Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
Харків
06 червня 2022 року № 520/28259/21
Суддя Харківського окружного адміністративного суду Зоркіна Ю.В., розглянувши за правилами спрощеного провадження адміністративний позов Фермерського господарства " Калина-2017"до Головного управління ДПС у Харківській області, Державної податкової служби України про скасування рішень, зобов`язання вчинити дії, -
встановив:
Позивач звернувся до суду з зазначеним адміністративним позовом, у якому просить суд:
визнати протиправним та скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних ГУ ДПС в Харківській області від 21.10.2021р. №3260241/41595873 про відмову реєстрації в ЄРПН податкової накладної ФГ «Калина-2017» №1 від 28.07.2021р.;
зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну ФГ «Калина-2017» №1 від 28.07.2021р. датою її первинного подання на реєстрацію 10.08.2021р.;
визнати протиправним та скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних ГУ ДПС в Харківській області від 21.10.2021р. №3260240/41595873 про відмову реєстрації в ЄРПН податкової накладної ФГ «Калина-2017» №2 від 29.07.2021р.;
зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну ФГ «Калина-2017» №2 від 29.07.2021р. датою її первинного подання на реєстрацію 10.08.2021р.;
визнати протиправним та скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних ГУ ДПС в Харківській області від 21.10.2021р. №3260238/41595873 про відмову реєстрації в ЄРПН податкової накладної ФГ «Калина-2017» №1 від 01.08.2021р;
зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну ФГ «Калина-2017» №1 від 01.08.2021р. датою її первинного подання на реєстрацію 10.08.2021р.;
визнати протиправним та скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних ГУ ДПС в Харківській області від 21.10.2021р. №3260239/41595873 про відмову реєстрації в ЄРПН податкової накладної ФГ «Калина-2017» №2 від 02.08.2021р.;
зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну ФГ «Калина-2017» №2 від 02.08.2021р. датою її первинного подання на реєстрацію 10.08.2021р."
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що не погоджується з рішеннями комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, оскільки відповідачем неправомірно відмовлено в реєстрації податкових накладних, т.я підприємством надано всі необхідні документи для розблокування реєстрації податкових накладних, реєстрація яких відповідачем зупинена.
Представник відповідачів згідно наданого до суду відзиву на позов, заперечував проти задоволення позовних вимог, зазначив, що приймаючи спірні рішення про відмову у реєстрації податкової накладної контролюючий орган виходив з того, що позивачем не надано первинних документів на розблокування податкової накладної, що є підставою для відмови у реєстрації податкової накладної.
Дослідивши матеріали справи суд встановив наступне.
Судом встановлено, що ФГ « Калина-2017» пройшло передбачену законом процедуру державної реєстрації та набуло статусу юридичної особи з ідентифікаційним кодом 41595873.
Основним видом діяльності позивача згідно витягу ЄДР є 01.11 вирощування зернових культур (крім рису), бобових культур і насіння олійних культур (основний); 46.21 оптова торгівля зерном, необробленим тютюном, насінням і кормами для тварин; 01.61 допоміжна діяльність у рослинництві.
Для здійснення господарської діяльності в розпорядженні позивача декілька земельних ділянок, що підтверджується витягом з Реєстру речових прав на нерухоме майно.
З метою вирощення врожаю зернових в поточному році позивачем придбано по договору №2 від 02.10.2020р. у Фермерського господарства «Грущенка Володимира Петровича» 31,83 тн озимої пшениці для посіву, які доставлені по товарно-транспортним накладним від08.10.2020р. №№ 32,33, від 13.10.2020р. №34, від 16.10.2020р. №35 та передані по видатковим накладним від 08.10.2020р. №14, від 13.10.2020р. №16 та від16.10.2020р. №18 ; по договору №170 від 30.10.2020р. у ТОВ «Торговий дім «АГРОФІД» закуплено мінеральні добрива, а саме: 42,4 тн карбаміду, який доставлено по ТТН №Р326 від 04.11.2020р. та №Р328 від 06.11.2020р. та переданий по видатковим накладним №326 від 04.11.2020р. та №328 від 06.11.2020р.; 15 тн вапняково-аміачної селітри, яка доставлена по ТТН №Р331 від 09.11.2020р. та передана по видатковій накладній №331 від 09.11.2020р; по договору №Х07/22/2020 від 02.01.2020р. у ТОВ «Торговий дім «Агрохім» закуплено пестициди та іншу агрохімічну продукцію яка по специфікаціям від 03.07.2020р. №5-ЗЗР, від 23.09.2020р. №6-ЗЗР, від 13.10.2020р. №7-ЗЗР, від 13.05.2021р. №8-ЗЗР, від 13.05.2021р. №9-ЗЗР, від 09.06.2021р. №10-ЗЗР, від 09.06.2021р. №11- ЗЗР та від 11.06.2021р. №12-ЗЗР передана по видатковим накладним від 03.07.2020р. №ТДАГ4704, від 05.10.2020р. №ТДАГ6474, від 13.10.2020р. №ТДАГ6637, від 17.05.2021р. №ТДАГ5380, від 17.05.2021р. №ТДАГ5387, від 11.06.2021р. №ТДАГ7106. від 14.06.2021р. №ТДАГ7193 та від 15.06.2021р. №ТДАГ7270; по договору №П-50 від 09.01.2020р. у ФОП ОСОБА_1 закуплено 4600 літрів дизельного палива, яке передано по видатковим накладним від 29.10.2020р. №А-0174, від 06.10.2020р. №А-0182 та від 17.05.2021р. №А-0052
Під час розгляду справи судом встановлено, що між позивачем, в якості постачальника, та Товариством з обмеженою відповідальністю «Стратег-Агро», в якості покупця, укладено договір поставки пшениці від 28.07.2021 № 28/07-2021 П відповідно до якого постачальник зобов`язується поставити і передати у власність покупця, а покупець - прийняти і оплатити, пшеницю, найменування, кількість, якість , умови та строки поставки, ціна за одиницю та загальна вартість якого визначаються у специфікації (ях) та /або видатковій накладній, які є невід`ємною частиною вказаного договору. Відповідності до п. п. 3.3 договору покупець сплачує 86% вартості товару протягом 3 днів, остаточний розрахунок не пізніше наступного дня за днем отримання покупцем в електронному вигляді повідомлення про реєстрації податкової накладної (их) на загальний обсяг товару в ЄРПН ; від 29.07.2021р. №29/07-2021П відповідно до якого постачальник зобов`язується поставити і передати у власність покупця, а покупець - прийняти і оплатити, пшеницю, найменування, кількість, якість , умови та строки поставки, ціна за одиницю та загальна вартість якого визначаються у специфікації (ях) та /або видатковій накладній, які є невід`ємною частиною вказаного договору. Відповідності до п. 4.1 договору покупець сплачує 86% вартості товару протягом 2 днів, з моменту завантаження товару у транспортні засоби та отримання покупцем усіх документів на товар, що визначені у п.3.3. договору ( видаткова накладна, податкова накладна, рахунок -фактура)
По договору від 28.07.2021р. №28/07-2021П на продаж товару в кількості та по ціні, що зазначені в специфікаціях, здійснено операції: згідно специфікації №1 від 28.07.2021р. та видаткової накладної №1 від 28.07.2021р. продано 138,18 тн пшениці на суму 856716,56грн. включаючи ПДВ. Перевезення здійснене по ТТН №№1,2,3,4 від 28.07.2021р. На суму поставки виставлено рахунок-фактуру №1 від 29.07.2021р. , який оплачено частково в сумі 736776,24грн. згідно банківської виписки від 30.07.2021р.; згідно специфікації №2 від 01.08.2021р. та видаткової накладної №3 від 01.08.2021р. реалізовано 52,86 тн пшениці на суму 327732,22грн. включаючи ПДВ. Перевезення здійснене по ТТН №№1 та 2 від 01.08.2021р. На суму поставки виставлено рахунок-фактуру №3 від 01.08.2021р., який оплачено частково в сумі 281849,71грн. згідно банківської виписки від 05.08.2021р.; згідно специфікації №3 від 02.08.2021р. та видаткової накладної №4 від 02.08.2021р. продано 58,5 тн пшениці на суму 351000,14грн. включаючи ПДВ. Перевезення здійснене по ТТН №№1 та 2 від 02.08.2021р.. На суму поставки виставлено рахунок-фактуру №4 від 02.08.2021р. , який оплачено частково в сумі 301860,12грн. згідно банківської виписки від 05.08.2021р.
По договору від 29.07.2021р. №29/07-2021П на продаж 150 тн пшениці на суму 915000,48грн. по видатковій накладній №2 від 29.07.2021р. передано 70,44 тн пшениці на суму 429684,23грн. включаючи ПДВ. Перевезення здійснене по ТТН №№1,2 та 3 від 29.07.2021р. . На суму поставки виставлено рахунок-фактуру №2 від 29.07.2021р., який оплачено частково в сумі 370000,00грн. згідно банківської виписки від 03.08.2021р.
Позивачем за першою подією - поставкою товару складено податкові накладні №1 від 28.07.2021р. на суму 856716,56грн. включаючи ПДВ; №2 від 29.07.2021р. на суму 429684,23грн. включаючи ПДВ, №1 від 01.08.2021р. на суму 327732,22грн. включаючи ПДВ;№2 від 02.08.2021р. на суму 351000,14грн. включаючи ПДВ, які направлено на реєстрацію.
Однак, відповідачем Головним управлінням ДПС у Харківській області здійснено зупинення реєстрації вказаних податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних позивача, з тих підстав, що Коди УКТЗЕД ДКПП товару/послуг 1001, відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Пропонуємо надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Долученими до матеріалів справи документами підтверджено, що підприємством сформовано та направлено до відповідача повідомлення про надання пояснень та копій документів щодо податкових накладних, реєстрацію яких зупинено: повідомлення №1 від 12.10.2021р. по податковій накладній від 28.07.2021р. №1 додано 62 додатки, які включають опис господарської діяльності, відомості з реєстру речових прав на нерухоме майно, договори та первинні документи до них стосовно придбання насіння пшениці для посіву у ФГ ОСОБА_2 , добрива у ТОВ ТД «УКРАФІД» хімікатів у ТОВ ТД «Агрохім» та палива у ФОП ОСОБА_1 , договір від 28.07.2021р. №28/07-2021П на продаж пшениці ТОВ «Стратег-Агро», специфікація, видаткова накладна та товарно-транспортні накладні №№1-4 за 28.07.2021р. до цього договору , специфікація №3, видаткова накладна №4 та товарно-транспортні накладні №№1 та 2 за 01.08.2021р. до договору від 28.07.2021р. №28/07-2021П , специфікація №2, видаткова накладна №3 та товарно-транспортні накладні №№1 та 2 за 02.08.2021р. до договору від 28.07.2021р. №28/07-2021П , видаткова накладна №2 та товарно-транспортні накладні №№1-3 за 29.07.2021р. до договору від 29.07.2021р. №29/07-2021П, 3 виписки банку від 30.07.2021р., від 03.08.2021р. та від 05.08.2021р.; повідомлення№2від 12.10.2021р. по податковій накладній від 29.07.2021р. №2 додано договір від 29.07.2021р. №29/07-2021П, видаткову накладну №2 та товарно-транспортні накладні №№1-3 за 29.07.2021р; повідомлення№3від 12.10.2021р. по податковій накладній від 01.08.2021р. №1 додано видаткову накладну №3, специфікацію №2 та товарно-транспортні накладні №№1 та 2 за 01.08.2021р.; повідомлення№4від12.10.2021р. по податковій накладній від 02.08.2021р. №2 додано видаткову накладну №4, специфікацію №3 та товарно-транспортні накладні №№1 та 2 за 02.08.2021р.
За наслідком розгляду документів відповідачем прийняті рішення від 21.10.2021р. №3260241/41595873 про відмову реєстрації в ЄРПН податкової накладної ФГ «Калина-2017» №1 від 28.07.2021р.; №3260240/41595873 про відмову реєстрації в ЄРПН податкової накладної ФГ «Калина-2017» №2 від 29.07.2021р.; №3260238/41595873 про відмову реєстрації в ЄРПН податкової накладної ФГ «Калина-2017» №1 від 01.08.2021р; №3260239/41595873 про відмову реєстрації в ЄРПН податкової накладної ФГ «Калина-2017» №2 від 02.08.2021р.,-у зв`язку з ненаданням платником податку копії документів: договорів, зокрема зовнішньоекономічних контрактів з додатками до них, первинних документів щодо постачання щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних, розрахункових документів та/або банківських виписок з особових рахунків.
Не погодившись з вказаними рішеннями відповідач оскаржив їх в порядку, визначеному ст.56 ПК України та за результатами розгляду скарги позивача залишено без задоволення (рішення за результатами розгляду скарги щодо рішення про відмову у реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 05.11.2021 № 51210/41595873/2, № 51448/41595873/2, № 51672/41595873/2, № 51677/41595873/2 ).
Надаючи оцінку заявленим позовним вимогам та запереченням проти них, суд зазначає наступне.
Суд зазначає, що Податковий кодекс України є спеціальним законом з питань оподаткування та установлює порядок погашення зобов`язань юридичних або фізичних осіб перед бюджетами та державними цільовими фондами з податків і зборів (обов`язкових платежів), нарахування і сплати пені та штрафних санкцій, що застосовуються до платників податків, визначені заходи, які вживаються контролюючим органом з метою погашення платниками податків податкового боргу.
Згідно підпунктів "а", "б" пункту 185.1 статті 185 Податкового кодексу України, об`єктом оподаткування податком на додану вартість є операції платників податку з постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України та постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України.
База оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів (пункт 188.1 статті188 Податкового кодексу України).
Пунктом 201.10 статті 201 Податкового кодексу України передбачено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.
При цьому, суд зауважує, що в квитанціях про зупинення реєстрації податкових накладних не зазначено переліку документів, які потрібно надати позивачу до контролюючого органу, які б були достатніми для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Відповідно до вимог пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
На виконання цієї норми Кабінетом Міністрів України прийнято постанову від 11 грудня 2019 року №1165, якою затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (надалі - Порядок №1165).
Згідно з приписами пункту 4 Порядку №1165 у разі коли за результатами перевірки податкової накладної/розрахунку коригування визначено, що податкова накладна/розрахунок коригування відповідають одній з ознак безумовної реєстрації, визначених у пункті 3 цього Порядку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування не зупиняється в Реєстрі.
Пунктом 5 Порядку №1165 передбачено, що платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку, показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку. Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій.
Відповідно до вимог пункту 6 Порядку №1165 у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється. Питання відповідності/невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку розглядається комісією регіонального рівня. У разі встановлення відповідності платника податку хоча б одному з критеріїв ризиковості платника податку комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
У разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється (пункт 7 Порядку №1165).
Відповідно до пункту 10 Порядку №1165 у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації (пункт 11 Порядку №1165).
Комісії регіонального рівня приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації, врахування або неврахування таблиці даних платника податку, відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку (пункт 25 Порядку № 1165).
Механізм прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, реєстрацію яких відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України зупинено в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України, визначає Порядок прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджений наказом Міністерства фінансів України 12.12.2019 №520 (далі по тексту - Порядок №520).
Відповідно до пунктів 2- 7,9,11 Порядку №520 прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС (далі - комісія регіонального рівня).
Комісія регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу.
У разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі.
Перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.
Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній / розрахунку коригування.
Платник податку має право подати письмові пояснення та копії документів до декількох податкових накладних / розрахунків коригування, якщо такі податкові накладні / розрахунки коригування складено на одного отримувача - платника податку за одним і тим самим договором або якщо в таких податкових накладних / розрахунках коригування відображено однотипні операції (з однаковими кодами товарів згідно з Українською класифікацією товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТ ЗЕД) або кодами послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг (ДКПП)).
Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку подає до ДПС в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг», «Про електронні довірчі послуги» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.
Письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 4 цього Порядку, розглядає комісія регіонального рівня.
Комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі; та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку; та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.
Аналізуючи вище зазначені положення суд зазначає, що законодавець визначив два етапи реєстрації податкових накладних: перший це зупинення реєстрації податкової накладної який є проміжним перед прийняттями рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та другий, це сам етап прийняття рішення податковим органом.
Виходячи зі змісту вказаних норм, суд приходить до висновку, що рішення про реєстрацію/відмову у реєстрації податкової накладної приймається за результатами оцінки наданих підприємством документів.
Судом встановлено, що позивачем до контролюючого органу надіслано повідомлення щодо надання пояснень та/або копій документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних, яким надано пояснення щодо здійснення господарської операції з ТОВ "Стратег-Агро" та всі копії наявних документів на підтвердження реальності господарської операції , копії яких містяться у матеріалах справи.
Вказані пояснення та повідомлення отримано Головним управлінням ДПС у Харківській області та прийнято до розгляду, що не заперечується сторонами по справі.
Доказів наявності ознак фіктивності в діяльності контрагенту позивача, нікчемності або недійсності угод укладених позивачем з вказаним контрагентом або відсутності реального характеру цієї операції матеріали справи не містять, а відповідачем таких доказів до суду не надано.
Суд зазначає, що відповідно до п.187.1 ст. 187 Податкового кодексу України, датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку; б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.
Відповідно до Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій товариства є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій. Первинні документи складаються під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення. Для контролю та впорядкуванню оброблення даних на підставі первинних документів складаються зведені облікові документи товариства.
Таким чином, враховуючи вищевикладене, надані позивачем до контролюючого органу, а також до суду, первинні бухгалтерські документи підтверджують вчинення господарської операції та настання обставин, з якими закон пов`язує виникнення податкових зобов`язань та права виписки податкової накладної позивачем.
Відтак, суд дійшов висновку, що оскаржувані рішення комісії Головного управління ДПС у Харківській області про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, якими позивачу відмовлено у реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних по операції з контрагентом ТОВ "Стратег-Агро" є необґрунтованим, оскільки платником податків надано всі необхідні документи, які засвідчують факт здійснення господарської операції за податковою накладною, у реєстрації якої було відмовлено, а тому є такими, що підлягають скасуванню
Окрім того, суд звертає увагу на приписи п.п.19, 20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою КМУ № 1246 від 29.10.2010, яким передбачено, що податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій: прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування; набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення); неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.
У разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.
У першому та третьому випадках податкова накладна, реєстрацію якої в ЄРПН було зупинено, реєструється у день прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної або неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної. У другому випадку податкова накладна, реєстрацію якої в ЄРПН було зупинено, реєструється у день набрання законної сили саме рішення суду про реєстрацію відповідної податкової накладної, при цьому датою реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні або день набрання законної сили рішенням суду.
Таким чином, нормами ПК України та Порядку чітко визначено настання такої події, як набрання законної сили рішення суду про реєстрацію відповідної податкової накладної та можливості зазначення дати її реєстрації.
В даному випадку, вимога зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні є обґрунтованою та такою, що підлягає задоволенню.
Частинами 1, 2 ст.77 КАС України визначено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених ст.78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Враховуючи викладене, суд вважає вимоги позивача правомірними та такими, що підлягають задоволенню.
Вирішуючи питання про розподіл судових витрат у справі суд враховує, що відповідно до положень частини 1 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
При поданні адміністративного позову позивачем сплачено судовий збір у сумі 9924,00 грн. із розрахунку прожиткового мінімуму 2481,00 грн (2481,00х4).
Підпунктом 1 пункту 3 частини 2 статті 4 Закону України "Про судовий збір" встановлено, що за подання до адміністративного суду адміністративного позову немайнового характеру, який подано суб`єктом владних повноважень, юридичною особою або фізичною особою - підприємцем встановлюється ставка судового збору в розмірі 1 розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб.
Абзацом 2 частини 3 статті 6 Закону України "Про судовий збір" встановлено, що у разі коли в позовній заяві об`єднано дві і більше вимог немайнового характеру, судовий збір сплачується за кожну вимогу немайнового характеру.
Суд зазначає, що згідно п.24 ч.1 ст.4 КАС України розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб - розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб, який вираховується станом на 1 січня календарного року, в якому подається відповідна заява або скарга, вчиняється процесуальна дія чи ухвалюється судове рішення.
Законом України "Про Державний бюджет України на 2021 рік" встановлено у 2021 році прожитковий мінімум для працездатних осіб у місячному розмірі: з 1 січня 2021 року - 2270,0 грн., відповідно ставка судового збору за подання зазначеного позову складає 9080,00 грн., а отже підприємством надлишково сплачено судовий збір у сумі 844,00 грн.
Суми судового збору, зайво сплачені позивачем при поданні позовної заяви, можуть бути повернуті за заявою позивача (п.1ч.1, ч.2 ст.7 Закону України «Про судовий збір»)
Керуючись ст.243-246,293,295,296 КАС України, суд, -
В И Р І Ш И В:
Адміністративний позов Фермерського господарства « Калина-2017» (м.Первомайський, мікрорайон Ѕ, буд.24, кв.3, ЄДРПРУ 41595873) до Головного управління ДПС у Харківській області (вул. Пушкінська, буд. 46, м. Харків, 61057, ЄДРПОУ 39599198), Державної податкової служби України (Львівська площа, буд. 8, м. Київ, 04053, ЄДРПОУ 43005393) про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії - задовольнити.
Визнати протиправним та скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних ГУ ДПС в Харківській області від 21.10.2021р. №3260241/41595873 про відмову реєстрації в ЄРПН податкової накладної ФГ «Калина-2017» №1 від 28.07.2021р.
Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну ФГ «Калина-2017» №1 від 28.07.2021р. датою її первинного подання на реєстрацію 10.08.2021р.;
Визнати протиправним та скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних ГУ ДПС в Харківській області від 21.10.2021р. №3260240/41595873 про відмову реєстрації в ЄРПН податкової накладної ФГ «Калина-2017» №2 від 29.07.2021р.
Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну ФГ «Калина-2017» №2 від 29.07.2021р. датою її первинного подання на реєстрацію 10.08.2021р.
Визнати протиправним та скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних ГУ ДПС в Харківській області від 21.10.2021р. №3260238/41595873 про відмову реєстрації в ЄРПН податкової накладної ФГ «Калина-2017» №1 від 01.08.2021р;
Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну ФГ «Калина-2017» №1 від 01.08.2021р. датою її первинного подання на реєстрацію 10.08.2021р.
Визнати протиправним та скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних ГУ ДПС в Харківській області від 21.10.2021р. №3260239/41595873 про відмову реєстрації в ЄРПН податкової накладної ФГ «Калина-2017» №2 від 02.08.2021р.
Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну ФГ «Калина-2017» №2 від 02.08.2021р. датою її первинного подання на реєстрацію 10.08.2021р.
Стягнути на користь Фермерського господарства «Калина-2017» за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Харківській області суму сплаченого судового збору у розмірі 4540 грн (чотири тисячі п`ятсот сорок) гривень 00 копійок.
Стягнути на користь Фермерського господарства «Калина-2017» за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової служби України суму сплаченого судового збору у розмірі 4540 грн (чотири тисячі п`ятсот сорок) гривень 00 копійок.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення. Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Суддя Зоркіна Ю.В.
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 05.06.2022 |
Оприлюднено | 24.06.2022 |
Номер документу | 104651202 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них податку на додану вартість (крім бюджетного відшкодування з податку на додану вартість, податку на додану вартість із ввезених на митну територію України товарів (продукції), зупинення реєстрації податкових накладних) |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Зоркіна Ю.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні