ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИ Й ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
79010, м.Львів, вул.Личаківська,81
ПОСТАНОВА
12.05.10 Справа № 6/4-23
Львівський апеляційни й господарський суд у складі колегії:
головуючого-судді Мурської Х.В.
суддів Давид Л.Л.
Кордюк Г.Т.
при секретарі судового зас ідання Лісовській Н.В.
розглянув матеріали апеляційної скарги Тернопі льської міської ради, м. Терно піль, без номера від 13.04.2010р. та Де партаменту економіки, підпри ємництва та управління комун альним майном Тернопільськ ої міської ради, м. Тернопіль, вих. № 590-у від 08.04.2010р.
на рішення Господарськ ого суду Тернопільської обл асті від 15.03.2010 року
у справі № 6/4-23, суддя Шу мський І.П.,
за позовом Суб' єкта пі дприємницької діяльності - фізичної особи ОСОБА_2, м. Т ернопіль
до Тернопільської місь кої ради, м. Тернопіль
за участю третьої особи - Департаменту економіки, під приємництва та управління ко мунальним майном Тернопіль ської міської ради, м. Тернопі ль
про визнання частково н едійсним рішення,
за участю представників
від позивача: ОСОБА_3 - представник.
від відповідача: не з' явил ись;
від третьої особи: не з' яви лись.
Рішенням Господарськ ого суду Тернопільської обл асті від 15.03.2010 року у справі № 6/4-2 3 позов Суб' єкта підприємни цької діяльності - фізичної особи ОСОБА_2 задоволено. Визнано недійсним рішення д вадцять третьої сесії п' ято го скликання Тернопільської міської ради №5/23/14 від 18 грудня 2008 року в частині включення до переліку об' єктів комуналь ної власності, які підлягают ь приватизації шляхом продаж у на аукціоні нежитлового пр иміщення по вул. Кн. Острозько го, 1, у м. Тернополі, загальною п лощею 592,8 кв.м., орендованого О СОБА_2.
Не погоджуючись з даним ріш енням суду, Тернопільська мі ська рада та Департамент еко номіки, підприємництва та уп равління комунальним майно м Тернопільської міської рад и звернулись до Львівського апеляційного господарськог о суду з апеляційними скарга ми, в яких просять рішення Гос подарського суду Тернопільс ької області у даній справі с касувати та прийняти нове су дове рішення, яким у задоволе нні позовних вимог відмовити , мотивуючи свої доводи тим, зо крема, що орган місцевого сам оврядування вправі самостій но визначати перелік об' єкт ів, що підлягають приватизац ії з відповідним забезпеченн ям права на приватизацію та ш ляхи реалізації майна. Відта к, скаржники вважають позовн і вимоги безпідставними, а ос каржуване рішення Тернопіль ської міської ради №5/23/14 від 18 гр удня 2008р. таким, що прийняте ком петентним органом в межах на даних йому повноважень.
Позивач у відзиві на апеляц ійні скарги заперечує проти доводів скаржників, просить оскаржуване рішення місцево го господарського суду залиш ити без змін, апеляційні скар ги - без задоволення з підст ав, викладених у ньому.
В судовому засіданні предс тавник позивача підтримала д оводи, викладені у відзиві на апеляційні скарги.
Скаржники в судове засідан ня не з' явились, причини нея вки суду не повідомили, хоча с воєчасно та належним чином б ули повідомлені про час та мі сце розгляду апеляційної ска рги.
Враховуючи ту обставину, що ухвалою Львівського апеляці йного господарського суду ві д 23.04.2010 року участь представник ів сторін в судовому засідан ні визначено на власний розс уд, сторін інформовано про ча с та місце розгляду апеляцій ної скарги та про наслідки не явки в судове засідання, а так ож те, що сторін не було позбав лено конституційного права н а захист охоронюваних законо м інтересів, колегія суддів в важає за можливе розглянути апеляційну скаргу у відсутно сті представників відповіда ча та третьої особи.
Розглянувши матеріали спр ави, оцінивши зібрані докази , заслухавши пояснення предс тавника позивача, судовою ко легією встановлено наступне .
Рішенням Тернопільської міської ради від 13.03.2008р. №5/16/23, на в иконання Програми приватиза ції об' єктів комунальної вл асності міста Тернополя на 2008 -2009 року, враховуючи висновки п остійної комісії міської рад и з питань контролю за викори станням комунального майна, було затверджено переліки об ' єктів комунальної власнос ті, які можуть бути приватизо вані в 2008р. (Додаток №2) та які під лягають приватизації шляхо м викупу (Додаток №3).
3 липня 2008 року Тернопільська міська рада, на підставі вис новків постійної комісії міс ької ради з питань контролю з а використанням комунальног о майна, прийняла рішення №5/19/3 «Про приватизацію об' єктів комунальної власності», яки м доповнила :
- Додаток 2 до рішення місько ї ради від 13.03.2008р. №5/16/23 об' єктами комунальної власності міста , які можуть бути приватизова ні в 2008 році згідно з додатком 1 ;
- Додаток 3 до рішення №5/16/23, об' єктами комунальної власност і міста, які підлягають прива тизації шляхом викупу оренда рем, згідно з додатком 2;
В перелік об' єктів, затвер джених рішенням сесії від 03.07.20 08р. в Додатках 1 та 2 було включе но до об' єктів, які можуть бу ти приватизовані в 2008р. (Додато к 1 п.8) та які підлягають приват изації шляхом викупу орендар ями (Додаток 2 п. 9), приміщення р озташоване за адресою: м. Терн опіль, вул. Кн. Острозького,1 за гальною площею 592,8кв.м., орендов ане підприємцем ОСОБА_2.
Згодом, рішенням Тернопіль ської міської ради від 27.11.2008 р. № 5/22/7 «Про скасування п.9 Додатку 1,п.8 Додатку 2 до Рішення місько ї ради від 3.03.2008р. №5/19/3 «Про приват изацію об' єктів комунально ї власності»вирішено скасув ати п.9 Додатку 1,п.8 Додатку 2 до р ішення міської ради від 3.03.2008р. № 5/19/3, а Департамент економіки, п ідприємництва та управління комунальним майном зобов' я зано припинити підготовчу ро боту по приватизації приміще ння, орендованого підприємце м ОСОБА_2
Вказане рішення було предм етом оскарження в судовому п орядку.
Так, рішенням Господарсько го суду Тернопільської облас ті від 29.01.2009р. у справі № 7/173-3481, зали шеним без змін постановою Ль вівського апеляційного госп одарського суду від 10.08.2009р., виз нано недійсним рішення 22 сесі ї Тернопільської міської рад и 5 скликання від 27.11.2008 № 5/22/7 «Про с касування п. 9 додатку 1, п. 8 дода тку 2 до Рішення міської ради в ід 03.03.2008 № 5/19/3 «Про приватизацію об' єктів комунальної власн ості». Визнано за суб'єктом пі дприємницької діяльності-фі зичною особою ОСОБА_2 прав о на приватизацію шляхом вик упу нежитлового приміщення з а адресою м. Тернопіль, вул. Кн язя Острозького, 1, загальною п лощею 592,8 кв. м. Зобов' язано Те рнопільську міську раду пров ести приватизацію нежитлово го приміщення за адресою м. Те рнопіль, вул. Князя Острозько го,1, визначеним способом - шл яхом викупу, уклавши договір купівлі-продажу з Суб'єктом п ідприємницької діяльності-ф ізичною особою ОСОБА_2 на дане майно.
Після скасованого в судов ому порядку рішення Тернопіл ьської міської ради №5/22/7 від 27.11 .2008 р., останньою 18 грудня 2008 року прийнято рішення №5/23/14, яким, зо крема, включено до переліку о б' єктів комунальної власно сті, які підлягають приватиз ації шляхом продажу на аукці оні нежитлове приміщення по вул. Кн. Острозького, 1, у м. Терн ополі, загальною площею 592,8 кв.м ., орендоване ОСОБА_2.
Судова колегія погоджуєть ся з висновками суду першої і нстанції про наявність підст ав для визнання недійсним рі шення двадцять третьої сесії п' ятого скликання Тернопіл ьської міської ради №5/23/14 від 18 г рудня 2008 року в частині включе ння до переліку об' єктів ко мунальної власності, які під лягають приватизації шляхом продажу на аукціоні нежитло вого приміщення по вул. Кн. Ост розького, 1, у м. Тернополі, зага льною площею 592,8 кв.м., орендова ного ОСОБА_2, з огляду на на ступне.
Правовий механізм привати зації об' єкту малої привати зації (нежилі будівлі, приміщ ення), шляхом їх відчуження на користь одного покупця одни м актом купівлі - продажу, вс тановлено Законами України “ Про приватизацію державного майна”, “Про приватизацію не великих державних підприємс тв (малу приватизацію)”(далі Закон про малу приватизаці ю), “Про державну програму при ватизації” та іншими нормат ивними актами прийнятими на їх виконання;
Відповідно до ч.1 ст. 7 Закону про малу приватизацію, місце ві ради затверджують за пода нням органів приватизації пе реліки об' єктів, які перебу вають у комунальній власност і та підлягають приватизації шляхом продажу за конкурсом , на аукціоні та шляхом викупу .
Включення об'єктів малої п риватизації до переліків, за значених у частині першій ст атті 7 Закону про малу привати зацію, здійснюється відповід но до Державної та місцевих п рограм приватизації чи з іні ціативи відповідних органів приватизації або покупців. Ч астинами 4, 5 ст.7 даного закону п ередбачено, що для включення підприємства до відповідног о переліку об'єктів, що підляг ають приватизації, покупець повинен подати до органу при ватизації заяву, яку орган пр иватизації розглядає і в раз і відсутності підстав для ві дмови у приватизації включає підприємство до переліків, з азначених у частині першій с татті 7 Закону про малу приват изацію. Результати розгляду не пізніш як через місяць з дн я подання заяви доводяться д о заявника у письмовій формі .
При цьому законодавець вст ановив вичерпний перелік під став для відмови у приватиза ції, що підтверджено і рішенн ям Конституційного Суду Укра їни від 13.12.2000 року у справі № 1-16/2000 ( № 14-рп-2000) про офіційне тлумачен ня окремих положень ст.7 Закон у про малу приватизацію, відп овідно до якого:1) відмова у пр иватизації можлива тільки у випадках коли особа, яка пода ла заяву, не може бути визнана покупцем підприємства згідн о з цим Законом; є законодавчо встановлене обмеження на пр иватизацію цього підприємст ва; не затверджено переліків , передбачених частиною перш ою цієї статті; 2). якщо підстав для відмови немає, орган прив атизації включає конкретні п ідприємства до переліку об'є ктів приватизації і направля є цей перелік до органу, який й ого затверджує; 3). доцільність застосування того чи іншого способу приватизації визнач ається цим органом самостійн о, за винятком випадків перед бачених статтею 11 Закону про м алу приватизацію та іншими з аконами, а саме приватизації шляхом викупу і цей винятков ий випадок є обов'язкови м для органів приватизації т а органів, які затверджують п ереліки об'єктів малої прива тизації. Рішення Конституцій ного Суду України з питань тл умачення законів України зг ідно статті 150 Конституції Укр аїни є обов'язковими до викон ання на території України, ос таточними і не можуть бути ос каржені.
Іншими законами, крім ст.11 За кону про малу приватизацію, я кі враховуються при визначен і способу приватизації шляхо м викупу майна є: Господарськ ий кодекс України, частиною 2 с татті 289 якого передбачено пра во орендаря на приватизацію орендованого комунального м айна шляхом викупу на умовах визначених відповідно до за кону; Цивільний кодекс Украї ни, відповідно до частини 2 ста тті 777 якого наймач, який належ но виконує свої обов'язки за д оговором найму, у разі продаж у речі, переданої у найм, має п ереважне право перед іншими особами на її придбання; Держ авна програма приватизації н а 2000 -2002 роки, затверджена Закон ом України “Про державну про граму приватизації” (діє до з атвердження чергової Держав ної програми приватизації) в ідповідно до пункту 51 якої, пр аво викупу орендованого держ авного майна (будівля, споруд а, приміщення) одержує оренда р у разі прийняття рішення пр о приватизацію відповідно до законодавства України.
При таких обставинах, врахо вуючи вищезазначені норми чи нного законодавства, рішення Конституційного суду, орган приватизації має визначити спосіб приватизації майна у будь-який спосіб, крім продаж у орендованого майна де пови нен враховувати переважне пр аво орендаря на викуп орендо ваного ним приміщення. П ереважне право орендаря на в икуп реалізується шлях ом повідомлення наймача про свій намір продати майно і пр о умови продажу, і лише в разі відмови наймача купити річ н а запропонованих умовах, най модавець вправі запропонува ти річ іншим особам та приват изувати об' єкт оренди у спо сіб визначений органом прива тизації на власний розсуд.
Такий спосіб був визначен ий рішенням Тернопільської м іської ради 3 липня 2008 року №5/19/3 «Про приватизацію об' єктів комунальної власності», яки м в перелік об' єктів в Додат ках 1 та 2 було включено до об' єктів, які можуть бути приват изовані в 2008р. (Додаток 1 п.8) та як і підлягають приватизації шл яхом викупу орендарями (Дода ток 2 п. 9), приміщення розташова не за адресою: м. Тернопіль, ву л. Кн. Острозького,1 загальною площею 592,8кв.м., орендоване підп риємцем ОСОБА_2.
За таких обставин, судова колегія погоджується з довод ами позивача та з висновками суду першої інстанції про ві дсутність у відповідача прав ових підстав на прийняття ос порюваного рішення, оскільки позивач придбав право на при ватизацію шляхом викупу та в чинив відповідні дії по прив атизації орендованого ним пр иміщення.
Оцінивши докази в їх сукупн ості, судова колегія Львівсь кого апеляційного господарс ького суду дійшла висновку п ро відповідність рішення Гос подарського суду Тернопільс ької області у даній справі н ормам закону та дійсним обст авинам справи, а тому не вбача є підстав для його зміни чи ск асування.
Враховуючи вищенаведене т а керуючись ст. ст. 99, 101, 103, 105, 107 ГПК України, -
Львівський апеляційний г осподарський суд , П О С Т А Н О В И В :
1. Рішення Господ арського суду Тернопільсько ї області від 15.03.2010 року у справ і № 6/4-23 залишити без змін, апел яційні скарги - без задоволе ння.
2. Постанова набира є законної сили з дня її прийн яття та може бути оскаржена в касаційному порядку.
3. Матеріали справи пов ернути місцевому господарсь кому суду.
Головуючий с уддя Мурська Х.В.
Суддя Давид Л.Л.
Суддя Кордюк Г.Т .
Суд | Львівський апеляційний господарський суд |
Дата ухвалення рішення | 12.05.2010 |
Оприлюднено | 20.08.2010 |
Номер документу | 10477744 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Львівський апеляційний господарський суд
Мурська Х.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні