ювальні та будівельні матері али, вхідні та міжкімнатні дв ері. Виходячи з положень дого вору, виконавець також зобов ' язується надавати замовни ку інформацію про стан ринку будівельних матеріалів, між кімнатних та вхідних дверей, в тому числі про ціни та якіст ь запропонованих оздоблювал ьних та інших матеріалів і об ладнання (п.2.1 договору). Вартіс ть послуг становить у розмір і 500 000,00 грн.

У відповідності до вказано го договору між позивачем та ТОВ «ВІК+» підписані акти при ймання-здавання робіт (надан ня послуг): від 25.12.2006р. №ВК-0001256 на за гальну суму 234 374,78 грн. (в т.ч. 39 062,46 г рн. ПДВ), від 15.06.2007р. №ВК-0001758 на зага льну суму 18 402,34 грн. (в т.ч. 3 067,06 грн. ПДВ), від 25.06.2007р. №ВК-0001762 на загальн у суму 101 082 грн. (в т.ч. 16 847 грн. ПДВ), в ід 30.09.2007р. №ВК-0001763 на загальну сум у 103 622,40 грн. (в т.ч. 17 270,40 грн. ПДВ).

Під час проведення перевір ки встановлено включення ТОВ ««АВСстрой»» до складу пода ткового кредиту сум ПДВ по по датковим накладним отримани м від ТОВ «ВІК +», на загальну с уму ПДВ 42 129,52 грн., в т.ч.: у грудні 2 006 року на суму 39 062,46 грн., у червні 2007 року на суму 3 067,06 грн.

Як вже зазначалося судом ви ще, підпунктом 7.4.1, п.7.4, ст. 7 Закон у про ПДВ встановлено законо давче визначення податковог о кредиту. Отже, в порушення ці єї норми позивачем до складу податкового кредиту віднесе но суми ПДВ по операціям, не по в' язаними з господарською д іяльністю на суму 42 129,52 грн. в т. ч.: у грудні 2006 року на суму 39 062,46 г рн., у червні 2007 року на суму 3 067,06 г рн., оскільки на підставі вивч ених документів неможливо вс тановити конкретного перелі ку наданих послуг, місце і дат у їх надання, в чому виражений результат наданих послуг та яким чином цей результат вик ористаний позивачем у господ арський діяльності.

До того ж, окрім актів прийм ання-здавання виконаних робі т позивачем не надано докуме нтів, що підтверджували б фак т їх виконання.

У контексті з наведеним суд також відмічає, що за ст. 9 Зако ну України «Про бухгалтерськ ий облік та фінансову звітні сть в Україні» підставою для бухгалтерського обліку госп одарських операцій є первинн і документи, які фіксують фак ти здійснення господарських операцій. Первинні документ и повинні бути складені під ч ас здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закі нчення. Для контролю та впоря дкування оброблення даних на підставі первинних документ ів можуть складатися зведені облікові документи. Первинн і та зведені облікові докуме нти можуть бути складені на п аперових або машинних носіях і повинні мати такі обов'язко ві реквізити: назву документ а (форми); дату і місце складан ня; назву підприємства, від ім ені якого складено документ; зміст та обсяг господарсько ї операції, одиницю виміру го сподарської операції; посади осіб, відповідальних за здій снення господарської операц ії і правильність її оформле ння; особистий підпис або інш і дані, що дають змогу ідентиф ікувати особу, яка брала учас ть у здійсненні господарсько ї операції. Інформація, що міс титься у прийнятих до обліку первинних документах, систе матизується на рахунках бухг алтерського обліку в регістр ах синтетичного та аналітичн ого обліку шляхом подвійного запису їх на взаємопов'язани х рахунках бухгалтерського о бліку. Згідно частини 5 п.9 цьог о Закону господарські операц ії повинні бути відображені в облікових регістрах у тому звітному періоді, в якому вон и були здійснені.

Згідно Положення про докум ентальне забезпечення запис ів у бухгалтерському обліку затвердженому Наказом Мініс терства фінансів України від 24.05.1995 року №88, зареєстрованого в Міністерстві юстиції Україн и 05.06.06.1995 р. за №168/704 - первинні докум енти (на паперових і машинозч итуваних носіях інформації) для надання їм юридичної сил и і доказовості повинні мати такі обов'язкові реквізити: н азва підприємства, установи, від імені яких складений док умент, назва документа (форми ), код форми, дата і місце склад ання, зміст господарської оп ерації та її вимірники (у нату ральному і вартісному виразі ), посади, прізвища і підписи о сіб, відповідальних за дозві л та здійснення господарсько ї операції і складання перви нного документа. Залежно від характеру операції та техно логії обробки даних до перви нних документів можуть бути включені додаткові реквізит и: ідентифікаційний код підп риємства, установи з Державн ого реєстру, номер документа , підстава для здійснення опе рацій, дані про документ, що за свідчує особу-одержувача тощ о.

Позивачу на судовому засід анні судом запропоновано над ати звіти з детальним перелі ком проведених досліджень дл я підтвердження того, що такі дослідження забезпечили вис оку ефективність продажу тов арів в період, коли вони були п роведені.

На думку суду, письмовий зві т є матеріальною формою викл аду результатів роботи дослі дника. Це документ, який дослі дник готує для замовника дос лідження, в якому міститься з ібрана інформація, подані ви сновки та рекомендації. Тут п исьмово викладаються виявле ні факти та їх логічні наслід ки. Інноваційні технологічні рішення забезпечують новий підхід до просування товарі в та послуг, дозволяють розши рити клієнтську базу, ефекти вно проводити рекламні кампа нії, маркетингові дослідженн я, а також знаходити нові ринк и збиту. Маркетингові дослід ження та оцінка ринків збуту продукції визначають ринков і фактори, які впливають на зб ут продукції та місткість ри нку; мотивацію споживачів; ум ови збуту; галузеві ризики; си туацію на суміжних товарних ринках. Кількісна оцінка час тини ринку, яка належить підп риємству, проводиться за осн овними споживачами готової п родукції з посиланням на пот очні обсяги реалізації та на перспективи її збільшення. К рім того, дається перелік мож ливих конкурентів, їхніх пер еваг та недоліків, а також схе ма реалізації продукції, мет оди стимулювання реалізації та пропозиції щодо оптималь ного співвідношення реаліза ційної ціни й собівартості. В изначаються можливості та сп особи розширення ринків збут у.

Представником позивача в с удовому засіданні надано поя снення, що на виконання умов д оговорів укладених з ТОВ «Ре алекстрой» та ТОВ «ВІК+» скла дались акти приймання-переда чі, які були надані суду разом із позовною заявою, інших зві тів, чи яких-небудь інших доку ментів, не складалось.

Відповідно до п. 1.32 ст.1 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств» госпо дарська діяльність - будь-я ка діяльність особи, направл ена на отримання доходу у гро шовій, матеріальній або нема теріальній формах, у разі кол и безпосередня участь такої особи в організації такої ді яльності є регулярною, пості йною та суттєвою.

Нормами Закону України «Пр о бухгалтерський облік та фі нансову звітність в Україні» надано визначення первинног о документу (документ, який мі стить відомості про господар ську операцію та підтверджує її здійснення). Підставою для бухгалтерського обліку госп одарських операцій є первинн і документи, які фіксують фак ти здійснення господарських операцій. Первинні документ и повинні бути складені під ч ас здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закі нчення.

Виходячі з вищенаведеного , та того, що позивачем не дове дений факт щодо отримання ві д контрагентів конкрентних м аркетингових послуг, в тому ч ислі як саме ці послуги вплин ули на подальшу роботу позив ача, суд погоджується з висно вками відповідача щодо поруш ення позивачем норм діючого законодавства в частині зави щення податкового кредиту за операціями, здійснюваними з а договором з ТОВ «ВІК+».

За укладеним позивачем (зам овник) з ТОВ «Інжинірингова к омпанія Реміст» (виконавець) договором підряду від 09.01.2007 рок у б/н, замовник зобов' язався встановити міжкімнатні двер ні блоки в кількості 300 компле ктів на суму 46500,00 грн., вхідні дв ерні блоки - 200 комплектів, на суму 40 000,00 грн., віконних блоків , вартість яких складає 10% від з агальної вартості матеріалу - 13 500,00 грн. (п.5 Договору). На вико нання умов договору позиваче м здійснена попередня сплата за послуги з установки вікон них та дверних блоків в сумі 99 200,00 грн. (в т.ч. ПДВ - 16 533,33 грн.), та о тримана від ТОВ «Інжиніринго ва компанія Реміст» податков а накладна від 23.02.2007 року №347.

Також, ТОВ «АВСстрой» від ви конавця отримана податкова н акладна за послуги по встано вленню віконних та дверних б локів від 30.03.2007 року за № 657 на сум у 800,00 грн. (в т.ч. ПДВ - 133,33 грн.). Між ТОВ «АВСстрой» і ТОВ «Інжині рингова компанія Реміст» під писаний акт здавання-прийман ня виконаної роботи від 30.03.2007 ро ку б/н про те, що роботи згідно з договором від 09.01.2007 року вико нано якісно і в повному обсяз і.

При цьому, в договорі не кон кретизований його предмет та місце виконання робіт (кому с аме даний виконавець зобов' язався встановити міжкімнат ні двірні блоки та інше).

При цьому, як слідує з поясн ень позивача, у нього на праві власності відсутня нерухомі сть, де було б можливо встанов ити таку кількість дверних б локів та вікон. Отже, за поясне ннями представників позивач а, ці двері та вікна встановлю валися у покупців таких віко н та дверей, проте документал ьних доказів цим обставинам, незважаючи на вимоги суду, по зивачем не надано.

З урахуванням наведеного т а положень п.п.7.4.1, п.7.4, ст.7 Закону про ПДВ, суд виходить з того, щ о право платника податку на в ключення до податкового кред иту суми ПДВ у зв' язку з прид банням або виготовленням тов арів та послуг, ставиться у за лежність від їх призначення, та намір платника використо вувати цей товар (послугу) у вл асній господарській діяльно сті. Разом з тим, виходячи з ма теріалів справи та пояснень представників сторін суд дій шов до висновку, що позивачем не надано документального п ідтвердження того, що на пері од виконання умов договору п ідряду від 09.01.2007 року міжкімнат ні дверні блоки, вхідні дверн і блоки та віконні блоки, у заз наченої в договорі кількості , перебували у власності ТОВ « АВСстрой», а тому відсутні до кази, що використання послуг по встановленню вказаних ус таткувань мале місце для вла сних потреб позивача при зді йсненні господарської діяль ності.

Доводи відповідача, щодо не можливості встановити зв'язо к виконаних робіт з господар ською діяльністю ТОВ «АВСстр ой», суд вважає аргументован ими та законними.

Виходячи з вищенаведеного , суд погоджується з висновка ми відповідача стосовно того , що ТОВ «АВСстрой» до складу п одаткового кредиту віднесен о суму ПДВ по операціям, не пов ' язаними з господарською ді яльністю, на загальну суму 16 666, 66 грн. в т.ч.: у лютому 2007 року на су му 16 533,33 грн., у березні 2007 року на суму 133,33 грн.

4. Щодо порушення позивачем Закону України «Про застосу вання реєстраторів розрахун кових операцій у сфері торгі влі, громадського харчування та послуг».

Під час проведення перевір ки касової книги ТОВ «АВСстр ой», прибуткових та видатков их касових ордерів, а також ви писок банку відповідачем вс тановлено, що ТОВ «АВСстрой» проводило розрахункові опе рації за готівкові кошти без застосування РРО за реаліз ацію товару не власного виро бництва (двірні блоки, ламіна т, комплектуючі).

Як зазначено в Акті перевір ки: 1) згідно аркушу касової кн иги №12 від 25.10.2006р. та прибутково го касового ордеру № 12 від 25.10.2006р . до каси підприємства надійш ла торгова виручка від ТОВ «С оюзПромінвестДонбас» у сум і - 5199,07 грн. Згідно видатковог о ордеру № 15 від 25.10.2006р. дана торг ова виручка частково надійшл а на поточний рахунок підпри ємства у банку «ПроКредитБан к», що підтверджується відпо відною випискою банку (призн ачення платежу - торгова ви ручка); 2) згідно аркушу касово ї книги №3 від 15.02.2007р. та прибутк ового касового ордеру № 2 від 1 5.02.2007р. до каси підприємства над ійшла попередня оплата за дв ерні блоки, ламінат, комплект уючі) від ТОВ «Паритет» на сум у 21 466,10 грн.. Згідно видатковому ордеру № 2 від 15.02.2007 р., дана торго ва виручка у повному обсязі н адійшла на поточний рахунок підприємства у банку «ПроКре дитБанк», що підтверджується відповідною випискою банку (призначення платежу - торг ова виручка)

Розрахункові операції про водилися з використанням при буткових касових ордерів з п одальшим записом в касовій к низі. Таким чином, перевіркою встановлені факти не провед ення розрахункових операцій в готівковій формі, проведен их на підставі прибуткових о рдерів № 12 від 25.10.2006 р. на суму 5 199,07 г рн., та № 2 від 15.02.2007р. на суму 21 466,1 грн ., на загальну суму 26 665,17 грн. за т овар не власного виробництва без застосування РРО, чим пор ушено ст. 3 п.1 Закону України «П ро застосування реєстраторі в розрахункових операцій в с фері торгівлі, громадського харчування і послуг».

Позивач у ході судового роз гляду справи не погоджувався із таким висновком відповід ача посилаючись на те, що отри мані від ТОВ «СоюзПромінвест Донбас» грошові кошти у сумі 5 199,07 грн. та від ТОВ «Паритет» г рошові кошти у сумі 21 466,10 грн. бу ли не виручкою з реалізації н епродовольчих товарів, а пов ерненням грошових коштів, сп лачених ТОВ «АВСстрой» раніш е в якості попередньої оплат и за товари вказаних підприє мств. Тому, РРО дійсно не засто совувався, оскільки відсутні й факт здійснення розрахунко вих операцій - приймання ві д покупця готівкових коштів. Тобто, позивач виступав не як продавець товарів (робіт, пос луг), а як покупець, який отрим ує власну попередню оплату.

На підтвердження придбанн я меблевого устаткування від ТОВ «СоюзПромінвестДонбас» на суму 5 199,07 грн. (в т.ч. ПДВ 866,51 грн. ) позивачем надані наступні д окументи: копія податкової н акладної від 29.09.2006 року № 589, вида ткової накладної від 29.09.2006 року №СП-0000589. На підтвердження пове рнення позивачем меблевого у статкування ТОВ «СоюзПромін вестДонбас», надана копія на кладної від 30.09.2006 року №АС-0000012 на повернення меблевого устатк ування на зазначену суму. Згі дно наданої копії прибутково го касового ордеру від 25.10.2006 рок у №12, підставою отримання пози вачем готівкових коштів від ТОВ «СоюзПромінвестДонбас» на суму 5 199,07 грн. (в т.ч. ПДВ 866,51 грн. ) є «повернення готівкових ко штів від постачальника».

Згідно запису в касовій кни зі, видаткового ордеру № 15 від 25.10.2006 р. дана торгова виручка ча стково (в сумі 1 414,21грн.) надійшла на поточний рахунок підприє мства у банку «ПроКредитБанк », що підтверджується відпов ідною випискою банку (призна чення платежу - торгова вир учка).

На підтвердження придбанн я меблевого устаткування від ТОВ «Паритет» на суму 21466,10 грн. (в т.ч. ПДВ 3577,68 грн.) позивачем над ані наступні документи: копі я податкової накладної від 02.0 2.2007 року № 12, видаткової накладн ої від 02.02.2007 року №ПА-0000012. На підтв ердження повернення позивач ем мебельного устаткування ТОВ «Паритет», надана копія н акладної від 05.02.2007 року № АС-000125 на повернення меблевого устатк ування на зазначену суму. Згі дно наданої копії прибутково го касового ордеру від 15.02.2007 рок у №2, підставою отримання пози вачем готівкових коштів від ТОВ «Паритет» на суму 21466,10 грн. ( в т.ч. ПДВ 3577,68 грн.) є «повернення готівкових коштів від поста чальника».

У відповідності до запису в касовій книзі, видатковому о рдері №2 від 15.02.2007 р., дана торгова виручка у повному обсязі (в су мі 21 466,10 грн.) надійшла на поточн ий рахунок позивача у банку « ПроКредитБанк», що підтвердж ується відповідною випискою банку (призначення платежу - торгова виручка).

У ході судових засідань від повідач наполягав на тому, що ТОВ «АВСстрой» проводило ро зрахункові операції за готів кові кошти без застосування РРО за реалізацію товару не власного виробництва, тому п еревіряючими на законних під ставах були застосовані відн осно позивача штрафні (фінан сові) санкції в сумі 133 325,85 грн. (ві дповідальність передбачена п. 1 ст. 17 Закону України «Про за стосування реєстраторів роз рахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчу вання та послуг»: 26 665,17 грн. х 5 = 133 325 ,85 грн.).

Крім того, позивач у суді до водив, що за своєю правовою пр иродою штрафні санкції за по рушення законодавства Украї ни щодо застосування реєстра торів розрахункових операці й є адміністративно-господар ськими санкціями, тому при їх застосуванні повинні врахов уватися положення Господарс ького кодексу України стосов но строків застосування цих санкцій.

ДПІ проти вказаних доводів заперечувала посилаючись на те, що зазначені штрафні санк ції не є адміністративно-гос подарськими санкціями і, від повідно, на них не розповсюдж уються строки застосування, що встановлені ст. 250 Господар ського кодексу України, а том у відсутні підстави для визн ання недійсним та скасування рішення про застосування шт рафних (фінансових) санкцій № 0001332344 від 01.04.10 у сумі 133 325,85грн.

Приписами ст. 17 Закону Украї ни «Про застосування реєстра торів розрахункових операці й у сфері торгівлі, громадськ ого харчування та послуг» пе редбачено, що у разі порушенн я вимог цього Закону, до суб'єк та підприємницької діяльнос ті застосовуються фінансові санкції, зокрема: у п'ятикратн ому розмірі вартості продани х товарів (наданих послуг), на які виявлено невідповідніст ь, - у разі проведення розрахун кових операцій на неповну су му вартості проданих товарів (наданих - послуг), у разі не про ведення розрахункових опера цій через реєстратори розрах ункових операцій, у разі не ро здрукування відповідного ро зрахункового документа, що п ідтверджує виконання розрах ункової операції, або провед ення її без використання роз рахункової книжки (п.1.ст.17).

Виходячи із змісту частини 1 статті 238 Господарського код ексу України (далі - ГКУ), сан кції, передбачені за порушен ня встановлених законодавчи ми актами правил здійснення господарської діяльності, є адміністративно-господарсь кими санкціями.

Згідно з ч.1 ст. 241 ГКУ, грош ова сума, що сплачується суб' єктом господарювання до відп овідного бюджету у разі пору шення ним встановлених прави л здійснення господарської д іяльності, розглядається як адміністративно-господарсь кий штраф. Статтею 239 ГКУ цей шт раф віднесено до групи адмін істративно-господарських са нкцій, які застосовуються ор ганами державної влади чи ор ганами місцевого самоврядув ання до суб' єктів господарю вання, котрі порушили правил а здійснення господарської д іяльності.

За загальним правилом, вста новленим у ч.2 ст. 241 ГК перелік п орушень, за які з суб' єкта го сподарювання стягується штр аф, розмір і порядок його стяг нення, визначаються законами , що регулюють податкові та ін ші відносини, в яких допущені правопорушення.

Враховуючи наведене вище, с уд дійшов до висновку, що штра фи, встановлені у ст. 17 Закону У країни «Про застосування реє страторів розрахункових опе рацій у сфері торгівлі, грома дського харчування та послуг » є адміністративно-господар ськими санкціями в розумінні Господарського кодексу Укра їни. У зв' язку з цим, є необхі дні правові підстави ствердж увати, що на них, як на один із в идів адміністративно-господ арських санкцій, поширюється дія статті 250 ГКУ.

Згідно зі ст. 250 ГКУ, адмініст ративно-господарські санкці ї можуть бути застосовані до суб' єкта господарювання пр отягом 6 місяців із дня виявле ння порушення, але не пізніше ніж через 1 (один) рік з дня пору шення цим суб' єктом встанов лених законодавчими актами п равил здійснення господарсь кої діяльності, крім випадкі в, передбачених законом.

Отже, з цього випливає, що ад міністративно-господарські штрафи у будь-якому разі можу ть бути застосовані не пізні ше одного року з дня вчинення господарського правопоруше ння суб' єктом господарюван ня.

Таким чином, приймаючи до ув аги, що спірні операції здійс нені позивачем протягом 2006 ро ку - початку 2007 року, при цьому відповідальність за порушен ня Закону України «Про засто сування реєстраторів розрах ункових операцій у сфері тор гівлі, громадського харчуван ня та послуг» застосована у 201 0 році, тобто через три роки з м оменту вчинення таких операц ій, суд вважає рішення про зас тосування штрафних (фінансов их) санкцій за порушення зако нодавства про застосування р еєстраторів розрахункових о перацій від 01.04.2010 року №0001332344 на за гальну суму 133 325,85 грн. незаконн им та таким, що підлягає скасу ванню.

Враховуючи наведене, суд вв ажає податкове повідомлення -рішення Державної податково ї інспекції у Ворошиловськом у районі м. Донецька від 01.04.2010 ро ку №0000982340/0 з податку на прибуток на загальну суму 164 800,00 грн. (в т.ч . основного платежу - 109 867 грн. та штрафних санкцій - 54 933,5 грн .) незаконним в частині нараху вання податку на прибуток на загальну суму 119 003,25 грн., в т.ч. ос новного платежу - 79 335,25 грн. (109 867 ,00 грн. - 30 531,75 грн.), та штрафних с анкцій - 39 668,0 грн. (54 933,50 грн. - 15 265,50 грн.), а рішення про застосува ння штрафних (фінансових) сан кцій за порушення законодавс тва про застосування реєстра торів розрахункових операці й від 01.04.2010 року №0001332344 на загальну суму 133 325,85 грн. - незаконним у п овному обсязі.

У відповідності до приписі в ст. 6 Конвенції про захист пр ав людини і основоположних с вобод від 04.11.1950 року № ETS N 005 кожен м ає право на справедливий і пу блічний розгляд його справи упродовж розумного строку не залежним і безстороннім судо м, встановленим законом, який вирішить спір щодо його прав та обов'язків цивільного хар актеру.

Згідно приписів ст. 1 Проток олу 1 до Конвенції про захист прав людини і основоположни х свобод від 20.03.1952 р. № ETS N 009 кожна ф ізична або юридична особа ма є право мирно володіти своїм майном. Ніхто не може бути поз бавлений своєї власності іна кше як в інтересах суспільст ва і на умовах, передбачених з аконом і загальними принципа ми міжнародного права. Проте попередні положення жодним чином не обмежують право дер жави вводити в дію такі закон и, які вона вважає за необхідн е, щоб здійснювати контроль з а користуванням майном відпо відно до загальних інтересів .

Нормами ч. 3 ст. 2 Кодексу адмі ністративного судочинства У країни визначено, що у справа х щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів в ладних повноважень адмініст ративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на пі дставі, у межах повноважень т а у спосіб, що передбачені Кон ституцією та законами Україн и; з використанням повноваже ння з метою, з якою це повноваж ення надано; обґрунтовано, то бто з урахуванням усіх обста вин, що мають значення для при йняття рішення (вчинення дії ); безсторонньо (неупереджено ); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівнос ті перед законом, запобігаюч и несправедливій дискриміна ції; пропорційно, зокрема з до триманням необхідного балан су між будь-якими несприятли вими наслідками для прав, сво бод та інтересів особи і ціля ми, на досягнення яких спрямо ване це рішення (дія); з урахув анням права особи на участь у процесі прийняття рішення; с воєчасно, тобто протягом роз умного строку.

Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС Укр аїни кожна сторона повинна д овести ті обставини, на яких ґ рунтуються її вимоги та запе речення крім випадків, встан овлених статтею 72 цього Кодек су.

Доказів, які б доводили непр авомірність актів чи дій суб ' єкта владних повноважень у повному обсязі, позивач суду не надав, а отже позовні вимог и підлягають частковому задо воленню у спосіб захисту пра ва, визначений позивачем.

Оскільки адміністративний позов задоволено частково с уд, у порядку ст. 94 Кодексу адмі ністративного судочинства У країни, присуджує судові вит рати, здійснені позивачем, ві дповідно до задоволених вимо г. Таким чином, на користь пози вача підлягає стягненню з Де ржавного бюджету України суд ові витрати (судовий збір) у ро змірі 1,70 (одна грн., 70 коп.).

Керуючись ст. ст. 71, 86, 94, ст. 105, 158 - 163 КАС України, суд

П О С Т А Н О В И В:

Позов Товариства з обмежен ою відповідальністю «АВСстр ой» до Державної податкової інспекції у Ворошиловському районі м. Донецька про скасув ання податкових повідомлень -рішень та рішення про застос ування штрафних (фінансових) санкцій - задовольнити час тково.

Скасувати податкове повід омлення-рішення Державної по даткової інспекції у Ворошил овському районі м. Донецька в ід 01.04.2010 року №0000982340/0 з податку на п рибуток в частині нарахуванн я Товариству з обмеженою від повідальністю «АВСстрой» ос новного платежу у сумі 79 335,25 грн ., та штрафних санкцій в розмір і 39 668,00 грн.

Скасувати рішення про заст осування штрафних (фінансови х) санкцій за порушення закон одавства про застосування ре єстраторів розрахункових оп ерацій від 01.04.2010 року №0001332344 на заг альну суму 133 325,85 грн.

В іншій частині позову відм овити.

Стягнути з Державного бюдж ету України (розрахунковий р ахунок 31112095700005 - Державний бюдж ет Калінінського району м. До нецька, ЄДРПОУ - 34687090, МФО - 834016, Банк - Головне управління К азначейства України у Донець кій області) на користь Товар иства з обмеженою відповідал ьністю «АВСстрой» (пр. Дзержи нського, 69Б, м. Донецьк, 83003; п/р --2600901 03753 у АТ «ПроКредит Банк», МФО 3209 84, код ЄДРПОУ 31178861, ІПН 311788605622) 1,70 грн. (о дну грн. 70 коп.) судових витрат.

Вступну та резолютивну час тини постанови виготовлено у нарадчій кімнаті і проголош ено в присутності представни ків сторін 15.07.2010 року. Повний те кст постанови буде виготовле ний 20.07.2010 року.

Суддя Чучко В.М.

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення15.07.2010
Оприлюднено02.08.2010
Номер документу10463596
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-9609/10/0570

Ухвала від 23.03.2011

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Радіонова О.О.

Ухвала від 19.08.2010

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Радіонова О.О.

Ухвала від 19.08.2010

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Радіонова О.О.

Ухвала від 19.08.2010

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Радіонова О.О.

Ухвала від 19.08.2010

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Радіонова О.О.

Ухвала від 14.03.2016

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Христофоров А.Б.

Ухвала від 23.03.2011

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Радіонова О.О.

Постанова від 15.07.2010

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Чучко В.М.

Ухвала від 28.04.2010

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Чучко В.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні