Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710
УХВАЛА
22 червня 2022 року Справа № 520/20037/21
Харківський окружний адміністративний суд у складі: головуючого судді - Єгупенка В.В., розглянувши в приміщенні суду в м. Харкові клопотання Головного управління Держгеокадастру у Харківській області про розгляд справи з повідомленням сторін за адміністративним позовом Приватного підприємства фірми «Антей» (м. Харків, вул. Пушкінська, 79/1) до Державного кадастрового реєстратора ГУ Держгеокадастру у Харківській області, Відділ у м. Харкові Плужник Олени Борисівни (м. Харків, вул. К. Основ?яненка, 7), Головного управління Держгеокадастру у Харківській області (вулиця Космічна, 21, Харків, Харківська область, 61) про визнання дій протиправними, скасування витягу та зобов`язання вчинити певні дії, -
В С Т А Н О В И В:
Приватне підприємство фірми «Антей» звернулося до Харківського окружного адміністративного суду з вищевказаним адміністративним позовом, в якому позивач просив визнати протиправними дії Державного кадастрового реєстратора, ГУ Держгеокадастру у Харківській області, Відділ у м. Харкові - Плужник Олени Борисівни (з застосування у Витязі з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки від 14.05.2021р. №2094, щодо земельної ділянки загальною площею - 0,0288га. по вул. Пушкінській, 79/1 у м. Харкові, кадастровий номер - 6310136600:02:018:0040: зонального коефіцієнту економіко-планувальної зони - Км2 = 3.26; інтегрального коефіцієнту локальних факторів земельної ділянки, який враховує місце розташування земельної ділянки в межах економіко-планувальної зони - КмЗ =1.5: локальних коефіцієнтів на місцезнаходження земельної ділянки: Місцезнаходження земельної ділянки в зоні пішохідної доступності до громадських центрів - 1,2; У зоні магістралей підвищеного містоформувального значення -1,2; У зоні пішохідної доступності швидкісного міського та зовнішнього пасажирського транспорту - 1,15; У зоні пішохідної доступності до національних природних, регіональних ландшафтних, зоологічних та дендрологічних парків, парків - пам`яток садово-паркового мистецтва, ботанічних садів, заказників, заповідних урочищ, біосферних та природних заповідників, пам`яток природи, курортів, парків, лісопарків, лісів, зелених зон, пляжів - 1,15 (референтні значення 1.04 -1.15); Місцезнаходження земельної ділянки в межах території природоохоронного призначення (національних природних, регіональних ландшафтних, зоологічних та дендрологічних парків, парків-пам`яток садово-паркового мистецтва, ботанічних садів, заказників, заповідних урочищ, біосферних та природних заповідників, пам`яток природи) -1,11; коефіцієнту функціонального використання земельної ділянки Кф =3.0. Скасувати Витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки від 14.05.2021р. №2094, за підписом Державного кадастрового реєстратора, ГУ Держгеокадастру у Харківській області, Відділ у м. Харкові - Плужник Олени Борисівни. Зобов`язати Державного кадастрового реєстратора, ГУ Держгеокадастру у Харківській області, Відділ у м. Харкові - Плужник Олену Борисівну, або іншого уповноваженого Державного кадастрового реєстратора ГУ Держгеокадастру у Харківській області, Відділ у м. Харкові, сформувати та видати в установленому порядку Витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, загальною площею - 0,0288га. по вул. Пушкінській, 79/1 у м. Харкові, кадастровий номер - 6310136600:02:018:0040 із врахуванням, при видачі Витягу висновків суду щодо економіко-планувальної зони м. Харкова та величини коефіцієнтів Км2; КмЗ та Кф.
Ухвалою судді від 18.10.2021 прийнято адміністративний позов до розгляду. Відкрито спрощене провадження в адміністративній справі.
До суду надійшло клопотання Головного управління Держгеокадастру у Харківській області, в якому він просив розглядати справу в порядку спрощеного позовного провадження у судовому засіданні з повідомленням сторін.
Суд дослідивши клопотання та матеріали справи дійшов до наступного висновку.
Відповідно до ч.ч.1, 2 ст.12 КАС України адміністративне судочинство здійснюється за правилами, передбаченими цим Кодексом, у порядку позовного провадження (загального або спрощеного). Спрощене позовне провадження призначене для розгляду справ незначної складності та інших справ, для яких пріоритетним є швидке вирішення справи.
Згідно ч.5 ст.12 КАС України умови, за яких суд має право розглядати справи у загальному або спрощеному позовному провадженні, визначаються цим Кодексом.
Виключно за правилами загального позовного провадження розглядаються справи у спорах:1) щодо оскарження нормативно-правових актів, за винятком випадків, визначених цим Кодексом; 2) щодо оскарження рішень, дій та бездіяльності суб`єкта владних повноважень, якщо позивачем також заявлено вимоги про відшкодування шкоди, заподіяної такими рішеннями, діями чи бездіяльністю, у сумі, що перевищує п`ятсот розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб; 3) про примусове відчуження земельної ділянки, інших об`єктів нерухомого майна, що на ній розміщені, з мотивів суспільної необхідності; 4) щодо оскарження рішення суб`єкта владних повноважень, на підставі якого ним може бути заявлено вимогу про стягнення грошових коштів у сумі, що перевищує п`ятсот розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб; 5) щодо оскарження рішень Національної комісії з реабілітації у правовідносинах, що виникли на підставі Закону України "Про реабілітацію жертв репресій комуністичного тоталітарного режиму 1917-1991 років"; 6) щодо оскарження індивідуальних актів Національного банку України, Фонду гарантування вкладів фізичних осіб, Міністерства фінансів України, Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, рішень Кабінету Міністрів України, визначених частиною першою статті 266-1 цього Кодексу (ч.4 ст.12 КАС України).
Відповідно до п.10 ч.6 ст.12 КАС України для цілей цього Кодексу справами незначної складності є інші справи, у яких суд дійде висновку про їх незначну складність, за винятком справ, які не можуть бути розглянуті за правилами спрощеного позовного провадження.
Відповідно до ч.1 ст.260 КАС України питання про розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження суд вирішує в ухвалі про відкриття провадження у справі.
З аналізу наведених вище норм права слідує, що питання розгляду справи за правилами загального або спрощеного провадження вирішується саме судом під час відкриття провадження у справі, враховуючи складність справи та інші обставини, які є підставою для визначення форми адміністративного судочинства.
Постановляючи ухвалу про відкриття провадження у справі, суд виходив з положень статті 12 КАС України.
При цьому, враховуючи предмет даного адміністративного позову, суд не встановив обставин, передбачених ч.4 ст.12 КАС України для призначення розгляду справи за правилами загального позовного провадження.
Будь-яких інших обставин для розгляду справи за правилами загального позовного провадження судом, також, не встановлено.
Суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше. За клопотанням однієї із сторін або з власної ініціативи суду розгляд справи проводиться в судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін. Клопотання про розгляд справи у судовому засіданні з повідомленням сторін відповідач має подати в строк для подання відзиву, а позивач - разом з позовом або не пізніше п`яти днів з дня отримання відзиву. (ч.ч.5, 7 ст.262 КАС України).
За правилами ч.6 ст.262 КАС України суд може відмовити в задоволенні клопотання сторони про розгляд справи в судовому засіданні з повідомленням сторін: 1) у випадках, визначених статтею 263 цього Кодексу; 2) якщо характер спірних правовідносин та предмет доказування у справі незначної складності не вимагають проведення судового засідання з повідомленням сторін для повного та всебічного встановлення обставин справи.
Судом не встановлено обставин, які вимагають проведення судового засідання з повідомленням сторін, враховуючи характер спірних правовідносин та предмет доказування у справі, які є незначної складності.
Частиною 4 статті 12 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що виключно за правилами загального позовного провадження розглядаються справи у спорах: 1) щодо оскарження нормативно-правових актів, за винятком випадків, визначених цим Кодексом; 2) щодо оскарження рішень, дій та бездіяльності суб`єкта владних повноважень, якщо позивачем також заявлено вимоги про відшкодування шкоди, заподіяної такими рішеннями, діями чи бездіяльністю, у сумі, що перевищує п`ятсот розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб; 3) про примусове відчуження земельної ділянки, інших об`єктів нерухомого майна, що на ній розміщені, з мотивів суспільної необхідності; 4) щодо оскарження рішення суб`єкта владних повноважень, на підставі якого ним може бути заявлено вимогу про стягнення грошових коштів у сумі, що перевищує п`ятсот розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб; 5) щодо оскарження рішень Національної комісії з реабілітації у правовідносинах, що виникли на підставі Закону України "Про реабілітацію жертв репресій комуністичного тоталітарного режиму 1917-1991 років".
Спір у цій справі не відноситься до вказаного переліку справ, які розглядаються за правилами загального позовного провадження. Заявник не обґрунтував необхідність розгляду справи в порядку загального позовного провадження. Тому у задоволенні клопотання необхідно відмовити.
Суд наголошує, що розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження без виклику учасників (у письмовому провадженні) не позбавляє та не обмежує учасників справи у наданні письмових заяв по суті та додаткових письмових пояснень у порядку, визначеному вимогами Кодексу адміністративного судочинства України, у тому числі письмових пояснень щодо змісту позовних вимог та наданих доказів до справи, з посиланням на обставини, що мають значення для правильного вирішення спору.
Крім того, у зв`язку з військовою агресією Російської Федерації проти України, на підставі пропозиції Ради національної безпеки і оборони України Указом Президента України від 24.02.2022 № 64/2022 Про введення воєнного стану в Україні, затвердженого Законом України Про затвердження Указу Президента України Про введення воєнного стану в Україні від 24.02.2022 № 2102-ІХ, введено в Україні воєнний стан із 05 години 30 хвилин 24.02.2022 строком на 30 діб.
Указом Президента України від 14.03.2022 № 133/2022, затвердженим Законом України від 15.03.2022 № 2119-ІХ, у зв`язку з триваючою широкомасштабною збройною агресією Російської Федерації проти України, на підставі пропозиції Ради національної безпеки і оборони України, строк дії воєнного стану в Україні продовжено ще на 30 діб, тобто до 25.04.2022.
21.04.2022 на засіданні Верховної Ради України ухвалено Закон України «Про затвердження Указу Президента України від 18.04.2022 № 259 Про продовження строку дії воєнного стану в Україні.
Цим Указом передбачено продовження строку дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 25.04.2022 на 30 діб.
22.05.2022 на засіданні Верховної Ради України ухвалено Закон України «Про затвердження Указу Президента України від 17.05.2022 № 341 Про продовження строку дії воєнного стану в Україні.
Цим Указом передбачено продовження строку дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 25.05.2022 на 90 діб.
Згідно з опублікованими Радою суддів України 02.03.2022 Рекомендаціями щодо роботи судів в умовах воєнного стану, судам України рекомендовано за можливості відкладати розгляд справ (за винятком невідкладних судових розглядів) та знімати їх з розгляду, зважати на те, що велика кількість учасників судових процесів не завжди мають змогу подати заяву про відкладення розгляду справи через залучення до функціонування критичної інфраструктури, вступ до лав Збройних сил України, територіальної оборони, добровольчих воєнних формувань та інших форм протидії збройної агресії проти України, або не можуть прибути в суд у зв`язку з небезпекою для життя.
Харківський окружний адміністративний суд продовжує свою роботу у дистанційному режимі.
При цьому, беручи до уваги вищезазначені рекомендації Ради суддів України від 02.03.2022, тимчасово до усунення вищезазначених обставин: на час існування небезпеки для учасників провадження, пов`язаної з перебуванням останніх у приміщенні Харківського окружного адміністративного суду, судові засідання за особистої участі учасників судового процесу не проводяться; учасники судових засідань та інші громадяни мають право надсилати документи, що стосуються розгляду судових справ, без особистого прибуття до приміщення суду: через особистий кабінет в системі «Електронний суд»; у разі неможливості надсилання через систему «Електронний суд» - електронною поштою з обов`язковим підписанням всіх документів кваліфікованим електронним підписом.
З огляду на зазначене, суд прийшов до висновку про відсутність правових підстав для задоволення клопотання.
Керуючись ст.ст. 12, 44, 47, 248, 256 КАС України, суд, -
УХВАЛИВ:
У задоволенні клопотання Головного управління Держгеокадастру у Харківській області про розгляд справи з повідомленням сторін за адміністративним позовом Приватного підприємства фірми «Антей» (м. Харків, вул. Пушкінська, 79/1) до Державного кадастрового реєстратора ГУ Держгеокадастру у Харківській області, Відділ у м. Харкові Плужник Олени Борисівни (м. Харків, вул. К. Основ?яненка, 7), Головного управління Держгеокадастру у Харківській області (вулиця Космічна, 21, Харків, Харківська область, 61) про визнання дій протиправними, скасування витягу та зобов`язання вчинити певні дії - відмовити.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання та оскарженню не підлягає.
Заперечення на ухвали, що не підлягають оскарженню окремо від рішення суду, включаються до апеляційної скарги на рішення суду. У разі подання апеляційної скарги на ухвалу, що не підлягає оскарженню окремо від рішення суду, суд апеляційної інстанції повертає її заявнику, про що постановляє ухвалу, яка не підлягає оскарженню.
Суддя В.В. Єгупенко
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 21.06.2022 |
Оприлюднено | 07.07.2022 |
Номер документу | 104883305 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері землеустрою; державної експертизи землевпорядної документації; регулювання земельних відносин, з них |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Єгупенко В.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні