Ухвала
від 08.06.2022 по справі 910/956/13
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД міста КИЄВА 01054, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-В, тел. (044) 284-18-98, E-mail: inbox@ki.arbitr.gov.ua

УХВАЛА

м. Київ

09.06.2022Справа № 910/956/13

За заявоюДержавної митної служби України в особі відокремленого підрозділу Закарпатська митниця прозаміну сторони виконавчого провадження її правонаступникому справі 910/956/13за позовомЧопської митницідоДержавної акціонерної компанії «Національна мережа аукціонних центрів»третя особа,яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача, відокремлений підрозділ юридичної особи - Державної акціонерної компанії «Національна мережа аукціонних центрів» - філія «Закарпатський аукціонний центр»простягнення 162 200,81 грн Суддя Підченко Ю.О. Секретар судового засідання Лемішко Д.А.Представники сторін:

не з`явилися.

ВСТАНОВИВ:

Рішенням Господарського суду міста Києва від 01.04.2013 у справі № 910/956/13 позовну заяву Чопської митниці до ДАК "Національна мережа аукціонних центрів" про стягнення заборгованості в розмірі 177 155, 72 грн та судового збору в розмірі 3 244,02 грн задоволено.

16.04.2013 на виконання вказаного рішення було видано відповідний наказ.

29.03.2022 Державна митна служба України в особі відокремленого підрозділу Закарпатська митниця звернулася до Господарського суду міста Києва із заявою про заміну сторони виконавчого провадження на правонаступника.

Відповідно до ухвали суду від 11.04.2022 заяву Закарпатської митниці про заміну сторони виконавчого провадження правонаступником прийнято до розгляду та повідомлено, що питання про визначення дати, часу та місця судового засідання буде вирішено виходячи з відсутності загрози життю, здоров`ю та безпеці відвідувачів та працівників суду.

Ухвалою суду від 30.05.2022 розгляд заяви Закарпатської митниці про заміну сторони виконавчого провадження правонаступником призначено на 09.06.2022.

У судове засідання призначене на 09.06.2022 представники позивача, відповідача третьої особи та заявника не прибули, про причини неявки суд не повідомили.

Частиною третьою статті 334 Господарського процесуального кодексу України (далі - ГПК України) передбачено, що суд розглядає заяву про заміну сторони її правонаступником у десятиденний строк з дня її надходження до суду у судовому засіданні з повідомленням учасників справи та заінтересованих осіб.

Неявка учасників справи та інших осіб не є перешкодою для вирішення питання про заміну сторони виконавчого провадження.

Згідно із частинами першою, другою і п`ятою статті 334 ГПК України у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження суд замінює таку сторону її правонаступником.

Заяву про заміну сторони її правонаступником може подати сторона (заінтересована особа), державний або приватний виконавець.

Положення цієї статті застосовуються також у випадку необхідності заміни боржника або стягувача у виконавчому листі до відкриття виконавчого провадження.

Як вбачається із доводів заявника, на виконання Постанови Кабінету Міністрів України «Про утворення територіальних органів Міністерства доходів і зборів» від 20.03.2013 № 229 Чопську митницю було реорганізовано у Чопську митницю Міндоходів.

У відповідності до пункту 2 Постанови Кабінету Міністрів України «Про утворення територіальних органів фіскальної служби та визнання такими, що втратили чинність деяких актів Кабінету Міністрів України» від 06.08.2014 №311 та до наказу Міністерства доходів і зборів України від 28.11.2014 № 45 «Про реорганізацію Чопської митниці Міндоходів» Чопську митницю Міндоходів було реорганізовано в Закарпатську митницю ДФС.

Постановою Кабінету Міністрів України «Про утворення Державної податкової служби України та Державної митної служби України» від 18.12.2018 № 1200 (зі змінами і доповненнями, внесеними згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 25.09.2019 № 846) (далі - Постанова № 1200) утворено Державну податкову службу України та Державну митну службу України, реорганізувавши Державну фіскальну службу шляхом поділу. Державна податкова служба та Державна митна служба є правонаступниками майна, прав та обов`язків реорганізованої Державної фіскальної служби у відповідних сферах діяльності.

Постановою Кабінету Міністрів України «Про утворення територіальних органів Державної митної служби» від 02.10.2019 № 858 (далі - Постанова № 858) як юридичні особи публічного права утворені територіальні органи Державної митної служби за переліком. При цьому, відповідно з додатками 1, 2 цієї постанови утворюється Закарпатська митниця Держмитслужби.

Закарпатська митниця ДФС реорганізується шляхом приєднання до Закарпатської митниці Держмитслужби.

Відповідно до пункту 3 Постанови № 858 територіальні органи Державної фіскальної служби, які реорганізуються, продовжують здійснювати свої повноваження до передачі таких повноважень територіальним органам Державної митної служби України.

Розпорядженням Кабінету Міністрів України «Питання Державної митної служби» від 04.12.2019 № 1217-р погоджено пропозицію Міністерства фінансів України щодо можливості забезпечення здійснення з 08.12.2019 Державною митною службою України покладених на неї постановою Кабінету Міністрів України від 06.12.2019 № 227 «Про затвердження положень про Державну податкову службу України та Державну митну службу України», функцій і повноважень Державної фіскальної служби, що припиняється, з реалізації державної митної політики, державної політики у сфері боротьби з правопорушеннями під час застосування законодавства з питань державної митної справи.

Отже, Закарпатська митниця Держмитслужби (код ЄДРПОУ 43337207) з 08 грудня 2019 року почала свою діяльність як орган виконавчої влади, та є правонаступником у сфері виконуваних функцій Закарпатської митниці ДФС.

Згідно з частиною четвертою статті 87 Цивільного кодексу України юридична особа вважається створеною з дня її державної реєстрації.

Частиною першою статті 104 Цивільного кодексу України встановлено, що юридична особа припиняється в результаті реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації. У разі реорганізації юридичних осіб майно, права та обов`язки переходять до правонаступників.

02.09.2021 року до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань внесено запис про припинення юридичної особи - Закарпатської митниці ДФС (код 39515893).

Відповідно до п.1 постанови КМУ від 30.09.2020 № 895 «Деякі питання територіальних органів Державної митної служби» постановлено реорганізувати територіальні органи Державної митної служби, зокрема Закарпатську митницю Держмитслужби, шляхом їх приєднання до Державної митної служби.

Згідно з п. 2 вказаної постанови, встановлено, що територіальні органи Державної митної служби, що реорганізуються продовжують здійснювати свої повноваження та функції до утворення Державною митною службою територіальних органів та прийняття рішення про можливість забезпечення здійснення такими органами повноважень та функцій територіальних органів, що реорганізуються.

Наказом Держмитслужби України від 19.10.2020 № 460 утворено, зокрема, Закарпатську митницю територіальні органи як відокремлений підрозділ Державної митної служби України.

Наказом Держмитслужби України від 27.10.2020 № 480, розпочато реорганізацію територіальних органів Держмитслужби шляхом їх приєднання до Державної митної служби України.

Відповідно до наказу Держмитслужби України від 30.06.2021 № 472, з 1 липня 2021 року митницями, як відокремленими структурними підрозділами Держмитслужби, виконуються функції і повноваження з реалізації державної митної політики, державної політики у сфері боротьби з правопорушеннями під час застосування законодавства з питань митної справи, відповідно з 1 липня 2021 року територіальні органи Держмитслужби завершили свою діяльність в частині виконання вищевказаних функцій і повноважень.

Водночас, згідно з Положенням про Закарпатську митницю, затвердженого наказом Держмитслужби від 29.10.2020 №489, Закарпатська митниця здійснює державну митну справу в Закарпатській області - тобто в зоні діяльності реорганізованої Закарпатської митниці Держмитслужби.

Також, в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань внесено відомості про відокремлені підрозділи юридичної особи, а саме щодо Закарпатської митниці (код ЄДРПОУ 43985560).

Правонаступництво у сфері управлінської діяльності органів державної влади (публічне правонаступництво) передбачає повне або часткове передання (набуття) адміністративної компетенції одного суб`єкта владних повноважень (суб`єкта публічної адміністрації) до іншого або внаслідок припинення первісного суб`єкта, або внаслідок повного чи часткового припинення його адміністративної компетенції.

У відповідності до статті 52 ГПК України у разі смерті або оголошення фізичної особи померлою, припинення юридичної особи шляхом реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення), заміни кредитора чи боржника в зобов`язанні, а також в інших випадках заміни особи у відносних, щодо яких виник спір, суд залучає до участі у справі правонаступника відповідного учасника справи на будь-якій стадії судового процесу. Усі дії, вчиненні в судовому процесі до вступу у справу правонаступника, обов`язкові для нього так само, як вони були обов`язкові для особи, яку правонаступник змінив.

Статтею 334 Господарського процесуального кодексу України встановлений порядок заміни сторони виконавчого провадження.

Відповідно до положень зазначеної статті у разі вибуття однієї із стороні виконавчого провадження суд замінює таку сторону її правонаступником.

До заяви долучено Положення про Закарпатську митницю, яке затверджено наказом Державної митної служби України від 29.10.2020 № 489, з якого вбачається, що Закарпатська митниця є митним органом, який у зоні своєї діяльності безпосередньо здійснює митну справу, забезпечує виконання завдань, покладених на митні органи, а також реалізацію делегованих повноважень Державної митної служби України як її відокремлений підрозділ. Митниця утворюється як територіальний орган Держмитслужби без статусу юридичної особи, має окремий баланс, майно, печатку та бланк із зображенням Державного Герба України та своїм найменуванням, інші печатки і штампи, рахунки в органах, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів, та банках.

Відповідно до чинного законодавства, юридичні особи для здійснення своїх функцій мають право створювати філії, представництва, відділення та інші відокремлені підрозділи, які не є юридичними особами.

Коло повноважень відокремленого підрозділу юридичної особи стосовно здійснення у господарському суді повноваження сторони у справі від імені цієї особи визначається установчими документами останньої, положенням про відособлений підрозділ, яке затверджено юридичною особою, або довіреністю, виданою нею ж у встановленому порядку керівникові цього підрозділу. При цьому, слід мати на увазі, що стороною у справі є юридична особа, від імені якої діє відособлений підрозділ, і рішення приймається саме стосовно підприємства чи організації - юридичної особи, але в особі її відокремленого підрозділу.

З огляду на наведені вище обставини, розглянувши надані заявником докази на підтвердження своїх вимог, суд дійшов висновку про задоволення заяви Державної митної служби України в особі відокремленого підрозділу Закарпатська митниця та про заміну сторони виконавчого провадження правонаступником.

Керуючись ст.ст. 52, 120, 232-235, 334 Господарського процесуального кодексу України, суд, -

УХВАЛИВ:

1. Заяву Державної митної служби України в особі відокремленого підрозділу Закарпатська митниця про заміну сторони виконавчого провадження її правонаступником задовольнити.

2. Замінити стягувача - Чопську митницю (код ЄДРПОУ 38720707) на правонаступника - Державну митну службу України (04119, місто Київ, вул. Дегтярівська, будинок 11Г) в особі відокремленого підрозділу Закарпатської митниці (88000, м. Ужгород, вул. Собранецька, 20; код ЄДРПОУ 43985560).

Ухвала набирає законної сили негайно після її прийняття.

Апеляційна скарга на ухвалу суду подається до апеляційного господарського суду протягом десяти днів з дня її проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або у разі розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Повний текст ухвали складено та підписано 14.06.2022

Суддя Ю.О. Підченко

СудГосподарський суд міста Києва
Дата ухвалення рішення08.06.2022
Оприлюднено24.06.2022
Номер документу104746898
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —910/956/13

Ухвала від 08.06.2022

Господарське

Господарський суд міста Києва

Підченко Ю.О.

Ухвала від 29.05.2022

Господарське

Господарський суд міста Києва

Підченко Ю.О.

Ухвала від 10.04.2022

Господарське

Господарський суд міста Києва

Підченко Ю.О.

Рішення від 01.04.2013

Господарське

Господарський суд міста Києва

Митрохіна А.В.

Ухвала від 26.03.2013

Господарське

Господарський суд міста Києва

Митрохіна А.В.

Ухвала від 13.02.2013

Господарське

Господарський суд міста Києва

Митрохіна А.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні